• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 43 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on April 18, 2011, 12:53:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 18, 2011, 11:17:25 AM
Viking-fansen - som visstnok skulle stille mange tusen i Kristiansand bare de fikk spille i en helg - klarte å stille hele 907 stykker på det perfekte tidspunkt for bortekamp. Er det tre timers kjøretur til Kristiansand?

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/638379_antall-bortesupportere-2011


Nesten 1000 stykker? Er ikke det ganske bra da?

Brann mot VIF blir ikke sammenlignbart, da dukker det opp mye Bergensere i utlendighet.


Det er ikke så bra i forhold til hvor mange de skrøt av at de ville blitt bare de fikk spille der i en helg. Hadde vi spilt bortekamp mot en klubb på Starts størrelse, under tre timer på motorvei unna Bergen - på en lørdag kl 16 - hadde vi stilt mange flere.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Apropos Vikingsupporterne: Litt morsomt at de kaller seg Hordene som er navnet på den folkegruppen som har gitt navn til Hordaland!:)
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on April 18, 2011, 13:03:50 PM
Quote from: ostraume on April 18, 2011, 12:53:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 18, 2011, 11:17:25 AM
Viking-fansen - som visstnok skulle stille mange tusen i Kristiansand bare de fikk spille i en helg - klarte å stille hele 907 stykker på det perfekte tidspunkt for bortekamp. Er det tre timers kjøretur til Kristiansand?

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/638379_antall-bortesupportere-2011


Nesten 1000 stykker? Er ikke det ganske bra da?

Brann mot VIF blir ikke sammenlignbart, da dukker det opp mye Bergensere i utlendighet.


Det er ikke så bra i forhold til hvor mange de skrøt av at de ville blitt bare de fikk spille der i en helg. Hadde vi spilt bortekamp mot en klubb på Starts størrelse, under tre timer på motorvei unna Bergen - på en lørdag kl 16 - hadde vi stilt mange flere.


Det stemmer sikkert, men det finnes vel ikke et slikt lag så det blir håpløst å sammenligne.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 18, 2011, 13:42:44 PM
Apropos Vikingsupporterne: Litt morsomt at de kaller seg Hordene som er navnet på den folkegruppen som har gitt navn til Hordaland!:)
... og synger "hatår heila Hordaland!"
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on April 18, 2011, 14:21:46 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 18, 2011, 13:03:50 PM
Quote from: ostraume on April 18, 2011, 12:53:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 18, 2011, 11:17:25 AM
Viking-fansen - som visstnok skulle stille mange tusen i Kristiansand bare de fikk spille i en helg - klarte å stille hele 907 stykker på det perfekte tidspunkt for bortekamp. Er det tre timers kjøretur til Kristiansand?

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/638379_antall-bortesupportere-2011


Nesten 1000 stykker? Er ikke det ganske bra da?

Brann mot VIF blir ikke sammenlignbart, da dukker det opp mye Bergensere i utlendighet.


Det er ikke så bra i forhold til hvor mange de skrøt av at de ville blitt bare de fikk spille der i en helg. Hadde vi spilt bortekamp mot en klubb på Starts størrelse, under tre timer på motorvei unna Bergen - på en lørdag kl 16 - hadde vi stilt mange flere.


Det stemmer sikkert, men det finnes vel ikke et slikt lag så det blir håpløst å sammenligne.


Men vi har jo tidligere vært over 1200 i Stavanger på lørdagskamp (var det i 2001 kanskje?), og vi var ca 1500 i Sogndal midt på 90-tallet på en 1. mai. Og det er mye lenger og mer strabasiøs reise (til Stavanger var det vel tre ferger på den tiden) enn det er for siddisene å reise til Kristiansand.
Legg ned hele klubben!

Hickok


Hansakongen

Quote from: Hickok on April 18, 2011, 22:11:26 PM


2000 i oslo på oslo pakket må være fullt mulig. spørs i grunnen hvor mange billetter man får tipper av vi kunne fint ha fullt opp en hel sving om det var nok billetter og pågang til den kampen

aune

noen som vet hvortid brann ligger ut billetter til bortekampen mot vif?

1908

Engenkampen er på en tragisk tid.. Mann kan rekke 1 fly hjem om mann kommer seg ut før køene starter.. Ingen tog går hjem.. Dette vil føre til at mangen ikke reiser...

dudo

Quote from: 1908 on April 18, 2011, 22:58:04 PM
Engenkampen er på en tragisk tid.. Mann kan rekke 1 fly hjem om mann kommer seg ut før køene starter.. Ingen tog går hjem.. Dette vil føre til at mangen ikke reiser...


Er ting fullt eller?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hansakongen

Quote from: dudo on April 18, 2011, 23:16:12 PM
Quote from: 1908 on April 18, 2011, 22:58:04 PM
Engenkampen er på en tragisk tid.. Mann kan rekke 1 fly hjem om mann kommer seg ut før køene starter.. Ingen tog går hjem.. Dette vil føre til at mangen ikke reiser...


Er ting fullt eller?


Nei det er ikke full på fly eller tog, men det går ingen natt tog til bergen natt til søndag, og siste de siste innlandsflyene slutter og fly i 18-20 tiden ca om lørdagenkvelden. eneste mulighet for og evt komme seg hjem da er via utlandet, svipp tur til køben og kveldsflyet derfra litt fordyrene mellom ledd så. Men skal man på den kampen må det bli privatbil , BBB bussen eller overnatting på hotell eller bekjente vist man kjenner noen øst på....

Northside

Bataljonen skulle forhandlet frem supporterpris på et hotell den helgen. Vis medlemskortet få x-antall prosent i rabatt.
Plutselig har man nok en grunn til å være medlem...

Klaus_Brann

Lørdagskamper i Oslo er stress med tanke på hjemreise på lørdagen ja, men her bør vi klare å trykke inn en del folk. Når kampen går såpass tidlig på lørdagen ligger det til rette for det sånn sett, jeg vet om en god del fra begge sider av fjellet som tar turen.
Hadde vært digg om vi kunne slått de uslåelige på sitt "fort".
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Christian

Visste eg det ikkje; det er noe galt med lørdagskamper òg... Finnes det overhode et optimalt tidspunkt for bortekamper?

krøvel vellevold

Quote from: Christian on April 19, 2011, 10:07:40 AM
Visste eg det ikkje; det er noe galt med lørdagskamper òg... Finnes det overhode et optimalt tidspunkt for bortekamper?


Nå har folk mast om lørdagskamper i all evighet. Og når vi endelig får lørdagskamper, ja så oppdaget folk plutselig at det ikke var ideelt det heller.
Legg ned hele klubben!

dudo

Jeg er bare forbauset over at det ikke går nattog. Er det vanlig? Kunne man bedt nsb om å sette opp et ekstratog?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Hva er egentlig problemet? Siste fly går 1945.

Kampslutt ca 1750, t-banen ca 1805, flytog ca 1830, Gardermoen ca 1850.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Jeg tenkte ang nattog, det er ikke alle som vil/gidder å bruke penger på fly. Men selvfølgelig er det en god mulighet. Bataljonen har vel vært i kontakt med NSB om dette tidligere, men da var det vel ikke helt populært. Plankehaugen har uansett leid tog til kamp i Bergen før, så det bør ikke være umulig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on April 19, 2011, 12:12:58 PM
Jeg tenkte ang nattog, det er ikke alle som vil/gidder å bruke penger på fly.


Jeg svarte til han som mente man måtte gå "før køen" (før kampslutt?) for å nå siste fly hjem.

Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 11:40:14 AMKampslutt ca 1750, t-banen ca 1805, flytog ca 1830, Gardermoen ca 1850.


Helt urealistisk, Krøvel! Når skal det bli tid til en øl etter kampen?;)

Når det gjelder charter-tog har, som Klaus nevner, andre klart det før. Men Bataljonen ser ikke ut til å nå inn til NSB uansett hvem som styrer i supporterklubben. Tog til en slik kamp hadde vært midt i blinken for mange.
Rød makt på Hansa

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Nixon

Nei, det er ikke godt å si hva som er problemet. Men dersom NSB er redd for at supportergjengen ikke vil overholde alkohol- og røykereglementet, så er jeg redd for at frykten er litt berettiget...
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Nixon on April 19, 2011, 13:04:15 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 11:40:14 AMKampslutt ca 1750, t-banen ca 1805, flytog ca 1830, Gardermoen ca 1850.


Helt urealistisk, Krøvel! Når skal det bli tid til en øl etter kampen?;)


Man kan jo drikke i Bergen! Det er jo en uslåelig kombo!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Chrisstah

Quote from: Nixon on April 19, 2011, 13:08:40 PM
Nei, det er ikke godt å si hva som er problemet. Men dersom NSB er redd for at supportergjengen ikke vil overholde alkohol- og røykereglementet, så er jeg redd for at frykten er litt berettiget...


Det må være den dårligste unnskyldningen jeg har hørt på lenge om det skulle stemme. Hva er forskjell på en supporter og den vanlige person i gaten sånn egentlig? hehe :)
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Utmedsnolken

Quote from: Chrisstah on April 19, 2011, 13:39:54 PM
Quote from: Nixon on April 19, 2011, 13:08:40 PM
Nei, det er ikke godt å si hva som er problemet. Men dersom NSB er redd for at supportergjengen ikke vil overholde alkohol- og røykereglementet, så er jeg redd for at frykten er litt berettiget...


Det må være den dårligste unnskyldningen jeg har hørt på lenge om det skulle stemme. Hva er forskjell på en supporter og den vanlige person i gaten sånn egentlig? hehe :)


Utifra den ene togturen jeg tok med Brannsupportere på vei til en cupfinale, så burde NSB være for å plassere alle på samme tog adskilt fra vanlige folk. Mest slitsomme togturen jeg har vært på.
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: Chrisstah on April 19, 2011, 13:39:54 PMHva er forskjell på en supporter og den vanlige person i gaten sånn egentlig? hehe :)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 12:28:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 19, 2011, 12:12:58 PM
Jeg tenkte ang nattog, det er ikke alle som vil/gidder å bruke penger på fly.


Jeg svarte til han som mente man måtte gå "før køen" (før kampslutt?) for å nå siste fly hjem.




Okei. Nei, det er ikke nødvendig, man har god tid til flyet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on April 19, 2011, 13:08:40 PM
Nei, det er ikke godt å si hva som er problemet. Men dersom NSB er redd for at supportergjengen ikke vil overholde alkohol- og røykereglementet, så er jeg redd for at frykten er litt berettiget...


Røykeforbudet burde man klare å overholde, Bataljonen burde kunne garantere det med egne vakter.
Ang. alkoholreglementet gjelder gjerne ikke det hvis Bataljonen hadde chartret et tog.
Jeg satt på Plankehaugens tog en gang til Bergen, og de fikk nyte leskedrikker i siviliserte former den gang i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on April 19, 2011, 13:48:15 PM
Quote from: Chrisstah on April 19, 2011, 13:39:54 PMHva er forskjell på en supporter og den vanlige person i gaten sånn egentlig? hehe :)


Det kan vel løses ved å sette opp to ekstra ruter ved de aktuelle tidspunktene?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

Quote from: Utmedsnolken on April 19, 2011, 13:44:05 PM
Quote from: Chrisstah on April 19, 2011, 13:39:54 PM
Quote from: Nixon on April 19, 2011, 13:08:40 PM
Nei, det er ikke godt å si hva som er problemet. Men dersom NSB er redd for at supportergjengen ikke vil overholde alkohol- og røykereglementet, så er jeg redd for at frykten er litt berettiget...


Det må være den dårligste unnskyldningen jeg har hørt på lenge om det skulle stemme. Hva er forskjell på en supporter og den vanlige person i gaten sånn egentlig? hehe :)


Utifra den ene togturen jeg tok med Brannsupportere på vei til en cupfinale, så burde NSB være for å plassere alle på samme tog adskilt fra vanlige folk. Mest slitsomme togturen jeg har vært på.


Jeg tar den turen opptil flere ganger i året og i bistrovognen går det rimelig hett for seg de fleste gangene. Men med litt restriksjoner før man fyker av gårde så burde de aller fleste klare å oppføre seg på en sånn tur.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krøvel vellevold

Endelig oppdatert på alle kampene til nå:

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/638379_antall-bortesupportere-2011

Tror vi skal klare å få bronseplassen tilbake fra AaFK i år. I år var sunnmøringene under halvparten av hva de var på Ullevål i fjor (på 16.mai), og de stilte kun 65 i Skien. Jeg tror heller ikke de får fullt så mange billetter i Molde i år som de fikk i fjor (over 1500), da Molde selger mer billetter i år. Fortsetter RBK nedturen, er det ikke utenkelig at vi kan ta dem også. VIF kan vi bare glemme pga reiseavstandene.
Legg ned hele klubben!

Hickok

Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 11:40:14 AM
Hva er egentlig problemet? Siste fly går 1945.

Kampslutt ca 1750, t-banen ca 1805, flytog ca 1830, Gardermoen ca 1850.


I tillegg går det flybuss fra Ullevål. Avgang 17:56, fremme 18:50, og 18:26 fremme 19:20. Holder fint begge disse to. Stoppe ved ringveien utenfor stadion.

krøvel vellevold

Quote from: Hickok on April 20, 2011, 06:11:20 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2011, 11:40:14 AM
Hva er egentlig problemet? Siste fly går 1945.

Kampslutt ca 1750, t-banen ca 1805, flytog ca 1830, Gardermoen ca 1850.


I tillegg går det flybuss fra Ullevål. Avgang 17:56, fremme 18:50, og 18:26 fremme 19:20. Holder fint begge disse to. Stoppe ved ringveien utenfor stadion.

Nja... den er litt mer lei. Begynner 2. omg. tre min. over 17 - og det blir tillagt 4 min, så er ikke kampen ferdig før 1752. Da har du 4 min på deg på å komme deg ut av stadion og helt bort til busstoppet. Ville gått for t-bane og flytog.
Legg ned hele klubben!

stig

Når det gjelder tog kan vi ikke chartre det pga det, som Nixon sier, må kjøres tomt frem og tilbake i fra østlandet, og dermed blir det meget dyr affære. Vi tok nemlig opp dette Fredrikstad eksemplet, men det viste seg å være en løsning vi ikke kunne bruke. Det er ikke så lett som å be Nsb sette opp en ekstra rute motsatt vei.

Når vi diskuterte dette med Nsb ble det foreslått flere løsning på praktiske problemer. En tanke var at Nsb styrte området, og hadde ansvaret for å kaste ut folk som ikke overholdt nsb sitt reglement. Enkelt for oss. En annen tanke var egen vogn vi hadde ansvaret for. Bedre for de andre reisende, men fremdels gjelder Nsb sitt reglement. Det kunne uansett ikke gått til vif kampen, siden det ikke går nattog natt til søndag. Dette er noe Nsb sluttet med for 10-12 år siden,tror jeg. Om det var pga fyll og bråk, eller dårlig belegg vet jeg ikke,men det var før de begynte med miniprisbilletter. De har jo ført til at flere tar tog,og kanskje det kunne vært en idè for nsb og prøve nattog alle dager igjen?

Et annet problemet var at NSb ville ha 3.mnd forhåndsbestilling, og det er vanskelig når kampene fastsettes som de gjør.

Enden på forrige diskusjon var et tilbud om grupperabatt. Dvs. i overkant av 900 kr t/r. Grei pris for de som finner ut seint at de vil reise, dyrt hvis du planlegger litt og vet at du skal på kampen.
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

16717 plasser minus 5621 ledige, minus anslagsvis 1300 ledige på SpV, minus 849 plasser på bortefeltet + 13 solgte på stå = 8960 solgte. Klarer vi 12000?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Ja! Solskær kommer jo.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: stig on April 20, 2011, 09:04:22 AMNår det gjelder tog kan vi ikke chartre det pga det, som Nixon sier, må kjøres tomt frem og tilbake i fra østlandet, og dermed blir det meget dyr affære.


Det var jo det samme problemet med fly. Men nå har jo f.eks. Norwegian base på Flesland med faste stasjonerte fly. Gir ikke det muligheten til å chartre fly til en akseptabel pris?
Rød makt på Hansa

stig

Det kan vi undersøke.
Nettsideansvarlig

Tapeten

Var det kun mot FFK det ble solgt billigbilletter på felt O? Ser ikke ut som det gjøres nå i hvert fall...
-*Space is the place*--

krøvel vellevold

April 21, 2011, 19:50:20 PM #7889 Last Edit: April 21, 2011, 19:59:16 PM by krøvel vellevold
16717 plasser minus 5364 ledige, minus anslagsvis 1300 ledige på SpV, minus 849 plasser på bortefeltet + 15 solgte på stå = ca 9219 solgte. Salget ligger ca 500 bak FFK-kampen, men det betyr ikke at vi får bare 500 færre tilskuere. 500 færre pr nå, betyr at salgstakten er treigere - ergo selger vi neppe like mye fra nå og til kampstart som det vi gjorde sist. Noe som også er bekymringsverdig er at nettaktiviteten er lavere på helligdager enn på arbeidsdager. Dermed går salget mye seinere på helligdagene i påsken enn de gjør på vanlige arbeidsdager - som vi altså ikke har flere igjen av før kampen. Dermed er det god grunn til å tro at mange av dem som normalt kjøper billett de siste dagene, gjerne har fikset billetter allerede før de tok påskeferie. På den annen side kan det sikkert bli et bra trøkk på salget selve kampdagen, fra folk som har glemt å fikse billetter før påske - og ikke har hatt nettilgang i påsken. Skal bli interessant å se, men den 12000-rekken kan muligens være i fare.
Legg ned hele klubben!

Superjack

ikke undervurder effekten av en fin dag og slutten på påskeferien. :-)
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Quote from: Superjack on April 22, 2011, 00:18:09 AM
ikke undervurder effekten av en fin dag og slutten på påskeferien. :-)


Det er meldt regn...
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2011, 01:56:24 AM
Quote from: Superjack on April 22, 2011, 00:18:09 AM
ikke undervurder effekten av en fin dag og slutten på påskeferien. :-)


Det er meldt regn...



Om de er gode bergensere, saa lar de seg ikke stoppe av 2,5 mm regn! Jeg er usikker paa om det i det hele tatt kan kalles regn. Det er mer tett, fuktig luft.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on April 22, 2011, 02:51:14 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2011, 01:56:24 AM
Quote from: Superjack on April 22, 2011, 00:18:09 AM
ikke undervurder effekten av en fin dag og slutten på påskeferien. :-)


Det er meldt regn...



Om de er gode bergensere, saa lar de seg ikke stoppe av 2,5 mm regn! Jeg er usikker paa om det i det hele tatt kan kalles regn. Det er mer tett, fuktig luft.


Mange lar seg stoppe av regn. SÃ¥ alle bergensere er nok ikke gode bergensere.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Men dette er jo ikke regn? Litt vårlig drypp bare.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Quote from: ostraume on April 22, 2011, 06:00:37 AM
Men dette er jo ikke regn? Litt vårlig drypp bare.
My point exactly!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

16717 plasser minus 5286 ledige, minus anslagsvis 1300 ledige på SpV, minus 849 plasser på bortefeltet + 15 solgte på stå = ca 9297 solgte.

Solgt ca 78 siden ca kl 2100 igår. Det går ikke veldig fort dette...
Legg ned hele klubben!

abe78

.og husk!

Erlend

Er det noen begrensning på hvor mange Bataljonsbilletter en person kan kjøpe på puben på kampdag?

krøvel vellevold

16717 plasser minus 5089 ledige, minus anslagsvis 1300 ledige på SpV, minus 849 plasser på bortefeltet + 15 solgte på stå = ca 9495 solgte utenom bortefeltet i følge mine beregninger. Harmonerer bra med at Brann sier det var solgt ca 9500 kl. 10 i dag. De har vel tatt med et knippe bortebilletter med i tallet. Ut fra mine tall så er det solgt ca 200 billetter siste døgnet. Brann snakker om 13000 tilskuere. Det tror jeg skal holde hardt. Blir vanskelig nok å klare 12000. Sist kom 15500 etter en fantastisk serieåpning med 6 poeng av 6 mulige. Men FFK-kampen var drit, mange gikk nok meget skuffet hjem, og vi tok bare 1 poeng på de to kampene etter knallstarten. Når p-kort-salget da kun er ca 7500, så vil tilskuertallet naturlig nok rase med en gang. Klarer vi 12000, skal jeg være fornøyd slik det ser ut nå.
Legg ned hele klubben!

Go Up