• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann -TIL, fre. 26.august, kl. 19.00

Started by Gulløl, August 22, 2011, 16:33:07 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

GlennK

Jeg syns så absolutt ikke at Bentley har gjort seg bort så langt, han har gjort mye riktig.

roaldinho

Av alle de sjansene han har fått så skulle det bare mangle. Han har mye å rette opp etter denne katastrofen han har vært i vår og sommer.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Bentley har vært grei i dag. Fortsatt litt for omstendelig, men feilpasningene har han i stor grad kvittet seg med og det er en viktig del av grunnen til at vi ikke blir overkjørt. Vi klarer å holde i laget til vi avslutter og spiller ikke på oss brudd.

roaldinho

FAEN! Etter at Brann har dominert i 15-20 minutter nå får Tromsø ett billig mål! Dette er ikke bra nok forsvar!

Får ikke håpe selvtilliten knakk fullstendig nå! Brann fortjener å lede.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Gå av.

Klaus_Brann

Tafatt forsvar og utrolig kjipt å få den i trynet nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Romarius

Med unntak av første kvarter var dette bedre enn på lenge. Vi er veldig gode i gjenvinningsfasen, noe av det beste vi har gjort i år.
Men det går for tregt, tempoet er lavt. Dette er som i de siste kampene.
Målet til Tromsø var selvsagt et drittmål og jævlig surt. Håper ikke det knekker oss. Vi har jo klart å komme tilbake tidligere i år, måtte vi klare det denne gangen også.

eivhelle

God førsteomgang, men irriterende at Tromsø skal ha så mye tur med hvor ballen spretter. Får lagt ballen elegant til rette av en motspiller når passningen i utgangspunktet vil være håpløs å rekke. Og utligningen kommer selvsagt rett før det blåses av. Det har også vært irriterende å se på den ene linjemannen som dømmer offside i hytt og pine og ødelegger mange gode muligheter.


Lister

Den som får ekstra mye pes fortjener også en ekstra klapp på skulderen når han gjør det bra.
Bentley viser litt av det som bor i han, litt  bedre timing på offsidelinjen mangler, men ellers har han offensivt vært bra. Fine løp, sterk med ballen i beina og så langt har han ikke stanset en eneste overgang.

Synd at Gustav er i nestengir, halvt hakk over så hadde det vært 3 - 1.

Tromsø har hatt 2 sjangser og scoret på 1 av de. Vi har hatt minst 3 situasjoner som burde blitt mål.


Mjelde har rotet litt rundt, men vært bedre enn det han har vært i det siste. Ser uansett Haugen for Mjelde som et positivt bytte.
Guinness - Makes you drunk

Hatleking

Veldig bra førsteomgong - me fortente ikkje det målet imot der :s

roaldinho

Bentley ser ut som en pingvin når han løper!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

roaldinho

Haugen inn for Branns beste i dag: Gustavinho. Kjipt med skade på Gustav, han har vært ganske bra i dag! Bare manglet det lille ekstra i form av avslutningene.

Får håpe Haugen viser seg frem.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

OmOssSjølOgHansaøl

Når Rush nå går ut, kan vi kanskje snart få cornerne våre forbi første stang ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Haha, Korcsmar er frisk offensivt. Prøvd seg på raid langs kanten, dribleraid, innlegg og langskudd

roaldinho

Ventet på denne! Kara ut og Holm inn. Kara har spilt dårlig og attpåtil pådratt seg gult kort. Må være Kara's dårligste kamp denne sesongen.

Sævarsson fikk også gult og må stå over neste.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Fytti helvete! Der er Brann heldig som ikke ligger under!

Larsen inn for Bentley! Mjelde får vel nok en gang spille hele!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Larsen med et herlig innhopp, og veldig bra innlegg som nesten ble matchavgjørende.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Pokker, der er det slutt, 1-1. Synd - her hadde gutta fortjent alle tre poengene. Men en underholdende kamp ble det i alle fall ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Kan godt starte med både Haugen og Larsen neste kamp. Iallefall hvis Guastavino er ute.

Ufortjent at vi ikke vinner her i dag. Vi er det beste laget og hadde store sjanser. Tror medalje blir vanskelig nå.

Hatleking

Bra kamp av Brann! Manglar litt i siste tredjedel, i tillegg til nokre få blundere bak. Elles ein veldig bra gjennomført kamp, og me hadde fortent tre poeng.

eivhelle

Kjenner at jeg er skuffet nå. Bra gjennomført kamp av Brann, men vanskelig å score på tromsø. Irriterende at Labukas ikke timer innlegget fra Larsen bedre. Der skulle kampen blitt avgjort.

Spelaren

August 26, 2011, 19:55:07 PM #72 Last Edit: August 26, 2011, 19:56:55 PM by Spelaren
Det begynner å bli ein del halvdårlige heimekamper no, denne var således intet unntak. Tromsø hadde nokre gode sjanser som me var heldige ikkje gjekk inn. Austin var vår suverene ener, Mjelde, Fakiri, Sævarsson og Bentley dei som var under middels og resten var meh. Friske innhopp men når trøtte bein skal fylle på i angrep blir det sjelden suksess. Dei to siste heimekampene burde ha gitt oss fire fleire poeng om håpet om europacup skal vere reellt.

Kaktus i ræven på Ciss som konstruerer det gule kortet mot Sævarsson ved å sparke foten inn mellom beina på islendingen, naturlegvis var verken dommer, linjedommer, fjerdedommer eller femtedommer Pej Matias oppegående nok til å stoppe dette.
Gå av.

krakra


Lister

Synd med poengdeling, men hederlig innsats i alle ledd.

Hadde gustav hatt inne toppgiret så hadde vi vunnet denne. Hverken innsats eller evne gjorde at vi ikke vant. Kun marginer. Greit nok at baklengsmålet var fordi birkir hadde en tå som var en centimeter for kort og grorud burde fulgt ballen fremfor løpet, men med marginene på vår side hadde det vært 3 - 1, ikke 1 - 1.

Skulle heller sett full satsing i sluttspurten med mjelde ut for labbetuss og gjerne larsen inn mye tidligere. Bentley holdt seg bra i første, men forsvant i andre.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Bare så det er sagt: Hvis konsekvensen av å få inn en hurtig makker til Zsolt er at han kommer oftere fremover og bidrar som han gjorde i dag så er det bare å bruke samtlige Husekleppenger med en eneste gang. Det var høyt nivå over flere av innvolveringene hans i dag og det vil gi oss en voldsom dimensjon hvis han begynner å bidra slik regelmessig.

eivhelle

Vet ikke hvor mange av kortene Birkir har fått denne sesongen som har vært feil, men jeg har registrert minst to tilfeller av justismord. Den i dag var jo fullstendig latterlig. Det er ikke snakk om holding eller felling av motspilleren. Han løper rett og slett opp Ciss, tar ballen og blir så sparket ned av Tromsø spilleren.

kabelmann

Piping på Bentley minutter før han ble byttet ut? Jaja, hvis det setter standarden så burde Mjelde blitt pepret med tomater. For en drittspiller. Provoserer meg at han står og sipper over et korrekt idømt innkast til Tromsø, minutter før slutt, istedenfor å gi TIL ballen og få spillet kjapt i gang igjen.

Mjelde er en levende bremsekloss.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Bentley var helt grei i dag, men jeg syns Larsen fremstod som en bedre spiller da han kom innpå. Mer hurtighet og langt mer direkte i spillet. Hadde han fått like mye spilletid som Bentley hadde han nok vært en solid bidragsyter allerede, det samme gjelder Haugen. Men de er vel under aldersgrensen ennå.

Mjelde med nok en svak kamp. Han hadde en god periode hvor han scoret i tre kamper på rad. Spillet var ikke fantastisk, men mål er mål. Dog utrolig hvordan han fikk flyte på disse tre målene, mens Haugen scorer mål i tre kamper på rad og ikke får starte en eneste kamp.

Nixon

Spillemessig framgang, spesielt i første. Men du verden så mange overganger vi skusler vekk fordi enten en spiller absolutt må gå noen runder (ofte Torp) eller så er det dårlig bevegelse. Husker i glansdagene da overgangene gikk på skinner, nå er det bare forvirring.

Veldig synd at Guastavino måtte gå ut. Da mistet vi mye av drivet i spillet vårt. Håper ikke det var noe alvorlig.
Rød makt på Hansa

Lister

Bentley var bra i første, dårlig i andre, men piping. WTF...
Guinness - Makes you drunk

Yngve

Eg må ha sett ein annan kamp enn dei fleste andre her inne.. For eg tykkjer dette var ein svak kamp av Brann.

Dagens resultat er det berre Molde som er happy med..

Me lot oss pressa tilbake på heimebane, og me skapte alt for lite.

Me var aldri i nærleiken av å setja inn noko skikkeleg avgjerande press då me ikkje har noko offensivt spel. Og når me fyrst kjem framover, så har for mange spelarar for dårleg teknisk nivå inne til at det blir farleg.

Ikkje nok med det, men når spelarar som Birkir rotar det til, så berre joggar han heimover, istadenfor å prøva å retta opp i sine eigne dustefeil.

og eg klarar ikkje med min beste vilje skjøna kvifor Mjelde får spela så mykje, når han er så svak.

Haugen har eit blikk og nokre passningar som ytterst få spelarar i Noreg kan matcha. han kan verta legendarisk god.

Larsen hadde eit bra innhopp og. Likte det eg såg av han. No gjeld det at dei får fleire sjansar til å spela og utvikla seg.

Ojo verkar sleten, og bør få kvila. I dag synst eg han var i mange rare posisjonar og, noko som var eit problem når me angreip.

Når det gjeld målet til Tromsø, meinar eg Fakiri må ofra seg og prøva å blokka ballen istadenfor det halvvegsgreiene han enda opp med i dag.


P. Leciejewski 5      
B. Sævarsson   3   
Z. Korcsmár   5   
L. Grorud      4
H. El Fakiri   3   
R. Austin      6
C. Torp      4
E. Mjelde      3
D. Guastavino   4   
Bentley      4
K. Ojo      4

dudo

Mjelde er en vandrende katastrofe! Og da mener jeg vandrende, fyren kan faen ikke loepe. Skandale at han faar fullfoere! Eller var vi gode til Diego maatte ut. Nesten veldig gode.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Quote from: kabelmann on August 26, 2011, 20:47:06 PM
Piping på Bentley minutter før han ble byttet ut? Jaja, hvis det setter standarden så burde Mjelde blitt pepret med tomater. For en drittspiller. Provoserer meg at han står og sipper over et korrekt idømt innkast til Tromsø, minutter før slutt, istedenfor å gi TIL ballen og få spillet kjapt i gang igjen.

Mjelde er en levende bremsekloss.


Det har vært en naturlig ting for Mjelde hele sesongen! Riktignok ikke helt samme som dette, men han står der og sipper når han ikke får viljen sin. Det har også ført til kort.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

SK

Jeg kom for sent og så riktignok ikke de første 15+ minuttene, men ut fra det jeg så synes jeg i hvert fall ikke at vi fortjente å vinne denne kampen. Det var ikke fortjent når Tromsø utlignet til 1-1, men i 2.omgang hadde de to 100 %-sjanser i tillegg til et par andre store, mens den eneste vi hadde var den til Mjelde. Det var synd for oss at Guastavino skadet seg, for han var den største trusselen mot forsvaret til Tromsø.

Kan ikke se at vi svekkes noe særlig av at Birkir er ute i neste kamp. I dag var han på ordentlig gyngende grunn defensivt, og det hjelper heller ikke på at han er god til å komme seg i innleggsposisjon når innleggene aldri går noe fornuftig sted.
Bentley sluknet som vanlig og skulle vært byttet ut mye tidligere. Likte det jeg så av Larsen da han kom inn.

Markmus

August 26, 2011, 21:34:53 PM #85 Last Edit: August 26, 2011, 21:36:53 PM by Markmus
Ka du ve?


Lasaron

Det provoserer meg kraftig at Haugen ikke kommer til å starte neste kamp. Det koker nesten. Han strør om seg med lekre pasninger, roter aldri bort ballen. Det er bare en kamp han har bommet litt med pasningene, men da scorte han.
Neste kamp blir det Ojo på topp, og bak ham finner vi Mjelde, Guastavino og Holmvik/Bentley. Sannsynligvis Bentley, siden Holmvik kanskje må spille back.
Haugen er en hel del bedre enn både Holmvik, Bentley og Mjelde. Men starte kamper får han ikke. Det er helt sprøtt.
Tren på langskudd

Markmus

Quote from: krakra


To forskjellige situasjoner:

1. Det er keeper som feller Bentley.

2. Det er Ciss som feller seg selv og Sævarsson. Reprisen viser veldig tydelig at han med viten og vilje stikker beinet inn mellom Sævarssons bein etter at Sævarsson har sparket bort ballen og vunnet løpsduellen. Ikke bare er det gule kortet feil, men frisparket går feil vei.
Ka du ve?

Hatleking

Eg synst at Haugen bør få sjansen frå start no, og at Larsen får ei liknande rolle som Haugen har hatt mtp å kome inn litt ut i kampen.

Lasaron

Forøvrig var Bentley middels i dag, men dårlig på slutten.

Larsen var positiv.

Jeg er såpass ung at jeg kun har sett noen få kamper med Ahlsen. Spørsmålet er: Er Austin bedre på crossballer enn Ahlsen var?
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Markmus on August 26, 2011, 21:45:45 PM
Quote from: krakra


To forskjellige situasjoner:

1. Det er keeper som feller Bentley.

2. Det er Ciss som feller seg selv og Sævarsson. Reprisen viser veldig tydelig at han med viten og vilje stikker beinet inn mellom Sævarssons bein etter at Sævarsson har sparket bort ballen og vunnet løpsduellen. Ikke bare er det gule kortet feil, men frisparket går feil vei.
Reprisen viser ikke overkroppen til Ciss. Han er i klar ubalanse. Det er derfor foten går ut.

Markmus

Quote from: Lasaron on August 26, 2011, 21:48:05 PM
Forøvrig var Bentley middels i dag, men dårlig på slutten.

Larsen var positiv.

Jeg er såpass ung at jeg kun har sett noen få kamper med Ahlsen. Spørsmålet er: Er Austin bedre på crossballer enn Ahlsen var?


Det går ikke an å bli bedre på crossballer enn det Austin er - han treffer jo på hver jævla pasning :P Mange fotballspillere er fornøyde bare de treffer i ca. det området de siktet på, men Austin kunne truffet en nål og punktert ballen. Det er helt vanvittig.
Ka du ve?

krakra

http://www.brann.no/nyheter/ikke-alvorlig-for-diego/

Var bare en voldsom krampe for Diego. Visstnok ikke alvorlig. Håper han rekker Moldekampen, men det har da skjedd før at krampe har satt spillere ut en stund? Det var nok tungt for Diego utpå der i dag, han var i toppfart veldig ofte og matten var tung.

krakra

Quote from: Markmus on August 26, 2011, 21:52:29 PM
Quote from: Lasaron on August 26, 2011, 21:48:05 PM
Forøvrig var Bentley middels i dag, men dårlig på slutten.

Larsen var positiv.

Jeg er såpass ung at jeg kun har sett noen få kamper med Ahlsen. Spørsmålet er: Er Austin bedre på crossballer enn Ahlsen var?


Det går ikke an å bli bedre på crossballer enn det Austin er - han treffer jo på hver jævla pasning :P Mange fotballspillere er fornøyde bare de treffer i ca. det området de siktet på, men Austin kunne truffet en nål og punktert ballen. Det er helt vanvittig.
Eneste "problemet" er at han ofte treffer medspilleri brysthøyde, så de må stoppe opp og dempe ballen. Pasningene hans holder så høyt nivå at neste steg får være å time/vekte dem så de lander foran spillere på løp.

Markmus

Quote from: krakra on August 26, 2011, 21:51:41 PM
Quote from: Markmus on August 26, 2011, 21:45:45 PM
Quote from: krakra


To forskjellige situasjoner:

1. Det er keeper som feller Bentley.

2. Det er Ciss som feller seg selv og Sævarsson. Reprisen viser veldig tydelig at han med viten og vilje stikker beinet inn mellom Sævarssons bein etter at Sævarsson har sparket bort ballen og vunnet løpsduellen. Ikke bare er det gule kortet feil, men frisparket går feil vei.
Reprisen viser ikke overkroppen til Ciss. Han er i klar ubalanse. Det er derfor foten går ut.


Sitter og ser reprisen på Sumo flere ganger nå. Når Sævarsson slår vekk ballen, så stikker Ciss beinet inn mellom Sævarssons bein. Ikke bare stikker han den inn, men han sparker også. Så det kan være Ciss prøvde å sparke ballen, men det er jo litt merkelig å prøve på når han allerede har sett Sævarsson slå den vekk.
Ka du ve?

krakra

Quote from: Markmus on August 26, 2011, 21:58:23 PM
Quote from: krakra on August 26, 2011, 21:51:41 PM
Quote from: Markmus on August 26, 2011, 21:45:45 PM
Quote from: krakra


To forskjellige situasjoner:

1. Det er keeper som feller Bentley.

2. Det er Ciss som feller seg selv og Sævarsson. Reprisen viser veldig tydelig at han med viten og vilje stikker beinet inn mellom Sævarssons bein etter at Sævarsson har sparket bort ballen og vunnet løpsduellen. Ikke bare er det gule kortet feil, men frisparket går feil vei.
Reprisen viser ikke overkroppen til Ciss. Han er i klar ubalanse. Det er derfor foten går ut.


Sitter og ser reprisen på Sumo flere ganger nå. Når Sævarsson slår vekk ballen, så stikker Ciss beinet inn mellom Sævarssons bein. Ikke bare stikker han den inn, men han sparker også. Så det kan være Ciss prøvde å sparke ballen, men det er jo litt merkelig å prøve på når han allerede har sett Sævarsson slå den vekk.
Som sagt. Han havner i ubalanse. Når man er i ferd med å falle er edt ikke uvanlig å stikke ut beinet.

Markmus

Han sparker faktisk Sævarsson på baksiden av leggen, krakra.
Ka du ve?

roaldinho

Uansett må Sævarsson stå over neste kamp, og dermed blir det vel muligens Fakiri på høyreback og Kalvenes på venstre? Eventuelt Holmvik.

Haugen må få sjansen fra start! Mjelde er så elendig at det irriterer grenseløst. Han er ikke noe nytte til laget i det hele tatt lenger. Han er treg, gjør sjeldent noe positivt og bør settes på benken.

Haugen fra start i neste, takk!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hatleking

Quote from: roaldinho on August 26, 2011, 22:47:30 PM
Mjelde er så elendig at det irriterer grenseløst. Han er ikke noe nytte til laget i det hele tatt lenger. Han er treg, gjør sjeldent noe positivt og bør settes på benken.

Haugen fra start i neste, takk!


Ueinig der. Mjelde har ei eiga evne til å gå på lure løp og vera i dei rette posisjonane. Eg hadde vore nøgd med
Mjelde - Guastavino - Haugen

Go Up