• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Odd 21.04.2024 17:00

Started by Aûne, April 18, 2024, 08:48:28 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Vi blir plutselig uendelig mye mer farlig når Warming kommer inn. Fin målgivende. Både han og målscorer Heggebø bør starte neste.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Finfin respons

April 21, 2024, 18:12:37 PM #101 Last Edit: April 21, 2024, 18:14:33 PM by Finfin respons
Quote from: Churchill on April 21, 2024, 18:00:19 PM
Quote from: pidre on April 21, 2024, 17:47:40 PMWarming er jo helt hjelpeløs - vår nye Migen Memelli.

Helt uenig. Han har en dårlig berøring mot en meget god keeper. Fikk jo målgivende da. Det skjer mye rundt ham.

Jeg tok en punt på Warming som fantasy- kaptein i denne kampen. Føler meg snytt for ti poeng i den gigasjansen. Men uansett:

Dette var riktig kampbildet for ham. Han er et enormt trusselmessig innbytte, men han har ikke lært hva det betyr å presse kollektivt.

Han presser som han er spiss i 4-5-1, uten tanke på rolle og posisjon. Det gjør at alle de 9 andre utespillerne sitt press blir halvhjertet. Halvhjertet press =strekk i laget og store rom for Odd (!!)

Slik kommer Odd inn i kampen fra 70-88.minutt. så det er både-og med Warming.
Kanskje.

pidre

Saludar a los monos!

esp123

Quote from: Finfin respons on April 21, 2024, 18:12:37 PM
Quote from: Churchill on April 21, 2024, 18:00:19 PM
Quote from: pidre on April 21, 2024, 17:47:40 PMWarming er jo helt hjelpeløs - vår nye Migen Memelli.

Helt uenig. Han har en dårlig berøring mot en meget god keeper. Fikk jo målgivende da. Det skjer mye rundt ham.

Jeg tok en punt på Warming som fantasy- kaptein i denne kampen. Føler meg snytt for ti poeng i den gigasjansen. Men uansett:

Dette var riktig kampbildet for ham. Han er et enormt trusselmessig innbytte, men han har ikke lært hva det betyr å presse kollektivt.

Han presser som han er spiss i 4-5-1, uten tanke på rolle og posisjon. Det gjør at alle de 9 andre utespillerne sitt press blir halvhjertet. Halvhjertet press =strekk i laget og store rom for Odd (!!)

Slik kommer Odd inn i kampen fra 70-88.minutt. så det er både-og med Warming.

Dette er godt oppsummert.

pidre

Hva var det egentlig som skjedde med Andre Hanssen? Odd hadde virkelig momentum - veldig rart at han da ikke kunne stått siste 5 all den tid han gikk av banen for egen maskin, og tilsynelatende uanstrengt. Han haltet ikke engang.

Det virket nesten som han ble sur for at han ikke fikk frispark, og forlot banen i en slags protest.
Saludar a los monos!

esp123

Han fikk en ganske klar vridning i kneet i duell med Warming.

esp123

April 21, 2024, 18:55:35 PM #106 Last Edit: April 21, 2024, 19:08:53 PM by esp123
Bård Finne sitt problem er at sjansene hans kommer fra feil soner og ofte er det forsvarere foran han når han skyter. Idag har han 4 skudd med total xG på 0,35. Sist mot Ham Kam hadde han 5 skudd med total xG på 0,13. FFK fire skudd med total xG på 0,23. Han produserer xG først og fremst fordi han skyter enormt mye, men konsekvent er det dårlig kvalitet på skuddene. Mesteparten av xG'en denne sesongen (totalt 2,4)) er fra Tromsø-kampen. Da skjøt han 12 ganger (!) med total xG på 1,28.

Bård Finne har skutt 29 ganger denne sesongen. Det er soleklart mest i Eliteserien. Salvesen på andreplass har 16. Lehne Olsen har 15. Begge har flere skudd på mål enn Finne og Lehne Olsen 2,2 i total xG (Finne 2,4).

Min diagnose er at Brann er utrolig flinke til å finne Bård Finne, og Bård Finne er flink til å løpe seg fri, men konsekvent i dårlige posisjoner.

Finfin respons

Quote from: esp123 on April 21, 2024, 18:55:35 PMBård Finne sitt problem er at sjansene hans kommer fra feil soner og ofte er det forsvarere foran han når han skyter. Idag har han 4 skudd med total xG på 0,35. Sist mot Ham Kam hadde han 5 skudd med total xG på 0,13. FFK fire skudd med total xG på 0,23. Han produserer xG først og fremst fordi han skyter enormt mye, men konsekvent er det dårlig kvalitet på skuddene. Mesteparten av xG'en denne sesongen (totalt 2,4)) er fra Tromsø-kampen. Da skjøt han 12 ganger (!) med total xG på 1,28.

Bård Finne har skutt 29 ganger denne sesongen. Det er soleklart mest i Eliteserien. Salvesen på andreplass har 16. Lehne Olsen har 15. Begge har flere skudd på mål enn Finne og Lehne Olsen 2,2 i total xG (Finne 2,4).

Min diagnose er at Brann er utrolig flinke til å finne Bård Finne, og Bård Finne er flink til å løpe seg fri, men konsekvent i dårlige posisjoner.

Dette er godt oppsummert!
Kanskje.

Lasaron

Fint med seier. Flere spillere er på gang. Det har på en måte kladdet litt så langt, likevel har vi 10 poeng på 5 kamper. Det er bra. Og er det slik at vi har mer å gå på, og det liksom løsner litt, så blir vi jo temmelig gode.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Dickens on April 19, 2024, 17:02:23 PM
Quote from: krakra on April 19, 2024, 15:12:00 PM
Quote from: Lasaron on April 19, 2024, 14:11:16 PMJeg så et sted at Kartum fortsatt har på statistikken sin at Brann har vunnet hver kamp han har startet. Stemmer det?
Ja, men i fjor høst vant vi jo alt. Så har han bare startet mot Ham-Kam i år. Da kom vinnermålet etter at han gikk ut, og jeg syns det er begrenset hvor mye av æren han skal ha for den seieren.

Er jo ingen hemmelighet at alle som er over 20 er hakkekyllingene dine. Og enhver diskusjon får du vinklet inn på "gamlingene" og Brann's "håpløse kjøp". Blir slitsomt ekkokammer ala Stråmyhr. Heldigvis fikk MOD stoppet deg i denne.

Måtte vi aldri se Kristiansen på høyreback igjen. Det var som å ri på en hest med tre bein. Om det ikke er HB'er tilgjengelig i fremtiden er det bedre å heller bruke Sery Larsen der og Kristiansen sentralt. Han har tempo og en god pasningsfot. Alt er bedre enn det vi så på onsdag.

Regner med at det blir mer åpent spill mot Odd.



Godt og salig innlegg. Jeg tolker det som at du mener Kartum har vært god for Brann og ført oss til mange seiere. Vil du utdype? Hvorfor røk han ut av laget da, og hvorfor er han sistemann i indreløperkøen?

nero

Quote from: Lasaron on April 21, 2024, 19:17:29 PMFint med seier. Flere spillere er på gang. Det har på en måte kladdet litt så langt, likevel har vi 10 poeng på 5 kamper. Det er bra. Og er det slik at vi har mer å gå på, og det liksom løsner litt, så blir vi jo temmelig gode.
Tror laget har mye mer å gå på, faktisk. Starten av andre omgang var bra, og byttene løftet laget en god del. Godt å ha Felix tilbake. Castro og Warming var også friske. Balltempoet ble bedre, og litt mer bevegelse. Tror egentlig vi er på gang nå.
Lions led by donkeys.


krakra

Fint at Kornvig får en god kamp. Syns fortsatt han faller for mye ut av kampen, men når han er «på» er det mye bra. Det vitner jo om
høyt potensiale når han får opp frekvensen. Kartum tror jeg selges i sommer.

Egentlig har vi hatt en ganske god sesongstart. Vi har vært spillemessig best i alle kampene. Ikke tilbake til våren i fjor, men spillemessig på nivå med høsten med unntak av noen defensive blundere.

Larsendos

14-2-2 siste 18.

6-3-2 våren i fjor.

Klart vi savner den tiden.

Kjell249

Mye bra, men blir litt nervøst utover i andre omgang når vi ikke klarer å drepe kampen.

Kampens angrep var Japeth sin frispilling av Kartum, som sender til Kornvik som på ett touch setter opp Finne i en fantastisk posisjon. Dårlig av Finne å ta en ekstra touch, og bli blokkert.

Synes ofte det blir farlig når vi tørr å spille opp indreløperne, gjennom ledd. Selv om det øker risikoen for brudd.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Corran

Synes det er framgang i hver kamp nå.
Det hjalp jo litt at Odd ikke var et lag som drøyde tid eller la seg for mye bakpå. Ikke mer enn det Brann presset de til.
Så all ære til Odd der, de var ikke et gampe lag som bare gikk inn for å ødelegge.

Kornvig dagens beste etter min mening og han kommer mer og mer og jeg står enda på at jeg tror han har mye god fotball i seg.
Crone fortsetter å imponere meg med viljen framover. Det er en del som ikke lykkes, men han prøver og han er en trussel.

Blomberg og Kartum de dårligste på Brann og jeg vil påstå at begge er modne for å starte på benken.

Warming viser han er farlig og god framover, men uheldig og dårlig valg når han skulle scoret og ikke helt med på hvor og hvordan han skal presse. Så Heggebø og en annen spiller (tror det var Palle) dirigere ham i hvor og hvordan.
Men dette er sånt som kommer med litt spilletid.
Castro så også ut til å være litt skarpere enn sist.

Finne gjør en veldig god jobb foruten det å score. Men så spørs det hvor mye tid han skal få for å finne målet. For Heggebø gjør også en god jobb og han scorer.
Ser Grønner mener folk er idioter som mener at Heggebø skal inn for Finne

Det ser ut som om formen kommer sigende for laget så dette kan bli gøy.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Dickens

Endelig et lag på Stadion som ikke spiller anti-fotball og drøyer tid. Men ironien var hvor latterlig lang tid Odd brukte selv om de lå under. Var ikke få gangene Hansen stod med ballen og ventet på at Brann skulle presse, men det endte opp med at Finne bare stod i ro og det gikk 10-12 sek før Hansen sentret.

Kornvig herjer i dag. Må si jeg var skeptisk etter de første kampene, men i dag fikk jeg Svante-flashback, selv uten sugende taklinger.

Største skuff: Sivert og Finne.

Lasaron

Jeg savner fortsatt to spillende og raske stoppere. Men det blir vanskelig å sette ut Palle etterhvert også.
Tren på langskudd

Lasaron

Vi er inne i et tett kampprogram. Da var det fint å se at gårsdagens kamp neppe tærte på reservene. Jeg tror vi kom ganske greit fra det sånn energimessig.
Tren på langskudd

esp123

Heltne Nilsen peker på at kortere gress er deler av grunnen til høyere balltempo mot Odd. At de ikke har kunnet klippe gresset tidligere. Det er jo i så fall en ganske stor hemsko for et lag som Brann...

pidre

Odd var bedre enn forventa, og synes Miettinen, Baccay, Svendsen og Tewelde viste seg fram. Svendsen spesielt.
Saludar a los monos!

pidre

Fornøyd med byttene i går. Nye takter at vi byttet tidlig, og mange. Castro og FHM etter 52 min, Heggebø og Warming 71 min.

Vi hadde faktisk ikke ball mer en 59 %, endel mindre enn eg hadde trudd. 
Saludar a los monos!

Erlend

Horneland sa at han likte veldig dårlig å måtte gjøre 4 bytter så ikke tro at det blir en vane fremover

Spelaren

Odd forsøkte å spille fotball, æres den som æres bør.
GÃ¥ av.

Go Up