• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Noe som er helt utrolig: Dette har omtrent vært den beste sommeren i manns minne, og det har ikke vært mange regnværsdagene. Men jeg har en følelse av at det har vært regn på nesten alle hjemmekampene i sommer. Det er så klassisk at det har vært fint i dagesvis før kamp, og så kommer regnet på ettermiddagen/kvelden selve kampdagen. Og slik er det denne gang også. For etter en lengre periode med godvær, er det meldt regn i morgen ettermiddag/kveld. Og slikt går selvsagt utover "siste-liten"-billettsalget. Nå selges heldigvis langt flere billetter i forkant nå enn i tidligere tider, slik at været på kampdagen ikke har så mye å si lenger. Men litt taper vi nok på at det eventuelt begynner å regne i morgen.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Vi får trøste oss med at Brann normalt spiller best i regnvær ;)

krøvel vellevold

27/8 kl. 12:22: Solgt 15444. I grunn merkelig at Felt BT-F ennå ikke er åpnet for salg, for MFK-fansen klarer seg vel utmerket med det lille BT-G helt borterst mot Hoved. Dette kan tyde på at BT-F er solgt til sponsorer eller idrettslag. I så fall vil salgstallet være høyere. Bortefeltene er ikke med i mine salgstall.

Sammenlignet med de tre siste kampene:

Det er nå 5 t 38 min. til avspark, og det er altså solgt 15444.

Start-kampen: (I parantes hvor mange som ble solgt etter det tidspunkt.)
7 t 30 min før; 14702 (1724), 4 t 39 min. før: 15453 (973). Tilskuere: 16426.

FFK-kampen: (I parantes hvor mange som ble solgt etter det tidspunkt.)
5 t 15 min før; 14056 (2226). Tilskuere: 16282.

Viking-kampen: (I parantes hvor mange som ble solgt etter det tidspunkt.)
7 t 13 min før; 14707 (1848), 3 t 36 min før: 15050 (1505). Tilskuere: 16555.

Alle disse tre lagene hadde med seg flere bortefans enn det antagelig vil komme i kveld. Siden bortefansen ikke er med i mine forhåndssalgstall, er samtlige av disse med i økningen frem til kampstart. På Viking- og Start-kampen var det regn på kampdagen. Det er det i dag også. Antallet gjenværende sittebilletter var bittelitt mer til de andre kampene, enn det er i dag. Derfor er det sannsynlig at salget går noe treigere i dag enn til disse kampene. Alt i alt peker det mot rundt 17000 i kveld.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

27/8 kl. 14:20. Det er solgt 15801.

Med 3 t 40 min igjen, kan vi sammenligne med følgende:

Start-kampen: 16426 tilskuere.
3 t 49 min før: 15606. Solgte 820 siste tiden til kampstart.
2 timer før: 15891. Solgte 535 siste tiden til kampstart.
Regn før kamp, noen hundre bortefans i økningen til kampstart.

FFK-kampen: 16282 tilskuere.
3 t 15 min før: 14581. Solgte 1701 siste tiden til kampstart.
2 t 01 min før: 14950. Solgte 1332 siste tiden til kampstart.
Skyet før kamp, flere hundre bortefans i økningen til kampstart.

Viking-kampen: 16555 tilskuere.
3 t 36 min før: 15050. Solgte 1505 siste tiden til kampstart.
2 t 21 min før: 15255. Solgte 1300 siste tiden til kampstart.
Regn på kampen, flere hundre bortefans i økningen til kampstart.

Molde-kampen:
Altså 15801 solgt 3 t 40 min. før. Regn i dag, og ikke så mange bortefans til å øke frem til kampstart. Passerer muligens 17000. Uvisst om hva som skjer på BT-F, om denne skal brukes som bortefelt, eller om den er solgt ut til andre. BT-F har 791 plasser. Hvis bortefansen og seilet tar halvparten av dette, og Brann har solgt ut resten til sponsorer e.l. kan vi plusse på ca 400 til i salgstallene. Da kommer det kanskje 17500 i kveld.
Legg ned hele klubben!

Eivind

Gode tall dette her Krøvel! Fint at du tar deg tiden til å regne ut tallene! Satser på over 17000 og tre poeng idag!

krøvel vellevold

27/8 kl. 15:59: Solgt 16013 + det som måtte være solgt på BT-F og BT-G (i utgangspunktet bortefelt). To timer før Start-kampen var det solgt 15891, og to timer før FFK-kampen var det solgt 14950.

Det er 53 sitteplasser igjen. Bare single.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"www.brann.no

Solgt 14.700 billetter, og det er LENGE til kampstart.

Det blir FULLT resten av sesongen. Sann mine ord!

Hvem fikk rett ?  

:-)


Ja, hvem fikk rett, Petter Pudding?

Det kom ca 17300 og ca 1500 fra fullt. Og det til tross for at det ble solgt kanskje 1000 biletter til idrettslag for spesialpris. Du tok feil IGJEN! Og denne gang kan du ikke skylde på sommerferie eller konfirmasjon...
Legg ned hele klubben!

EvenSteven

For å være helt presis: Mulig de har solgt/gitt vekk 17000 billetter, men det var langt fra så mange på kampen....
Både på Bt og Gamle var det ganske glissent ... store områder uten folk...
Var inne på billettluka like før jeg gikk..... da var det 3, 6 og 8 billetter ledig på de ulike feltene på Hansa og Gamle... Men igjen mange med billett, var ikke på kampen...

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Ja, hvem fikk rett, Petter Pudding?


Rolig nå, Krøvel. Man kan nesten mistenke deg for å foretrekke at det kommer under 17.5000 kun for å ha rett og å hovere ørlite. Eller?:)

Quote from: "krøvel vellevold"Det er 53 sitteplasser igjen. Bare single.


Det var ikke bare ledige single sitteplasser på Stadion i kveld. Observerte mange doble, triple og så videre og så videre. På BT var det sågar lange rekker med ledige seter.

Må være en del som ikke gadd å komme i regnet.
Eller så er billettsystemet ute å kjøre.
For ikke å snakke om utregningen dine.
En av de tre er det i alle fall...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Det var en del ledig på BT-F som i utgangspunktet er bortetribune, men som aldri ble lagt ut for åpent salg. MFK-fansen brukte det i hvert fall ikke. Utenom dette var det noen ledige sitteplasser her og der, men det kan altså være folk som har kjøpt billett men ikke gått på kampen. (P-kort-innehavere f.eks. Spesielt blant sponsor-p-kort er det nok en del ubrukt). Tror ikke tilskuertallet var sålangt unna sannheten. Med 14800 sitteplasser, kanskje 100 ledige på bortefeltet og kanskje 100 ledige på BT-F, så var det i så fall 14600 på sitte. Hvis vi sier f.eks. 2200 på SS og 500 på T-feltet, så er vi der.
Legg ned hele klubben!

Candyman

Jaja, hvorfor krangle? Det viktigste er at Petter Puddersnø tok feil igjen. Men nå er jo han på stranden og drikker paraplydrinker uten å kunne forsvare seg, så vi får ta det litt rolig til han er tilbake.

Men beviser jo enda engang at 25000 er alt for mye!

(Og ikke kom med unnskyldninger og regn og tv. Vi bor i Bergen og tv er kommet for å bli....sorry mac)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Skumling

Godt oppmøte tatt i betraktning resultatene i det siste.

Xminator

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Ja, hvem fikk rett, Petter Pudding?


Rolig nå, Krøvel. Man kan nesten mistenke deg for å foretrekke at det kommer under 17.5000 kun for å ha rett og å hovere ørlite. Eller?:)

Quote from: "krøvel vellevold"Det er 53 sitteplasser igjen. Bare single.


Det var ikke bare ledige single sitteplasser på Stadion i kveld. Observerte mange doble, triple og så videre og så videre. På BT var det sågar lange rekker med ledige seter.

Må være en del som ikke gadd å komme i regnet.
Eller så er billettsystemet ute å kjøre.
For ikke å snakke om utregningen dine.
En av de tre er det i alle fall...


Du har alltid noen som ikke kommer. Jeg er skyldig i å ha latt mine to seter stå tomme noen kamper :p En god del av de "faste" rundt meg var borte en del i sommer.

Og nei, 25000 er ikke for mye, med 25000 seter hadde det kommet 21000 på Stadion i går kveld :)

Superjack

Quote from: Xminator
Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Ja, hvem fikk rett, Petter Pudding?


Quote from: "krøvel vellevold"


Du har alltid noen som ikke kommer. Jeg er skyldig i å ha latt mine to seter stå tomme noen kamper :p En god del av de "faste" rundt meg var borte en del i sommer.

Og nei, 25000 er ikke for mye, med 25000 seter hadde det kommet 21000 på Stadion i går kveld :)


Der kom den igjen. La oss da følge det ressonementet, men bli skikkelig stormannsgale. Med 80000 sitteplaser så hadde det nok kommet 70000 i går! Det hadde vært villt ja!

Skjerpings.

Forresten så står mitt sete ALDRI tomt. Kan jeg ikke gå sjøl så gir jeg heller plassen min gratis til en gammel onkel enn å la den stå tom :)
Brannsupporter.

Xminator

Niks Superjack, det hadde ikke kommet 70000 :p Ikke om det var fri entre og gratis øl. Nå er det en aldri så liten forskjell på 70000 og 21000, og du er ikke dummere enn at du skjønner den.

Når det gjelder å la seter stå tomme, helt enig. Men det er ikke alltid ting lar seg ordne. Og noen ganger skjer ting rett før kamdagen. Og da får man ikke sendt billetter fra midt i ingenting til noen som kan reiser på stadion :p

Du vil se seter stå tomme på ett utsolgt stadion, slik er det bare.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"[ Og nei, 25000 er ikke for mye, med 25000 seter hadde det kommet 21000 på Stadion i går kveld :)


Så hvis det altså hadde kommet 21000 når vi ledet serien 9 runder før slutt, ferien er over, 1000 unger fra idrettslag hadde fått billige billetter, kampen gikk for en gangs skyld kl. 18, osv.: Når skal vi DA få bruk får 25000 seter? De ene gangen på 50 år vi spiller mot RBK i avgjørende kamp om gullet på slutten av sesongen? 16.mai kanskje?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Om du påstår det hadde vert fullt med 20000 seter i går, så påstår jeg at det ville vert fullt med 25000 også.

NÃ¥r det gjelder disse idrettslagsbillettene sÃ¥ er de viktige for fremtiden.  Og det *er* dyrt for en barnefamilie Ã¥ se fotballkamp. Det er en realitet Brann tar inn over seg med familietribunen.

grei

Quote from: "Xminator"
NÃ¥r det gjelder disse idrettslagsbillettene sÃ¥ er de viktige for fremtiden.  


Et godt bilde på fotballsupportere flest sin manglende objektivitet. Når VIF og RBK drev med dette, så var det "juks", "patetisk" osv, når vi gjør det er det "viktig".

Humring til side, dette var en smart strategi fra de andre klubbene, og det er en smart strategi for Brann.

Xminator

Har jeg sagt det er juks? Klart, ordet kan ha kommet - myntet på motstanders supportere - kalles vel på godt norsk for provokasjon :)

Brannfrelst

Er litt forskjell på kanskje 1000 som vi hadde igår,og 10.000 som VIF hadde. RBK har jo dette hver kamp. Og atpåtil 20 kroner billigere. Tør å påstå at det hadde kommet 2-3000 mindre på hver RBK kamp hadde det ikke vert for alle disse gi vekk prisene. Forresten er 20.000 mer enn nok. Med mulighet til å bygge ut til 22-23.000.
2.10.07-Gullet kom hem!

Alexåsane

NÃ¥r det er snakk om tilskuertall osv, sakset et inlegg fra forumet til vg:

Quote


Dette er sikkert en realitet i andre kommuner rundt Bergen også. Så det bør jo være et stort potensiale for å øke tilskuertallet i de neste årene!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

abe78

Quote from: "Alexåsane"Når det er snakk om tilskuertall osv, sakset et inlegg fra forumet til vg:

Quote


Dette er sikkert en realitet i andre kommuner rundt Bergen også. Så det bør jo være et stort potensiale for å øke tilskuertallet i de neste årene!


De har vel internett på Askøy? Om man slår til med en skriver kan en skrive ut billettene selv også.
.og husk!

brann02

Quote from: "abe78"
Quote from: "Alexåsane"Når det er snakk om tilskuertall osv, sakset et inlegg fra forumet til vg:

Quote


Dette er sikkert en realitet i andre kommuner rundt Bergen også. Så det bør jo være et stort potensiale for å øke tilskuertallet i de neste årene!


De har vel internett på Askøy? Om man slår til med en skriver kan en skrive ut billettene selv også.


Nei, man kan ikke skrive ut sittebiletter.

Candyman

Men de må da klare å stå når de har satt på ræven i bussen eller bilen helt fra Askøy til byn? ;-)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Nixon

To nye profiler burde gi fullt hus mot Sandefjord. Uavhengig av hvordan det går mot Stabæk (pokker at jeg ikke kan reise...).

Så nå er det sagt Pudde. Jeg tror på over 18.000!
Og da snakker vi over. Og ikke rundt...:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"To nye profiler burde gi fullt hus mot Sandefjord. Uavhengig av hvordan det går mot Stabæk (pokker at jeg ikke kan reise...).

Så nå er det sagt Pudde. Jeg tror på over 18.000!
Og da snakker vi over. Og ikke rundt...:)


Pass deg nå! Petter Pudding kommer til å hevde at du er på gli! Og så kommer han til å si at dette bare er begynnelsen og "hva sa jeg", og at det nå må bygges minst 35000 plasser.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Pass deg nå! Petter Pudding kommer til å hevde at du er på gli! Og så kommer han til å si at dette bare er begynnelsen og "hva sa jeg", og at det nå må bygges minst 35000 plasser.


Jeg vet at det strider mot alt du tror på, Krøvel.
Men for guds skyld, la deg nå rive med litt for en gang skyld!:)
Rød makt på Hansa

Xminator

Nei, 40000 plasser og gratisbilletter til alle under 14 år ;) Rundt der Krøvel residerer på Stadion :p

krøvel vellevold

Tror vi kan vente med utbyggingen.

1/9 kl. 20:05: Solgt 10065. En økning på bare 454 siden lørdag.Ser ikke ut til at stjernekjøpene har fått folk til å kaste seg over pc'en og kjøpe billetter ennå...
Legg ned hele klubben!

SK Fire

Det var da voldsomt til interesse for tall og data, Krølle.

Runker du til tippekupongen også?


Hehe

;)

tror det blir tilnærmet fullt....gleder meg....har fått billetter på felt z....nederst

1963

I år og sansynligvis neste år er 20 000 passe for klubben. Men etter som snittet øker for hvert år er det direkte ulogisk og ikke tenke tanken på om det er nok med 20 000 i fremtiden Krøvl eller hva du kaller deg, det virker som om du ikke følger særlig med i publikums utviklingen generelt i landet. Også her i vår lille by! RBK vurderer nå å øke kapasiteten på Lerkendal med 5-7000 plasser, grunnet stor økning i anntall publikum. Brann har da hatt en drivenede utvikling her de også.. konklusjon? Den kan jo du dra selv:)
an hende vi vinner gull engang:)

krøvel vellevold

Quote from: "1963"I år og sansynligvis neste år er 20 000 passe for klubben. Men etter som snittet øker for hvert år er det direkte ulogisk og ikke tenke tanken på om det er nok med 20 000 i fremtiden Krøvl eller hva du kaller deg, det virker som om du ikke følger særlig med i publikums utviklingen generelt i landet. Også her i vår lille by! RBK vurderer nå å øke kapasiteten på Lerkendal med 5-7000 plasser, grunnet stor økning i anntall publikum. Brann har da hatt en drivenede utvikling her de også.. konklusjon? Den kan jo du dra selv:)


Så fortell meg hvorfor publikumsutviklingen aldri vil slutte å øke da!

På 70-tallet økte Branns snitt 6 år på rad fra 7711 i 71 til 14946 i 77. Hvorfor stoppet utviklingen den gang, og gikk ned til 7684 allerede i 81? Hvorfor har vi i de 28 sesongene etter 77 ikke klart å slå snittet fra den gang? Jo, fordi intet tre vokser inn i himmelen. Det er ikke slik her i verden at en trend som har vart i et par år, fortsetter til evig tid.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

3/9 kl. 09:50: Solgt 10194
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

Krøvel!

Du bør holde deg for god til å kalle meg "Pudding" osv. bare fordi du har gått tom for gode motargumenter i forhold til tilskuerkapastieten.
Så kampen sist helg med andre nordmenn på Mallorca. En stakkars trønder, en fyr fra Mjøndalen med drakten til Vålerengen på seg, noen fra nord og ca. 10 bergensere. Herlig! Fyren fra Mjøndalen ble drittsur da jeg sa at han burde hatt brun drakt på seg. :) Frydet meg over resultatet, men ikke spillet. Brann var pinlig dårlige i perioder. Fikk med meg at det var 17.360 på stadion, mot mitt tips på rundt 18.000. Ikke langt unna, og jeg er temmelig sikker på at det ville vært mange hundre flere hvis været hadde vært bedre. Dette er ikke noen unnskyldning. Det er ikke bra at ikke stadion fylles helt opp når Brann leder serien, men jeg tror den tid er over at voksne folk nøyer seg med å stå. TV og sofaen er for fristende. Som Xminator skriver; hadde stadion hatt 25.000 sitteplasser under tak, ville MANGE flere enn 17.360 vært på stadion. :-)

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Krøvel!

Du bør holde deg for god til å kalle meg "Pudding" osv. bare fordi du har gått tom for gode motargumenter i forhold til tilskuerkapastieten.
.
---
Fikk med meg at det var 17.360 pÃ¥ stadion, mot mitt tips pÃ¥ rundt 18.000.  )


Har jeg gått tom for argumenter, Petter Pudding? Du har jo tatt feil ang. tilskuertipping flere ganger nå. Og var ditt tips på 18000? Nei, ditt tips var 18500 og fullt den gang du trodde kapasiteten var 18500? Når du så fikk med deg at kapasiteten var økt til 18800, så tippet du 18800 og fullt.

Jeg ler av deg! Du var kjapt ute torsdagen før MFK-kampen og hoverte over at du "fikk rett" og at det ville bli fullt da det stod på brann.no at det var solgt 14700 eller noe sånt. Snakk om å ta seieren på forskudd! For fullt var det så langt i fra. Ei heller på kampen før som du så sent som to timer før avspark hevdet ville få 18000, selv om ingen salgstall tydet på det. Og så kom det 16426...

Du er rett og slett elendig til å spå tilskuertall. Og når du ikke engang klarer å være i nærheten av riktig tips to timer før avspark i en kamp du kunne støttet deg på slagstallene på det tidspunktet, så kan du i hvert fall ikke si noe om hvordan interessen kommer til å bli om 5-10 år!

En annen ting: Nå har vi vunnet en kamp igjen, vi har kjøpt inn to stjernenavn siste uken, og til forrige kamp var det ikke mulig å få to seter ved siden av hverandre de to siste dagene. Hvis det virkelig var slik at mange tusen droppet MFK-kampen fordi de ikke fikk flere sitteplasser ved siden av hverandre de siste dagene; hvorfor er de ikke da kjapt ute og bestiller til Sandefjord-kampen, slik at de ikke går i samme fellen igjen? De burde i hvert fall være kjapt ute nå som feberen er på stigende kurs igjen. Men se: Det er bare solgt litt over 10000 til neste hjemmekamp. Noen hundre har tallet økt med siste uken. Oi, her må det bygges ut...

Uansett, Petter Pudding: Det er for tiden 14800 sitteplasser, og det var kanskje 14600 på sitte. Det kom 17300 på sist kamp. Ergo var det 2700 som "fant seg i" å stå. Fremtidens Stadion får 20000 sitteplasser. Det betyr at det er plass til de 17300 som kom mot MFK, og 2700 i tillegg til det (som ev. måtte komme pga flere sitteplasser å velge i). Det er mer enn nok!
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

2700 som "fant seg i å stå", Kødde Snelle? Selvsagt er det mange som LIKER å stå. Jeg foretrakk selv å stå da jeg var yngre, men det er mange voksne som ikke vil stå. Det er så utrolig enkelt å fyre deg opp Kødde. Jeg gidder ikke skrive her på en stund, for du kommer bare med usakligheter og gjentar deg selv HELE tiden (akkurat som meg :-) ). Blir ikke mye ut av dette uansett. Jeg bare konkluderer for meg selv at du er fullstendig på bærtur når det gjelder fremtidens behov m.h.t. maksimumskapasiteten på stadion. Prøver du å gjøre deg kul overfor andre ved å kalle meg "Pudding"? Du er en taper.

Brannfrelst

Sier han som ikke kommer på noe bedre enn Kødde Snelle:P Den måtte eg le høyt av. Tipper at det kommer "det vanlige" neste kamp. 16.000-16.500. Selv om det går tregt no Krøvel,så er det jo 2 uker til kamp. Og neste resultat har vel mye å si også. Slår vi Stabæk så mener eg gullfeberen bør ta HELT av her. Det er trolig den vanskeligste kampen vi har igjen.
All honnør for at du gidder å ta deg tid til å summere!
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"2700 som "fant seg i Ã¥ stÃ¥", Kødde Snelle? Selvsagt er det mange som LIKER Ã¥ stÃ¥. Jeg foretrakk selv Ã¥ stÃ¥ da jeg var yngre, men det er mange voksne som ikke vil stÃ¥.  

----
Jeg bare konkluderer for meg selv at du er fullstendig pÃ¥ bærtur nÃ¥r det gjelder fremtidens behov m.h.t. maksimumskapasiteten pÃ¥ stadion.  .


Petter Pudding liker ikke å bli omtalt i tredje person, og jeg syns det er rart at han tror at tilskuertallene vil øke noe voldsomt ved å bytte ut ståplasser med sitteplasser, når han faktisk nå innrømmer at mange liker å stå. Og han ser ikke at folk som vil ha flere sitteplasser ved siden av hverandre, eller sitteplass i det hele tatt for den saks skyld, gjerne er tidlig ute for å skaffe den eller de plassene de er ute etter. Jo flere sitteplasser å velge i, jo lenger kan folk vente med å bestille, og da blir vi mer avhengig av godt vær på kampdagen, og godt resultat i runden før.

Lurer på hva Petter Pudding vil at kapasiteten på Stadion bør være nå som Lerkendal kanskje utvides til 28000. Vi kan jo ikke være dårligere...
Legg ned hele klubben!

jako

Selvfølgelig kommer det flere når ståplasser blir byttet ut med sitteplasser. Det viser jo bare sist kamp.

Tilskuermassen på Stadion kommer til å øke jevnt å trutt de nærmeste årene. Det er jeg rimelig sikker på. Vi kommer til å ligge på rundt samme nivå som Lerkendal.

At trønderne har tenkt å utvide til 28000 kan jeg ikke forstå. Det er jo nesten aldri helt fullt og blir det helt fullt skjer ikke det før en time før avspark. Og Lerkendal er jo en allseater også.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Quote from: "jako"Selvfølgelig kommer det flere når ståplasser blir byttet ut med sitteplasser. Det viser jo bare sist kamp.

Tilskuermassen på Stadion kommer til å øke jevnt å trutt de nærmeste årene. Det er jeg rimelig sikker på. Vi kommer til å ligge på rundt samme nivå som Lerkendal.

At trønderne har tenkt å utvide til 28000 kan jeg ikke forstå. Det er jo nesten aldri helt fullt og blir det helt fullt skjer ikke det før en time før avspark. Og Lerkendal er jo en allseater også.


Ja, jeg har aldri sagt at det ikke kommer flere tilskuere med sitteplasser. Men hvor mye kan man egentlig forvente? Det kom 17300 når vi ledet serien 9 runder før slutt. Da er det fremdeles 2700 å gå på i forhold til kapasiteten på Nye Stadion.
---
Apropos det du sier om Lerkendal, så er jeg helt enig. 16.mai der oppe var faktisk ikke utsolgt før på kampdagen. Og da er det for såvidt stort nok selv for 16.mai. For det er forskjell på å bli utsolgt lang tid i forveien, og å bli utsolgt rett i forkant av kampen.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Forøvrig er det litt artig når pressen smårunker over 20000 på Rolling Stones konsert når Brann strengt tatt er stadionkapasiteten fra å gjøre det samme 4-5 ganger i året :)

Candyman

Quote from: "Xminator"Forøvrig er det litt artig når pressen smårunker over 20000 på Rolling Stones konsert når Brann strengt tatt er stadionkapasiteten fra å gjøre det samme 4-5 ganger i året :)

Hehe, ja tydelig at de finkulturelle i "kulturavdelingen" som det heter, ikke akkurat er de som er i nærheten av stadion for ofte. Nå er vel kanskje ikke Rolling Stones akkurat finkultur, men antar at de som jobber der heller ville tatt turen på teateret, men har de fått i oppdrag å skrive om sex, drugs and rock&roll, så må de vel det.

Brann drar så å si like mange hver eneste hjemmekamp. Og det til Stadion som ligger litt mindre sentralt enn koengen. Når de i tillegg klarer og lage førstesideoppslag om den "forferdelige" køen som kommer til og oppstå, så har de i alle fall bevist at de ikke er på stadion for ofte.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Atlet Orvanger

Om Brann tar 3 poeng borte mot Stabæk samt at våre nyervervede er klare til start bør det trekke litt ekstra folk en høstdag. At kampen går klokken 20 på TV2 taler selvsagt imot dette... Skal bli godt med årets virkelig første høstkamp i flomlys!

1963

krøvl.. Du suser jo bare rundt med piss! Vokse seg inn i himmelen? men hva i alle dager er det du snakker om.. Et sted må det jo stoppe, sel du må forstå det.
Men jeg er ganske sikker på at tallet 25 000 ble nevn av noen her inne, det slutter der! 70-80 tallet snakker du om, ja ok men i dag er det vel en ganske anne eksponering i media, internett og TV en det var den gang. Dette øker "øker" krøvl intr for fotball generelt også her i vår lille by. Fasilitetene er vel også noe endret, jeg tenker på wc, pølsebodene og TV sjermene osv. Det er desuten også profiler i dagens fotball på en helt annen måte en det var på 70 tallet! Nei jeg tror "JEG" at det er grunnlag for en større kapasitet på stadion en det er lagt opp til per i dag! Men dette er som sagt mine tanker om dette.
an hende vi vinner gull engang:)

Rune felt F

Quote from: "Xminator"Forøvrig er det litt artig når pressen smårunker over 20000 på Rolling Stones konsert når Brann strengt tatt er stadionkapasiteten fra å gjøre det samme 4-5 ganger i året :)


Nå var det vel strengt tatt kapasiteten som begrenset konserten til 20000 tilhørere også... Men at en av avisene skrev at det er det største som har skjedd og vil noensinne skje i Bergen betyr en av to ting:
- De har ikke tro på at Brann vinner gull i år eller noen gang i fremtiden
- De skjønner ikke hvilken tilstand Bergen vil befinne seg i om så skulle skje

krøvel vellevold

Quote from: "1963"krøvl.. Du suser jo bare rundt med piss! Vokse seg inn i himmelen? men hva i alle dager er det du snakker om.. Et sted må det jo stoppe, sel du må forstå det.
Men jeg er ganske sikker på at tallet 25 000 ble nevn av noen her inne, det slutter der! 70-80 tallet snakker du om, ja ok men i dag er det vel en ganske anne eksponering i media, internett og TV en det var den gang. Dette øker "øker" krøvl intr for fotball generelt også her i vår lille by. Fasilitetene er vel også noe endret, jeg tenker på wc, pølsebodene og TV sjermene osv. Det er desuten også profiler i dagens fotball på en helt annen måte en det var på 70 tallet! Nei jeg tror "JEG" at det er grunnlag for en større kapasitet på stadion en det er lagt opp til per i dag! Men dette er som sagt mine tanker om dette.


Ett sted må det stoppe, ja... Det var MITT argument. Det er jo DU som tror at det bare vil fortsette og fortsette. Hva om toppen allerede er nådd? Hva om interessen begynner å gå nedover på sikt? Til tross for langt bedre sportslige resultater, er jo tilskuertallene ikke så forferdelig mye høyere enn i fjor.

Og det har vært stor eksponering av Brann, tippeliga og fotball generelt i media i flere år nå. Hvor mye tror du det er mulig å skvise ut av sitronen?
Legg ned hele klubben!

1963

skvise ut av en sitron? vel jeg tror en kan skvise ut mer fornuft av den en tilfelle er med deg! NÃ¥ har du "pisset" i motvind lenge plager ikke urinen deg?
an hende vi vinner gull engang:)

Xminator

QuoteTil tross for langt bedre sportslige resultater, er jo tilskuertallene ikke så forferdelig mye høyere enn i fjor.


Og til tross for begredelige sportslige resultater var tilskuertallet i fjor mye høyere enn året før - selv med lavere kapasitet.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"
QuoteTil tross for langt bedre sportslige resultater, er jo tilskuertallene ikke så forferdelig mye høyere enn i fjor.


Og til tross for begredelige sportslige resultater var tilskuertallet i fjor mye høyere enn året før - selv med lavere kapasitet.


Med andre ord: Det er i ferd med å flate ut i år.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "1963"skvise ut av en sitron? vel jeg tror en kan skvise ut mer fornuft av den en tilfelle er med deg! NÃ¥ har du "pisset" i motvind lenge plager ikke urinen deg?
Legg ned hele klubben!

Go Up