• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lillestrøm - Brann, Søndag 12. Mai 2024 kl 19:15

Started by Kagain, May 06, 2024, 11:56:18 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Da er det duket for en ny kamp for Brann. Etter fullklaffen mot RBK ser det betraktelig lysere ut for Brann nå. Heggebø får sjansen til å vise seg frem og kanskje kjempe for en startplass 16. mai da Finne skal være tilbake. LSK er også et lag som på papiret skal passe Heggebø bra med tanke på fysikk.

Blir det Castro fra start eller kommer Horneland til å gjøre noen andre sprell på vingene. Vil Blomberg få en fornyet sjanse på venstrevingen mens Mathisen får prøve seg på høyre?

pidre

Mathisen bør være selvskreven på høyre.

Vi har gruset LSK godt de siste årene, og det er helt sikkert sterk fyring i kanarileiren for revansje. De kommer til å gi alt - slik de gjorde på Aspmyra. Dette blir tøft.


 
Saludar a los monos!

Gulløl

Mens Brann kan trene godt hele uken og bygge overskudd spiller Lillestrøm borte i cupen mot Strømsgodset torsdag kveld. Om det ikke blir ekstraomganger bør det være god nok tid for LSK spillerne å hente seg inn igjen. Men kanskje en liten fordel Brann på slutten av kampen. Brann må bare kjøre høyt tempo hele kampen for å slite LSK spillerne ut.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Med mindre noe spesielt skjer i løpet av uken så starter vel Brann som mot Rosenborg.

Mulighet for at Castro starter for Blom på venstre. Men tror ikke det skjer.
Brannsupporter.

Lasaron

Tren på langskudd

krakra

Det er jo spenstig at Warming plutselig er den svakeste av de fire kantalternativene, men det er han. Ikke lett å benken noen av de andre tre.

Nixon

Det var euforisk på lørdag med totaldominans og Blombergs skåring som det store høydepunktet. Men tvilen ligger der om at Rosenborg var ekstra dårlige og at det er heller naivt å friskmelde Brann før vi har spilt godt mot et kynisk lag som legger seg bakpå. Kamper der vi har slitt i år.

SÃ¥ behersket optimist.
Rød makt på Hansa

Superjack

Ja, Warming er lengst unna å starte.

Men Warming må også få mye spilletid.

De to av Mathisen, Castro, Blom og Warming som ikke starter bør få minst 30 minutter.

Samme gjelder for Kartum, som jeg regner med starter på benk. Minst 30 min.
Brannsupporter.

ostraume

Quote from: krakra on May 06, 2024, 12:40:10 PMDet er jo spenstig at Warming plutselig er den svakeste av de fire kantalternativene, men det er han. Ikke lett å benken noen av de andre tre.

Blomberg er vel heller ikke frisktmeldt. Har vært veldig variabel i år. Mathisen er vel den som har sett best ut sesongen sett under ett.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Blomberg har jeg ment skulle ut av laget en stund men den jobben han gjorde mot RBK vil jeg si at bør gi ham fornyet tillit.
Så får vi se om det var et blaff, om det var dårlig/naiv motstander eller om det kan ha vært linken med Heggebø som var det som gjorde det.
Mathisen er en selvfølge på høyre.

Lsk kommer vel ikke til å legge seg bakpå når de er på hjemmebane så tror og håper det blir litt rom for våre spillere og ikke bare å stå stange i 90 minutter.

Så min mening kjør samme lag. Alle fortjener fornyet tillit
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Pete05

Blomberg scoret et herlig mål og løp mye. Men jeg synes også han har sine store begrensinger i småspill og relasjoner med de rundt seg. Veldig ofte så løper han «blindt» inn i situasjoner og ser ikke andre spillere i gode posisjoner. Vi mister endel på dette men selvfølgelig veier mål og målpoeng opp. Når vi skal opp mot de beste så tror jeg dessverre at dette ikke er godt nok.

Gi Mathisen litt mer tid på høyre kant og terp på avslutninger, enten mot mål eller til medspiller. Gjør utrolig mye bra og drar av spillere men misser litt for ofte på den avgjørende pasningen. Sist kamp gjorde vel 3-4 kjempeløp/dragninger men alle endte opp i ingenting.

Nettopp derfor er vi nok avhengig av en Castro i toppslag for å matche de beste. Han scorer jevnt og gir målpoeng i tillegg.

Warming, blitt mer usikker. Ekstrem fysikk men mye skadet. Løper fra det meste og har et rykk som nok er unikt i norsk sammenheng. Men det virker ikke som han er veldig fotballsmart. Da skal fysikk kompensere for veldig mye og spørsmålet er hvor langt det når?

Lang innledning fører til en kort oppsummering. Vi helst ha Mathisen på høyre og Castro på venstre. Om de ikke tåler 90 min så er ikke Blom et dårlig alternativ.

Med en kamp i uka fremover så blir det neppe mye spilletid på Kartum om Kornvig og FHM holder seg friske. Skulle gjerne sett litt av det samme fra i fjor, med FHM til høyre og Kartum til venstre. Men det må vel kort eller skader til før det skjer.

Erlend

Denne skal jo være klink.

LSK er pÃ¥ 12. plass med 7 poeng med kanskje den pÃ¥ papiret enkleste Ã¥pningen av alle lagene:  av 6 kamper har 4 av de vært mot de 6 nederste lagene, i tillegg til middelhavsfarer KBK og B/G som vant 5-0.  Men en kamp der de tross alt hang godt med i en omgang.  PÃ¥ toppen av det har vi hatt veldig godt tak pÃ¥ de de siste Ã¥rene.  Her mÃ¥ all energi fra RBK-kampen bli med inn til avspark og sÃ¥ kjører vi over de

ostraume

Som har vært nevnt: De har og cupkamp torsdag som forhåpentligvis stjeler både fokus og krefter. Dette blir vel som kampen mot KFUM: Bortekamp som skal vinnes.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

May 06, 2024, 15:46:55 PM #13 Last Edit: May 06, 2024, 17:24:01 PM by andreas1989
Det blir vel neppe noen endringer og samme lag.
Blomberg leverte gode dødballer sist og kan forhåpentligvis fortsette med det og ta steg i banespillet.

Lasaron

Jeg mener Blomberg var en av våre nest viktigste spillere da vi var så gode i fjor vår, og han har lignet på den utgaven av seg selv noen ganger nå i vår. Lignet.

Castro hadde en god omgang mot Rosenborg. Men jeg holder Warming foran. Han har vist mer i år, og har et større potensiale. Ulriken har vært veldig spennende de gangene han har spilt.
Tren på langskudd

pidre

Quote from: Pete05 on May 06, 2024, 14:00:31 PMWarming, blitt mer usikker. Ekstrem fysikk men mye skadet. Løper fra det meste og har et rykk som nok er unikt i norsk sammenheng. Men det virker ikke som han er veldig fotballsmart.


Dagens understatement.

Saludar a los monos!

ACHTUNG

Jeg håper og tror at han starter med det samme laget som mot RBK bort mot LSK og at han gjør det samme byttet i pausen, med Mathisen ut og Castro inn. Det er perfekt matching for disse to å akkurat nå forholde seg til 45 istedenfor 90 og de er isolert sett såpass gode begge to at begge fortjener spilletiden. Warming må få fininnstilt avslutningene sine, som enten ender i nettveggen eller i keeper, helt suverent å ha ham som uromoment og virverlvind de siste 20, men det må bli mer mat før han kan slippe til enten en full omgang eller 90. Når det er sagt scoret han et mål som ikke skulle ha blitt annulert mot KFUM, men så var det litt tilbake igjen til gamle synder mot LSK. Håper ellers at Hellan kan slippe til mot LSK et stykke ut i 2 omgang, om kampen tillater det. Når det gjelder kampen tror jeg Brann har funnet stimen og det er perfekt å møte et LSK som ikke er interessert i å ligge å passe på i egen 16 hjemme.

Lasaron

Han der Felix Va virker å være ganske god, men han har visst karantene mot oss.
Tren på langskudd

Lasaron

Godset har endelig utlignet. Stillingen er 3-3. Det er håp om ekstraomganger.
Tren på langskudd

Pete05

3 min tillegg før eventuelle ekstra omganger. Greit at Felix Va har karantene mot oss. Morsom spiller.

Lasaron

Tren på langskudd

Churchill

...we shall never surrender.

Gud

LSK får nok en boost av seieren mot Godset, men vi bør kunne hamle opp greit med de når de mangler Va.

Pete05

Eller rett og slett en liten utladning når man vinner en sånn kamp? Uansett sitter 120 min godt i beina hvis vi kjører høyt tempo fra start.

Morkel

Quote from: pidre on May 06, 2024, 19:51:52 PM
Quote from: Pete05 on May 06, 2024, 14:00:31 PMWarming, blitt mer usikker. Ekstrem fysikk men mye skadet. Løper fra det meste og har et rykk som nok er unikt i norsk sammenheng. Men det virker ikke som han er veldig fotballsmart.


Dagens understatement.



Hadde han hatt ekstrem fotballintellegens + rykket og farten han allerede besitter ville han ikke spilt i Brann.  Samtidig er det viktig Ã¥ huske at  avgjørelser ogsÃ¥ er avhengig av form. Han virker Ã¥ ha de instinktive egenskapene pÃ¥ plass, de er tross alt vanskeligst Ã¥ lære. Timingen pÃ¥ løpet nÃ¥r han havner alene gjennom mot Odd er perfekt, sÃ¥ gjør han totalt feil valg nÃ¥r han skal overliste Hansen, han blir tvilende og gjør alt halveis. Men det siste er tross alt lettere Ã¥ fikse og det handler ogsÃ¥ om rutine og form. Jeg tror han kan bli en god spiller hvis han holder seg skadefri. La oss legge vekk alle illusjoner om at han blir verdt 150 millioner, men det er lov Ã¥ hÃ¥pe at han klarer Ã¥ stabilisere seg pÃ¥ et topp eliteserienivÃ¥. SÃ¥ er vi sÃ¥ heldige nÃ¥ at man har en del gode vinger, da har han tid til Ã¥ spille seg i form som innbytter.

opplett

Quote from: Morkel on May 10, 2024, 00:17:36 AM
Quote from: pidre on May 06, 2024, 19:51:52 PM
Quote from: Pete05 on May 06, 2024, 14:00:31 PMWarming, blitt mer usikker. Ekstrem fysikk men mye skadet. Løper fra det meste og har et rykk som nok er unikt i norsk sammenheng. Men det virker ikke som han er veldig fotballsmart.


Dagens understatement.



Hadde han hatt ekstrem fotballintellegens + rykket og farten han allerede besitter ville han ikke spilt i Brann.  Samtidig er det viktig Ã¥ huske at  avgjørelser ogsÃ¥ er avhengig av form. Han virker Ã¥ ha de instinktive egenskapene pÃ¥ plass, de er tross alt vanskeligst Ã¥ lære. Timingen pÃ¥ løpet nÃ¥r han havner alene gjennom mot Odd er perfekt, sÃ¥ gjør han totalt feil valg nÃ¥r han skal overliste Hansen, han blir tvilende og gjør alt halveis. Men det siste er tross alt lettere Ã¥ fikse og det handler ogsÃ¥ om rutine og form. Jeg tror han kan bli en god spiller hvis han holder seg skadefri. La oss legge vekk alle illusjoner om at han blir verdt 150 millioner, men det er lov Ã¥ hÃ¥pe at han klarer Ã¥ stabilisere seg pÃ¥ et topp eliteserienivÃ¥. SÃ¥ er vi sÃ¥ heldige nÃ¥ at man har en del gode vinger, da har han tid til Ã¥ spille seg i form som innbytter.

Synes du oppsummerer godt det jeg tenker om Warming. Vi er godt forspent på kantene nå, har sjelden følelsen av at vi bytter oss ned på hverken høyre eller venstre side.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Jeg syns det er litt tynt grunnlag vi har, for å hevde at han er veldig lite fotballintelligent. Vi så jo et eksempel med Kornvig, der vi var 3 mot 2, og han ikke ante hva han skulle gjøre.

Ja, hadde han hatt smartheten til Castro, hadde han aldri vært her. Men totalpakken til Warming er svært spennende. Jeg tror fortsatt han kan stå igjen som årets spiller i eliteserien, men jeg tror det ikke like sterkt som jeg gjorde i mars.
Tren på langskudd

ostraume

Helt enig. All for tidlig å komme med dommer som "fotballdum". Dette er en spiller som knapt har spilt fotball på 2 år. Det å få de rette instinktive valgene i kampsituasjoner krever kamptrening/erfaring.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ACHTUNG

Quote from: Gud on May 09, 2024, 19:37:29 PMLSK får nok en boost av seieren mot Godset, men vi bør kunne hamle opp greit med de når de mangler Va.

Boost får de nok, men de har fått kjørt seg med bare to hviledager før Brann på søndag, det er i utgangspunktet klar fordel Brann. Når det er sagt så tror jeg Brann kjører og vinner kampen uavhengig av hvilke forberedelser LSK har hatt.

Morkel

Blir ikke helt klok på LSK i år. Stor spenn i prestasjonene, høydepunktene har vel kommet i cupen. Men det står heller ikke verre til i serien enn at en seier over Brann tar dem opp på ti poeng. Blir en liten skjebnekamp her, stor forskjell å gå inn i 16.mai-kampen mot Viking på 8. og 13.plass.

Er ikke sÃ¥ kjent med Andreas Georgson. Av det jeg har sett virker det som de (som oss) ønsker Ã¥ gjøre brudd høyt pÃ¥ banen. Prøver som svenske trenere flest Ã¥ være relativt spillende. 4-3-3. Tror dette laget skal kle Brann ganske godt, men kan fort bli vanskeligere enn man tror. PÃ¥ papiret et ganske komplementært lag. Har gode stoppere, har en tilrettelegger i Ã…sen, raske vinger i Va og Kitalano og mÃ¥lscorer i Lehne-Olsen. Ikke toppklasse, men gode i de fleste ledd. Og ikke minst et ganske bra sammensatt lag mtp ferdigheter.   

Vinner vi her begynner vi å nærme oss et gullkamp-snitt. Det hadde vært kjekt inn mot Torsdagen. Vi lever med en uavgjort hvis vi får en seier mot Sandefjord. Men da er vi tilbake på topoengssnittet.

Lasaron

Va spiller ikke mot oss. Han fikk en lengre karantene i cupen etter et rødt kort.
Tren på langskudd

ostraume

Sandefjord var vel eneste laget vi ikke klarte å slå i fjor? To ganger U? Lukter jo god gammeldags 16.maifiasko.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Vi tapte begge kampene mot Viking.

120 min på en torsdag må smake godt selv søndag kveld. Jeg er ikke ekspert på LSK, men ser ut til at flere nøkkelspillere spilte 100+?

Vi får da håpe at de likefult skal prøve å spille fotball på egen hjemmebane slik at vi kan få spille vårt spill.

Morkel

Quote from: Lasaron on May 10, 2024, 14:40:00 PMVa spiller ikke mot oss. Han fikk en lengre karantene i cupen etter et rødt kort.
te author=Lasaron link=msg=619639 date=1715348400]
Va spiller ikke mot oss. Han fikk en lengre karantene i cupen etter et rødt kort.
[/quote]

Han har scoret i de tre siste kampene ser jeg, så det er jo forsåvidt ikke så dumt for oss.

Lasaron

Tren på langskudd

Superjack

Rosenborg var skikkelig dårlige forrige helg.

LSK har et bra toppnivå og er et godt lag. Samtidig tror jeg det kan rakne for dem om Brann får tidlig mål.

Gleder meg til kamp.
Brannsupporter.

Lasaron

Kampdag. Lillestrøm er god på sitt beste, men kommer til å savne Va som er rask, kvikk, kreativ og sjanseskapende. De er i ferd med å utvikle en holdning som gjør at de ikke ser for seg å parkere bussen fra start på hjemmebane. Dermed vil det fra start være en ganske åpen kamp.

Med tanke på at Lillestrøm spilte 120 minutter på torsdag, mens Brann bare har hvilt og trent godt, så tror jeg det er viktig at vi måker på fra start. Kjører tempo på dødball, raske pasninger og høyt press. De må ikke la seg vippe av pinnen om Lillestrøm får panikk og svarer med Fredrikstadtaktikk.
Tren på langskudd

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

pidre

Er Sol nå 2. valg, eller er han småskadet, eller noe?
Saludar a los monos!

Pete05

Quote from: pidre on May 12, 2024, 17:23:09 PMEr Sol nå 2. valg, eller er han småskadet, eller noe?

Iflg rapportene så er han frisk. Horneland liker ikke endringer om han ikke må. Skal bli spennende å se om det gjelder spiss valget også

Erlend

Identisk lag som sist.  Noterer oss ogsÃ¥ at nÃ¥r HFK snudde mot Ham-Kam sÃ¥ er LSK pÃ¥ kvalik.  Vi mÃ¥ ha poeng for Ã¥ holde FFK bak oss pÃ¥ tabellen

pidre

Og sterk Viking-seier borte mot Godset. Opp i ryggen på oss med 12 poeng.
Saludar a los monos!

Lasaron

Taktikken til Lillestrøm er å overraske Brann ved å late som at de har friske bein etter 120 minutter på torsdag. Foreløpig har det funket brukbart.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Har Blomberg noengang spilt to gode kamper på rad?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

nero

Quote from: Billy Elliott on May 12, 2024, 18:42:59 PMHar Blomberg noengang spilt to gode kamper på rad?

Har i hvert fall ikke skjedd ofte. Dessverre.
Lions led by donkeys.

Nixon

Vi er tildels gode, men er alltid redd for at så mange brente sjanser kommer til å bite oss i ræven i løpet av kampen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Kladdete i starten. Så tok vi mer og mer over, før det ble jevnt på slutten av omgangen igjen.

Jeg tror vi slet litt med sol i mot. Det slipper vi i neste. Jeg tror også at vi kanskje kommer til å ha friskere bein etterhvert, og kanskje også bedre innbyttere. Uavgjort har vi bra sjanser for å klare, seier er ikke uoppnåelig.
Tren på langskudd

andreas1989

Soltvedt står iallfall ikke å trikser med de andre i pausen så mulig det er et bytte i luften?

Lasaron

Palle så groggy ut. Kanskje Ruben skyves inn som stopper? Trenger ikke være feil.
Tren på langskudd

andreas1989


Go Up