• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvorfor er ikke Brann-jr med i NM?

Started by ikstart, August 17, 2005, 15:10:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ikstart

Kan noen si meg hvorfor ikke Brann sitt junior lag ikke er med i NM?
De var jo meg i Jet-cup!
K Start - Vi lier det <3

Geir

I Jetcup var det en salig blanding av Brann og Baune som spilte. Tror nok ikke det går an i et NM. Mener at de ikke har nok folk til å stille lag. Synd, for på 70-tallet hadde Brann et av Norges absolutt beste juniorlag, var med i opptill flere nm-finaler
ndelig SERIEMESTER

Nixon

Brann har ikke eget juniorlag i år. Begrunnelsen tror jeg er at juniornivået i Hordaland er for dårlig. Brann har i stedet valgt å sende de fleste juniorspillerne sine til andre klubber i Bergen slik at de kan få seniormatching. Tanken er at de på denne måten skal utvikle seg bedre. Under Jet-cup ble disse hentet tilbake for å spille i den røde drakten.
Rød makt på Hansa

ikstart

Ok, takk for svar.
De har jo et par talenter da! Og det gikk nesten mot Startjr, Brann tapte 4-3..hehe. ( I jetcupen)
Synd dere ikke er med, satser på at StartJr tar NM pokalen.  :D
I Agder, spesielt Vest og Kr.sand kryr det av talenter, har aldri vært så mange før. Ikke bare i Start, men klubber rundt om i byen..
Tror Soler har gjort en god jobb med å sette opp ballbinger nesten sagt på "hvert hjørne" i bydelene.  :D
K Start - Vi lier det <3

Geir

Er jo egentlig litt synd da, at juniorsatsingen er på det nivået den er. Vi har jo fotballgymnaset og talentutvikling i småklubbene, så litt mer satsing på fremtiden hadde vel egentlig ikke vært så dumt.
ndelig SERIEMESTER

ikstart

Start har ikke det.
Men vi har trenere nedover i alderen som er ekstremt gode og satser enormt mye på teknikk.
Det samme i de andre klubbene i byen, som det nå begynner og bli en del av. Nå rykker også Start2 opp til 2-div så jr og talentene får et mye bedre nivå, noe som har vært et problem. En del av de beste spiller også på Start3..
K Start - Vi lier det <3

Mr. Walde

det var bare spillere fra fotballgymnaset som spilte jetcup for brann, junior laget er slått sammen med baune og kaller seg brann/baune men det er ikke så mange brann juniorer der

Kalinkasvingen

Det er vel sånn at på BrannBaune er det ikke en eneste spiller fra Brann, mens det ikke var en eneste spiller fra Baune på Jet-cuplaget.

ikstart

Ole Marius Gundersen fra Kristiansand var en god stund i Brann.
Flyttet tilbake til Kr.sand og spiller nå for MK, skal over til Start snart igjen.
Han sa at Misje var rimelig god..og en som heter Mathias.
K Start - Vi lier det <3

jegløh

Veldig mange bergensere, deriblant meg, har stor sans for Start.  Da det står mellom dem og VIF er det opplagt hvem vi håper på.

Synes dog at denne vennskapelige debatten med Starttilhengere er ydmykende. Ingen skal synes synd på Branntilhengere, vi hadde ikke byttet med noen. ikstart virker som en hyggelig person (typisk for landsdelen sin) men spørs om han hadde vært like storsinnet om de lå nederst.

Ikke glem at søndag om noen uker er det ingen i verden bergensere kommer til å hate mer enn Start.

PS! Det er jo t.o.m. vi som skal være så jævlig stor i kjeften, for faen!! Helvete!
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

ikstart

Nja...typisk for landsdelen vil jeg ikke si legner.
Hvertfall ikke Kr.sand city, der er det jævlig mange overlegne og selvgode personer og også i Menigheden. (uten at jeg skal si så mye) Er jo blitt Wannebe byen nr2 nå, etter Oslo-vest, Lyn og Bastionen:? Det er dessverre ikke lenger "sjenerte sørlendinger" hehe..

Uansett så vil jeg Brann alt godt, og jeg sier ikke noe ydmykende her. Bergensere er fine folk som jeg liker! :D
Du skal vite at Start har i årerekker ligget nederst på alle tabellen, derfor er vi meget høyt oppe og store i kjeften nå. Og dette er ikke bare blaff som det ofte er, vi har flere talenter enn noen gang i klubben. Og som ennå ikke har prøvd seg!
Sørlandet har ikke vært så mye å skryte av liksom, det har vært "Bergenbølgen". Nå dominerer vi nesten alt: spyd, sykkel, fotball, Idol, padling osv osv.. tror det er mye av årsaken til at vi er gått fra å være træge og flaue sørlendinger til ekstremt høy på pæra. Det ser jeg også i byen som er av ENORMT vekst...

Vil Brann alt godt, og håper vi kan dominere Fotball-Norge sammen! :D

Heia Heia START!<3
K Start - Vi lier det <3

jegløh

Quote from: "ikstart"

Uansett så vil jeg Brann alt godt, og jeg sier ikke noe ydmykende her. Bergensere er fine folk som jeg liker! :D

Vil Brann alt godt, og håper vi kan dominere Fotball-Norge sammen! :D

Heia Heia START!<3


Du vet hvor lett jeg gråter. Unner dere glede.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Go Up