• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Honør til dommeren

Started by hocey, August 22, 2005, 13:12:36 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hocey

Bra med dommere som innrømmer feil:
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article442152.ece
Bare så synd det var oss det gikk utover denne gangen.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Knasen

såklart er det fint at han beklager sin feil. han er jo såklart bare et menneske, men slike ting skal ikke en dommer gjøre. å stå feil og rett og slett ikke følge med. og i en så viktig kamp, men det er ikke livets undergang.  :D

gamlefar

Står respekt av dommere som innrømmer feilene sine.  Gjort er gjort og ferdig med denne saken.  Kanskje han skulle tatt seg en liten prat med Krokdal?


Torvanger

Jeg er Brannfan på min hals, så ikke kampen direkte grunnet utenlandsfart, men av det jeg kan se på bilder og repriser fra web-tv ser det ut som om Miller og VIF-eren kolliderer, det er ikke med overlegg at beinet til motstanderen treffer Charlie. Det er nok straffe, men jeg kan til en viss grad forstå at dommeren kan feiltolke situasjonen i kampens hete. Det nytter uansett ikke å sutre, Brann har levert en sesong milevis under parì, alt annet enn seier over FFK til helgen er uholdbart.

Nemesis

Honnør til dommeren?  Han gjorde bare det han var nødt til å gjøre, nemlig å innrømme at han tok feil. Alt annet ville ført til hans avkjed, for en klarere straffe skal du lete lenge etter. Hvor f var linje-mannen?  Og hvorfor prøvde ikke brann spillerene å "filme" seg  et straffe i andre omgang? alle vet jo at en får billige straffer i kompensasjon for et feilaktig et.

Ellers får vi vel takke dommeren for at jeg kan spare en 10-tusen kroner, i og med at det ikke blir noe cupfinale tur. Får håpe på Hønefoss - molde i finalen og 2400 tilskuere :p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

skip

En liten ting til ikka ang. straffen, men en situasjon som oppstod etter ca 70 min spill. Dylan Macallister blir regelrett revet ned av Ronny Johnsen etter å ha vendt ham bort og var i full fart mot mål. Her får mr.Johnsen bare gult kort. Og jeg sier bare fordi etter å ha sett reprisene endel ganger så ser du at Johsen faktisk også feller Macallister som bakerste mann. I denne situasjonen står linjedommeren bare et par meter i fra uten å gjøre stort. Utrolig dårlig dømming her!

R.I.P.Super-ray

Quote from: "skip"En liten ting til ikka ang. straffen, men en situasjon som oppstod etter ca 70 min spill. Dylan Macallister blir regelrett revet ned av Ronny Johnsen etter å ha vendt ham bort og var i full fart mot mål. Her får mr.Johnsen bare gult kort. Og jeg sier bare fordi etter å ha sett reprisene endel ganger så ser du at Johsen faktisk også feller Macallister som bakerste mann. I denne situasjonen står linjedommeren bare et par meter i fra uten å gjøre stort. Utrolig dårlig dømming her!


Utrolig dårlig av deg. Ingenting som heter bakerstemann eller sistemann i fotball lenger. Rødt kort i disse situasjonene skal nå kun gis om en fratar motspiller en åpenbar målsjanse. Derfor greit med gult kort her.
7 SUPER RAY - LEGENDE

Toa

Jepp. Godeste Johnsen skulle hatt rødt kort. Han er bakerste mann idet han starter forseelsen, selv om han kanskje ikke er bakerst når Dylan treffer bakken. På samme måte som at de ikke blåser straffespark hvis forseelsen starter utenfor 16 meter (selv om spilleren faller innenfor), så skulle dette da vært soleklart rødt.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

28966mustang

Eneste honnør han fortjener vil være med langfingeren opp. Traff ham på Karl Johan etter kampen, og han bare gliste da han så oss i branndrakter. Ropte til ham at han var en feiging i kampen, han bare gliste og så ut til å ha fått penger inn på konto.
Torvanger: brilleland har tilbud på nærsyntbriller for tiden.
Hvil i fred- 1963!

Toa

Quote from: "R.I.P.Super-ray"
Utrolig dårlig av deg. Ingenting som heter bakerstemann eller sistemann i fotball lenger. Rødt kort i disse situasjonene skal nå kun gis om en fratar motspiller en åpenbar målsjanse. Derfor greit med gult kort her.


Greit nok. Har lest litt om regelen for dette nå. Man skal være helt alene mot keeper uten at noen forsvarere har en sjans til å stoppe deg. Dvs det gis kun rødt kort hvis det er en 100% sjanse.

Syns Dylan skulle plantet albuen i trynet på han i den situasjonen... Passe straff i tillegg til gult kort.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Candyman

Quote from: "28966mustang"Eneste honnør han fortjener vil være med langfingeren opp. Traff ham på Karl Johan etter kampen, og han bare gliste da han så oss i branndrakter. Ropte til ham at han var en feiging i kampen, han bare gliste og så ut til å ha fått penger inn på konto.
Torvanger: brilleland har tilbud på nærsyntbriller for tiden.

Feiging? Greit nok at jeg og skrek etter straffe, men i ettertid kan ikke dommeren gjøre annet enn å beklage og innrømme feil. Og DET gjorde han, voksent gjort, faen ikke alle dommere her hjemme som ville gjort det. De av dere som mener at han skal slutte som dommer fordi han ikke så det som skjedde, dere har vel aldri gjort en feil i deres jobb. Kanskje dere skal slutte i jobben neste gang dere gjør en feil!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Nemesis

Quote from: "Candyman"
Quote from: "28966mustang"Eneste honnør han fortjener vil være med langfingeren opp. Traff ham på Karl Johan etter kampen, og han bare gliste da han så oss i branndrakter. Ropte til ham at han var en feiging i kampen, han bare gliste og så ut til å ha fått penger inn på konto.
Torvanger: brilleland har tilbud på nærsyntbriller for tiden.

Feiging? Greit nok at jeg og skrek etter straffe, men i ettertid kan ikke dommeren gjøre annet enn å beklage og innrømme feil. Og DET gjorde han, voksent gjort, faen ikke alle dommere her hjemme som ville gjort det. De av dere som mener at han skal slutte som dommer fordi han ikke så det som skjedde, dere har vel aldri gjort en feil i deres jobb. Kanskje dere skal slutte i jobben neste gang dere gjør en feil!


Jeg tok rådet ditt, så nå er jeg arbeidledig :p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

28966mustang

Har ikke snakket om at dommeren skal få seg ny jobb, han har vel sannsynligvis også en jobb i tillegg til dømmingen. Feige dommere er de som kun blåser for forseelser som skjer på "midtbanen", og som tar hensyn til hjmmepublikummets brøling.Eks: ikke gult kort til enga etter 6 minutter for nedklipping av Sanne , mens Brann/ Klock får kort for samme situasjon 1 minutt senere. At han innrømmer å ha gjort feil i ettertid er jo greit nok, men det gir oss jo ikke noen reklamasjonsrett på kampen.
Honnør er jo en hilsen du gjør til folk du har dyp respekt for, ikke til en som har vært med på å prege en kamp til motstandernes fordel.

Kan ellers hilse og si at jeg gjør feil i jobben hver dag, får ikke honnør, men kjeft.
Hvil i fred- 1963!

Candyman

Hehe, greit det 28966mustang. Han fortjener vel noe midt imellom kjeft og honnør. Syns han gjorde det eneste riktige ved å innrømme feilen sin, og si at han skal prøve å lære av sine feil.

Men jævla surt at cupen kan ha blitt avgjort på det der. Vannvittig surt! Og så mot Vif da.... Menmen, de fikk jo en god del skader og kort, så kampen var jo ikke bortkastet. Får iallefall håpe at vi bidrog til å svekke de så mye at de ryker på noen smeller fremover.

Hulsker er ett svin. Hulsker er ett svin.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Hansakongen

greit han innrømmer feil da.. men ikke når det er i en så viktigkamp som det står mye på spill.. men for å si det på en annen måte så har dommerstanden tapt seg utrolig mye de siste årene vil si de eneste dommerne som er av god kaliber er hauge og øverebø.. ellers er resten av dommerstanden tiltider noen hodeløse kyllinger vil jeg si..... :evil:  :evil:

naitsirk

"greit han innrømmer feil da.. men ikke når det er i en så viktigkamp som det står mye på spill.. "

da e vel samma kva kamp da e. den norske dommarstanden e blitt mykje betre dei siste åra og med fleire som dømmer e-cup og landskampar

Go Up