• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Recent Posts

Pages1 2 3 ... 10
1
Brann / Re: VAR- tråden
Last post by Finfin respons - Today at 00:36:25
Quote from: Corran on May 20, 2024, 23:02:22 PM
Quote from: krakra on May 20, 2024, 22:13:44 PMEtter å ha sett flere repriser av KBK-straffen syns jeg ikke den er så åpenbart feil lengre. Ja, i det de treffer så står Horn Myhre nesten stille, og blir truffet av KBK-spilleren, men han står i i løpebanen til KBK-spilleren, som er den som har ballen. Da blir det en obstruksjon. Skal VAR slå ned på det må det være en åpenbar feil, og det syns jeg ikke. Det syns ikke Horn Myhre heller.

Jeg tror dog som Horneland(?) at VAR ikke ville tatt det hvis dommeren lot være å blåse straff heller.

Skal var slå ned på det så må det være en åpenbar feil er noe jeg stadig vekk hører/leser, men hvordan kan de da gå inn og gjøre om på en del av offside avgjørelsene?
Vil påstå at når det må tegnes streker og situasjoner skal ses på ørten ganger og/eller det tar mange minutter så er det jo klart at uansett hva dommeren har dømt så er det ikke en åpenbar feil?

Er ikke direkte myntet mot deg dette Krakra, men mer en utblåsing mot hele VAR

Dette er et godt poeng. Clear and obvious på straffer men millimeter presisjon på offside/onside. Det er øredøvende inkonsekvente regler.
2
Brann / Re: Positivitets-tråden
Last post by Finfin respons - Today at 00:32:00
Brann tok 4 bytter på en gang, i en periode der spillet gikk på skinner men noen ble sliten. I bytte mot en latterlig flytfotball fikk man likevel litt uttelling i form av et mål og et poeng. Bra!
(Dette er skjult kritikk)
3
Brann / Re: Overgangsvinduet sommeren ...
Last post by Finfin respons - Today at 00:28:44
Quote from: pidre on May 20, 2024, 22:11:19 PMTja, om ikke Warming er på vei ut da.

Det er litt sånn Warming, Simba, Rennie, Koomson og Bamba. Lynraske, men litt ofte dårlige valg og utfordringer med høytrykksfotball og klikk-klakk-systemet.

Av disse fem har jeg mest troen på Simba og Warming når det kommer til å lære seg stilen vår. Kanskje i den rekkefølgen, kanskje ikke.

De tre andre er nok løpet kjørt for. Kall meg gjerne en profet.
4
Brann / Re: Svenn Crone
Last post by Finfin respons - Today at 00:21:33
Quote from: Lasaron on May 19, 2024, 08:04:28 AMNår jeg zoomer ut, ser jeg at vi har mange spillere på 28+. Da syns jeg det er klokt å forynge litt. Dermed vil jeg fortsatt avvente ny kontrakt til Rube, Crone og Castro.

Hvor lenge skal man vente med å tilby ny kontrakt?

For all del, vent så lenge som mulig. Det er vel historien om Ruben. Det er jeg for.
5
Brann / Re: Svenn Crone
Last post by Finfin respons - Today at 00:16:17
Quote from: andreas1989 on May 18, 2024, 23:25:58 PMJeg skjønner ikke resonnement ditt, det er vel ingen som har sagt at en på 29 skal erstattes med en på 25? Poenget er jo at Crone er en spiller vi ikke trenger å erstatte da vi allerede har to andre høyrebacker under kontrakt. Du må gjerne drite i alder, men det å drite i alder er beviselig ikke en bærekraftig måte å drive fotballklubb på. Utenlandske spillere på Brann 2? Hva er det du mener? Og ja vi er langt unna EØS kvoten, men poenget er og forblir at utlendinger skal være nøkkelspillere ikke stallspillere.

...

Du skjønner ikke mitt resonnement. Jeg mener man like gjerne kan tåsse ut spillere på 25 som er under kontrakt, som til nå ikke bidrar med flyt og relasjoner, noe som er svært dyrekjøpt i et lag. (Se bare på Warming, fantastisk enkeltmanns evner, elendig lagspiller, særlig mot lavtliggende lag).

Selg/frigi Sande, Thore, Kartum eller noen andre som ikke bidrar med flyt i lagdelen sin. Da har man ryddet plass til foryngelse av stallen. Crone er ikke Acosta. Han skal ikke ha 4-årskontrakt. Det skal ikke Kristiansen heller.  Ikke 3 heller. Ikke 2 heller.

Og begge to skal erstattes eller utkonkurreres av yngre krefter hvis de ikke leverer.

Bare så det er sagt:
Ideelt sett vil jeg hive ut alle backene vi har og kjøpe nye, utenom Torsvik - og Hellan om han tar steget. Det vi har nå - er at vi får mye ut av svært lite, av middels spillere. Mye av det handler om relasjoner. Relasjoner som sitter er verdt såpass mye at jeg argumenterer som jeg gjør. Det er verdt mye mer enn at snittalderen blir trasig. (Jada, den ER trasig). Eller trasig nasjonalitet, så lenge det ikke blir et rent ulag.
6
Kamper / Re: Kristiansund - Brann, mand...
Last post by esp123 - May 20, 2024, 23:22:01 PM
Quote from: krakra on May 20, 2024, 23:06:58 PM
Quote from: esp123 on May 20, 2024, 22:06:13 PM« - Når Finne spiller, tar han ofte alle rommene i boksen. Han løper på en annen måte enn Heggebø inne i boksen. Hvis folk har fulgt med, har de sett at Aune har kommet inn og scoret noen mål han også. Vi må evne å se at Heggebø har gjort mye bra for Brann han også, sier Brann-treneren.»

Og:

«- Når Heggebø kommer inn, får man en annen tilgang på boksen. Vi har sett flere ganger at tilgangen på boksen blir annerledes. Da kan man angripe på en annen måte i forhold til korridorene som åpner seg, sier Eirik Horneland.«

Skulle tro at Horneland følger med på Bataljonen-forumet ;-)
I Ballspark sier han faktisk at Finne tar «alle rommene til _alle spillerne_», mens Heggebø holder seg mer sentralt og at selv om Finne kan være giftig i den rollen så var det et mønster de ville bryte.

Noe som har blitt påpekt flere ganger her. Når Finne spiller skal alt innom ham før det avsluttes, mens Heggebø oftere innvolverer seg utenfor boksen, gir rom for andre spillere og eventuelt angriper foran boksen.
Riktig! Og ikke minst innenfor 16-meteren. Det handler om å være tålmodig og stole på at medspillerne finner deg i de rette posisjonene.
7
Kamper / Re: Kristiansund - Brann, mand...
Last post by esp123 - May 20, 2024, 23:19:55 PM
Quote from: Dickens on May 20, 2024, 23:03:13 PMSoltvedt på back er selvmord når motstander har raske og tekniske ving(er) som i dag. Der faller han totalt igjennom på dette nivået. Er selvfølgelig klasse på dødballer, men føler han har flere minuser enn plusser, dessverre. Torsvik kan jeg aldri tenke meg vi ser noe til denne sesongen. Så får vi kjøre den norske Cafu på venstrebacken enn så lenge, selv om han ikke liker det selv. Men skuffende at en Thore P fullstendig uten kamptrening trumfer Helland. Det sender ikke særlig sterke signaler til ham.

Samtidig er Thore bedre offensivt enn Helland. Så gitt kampbildet så var det kanskje riktig.
8
Kamper / Re: Kristiansund - Brann, mand...
Last post by krakra - May 20, 2024, 23:06:58 PM
Quote from: esp123 on May 20, 2024, 22:06:13 PM« - Når Finne spiller, tar han ofte alle rommene i boksen. Han løper på en annen måte enn Heggebø inne i boksen. Hvis folk har fulgt med, har de sett at Aune har kommet inn og scoret noen mål han også. Vi må evne å se at Heggebø har gjort mye bra for Brann han også, sier Brann-treneren.»

Og:

«- Når Heggebø kommer inn, får man en annen tilgang på boksen. Vi har sett flere ganger at tilgangen på boksen blir annerledes. Da kan man angripe på en annen måte i forhold til korridorene som åpner seg, sier Eirik Horneland.«

Skulle tro at Horneland følger med på Bataljonen-forumet ;-)
I Ballspark sier han faktisk at Finne tar «alle rommene til _alle spillerne_», mens Heggebø holder seg mer sentralt og at selv om Finne kan være giftig i den rollen så var det et mønster de ville bryte.

Noe som har blitt påpekt flere ganger her. Når Finne spiller skal alt innom ham før det avsluttes, mens Heggebø oftere innvolverer seg utenfor boksen, gir rom for andre spillere og eventuelt angriper foran boksen.
9
Kamper / Re: Kristiansund - Brann, mand...
Last post by Dickens - May 20, 2024, 23:03:13 PM
Soltvedt på back er selvmord når motstander har raske og tekniske ving(er) som i dag. Der faller han totalt igjennom på dette nivået. Er selvfølgelig klasse på dødballer, men føler han har flere minuser enn plusser, dessverre. Torsvik kan jeg aldri tenke meg vi ser noe til denne sesongen. Så får vi kjøre den norske Cafu på venstrebacken enn så lenge, selv om han ikke liker det selv. Men skuffende at en Thore P fullstendig uten kamptrening trumfer Helland. Det sender ikke særlig sterke signaler til ham.
10
Brann / Re: VAR- tråden
Last post by Corran - May 20, 2024, 23:02:22 PM
Quote from: krakra on May 20, 2024, 22:13:44 PMEtter å ha sett flere repriser av KBK-straffen syns jeg ikke den er så åpenbart feil lengre. Ja, i det de treffer så står Horn Myhre nesten stille, og blir truffet av KBK-spilleren, men han står i i løpebanen til KBK-spilleren, som er den som har ballen. Da blir det en obstruksjon. Skal VAR slå ned på det må det være en åpenbar feil, og det syns jeg ikke. Det syns ikke Horn Myhre heller.

Jeg tror dog som Horneland(?) at VAR ikke ville tatt det hvis dommeren lot være å blåse straff heller.

Skal var slå ned på det så må det være en åpenbar feil er noe jeg stadig vekk hører/leser, men hvordan kan de da gå inn og gjøre om på en del av offside avgjørelsene?
Vil påstå at når det må tegnes streker og situasjoner skal ses på ørten ganger og/eller det tar mange minutter så er det jo klart at uansett hva dommeren har dømt så er det ikke en åpenbar feil?

Er ikke direkte myntet mot deg dette Krakra, men mer en utblåsing mot hele VAR
Pages1 2 3 ... 10