• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

overgangsvinduet sommeren 2007

Started by Chrisstah, May 31, 2007, 20:55:49 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Jo, men om man skal tenke på neste sesong kan man like gjerne ta tiden til hjelp. Ta haster det ikke med å få på plass noen før en gang i slutten av februar. Nå har jeg blitt gjort oppmerksom på at Nielsen angivelig skal ha en klausul som gjør at han kan forlate Start for en relativt lav sum, og da kan handelen fort bli mer lukrativ.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Hvorfor skal vi ha en spillertype som BS egentlig?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Med de sidene vi ha må vi definitivt ha en hodesterk spiss! Beste innleggene i landet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Og Bengt klarer ikke gjøre så mye ut av de innleggene Manne scorer jo bare i et par kamper pr sesong
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Nettopp - tenk om vi hadde hatt en som faktisk scorte på innleggene?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Mick

Hadde Bengt vært 18 år så hadde jeg blitt irritert for at de ikke signerte en ny kontrakt med han. Men han er 32 år og det er ikke vits i å beholde han i tre år til på en dyr kontrakt. .
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Nesten

Tror Brann bør vurdere å få inn "et råskinn av en spiss" en tøff mann med "hår på brøstet" som ikke er redd for å ta igjen med robuste forsvarere. Synes det er litt for mange "snille gutter" i Brann nå. Bakke er tøff, og MA tøff i sine beskjeder men fremover er det mye mykt og bløtt.

Brann trenger en "stygg spiss" og " en beinhard forsvarer".
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Manx

Om det er murbrekkere vi vil ha inn på topp er jo det bare å kjøpe Kovacs fra godset, men han er søppel til alt annet enn å vinne dueller, vil heller ha en som er grei på hodet, men ikke redd for å gå i dueller og god med ballen i beina. Nå har vi to bakromsspisser, så haddet vært fint med en som kunne spille litt ball og tre gjennom Sjøhage/Helstad fra spiss posisjon.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Lurkin

For all del ikke Nielsen eller Kovacs. Vi har tross alt litt verdighet (vil jeg tro).

Til info sies det at RBK og Odd er i dialog igjen angående Pelle.
Berømte Brann fra Bergen

Gepard

Trist for Pelle om han ender opp i Trondheim, det blir nok endestasjonen hans.

Nesten

Quote from: "Lurkin"For all del ikke Nielsen eller Kovacs. Vi har tross alt litt verdighet (vil jeg tro).

Til info sies det at RBK og Odd er i dialog igjen angående Pelle.


Hvorfor ikke ?
Er det noe Brann trenger så er det kynikere som utelukkende tenker på å bidra til POENG , vi har nok av snille gutter som er "fair" og snille og trenger slemme menn som gjerne feller en som er igjennom og pådrar seg rødt kort hvis det avverger et baklengs 1 minutt før slutt. Eller en stygg, sleip og lur/kynisk fyr som med alle midler VIL ha ballen i mål. I det hele tatt er det for få gule og røde kort av de riktige grunnene i Brann.
Prating til dommeren er dumt, å felle en som er igjennom kan være riktig hvis det unngås baklengs med det, og uthaling av tid, bytte inn folk for å få tiden til å gå osv ser vi altfor lite av. Alle andre gjør det, hvorfor kan ikke vi beine ballen pokkerivold når Maldini gjør det ?
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Xminator

Hvorfor ikke? Fordi man stiller spørsmål ved om de faktisk har avslutteregenskapene som skal til. Nielsen vil være ett korttidsprosjekt. Nielsens klare fordel er at han har ett halvt år igjen av kontrakten, og prises langt lavere enn Sæternes.

Xminator

BA papir: Brann er blant klubbene i eliteserien som prøver seg på Fakiri. Huseklepp-erstatteren?

Manx

Få Hassan hjem til bergen!
Andresen stikker vel etter sesongen, og da trenger vi Hassan i Bergen.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

dudo

Hvem flere er ute etter han? Slik jeg ser det er vel den sterkeste konkurrenten Lyn. VIF kan kanskje også være med om han vil bo i Oslo, men noe annet sted enn Bergen eller Oslo kan jeg aldri se for meg at han ender opp i.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

RBH er foresten på ferie frem til den 16. så tror vi kan være rolige med tanke på overganger frem til da...

Nesten

Fakiri er vel hverken fugl eller fisk, nok en som ikke er spesiellt rask eller spesiellt god til noe.
Tanksenterplassen bør vel først erstattes før man fyller på med folk som neppe er selvskrevne på laget.

Brann har 4 sentrale midtbanefolk og minst 3 aktuelle flanker.
Null tanksentre foreløpig.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

javsnes

Hent Hassan, Andresen forsvinner ved sesogslutt, og vi håper at han i det minste betaler tilbeke at Brann har bygget ham opp igjen etter skadehelvete ved å bringe hjem gullet dit det skal før det skjer.  

Som en erstatter for Bengt kan vi jo rette blikket mot Bosmanspillere, f.eks Daniel Braaten. Han er sterk i kroppen god med ballen i beina og en etterlengtet klovn i miljøet! La oss ta RBK-stien og gjøre til Brann-GULL nok en gang! Eneste minus er vel at Braaten ikke er av de beste hodespillerene.

Kararay

Iflg en kar på Bryne, skal visst RBH være på jakt etter en hodesterk spiss. og han har vært i kontakt med Mika Kottila.

om kilden min er til å stole på tviles, men det har vært mange rare rykter her...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

dudo

Tror nok noen drar deg i foten her ja... ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nesten

Kriteriene for tanksenteren kan være :
Minst 190 cm høy.
God hodespiller.
Sterk i kroppen.
Må kunne skyte brukbart, og hardt.
Slem gutt i dueller.
Gjerne stygg når det behøves.
"Kranglefant" som ikke er redd midtstoppere eller keepere.
Må kunne forstå norsk sånn nonlunde og beherske engelsk til fulle.
Helst under 27 år.
Pris helst ikke over 1 mill, alternativ leiepris under 400000 for høsten.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Corran

Ja og så må han kunne score mål da
og hvor tror du han finnes når prisen ikke skal være en mill?
Spesielt når han skal kunne litt norsk.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Hvorfor skal man på død og liv ha en "tanksenter"? Tror Arman Bjørnson fint kan ta den rollen når vi trenger det, ellers har vi Helstad og Sjøhage. Holder i massevis, Winters er backup.
Brannsupporter.

Nesten

Hvis man kommer til dødlinjen haugevis av ganger i hver kamp og ikke har noen med kraft foran mål vil alle innleggene være mat for fysiske stoppere.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Xminator

Feil, det er viktigere å ha en midtbanespiller som går på løp i boksen når innleggene kommer enn en tanksenter... Innlegg i moderne fotball handler mye om andreballen. Om den kommer fra med eller motspiller betyr fint lite.

Superjack

Quote from: "Nesten"Hvis man kommer til dødlinjen haugevis av ganger i hver kamp og ikke har noen med kraft foran mål vil alle innleggene være mat for fysiske stoppere.


Nå har jo ikke tanksenteren Sæternes puttet så uhorvelig mye selv med en voldsom mating fra kantene.

:)
Brannsupporter.

dudo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article85430.ece

Da forlater Pelle Odd, heldigvis ikke til RBK, men til den tyske 2. Bundesligaklubben TSG 1899 Hoffenheim.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannmus

Nilsson må være passelig lei av tilværelsen i Odd når han velger å gå til tysk andredivisjon.

Odd har fått nok penger, men Nilsson var jo rimelig klar på at han ville til en større klubb. Nå er selvfølgelig Hoffenheim større enn Odd, men langt fra det han nok så for seg i fjor.

eivhelle

Nilsson har vel gjort de de fleste fotballspillere gjør og går til den som betaler best. Tross alt er vel det ikke det værste som finst å flytte til en tysk småby og heve feit gasje.

Jeg tror nok denne overgangen er verre å svelge for bartepakket siden Brann tross alt allerede hadde gitt opp Nilsson.

tauraren1

Quote from: "Nesten"Hvis man kommer til dødlinjen haugevis av ganger i hver kamp og ikke har noen med kraft foran mål vil alle innleggene være mat for fysiske stoppere.

Ikke vist det er en med fart som når maten først!
ordan har "vi" det i dag da?

Strandlien

Quote from: "Brannmus"Nilsson må være passelig lei av tilværelsen i Odd når han velger å gå til tysk andredivisjon.

Odd har fått nok penger, men Nilsson var jo rimelig klar på at han ville til en større klubb. Nå er selvfølgelig Hoffenheim større enn Odd, men langt fra det han nok så for seg i fjor.


Hoffenheim er visst et skikkelig kjøpelag. Satser skikkelig. En riking som styrer skuta. Skal bygge ny stadion med plass til 30.000. Innbyggere i byen? Rundt 35.000... :)

AtroZ

Quote from: "Strandlien"
Quote from: "Brannmus"Nilsson må være passelig lei av tilværelsen i Odd når han velger å gå til tysk andredivisjon.

Odd har fått nok penger, men Nilsson var jo rimelig klar på at han ville til en større klubb. Nå er selvfølgelig Hoffenheim større enn Odd, men langt fra det han nok så for seg i fjor.


Hoffenheim er visst et skikkelig kjøpelag. Satser skikkelig. En riking som styrer skuta. Skal bygge ny stadion med plass til 30.000. Innbyggere i byen? Rundt 35.000... :)


Nettavisen skrev 3000 innbyggere.. De satset på at de ville få tillhengere fra områdene rundt.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`


eivhelle

Quote from: "morten_61"


Rune Lange har så langt ikke vist hva han er god for i Enga og det er mulig at han har et stykke igjen før han er i form. Men Brann har langt bedre kantspillere enn Enga og kommer mye oftere til innlegg, og da vil nok Lange få langt flere muligheter til å utnytte hodestyrken sin.

Spørsmålet er derimot om Rune Lange pr. i dag er bedre enn Armann Bjørnsson som er den som kan ta Sæternes sin posisjon i dagens Brann lag. Hvis han ikke er en klar forsterkning er det bedre for Brann å satse på en yngre spiller som har fremtiden forran seg.

AtroZ

Vålerengen har ikke fått til så mye av spillet sitt i år, da blir det ekstra vanskelig som spiss. Følger ikke så godt med på vif, men så vidt jeg vet så er ikke problemet at spissene bommer så mye. De skaper ikke så mange sjanser. Han har scoret 2 av vif's totalt 9 mål. Brann har 25 mål. Han har bedre forutsettninger for å gjøre det bra her.

Lange hadde vært en grei erstatter.  I utgangspunktet ser jeg på ham som bedre enn sæternes. Han er bare 30 år. Hvis han er fysisk fitt og klar til å spille så sier jeg go for it.

Tror ikke han er noe dumt kjøp, men hvis ikke brann er intressert så stoler jeg på den vurderingen.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

naitsirk

problemet til vif i år er ikkje at dei skaper få sjanser, men at spissane ikkje scorer.
og kvifor skal brann henta nok ein spelar frå belgisk fotball so ikkje scorer mål?

Xminator

Quote from: "naitsirk"problemet til vif i år er ikkje at dei skaper få sjanser, men at spissane ikkje scorer.
og kvifor skal brann henta nok ein spelar frå belgisk fotball so ikkje scorer mål?


Har du fulgt med på hvordan Lange faktisk gjorde det i belgisk fotball?

RBH avviser at David Nielsen er på vei til Brann. Ikke riktig person, men han bekrefter at de leter etter en kraftspiss, og vil bruke de neste dagene på å avgjøre om Sjøhage og Bjørnson er godt nok som backup for Winters og Helstad.

Jeg tror ikke vi får se Karadas i Brann. Han er ett halvt år fra å være bosman, og for ham er det vel knekkende likegyldig om han trener seg tilbake i form for Benficas C-lag. Om ett halvt år har han fått treningsgrunnlaget i orden og står fritt til å inkassere sign-on-fee i millionklassen. Han har fortsatt godt rykte og er bare 25 år gammel. Blir ikke problem for ham å skaffe seg klubb i europa.

Nesten

Antar at Brann også i fremtiden trenger en hodesterk spiss. Laget trenger altså en slik også i 2008, 2009 osv.
Spørsmålet er om Brann bør hente denne typen allerede nå ?
Finner man rett mann, i rett alder og til rett pris ?
Eller skal man gå for nødløsningen, den kortsiktige..
Dersom man IKKE finner en ung, rimelig og hodesterk spiss er jeg stemt for å LEIE en som ikke trives / ikke har fast plass men som likevel kan ha kvalitet nok til å komme inn og være den hodesterke spissen i noen kamper.
Idellt sett ønskes en ung, norsk, billig og gjrene lokal spiss.
Er noen av U-landslagenes spiiser slik type ? Jeg tror ikke Osingen haaugsdal er sånn en fyr, kunne vært artig å vite om det finnes en slik type her vest.
Leie David Nilsen eller Rune Lange, så roe ned og bruke tid etter sesongen for å finne rett mann ?? Tviler ihvertfall på at VIF vil leie ut sålenge de trues av nedrykk.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Nesten

eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-


Nesten

OK. Blir spennende å se, noe er nok på gang.
Ellers tror jeg Brann trenger en "profilert, hard, kompromissløs fyr" eller en "litt rå duellkriger" i positiv forstand. Tenk f eks på at RBK har Riseth, LSK hadde Røsler, Viking har han Ross-fyren, LSK har Kippe og Osccean. FFK har Wehrmann, SIF har Kovacs.
En som kan sette skapet på plass, oppildne andre og som i motgangstider kan lage bruduljer. MA skal jo være "innpiskeren" men det virker ikke sånn nå. Bakke er nok den typen som er nærmest dette nå, men det lukter direkte rødt for ofte hos ham og han er en sånn straffesparkrisiko føler jeg. Eksempel på Røslerkynisme da han var aktiv. Hans LSK ledet med ett mål i en bortekamp og hjemmelaget halset etter utlikning.
I en duell etter LSK-corner spilte han litt skadd, lå flat ca 7 meter foran hjemmelagets mål. Kom seg opp, begynte å knyte skolissen i knestående til pipekonsert, men ga faen. Brukte vel 40 sekunder på det, og 50 sekunder på etterpåkrangling med keeper og dommer.
Fikk gult men fikk kvalt ned kampen på rett tidspunkt.
Rasshøl etterlyses i enkelte kamper rett og slett.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Xminator

QuoteTenk f eks på at RBK har Riseth, LSK hadde Røsler, Viking har han Ross-fyren, LSK har Kippe og Osccean. FFK har Wehrmann, SIF har Kovacs.


Brann har Bakke. Blir ikke råere enn det...

Xminator

http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article2882618.ece

Thiego Martins er gått til Tromsø. Blir en spennende spiller å følge fremover i tippeligaen. Forhåpentligvis sørger han for at vi ikke trenger 3 poeng mot Tromsø i siste kamp :p

Vermillion

Quote from: "Xminator"http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article2882618.ece

Thiego Martins er gått til Tromsø. Blir en spennende spiller å følge fremover i tippeligaen. Forhåpentligvis sørger han for at vi ikke trenger 3 poeng mot Tromsø i siste kamp :p

Nå gjelder kontrakten først fra nyttår, så det kan fort bli neglebiting i november uansett.

kabelmann

Forøvrig er visstnok ingen kontrakter underskrevet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

thesevs

iflg isberget.no har det no blitt skrevet kontrakt....
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Gepard

http://fotball.bt.no/eliteserien/article85655.ece

Flott at Brann tydeligvis utelukker Nielsen (ville vært en skandale om en start reserve ble hentet), samtidig skinner det nokså tydelig gjennom at man kommer til å hente en erstatter for Bengt. Tror vi kan vente oss en skikkelig flott overgang. Nilson-pengene ble spart, og forhåpentligvis brukes de nå til å hente en klassetargetspiss istendenfor. Ingen vits å hente en medioker spiller hvertfall, da klarer vi oss meget godt med Bjørnson.

jako

Hvem er så denne klassespissen da?

Alt annet enn Iversen i Norge ville jo vært en skandale. Noe som har noen tips fra Skandinavien som vi kan hente? Ebbe Sand har han lagt opp?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

gunkar

Vi må vel vente til Petter Pudde kommer på nett. Han lusker vel i kontorene på Stadion nå. Han har jo ALLTID rett :lol:
rann, Brann og bare Brann

vebo

Quote from: "Xminator"
Quote from: "naitsirk"problemet til vif i år er ikkje at dei skaper få sjanser, men at spissane ikkje scorer.
og kvifor skal brann henta nok ein spelar frå belgisk fotball so ikkje scorer mål?


Har du fulgt med på hvordan Lange faktisk gjorde det i belgisk fotball?


Er en grunn til at Sæternes kom først tilbake til Norge av de to for å si det sånn.
Tiocfaidh ár lá

Go Up