• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Odd - Brann lørdag 24. august klokken 1800

Started by Spelaren, August 22, 2013, 11:48:13 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

TCAC

Quote from: Nixon on August 24, 2013, 22:05:19 PM
Quote from: Christian on August 24, 2013, 21:44:35 PM
Det kan ikkje være annet enn et sunnhetstegn at kritiske bloggere lar seg glede av at Brann vinner kamper.


Sånn er det når man også går på kampene og ikke bare sitter hjemme foran dataen...


Hehe, ja, og det begynner generelt sett å bli på tide å oppdage bjelken i eget øye for de som sitter på nettet og kritiserer "tanter" og "juletrær" som tar seg turen til Skien på bortekamp.

Rent spillemessig ser vi for øvrig det aller største ankepunktet mot Skarsfjords Brann i den lille perioden mellom 1-2 og 1-3 i dag. Vi legger oss utrolig lavt, vi presser ikke en gang spillerne som skal slå oppspillet mot feltet vårt før de er på 35 meter, og i tillegg er det rimelig høy panikkfaktor bakerst i forsvaret. Dette skjer nesten hver gang vi leder en fotballkamp. Det er tross alt enkle grep som kan forbedre dette, og det er utrolig frustrerende at man ikke gjør noe med det.

Markmus

Quote from: Christian on August 24, 2013, 21:44:35 PM
Det kan ikkje være annet enn et sunnhetstegn at kritiske bloggere lar seg glede av at Brann vinner kamper.


Har de ikke alltid gledet seg over Brann-seire?

Det betyr ikke at kritikken bør stilne.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on August 24, 2013, 18:54:05 PM
Var det hon som kritiserte han der Osdal for statistikken hans som gav Skarsfjord klem nettopp?


For de som lurte på hvem som sørget for bølgen hjemme forrige kamp, så var det veldig tydelig i dag...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on August 24, 2013, 19:04:44 PM
Quote from: krakra on August 24, 2013, 19:01:08 PM
Det er god grunn til å irritere seg over seier i dag hvis man elsker Brann. En totalt verdiløs seier, som i dagens situasjon desverre gir endel klovner grunn til å frede Skarsfjord. Hadde vi hatt en ledelse og en samlet supporterskare med litt tak i som til slutt ville sagt at en 6-8. ikke er akseptabel kunne man jublet over seier. Nå gir det desverre bare skyts til middelmådighetstilhengerne. Noe som er veldig negativt for Brann på lengre sikt.

Woho, vi slo Odd borte og har heng på sjetteplassen. Så fantastisk.


Altså, du klarte jo ikke å glede deg over at Brann totalydmyket bartene 6-3 for et par år siden heller.
Denne seieren er ikke verdiløs hvis den følges opp med seier hjemme mot Sogndal. Da kan denne seieren få varig effekt. Jeg mener fortsatt at Skars må gå, men mot Sogndal blir jeg ikke med på noe tilrop mot styret, Skarsfjord eller Brunn før det (eventuelt) regnes som sikkert at vi ikke vinner.


Så det styret har gjort er ok hvis vi vinner hjemme mot Sogndal? Snakk om å selge seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on August 24, 2013, 19:32:41 PM
Quote from: krakra on August 24, 2013, 19:01:08 PM
Det er god grunn til å irritere seg over seier i dag hvis man elsker Brann. En totalt verdiløs seier, som i dagens situasjon desverre gir endel klovner grunn til å frede Skarsfjord. Hadde vi hatt en ledelse og en samlet supporterskare med litt tak i som til slutt ville sagt at en 6-8. ikke er akseptabel kunne man jublet over seier. Nå gir det desverre bare skyts til middelmådighetstilhengerne. Noe som er veldig negativt for Brann på lengre sikt.

Woho, vi slo Odd borte og har heng på sjetteplassen. Så fantastisk.


Klarer ikke irritere meg over en seier som produserer såpass med følelser blant spillere og tilskuere. Var en fryd å se på, et av de beste øyeblikkene i denne sesongen :)


Jeg irriterer meg ikke, men det var lite glede som kom i dag, selv om vi faktisk vant vår første borte. Det er ganske trist at det har gått så langt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Sindre32 on August 24, 2013, 19:50:49 PM
Quote from: krakra on August 24, 2013, 19:38:49 PM
Ikke hvis tap er nødvendig for å få de endringer klubben trenger for å komme videre. Vil folk heller ha en sjetteplass i år og hvert år frem til 2017 eller en 12. plass i år og medalje i løpet av de neste par sesongene?


La oss alle håpe at vi kan ta noen år i Adecco bare for å være sikre på at vi får endringer på ledersiden, det hadde vært stas.

Jo bedre plassering vi får og jo bedre resultater vi har i år, jo bedre er det for klubben - ved å ønske at vi taper setter du vel egentlig dine egne motiver fremfor klubbens beste.


Det er vel ingen som håper på Adecco såvidt meg bekjent?
Nei, det har ingenting å si om vi havner på 6. eller 9. plass i år. Det er to dårlige plasseringer og ikke der Sportsklubben skal ligge år etter år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on August 25, 2013, 00:07:44 AM
For å avsløre hvem som klemmer hvem (på en litt dårlig film).
Også antydning til tvangsklemming av Skarsfjord av en "små blogger med stor penn"  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=w-PvpxjH6iE&feature=em-upload_owner


Fantastiske bilder!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on August 25, 2013, 02:46:29 AM
Quote from: Gulløl on August 25, 2013, 00:07:44 AM
For å avsløre hvem som klemmer hvem (på en litt dårlig film).
Også antydning til tvangsklemming av Skarsfjord av en "små blogger med stor penn"  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=w-PvpxjH6iE&feature=em-upload_owner


Fantastiske bilder!


Skarsfjord skjønte aldri hva som traff han! Bra det var gjerdet mellom, slik at Skarsfjord slapp nærkontakt med den store pennen...:)

Nei, jeg sier som kraka: Dette er ikke gode scener for alle som elsker Brann!
Rød makt på Hansa

Christian

Quote from: SK on August 25, 2013, 00:18:39 AM
Personlig følger jeg Brann fordi jeg ønsker at klubben skal vinne titler. Ikke enkeltkamper. Hva i all verden hjelper en seier i dag oss ? Det eneste som skjer, er at dette letter trykket på Skarsfjord og den ubrukelige ledelsen vi har. Det er ikke i klubbens eller vår interesse. Hvis man ønsker et Brann som får til noe, må Skarsfjord m.fl. ut. Da er det ikke produktivt at vi vinner slike kamper. Det bidrar bare til å befeste middelmådigheten som råder i Idrettsveien.


Hvor mange titler har du faktisk opplevd at denne klubben har tatt? Om du ene og alene bryr deg om titler, må ditt liv som Brann-supporter være rimelig trist.

Spelaren

Vel, "titler" for meg inkluderer også bronse og sølv, samt de obligatoriske : gull og NM - seier. Inkludert 2013, som trolig ender med null og niks, vil me siden 2007 ha tatt 0 av 24 mulige "titler". Det er pinlig.

Min supporterkarriere begynte for øvrig tidlig nittitall. Med sølvet i 1997 har me utrolig nok gått lengre i ørkenen for min del siden 2007 enn frå den tiden eg begynte. Klart mange fulgte med i atskillig lengre ørkenvandringer. Men hen skal me legge listen? Me er Brann, for pokker.
Gå av.

SK

Quote from: Christian on August 25, 2013, 09:51:50 AM
Quote from: SK on August 25, 2013, 00:18:39 AM
Personlig følger jeg Brann fordi jeg ønsker at klubben skal vinne titler. Ikke enkeltkamper. Hva i all verden hjelper en seier i dag oss ? Det eneste som skjer, er at dette letter trykket på Skarsfjord og den ubrukelige ledelsen vi har. Det er ikke i klubbens eller vår interesse. Hvis man ønsker et Brann som får til noe, må Skarsfjord m.fl. ut. Da er det ikke produktivt at vi vinner slike kamper. Det bidrar bare til å befeste middelmådigheten som råder i Idrettsveien.


Hvor mange titler har du faktisk opplevd at denne klubben har tatt? Om du ene og alene bryr deg om titler, må ditt liv som Brann-supporter være rimelig trist.


Det er ikke noe argument. At klubben historisk sett har vært en taperklubb, betyr ikke at det er greit at den skal være det i fremtiden også.
Titler handler ikke om å vinne gull hvert år, men om å seriøst være med å kjempe om gullet. Det kan ikke forventes at man alltid lykkes, men det er et minimumskrav å forvente at man skal kjempe om det. For øvrig er det også greit med en og annen sesong hvor man ikke er med helt der oppe, hvis det er en tydelig at klubben er på vei i retning av å være i toppen.

Det som skjer i dag, er det stikk motsatte. Klubben forankres i middelmådighet med 6.plasser, som man er fornøyde med. Ingen fremgang er å spore (6 år på rad, inkl. i år, uten å ta medalje, er helt uakseptabelt). Det gidder jeg ikke å engasjere meg i. En bortekamp mot Odd i et slikt scenario er like engasjerende som en treningskamp. Det er bedre at vi ikke presterer i slike helt uinteressante kamper, hvis det kan hjelpe på den overordnede situasjonen i klubben som er helt håpløs for tiden.

Lasaron

Quote from: Gulløl on August 25, 2013, 00:07:44 AM
For å avsløre hvem som klemmer hvem (på en litt dårlig film).
Også antydning til tvangsklemming av Skarsfjord av en "små blogger med stor penn"  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=w-PvpxjH6iE&feature=em-upload_owner


Selv om det ble litt mye damegråt der er det slike bilder fotballnorge forbinder med Brann. Slike bilder som før har gjort Brann attraktive.
Tren på langskudd

Falkman

Quote from: SK on August 25, 2013, 10:31:14 AM
Quote from: Christian on August 25, 2013, 09:51:50 AM
Quote from: SK on August 25, 2013, 00:18:39 AM
Personlig følger jeg Brann fordi jeg ønsker at klubben skal vinne titler. Ikke enkeltkamper. Hva i all verden hjelper en seier i dag oss ? Det eneste som skjer, er at dette letter trykket på Skarsfjord og den ubrukelige ledelsen vi har. Det er ikke i klubbens eller vår interesse. Hvis man ønsker et Brann som får til noe, må Skarsfjord m.fl. ut. Da er det ikke produktivt at vi vinner slike kamper. Det bidrar bare til å befeste middelmådigheten som råder i Idrettsveien.


Hvor mange titler har du faktisk opplevd at denne klubben har tatt? Om du ene og alene bryr deg om titler, må ditt liv som Brann-supporter være rimelig trist.


Det er ikke noe argument. At klubben historisk sett har vært en taperklubb, betyr ikke at det er greit at den skal være det i fremtiden også.
Titler handler ikke om å vinne gull hvert år, men om å seriøst være med å kjempe om gullet. Det kan ikke forventes at man alltid lykkes, men det er et minimumskrav å forvente at man skal kjempe om det. For øvrig er det også greit med en og annen sesong hvor man ikke er med helt der oppe, hvis det er en tydelig at klubben er på vei i retning av å være i toppen.

Det som skjer i dag, er det stikk motsatte. Klubben forankres i middelmådighet med 6.plasser, som man er fornøyde med. Ingen fremgang er å spore (6 år på rad, inkl. i år, uten å ta medalje, er helt uakseptabelt). Det gidder jeg ikke å engasjere meg i. En bortekamp mot Odd i et slikt scenario er like engasjerende som en treningskamp. Det er bedre at vi ikke presterer i slike helt uinteressante kamper, hvis det kan hjelpe på den overordnede situasjonen i klubben som er helt håpløs for tiden.


men ærlig talt.. det må da kunne gå an å ha to tanker/følelser i hodet samtidig?? jeg vil ha Skarsfjord bort. ikke desto mindre ble jeg jævla glad i går.  helt enkelt fordi det er det jeg blir når Brann vinner kamper.

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on August 25, 2013, 02:34:45 AM
Quote from: Lasaron on August 24, 2013, 19:04:44 PM
Quote from: krakra on August 24, 2013, 19:01:08 PM
Det er god grunn til å irritere seg over seier i dag hvis man elsker Brann. En totalt verdiløs seier, som i dagens situasjon desverre gir endel klovner grunn til å frede Skarsfjord. Hadde vi hatt en ledelse og en samlet supporterskare med litt tak i som til slutt ville sagt at en 6-8. ikke er akseptabel kunne man jublet over seier. Nå gir det desverre bare skyts til middelmådighetstilhengerne. Noe som er veldig negativt for Brann på lengre sikt.

Woho, vi slo Odd borte og har heng på sjetteplassen. Så fantastisk.


Altså, du klarte jo ikke å glede deg over at Brann totalydmyket bartene 6-3 for et par år siden heller.
Denne seieren er ikke verdiløs hvis den følges opp med seier hjemme mot Sogndal. Da kan denne seieren få varig effekt. Jeg mener fortsatt at Skars må gå, men mot Sogndal blir jeg ikke med på noe tilrop mot styret, Skarsfjord eller Brunn før det (eventuelt) regnes som sikkert at vi ikke vinner.


Så det styret har gjort er ok hvis vi vinner hjemme mot Sogndal? Snakk om å selge seg.


Nei, det er ikke ok. Det skal mye mer til enn to seire på rad for jeg skal gi dem rett i avgjørelsen.

Men vinner vi mot Sogndal ser jeg konturene av en gøy høst.
Jeg tror at tilrop under kampen kan svekke laget bittelitt eller litt. Det var greit mot Lillestrøm. Men jeg mener denne kampen er viktigere å vinne enn den mot Lillestrøm, for nå har vi nettopp vunnet borte. Jeg tror det har mye å si for neste bortekamp om vi vinner hjemme nå.

Jeg er for banner, slik at styret og Bruun får med seg at vi ikke har glemt. Og jeg er for at drastiske endringer i styret må til.

Jeg minnes med glede høsten 1997. Når det var seks kamper igjen var vi avskrevet fra medaljekampen. Vi vant de seks siste og tok sølv.
Tren på langskudd

SK

Quote from: Falkman on August 25, 2013, 10:42:47 AM
men ærlig talt.. det må da kunne gå an å ha to tanker/følelser i hodet samtidig?? jeg vil ha Skarsfjord bort. ikke desto mindre ble jeg jævla glad i går.  helt enkelt fordi det er det jeg blir når Brann vinner kamper.


Poenget med å vinne en kamp er at det skal lede til noe. Vi spiller ikke enkeltkamper på måfå. En kamp som i går, havner derfor på samme nivå som enhver treningskamp, eller f.eks. en kamp i siste serierunde hvor vi ikke har noe å spille for og de fleste driter i utfallet.

1908


krakra


krøvel vellevold

Der kan jo alle se at det ikke er noen klem!

Hva vet dere om hva denne Osdal da? Han kan ha sagt: "Bryte håndbak? Knuser deg lett!"
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: Lasaron on August 25, 2013, 10:45:49 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 25, 2013, 02:34:45 AM
Quote from: Lasaron on August 24, 2013, 19:04:44 PM
Quote from: krakra on August 24, 2013, 19:01:08 PM
Det er god grunn til å irritere seg over seier i dag hvis man elsker Brann. En totalt verdiløs seier, som i dagens situasjon desverre gir endel klovner grunn til å frede Skarsfjord. Hadde vi hatt en ledelse og en samlet supporterskare med litt tak i som til slutt ville sagt at en 6-8. ikke er akseptabel kunne man jublet over seier. Nå gir det desverre bare skyts til middelmådighetstilhengerne. Noe som er veldig negativt for Brann på lengre sikt.

Woho, vi slo Odd borte og har heng på sjetteplassen. Så fantastisk.


Altså, du klarte jo ikke å glede deg over at Brann totalydmyket bartene 6-3 for et par år siden heller.
Denne seieren er ikke verdiløs hvis den følges opp med seier hjemme mot Sogndal. Da kan denne seieren få varig effekt. Jeg mener fortsatt at Skars må gå, men mot Sogndal blir jeg ikke med på noe tilrop mot styret, Skarsfjord eller Brunn før det (eventuelt) regnes som sikkert at vi ikke vinner.


Så det styret har gjort er ok hvis vi vinner hjemme mot Sogndal? Snakk om å selge seg.


Nei, det er ikke ok. Det skal mye mer til enn to seire på rad for jeg skal gi dem rett i avgjørelsen.

Men vinner vi mot Sogndal ser jeg konturene av en gøy høst.
Jeg tror at tilrop under kampen kan svekke laget bittelitt eller litt. Det var greit mot Lillestrøm. Men jeg mener denne kampen er viktigere å vinne enn den mot Lillestrøm, for nå har vi nettopp vunnet borte. Jeg tror det har mye å si for neste bortekamp om vi vinner hjemme nå.

Jeg er for banner, slik at styret og Bruun får med seg at vi ikke har glemt. Og jeg er for at drastiske endringer i styret må til.

Jeg minnes med glede høsten 1997. Når det var seks kamper igjen var vi avskrevet fra medaljekampen. Vi vant de seks siste og tok sølv.
Hva er en gøy høst? Endel morsomme kamper som til slutter ender med en ny sesong utenfor pallen?
Det er dette som gir seieren en bismak. At aksjonene nå må tones ned og hysjes vekk fordi vi vant en bortekamp og liksom er på vei mot noe stort. Da står den jo i veien for de endringer som er nødvendig for å ta klubben videre.
Jeg gleder meg over enkelte gode prestasjoner hos spillerne. At Haugen har begynt å produsere målpoeng, at Pusic begynner å fremstå som en spiss omsider, at Barmen får hull på byllen som kan gjøre ham til en viktig poengsanker i fremtiden, at Demir har et strålende innhopp som gir håp om at han kan bli bra for oss likevel og at Mojsov er sjefen vi har manglet der bak(selv om han rent spillemessig fortsatt roter litt). Det gjør meg glad, for det viser at vi har et spillermatriale som vi virkelig kan bygge videre på.

Poengene i seg selv frykter jeg derimot fort kan være mer negativt enn positivt for Brann i det store bildet.

dokken

Hehe. Klemmingen var uten tvil kampens høydepunkt. Honecker - Gorbatsjov-style.

Når det gjelder gleden over seier: selvsagt er det ok å se tendenser til bra angrepsspill og tre Brann-scoringer. Men for å si det sånn: Jeg reiste meg ikke fra godstolen på noen av scoringene. Kampen er i realiteten totalt ubetydelig, det må skje et under for at vi skal ende høyere enn maks 4. plass i år.

For min del er det et fett om vi blir nr 4 eller 10, så lenge 4. plass ikke gir e-cup (og det er vel ikke mulig lenger?). Det er ikke sånn at det større grunn til optimisme for neste år hvis vi blir 4, marginene er små i midtsjiktet og middelmådig er og blir middelmådig.

Selvsagt kom vi til å vinne en eller annen bortekamp. Det skulle da bare mangle i bingoligaen. Spillemessig var det en høyst ordinær kamp, og da klarer jeg ikke å ta av pga tre meningsløse poeng. Men klart, jeg skjønner at det er gøy for de trofaste  reisende å endelig oppleve en seier.

dudo

Ærlig talt, vi har da alle mistet hodet i lykkerus en gang eller to?

Ellers ser jeg at Davyen kritiserer denne Osdal på Twitter. Selvsagt uten å navngi ham. Ufint og misforstått. Hva skjedde med humoren?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SK

Davy er en komplett dust. Den saken er enormt grei.

1908

Davy er en klovn!! Driter 100-0 i hva denne mannen klarer å bable ut av seg.. Tror han vet så mye bedre enn alle andre.. Om noen sier imot fjerner han de fra Twitter osv..

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krakra

At en eller annen sterk kritikker slesket seg "frem i køen" for å klemme Skars.

dudo

Quote from: krøvel vellevold on August 25, 2013, 11:48:53 AM
Quote from: dudo on August 25, 2013, 11:41:25 AM
Ærlig talt, vi har da alle mistet hodet i lykkerus en gang eller to?

Ellers ser jeg at Davyen kritiserer denne Osdal på Twitter. Selvsagt uten å navngi ham. Ufint og misforstått. Hva skjedde med humoren?


Hva skrev klovnen denne gangen da?


Litt overraskende kanskje at noen av de mest kritiske og sarkastiske slesket seg fremst i køen av Skarsfjord-gratulanter i Skien.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on August 25, 2013, 11:50:52 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 25, 2013, 11:48:53 AM
Quote from: dudo on August 25, 2013, 11:41:25 AM


Hva skrev klovnen denne gangen da?


Litt overraskende kanskje at noen av de mest kritiske og sarkastiske slesket seg fremst i køen av Skarsfjord-gratulanter i Skien.


Han skriver jo bare det ingen her turde å skrive etter kampen!:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: dudo on August 25, 2013, 11:50:52 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 25, 2013, 11:48:53 AM
Quote from: dudo on August 25, 2013, 11:41:25 AM


Hva skrev klovnen denne gangen da?


Litt overraskende kanskje at noen av de mest kritiske og sarkastiske slesket seg fremst i køen av Skarsfjord-gratulanter i Skien.


Selvmotsigelse-mannen slår til igjen. Han er jo selv en forkjemper for storsinnethet. Hva er så galt i at en av Skarsfjords kritikere viser storsinn og gratulerer ham når han får til et bra resultat?
Legg ned hele klubben!

1908

Hadde aldri klemt den mannen om vi vant 0-10! Takker laget for et bra resultat ja =)

Lasaron

Quote from: SK on August 25, 2013, 10:46:12 AM
Quote from: Falkman on August 25, 2013, 10:42:47 AM
men ærlig talt.. det må da kunne gå an å ha to tanker/følelser i hodet samtidig?? jeg vil ha Skarsfjord bort. ikke desto mindre ble jeg jævla glad i går.  helt enkelt fordi det er det jeg blir når Brann vinner kamper.


Poenget med å vinne en kamp er at det skal lede til noe. Vi spiller ikke enkeltkamper på måfå. En kamp som i går, havner derfor på samme nivå som enhver treningskamp, eller f.eks. en kamp i siste serierunde hvor vi ikke har noe å spille for og de fleste driter i utfallet.


Du tar feil. Men hvis du opplever det slik er det synd for deg.

- Vi er ikke totalt ute av medaljekampen. Taper Aalesund i dag er vi syv poeng bak med ni kamper igjen.
- Fjerde plass kan kanskje gi e-cup
- Plasseringspengepremien er litt forskjellig fra f eks 4. plass til 10. plass.
- En god høst gir flere partoutkort neste år, og generelt mer optimisme.

Men for ordens skyld vil jeg presisere at jeg bare blir fornøyd med sesongen om det blir medalje.
Tren på langskudd

Northside

August 25, 2013, 13:24:29 PM #180 Last Edit: August 25, 2013, 13:26:18 PM by Northside
Flere tusen kilometere på Norske veier siste året uten å se Brann-seier.
Flere tusen kroner brukt for å se Brann på bortebane uten seier.
8 timer i buss til ubetydelige Skien for å se Brann på bortebane.

Om man kun sitter ved tastaturet hele året for å sutre, så kan jeg til dels skjønne at noen ikke tar denne seieren så stort. For min del var det ett av de største øyeblikkene siste årene, selv om det å slå Odd ikke er noe stor prestasjon.

Skarsfjord fikk ikke klem av meg og ikke blir han fredet av meg heller etter disse 3 poengene. Brann er fortsatt en middelmådighet, men jeg hadde ikke akkurat noen problemer med å feire vilt etter denne seieren.

Kom dere på kamp isteden for å sutre bak tastaturet hver helg!

Hva gjemmer seg bak skjerfet?


En klem!



Ricky

Quote from: dokken on August 25, 2013, 11:40:12 AM
For min del er det et fett om vi blir nr 4 eller 10, så lenge 4. plass ikke gir e-cup (og det er vel ikke mulig lenger?).


Det er mulig hvis et lag kvalifiserer seg til Europa League både gjennom cup og serie. Da blir det en ledig plass som går til neste lag på tabellen.

SK

Quote from: Lasaron on August 25, 2013, 13:17:26 PM
Quote from: SK on August 25, 2013, 10:46:12 AM
Quote from: Falkman on August 25, 2013, 10:42:47 AM
men ærlig talt.. det må da kunne gå an å ha to tanker/følelser i hodet samtidig?? jeg vil ha Skarsfjord bort. ikke desto mindre ble jeg jævla glad i går.  helt enkelt fordi det er det jeg blir når Brann vinner kamper.


Poenget med å vinne en kamp er at det skal lede til noe. Vi spiller ikke enkeltkamper på måfå. En kamp som i går, havner derfor på samme nivå som enhver treningskamp, eller f.eks. en kamp i siste serierunde hvor vi ikke har noe å spille for og de fleste driter i utfallet.


Du tar feil. Men hvis du opplever det slik er det synd for deg.

- Vi er ikke totalt ute av medaljekampen. Taper Aalesund i dag er vi syv poeng bak med ni kamper igjen.
- Fjerde plass kan kanskje gi e-cup
- Plasseringspengepremien er litt forskjellig fra f eks 4. plass til 10. plass.
- En god høst gir flere partoutkort neste år, og generelt mer optimisme.

Men for ordens skyld vil jeg presisere at jeg bare blir fornøyd med sesongen om det blir medalje.


Ja, hvis man tror på medalje blir det en annen sak. Selv har jeg null tro på medalje. Aalesund er langt foran oss og dessuten bedre. I tillegg må vi også gå forbi Haugesund og Viking. Alt dette skjer ikke.
E-cup har jeg heller ingen interesse av. Det er en turnering vi uansett ikke kan vinne. Det kan riktignok ligge noen greie penger der hvis vi kommer et stykke, men det skjer bare ikke med den middelmådigheten som nå hersker både i norsk fotball generelt og i Brann spesielt.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on August 25, 2013, 13:24:29 PM
Flere tusen kilometere på Norske veier siste året uten å se Brann-seier.
Flere tusen kroner brukt for å se Brann på bortebane uten seier.
8 timer i buss til ubetydelige Skien for å se Brann på bortebane.

Om man kun sitter ved tastaturet hele året for å sutre, så kan jeg til dels skjønne at noen ikke tar denne seieren så stort. For min del var det ett av de største øyeblikkene siste årene, selv om det å slå Odd ikke er noe stor prestasjon.

Skarsfjord fikk ikke klem av meg og ikke blir han fredet av meg heller etter disse 3 poengene. Brann er fortsatt en middelmådighet, men jeg hadde ikke akkurat noen problemer med å feire vilt etter denne seieren.

Kom dere på kamp isteden for å sutre bak tastaturet hver helg!

Hva gjemmer seg bak skjerfet?


En klem!





Tantene kom bort til denne Osdal og var fornærmet over at han hadde kalt dem tanter på forumet eller twitter eller hva det var. Så heretter skal de kun gå for "bestemødrene". Og ikke var de ukritiske til Skarsfjord heller, kunne de fortelle. Så nå vet dere det!
Legg ned hele klubben!

Sindre32

Vi har et vesentlig enklere (på papiret) oppsett igjen sammenliknet med Viking og AAFK (som har det desidert vanskeligste av alle i toppen). Vikings tap i saftbygda gjør at 4. plassen er langt mer oppnåelig enn den virket etter forrige runde, så vi kan i hvert fall ikke gi opp fjerdeplassen (som potensielt kan gi E-cupspill) riktig enda. Skulle vi imidlertid vinne mot Sogndal og AAFK, lever i grunn håpet om bronse i beste velgående - særlig hvis ikke AAFK klarer å slå Start i dag.

Hadde det vært slik at det ikke hadde fantes et snev av håp om en god plassering, så ville jeg (til tross for at jeg ikke ville ha vært enig, da f.eks. en 12. plass vil ha negative konsekvenser fremfor f.eks. en 6. plass i form av hvor attraktive vi er for sponsorer, antall tilskuere osv.) inntil en viss grad ha forstått en "Håper vi taper"-holdning.

Det er dog ikke tilfelle, så for øyeblikket tar jeg heller disse såkalte "positive tantene" enn sutrete forumgnålere som mer enn gjerne setter sin egen agenda foran klubbens beste.

1908

Forventer nesten at Davy finner Osdal og Skarsfjord som stang inn i kveld :P

krakra

Quote from: Sindre32 on August 25, 2013, 15:55:31 PM
Vi har et vesentlig enklere (på papiret) oppsett igjen sammenliknet med Viking og AAFK (som har det desidert vanskeligste av alle i toppen). Vikings tap i saftbygda gjør at 4. plassen er langt mer oppnåelig enn den virket etter forrige runde, så vi kan i hvert fall ikke gi opp fjerdeplassen (som potensielt kan gi E-cupspill) riktig enda. Skulle vi imidlertid vinne mot Sogndal og AAFK, lever i grunn håpet om bronse i beste velgående - særlig hvis ikke AAFK klarer å slå Start i dag.

Hadde det vært slik at det ikke hadde fantes et snev av håp om en god plassering, så ville jeg (til tross for at jeg ikke ville ha vært enig, da f.eks. en 12. plass vil ha negative konsekvenser fremfor f.eks. en 6. plass i form av hvor attraktive vi er for sponsorer, antall tilskuere osv.) inntil en viss grad ha forstått en "Håper vi taper"-holdning.

Det er dog ikke tilfelle, så for øyeblikket tar jeg heller disse såkalte "positive tantene" enn sutrete forumgnålere som mer enn gjerne setter sin egen agenda foran klubbens beste.
For det første så leder AaFK 1-0 over Start med ti minutter igjen å spille. Står det seg er medalje i rraliteten sjanseløst. Også med uavgjort.
For det andre er det urealistisk at vi skal ta fire poeng mer enn Viking de neste ni kampene. De er et bedre lag enn oss og selv om vi vant i fjor var det en ganske svak kamp og jeg tviler på vi tar all verdens poeng borte fremover.
Sist så glemmer du Haugensund(laget Skars aldri fikk ut av middelmådighetssørpa). De ligger tre poeng foran også skalspille hjemmekamp mot det eneste laget i TL som er dårligere enn oss. Vinner de den er også fjerdeplassen rimelig langt utenfor rekkevidde.

Sindre32

August 25, 2013, 16:10:23 PM #187 Last Edit: August 25, 2013, 16:14:28 PM by Sindre32

krakra

Det er også mulig at vi rykker ned, men det er ikke sannsynelig. Ei heller at vi tar igjen AaFK og Haugesund. Spesielt med førstnevnte snakker vi bare teoretiske muligheter.

Brann har vært veldig svake i det siste

1908

Ganske utrolig at vi maser om medalje pga en borteseier.. Vi har vært dårlig i hele sommer.. Var ikke noe spess god i går.. Ingenting som peker på medalje....

Sindre32

Quote from: krakra on August 25, 2013, 16:15:23 PM
Det er også mulig at vi rykker ned, men det er ikke sannsynelig. Ei heller at vi tar igjen AaFK og Haugesund. Spesielt med førstnevnte snakker vi bare teoretiske muligheter.

Brann har vært veldig svake i det siste


Der satt jeg det som en forutsetning at vi slår AAFK borte - da er det mulig, men det krever at vi har en glitrende form de siste kampene. At vi tar igjen FKH er da slett ikke usannsynlig, det bør være fullt mulig da vi har hjemmekamp mot dem snart og de med seier i dag ikke er mer enn 6 poeng foran oss.

Fjerdeplassen er absolutt innenfor rekkevidde, og den kan gi europacup.

Sindre32

Quote from: 1908 on August 25, 2013, 16:18:08 PM
Ganske utrolig at vi maser om medalje pga en borteseier.. Vi har vært dårlig i hele sommer.. Var ikke noe spess god i går.. Ingenting som peker på medalje....


Ikke det som er poenget med diskusjonen her - jeg peker på det å håpe at vi taper til tross for at det faktisk er muligheter. Ingen som tar av og tror at vi tar medalje, men å utelukke det fullt og helt er omtrent like negativt som det er positivt å tro at vi skal klare det.

Og jeg hevder at man setter sin egen agenda foran klubbens beste hvis man faktisk håper at vi taper kamper før det er helt umulig å få en grei plassering og europacupplass.

krakra

Hvis vi setter opp en optimistisk spådom om poeng innenfor realismens grenser de siste ni kampene:

Brann-Sogndal: 3p
Vif-Brann: 1p
Brann - Godset: 1p
AaFK-Brann: 0p
Brann - HAugesund: 3p
Sarp - Brann: 3p
Brann - Hønefoss: 3p
Sandnes - Brann: 0p
Brann - TIL: 3p


Vil kalle det ganske optimistisk og det meste vi kan håpe på. Det gir 17p. Da må AaFK ta under 9p på sine siste ni kamper og Haugesund under 15 på sine siste ti for at vi skal ha sjans til å ta dem igjen. Samt Viking med under 14 på sine siste ni

krakra

Fjerdeplassen er utenfor rekkevidde og krever en voldsom kvalitetsheving fra oss samt en liten sprekk fra lagene foran. Medalje krever en aldri så liten sensasjon. Jeg tror vi skal slite med å ta mer en 4-6 poeng på de neste fem kampene.

Sindre32

Quote from: krakra on August 25, 2013, 16:28:11 PM
Fjerdeplassen er utenfor rekkevidde og krever en voldsom kvalitetsheving fra oss samt en liten sprekk fra lagene foran. Medalje krever en aldri så liten sensasjon. Jeg tror vi skal slite med å ta mer en 4-6 poeng på de neste fem kampene.


Jeg har ikke sagt at det er direkte sannsynlig. Men å håpe at Brann taper, er det samme som å håpe at det ikke skjer, til tross for at det faktisk er mulig.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Northside

krakra  - Hvis Finne får spille resten av kampene, tror du på gull da?

Henki

Quote from: krøvel vellevold on August 25, 2013, 17:07:20 PM
Her er bloggen til han som ble berømt for sin "klem" - som ikke var klem - med Skars: http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/807017_endelig-etter-306-dager


Og nok en gang slår han til med et feiende flott dikt!
Ballen skal fremover!

krakra

Quote from: Sindre32 on August 25, 2013, 16:53:45 PM
Quote from: krakra on August 25, 2013, 16:28:11 PM
Fjerdeplassen er utenfor rekkevidde og krever en voldsom kvalitetsheving fra oss samt en liten sprekk fra lagene foran. Medalje krever en aldri så liten sensasjon. Jeg tror vi skal slite med å ta mer en 4-6 poeng på de neste fem kampene.


Jeg har ikke sagt at det er direkte sannsynlig. Men å håpe at Brann taper, er det samme som å håpe at det ikke skjer, til tross for at det faktisk er mulig.
Nei. Det jeg håper ikke skjer er at vi "nesten" tar medalje eller e-cup igjen.

krakra

Quote from: Northside on August 25, 2013, 17:17:39 PM
krakra  - Hvis Finne får spille resten av kampene, tror du på gull da?
Nei, men vi hadde sikkert hatt bedre sjanser til medalje hvis han hadde spilt mer tidligere.

Go Up