• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Mjelde

Started by Fabregas, April 20, 2008, 00:14:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

gunnar

En trener med BALLER er det vi trenger. Ikke en frøken "spill hvis du er HELT frisk og ser ballen, men ikke nødvendigvis medspillerne"-trener. Som får guttene til å blø for drakten (hvor mange blir da igjen av dagens stall?). Vi vil ha "blod" i 2009. Er det noen poetiske som kan lage "blodsangen_2009" allerede nå? 6 ut 5 inn.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Brann_copper

En ting er ihvertfall sikkert. Han skal være god han som skal fylle skoene etter Monsamjelden. For den mannen har bokstavelig talt vært gull verdt for klubben. Det kan ingen ta fra ham.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Markmus

Quote from: Brann_copper on October 07, 2008, 21:45:21 PM
Tipper Hareide, Nilsen og Jønsson er aktuelle i Norge. personlig går jeg for sistnevnte.

SPY, spy, Ja takk til Jönsson.
Ka du ve?

Bent

Ut med RBH

Markmus

"Dessverre" fikk han nettopp ny jobb borte i Toronto (tror jeg det var?).
Ka du ve?

PelleB

http://www.nordlys.no/nyheter/article3836733.ece

Tror dette er en god løsning:) Også den mest sansynlige
«Verdensmesterskapet er en ordentlig internasjonal begivenhet».
"Gazza"  priceless :)

fisken74

Quote from: Macavoy on October 07, 2008, 21:54:15 PM
Blir Hareide Branntrener så er det slutten for mitt 31 årige forhold til klubben. Det ville vært kamelen som nektet å la seg svelge.


Hvorfor så negativ til Hareide?

Vi trenger en trener med erfaring fra toppklubber og som vet hva som skal til for å ta gull.

Min liste

Backe
Hareide
Jönsson
.
.
.
.
Nilsen
.
Tørum

gunnar

Ronald Koeman og Franklin Edmundo Rijkaard er ledige. Go grab it.
Ingen norske, please.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

posemedsnopi

Quote from: PelleB on October 07, 2008, 22:05:56 PM
http://www.nordlys.no/nyheter/article3836733.ece

Tror dette er en god løsning:) Også den mest sansynlige


Blir alt for dyr for Brann... Husk på at TIL ville ha 15 mill for Moldskred... Tør ikkje tenke på hvor mye de skal ha for Nilsen.

BBB-Tony

Quote from: posemedsnopi on October 07, 2008, 22:13:56 PM
Quote from: PelleB on October 07, 2008, 22:05:56 PM
http://www.nordlys.no/nyheter/article3836733.ece

Tror dette er en god løsning:) Også den mest sansynlige


Blir alt for dyr for Brann... Husk på at TIL ville ha 15 mill for Moldskred... Tør ikkje tenke på hvor mye de skal ha for Nilsen.


Hvorfor skal TIL tviholde på Nilsen om han ikke vil være der? Vil Nilsen virkelig bort fra TIL, så blir han ingen dyr mann...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Gepard

At man kan mene at det ville vært spy om Hareide tok over klubben synes jeg er nokså utrolig, kan ikke skjønne annet enn at han er perfekt for jobben.

Han er mest sannsynlig ferdig for landslaget innen 2-3 uker.

Nå er det selvsagt slik at Hareide muligens ikke ser på dette som interessant i det hele tatt, og at han tenker seg ut i europa.

Steinar Nilsen er nokså spennende, spesielt innehar han en bra guts og virker ikke å være redd for å la spillerne få det glatte lag. Defensivt har han komponert et meget solid tromsøforsvar, noe branns nye trener absolutt må ta for seg.

Men å lede tromsø er en nokså takknemlig oppgave, lite press og en spillertropp som for det meste er fyllt opp av arbeidsjern med lite primadonnanykker.

Ser egentlig for meg at vi trenger en trener med en cv som vår stjerne-nek har respekt for.

Janne Jønson tror jeg er et svært dårlig valg, javell fungerer det flott i Stabæk, men han har fått god tid på seg, har fått utvikle trioen Gunnarsson, Alanzinho og Nannskog over lang tid. Som type kan jeg heller ikke se for meg at han har nok pondus til å takle overgangen fra Bekkestuen til Republikken. Forventningene om at Brann plutselig skal spille Stabækfottikk vil bli enorme og skaper en unødvendig stor fallhøyde og press. Tror rett og slett han er helt feil type for Brann



Klarer ikke å se noen bedre kandidater enn Hareide akkurat nå.

dudo

Jeg mener å ha lest noe om en klausul i Nilsens kontrakt? At den kan sies opp nå til vinteren hvis og om og dersom og noe greier? Noen med bedre husk enn meg?

Ellers ville Hareide kanskje vært det beste alternativet. Vi trenger ihvertfall en som ikke lar seg pille på nesen av RBH. Kanskje komboen Høgmo-Nilsen ville vært det optimale?

Edit: Høgmo da som sportslig leder.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tsf

Han Kjell Jonvret fra Molde hadde vært noen, så slipp vi å tape mot Molde neste år
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

Gepard

Hareide - Høgmo lukter klasse ja. Og Rbh`s "jobb" vil bli lettet enormt ved at sÃ¥ solide navn overtar trenerjobben, de vil tiltrekke seg spillere av seg selv, spesielt Hareide.  

Hvis Hareide ender opp i en annen skandinavisk klubb er det hvertfall en komplett skandale.

Ferguson

Quote from: dudo on October 07, 2008, 22:22:51 PM
Jeg mener å ha lest noe om en klausul i Nilsens kontrakt? At den kan sies opp nå til vinteren hvis og om og dersom og noe greier? Noen med bedre husk enn meg?


Husken din e helt fin. Stemmer helt.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Joggi Bogga

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Gepard

Sandstø Nordmark Steffensen, flott.

Bent

Ivar Morten Normark ?? da tar jeg heller mannen i gaten
Ut med RBH

OmOssSjølOgHansaøl

La oss håpe Brann får inn en erstatter med samme stayer-evne som Mjelde. Hvis det kommer en lykkejeger med rundt to års perspektiv inn Stadionporten, er Branns gylne æra over for denne gang.

Brann har vunnet stort på kontinuitet. Nå må vi begynne litt på nytt (og forhåpentligvis lemper vi ut Bruun-Hanssen, Eirik Bakke etc. samtidig), nå trenger vi skarpladete våpen og ikke tomme tønner.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Ferguson

Treneren må iallefall få like mye tillitt som Mjelde fikk!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Oppreist

SÃ¥ kom det ihvertfall noe lykkelig ut av den siste ukes fadeser med 4 innslupne mÃ¥l mot 10 mann! Jeg kommer dessverre alltid til Ã¥ huske Mjelde for at han klamret seg fast til jobben for Ã¥ fÃ¥ sluttpakke.  Synd med tanke pÃ¥ hans lange tjeneste for klubben, men man mÃ¥ vite nÃ¥r man skal gi seg.  

Min ønskeliste:
1) Tørum
2) Jönsson
3) Nilsen
4) Semb
Stein på stein blir Steinar.

Gubrask

Quote from: Oppreist on October 07, 2008, 22:47:07 PM
SÃ¥ kom det ihvertfall noe lykkelig ut av den siste ukes fadeser med 4 innslupne mÃ¥l mot 10 mann! Jeg kommer dessverre alltid til Ã¥ huske Mjelde for at han klamret seg fast til jobben for Ã¥ fÃ¥ sluttpakke.  Synd med tanke pÃ¥ hans lange tjeneste for klubben, men man mÃ¥ vite nÃ¥r man skal gi seg.  

Min ønskeliste:
1) Tørum
2) Jönsson
3) Nilsen
4) Semb



Synd at du ikke kan se lengre tilbake enn som så..

posemedsnopi

Quote from: Oppreist on October 07, 2008, 22:47:07 PM
SÃ¥ kom det ihvertfall noe lykkelig ut av den siste ukes fadeser med 4 innslupne mÃ¥l mot 10 mann! Jeg kommer dessverre alltid til Ã¥ huske Mjelde for at han klamret seg fast til jobben for Ã¥ fÃ¥ sluttpakke.  Synd med tanke pÃ¥ hans lange tjeneste for klubben, men man mÃ¥ vite nÃ¥r man skal gi seg.  

Min ønskeliste:
1) Tørum
2) Jönsson
3) Nilsen
4) Semb




Du skulle kanskje fulgt dine enge råd...??

BBB-Tony

October 07, 2008, 22:58:54 PM #323 Last Edit: October 07, 2008, 23:01:01 PM by tonynord
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2282014.ece

Drillo ser for seg at Solbakken, Jan Jönsson og Nils Johan Semb er gode kandidater til å ta over Brann-skuten.

I samme artikkel kommenterer Myhre hva han syns Brann bør gjøre: "Å gå over til en klassisk norsk 4-3-3 mener jeg blir feil. Mjelde har mye av æren for at Brann har gjort det bra og det er synd at han gir seg. De og Stabæk spiller med to spisser, noe som også er min filosofi." Han mener altså at den kommende treneren bør fortsette det Mjelde har påbegynt, og etter det jeg tolker ut fra hans siste utsagn som jeg har sitert her, så ser han på seg selv som en reel erstatter. Noen som kan tenke seg jobben? Ja, tror nok det... Han sa forresten nettopp nei til å bli ass.trener i Viking.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Quote from: Oppreist on October 07, 2008, 22:47:07 PM
SÃ¥ kom det ihvertfall noe lykkelig ut av den siste ukes fadeser med 4 innslupne mÃ¥l mot 10 mann! Jeg kommer dessverre alltid til Ã¥ huske Mjelde for at han klamret seg fast til jobben for Ã¥ fÃ¥ sluttpakke.  Synd med tanke pÃ¥ hans lange tjeneste for klubben, men man mÃ¥ vite nÃ¥r man skal gi seg.  

Min ønskeliste:
1) Tørum
2) Jönsson
3) Nilsen
4) Semb



Hvis det er DET du kommer til å huske Mjelde for, så må du virkelig hate mannen.
Triste greier.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ferguson

Myhre er iallefall godt assistent emne!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Klaus_Brann

Quote from: tonynord on October 07, 2008, 22:58:54 PM
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2282014.ece

Drillo ser for seg at Solbakken, Jan Jönsson og Nils Johan Semb er gode kandidater til å ta over Brann-skuten.

I samme artikkel kommenterer Myhre hva han syns Brann bør gjøre: noe som også er min filosofi." Han mener altså at den kommende treneren bør fortsette det Mjelde har påbegynt, og etter det jeg tolker ut fra hans siste utsagn som jeg har sitert her, så ser han på seg selv som en reel erstatter. Noen som kan tenke seg jobben? Ja, tror nok det... Han sa forresten nettopp nei til å bli ass.trener i Viking.


Drillo hadde vært knæll. da kunne vi endelig fått orden på forsvaret og gummipæler på stadion i samme slengen!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Jan Jönsson, gi mannen et tilbud han ikke kan si nei til.

BBB-Tony

Quote from: Klaus_Brann on October 07, 2008, 23:04:37 PM
Quote from: tonynord on October 07, 2008, 22:58:54 PM
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2282014.ece

Drillo ser for seg at Solbakken, Jan Jönsson og Nils Johan Semb er gode kandidater til å ta over Brann-skuten.

I samme artikkel kommenterer Myhre hva han syns Brann bør gjøre: noe som også er min filosofi." Han mener altså at den kommende treneren bør fortsette det Mjelde har påbegynt, og etter det jeg tolker ut fra hans siste utsagn som jeg har sitert her, så ser han på seg selv som en reel erstatter. Noen som kan tenke seg jobben? Ja, tror nok det... Han sa forresten nettopp nei til å bli ass.trener i Viking.


Drillo hadde vært knæll. da kunne vi endelig fått orden på forsvaret og gummipæler på stadion i samme slengen!


Drillo slipper hvertfall i skifte skotøy om han skulle komme til regnfulle Bergen :D Tror dog ikke det skjer ;)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Quote from: tonynord on October 07, 2008, 23:07:14 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 07, 2008, 23:04:37 PM
Quote from: tonynord on October 07, 2008, 22:58:54 PM
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2282014.ece

Drillo ser for seg at Solbakken, Jan Jönsson og Nils Johan Semb er gode kandidater til å ta over Brann-skuten.

I samme artikkel kommenterer Myhre hva han syns Brann bør gjøre: noe som også er min filosofi." Han mener altså at den kommende treneren bør fortsette det Mjelde har påbegynt, og etter det jeg tolker ut fra hans siste utsagn som jeg har sitert her, så ser han på seg selv som en reel erstatter. Noen som kan tenke seg jobben? Ja, tror nok det... Han sa forresten nettopp nei til å bli ass.trener i Viking.


Drillo hadde vært knæll. da kunne vi endelig fått orden på forsvaret og gummipæler på stadion i samme slengen!


Drillo slipper hvertfall i skifte skotøy om han skulle komme til regnfulle Bergen :D Tror dog ikke det skjer ;)


Akkurat:)
Nei, han har vel nok med å holde styr på FK Zebra om da'n.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Aner vi en liten Ighalo-følelse når RBH skal ut og finne ny trener?

esp123

Hvorfor vil folk ha Steinar Nilsen!? Det er jo en grunn til at Tromsø sliter med publikumsframmøte til tross for at de er et topplag.

Macavoy

Håper det går en 3-4 mnd og en Ighalo-ish trener som går fløiten. Ledelsen ser ingen annen utvei enn å la MiM fullføre kontrakten, sparke 6-8 spillere på hovve ut og la Mons bygge på nytt. Ja takk!
"fører i nesten 25 meter og hvilken avslutning, hvilken avslutning!"

kribent@hotmail.com

Per dags dato er det kun en trener i tippeligaen som er aktuelle for brann, Steinar Nilsen.
Jeg kunne nevnt Jan Jönsson, men han er høyst uaktuell for brann i 2009 sesongen pga muligheter for champions league med stabæk. Da står vi igjen med de to første. Steinar Nilsen har fått til mye bra med tromsø de siste årene. Han har riktig nok ingen meritter, men han har dratt tromsø opp av gjørmen og ført dem nesten til topps. Stallen til tromsø er ikke mye å skryte av, men det er også et tegn på at det kollektive betyr mer enn enkelspillere. Når han bruker spillere som ikke er "gode" nok for brann (knarvik og haugen) og gjør dem til stabile gode tippeligaspillere (noe som han forøvrig har gjort med resten av laget til tromsø).

Det blir rent hypotetisk å tenke seg hvordan han ville gjort det med brann. Brann er på papiret det beste laget i tippeligaen (og det er de fortsatt til tross for en fiaskosesong), men alikavel så ender det med en fiaskosesong for brann. Men jeg tror Nilsen er det beste treneralternativet for brann 09. Dette begrunner jeg med at han er dyktig lagleder. Hans stabilitet og sin offensive tankegang samt sine taktiske ferdigheter gjør at han bør bli hovedtrener for brann 09. Men for at han skal evt lykkes i brann er han avhengig av et godt spillerapparat.

kribent@hotmail.com

Quote from: esp123 on October 07, 2008, 23:18:54 PM
Hvorfor vil folk ha Steinar Nilsen!? Det er jo en grunn til at Tromsø sliter med publikumsframmøte til tross for at de er et topplag.


Nå er det slik at stabæk også trekker svært lite publikum de også. Så hvis det er det som kriteriet ditt for en ny trener synes jeg synd på deg. nå må du huske at teitur thordason trakk fullt hus selv om han var katastrofe for brann. du må se på det han har gjort med laget, ikke det han har gjort med publikummet.

kabelmann

Jeg vil så absolutt ikke ha Steinar Nilsen til Brann. Denne gangen kan vi prøve en med medbrakt erfaring. Idol-trener 2008 kan øve seg litt mer oppe i nord først.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Nilsen har 3 års erfaring som hovedtrener, dels med stor suksess. F eks plukket han flere poeng med TIL i fjor enn vi har mulighet til å få i år. Med et fullstendig bajselag. Suksess i e-cup kan han også skilte med.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BrannSupporter

Litt ironisk at det ble lagt ut en artikkel om Thodesen på 100% fotball der han forteller at han håper på trenertilbud. Et par timer senere får mannen som fikk jobben Thodesen selv mente han burde hatt for nesten 6 år siden sparken.

BrannSupporter

En ting som det ikke har blitt snakket om så mye i kveld: Aabrekk skal jo allerede i morgen gå tilbake til sin speiderstiling. Går da ut i fra at Mons vil være uten assistent i de 3 siste kampene. Regner ikke med at Aabrekk skal tilbake som assistent igjen senere? Vi er jo i såfall på utkikk etter både ny hovedtrener og assistent.

dudo

Den nye treneren må selvsagt stå fritt til å plukke sine egne assistenter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dole79

Hva med Ivar Hoff som hovedtrener , og Mini Jakobsen som assistent da?

Xminator

October 08, 2008, 04:33:40 AM #341 Last Edit: October 08, 2008, 04:35:18 AM by Xminator
Steinar Nilsen har selvsagt nok tyngde med den erfaringen han har. Om treneren heter Hans Backe eller Steinar Nilsen etter noen dårlige kamper betyr lite, det blir samme hylingen fra de vanlige uansett.

Får grøss når Drillo nevnes. Eller for den del Høgmo. Og la oss for guds skyld unngå trenerene som har gjort karriere på å trene alt av klubber og få sparken i samtlige.

dudo

For ordens skyld vil jeg ha Høgmo som sportslig leder, ikke som trener.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: dudo on October 08, 2008, 04:50:30 AM
For ordens skyld vil jeg ha Høgmo som sportslig leder, ikke som trener.


Jeg ville heller hatt Svante... Eller for den del POL. Høgmo er ikke i nærheten av mentalt sterk nok til en stilling i SK Brann. Det blir som å ansette mini-Eggen som trener...

Tom C

Jeg vet ikke hvordan deres situasjon er, og om det i det hele tatt er mulig, men om jeg fikk sette opp en ønskeliste, ville jeg satt opp:

Ståle Solbakken,
Trond Sollied eller
Hans Backe.

Dette simpelthen fordi det er meritterte trenere alle sammen, som har vist at de har gode kvaliteter som trenere, samtidig som de har trent klubber der presset kan sammenliknes med det som evt vil møte dem i Brann. At Sollied av og til virker ganske ekkel i intervjuer, driter jeg egentlig i så lenge han tar Brann til gamle (les:2007) høyder...

Klarer ikke å se for meg Nilsens erfaring med TIL skal gjøre ham til noe godt alternativ i Bergen. Blir litt som å sammenlikne epler og kameler spør du meg.
Aldri mer Obos....

ostraume

Svante hadde vært genial som sportssjef, men han er vel for grodd fast i sverige til å ønske å flytte på seg.

Tromsø trenger som kjent store summer inn for å få driften til å gå rundt. Som vi gjorde med Helstad i sin tid satser de alt på at Tore R skal selges ut av landet for store summer. Det er landt fra sikkert at noen kjøper han.

Kan vi håpe at Steinar Nilsen kan trekke meg seg en Tore Reg, en Helge H og en Moldskred? Så lenge Opdal sliter med en karrieretruende skade så ville også Ramovic vært en fin forsterkning. I så fall burde er det bare å få ut daukjøttet så er vi klar til neste sesong.

Edit: Er folk fulle? Tørum og Normark er da det siste vi skal se på stadion.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

maximus1963

Magefølelsen sier Hareide, Norge driter seg ut mot Skottland og Holland, vips så er han ledig på markedet. Han er ihvertfall en trener som ikke lar seg pille på nesen.
Kniksen var kongen

Xminator

Ståle Solbakken har ingenting å gjøre som Branntrener. Med den største pengesekken i nordisk fotball har han klart å feile i FCK.

Folk kan slappe helt av, det er tabbene som sitter igjen med makten på Stadion nå og de vil ta Brann til gamle synder, ikke høyder.

Tom C

Quote from: Xminator on October 08, 2008, 07:37:23 AM
Ståle Solbakken har ingenting å gjøre som Branntrener. Med den største pengesekken i nordisk fotball har han klart å feile i FCK.

Folk kan slappe helt av, det er tabbene som sitter igjen med makten på Stadion nå og de vil ta Brann til gamle synder, ikke høyder.


FC København
Solbakken tiltrådte offisielt i sin stilling som hovedtrener i FC København 1. januar 2006, i vinterpausen i den danske SAS-ligaen. Han tok over etter Hans Backe, og fikk Peter Nielsen, som tidligere har spilt for blant annet FC København, med seg som assistenttrener. FCK lå ved trenerskiftet på toppen av tabellen, og 7. mai ble det klart at de hadde vunnet den øverste divisjonen i dansk fotball for femte gang i løpet av klubbens 14-årige historie. I tillegg slo de Solbakkens gamle klubb Lillestrøm i finalen i Royal League. Av ligaens kapteiner og nettstedet Forza ble Solbakken kåret til vårens trener i dansk fotball.

I august 2006 førte han laget til UEFA Champions League, etter at laget slo ut Ajax Amsterdam i kvalifiseringen.

Han ble kåret til årets trener i Danmark i 2007, en pris han fikk på fotballgallaen til Dansk Boldunion. Etterhvert gikk det derimot litt verre med Solbakken i Danmark, der han mislyktes å vinne serien i sesongen 2007/2008. Dette førte til en slakt av Solbakken i dansk presse våren 2008.

Klippet fra Wikipeda.

At han ikke vant serien siste sesong, synes jeg ikke gjør ham til en dårlig trener. Jeg tror heller det kan være en fin anledning til å lokke ham hit, og gi ham en ny utfordring...
Aldri mer Obos....

amenhotep 4

Jeg ønsker det norske landslaget alt ondt, og tap er stort sett en fryd, men hvis konsekvensen kan bli Hareide i Brann, ja da skal jeg gjerne ta på meg en dum høy hatt, male meg i ansiktet, kjøpe kubjeller, opptre som en idiot og heie på Norge mot Skottland og Nederland.

Go Up