• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: Kjell249 on February 25, 2011, 12:01:58 PM
Spørsmålet er vel definisjonen av angrepsspiller. I 4-2-3-1 kan vel det være alle de 4 fremste spillerne. Vil si at Bentley er angrepsspiller, og han skal vel spille på vestre siden av de offensive midtbanespillerne.


Er unektelig et poeng du har der, men det avhenger litt av spillertypene en får inn.

Doffen85

Antar at angrepsspiller vil inkludere eksempelvis en ny høyrekant, som vel trengs! Var vel et par av prøvespillerne som var kantspillere, så blir spennende å se hva som skjer der!

Klaus_Brann

Quote from: Eivind on February 25, 2011, 08:38:16 AM
Quote from: Churchill on February 25, 2011, 01:10:00 AM
Peter Kovacs. Hvis det hadde vært mulig å hente ham for en fornuftig penge tror jeg at vi hadde hatt den offensive kraften og de variasjonsmulighetene vi trenger.

Noen som vet noe om statusen hans?


Man skal lese mye før øgene detter ut, men no må eg faen løpe etter det ene som triller bortover her.


Denne må da være tidenes fyllepost??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Quote from: Klaus_Brann on February 25, 2011, 14:57:25 PM
Quote from: Eivind on February 25, 2011, 08:38:16 AM
Quote from: Churchill on February 25, 2011, 01:10:00 AM
Peter Kovacs. Hvis det hadde vært mulig å hente ham for en fornuftig penge tror jeg at vi hadde hatt den offensive kraften og de variasjonsmulighetene vi trenger.

Noen som vet noe om statusen hans?


Man skal lese mye før øgene detter ut, men no må eg faen løpe etter det ene som triller bortover her.


Denne må da være tidenes fyllepost??


Skal ikke se bortifra at Kovacs kunne gjort en god jobb som murbrekker. Henter vi inn Hulsker og Iversen samtidig, bør vi ha ganske god dekning i angrepet. På defensiv midtbane tror jeg Riseth kunne vært midt i blinken. Og Fagermo som hjelpetrener:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Quote from: Kjell249 on February 25, 2011, 15:06:24 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 25, 2011, 14:57:25 PM
Quote from: Eivind on February 25, 2011, 08:38:16 AM
Quote from: Churchill on February 25, 2011, 01:10:00 AM
Peter Kovacs. Hvis det hadde vært mulig å hente ham for en fornuftig penge tror jeg at vi hadde hatt den offensive kraften og de variasjonsmulighetene vi trenger.

Noen som vet noe om statusen hans?


Man skal lese mye før øgene detter ut, men no må eg faen løpe etter det ene som triller bortover her.


Denne må da være tidenes fyllepost??


Skal ikke se bortifra at Kovacs kunne gjort en god jobb som murbrekker. Henter vi inn Hulsker og Iversen samtidig, bør vi ha ganske god dekning i angrepet. På defensiv midtbane tror jeg Riseth kunne vært midt i blinken. Og Fagermo som hjelpetrener:)


Det hadde blitt et fint lag. Hvorfor ikke fylle på med Hoseth og Hagen i samme sleng??:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Ka du ve?

Kjell249

Riseth har vel nesten vært Brann spiller og Hoseth var på et tidspunkt ønsket i idrettsveien... Innimellom er det bra at lykken er bedre enn forstanden!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

op

Jeg mener vi bør prøve å hente pa madou kah hjem fra nederland, eller costaricaneren i fredrikstad?

Huff

Quote from: op on February 25, 2011, 16:58:06 PM
Jeg mener vi bør prøve å hente pa madou kah hjem fra nederland, eller costaricaneren i fredrikstad?


Velkommen, men hvorfor i helvete skal vi hente en stopper/høyreback som var lovende i VIF i mellomkrigstiden. Kah er ingen  ungdom og middelmÃ¥dig, han var et ok talent ikke mer og utviklet seg aldri til Ã¥ bli noe. Stopper trenger vi definitivt ikke og det samme gjelder forsÃ¥vidt høyreback, da mÃ¥ vi hente en vingbacktype og det er ikke Kah. Mulig han og kan brukes som defensiv midtbane, men han hadde verken teknikk eller pasningsfot -og skulle vi hentet en rutinert spiller uten dette burde vi hevet oss etter H.Haugen mens vi hadde mulighet til det.

Churchill

Quote from: Klaus_Brann on February 25, 2011, 14:57:25 PM
Quote from: Eivind on February 25, 2011, 08:38:16 AM
Quote from: Churchill on February 25, 2011, 01:10:00 AM
Peter Kovacs. Hvis det hadde vært mulig å hente ham for en fornuftig penge tror jeg at vi hadde hatt den offensive kraften og de variasjonsmulighetene vi trenger.

Noen som vet noe om statusen hans?


Man skal lese mye før øgene detter ut, men no må eg faen løpe etter det ene som triller bortover her.


Denne må da være tidenes fyllepost??


Jeg er avholdsmann, så det var nok seriøst ment. Jeg tror han er akkurat en slik spiller vi trenger. Så får det heller være at ham har hatt noen uheldige opptredener mot oss. Vi klarer vel å glemme slikt=
...we shall never surrender.

Klaus_Brann

Quote from: Churchill on February 25, 2011, 18:04:34 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 25, 2011, 14:57:25 PM
Quote from: Eivind on February 25, 2011, 08:38:16 AM
Quote from: Churchill on February 25, 2011, 01:10:00 AM
Peter Kovacs. Hvis det hadde vært mulig å hente ham for en fornuftig penge tror jeg at vi hadde hatt den offensive kraften og de variasjonsmulighetene vi trenger.

Noen som vet noe om statusen hans?


Man skal lese mye før øgene detter ut, men no må eg faen løpe etter det ene som triller bortover her.


Denne må da være tidenes fyllepost??


Jeg er avholdsmann, så det var nok seriøst ment. Jeg tror han er akkurat en slik spiller vi trenger. Så får det heller være at ham har hatt noen uheldige opptredener mot oss. Vi klarer vel å glemme slikt=


Spenstig.
Ikke er han veldig god, og i tillegg er han en fantastisk usympatisk og ekkel spiller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Quote from: Huff on February 25, 2011, 11:52:10 AM
Quote from: ostraume on February 25, 2011, 11:30:50 AM
Papir-BT i dag: Skarsfjord vil ha inn to spillere til. Enten to angripere eller en angriper og en midtbanespiller.

Godt nytt det. Jeg regnet egentlig med at det ble Bentley + 1, men her blir det trolig altså +2. Naturlig å anta at Mjelde regnes som DMS om det blir to angripere inn, og totalpotet om det blir en angriper og en midtbanemann.



Leste papirutgaven i morges, men denne saken overså jeg (plassere viktige nyheter sammen med kvinnehopping!?). Tyder på at ingen av spissene har overbevist -en ekstra spiss inn er greit nok, men et ønske om to inn er nærmest en mistillitserklæring. Dersom en ender opp med fire spisser i stallen antar jeg forøvrig at fjerdemann blir avspist med cupkamper og Brann 2 når det kommer til spilletid.


Her er det selvsagt snakk om angripere, altsÃ¥  de 4 fremste posisjonene. 2 nye rene midtspisser ville vært i overkant.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: Klaus_Brann on February 25, 2011, 18:13:06 PM
Quote from: Churchill on February 25, 2011, 18:04:34 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 25, 2011, 14:57:25 PM
Quote from: Eivind on February 25, 2011, 08:38:16 AM
Quote from: Churchill on February 25, 2011, 01:10:00 AM
Peter Kovacs. Hvis det hadde vært mulig å hente ham for en fornuftig penge tror jeg at vi hadde hatt den offensive kraften og de variasjonsmulighetene vi trenger.

Noen som vet noe om statusen hans?


Man skal lese mye før øgene detter ut, men no må eg faen løpe etter det ene som triller bortover her.


Denne må da være tidenes fyllepost??


Jeg er avholdsmann, så det var nok seriøst ment. Jeg tror han er akkurat en slik spiller vi trenger. Så får det heller være at ham har hatt noen uheldige opptredener mot oss. Vi klarer vel å glemme slikt=


Spenstig.
Ikke er han veldig god, og i tillegg er han en fantastisk usympatisk og ekkel spiller.


Legger til at han er ganske så gammel.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ajjah

Denne Steinthor virker nå i alle fall som en spennende prøvespiller. Rask, driblesterk, legger inn både med bein og armer (innkast),putter litt mål og tar cornere. Et alternativ på høyrekanten kanskje.
http://www.youtube.com/watch?v=RI0sRDelTHU

Joggi Bogga

Quote from: Huff on February 25, 2011, 17:20:30 PM
Quote from: op on February 25, 2011, 16:58:06 PM
Jeg mener vi bør prøve å hente pa madou kah hjem fra nederland, eller costaricaneren i fredrikstad?


Velkommen, men hvorfor i helvete skal vi hente en stopper/høyreback som var lovende i VIF i mellomkrigstiden. Kah er ingen  ungdom og middelmÃ¥dig, han var et ok talent ikke mer og utviklet seg aldri til Ã¥ bli noe. Stopper trenger vi definitivt ikke og det samme gjelder forsÃ¥vidt høyreback, da mÃ¥ vi hente en vingbacktype og det er ikke Kah. Mulig han og kan brukes som defensiv midtbane, men han hadde verken teknikk eller pasningsfot -og skulle vi hentet en rutinert spiller uten dette burde vi hevet oss etter H.Haugen mens vi hadde mulighet til det.


Før vinterpausen i Holland forhørte jeg meg med en svært flink hollender for å få hans vurdering av Ka. Husker ikke helt hvordan han svarte, men som spiller gav han intrykk av å vurdere ham som helt OK. Ikke noe å bli begeistret over, heller ikke dårlig.

Det som sjokkerte meg var hvordan han ble beskrevet som person. Han er vistnok en ganske vanskelig karakter å jobbe med. Ofte i konflikter og har gjentatte ganger gjennomført kortvarige treningsboikotter i protest mot både det ene og det andre.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

osoerli

Quote from: ajjah on February 25, 2011, 18:27:49 PM
Denne Steinthor virker nå i alle fall som en spennende prøvespiller. Rask, driblesterk, legger inn både med bein og armer (innkast),putter litt mål og tar cornere. Et alternativ på høyrekanten kanskje.
http://www.youtube.com/watch?v=RI0sRDelTHU


Han virkar iallefall å ha bra fart.  Eg likar kvikke spelarar.  Grei teknikk, brukbart skuddbein.  Scorar også på hovudet sjøl om han ikkje er høg.  Innkasta kan vera veldig nyttige.
Stussar kanskje litt på kvifor ingen andre svenske klubbar har snappa han opp etter at Ørgryte gjekk konk.  Eller skjedde det veldig nyleg?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Churchill

Minner litt om JGS, bare med bedre innleggsfot...
...we shall never surrender.

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: osoerli on February 25, 2011, 19:32:08 PM
Quote from: ajjah on February 25, 2011, 18:27:49 PM
Denne Steinthor virker nå i alle fall som en spennende prøvespiller. Rask, driblesterk, legger inn både med bein og armer (innkast),putter litt mål og tar cornere. Et alternativ på høyrekanten kanskje.
http://www.youtube.com/watch?v=RI0sRDelTHU


Ã?rgryte gjekk konk for berre eit par veker sidan ja.

dex1974

Quote from: Kjell249 on February 25, 2011, 16:43:32 PM
Riseth har vel nesten vært Brann spiller og Hoseth var på et tidspunkt ønsket i idrettsveien... Innimellom er det bra at lykken er bedre enn forstanden!


Riseth ble sitert på at han så frem til å tre på seg Branndrakten et par dager før han signerte for Luton. Hoset var vel på vei fra København til Bergen og medisinsk test da han fikk en SMS av daværende VIF-direktør Kjetil Siem og booket om til flyet til Gardermoen istedet.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

op

noen som vet statusen til alanzinho?

Jose Arrogantio

Quote from: ajjah on February 25, 2011, 18:27:49 PM
Denne Steinthor virker nå i alle fall som en spennende prøvespiller. Rask, driblesterk, legger inn både med bein og armer (innkast),putter litt mål og tar cornere. Et alternativ på høyrekanten kanskje.
http://www.youtube.com/watch?v=RI0sRDelTHU



Underholde i pausene kunne han også gjort

http://www.brann.no/nyheter/sjekk-steinthors-elleville-akrobatikk/

Xminator

6 millioner for Kara, det er en budrunde Brann og Hardball burde hengt seg på. Summene er ikke akkurat avskrekkende - enda. Nå tror jeg ikke Tromsø kommer til å selge for under 20, så det er egentlig uintressant, men av prinsipp, så lenge de andre norske klubbene byr såpass lave summer bør Brann være med.

Nixon

Det var jo en misvisende overskrift siden budet hadde en totalsum på 10 millioner. Og det har nok Brann ingen mulighet til å bruke på en enkelt spiller. Og jeg vet heller ikke om Brann av prinsipp skal legge inn bud på en spiller bare fordi andre gjør det. Det må være andre tanker bak et spillerkjøp også.
Rød makt på Hansa

kabelmann

La oss begynne med en spiss.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Joggi Bogga

Quote from: Xminator on February 28, 2011, 09:53:02 AM
6 millioner for Kara, det er en budrunde Brann og Hardball burde hengt seg på. Summene er ikke akkurat avskrekkende - enda. Nå tror jeg ikke Tromsø kommer til å selge for under 20, så det er egentlig uintressant, men av prinsipp, så lenge de andre norske klubbene byr såpass lave summer bør Brann være med.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Xminator

1. Nei, vi har hentet en bunnkjøp-løsning som gratisspiller, og laget skriker etter kvalitet.
2. Det er begrenset med midler, men det handler også om vilje og prioriteringer. Slik som i 2004.
3. Kara passer perfekt i rollen som Austins makker.

storB

Quote from: Xminator on February 28, 2011, 12:51:00 PM
1. Nei, vi har hentet en bunnkjøp-løsning som gratisspiller, og laget skriker etter kvalitet.
2. Det er begrenset med midler, men det handler også om vilje og prioriteringer. Slik som i 2004.
3. Kara passer perfekt i rollen som Austins makker.


1. Torp kom fra ett nedrykkslag og som bosmannspiller, men han har da imponert på treningskampene i vinter ergo det er ikke på denne plassen vi prekært må ha inn kvalitet. Det vi leiter etter her er erstatter til jaiteh som backup.
2. Når skal du slutte å se deg blind på størrelsen på omsetningen vår? Det står da ikke på viljen at vi ikke kan hive oss rundt i en ti mills budkamp, selv med stoooooor støtte fra Hardball.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Markmus

Quote from: Xminator on February 28, 2011, 12:51:00 PM
3. Kara passer perfekt i rollen som Austins makker.


Ville det ikke vært litt dumt å sette to så like spillere ved siden av hverandre? Det blir jo "dobbelt så bra", men...
Ka du ve?

Gulløl

February 28, 2011, 20:46:01 PM #18378 Last Edit: February 28, 2011, 20:56:26 PM by Gulløl
Det nevnes i dag pÃ¥ HFK forumet at Brann prøver (eller har prøvet) Ã¥ leie 19 Ã¥ringen Ugonna Anyora.  Han er fra Nigeria og har blitt omtalt som en uslepen diamant. Kan brukes bÃ¥de pÃ¥ midtbane og forsvar men egner seg vist best i ankerrollen pÃ¥ midtbanen. Trolig en spiller som Brann vurderer som Jaiteh erstatter. Ugonna Anyora signerte en 3 Ã¥rs kontrakt for FKH i mai 2010 men har spilt lite og ingen eliteseriekamper fra start enda. Han spilte hele treningskampen mot et polsk lag i forrige uke der HFK tapte 1 - 4. Neppe en spiller som HFK vil leie ut, om han da ikke mistrives veldig og klubben hans og han selv ser nytte av at han kommer til Brann der det nÃ¥ et "nigariansk miljø" pÃ¥ gang med Bently og Ojo. GÃ¥r ut fra at det for Brann ikke er sÃ¥ interessant med leie om de ikke samtidig fÃ¥r opsjon pÃ¥ kjøp.

Fra forumet:
http://maakeberget.no/forum/viewtopic.php?f=8&t=3271

Fra Wiki:
http://no.wikipedia.org/wiki/Ugonna_Anyora

Nyhetsartikkel fra når han signerte for FKH:
http://www.h-avis.no/sport/ugonna-klar-for-fkh-1.5311378
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Er det den ene kommentaren du baserer deg på?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: dudo on February 28, 2011, 20:59:04 PM
Er det den ene kommentaren du baserer deg på?

Ja, er vel ikke tatt ut av løse luften.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Tja, "Hørrte dei va intr i å leia ugo o faktisk!" er ikke det mest tillitsvekkende innlegget jeg har lest i mitt liv. Ikke ble det noe diskusjon ut av det heller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

bernu

Quote from: storB on February 28, 2011, 14:41:01 PM
Quote from: Xminator on February 28, 2011, 12:51:00 PM
1. Nei, vi har hentet en bunnkjøp-løsning som gratisspiller, og laget skriker etter kvalitet.
2. Det er begrenset med midler, men det handler også om vilje og prioriteringer. Slik som i 2004.
3. Kara passer perfekt i rollen som Austins makker.


1. Torp kom fra ett nedrykkslag og som bosmannspiller, men han har da imponert på treningskampene i vinter ergo det er ikke på denne plassen vi prekært må ha inn kvalitet. Det vi leiter etter her er erstatter til jaiteh som backup.



Har du sett treningskampene ? Og du syns Torp imponerte ?
Steike vi har lave forventninger til Brann for tiden.
Torp har OVERHODET ikke imponert. Han har vist ok ferdigheter, ok overblikk, ok ro.
Han har fremstått akkurat som det han var i fjor, er nå og kommer til å være - en middels ok tippeligaspiller.
Jeg mener det er slike plasser vi bør forsterke, skal vi forsterkes som lag. Hjelper ikke å hente en Jaiteherstatter, da forblir vi like gode/dårlige som vi er nå. Altså godt på nedre halvdel.

Har vi muligheten før vi forsterke flere plasser. Høyreback, venstreback, def. midt, offensiv midt, spiss. Alle disse plassene har vi kun middels spillere.

Jeg  sier ikke vi har rÃ¥d til det, men vi bør gjøre det skal vi hevde oss topp 5 i Ã¥rene fremover.
HANSA - Z

krakra

Torp har da virkelig vært god han. Mangler litt fart, ellers har han det meste. Austin er klasse, Haugen er et megatalent som allerede har vist prov bra bra TL-nivå og må satses fult på. Backene er middelse, men man trenger ikke klasse i hver posisjon for å ta medalje. Ojo har potensiale, men trenger en konkurrent.

dudo

Vi må sikre plassen før vi begynner å fable om medalje. Etter fadesen mot FFK er jeg langt fra sikker. Kampen mot S08 kan bli avgjørende for mine forventninger for sesongen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Joda, men problemet ligger ikke i kvaliteten på spillerne, men i kvaliteten på spillet. Jeg tror ikke det vil hjelpe stort å kjøpe 3-4 nye spillere til førsteelveren nå. Vi har en bra nok førsteelver og flere gode spiller: Haugen, Guastavinho, Torp, Austin, Zsolt, Bentley og Piotr er langt over nedrykksnivå. De kunne spilt på et medaljelag og de kunne vært viktige der.

Det som mangler, nesten totalt, er samspillet og det eneste man kan gjøre med det er å øve og spille. Ikke kjøpe nye spillere og bytte på laget hele tiden.

Det hjelper også at treneren har en viss peiling på hvordan han ønsker at laget skal spille og at han klarer å formidle dette.

dudo

Jeg er helt enig med deg i at vi har bedre spillermateriale enn hva vi viser på banen skulle tilsi. Samtidig oppfatter jeg deg som en varm tilhenger av Skarsfjord, så da blir spørsmålet: Hva må til for å gjøre Brann til et av de tre beste lagene i høstsesongen? (Jeg ser altså bortifra den første drøye halvdelen av sesongen da jeg innser at det tar litt tid å få de nye spillerne inn i "systemet" - i den grad det finnes)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

February 28, 2011, 22:20:52 PM #18387 Last Edit: February 28, 2011, 22:22:33 PM by krakra
Jeg skal ikke si at jeg er veldig varm tilhenger av Skarsfjords taktiske disposisjoner, men jeg syns han gjør mye gode strategiske valg på lengre sikt.

Jeg syns vi bør være litt ambisiøse i spillestilen. Vi har mange gode ballspillere på hele laget og bør derfor prøve å holde ballen i laget fremfor å pole dem oppover. Det er krevende når laget er så lite samspilt, så vi vil kanskje tape litt på det i starten, men jeg er sikker på at vi vil bli et meget god lag av det til slutt. Vi har ikke fysikken til å spille kick and run uansett. Jeg tror ikke det er stort annet vi kan gjøre enn at Skarsfjord finner ut hvordan vi skal spille offensiv og så øve på det - også i TL.

Når det gjelder innkjøp bør stallen styrkes. Vi trenger en konkurrent til Ojo og en backup på midten, men jeg syns ikke det er så viktig at disse går rett inn i førsteelvren. Det viktigste er å la(stort sett) de samme spille mye og ikke prøve og feile for mye.

Men for å være topp 3 i høstsesongen er vi uansett avhengige av endel flaks og flyt. Jeg likvel ikke på det som umulig eller direkte urealistisk, hvis Skarsfjord har det som trengs offensivt. Defensivt har jeg troen på at vi vil være solide. Vi har dyktige spillere og Skarsfjord er god på defensiv strukturering.

dudo

Da er vi enige. Skarsfjord har vist en del bra, men store mangler i å få et lag til å fungere, spesielt offensivt. Og det er jo litt prekært om det skal bli gøy å gå på stadion.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ZsoltKorcsmar

Likte ikke helt hva jeg leste om Tijan nå nettopp. Ut ifra intervjuet med Skarsfjord på brann-tv samme dag som låneoppholdet ble ofentliggjort virket det som om man håpet at Tijan fikk mye spilletid, for å så henta han tilbake som en bedre spiller. Siden har jeg hørt litt av hvert om at Randers har kjøpssopsjon, men har tatt det med en klype salt. Fant så denne artiklen på Randers sin side: http://www.randersfc.dk/index.php?afd=1&side=4970

Jose Arrogantio

Hvis han blir så utrolig god kan vel Brann tilby han en ny kontrakt bedre enn hva Randers kan gi ham. Eller er det ikke lov i forhold til slike låneavtaler?

Utmedsnolken

Tijan hadde nå uansett ikke blirr superkomet av å bli i norsk fotball, så hvis de klarer å gjøre han så god, så skal de ha all ære av det
"og der snubler Sæternes igjen"

nummer9

Quote from: Utmedsnolken on March 01, 2011, 08:42:54 AM
Tijan hadde nå uansett ikke blirr superkomet av å bli i norsk fotball, så hvis de klarer å gjøre han så god, så skal de ha all ære av det

Hvordan kan en kategorisk si det, når han spillte strålende i lengre periode under Mjelde?

Et midlertidig miljøskifte kan godt være det Tijan trenger, men med denne avtalen er Brann i en dårlig posisjon uansett utfall.

Synes dette er tragisk at en ikke kan ta vare på talentet som tydeligvis bor i Tijan. Igjen et tegn på at talentarbeidet i Brann ikke taes seriøst.

Xminator

Quote from: krakra on February 28, 2011, 22:08:19 PM
Joda, men problemet ligger ikke i kvaliteten på spillerne, men i kvaliteten på spillet. Jeg tror ikke det vil hjelpe stort å kjøpe 3-4 nye spillere til førsteelveren nå. Vi har en bra nok førsteelver og flere gode spiller: Haugen, Guastavinho, Torp, Austin, Zsolt, Bentley og Piotr er langt over nedrykksnivå. De kunne spilt på et medaljelag og de kunne vært viktige der.

Det som mangler, nesten totalt, er samspillet og det eneste man kan gjøre med det er å øve og spille. Ikke kjøpe nye spillere og bytte på laget hele tiden.

Det hjelper også at treneren har en viss peiling på hvordan han ønsker at laget skal spille og at han klarer å formidle dette.


Helt uenig, problemet ligger i høyeste grad i kvaliteten på spillerene. Austin hadde nok spilt for Brann i 2007. Resten av laget? Ikke Opdal i 2010-form. Kanskje Zsolt. Ikke Kalvenes. Kanskje Bentley. Resten tror jeg hadde fått mer tid på benk og tribune enn spilleminutter.

Og der ligger problemet. Spillerlogistikken til RBH har gitt oss ett lag som kan forsterkes på 8-9 av 11 plasser om man hadde midler til det. Og da snakker vi ikke om fantasisummer og 20 millioner pr spiller, men høyst overkommelige summer som dem Molde og RBK tilbyr for kara eller det vi selv brukte på Bentley.

Og når det gjelder Haugen så kan vi jo håpe, men all erfaring tilsier at han er veid og funnet for lett en gang denne sesongen og kun blodfansen husker ham om 5. Jeg ser ikke Huseklepp-potensiale i ham for å si det slik.

krakra

March 01, 2011, 14:35:01 PM #18394 Last Edit: March 01, 2011, 14:39:20 PM by krakra
Vel, nå har jeg aldri sagt at vi er en suveren gullkandidat. Noe vi hadde vært hvis laget vårt var bedre enn 07-laget.

Vi har et mye yngre lag enn vi hadde i 2007, men mye utviklingspotensiale. Laget i 2007 bestod av nøkkelspiller helt på toppen av karrieren. Mange av dem ble markant dårligere kort tid etterpå. Samtidig var sulten der. Jeg syns ikke det var en veldig god sammensetning å ha så mange gamle spillere og håper på en bedre mix neste gang vi tar gull.

I år handler det ikke om å ta gull, men å overleve. Det tror jeg vi gjør helt greit. Etter det handler det om å ta medalje. Da skal veldig mye klaffe, ikke minst ettersom laget er helt nytt, men vi har et teknisk svært godt lag med bra tempo. Det skal være fult mulig å sy sammen en bra spillestil av det.

Gulløl

En kan ikke forvente Ã¥ finne spillere som kan styrke Brann laget blant spillere som er blitt vraket av Nybergsund og en hel rekke norske klubber før de kommer pÃ¥ prøvespill i Brann. Slik blir det nÃ¥r Brann mÃ¥ ta i mot blant utvalget som agentene tilbyr og ikke har speiderapparat selv. Slik jobber bunnlag, ikke lag som vil hevde seg i toppen av norsk fotball. Jævla trist  :'(
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5509681.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

"Etter det BA kjenner til, var ikke akkurat oppholdet i Nybergsund preget av luksus for Diop. Han bodde i en campinghytte, klubben sørget for ett måltid for dagen, og han ble ofte brukt i en annen posisjon på banen enn den han spiller i til vanlig. Tilbakemeldinger fra trenerne var det også skralt med, og det ble altså aldri snakk om kontrakt. "

Haha, for en gjeng.

osoerli

Quote from: Gulløl on March 01, 2011, 14:38:35 PM
En kan ikke forvente Ã¥ finne spillere som kan styrke Brann laget blant spillere som er blitt vraket av Nybergsund og en hel rekke norske klubber før de kommer pÃ¥ prøvespill i Brann. Slik blir det nÃ¥r Brann mÃ¥ ta i mot blant utvalget som agentene tilbyr og ikke har speiderapparat selv. Slik jobber bunnlag, ikke lag som vil hevde seg i toppen av norsk fotball. Jævla trist  :'(
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5509681.ece

Alt rasket som er for dÃ¥rleg for det meste av andre klubbar her til lands endar opp som prøvespelarar for Brann.  JIPPI.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Utmedsnolken

Quote from: krakra on March 01, 2011, 14:40:58 PM
"Etter det BA kjenner til, var ikke akkurat oppholdet i Nybergsund preget av luksus for Diop. Han bodde i en campinghytte, klubben sørget for ett måltid for dagen, og han ble ofte brukt i en annen posisjon på banen enn den han spiller i til vanlig. Tilbakemeldinger fra trenerne var det også skralt med, og det ble altså aldri snakk om kontrakt. "

Haha, for en gjeng.


og vi tar de med på sydentur. ikke rart vi bruker så mye penger.
"og der snubler Sæternes igjen"

Huff

Quote from: Gulløl on March 01, 2011, 14:38:35 PM
En kan ikke forvente Ã¥ finne spillere som kan styrke Brann laget blant spillere som er blitt vraket av Nybergsund og en hel rekke norske klubber før de kommer pÃ¥ prøvespill i Brann. Slik blir det nÃ¥r Brann mÃ¥ ta i mot blant utvalget som agentene tilbyr og ikke har speiderapparat selv. Slik jobber bunnlag, ikke lag som vil hevde seg i toppen av norsk fotball. Jævla trist  :'(
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5509681.ece


Tragisk lesning, rett og slett. Har intet mer å legge til.

Go Up