• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Stabæk, søn. 6. apr. kl. 19:00

Started by Lasaron, March 30, 2014, 20:35:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Piotr
Vindheim - Demidov - Grønner - Hanstveit
Larsen - Haugen - Badji - Skaanes
Dramé - Huseklepp

Badji bør benkes neste kamp med nok en dårlig kamp. Haugen foran Barmen fordi jeg syns han utfyller Badji bedre.
Tren på langskudd

osoerli

March 30, 2014, 20:42:48 PM #1 Last Edit: March 31, 2014, 22:52:03 PM by osoerli
                         Piotr
Vindheim   Demidov   Grønner    Hanstveit
Hansson     Haugen    Barmen    Demir
              Lorentzen    Drame


Redigert litt etter å ha tenk litt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kagain

Den der har i alle fall det lokale alibiet i orden. Samt ungdomsalibiet.

Spelaren

Gå av.

aleksanderhjelleseth

March 30, 2014, 21:52:28 PM #4 Last Edit: March 30, 2014, 22:06:09 PM by aleksanderhjelleseth
Piotr
Vindheim-Demidov-Mosjov-Demir
Askar-Haugen-Barmen-Larsen
        Huseklepp-Orlov

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

                    Piotr
Sævarsson-Demidov-Grønner-Hanstveit
Askar-Haugen-Barmen-Larsen (Skaanes)
         Huseklepp-Dramé
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

                         Piotr
Sævarsson-Demidov-Grønner-Hanstveit
Askar-Haugen-Barmen-Skaanes
        Huseklepp-Orlov
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

I den perioden i vinter der vi "plukket litt poeng" spilte Dramé og Grønner mye. Når Orlov og Mojsov har vært fast, har vi tapt. Både Grønner og Dramé er mer spillende enn henholdsvis Mojsov og Orlov. Dramé er også en skapende og underholdende type, som er noe av det vi har lengtet etter.
Larsen er en av svært få i Brann som drar av motstandere og skaper noe offensivt.
Tren på langskudd

Henki

Nå er jeg rett og slett dritpessimist og trenger akutt gode nyheter.
Hva gjør vi hvis kampen på søndag blir mer av det samme som i går. Hva i alle dager gjør vi hvis kampen i går er symptomatisk for slik sesongen kommer til å bli?

Hvis dette blir en sesong med bunnstrid klarer jeg ikke å se hvordan Brann skal klare å bli et topplag igjen.
#Frustrert #Nervøs #Bekymret
Ballen skal fremover!

Belfort

Jævlig inngang på denne kampen. Vi må vinne , Stabæk kommer full av selvtillit. Tipper Stabæk kommer til å kjøre samme opplegget som alle andre gjør mot oss. Stresse oss i oppspillsfasen og ta oss på brudd.

dudo

Stabæk sin trener har vel hatt enda kortere tid enn vår,  og med et atskillig verre utgangspunkt. Blir spennende å se.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Forskjellen er vel at de skal overleve og har alt å vinne, mens vi skal ta gull og har alt å tape. Blir spennende å se om det fører til høye skuldre.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Giles

Pjotr

Vindheim, Demidov, Heggland, Demir
               
                      Barmen  Badji

Huseklepp          Haugen                 Soltvedt
                   
                       Rotihaug

Vindheim må være bedre enn Sævarsson, Demidov en uke bedre, Heggland og Demir raskere enn alternativene.
Badji og Barmen skal forsvare eget territorie og spille enkle pasninger til medspiller. Barmen kan også ta noen elgeløp inn i motstander boks. Huseklepp finner farten tilbake og spiller med rett til å skjære inn fra kanten, Haugen spiller som han en gang kunne og gjør den kreative jobben krydret med langskudd. Soltvedt er den nye Kvisvik og scorer. Rotihaug strekker ut forsvaret til Stabæk gang på gang og løper inn to mål. Hansson kommer inn og dribler alt og alle. Larsen kommer inn for Haugen og spiller som han gjorde mot Blackburn jr. Setter inn det siste målet.
Brann revitaliseres og Bergen koker.

Kjell249

... og ikke bare skal vi vinne, vi skal underholde.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kagain

Jeg kan ikke forstå at du blir stemplet som pessimist med en slik innstilling Giles. (Irony - Made out of iron, right?). Selv det kanskje var et snev av ironi involvert så er det faktisk en spennende tankegang. Litt mer fart der bak, nye og uprøvde sjeler der fremme. Giles som branntrener i 2015!

Lasaron

Jeg syntes det var så urettferdig at bare de på spv-tribunen skulle ha tilgang på øl, så jeg ringte ned til Stadion. Fikk ordnet meg slik at jeg får ha med én øl, så lenge jeg heller den oppi et papp-beger før jeg går inn. Papp-begeret må være medbragt. Dessuten fikk jeg utdelt et passord som jeg må si ved inngangen for å slippe inn med ølet.
Tren på langskudd

Northside

Quote from: Lasaron on April 01, 2014, 11:32:37 AM
Jeg syntes det var så urettferdig at bare de på spv-tribunen skulle ha tilgang på øl, så jeg ringte ned til Stadion. Fikk ordnet meg slik at jeg får ha med én øl, så lenge jeg heller den oppi et papp-beger før jeg går inn. Papp-begeret må være medbragt. Dessuten fikk jeg utdelt et passord som jeg må si ved inngangen for å slippe inn med ølet.


Fikk samme beskjed eg også. Men de påpekte viktigheten av å ha lokket på og drikke fra sugerør, slik at ingen merker det. Selv hater jeg å drikke øl fra sugerør, men vurderer det denne gangen.

Nixon

Sa de noe om størrelsen på pappbegeret? Dersom det ikke ble spesifisert er jo det er stort smutthull!
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

Northside

Quote from: Nixon on April 01, 2014, 12:02:56 PM
Sa de noe om størrelsen på pappbegeret? Dersom det ikke ble spesifisert er jo det er stort smutthull!


0,5l for de på Store Stå, 0,33l for de på resten av Hansatribunen. Må fremlegge billett ved kjøp.

Lasaron

Quote from: Northside on April 01, 2014, 12:34:34 PM
Quote from: Nixon on April 01, 2014, 12:02:56 PM
Sa de noe om størrelsen på pappbegeret? Dersom det ikke ble spesifisert er jo det er stort smutthull!


0,5l for de på Store Stå, 0,33l for de på resten av Hansatribunen. Må fremlegge billett ved kjøp.


Javel? Det vet jeg ingenting om. Skal man kunne kjøpe der også nå? Jeg er på gamle sitte, og kan altså ha med meg inntill 0,5 l øl i pappbeger.

Det som er vittig er at Hansa visstnok prøvde å få gjennom at man kun skulle få ta med Hansa-øl inn på tribunen.
Tren på langskudd


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7272719.ece

Vår gamle kaptein er nok en gang skadefri og spilte sammen med Demidov på alle øvelsene i dag. Det tyder vel på at han skal spille på søndag.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tull og tøys. Nå må vi ikke gå inn i en ny runddans igjen. Jonsson kommer til å bli skadet igjen snart. Mojsov har begrenset potensiale og gjør ofte store bommerter. La Grønner og Demidov bli samspilt. Jonsson som vikar hvis nødvendig, når han er frisk, og Mojsov fjerdevalg (dvs tredjevalg til over halvparten av kampene).

Jeg ønsker meg et samspilt midtstopperpar.
Tren på langskudd


Torvanger

Jönsson har rutine og leverer når han er skadefri. Brann var tettere bakover i de matchene han var med.

Giles

Hvis det ikke skal satses vilt på ungdommen så er Jonsson utvilsomt den beste ved siden av Demidov. Han har vært ute en vinterdag før, har en smule autoritet og er forholdsvis trygg med ballen.

krakra

Syns ikke det er vilt å velge Grønner foran Jonsson iallefall. Jonsson er mer rutinert og tryggere i det defensive, mens Grønner er bedre fremover. Det viktigste er uansett at med Jonsson som "førstevalg" så må vi sannsyneligvis bytte stopper hele tiden. Bedre å satse på noe mer pålitelig.

dudo

Det kan være en idé å spille Demidov varm med Jonsson, for så å fase svensken ut til fordel for Grønner.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on April 03, 2014, 15:47:58 PM
Jönsson har rutine og leverer når han er skadefri. Brann var tettere bakover i de matchene han var med.


Det er jeg enig i, men som Lasaron sier så er dette en evig runddans. Da er det bedre å bestemme seg for et stopperpar og la de bli samspilte. Det nytter ikke at vi hele tiden skal bytte midtstopperpar ut fra hvem som er tilgjengelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Husk at Marcus Jonsson også kan spille høyreback. Spilt der en god del i tiden før han kom til Brann.
Forsvar:
Jonsson - Demidov - Mojsov(Grønner) - Hanstveit

Hadde trolig økt tryggheten der bak. En skadefri Jonsson er en mer stabil forsvarer en Sævarsson. Men jeg er usikker på om en i det hele tatt skal ta sjansen på å satse på den veldig skadeutsatte Jonsson.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Haha, Jonsson i lange klyv på kanten? Jeg garanterer strekk!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on April 03, 2014, 18:12:22 PM
Haha, Jonsson i lange klyv på kanten? Jeg garanterer strekk!


Han kommer til å skli på kunstgresset på sidelinjen og pådra seg lårhalsbrudd.
Gå av.

Torvanger

Vi slår Stabæk på søndag, så gjenstår det å se om Norling knekker bortekoden deretter, det er der skoen trykker.

Northside

Blir oppvarming på Store Stå på lørdag. Siste del av Brann-treningen er åpen for publikum.

Bruk inngang 12 klokken 12:30.

http://www.bataljonen.no/?page=26&news=1129

Gulløl

Quote from: dudo on April 03, 2014, 18:12:22 PM
Haha, Jonsson i lange klyv på kanten? Jeg garanterer strekk!


En "Norling-back" skal vel ikke klyve så mye på kanten (og heller ikke slå håpløse innlegg).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Giles

Ut fra det som er vist hittil så ser Grønner ut til å mangle spisskompetanse som stopper. Grønners fremste kvalitet er solide langpasninger men han mangler rå fysikk og fart. Offensivt er spillet hans russisk rulett. Svært nær å miste ballen i bakerste ledd fordi han bruker for lang tid.Han opptrer heller ikke smart nok til å kompensere for disse manglene. Kanskje vil han ta nødvendige steg med masse tillit. Men jeg tror ikke Brann er stedet hvor den sjansen skal tas.

Xminator

Piåtr
Sæv - Demidov - Mojsov - Hanstveit
Askar - Badji - Haugen - Demir
Huseklepp - Drame

ostraume

Stakkars Grønner er tilbake som 4. valg. Må være surt.

Kan det skje at Kapteinskjeksen holder noen kamper?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Nixon

Quote from: ostraume on April 03, 2014, 22:00:35 PMStakkars Grønner er tilbake som 4. valg.


Om ikke annet en grei målestokk om Norling-troen fortsatt holder. Skarsfjord hadde blitt skjelt ut over flere sider, mens kritikken mot Norling er mild og avventende. Enn så lenge i alle fall...
Rød makt på Hansa

dr_cyanid

Quote from: Nixon on April 03, 2014, 22:36:41 PM
Quote from: ostraume on April 03, 2014, 22:00:35 PMStakkars Grønner er tilbake som 4. valg.


Om ikke annet en grei målestokk om Norling-troen fortsatt holder. Skarsfjord hadde blitt skjelt ut over flere sider, mens kritikken mot Norling er mild og avventende. Enn så lenge i alle fall...


Så lenge Norling fortsetter å kjøre sin ydmyke stil tror jeg ikke han umiddelbart blir noen skyteskive. Kanskje for de såkalte ekspertene i TV2, men folk som kjenner historien i Brann vet at kritikken bør rettes der den hører hjemme: til styret v/forhenværende leder Mette Nora, RBH/Skars og til salgssjef Algerøy.

Men klart at seier og godt spill på søndag blir ulidelig viktig - også for Norling.

krøvel vellevold

Quote from: dr_cyanid on April 04, 2014, 10:49:20 AM
Quote from: Nixon on April 03, 2014, 22:36:41 PM
Quote from: ostraume on April 03, 2014, 22:00:35 PMStakkars Grønner er tilbake som 4. valg.


Om ikke annet en grei målestokk om Norling-troen fortsatt holder. Skarsfjord hadde blitt skjelt ut over flere sider, mens kritikken mot Norling er mild og avventende. Enn så lenge i alle fall...


Så lenge Norling fortsetter å kjøre sin ydmyke stil tror jeg ikke han umiddelbart blir noen skyteskive. Kanskje for de såkalte ekspertene i TV2, men folk som kjenner historien i Brann vet at kritikken bør rettes der den hører hjemme: til styret v/forhenværende leder Mette Nora, RBH/Skars og til salgssjef Algerøy.

Men klart at seier og godt spill på søndag blir ulidelig viktig - også for Norling.


Ja jeg tror "Norling må gå"-rop sitter veldig langt inne i lang lang tid fremover. Han har en fortid med meritter og gode resultater, han står for offensivitet både i spillestil og holdninger, og han er ydmyk. Dette i motsetning til gamletreneren som aldri har hatt noe å vise til, som ikke stod for offensiv fotball eller holdninger, som gikk i skyttergravskrig mot supportere og media når han ble konfrontert med saklig kritikk og fakta, og som stadig drev og bortforklarte med dommeravgjørelser, marginer og fjas om hvor vanskelig det var å bli medaljekandidat med mye spilletid for unge, samt at han ikke hadde hatt penger til å kjøpe for.
Legg ned hele klubben!

Kjell249

Norling er ikke tema, men det er klart luften går ut av forventningsballongen med tap mot Stabæk, og det bli vanskelig å selge billetter til de neste hjemmekampene.

http://www.vg.no/sport/fotball/vg-ekspertene-blogger/and-the-winner-is-bojan-zajic/a/10147065/
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Quote from: Nixon on April 03, 2014, 22:36:41 PM
Quote from: ostraume on April 03, 2014, 22:00:35 PMStakkars Grønner er tilbake som 4. valg.


Om ikke annet en grei målestokk om Norling-troen fortsatt holder. Skarsfjord hadde blitt skjelt ut over flere sider, mens kritikken mot Norling er mild og avventende. Enn så lenge i alle fall...
Kampen virker jevnene og mer rettferdig enn under Skarsfjord. Jeg må si at jeg blir skuffet over både Norling og Grønner hvis Grønner ikke kjemper seg inn i førsteelveren i løpet av sesongen. I fjor virket dette sjanseløst, selv med mange skader.

krakra

Quote from: Giles on April 03, 2014, 20:08:22 PM
Ut fra det som er vist hittil så ser Grønner ut til å mangle spisskompetanse som stopper. Grønners fremste kvalitet er solide langpasninger men han mangler rå fysikk og fart. Offensivt er spillet hans russisk rulett. Svært nær å miste ballen i bakerste ledd fordi han bruker for lang tid.Han opptrer heller ikke smart nok til å kompensere for disse manglene. Kanskje vil han ta nødvendige steg med masse tillit. Men jeg tror ikke Brann er stedet hvor den sjansen skal tas.
Du kan ikke kalle det russisk rullett når det straffer seg såpass sjeldent. Spilte Grønner på oss noen farlige brudd i de kampene han fikk i vinter? Så lenge han lykkes med et såpass klart flertall av forsøkene er det rimelig å anta at han har kontroll.

Han er forøvrig vår klart beste spillende midtstopper for øyeblikket. Han er veldig god i hele pasningsspillet, ikke bare langpasningene. Han er flink til å sette opp midtbanespillerne og kantene våre, og han er den som har størst ro med ballen i beina av forsvarsspillerne. Det er viktig å huske at han fortsatt bare er 19 år, og ikke har allverdens erfaring i TL, så han har nok mye å gå på defensivt og i duellspillet. Både mentalt og fysisk.

kabelmann

Quote from: krakra on April 04, 2014, 12:00:41 PMKampen virker jevnene og mer rettferdig enn under Skarsfjord. Jeg må si at jeg blir skuffet over både Norling og Grønner hvis Grønner ikke kjemper seg inn i førsteelveren i løpet av sesongen. I fjor virket dette sjanseløst, selv med mange skader.


Hvorfor blir du skuffet over Norling? Er alternativene bedre enn Grønner er det vel ingen grunn til at han ikke skal bruke dem?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Quote from: kabelmann on April 04, 2014, 12:10:24 PM
Quote from: krakra on April 04, 2014, 12:00:41 PMKampen virker jevnene og mer rettferdig enn under Skarsfjord. Jeg må si at jeg blir skuffet over både Norling og Grønner hvis Grønner ikke kjemper seg inn i førsteelveren i løpet av sesongen. I fjor virket dette sjanseløst, selv med mange skader.


Hvorfor blir du skuffet over Norling? Er alternativene bedre enn Grønner er det vel ingen grunn til at han ikke skal bruke dem?
Fordi Grønner er den beste spillende stopperen vi har, og Norling har sagt at han vil dyrke frem de unge spillerne i Brann.

Spelaren

Er følgende elefant tilstede i rommet?

QuoteBranns talenter er stort sett ordinære.


Eg føler vi overvurderer talentmaterialet vårt, og at det som sålangt har kommet fram er brukbart (og som fortsatt er i klubben), men ikkje mer enn det.
Gå av.

krakra

Nåja. Vi har jo en tidligere spiss som satt på benken til fordel for en ikke-scorende Pusic som for øyeblikket virker å ha etablert seg hos topplaget i Bundesligaen. Det var jo flere som mente at det var greit at han ikke spilte fast også.

Jeg tror vi undervurderer dem.

Jose Arrogantio


Spelaren

Quote from: krakra on April 04, 2014, 12:35:19 PM
Nåja. Vi har jo en tidligere spiss som satt på benken til fordel for en ikke-scorende Pusic som for øyeblikket virker å ha etablert seg hos topplaget i Bundesligaen. Det var jo flere som mente at det var greit at han ikke spilte fast også.

Jeg tror vi undervurderer dem.


Eg markerte jo dette "som fortsatt er i klubben". Dette utelukker jo Finne.

Hva kan egentlig forventes av Skaanes, Lorentzen, Grønner - eller for den saks skyld spillere som burde vært etablerte dersom vi skulle forvente at de ble solide profiler, sånn som Haugen, Barmen og Larsen? Eg føler bare det at talentarbeidet vårt, til tross for at det har vært godt gjennomført siste årene, er overvurdert. Det er ingen potensielle baguetter, kun kneipp. Men for all del, eg burde vel la Norling prøve seg et par sesonger, siden mesteparten av oppfatningen min er farget av regimet til Skarsfjord.
Gå av.

krakra

Jeg sier bare at talentene våre ikke verdsettes før de stikker ut og gjør det bra andre steder. Jeg tror Grønner, Skaanes og lorentzen hadde blitt hentet til større klubber enn Brann hvis de hadde bestemt seg for å dra.

Jose Arrogantio

Quote from: Spelaren on April 04, 2014, 13:13:21 PM
Quote from: krakra on April 04, 2014, 12:35:19 PM
Nåja. Vi har jo en tidligere spiss som satt på benken til fordel for en ikke-scorende Pusic som for øyeblikket virker å ha etablert seg hos topplaget i Bundesligaen. Det var jo flere som mente at det var greit at han ikke spilte fast også.

Jeg tror vi undervurderer dem.


Eg markerte jo dette "som fortsatt er i klubben". Dette utelukker jo Finne.

Hva kan egentlig forventes av Skaanes, Lorentzen, Grønner - eller for den saks skyld spillere som burde vært etablerte dersom vi skulle forvente at de ble solide profiler, sånn som Haugen, Barmen og Larsen? Eg føler bare det at talentarbeidet vårt, til tross for at det har vært godt gjennomført siste årene, er overvurdert. Det er ingen potensielle baguetter, kun kneipp. Men for all del, eg burde vel la Norling prøve seg et par sesonger, siden mesteparten av oppfatningen min er farget av regimet til Skarsfjord.


Nå har jo objektive eksperter, som Lars Tjærnås, kåret to av våre talenter, Skaanes og Lorentzen som blant de 15 største talentene i Tippeligaen. Er ikke bare Brann-supporterne som overvurderer dem i så tilfelle.

Samtidig, som du er inne på, så har vi hatt i tre år nå en trener med mye motvilje mot å la talenter etablere seg, og som tilsynelatende heller ikke var den største pedagogen heller. Det kan nok ha hatt en del å si for utbyttet vi har hatt av talentprogrammet så langt.

krakra

Jeg tror også at vi har hatt en spillestil som ikke har vært i talentes favør. Vi har ganske små, men kvikke, tekniske og smarte spillere. Skarsfjords fotball favoriserte de tøffere, løpssterke og duellsterke spillerne og individualistene som kunne gjøre ting på egenhånd. Vi har gode lagspillere som man kan bygge et godt kollektiv rundt. Skaanes og Larsen ble jo trukket frem som urtyper i Norlings angrepsspill.

Huff

Quote from: krakra on April 04, 2014, 13:22:33 PM
Jeg sier bare at talentene våre ikke verdsettes før de stikker ut og gjør det bra andre steder. Jeg tror Grønner, Skaanes og lorentzen hadde blitt hentet til større klubber enn Brann hvis de hadde bestemt seg for å dra.


Dette er og beviselig sant når det gjelder Hansson og Vindheim som takket nei til henholdsvis Feyenoord (og Valencia?) og St.Etienne.


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

April 04, 2014, 23:06:14 PM #59 Last Edit: April 04, 2014, 23:08:20 PM by Corran
Quote from: Spelaren on April 04, 2014, 13:13:21 PM
Quote from: krakra on April 04, 2014, 12:35:19 PM
Nåja. Vi har jo en tidligere spiss som satt på benken til fordel for en ikke-scorende Pusic som for øyeblikket virker å ha etablert seg hos topplaget i Bundesligaen. Det var jo flere som mente at det var greit at han ikke spilte fast også.

Jeg tror vi undervurderer dem.


Eg markerte jo dette "som fortsatt er i klubben". Dette utelukker jo Finne.

Hva kan egentlig forventes av Skaanes, Lorentzen, Grønner - eller for den saks skyld spillere som burde vært etablerte dersom vi skulle forvente at de ble solide profiler, sånn som Haugen, Barmen og Larsen? Eg føler bare det at talentarbeidet vårt, til tross for at det har vært godt gjennomført siste årene, er overvurdert. Det er ingen potensielle baguetter, kun kneipp. Men for all del, eg burde vel la Norling prøve seg et par sesonger, siden mesteparten av oppfatningen min er farget av regimet til Skarsfjord.

Strengt tatt er det vel meget tidlig å gi en dom over talentene Hansson og Lorentzen. Disse er så unge og så lovende at de har alle sjanser for å bli noe og vi må få lov å forvente oss noe av dem når de nevnes som noen av de største talentene i landet. Men ikke som bærebjelker på noen år enda
Larsen derimot er på vei fra talent til en som ikke klarer å ta siste steget.
Grønner og må vel snart bevise, men har i min bok denne sesongen å vokse på og neste å etablere seg som en god stoper.
Barmen og Haugen må som Larsen slå gjennom denne sesongen Er de ikke bedre da så er de ordinære TL spillere og bør være stallfyll på et lag som vil kjempe om gull
Skaanes har et år mer en de andre på seg i min bok, da han var skadet i hele fjor
Vindheim bør klare å ta opp kampen med Sævarsson i år ellers mister jeg litt troen på ham
Mao det er mange vi må se forbedring og mer stabilitet fra i år. Det står i alle fall ikke på treneren i år for han har i sine tidligere jobber bevist at er du god nok så får du spille
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Enig med Corran om både Haugen og Larsen, uten at jeg stresser med det første.  Barmen tror jeg aldri blir mer enn stallfyll.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Larsen er nå 22 år gammel, kor lenge skal han karakteriseres som talent? For all del, en herlig spiller når fintene sitter, men han er ingen Ciljan, Moi, Henriksen, Dæhlie, Berisha eller lignende. Er vår neste storstjerne blant dagens batch av talenter eller må Brann spisse satsingen ytterligere?
Gå av.

1908


dragn

Er det en spiller som ikke tåler pipekonsert så må det jo være sokoen. Han ber om det..

tsrqpo


1908


Belfort

Quote from: 1908 on April 05, 2014, 09:47:02 AM
Legger du ut en link?



http://www.stabak.no/news/article/1ahqocmu5nj31d9gp56p2sowp/title/drommestart-pa-sesongen

Meget spesielt av en spiller som er på utleie å si noe sånt. Han bør møtes med massive protester i morgen


Corran

Snakk om å legge hodet til for høgg.
Samtidig så avlyste han enhver sjanse for å komme tilbake etter låneperioden.
Det verste er jo ikke at han gjør det mot klubben han tross alt er ansatt i og mot supporterne, men at han koser seg på bekostning av lagkamerater og kompiser. Eller er det slik at han hadde kun skars og pappa som venner her i fjor?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Hm. Det faktum at han er utleid og ikke solgt gjør det hele mye kjipere for hans del. Han innser vel at han egentlig er ferdig i Brann, men liker lønningsposen derfra. Det eneste som gjør at jeg vurderer å ikke pipe mot ham er at jeg lurer på om jeg skal synes synd på ham.
Tren på langskudd

Kagain


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Northside


Gulløl

Brann er forbi RBK på tabellen i morgen med seier. RBK fikk sin andre uavgjorte.

Molde på 3 poeng og Strømsgodset på 4 poeng etter to runder.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Fansen inntok Brann-treningen
Selv om Rikard Norling stengte store deler av den siste treningen før Stabæk-kampen rakk fansen likevel å gi laget sin støtte.


http://www.ba.no/sport/fotball/article7277096.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Vi prøver å gi spillerene litt selvtillit
Med sang og bengallys møtte Brann-fansen opp på stadion for å oppildne spillerne før årets første hjemmekamp. I morgen møter bunnlaget Brann topplaget Stabæk på Stadion.

http://www.nrk.no/hordaland/_-vi-prover-a-gi-spillerene-litt-se-1.11651904
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 05, 2014, 19:23:04 PM
Fansen inntok Brann-treningen
Selv om Rikard Norling stengte store deler av den siste treningen før Stabæk-kampen rakk fansen likevel å gi laget sin støtte.


http://www.ba.no/sport/fotball/article7277096.ece



Di der derre Brann-suppårtarne e jo helt sløkket i håvve. No dokkar di opp på trening og tror at di ska ta gull bare forde at di har fått ny trenar. Men det é jo ikkje trenaren så spællar!
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on April 05, 2014, 20:15:52 PM
Di der derre Brann-suppårtarne e jo helt sløkket i håvve. No dokkar di opp på trening og tror at di ska ta gull bare forde at di har fått ny trenar. Men det é jo ikkje trenaren så spællar!


Glimrende imitasjon av "tjokk i hovve Ove E. Monsen". Han er nok i BA-summetonen igjen snart, på tide han gir oss tutlabroker i ræven igjen for at vi trodde på "frelseren" som kom.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Huff on April 04, 2014, 15:28:15 PM
Quote from: krakra on April 04, 2014, 13:22:33 PM
Jeg sier bare at talentene våre ikke verdsettes før de stikker ut og gjør det bra andre steder. Jeg tror Grønner, Skaanes og lorentzen hadde blitt hentet til større klubber enn Brann hvis de hadde bestemt seg for å dra.


Dette er og beviselig sant når det gjelder Hansson og Vindheim som takket nei til henholdsvis Feyenoord (og Valencia?) og St.Etienne.




Det beviser potensialet hos dem, for ingen av de hadde gått rett inn på laget ei heller troppen til disse. Det bevist av vårt tidligere stortalent i Frankrike.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on April 05, 2014, 12:11:48 PM
Lørdagstrening, dagen før dagen  8)




Kult med bannerne på bølgebryterne. Der regner jeg med de kan henge, selv om de ikke synes veldig hvis det er tilnærmet fullt synes de jo før og etter kamp og i pausen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl


Lurer på om han her våger seg på Stadion i dag. Kjøpt seg billett på SS kanskje ;)

http://www.ba.no/meninger/article7105616.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Leffen

Quote from: Gulløl on April 06, 2014, 11:12:45 AM

Lurer på om han her våger seg på Stadion i dag. Kjøpt seg billett på SS kanskje ;)

http://www.ba.no/meninger/article7105616.ece


ZzZzZzZzZzZ. For en døøøøll fyr.


Corran

Banen ser perfekt ut på det bildet, men mener jeg så et intervju fra stadion hin dagen og da så det ut som om det var små bare flekker innimellom
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

kabelmann

Quote from: Markmus on April 06, 2014, 13:35:42 PM
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/10155833_10152009534126709_7281284828311343134_n.jpg

Salte satan. Lyver bildet (for de som var på treningen i går)?


Om banen ser slik ut i dag må det være den fineste norske banen gjennom alle tider.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

GKH

Blir visst et "spenstig laguttak" i dag skal vi tro Pamer på Twitter.

Sindre32


ostraume

Spennende.

I følge dagens papir-BT var det antatte laget likt som i forrige kamp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Kjenner spenningen i kroppen stiger. Selv med møkk dårlig forsesong og en katastrofal første kamp kjenner eg det er kampnerver som jeg ikke har hatt på noen sesonger og i alle fall ikke i fjor :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: GKH on April 06, 2014, 14:25:42 PM
Blir visst et "spenstig laguttak" i dag skal vi tro Pamer på Twitter.


Isåfall kan det bli dette laget:

Piotr
Vindheim - Demidov - Grønner - Hanstveit
Skaanes - Haugen - Barmen - Demir
Dramé - Huseklepp
Tren på langskudd

GKH

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7278751.ece
BA tror at dette blir laget:

Piotr
Sæv - Demidov - Jonsson - Demir
Askar - Barmen - Haugen - Skaanes
Orlov - Huse

Lasaron

Ja, det er spenstig å benke kapteinen og Badji. Tror Badji kan ha utrolig godt av det. Greit å vise at klippekortene sitter lenger inne enn hos Skarsfjord.

Men er det noe litt vinglete over dette? Noe  lettere panisk?
Tren på langskudd

brann89

Quote from: Lasaron on April 06, 2014, 15:16:15 PM
Piotr
Vindheim - Demidov - Grønner - Hanstveit
Skaanes - Haugen - Barmen - Demir
Dramé - Huseklepp


Denne lagoppstillingen hadde ikkje vært meg imot :)
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Torvanger

Godt at N ser det samme som meg, at Hanstveit pr nå ikke er god nok for elleveren. BT ga ham uforståelig nok 5 i matchen mot 08, BT-journalisten må ha røykt noe dårlig sokk.

Lasaron

Det meldes lett regn og en lett bris i kveld. 10 grader.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Torvanger on April 06, 2014, 15:58:05 PM
Godt at N ser det samme som meg, at Hanstveit pr nå ikke er god nok for elleveren. BT ga ham uforståelig nok 5 i matchen mot 08, BT-journalisten må ha røykt noe dårlig sokk.


Eventuelt så mener han Demir vil passe bedre inn i dagens kampplan enn Hanstveit, men begge er gode nok til å starte en kamp.

ostraume

BA traff, laget er klart:

Piotr Leciejewski - Birkir Már Sævarsson, Vadim Demidov, Markus Jonsson, Erdin Demir - Kasper Skaanes, Fredrik Haugen, Kristoffer Barmen,  Amin Askar - Jakob Orlov, Erik Huseklepp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Som en oppladning til kampen kan jeg nevne at Nest Sotra er i Trondheim og spiller første serierunde mot topplaget Ranheim. De har nettopp gått opp i ledelsen 0-1. Tidligere Brannjunior Skålevik scoret. Både Haugsdal, Gjesdal og Kalve starter på benken.

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Joggi Bogga

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra


Spelaren

Gå av.

Belfort

Har etterlyst stoppere med fart i åresvis nå selv om vi har hatt 8 stoppere

krakra


Spelaren

Gå av.

Brann4


Joggi Bogga

Det er deilig å se på!

Ikke beste motstand, men vi spiller med en idé. Etter 5 år i mørket, så har vi en plan!
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Belfort

Skjønner godt at skaanes aldri har scoret noe på aldersbestemt nivå

Kjell249

Demidov må ta målet på sin kappe. Forferdelig inngripen som sikring. Er ikke lov å selge seg sånn som han gjorde der. Kjipt at alle stopperne er så treige.

Merker at jeg blir mektig irritert når Haugen lunter tilbake i forsvar. Hadde det vært meg han han vært rett på benken.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

Så langt litt ruskete bakover, men framover er det spennende. 5-6 svære sjanser så langt, burde ha vært ledelse her. Problemet er at me i altfor stor grad blir avslørt bakover, mot kjappe tekniske angripere kommer det til å bli litt for hawaii baki der.
Gå av.

Belfort

Føler meg jævlig nervøs med den balltrillingen vi har i egen forsvarssone

krakra

Quote from: Kjell249 on April 06, 2014, 18:30:19 PM


Merker at jeg blir mektig irritert når Haugen lunter tilbake i forsvar. Hadde det vært meg han han vært rett på benken.
Hva har Haugen gjort mot deg personlig? Har lagt ned en kjempeinnsats i dag.

Belfort


Spelaren

Quote from: krakra on April 06, 2014, 18:33:57 PM
Quote from: Kjell249 on April 06, 2014, 18:30:19 PM


Merker at jeg blir mektig irritert når Haugen lunter tilbake i forsvar. Hadde det vært meg han han vært rett på benken.
Hva har Haugen gjort mot deg personlig? Har lagt ned en kjempeinnsats i dag.


Fikk du ikkje beskjeden? Haugen er den nye hakkekyllingen etter Sokolowski.
Gå av.

Belfort


Joggi Bogga

Quote from: Spelaren on April 06, 2014, 18:32:11 PM
Så langt litt ruskete bakover, men framover er det spennende. 5-6 svære sjanser så langt, burde ha vært ledelse her. Problemet er at me i altfor stor grad blir avslørt bakover, mot kjappe tekniske angripere kommer det til å bli litt for hawaii baki der.


Ja, regner med fart i forsvar er prioritet nr 1 til sommeren.
Svært spennende måte vi bygger opp angrepene på, men med mindre vi blir enormt mye mer passningssikre, må vi ha betydelig mer fart og en-mot-en ferdigheter bak.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

skuteviken

Quote from: Belfort on April 06, 2014, 18:34:27 PM
Hvor i helvete er presset vårt !!!


Det ligger igjen lenger fremme på banen. De spiller all out angrepsfotball med offensive spillere.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Spelaren

Fullstendig kaos baki der, aldri i verden om dette holder inn ut kampen.
Gå av.

Belfort

Blir ikke organiseringen vår bak der bedre i andre omgang så taper vi garantert

skuteviken

Folk har da spurt om 4 - 3 kamper, heller enn 1 - 0 kamper ;)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Syns vi spiller veldig bra. Skaper mye, mot etablert forsvar. Det flyter ikke helt, men vi angriper med en plan vi ikke har sett før. Rotete bakover. Skjønner ikke hvorfor ikke Grønner blir satset på i dette forsvaret. Mojsov rotet sist og Jonsson er jo treg som en åttiåring.

Falkman

Quote from: Joggi Bogga on April 06, 2014, 18:16:11 PM
Det er deilig å se på!

Ikke beste motstand, men vi spiller med en idé. Etter 5 år i mørket, så har vi en plan!


Vi har nå ingen ide om hvordan vi skal forsvare oss, det er iallefall tydelig.  Ufattelig naivt.

Baunebob

Godkjent offensivt. Skaanes skal putte. Haugen en av våre beste.
Bakover er jo det helt texas, og på samme måte som med Aron Samuel slipper vi til Boli.

Dette kan gå alle veier, men fint å se tendenser.

Kjell249

Quote from: krakra on April 06, 2014, 18:40:31 PM
Syns vi spiller veldig bra. Skaper mye, mot etablert forsvar. Det flyter ikke helt, men vi angriper med en plan vi ikke har sett før. Rotete bakover. Skjønner ikke hvorfor ikke Grønner blir satset på i dette forsvaret. Mojsov rotet sist og Jonsson er jo treg som en åttiåring.
Når vi sliter defensivt så er det veldig logisk å bytte inn stopperen som er dårligst defensivt... Grønner er ikke noe raskere enn Mojsov.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Belfort

Kan vi håpe at Heggland blir vår hurtige stopper på sikt

Spelaren

Nest-Sotra vant mot Ranheim, dommer blåste omsider av etter over ni overtidsminutter!
Gå av.

krakra

April 06, 2014, 18:47:32 PM #127 Last Edit: April 06, 2014, 18:50:05 PM by krakra
Quote from: Kjell249 on April 06, 2014, 18:45:39 PM
Quote from: krakra on April 06, 2014, 18:40:31 PM
Syns vi spiller veldig bra. Skaper mye, mot etablert forsvar. Det flyter ikke helt, men vi angriper med en plan vi ikke har sett før. Rotete bakover. Skjønner ikke hvorfor ikke Grønner blir satset på i dette forsvaret. Mojsov rotet sist og Jonsson er jo treg som en åttiåring.
Når vi sliter defensivt så er det veldig logisk å bytte inn stopperen som er dårligst defensivt... Grønner er ikke noe raskere enn Mojsov.
Grønner har ikke fremstått noe svakere enn det både Jonsson og Mojsov har gjort så langt. Vi kan like gjerne satse på det store talentet som løfter evnen vår til å spille oss ut bakfra når de andre uansett ikke tilfører oss noe bakover.

Det viktigste er uansett å få satt en backrekke og la dem bli samspilt. Da nytter det ikke å satse på en som uansett kommer til å bli skadet etter et par kamper og være ute halve sesongen. Iallefall når han uansett ikke løfter oss på kort sikt.

tintin

mye bra offensivt, en del rart bakover. Haugen vært bra offensivt idag, både han og barmen litt slappe bakover etter min mening, med et nytt spillesystem så tar det tid, tipper dette sitter bedre og bedre og etter 16 mai sånn ca, vil vi se mer innarbeidet system. In Norling we trust!

pidre

Saludar a los monos!

Spelaren

Erdin Demir viser sin angrepsvilje så det holder, skjønner ingenting annet enn at han vel så gjerne kunne ha vært venstreving som back.
Gå av.

Kjell249

Quote from: krakra on April 06, 2014, 18:33:57 PM
Quote from: Kjell249 on April 06, 2014, 18:30:19 PM


Merker at jeg blir mektig irritert når Haugen lunter tilbake i forsvar. Hadde det vært meg han han vært rett på benken.
Hva har Haugen gjort mot deg personlig? Har lagt ned en kjempeinnsats i dag.
jeg liker ikke spillere som går tilbake i forsvar. Spesielt når Sæv må ta en professional fault og gult kort for å avverge en stor overgangsmulighet til Stabæk.

Savner Badji defensivt, men ikke offensivt. Skaper masse, men blir også farlig hver gang Stabæk har ballen. Må klare å finne en bedre balanse, og ikke tømme midtbanen helt.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Belfort

Erdin har vært meget god i første omgang. Aldri i livet om skjønningen hadde kommet på så mange løp

Belfort


Spelaren

Jonsson fortsetter å opptre nervøst og nonchalant.
Gå av.

Baunebob

Demir redder Jonsson der. Fy så råttent forsvar vi har.

dudo

Hvem skuffer egentlig mest av forsvaret og store stå?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Saludar a los monos!

Spelaren

Quote from: dudo on April 06, 2014, 18:57:30 PM
Hvem skuffer egentlig mest av forsvaret og store stå?


Forsvaret. Himmel og hav så latterlig svakt det er baki der.
Gå av.

Belfort

Hva er det som gjør at vi får middelmådige spisser til å se ut som Messi!!!

krakra

Jeg vil aldri se Jonsson starte en Brannkamp igjen. Aldri.

Spelaren

Går det an å gi Jonsson førtidspensjon? Svakere stopperspill har me ikkje sett siden... siden...
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Man kan vel ikke forvente at Jonsson skal være i kjempeform med den oppkjøringen han har hatt. Men jeg hadde ikke trodd at han skulle være svak.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

skuteviken

Huseklepp er i form, han mangler bare det siste lille som kommer med selvtillit.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

OmOssSjølOgHansaøl

Det skjer mye bra offensivt. Nå trenger vi bare å få ballen i mål.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Er det mulig, sjanse på sjanse på sjanse som brennes.
Gå av.

pidre

Jonson og Demidov er dei to beste stopperane vi har pr dato
Saludar a los monos!

Spelaren

Badji begynner å skyte frå 40 meter, tror han han er Askar?
Gå av.

Spelaren

Dette er idiotisk, og jækla typisk Brann.
Gå av.

Gepard

Se til HELVETE å få den ballen i mål da. Latterlig dårlig avlsutninger. Vil de være i bunn eller ?? Kvalitet.

Spelaren

Hinsides urutinert av Huseklepp å ikkje gå inn i beina på keeper der.q
Gå av.

Belfort

Huse må være en av tippeligaens mest ineffektive spisser

krakra

Haugen har vært stor denne omgangen iallefall.

Gepard

Demidov med fin skade nå, så begynner det virkelig lukte fugl her...

OmOssSjølOgHansaøl

Offensivt av Norling å ta ut Demidov og sette inn Larsen!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Dette er helt vilt, skaper sjanser omtrent annenhvert angrep men i mål vil den ikkje.
Gå av.


OmOssSjølOgHansaøl

Tredje store målsjanse for Skaanes uten at han putter!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Belfort

Dette går ikke an Kasper. Du har hatt tre vanvittige sjanser


Spelaren

Gå av.

pidre

Saludar a los monos!

dudo

Skaanes vår desidert beste. Haugen også god. Hederlig omtale til Orlov og Demir.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: pidre on April 06, 2014, 19:26:12 PM
Nesten-spiller.


Seff alt for tidlig å si men det skal bare ikke være mulig å ikke treffe på en av de gigant sjansene

Spelaren

Er stygt redd for at de personlige feilene blir vår bane. Med et såpass rustent forsvarsspill kommer det til å ta lang tid å få dette på stell. Det er i tillegg få målfarlige spillere i dagens tropp.
Gå av.

vekkreist

Dette laget SKRIKER etter forsterkninger! !!

OmOssSjølOgHansaøl

Dramé inn for Skaanes. Norling ser at vi trenger noen som er i stand til å score. :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Belfort

Hva i helvete er det du står og venter på der Huse!!!

Spelaren

Quote from: Belfort on April 06, 2014, 19:29:19 PM
Hva i helvete er det du står og venter på der Huse!!!


Rett-i-dusjen-manøver det der, var nokså god overgangsmulighet.
Gå av.

Gepard

Av og til forbanner man bare seg selv for å være brannsupporter, faen til selvpining. Kan noen ta ansvar og få litt kvalitet og ro i dette laget en gang. På forhånd takk..

vekkreist

Quote from: Gepard on April 06, 2014, 19:30:02 PM
Av og til forbanner man bare seg selv for å være brannsupporter, faen til selvpining. Kan noen ta ansvar og få litt kvalitet og ro i dette laget en gang. På forhånd takk..


Amen!!

krakra

Quote from: vekkreist on April 06, 2014, 19:28:14 PM
Dette laget SKRIKER etter forsterkninger! !!
Nei, dette laget skriker etter tålmodighet og tid. Du ser jo at det er noe på gang. Vi har storspilt offensivt.

Spelaren

Det er så unødvendig svakt det her. Alt har gått på ræven i denne kampen her, har sjelden sett så dårlig uttelling på sjansene våre.
Gå av.

Belfort

Quote from: krakra on April 06, 2014, 19:36:01 PM
Quote from: vekkreist on April 06, 2014, 19:28:14 PM
Dette laget SKRIKER etter forsterkninger! !!
Nei, dette laget skriker etter tålmodighet og tid. Du ser jo at det er noe på gang. Vi har storspilt offensivt.


Enig med deg i at vi har vist mye men jeg klarer ikke å se hvem som skal score målene i år.

Spelaren

Dette er en parodi, og det er frustrerende å sjå Badji strø den ene pasningen utover sidelinjen etter den andre.
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Der er det over, og vi er eneste lag med to tap.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Brannfan23

Selv om vi har byttet ut spillere, trener, noen nye styremedlemmer, så har Brann fortsatt fundementale problemer i organisasjonen sitt. Brann trenger 1-2 år i 1.divisjonen for å bygge klubben opp på nytt igjen. Akkurat som Stabæk som vant mot oss i dag.

Belfort

Da har vi tapt mot to dumpekandidater. Nå skal vi begynne å møte lagene som er tippet høyere opp. Dette kan bli stygt

Baunebob

Badji helt astronomisk dårlig, et titalls sjanser brennes og forsvaret vårt er ubegripelig.

2014: Over før det begynte.

krakra

Det er selvfølgelig for dårlig med null poeng etter to kamper, men med det angrepsspillet vi hadde i dag ser jeg fortsatt positivt på årets sesong. Normalt sett skulle vi vunnet med flere mål i dag.

Jada, Stabæk hadde noen store sjanser de også, men de var ekstremt mye mer effektive enn oss i dag.

Forsvarsspillet er for dårlig. Jeg håper at vi begynner å spille med en fast backrekke etterhvert og at det løfter det defensive spillet vårt.

Det er jo mange som sier at de skal være tålmodige om resultatene ikke kommer med en gang så lenge spillet er der. I dag var spillet der, så får vi se om enkelte er så tålmodige som de skal ha det til.

OmOssSjølOgHansaøl

Vel, offensivt er det et langt steg fremover siden første kamp. Da sviktet det i alle ledd. Nå synes jeg begge to de fremste leddene gjorde mye bra - på tross av manglende giftighet.

Bak er det krise. Siden overgangsvinduet er stengt: Burde vi prøve Demir som stopper? Ja, jeg vet, han er svakere defensivt enn offensivt og vil sannsynligvis bli lurt innimellom. Men det blir også de andre, og vi trenger sårt mer tempo sentralt i forsvaret. Hvor mye verre kan det egentlig bli?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Quote from: krakra on April 06, 2014, 19:47:06 PM
I dag var spillet der, så får vi se om enkelte er så tålmodige som de skal ha det til.


Angrepsspillet var der. Forsvarsspillet var katastrofalt - igjen.
Gå av.

Belfort

Er det nå vi skal si at ting jevner seg ut. I fjor hadde vi virkelig marginene på vår side i en del hjemmekamper nå har vi de overhodet ikke

Gepard

Men spilleren må faen meg ta seg i nakken, og levere litt kvalitet i avlsutningene, terpe litt mer kanskje. De avslutningene vi ser i dag er under en hver kritikk. Må skjerpe seg enormt. Og hva er det med Badji, herre jemeni for en elendig prestasjon han leverer pasningsmessig. Skal ikke være mulig. Få han ut i neste vindu og hent inn noen som kan levere offensivt og sentre til medspillere, bør ikke være en umulig oppgave... Demir bør ta over venstrekanten og midtbanespillere og spisser skal trene 3 timer hver bidige dag på avslutninger, helt til de klarer å putte på 110 % sjanser i kamp


vekkreist

Quote from: krakra on April 06, 2014, 19:47:06 PM
Det er selvfølgelig for dårlig med null poeng etter to kamper, men med det angrepsspillet vi hadde i dag ser jeg fortsatt positivt på årets sesong. Normalt sett skulle vi vunnet med flere mål i dag.

Jada, Stabæk hadde noen store sjanser de også, men de var ekstremt mye mer effektive enn oss i dag.

Forsvarsspillet er for dårlig. Jeg håper at vi begynner å spille med en fast backrekke etterhvert og at det løfter det defensive spillet vårt.

Det er jo mange som sier at de skal være tålmodige om resultatene ikke kommer med en gang så lenge spillet er der. I dag var spillet der, så får vi se om enkelte er så tålmodige som de skal ha det til.


Det store spørsmålet er hvor lenge vi skal vise tålmodighet..

Ser at vi er bra på angrep spillet, og at vi lett kunne ha ledet med flere mål tidlig ut i 2 omgang.
Men så er fakta at vi står med 0 poeng etter 2 kamper mot såkalte dumpe kandidater.

Lyspunktet er vel at spillerne selv kan umulig være fornøyd med dette, og reiser forhåpentligvis kjerringa neste kamp!

tintin

eg tror dette blir knallbra etterhvert, vi har en trener som tør å ta de byttene skars aldri tenkte på en gang. Haugen bra kamp, BB. Skaanes meget positiv, mangler bare scoringen(e). Huse bra til han blei sliten. Utur at vi ikkje putter flere idag, var bedre enn de blå. og eg setter 100 kr på at både huse og orlov scorer tosifreti år

vekkreist

Quote from: tintin on April 06, 2014, 19:53:47 PM
eg tror dette blir knallbra etterhvert, vi har en trener som tør å ta de byttene skars aldri tenkte på en gang. Haugen bra kamp, BB. Skaanes meget positiv, mangler bare scoringen(e). Huse bra til han blei sliten. Utur at vi ikkje putter flere idag, var bedre enn de blå. og eg setter 100 kr på at både huse og orlov scorer tosifreti år


Ja, akkurat det med byttene er jeg 100% enig i. Norling viser at han tør å sette ut såkalte "faste spillere".

I konklusjon etter dagens kamp... at alt håpet ikke er ute. Angrepspillet var bra. Forsvarspillet elendig. Enkelt og greit..

Steg opp fra tapet mot Sarspborg 08 ihvertfall..

krakra

Quote from: vekkreist on April 06, 2014, 19:53:21 PM
Quote from: krakra on April 06, 2014, 19:47:06 PM
Det er selvfølgelig for dårlig med null poeng etter to kamper, men med det angrepsspillet vi hadde i dag ser jeg fortsatt positivt på årets sesong. Normalt sett skulle vi vunnet med flere mål i dag.

Jada, Stabæk hadde noen store sjanser de også, men de var ekstremt mye mer effektive enn oss i dag.

Forsvarsspillet er for dårlig. Jeg håper at vi begynner å spille med en fast backrekke etterhvert og at det løfter det defensive spillet vårt.

Det er jo mange som sier at de skal være tålmodige om resultatene ikke kommer med en gang så lenge spillet er der. I dag var spillet der, så får vi se om enkelte er så tålmodige som de skal ha det til.


Det store spørsmålet er hvor lenge vi skal vise tålmodighet..

Ser at vi er bra på angrep spillet, og at vi lett kunne ha ledet med flere mål tidlig ut i 2 omgang.
Men så er fakta at vi står med 0 poeng etter 2 kamper mot såkalte dumpe kandidater.

Lyspunktet er vel at spillerne selv kan umulig være fornøyd med dette, og reiser forhåpentligvis kjerringa neste kamp!
Du mener vi har vært tålmodige nok nå som det er spilt hele to kamper?

Kjell249

Positivt at vi skaper en drøss av sjanser, selv om det er mot laget som er tippet desidert sist av alle aviser. Negativt at vi ikke setter sjanser OG at det ser farlig ut hver gang motstander har ballen i nærheten av vår 16 meter. Og det er ikke bare det bakerste leddet, men like mye struktur og hvordan midtbanen hjelper forvaret. Defensivt er det litt bedre når Badji kommer inn i andre, men han er helt krise offensivt. Vi spiller hawaii fotball som er gøy å se på, men det blir neppe under 50 mål i mot i år, og det med tippeligaens beste keeper.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jose Arrogantio

Quote from: Belfort on April 06, 2014, 19:49:26 PM
Er det nå vi skal si at ting jevner seg ut. I fjor hadde vi virkelig marginene på vår side i en del hjemmekamper nå har vi de overhodet ikke


Jeg kan ikke huske en kamp i fjor hvor motstanderen var like ineffektiv og tapte kampen som vi var i dag.

Spelaren

Det er jo naturligvis altfor tidlig, og komplett idiotisk, å snakke om kor lang tålmodighet me skal ha med Norling. Den saken er udiskutabel. Ting tar tid.
Gå av.

krakra

Quote from: Kjell249 on April 06, 2014, 19:58:13 PM
Positivt at vi skaper en drøss av sjanser, selv om det er mot laget som er tippet desidert sist av alle aviser. Negativt at vi ikke setter sjanser OG at det ser farlig ut hver gang motstander har ballen i nærheten av vår 16 meter. Og det er ikke bare det bakerste leddet, men like mye struktur og hvordan midtbanen hjelper forvaret. Defensivt er det litt bedre når Badji kommer inn i andre, men han er helt krise offensivt. Vi spiller hawaii fotball som er gøy å se på, men det blir neppe under 50 mål i mot i år, og det med tippeligaens beste keeper.
Begge målene kommer etter dårlig stopperspill. Det er ikke midtbanen sin skyld.

Romarius

Dette er det sureste tapet jeg har sett på år og dag. Men likevel masse positivt å ta med seg. Når skapte vi sist gang like mye? Vil si det er stor grad av uflaks som gjør at vi ikke putter 4-5. Uflaks er det derimot ikke at vi slipper inn to katastrofale tullemål.

Av spillere: Haugen med en av sine klart beste kamper i Brann, Skaanes var god, Demir likeså. Huseklepp friskere enn på lenge, selv om han skulle hatt et par mål.
I den andre enden av skalaen hadde den skjøre svensken sin svakeste kamp noen sinde, og Baji kan vi dessverre gi vekk. Han bør nå stille bak Fakiri i midtbanekøen. En ting er alle feilpasningene, like ille er eksempelet i starten av første omgang. Han snapper ballen i god posisjon 25 meter fra Stabæks mål, kan bli en kjempeovergang. Men han stopper opp, dribler seg bakover, og slår støttepasning. Kanskje usaklig å henge seg så mye opp i en spiller, men det bare irriterer meg så grenseløst.

Lurte før sesongen om det var en fordel eller ulempe å starte mot to antatt svake lag. Svaret er vel gitt nå. Dette var surt, men som sagt, mye veldig positivt spill.

Brann_ruler

Askar kan bli med Badji. Kan ta ansvar for å lukke døren når de drar...

brann89

Ufattelig surt å tape denne kampen, hadde fortjent å få med oss noe.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

tintin

Askar gjør no en helt grei kamp, bra i første svakere i andre men godkjent i min bok. Badji e et mysterium, mannen e jo en god spiller, hvorfor får han det ikkje til??

Henki

Ballen skal fremover!

Huff

Offensivt er det i alle fall mye bra og ta med seg, defensivt kan en selvsagt peke på kollektiv svikt, men problemet er og stoppere som er fryktelig rustne. Selv om et lag henger godt sammen defensivt vil stopperne normalt sett møte en rettvendt spiss i løpet av kampen, og per nå er dette ensbetydende med katastrofe om spissen er rask og har ok teknikk.

Men, Demidov kommer med tiden. Jonsson er og egentlig en bra stopper i TL-sammenheng, men han er så mye skadet at han kommer til å få skader, settes ut i perioder og fremstå like rusten som i dag også senere i sesongen på vei tilbake fra skade. Mojsov er videre et åpent spørsmål og kan egentlig bli utvist når so mhelst. Jeg håper at Norling satser på Grønner. Han kommer og til å gjøre feil, men vi trolig vokse med spilletid og vil neppe plutselig sparke ned eller slå til motstanders spiss slik Mojsov kan finne på. 

osoerli

Heilt skandale dårleg forsvarsspel.  Og diverre har vi ikkje god nok keeper til å rette opp feila.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

Ingen tvil om at Norling bommer med Jonsson valget i dag. Stopper marerittetene våre ser aldri ut til å bli løst

Giles

Dette var god gammeldags Brannfotball. Hawaii kampen gjennom. Sjarmerende offensivt og halsbrekkende defensivt. Jeg synes ikke det var noe galt med innstillingen og laget var beviselig mer skapende enn på lang tid.
Det skumle er at ingen kamper i Tippeligaen er enkle og på bortebane har ikke Brann spilt bra på flere år. Det betyr at hjemmekamper bør vinnes hvis ikke nervene skal komme for alvor.
Jeg vil være godt fornøyd med årets sesong hvis laget holder seg i Tippeligaen og samtidig utvikler enkeltspillere og spillet sitt.
Flere viste potensiale med gode prestasjoner.
Det mangler klart en stopper som kan komplettere Demidov.
Kanskje må Sævarsson være mannen med fart inntil videre. Likevel redd han er litt for lett å vende bort i feltet.
Denne sesongen blir i alle fall ikke kjedelig. Absolutt alt kan skje.

osoerli

Quote from: Kjell249 on April 06, 2014, 19:58:13 PM
................ Vi spiller hawaii fotball som er gøy å se på, men det blir neppe under 50 mål i mot i år, og det med tippeligaens beste keeper.


Vi har nok ikkje ligaens beste keeper lenger.  Mange keeprar i TL som hadde tatt begge måla Piotr slapp inn i dag.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Jonsson - Grønner
Mojsov - Grønner
Heggland - Gjesdal
Demidov - Hanstveit
Demidov - Grønner
Demidov - Mojosov
Demidov - Jonsson

Skal ikke halshugge Norling, men vi har spilt 11 kamper i år og startet med sju forskjellige stopperduoer. Da er det ikke rart at forsvaret skrangler litt. Nå er det på tide å ta et valg som han kan stå for i noen kamper. Og det valget bør ikke være en svak, gammel og skadeplaget Jonsson.

Belfort

Piotr som er så god en mot en,har ikke dokumentert det til nå i år

Belfort

Quote from: krakra on April 06, 2014, 21:00:27 PM
Jonsson - Grønner
Mojsov - Grønner
Heggland - Gjesdal
Demidov - Hanstveit
Demidov - Grønner
Demidov - Mojosov
Demidov - Jonsson

Skal ikke halshugge Norling, men vi har spilt 11 kamper i år og startet med sju forskjellige stopperduoer. Da er det ikke rart at forsvaret skrangler litt. Nå er det på tide å ta et valg som han kan stå for i noen kamper. Og det valget bør ikke være en svak, gammel og skadeplaget Jonsson.


Hva vet vi om Heggland utover at han har hurtighet som en av sine styrker. Noen som har sett han?

Doffen85

Jonsson er pr dags dato Branns svakeste stopper, av de fire vi har tilgjengelig. Bør definitivt vrakes til neste kamp, og bør så raskt som mulig ut av stallen! Han var direkte skyldig i begge baklengsmålene i dag.

Lasaron

Jeg er enormt skuffet! Vi har tapt de to første kampene, og det mot dumpekandidater. Vi er på sisteplass. Forsvaret suger balle!! Hva er det du driver med, Norling, som bruker Jonsson? Demidov har også vært en skuffelse så langt, situasjonen tatt i betraktning. Visst trenger han tid, men at han skulle være så dårlig? Vi er helt utrolig enkle å score på. Kanskje stopperne våre rett og slett er dritdårlige? Alle som var her før sesongen startet ble regnet som ganske jevndårlige. Ingen eliteserieklubber ville ha Wangberg, og Gjesdal er ikke en gang god nok til å starte for Nest. Nest!
Tren på langskudd

krakra

Syns folk henger seg for mye opp i at de er dumpekandidater. For det første er det typisk med bingo i starten av serien. Da de antatt beste lagene ikke har fått satt spillet sitt, og de antatt dårligste er fulle av energi.

Dessuten er jo Brann et lag som ofte spiller bedre mot de beste enn mot de dårligste. At vi blir pisset på borte mot Sarpsborg betyr ikke at vi ikke kan kjøre over RBK på Lerkendal. Det ville ikke vært utypisk oss.

gladiporno

April 06, 2014, 21:23:54 PM #209 Last Edit: April 06, 2014, 21:39:57 PM by gladiporno
Badji var som forventet motstanders farligste mann. Gir bort ballen helt umotivert forut for Stabæks seiersmål, slik han også gjorde forut for straffesparket som ga Sarpsborg 0-2. Utrolig flink til å skape sjanser - for motstanderen.

Edit: Jeg ser kampen på TV nå etter å ha sett den på Stadion først, og tror ikke dette ble vist, men Stabæks mål kom som følge av at de overtok ballen etter at Badji på sin sedvanlige talentløse måte ga bort ballen på egen banehalvdel.

Det hadde vært interessant å se hvor mange vellykkede gjennombruddspasninger* han har gjennomført i sin Brannkarriere, sammenlignet med mislykkede og støttepasninger.

*med gjennombruddspaninger menes her pasninger som går forbi en eller flere motspiller i lengderetningen. Pasningen er vellykket hvis den når frem til medspiller.

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on April 06, 2014, 11:12:45 AM

Lurer på om han her våger seg på Stadion i dag. Kjøpt seg billett på SS kanskje ;)

http://www.ba.no/meninger/article7105616.ece


Sånne folk må beskyttes mot seg selv, han er jo ikke god i håvve.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 06, 2014, 18:57:30 PM
Hvem skuffer egentlig mest av forsvaret og store stå?


Var det dårlig trøkk på tv'en, dudo? Regner med du bidro hjemmefra om ikke annet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on April 06, 2014, 21:31:42 PM
Quote from: dudo on April 06, 2014, 18:57:30 PM
Hvem skuffer egentlig mest av forsvaret og store stå?


Var det dårlig trøkk på tv'en, dudo? Regner med du bidro hjemmefra om ikke annet.
Skarsfjordsk svar det der;)

dudo

Quote from: krakra on April 06, 2014, 21:32:07 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 06, 2014, 21:31:42 PM
Quote from: dudo on April 06, 2014, 18:57:30 PM
Hvem skuffer egentlig mest av forsvaret og store stå?


Var det dårlig trøkk på tv'en, dudo? Regner med du bidro hjemmefra om ikke annet.
Skarsfjordsk svar det der;)


Pent. Jeg satt motsatt, i hjørnet. Tafatt innsats av både meg og ss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Imponert av Haugen i dag, dette var definitivt en av hans bedre kamper. Hans to makkere, Barmen og Badji var det verre med. Ser heller Fakiri fremfor disse to i neste kamp. Demir og Sæv var også gode, men utover det var forsvaret forferdelig å se på. Fremover blir det pluss i margen til Skaanes, Orlov og Huse, men noen må jo etter hvert begynne å putte!
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

gladiporno

Haugen spiller slik han stort sett gjør på hjemmebanen. At folk flest har glemt det etter noen dårlige kamper i oppkjøringen får vi bare leve med. Han var riktignok noe mer involvert fremme enn det han stort sett gjorde under Skarsfjord (opptrådte nesten som en sweeper til tider), men var som vanlig ganske skapende og flink til å orientere seg. Jeg synes han på sitt beste er enda raskere til å spre pasninger. Gikk litt tregt en del ganger, og hadde et par Badji-øyeblikk med å ta en piruett før han sendte ballen bakover.

Haugens hovedproblem er at makkeren er shite. Jeg håper Barmen løfter seg. Han har jeg et visst håp om. Badji tror jeg er ferdig. Dernest bør også Haugen kunne gjenskape sitt spill på bortebane også. Det har han ikke klart i særlig grad hittil. 

Xminator

Spiller vi slik de 28 neste kampene vinner vi serien med 75 poeng

Spelaren

Det er ingen vits i å gjøre noe poeng ut av at Brann er den eneste klubben som ikkje har tatt poeng ihvertfall. Det er tjueåtte kamper igjen, og kun få poeng opp til medaljekampen.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 06, 2014, 21:35:49 PM
Quote from: krakra on April 06, 2014, 21:32:07 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 06, 2014, 21:31:42 PM
Quote from: dudo on April 06, 2014, 18:57:30 PM
Hvem skuffer egentlig mest av forsvaret og store stå?


Var det dårlig trøkk på tv'en, dudo? Regner med du bidro hjemmefra om ikke annet.
Skarsfjordsk svar det der;)


Pent. Jeg satt motsatt, i hjørnet. Tafatt innsats av både meg og ss.


Var kanskje litt skarp, men sånn går det når man har bygget opp forventninger siden Kong Norling ble ansatt til 0 poeng og 5-1 i målforskjell etter to kamper;)
Var det virkelig så dårlig fra ss? Jeg følte det var et hakk opp fra i fjor stemningsmessig, men det er jo også begrenset hvor bra det blir når vi verken ledet, hadde voldsomt trøkk på slutten eller en del dommerplukk å skrike på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 06, 2014, 21:32:07 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 06, 2014, 21:31:42 PM
Quote from: dudo on April 06, 2014, 18:57:30 PM
Hvem skuffer egentlig mest av forsvaret og store stå?


Var det dårlig trøkk på tv'en, dudo? Regner med du bidro hjemmefra om ikke annet.
Skarsfjordsk svar det der;)


Det var i det meste laget, spesielt når han var på stadion, men det er fortsatt en liten forskjell på hvilke kommentarer som er greit fra supporter og trener.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Xminator on April 06, 2014, 21:49:37 PM


Lag som ligger på sisteplass etter to runder rykker veldig sjelden ned. Har kun skjedd to ganger på denne siden av årtusenet (sjekket nettopp på nifs.no).

Jeg gikk fra kampen med en dårlig følelse som bare ble bedre og bedre på veien hjem. For jeg kom etter hvert til samme konklusjon som deg: vi skaper utrolig mye.

Vi er faktisk på andreplass i antall målsjanser, og på sisteplass i utnyttelsen av dem. Så dette handler om å vente på at det løsner. Det skal også sies at Stabæk hadde en latterlig god keeper i dag.

Innstillingen til laget er generelt ganske god, men det er enkelte elementer som er på trynet:

1. Huseklepp må slutte å stå på hælene. Han kan lett hente inspirasjon fra Skaanes som løp som en gud. Ved ett tilfelle løp jo Skaanes banen på tvers for å jage ned en spiller, mens Huseklepp som var midt på banen bare stod der og glodde på. "Forcen" til gode gamle Huseklepp var jo nettopp å hele tiden løpe som om han hadde ti illsinte okser etter seg.

2. Forsvaret er feige. Begge målene til Stabæk er latterlig enkle og kommer utelukkende av dårlig press/støting.

3. Badji må virkelig gå i seg selv og evaluere om fotball faktisk er det han bør drive på med. Jeg tror faktisk at han slår flere dårlige pasninger enn gode i dag.

Ka du ve?

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on April 06, 2014, 22:09:50 PM
Quote from: dudo on April 06, 2014, 21:35:49 PM
Quote from: krakra on April 06, 2014, 21:32:07 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 06, 2014, 21:31:42 PM
Quote from: dudo on April 06, 2014, 18:57:30 PM
Hvem skuffer egentlig mest av forsvaret og store stå?


Var det dårlig trøkk på tv'en, dudo? Regner med du bidro hjemmefra om ikke annet.
Skarsfjordsk svar det der;)


Pent. Jeg satt motsatt, i hjørnet. Tafatt innsats av både meg og ss.


Var kanskje litt skarp, men sånn går det når man har bygget opp forventninger siden Kong Norling ble ansatt til 0 poeng og 5-1 i målforskjell etter to kamper;)
Var det virkelig så dårlig fra ss? Jeg følte det var et hakk opp fra i fjor stemningsmessig, men det er jo også begrenset hvor bra det blir når vi verken ledet, hadde voldsomt trøkk på slutten eller en del dommerplukk å skrike på.


Jeg opplevde også at de gangene det ble trøkket til, så var det et hakk opp fra tidligere siden det nå står så mange samlet. Naturlig nok.

Stilleperiodene var dog som før.
Ka du ve?

dudo

Quote from: Klaus_Brann on April 06, 2014, 22:09:50 PM
Quote from: dudo on April 06, 2014, 21:35:49 PM
Quote from: krakra on April 06, 2014, 21:32:07 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 06, 2014, 21:31:42 PM
Quote from: dudo on April 06, 2014, 18:57:30 PM
Hvem skuffer egentlig mest av forsvaret og store stå?


Var det dårlig trøkk på tv'en, dudo? Regner med du bidro hjemmefra om ikke annet.
Skarsfjordsk svar det der;)


Pent. Jeg satt motsatt, i hjørnet. Tafatt innsats av både meg og ss.


Var kanskje litt skarp, men sånn går det når man har bygget opp forventninger siden Kong Norling ble ansatt til 0 poeng og 5-1 i målforskjell etter to kamper;)
Var det virkelig så dårlig fra ss? Jeg følte det var et hakk opp fra i fjor stemningsmessig, men det er jo også begrenset hvor bra det blir når vi verken ledet, hadde voldsomt trøkk på slutten eller en del dommerplukk å skrike på.


Jeg synes det var direkte elendig. Når laget daffet av etter 70-75 trengte de en dytt fra publikum, den kom aldri.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Nei, det gjorde det ikke, men jeg regner med piffen gikk ut av de fleste etter 2-1.
Jeg følte vi hadde noe på gang lenge, men fikk 2-1 i trynet rett etter pause, og selv om vi kom til sjanser ble det for tamt i dag og vi fikk aldri noen heving stemningsmessig mot slutten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Forsvaret horribelt i dag (og) foruten Demir som eg synes gjør en god kamp. Mye med offensivt og OK defensivt.
Midtstopperne var begge meget dårlige og Sævarson var god i starten men får stort trekk for å (som vanlig) løpe halvparten (max) så raskt hjem som frem
Barmen var meget dårlig og tempo svak. Badji syntes eg startet bra, men så begynte han med feilpasninger som ikke lignet grisen. Haugen var meget bra Jobbet godt og la merke til at når Sævarson brukte uforholdsmessig lang tid hjem så kom haugen ned på hans plass når han var bakerst av midtbanespillerne (noe Barmen ikke klarte når han var bakerst Han løp mellom og så på). Haugen strødde om seg med masse fine pasninger i dag. Men han må ha en bedre makker. Slik som Badji og Barmen spilte i dag så er ikke de gode nok. Tror Haugen hadde vokst enda mer med en spiller av MA klass ved siden av seg.  
Askar synes jeg, spesielt i første omgang, var bedre en i fjor. Håper han har et par hakk til
Huseklepp var frisk og rak til tider men altfor dårlig i avslutningene og hadde en del feil valg hvor han skulle drible en mann for mye når han hadde pasningsalternativer.
Orlov var frustrerende og god Hadde en del fin stusser til medspillere og hadde Huse puttet når han skulle hadde Orlov hatt 2 assist i tillegg til målet. Virker som de to begynner å finne tonen.
Og så til slutt Skaanes For en Duracell kanin. At han klarte å løpe så mye imponerte Fantastisk jobbing. Og han spilte i tillegg meget bra. Veldig positivt overasket over ham. Ja han gjør noen feil men de jobber han inn igjen og ja han skulle kanskje puttet men for meg uten tvil banens beste.
Mine 3 beste spillere på Brann i dag var Skånes, Haugen og Demir

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

SS startet meget bra og for oss som sitter bak var det bedre en på lenge (i starten), men når de (SS)trengtes mest så ble de stille. Litt latterlig at stemningen er så stille når Brann skal jage en utligning og de faktisk produserer sjanser
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Quote from: Corran on April 06, 2014, 22:30:59 PM
SS startet meget bra og for oss som sitter bak var det bedre en på lenge (i starten), men når de (SS)trengtes mest så ble de stille. Litt latterlig at stemningen er så stille når Brann skal jage en utligning og de faktisk produserer sjanser


Ja, jeg går med på at starten var bra. Men det er ingen som kommer til å frykte Brann Stadion om det er dette vi har å by på på tribunen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Hva var egentlig rollen til Larsen da han kom inn? Jeg følte han var overalt og ingen steder.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 06, 2014, 22:45:47 PM
Quote from: Corran on April 06, 2014, 22:30:59 PM
SS startet meget bra og for oss som sitter bak var det bedre en på lenge (i starten), men når de (SS)trengtes mest så ble de stille. Litt latterlig at stemningen er så stille når Brann skal jage en utligning og de faktisk produserer sjanser


Ja, jeg går med på at starten var bra. Men det er ingen som kommer til å frykte Brann Stadion om det er dette vi har å by på på tribunen.


SS skal jo være sangstartere, men foruten et SS på totalt toppnivå kommer ingen til å frykte stadion før resten av publikum synger med også. Det var vel som vanlig glissent andre steder på Hansa.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Baunebob on April 06, 2014, 19:46:06 PM

2014: Over før det begynte.


Ja enig. To poeng til gullfavoritt RBK blir umulig å ta igjen på 28 kamper. For ikke å snakke om de seks poengene opp til superlaget Stabæk.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Forøvrig var det bittelitt futt i en haug med unger på BT. Var de kampanje eller er dette Bataljonen ung?
I så fall hadde det jo vært morro å begynt å prøve vekselssang med BT igjen, de sang i alle fall villig med på et par av sangene, det hørtes helt bort til Hansa.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Quote from: Klaus_Brann on April 06, 2014, 23:43:16 PM
Forøvrig var det bittelitt futt i en haug med unger på BT. Var de kampanje eller er dette Bataljonen ung?
I så fall hadde det jo vært morro å begynt å prøve vekselssang med BT igjen, de sang i alle fall villig med på et par av sangene, det hørtes helt bort til Hansa.


En haug med unger ja, de var med på dette før kampen:
http://www.fotball.no/Kretser/Hordaland/krets/Nyheter-2014/Brann-inviterer-til-show-og-kamp/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 07, 2014, 00:52:31 AM #232 Last Edit: April 07, 2014, 00:55:02 AM by Gulløl
Tifoen såg flott ut bakfra også  :)

https://www.youtube.com/watch?v=7GYzk1pU_2M
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

vebo

Det er, dog, en av de mest underholdene fotballkampene på stadda siden Mjelde styrte skuten. Kudos for spreke valg i oppstillingen, et par justeringer til nå, så sitter den. Skaanes  - for en type!!

Badji og Johnson må gå. Og RBH.
Tiocfaidh ár lá

Northside

Bilder fra i går:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.725148807505490.1073741834.149857955034581

Veldig bra på Store Stå i begynnelsen av kampen og perioder utover. Litt bedre organisering på tribunen, så er vi der. En seier etterhvert vil også hjelpe...

Xminator

Avisene er mye mye mye for negative og lar seg påvirke av resultat i dag. Denne kampen var en gigantisk spillemessig opptur. Det er lenge siden vi spilte en kamp der vi skaper 13+ sjanser og der flere av dem strengt tatt er tett opp til 100%. Dette var en kamp der vi med normal uttelling hadde sendt Stabæk hjem til presseslakt.

dudo

Det skal sies at Stabæk også har noen avsindige sjanser. 4-4 ville vært et helt greit resultat.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

For øvrig er det lenge siden jeg har vært så positiv etter to(seks) strake tap. Ser virkelig lys i enden av tunnelen, og innrykket av Norling er definitivt ikke svekket etter gårsdagen! Men fremgangen i det defensive vi så i de første kampene er borte vekk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:23:11 AM
Det skal sies at Stabæk også har noen avsindige sjanser. 4-4 ville vært et helt greit resultat.


Ja 13-5 i målsjanser, 23-9 i avslutninger, 7-3 i avslutninger på mål og 61 % ballinnehav gir jo inntrykk av at kampen var helt jevn.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on April 07, 2014, 08:20:06 AM
Avisene er mye mye mye for negative og lar seg påvirke av resultat i dag.


Men aller verst er VG som påstår at NORLING ble buet av banen! Da er man faen ikke mye med altså, og folk ellers i landet har vel nå fått det for seg at vi både var sikre på gull før seriestart - og at vi nå krever treneren fjernet.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 08:27:57 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:23:11 AM
Det skal sies at Stabæk også har noen avsindige sjanser. 4-4 ville vært et helt greit resultat.


Ja 13-5 i målsjanser, 23-9 i avslutninger, 7-3 i avslutninger på mål og 61 % ballinnehav gir jo inntrykk av at kampen var helt jevn.


Går an å nyansere, vettu. Hva ble stillingen i 100%-sjanser? At Stabæk hadde 3 avslutninger er jo bare fjas. 2 mål, en i stolpen og den til høyrebacken som strøk stolpen blir fire - og de hadde flere også. Men klart, 5-4 til oss kunne også funket.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 08:30:08 AM
Quote from: Xminator on April 07, 2014, 08:20:06 AM
Avisene er mye mye mye for negative og lar seg påvirke av resultat i dag.


Men aller verst er VG som påstår at NORLING ble buet av banen! Da er man faen ikke mye med altså, og folk ellers i landet har vel nå fått det for seg at vi både var sikre på gull før seriestart - og at vi nå krever treneren fjernet.


Det er helt latterlig, hvem har skrevet artikkelen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:37:36 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 08:30:08 AM
Quote from: Xminator on April 07, 2014, 08:20:06 AM
Avisene er mye mye mye for negative og lar seg påvirke av resultat i dag.


Men aller verst er VG som påstår at NORLING ble buet av banen! Da er man faen ikke mye med altså, og folk ellers i landet har vel nå fått det for seg at vi både var sikre på gull før seriestart - og at vi nå krever treneren fjernet.


Det er helt latterlig, hvem har skrevet artikkelen?


Se&Hør.
Gå av.

Belfort

Quote from: Spelaren on April 07, 2014, 08:46:06 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:37:36 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 08:30:08 AM
Quote from: Xminator on April 07, 2014, 08:20:06 AM
Avisene er mye mye mye for negative og lar seg påvirke av resultat i dag.


Men aller verst er VG som påstår at NORLING ble buet av banen! Da er man faen ikke mye med altså, og folk ellers i landet har vel nå fått det for seg at vi både var sikre på gull før seriestart - og at vi nå krever treneren fjernet.


Det er helt latterlig, hvem har skrevet artikkelen?


Se&Hør.


Bør vurdere å sende en mail til vedkommende journalist. Hvis VG skal dekke Brann så bør de faen meg sette seg inn i forholdene her.

Corran

Skjønner ikke hvor de har det fra at Norling ble buet av banen Snakk om skapende journalistikk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:36:43 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 08:27:57 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:23:11 AM
Det skal sies at Stabæk også har noen avsindige sjanser. 4-4 ville vært et helt greit resultat.


Ja 13-5 i målsjanser, 23-9 i avslutninger, 7-3 i avslutninger på mål og 61 % ballinnehav gir jo inntrykk av at kampen var helt jevn.


Går an å nyansere, vettu. Hva ble stillingen i 100%-sjanser? At Stabæk hadde 3 avslutninger er jo bare fjas. 2 mål, en i stolpen og den til høyrebacken som strøk stolpen blir fire - og de hadde flere også. Men klart, 5-4 til oss kunne også funket.


Brann var jo uten tvil det beste laget. Forresten teller ikke stopleskudd og skudd som stryker stolpen som avslutninger på mål. Stolpeskudd har de egen statistikk for.
Legg ned hele klubben!

crm

Kveldsnytt kjørte også samme vinkling i går kveld. Oslo-pressen er så komplett tapt bak alle verdens stoler. Alt som lukter av litt engasjement utenfor den bleikhvite hovedstadsregionen blir tolket som et angrep på det bestående. "Tyyyyyypisk berrgensere"
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

dudo

Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 10:07:21 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:36:43 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 08:27:57 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:23:11 AM
Det skal sies at Stabæk også har noen avsindige sjanser. 4-4 ville vært et helt greit resultat.


Ja 13-5 i målsjanser, 23-9 i avslutninger, 7-3 i avslutninger på mål og 61 % ballinnehav gir jo inntrykk av at kampen var helt jevn.


Går an å nyansere, vettu. Hva ble stillingen i 100%-sjanser? At Stabæk hadde 3 avslutninger er jo bare fjas. 2 mål, en i stolpen og den til høyrebacken som strøk stolpen blir fire - og de hadde flere også. Men klart, 5-4 til oss kunne også funket.


Brann var jo uten tvil det beste laget. Forresten teller ikke stopleskudd og skudd som stryker stolpen som avslutninger på mål. Stolpeskudd har de egen statistikk for.


Enig i at Brann stort sett var best, men hvordan opta registrerer ting driter jeg i. Stolpeskudd representerer definitivt en sjanse i min bok. De to var store, mens f eks Haugen sin var for tafatt utført fra mitt ståsted for å være like stor.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Baunebob

QuoteEnig i at Brann stort sett var best, men hvordan opta registrerer ting driter jeg i. Stolpeskudd representerer definitivt en sjanse i min bok. De to var store, mens f eks Haugen sin var for tafatt utført fra mitt ståsted for å være like stor.


For tafatt utført til å regnes som en stor målsjanse? Alene med keeper på 15 meter, forsøket blir reddet. Hadde han utført det bedre hadde det vært scoring. En massiv sjanse.

Ang midtbanen:
Kampen i går viste at Haugen fortjener fast plass på laget (i allefall hjemme hvor vi styrer mer spill). Barmen var svak og Badjis siste kvarter er helt historisk dårlig. Rart at vi skaper såpass mye som vi gjør med bare en velfungerende sentral midtbanespiller.

krøvel vellevold

Quote from: dudo on April 07, 2014, 11:00:25 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 10:07:21 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:36:43 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 08:27:57 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:23:11 AM
Det skal sies at Stabæk også har noen avsindige sjanser. 4-4 ville vært et helt greit resultat.


Ja 13-5 i målsjanser, 23-9 i avslutninger, 7-3 i avslutninger på mål og 61 % ballinnehav gir jo inntrykk av at kampen var helt jevn.


Går an å nyansere, vettu. Hva ble stillingen i 100%-sjanser? At Stabæk hadde 3 avslutninger er jo bare fjas. 2 mål, en i stolpen og den til høyrebacken som strøk stolpen blir fire - og de hadde flere også. Men klart, 5-4 til oss kunne også funket.


Brann var jo uten tvil det beste laget. Forresten teller ikke stopleskudd og skudd som stryker stolpen som avslutninger på mål. Stolpeskudd har de egen statistikk for.


Enig i at Brann stort sett var best, men hvordan opta registrerer ting driter jeg i. Stolpeskudd representerer definitivt en sjanse i min bok. De to var store, mens f eks Haugen sin var for tafatt utført fra mitt ståsted for å være like stor.


Nå må du skille mellom sjanser, skudd på mål og stolpeskudd! Du koker jo alt i en smørje!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

http://www.vg.no/sport/fotball/vg-ekspertene-blogger/branns-nye-trener-ble-bondefanget-men-maa-faa-tid/a/10130157/

Også Sandstø hiver seg på "Norling ble pepet ut"-fjaset.

Vi burde massivt gitt grei beskjed til dette fjolset av en VG-journalist som kom med dette pisset!
Legg ned hele klubben!

Joggi Bogga

Etter å ha fått kampen litt på avstand, opprettholder jeg optimismen både fra gårsdagen og tidligere i sesongen.

Dette ser egentlig veldig lovende ut. Vi har en fin plan for spillet, samtidig som jeg er imponert over hvor raskt de improviserte avvikene fra denne virker å fungere. Med mange nye spillere og liten tid på banen sammen, er angrepsspillet imponerende godt utviklet allerede. Vi virker ikke å stå tilbake for noen av våre konkurrenter på det feltet.

Noen mangler bak.
Hovedsaklig pga forsvarsspillet, men midtbanen må også bli noe bedre på å ta riktige valg for når de skal satse og når de skal holde igjen.

Uansett skal dette være relativt lett å justere etterhvert.

Dette blir en bra sesong!
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 11:11:06 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 11:00:25 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 10:07:21 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:36:43 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 08:27:57 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:23:11 AM
Det skal sies at Stabæk også har noen avsindige sjanser. 4-4 ville vært et helt greit resultat.


Ja 13-5 i målsjanser, 23-9 i avslutninger, 7-3 i avslutninger på mål og 61 % ballinnehav gir jo inntrykk av at kampen var helt jevn.


Går an å nyansere, vettu. Hva ble stillingen i 100%-sjanser? At Stabæk hadde 3 avslutninger er jo bare fjas. 2 mål, en i stolpen og den til høyrebacken som strøk stolpen blir fire - og de hadde flere også. Men klart, 5-4 til oss kunne også funket.


Brann var jo uten tvil det beste laget. Forresten teller ikke stopleskudd og skudd som stryker stolpen som avslutninger på mål. Stolpeskudd har de egen statistikk for.


Enig i at Brann stort sett var best, men hvordan opta registrerer ting driter jeg i. Stolpeskudd representerer definitivt en sjanse i min bok. De to var store, mens f eks Haugen sin var for tafatt utført fra mitt ståsted for å være like stor.


Nå må du skille mellom sjanser, skudd på mål og stolpeskudd! Du koker jo alt i en smørje!


Nei, hvorfor må jeg det? Det handler jo om hvor mange gode sjanser lagene hadde, ikke objektiv statistikk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: Baunebob on April 07, 2014, 11:09:27 AM
QuoteEnig i at Brann stort sett var best, men hvordan opta registrerer ting driter jeg i. Stolpeskudd representerer definitivt en sjanse i min bok. De to var store, mens f eks Haugen sin var for tafatt utført fra mitt ståsted for å være like stor.


For tafatt utført til å regnes som en stor målsjanse?


Nei, det sa jeg ikke. Jeg sa like stor. For stolpeskuddet var enormt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:36:43 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 08:27:57 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:23:11 AM
Det skal sies at Stabæk også har noen avsindige sjanser. 4-4 ville vært et helt greit resultat.


Ja 13-5 i målsjanser, 23-9 i avslutninger, 7-3 i avslutninger på mål og 61 % ballinnehav gir jo inntrykk av at kampen var helt jevn.


Går an å nyansere, vettu. Hva ble stillingen i 100%-sjanser? At Stabæk hadde 3 avslutninger er jo bare fjas. 2 mål, en i stolpen og den til høyrebacken som strøk stolpen blir fire - og de hadde flere også. Men klart, 5-4 til oss kunne også funket.


Den utenfor stolpen kan vel vanskelig telles som avslutning på mål;) Det er dog fort en større sjanse enn et par av skuddene vi hadde på mål.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 11:11:06 AM
Nå må du skille mellom sjanser, skudd på mål og stolpeskudd! Du koker jo alt i en smørje!


Og dette har me en helt egen mat-tråd for!
Gå av.

Torvanger

Da jeg kom på jobb og snakker med kollegaen om gårsdagens kamp, som han så på tv, kan han fortelle at Brann spilte steinbra og at de var uheldige. Det var ikke mitt inntrykk, men mulig at det fortonte seg annerledes for tv-seerne.

Norling gjorde et grep som jeg applauderer storligen, og det var at han  flyttet Sævarsson inn på stopperplass,
for å få mer fart i midtforsvaret. For ikke siden Bjørklund har Brann hatt en stopper med fart og hverken Jönsson, Grønner, Demidov eller Mojsov er i den kategorien. Askar gjorde seg heller ikke bort på backen, men det bør kanskje være rom for å gi Vindheim spilletid.

1 poeng poeng borte mot Ulf er som stoda er nå godkjent, 3 poeng kan være det som forløser og løser opp i mye dritt.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on April 07, 2014, 11:19:12 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 11:11:06 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 11:00:25 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 10:07:21 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:36:43 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 08:27:57 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:23:11 AM
Det skal sies at Stabæk også har noen avsindige sjanser. 4-4 ville vært et helt greit resultat.


Ja 13-5 i målsjanser, 23-9 i avslutninger, 7-3 i avslutninger på mål og 61 % ballinnehav gir jo inntrykk av at kampen var helt jevn.


Går an å nyansere, vettu. Hva ble stillingen i 100%-sjanser? At Stabæk hadde 3 avslutninger er jo bare fjas. 2 mål, en i stolpen og den til høyrebacken som strøk stolpen blir fire - og de hadde flere også. Men klart, 5-4 til oss kunne også funket.


Brann var jo uten tvil det beste laget. Forresten teller ikke stopleskudd og skudd som stryker stolpen som avslutninger på mål. Stolpeskudd har de egen statistikk for.


Enig i at Brann stort sett var best, men hvordan opta registrerer ting driter jeg i. Stolpeskudd representerer definitivt en sjanse i min bok. De to var store, mens f eks Haugen sin var for tafatt utført fra mitt ståsted for å være like stor.


Nå må du skille mellom sjanser, skudd på mål og stolpeskudd! Du koker jo alt i en smørje!


Nei, hvorfor må jeg det? Det handler jo om hvor mange gode sjanser lagene hadde, ikke objektiv statistikk.


Fordi du i det ene øyeblikket sier at tallene for skudd på mål er feil ved å henvise til stolpeskudd og skudd utenfor, for så å si "jammen det er jo målsjanser". Men målsjanser er heller ikke det samme som skudd på mål.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: osoerli on April 07, 2014, 12:15:40 PM
Quote from: Torvanger on April 07, 2014, 12:08:40 PM
For ikke siden Bjørklund har Brann hatt en stopper med fart ....


Tenkte også på ham, men i Bjørklund hadde vel ende flere kvaliteter enn Sigurdsson. Sigurdsson og Bjarnason var jo stopperparet fra h.

dudo

Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 12:16:28 PM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 11:19:12 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 11:11:06 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 11:00:25 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 10:07:21 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:36:43 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 08:27:57 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:23:11 AM
Det skal sies at Stabæk også har noen avsindige sjanser. 4-4 ville vært et helt greit resultat.


Ja 13-5 i målsjanser, 23-9 i avslutninger, 7-3 i avslutninger på mål og 61 % ballinnehav gir jo inntrykk av at kampen var helt jevn.


Går an å nyansere, vettu. Hva ble stillingen i 100%-sjanser? At Stabæk hadde 3 avslutninger er jo bare fjas. 2 mål, en i stolpen og den til høyrebacken som strøk stolpen blir fire - og de hadde flere også. Men klart, 5-4 til oss kunne også funket.


Brann var jo uten tvil det beste laget. Forresten teller ikke stopleskudd og skudd som stryker stolpen som avslutninger på mål. Stolpeskudd har de egen statistikk for.


Enig i at Brann stort sett var best, men hvordan opta registrerer ting driter jeg i. Stolpeskudd representerer definitivt en sjanse i min bok. De to var store, mens f eks Haugen sin var for tafatt utført fra mitt ståsted for å være like stor.


Nå må du skille mellom sjanser, skudd på mål og stolpeskudd! Du koker jo alt i en smørje!


Nei, hvorfor må jeg det? Det handler jo om hvor mange gode sjanser lagene hadde, ikke objektiv statistikk.


Fordi du i det ene øyeblikket sier at tallene for skudd på mål er feil ved å henvise til stolpeskudd og skudd utenfor, for så å si "jammen det er jo målsjanser". Men målsjanser er heller ikke det samme som skudd på mål.


Jeg snakket om at det kunne blitt 4-4. Så var det du som kom med opta-stats.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Tom C

4-4 hadde jo isåfall være et meget flatterende resultat for Stabæk, i og med at vi hadde såpass mye flere sjanser enn de. Case closed.
Aldri mer Obos....

Belfort

Quote from: Torvanger on April 07, 2014, 12:43:51 PM

Tenkte også på ham, men i Bjørklund hadde vel ende flere kvaliteter enn Sigurdsson. Sigurdsson og Bjarnason var jo stopperparet fra h.

dudo

Quote from: Tom C on April 07, 2014, 12:59:59 PM
4-4 hadde jo isåfall være et meget flatterende resultat for Stabæk, i og med at vi hadde såpass mye flere sjanser enn de. Case closed.


Mer flatterende enn 2-1?!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

April 07, 2014, 14:11:50 PM #264 Last Edit: April 07, 2014, 16:13:37 PM by Spelaren
whops Jocke var akkurat før min interesse tok seg opp men Kristjan var jo rene formel1 utpå der, omtrent tilsvarende hva ballbehandling angår også.
Gå av.

gladiporno

Quote from: Spelaren on April 07, 2014, 14:11:50 PM


Litt vanskelig å sammenligne, men Björklund løp styggfort. Det var alltid beroligende å ha ham bakerst fordi han som regel klarer å løpe opp angrepsspilleren.



Xminator

Vi hadde vel ikke en eneste kamp i 2013 der vi skapte så mye. Har klikket på ett par av kampene fra 2007, gullåret der Semb jodlet om sjampisfotball etc etc.

Kampen der vi utklasser Viking 5-2 er det 9-5 i sjanser. Kampen der vi fikk bank av Lyn hadde Lyn 11 sjanser. Vi hadde en kamp mot Tromsø der vi skaper 10 sjanser (ikke den i 2013, der var det ikke tosifret...). Brann stabæk det året hadde 12-8 i sjanseboken (3-0....) En annen kamp vi nok husker godt er da Sæternes pisset på LSK. Sjansestatistikken sa 11-11.

Om dette sjansesløseriet var noe som skjedde kamp etter kamp, så kunne vi snakket om manglende avslutningsferdigheter. Til dels kan vi si det om Skaanes. Men de andre sjansene kommer fra spillere som har scoret en del. Jeg er forbannet sikkert på at om du går gjennom Brannhistorien, og finner kamper der vi har tosifret antall kamper og i det hele tatt taper poeng, så er poengtap i 9 av 10 kamper ett konservativt anslag.

Kampen er noe av det beste Brann har gjort på veldig lenge. Poengene uteble, men hadde dette vert en treningskamp så hadde det vert en av typen det man kunne se bak resultatet og sett konturene av noe som ligner medaljer.

Brann blir nok ustabile, men noen kamper på dette nivået til og det vil begynne å spre seg en helt annen selvtillit. Og da KAN BT få rett i sitt tabelltips. Jeg heller nok mer mot 9. plassen enda, jeg tror Brann blir for ustabile, og kan la seg påvirke av den negative stemningen fra tribunen og pressen.

Spelaren

Quote from: Xminator on April 07, 2014, 16:12:12 PM
En annen kamp vi nok husker godt er da Sæternes pisset på LSK. Sjansestatistikken sa 11-11.


2005. To annullerte scoringer for oss atpåtil.
Gå av.

Kjell249

For en deilig midtbane med Charlie, Raymond, Paul og Martin:) Ikke de mest løpssterke kantene, men GKH.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Quote from: dudo on April 07, 2014, 12:56:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 12:16:28 PM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 11:19:12 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 11:11:06 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 11:00:25 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 10:07:21 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:36:43 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 07, 2014, 08:27:57 AM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 08:23:11 AM
Det skal sies at Stabæk også har noen avsindige sjanser. 4-4 ville vært et helt greit resultat.


Ja 13-5 i målsjanser, 23-9 i avslutninger, 7-3 i avslutninger på mål og 61 % ballinnehav gir jo inntrykk av at kampen var helt jevn.


Går an å nyansere, vettu. Hva ble stillingen i 100%-sjanser? At Stabæk hadde 3 avslutninger er jo bare fjas. 2 mål, en i stolpen og den til høyrebacken som strøk stolpen blir fire - og de hadde flere også. Men klart, 5-4 til oss kunne også funket.


Brann var jo uten tvil det beste laget. Forresten teller ikke stopleskudd og skudd som stryker stolpen som avslutninger på mål. Stolpeskudd har de egen statistikk for.


Enig i at Brann stort sett var best, men hvordan opta registrerer ting driter jeg i. Stolpeskudd representerer definitivt en sjanse i min bok. De to var store, mens f eks Haugen sin var for tafatt utført fra mitt ståsted for å være like stor.


Nå må du skille mellom sjanser, skudd på mål og stolpeskudd! Du koker jo alt i en smørje!


Nei, hvorfor må jeg det? Det handler jo om hvor mange gode sjanser lagene hadde, ikke objektiv statistikk.


Fordi du i det ene øyeblikket sier at tallene for skudd på mål er feil ved å henvise til stolpeskudd og skudd utenfor, for så å si "jammen det er jo målsjanser". Men målsjanser er heller ikke det samme som skudd på mål.


Jeg snakket om at det kunne blitt 4-4. Så var det du som kom med opta-stats.


4-4 hadde ikke vært et helt greit resultat det heller. Da måtte jo Stabæk ha scoret på alle sine, mens vi hadde scoret på under halvparten.
Legg ned hele klubben!

Tom C

Quote from: dudo on April 07, 2014, 13:54:36 PM
Quote from: Tom C on April 07, 2014, 12:59:59 PM
4-4 hadde jo isåfall være et meget flatterende resultat for Stabæk, i og med at vi hadde såpass mye flere sjanser enn de. Case closed.


Mer flatterende enn 2-1?!


Nei. Men nå var det ikke det vi snakket om. Det var om 4-4 hadde vært et greit resultat utifra sjansene til lagene.
Aldri mer Obos....

Corran

Quote from: Spelaren on April 07, 2014, 14:11:50 PMwhops Jocke var akkurat før min interesse tok seg opp men Kristjan var jo rene formel1 utpå der, omtrent tilsvarende hva ballbehandling angår også.

Jokke var nok raskere. Husker Mini var stor i kjeften før første møte med Jokke (da var han back) for Mini var glad for at Jokke skulle spille og han slapp å møte den tidligere back (husker ikke navnet) som var så rask. Mini skulle løpe rundt Jokke. For det første løpte Jokke i ring rundt Mini og for det andre så hadde han tidenes rene takling på mini hvor mini smalt inn i reklame skiltene. Helt fantastisk
Et av mine beste enkelt minner fra kamp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

gladiporno

Henrik Biørnstad var vel han raske backen Mini ikke ville møte.

Xminator

Ut fra sjanser og graden av sjanser så er dette en kamp vi skulle vunnet 5-2. På de effektive dagene hadde vi sendt Stabæk hjem med 8-1. En kamp som for øvrig hadde sjansestatistikk som lignet på årets kamp - 13 - 4 ...

Nei, la oss håpe det er slik sjanseskaping vi blir vant til under Norling og at vi ikke faller tilbake til de 2-3 sjansene som er skapt frem til denne kampen.

Corran

Quote from: gladiporno on April 08, 2014, 00:08:18 AM
Henrik Biørnstad var vel han raske backen Mini ikke ville møte.

Stemmer det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Quote from: Tom C on April 07, 2014, 19:23:32 PM
Quote from: dudo on April 07, 2014, 13:54:36 PM
Quote from: Tom C on April 07, 2014, 12:59:59 PM
4-4 hadde jo isåfall være et meget flatterende resultat for Stabæk, i og med at vi hadde såpass mye flere sjanser enn de. Case closed.


Mer flatterende enn 2-1?!


Nei. Men nå var det ikke det vi snakket om. Det var om 4-4 hadde vært et greit resultat utifra sjansene til lagene.


Jeg var sikkert uklar, men poenget mitt er at de fort kunne puttet to til.  Stolpeskuddet, den til høyrebacken og den Boli klinket over fra 5 m i første omgang. Kanskje flere, men jeg husker faktisk ingen fra 2. omgang. Så kunne vi fint ha puttet 3-4 til. Vi vant sjansestatistikken soleklart, men det blir rart å se bort fra at de faktisk scoret på to av sjansene når vi teller opp i etterkant.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Det er riktig at Stabæk kunne scort mer enn de to de gjorde. Men alle sjanser blir jo ikke mål! Når det er sagt så er det bekymringsverdig at motstanderen skaper så mye at det at de får 2 mål er helt greit.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Heheh, nei, alle sjanser blir definitivt ikke mål.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Tom C

Isåfall hadde jo vi vunnet denne kampen 13-5, noe som forøvrig hadde vært helt greit... :)
Aldri mer Obos....

Xminator

Uansett, dette at vi taper kamper der vi skaper så mye i forhold til motstander er uhyre sjelden. Det føles selvsagt så typisk, men ikke når man begynner å se i vår egen historie. Dette var en av de helvetes ballen er rund kampene. Våre sjanser står jo overhode ikke tilbake for de Stabæk hadde.

Ikke er det spesielt mye å slippe til 5 sjanser heller.

ostraume

Ikke spesielt mye, men litt for mye. Det var noen vanvittig store sjanser.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Jeg ville heller hatt trøndernes tilskuertall enn lyden vår...
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Hva med en kombinasjon?;) De kommer nok ikke før Brann kjemper i toppen og spiller bra fotball.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


roaldinho

Quote from: Corran on April 07, 2014, 22:52:01 PM
Quote from: Spelaren on April 07, 2014, 14:11:50 PMwhops Jocke var akkurat før min interesse tok seg opp men Kristjan var jo rene formel1 utpå der, omtrent tilsvarende hva ballbehandling angår også.

og for det andre så hadde han tidenes rene takling på mini hvor mini smalt inn i reklame skiltene. Helt fantastisk
Et av mine beste enkelt minner fra kamp


Haha, ja! Noen som har det klippet? Det vil jeg gjerne se igjen, er blitt noen år siden jeg har sett det nå.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up