• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Nixon on June 19, 2014, 12:16:54 PM
Quote from: krakra on June 19, 2014, 12:11:49 PMBirkelund har mer løpskraft enn de midtbanespillerne vi har i dag. Han tilfører oss det og han koster lite så vi får brukt midler på tyngre forsterkninger andre steder. Der ligger forskjellen.


Må ikke Birkelund prestere mer enn å bare løpe? Det er soleklart at det er store usikkerhetsmomenter med om Birkelund har tatt de nødvendige stegene siden sist han var her. Forhåpentligvis har han gjort det, men sikkert er det ikke.
Ja, det må han. Men vi vet iallefall at Birkelund har noe vi trenger. Det vet vi ikke med Mos.

Kagain

Quote from: Gulløl on June 19, 2014, 11:43:08 AM

Jakter Brann en spiss i bosman markedet burde absolutt Amahl Pellegrino(23 år) stå på listen. En spiller med god teknikk og avslutnings ferdigheter og bra fart. Han har kontrakt med Bærum ut året. Pellegrino scoret 17 mål i fjor og har scoret 8 mål hittil i år i 1 divisjon. Altså en skikkelig goalgetter type med 25 mål på 1,5 sesong. Huseklepp har til sammenligning 7 mål på 1,5 sesong. Plasser vi Huseklepp ut på kanten og Pellegrino inn som spiss tror jeg angrepet er styrket foran høstsesongen.
[...]
Men er litt usikker på om konstituert sportslig leder Roald Bruun-Hanssen med sitt "speidernettverk" er klar over denne spissen så Lillestrøm stikker vel av med han for en billig penge.
___________________


Amahl? Spørsmål: jeg har ikke sett denne spissen så mye, men jeg forstår at han har levert godt i 1.5 år for Bærum. Gjorde han det godt på andre klubber tidligere? Du snakket litt om at han hadde trøblet det til for seg selv på Twitter. På hvilken måte?

Gulløl

June 19, 2014, 12:24:37 PM #6202 Last Edit: June 19, 2014, 12:31:35 PM by Gulløl
Mos er Aalesund spiller, ingen vits å diskutere han mer. Mer interessant hvilke spiss som kan hentes i sommer. Brann jakter nok mest i bosman markedet. Ingen som har en bedre kandidat i bosman markedet med utgående kontrakt i år og med bedre "record" en Amahl Pellerino ? Er han virkelig ikke interessant her på forumet ?? Er det fordi få kjenner til han ? Han kan sees i sammendrag i alle Bærum kampene i år i link jeg la ut.

Kan nevne at Lillestrøm har stor suksess med den forrige Bærum spilleren de hentet før denne sesongen i Marius Lundemo som har imponert. Han nevnes nå som Lillestrøm beste midtbanespiller i vårsesongen. Amahl Pellerino vil Lillestrøm hente nå men mangler penger selv om det ikke er snakk om så veldig mange hundretusener i overgangsum siden han bare har noen måneder igjen av kontrakten.

Hva mener du krakra ? Er han en aktuell spiss kandidat eller har du noen som har bedre "record" siste par sesonger som kan hentes like rimelig ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Vi har jo en like målfarlig spiller i Nest-Sotra. Den jeg helst ville hentet fra Adeccoligaen er lillebror Riski som har en veldig imponerende scoringsrate. Ett mål enn Skålevik og Pellerino, men med to færre kamper på et lag som knapt scorer mål.

Håper Norling har noen målkåte svensker på listen sin, for vi trenger noen som er kald foran mål og flinke til å komme seg til sjanser.

Nixon

Quote from: krakra on June 19, 2014, 12:19:42 PM
Quote from: Nixon on June 19, 2014, 12:16:54 PM
Quote from: krakra on June 19, 2014, 12:11:49 PMBirkelund har mer løpskraft enn de midtbanespillerne vi har i dag. Han tilfører oss det og han koster lite så vi får brukt midler på tyngre forsterkninger andre steder. Der ligger forskjellen.


Må ikke Birkelund prestere mer enn å bare løpe? Det er soleklart at det er store usikkerhetsmomenter med om Birkelund har tatt de nødvendige stegene siden sist han var her. Forhåpentligvis har han gjort det, men sikkert er det ikke.
Ja, det må han. Men vi vet iallefall at Birkelund har noe vi trenger. Det vet vi ikke med Mos.


Det vet vi ikke med noen. Men det virker som at du nærmest automatisk har mer tro på unge fra Adecco enn spillere som vitterlig har prestert i TL. Det er et sjansespill begge deler.

Men ang. Mos vs. Birkelund er det jo flaks for Birkelund at han har en forholdsvis enkel og stabil egenskap i motsetning til det å skåre mål...
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krakra on June 19, 2014, 12:31:10 PMHåper Norling har noen målkåte svensker på listen sin, for vi trenger noen som er kald foran mål og flinke til å komme seg til sjanser.


Problemet er vel at vi ligger sist i TL og ikke har vi mye penger som kan "overbevise" de heller. Så alt vi har igjen er at de vil trene og spille under Norling. Og jeg vil ikke vedde mye penger på at det er nok til å hente stabile målskårere fra Sverige. Dessverre.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on June 19, 2014, 12:44:41 PM
Quote from: krakra on June 19, 2014, 12:19:42 PM
Quote from: Nixon on June 19, 2014, 12:16:54 PM
Quote from: krakra on June 19, 2014, 12:11:49 PMBirkelund har mer løpskraft enn de midtbanespillerne vi har i dag. Han tilfører oss det og han koster lite så vi får brukt midler på tyngre forsterkninger andre steder. Der ligger forskjellen.


Må ikke Birkelund prestere mer enn å bare løpe? Det er soleklart at det er store usikkerhetsmomenter med om Birkelund har tatt de nødvendige stegene siden sist han var her. Forhåpentligvis har han gjort det, men sikkert er det ikke.
Ja, det må han. Men vi vet iallefall at Birkelund har noe vi trenger. Det vet vi ikke med Mos.


Det vet vi ikke med noen. Men det virker som at du nærmest automatisk har mer tro på unge fra Adecco enn spillere som vitterlig har prestert i TL. Det er et sjansespill begge deler.

Men ang. Mos vs. Birkelund er det jo flaks for Birkelund at han har en forholdsvis enkel og stabil egenskap i motsetning til det å skåre mål...

Det har jeg ikke sagt. Jeg sier bare at noen mener vi må hente etablert og bevist kvalitet. Så ser jeg noen av de samme skrive at nå har AaFK reddet seg fra nedrykk og at Mos er et sikkert kjøp. Det er han jo overhodet ikke. Han er ren gambling fra AaFKs side og jeg tviler på at Mos inn ville skapt den store entusiasmen hos oss. Det er bare enkelte som hyper han opp fordi han gikk til noen andre.

Nixon

Jeg tror det hadde vært en overgang som hadde blitt hilst velkommen fra svært mange slik situasjonen er nå dersom ham hadde kommet til Brann, og at det ikke bare er fordi han har gått til en konkurrent. Jeg hadde mye heller tatt han enn de Adeccospillerne som ble nevnt over her.
Rød makt på Hansa

krakra

Vel, da er vi uenige om det. Men nå har enkelte skreket om at Brann må forsterkes tungt i alle ledd og da er jeg overrasket over at et one hit wonder som Mos liksom er listen de snakker om. Det er ingen tung forsterkning.

Nixon

Men det hadde vært en realistisk forsterkning. Det er greit nok å ha ønskelister, men Brann sin økonomiske evne til å hente spillere ligger ikke skyhøyt for tiden. Det er realiteten.
Rød makt på Hansa

osoerli

Notoriske målscorarar veks vel ikkje på trær.
I alle fall ikkje dei som gidd å gå til bunnlaget i norsk toppliga.
Trur nok Mos er noko av det betre me kan drauma om å få faktisk.
betre spelarar enn han går til betre klubbar, for høgare pris faktisk.
Om RBH klarar å få inn noko betre enn Mos skal eg jaggu eta Labukasdrakten til kona og legga seansen ut på Youtube!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

June 19, 2014, 13:21:52 PM #6211 Last Edit: June 19, 2014, 13:25:12 PM by Gulløl
Quote from: krakra on June 19, 2014, 12:31:10 PM
Vi har jo en like målfarlig spiller i Nest-Sotra. Den jeg helst ville hentet fra Adeccoligaen er lillebror Riski som har en veldig imponerende scoringsrate. Ett mål enn Skålevik og Pellerino, men med to færre kamper på et lag som knapt scorer mål.

Håper Norling har noen målkåte svensker på listen sin, for vi trenger noen som er kald foran mål og flinke til å komme seg til sjanser.


Hønefoss spilleren Roope Riski er et godt alternativ om Brann har penger disponibelt for å hente han. Med Skarsfjord og Walstad som ledere i Hønefoss blir han nok sannsynligvis priset veldig høyt om Brann vil hente han. Så da er han vel ikke så aktuell.

Når det gjelder Amahl Pellegino sammenlignet med Steffen Lie Skålevik mener jeg førstnevnte er et noe bedre valg totalt sett. En ting er at han har scoret mer i år og i fjor. En annen ting er at Pellegino er bosman spiller og det er ikke Skålevik. Nest-Sotra selger ikke Skålevik billig til Brann selv om han har vært i klubben før. Henter Brann Pellegino får de en som har bedre scoringsstatistikk og er billigere å hente.

Scorings statistikk for spillerne:
For Steffen Lie Skålevik har 8 mål i 2014(1 divisjon) og 13 mål i 2013(2 divisjon).
Amahl Pellegino har 8 mål i 2014(1 divisjon) og 17 mål i 2013(2 divisjon)

Når det gjelder målkåte svenske spillere er det nok hard konkurranse med svenske klubber. Vi fikk for kort tid siden en slik spiller for 4 millioner som bare har lykkes under middels. Og denne gang har vi vel neppe 4 millioner disponibelt, ihvertfall ikke etter at en noe høyere prioritert midtbanedirigent er handlet inn(og da mener jeg ikke Birkelund). Mulig at Brann har en midtstopper også høyere prioritert en en spiss. Og da er det ikke så mye penger igjen til et spiss kjøp. Derfor er Pellegino et godt valg med en nesten tom pengesekk. Han kunne vært et supert alternativ for Softball sine 500 000 kr.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Det bør nevnes at verken Skålevik, Pellegrino eller lillebror Riski er tunge forsterkninger. Det skal heller ikke ses bort ifra at Mos muligens kunne puttet noen mål i første divisjon ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: Gulløl on June 19, 2014, 13:21:52 PMHan kunne vært et supert alternativ for Softball sine 500 000 kr.


Ja, bortsett fra den kjedelige detaljen at Softball er laget for å kjøpe lokale spillere...
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: dudo on June 19, 2014, 13:24:43 PM
Det bør nevnes at verken Skålevik, Pellegrino eller lillebror Riski er tunge forsterkninger. Det skal heller ikke ses bort ifra at Mos muligens kunne puttet noen mål i første divisjon ...
Nei, men de er nok rimeligere og de er på et annet stadie i karrieren. På vei opp. Hvor sulten vil Mos være når han nok engang kommer tilbake til TL med halen mellom beina. Han virket ikke voldsomt tent da han var i VIF sist, og det er klubben i hans hjerte.

Gulløl

June 19, 2014, 13:36:11 PM #6215 Last Edit: June 19, 2014, 13:38:13 PM by Gulløl
Skal Brann hente en spiss trenger de en spiss som er i flyten og som kan prestere fra start av. Skålevik, Pellegrino og Riski er i flyten selv om de spiller i 1 divisjon. Mos og Ojo trenger trolig mer tid for å komme i gang. Brann har ikke tid til å vente til september før en ny spiss er i gang. Her må det må det mål i buret ganske fra starten av etter 15 juli og da er en spiss med selvtillit og i flyten bedre og mindre gambling.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: krakra on June 19, 2014, 13:27:58 PM
Quote from: dudo on June 19, 2014, 13:24:43 PM
Det bør nevnes at verken Skålevik, Pellegrino eller lillebror Riski er tunge forsterkninger. Det skal heller ikke ses bort ifra at Mos muligens kunne puttet noen mål i første divisjon ...
Nei, men de er nok rimeligere og de er på et annet stadie i karrieren. På vei opp. Hvor sulten vil Mos være når han nok engang kommer tilbake til TL med halen mellom beina. Han virket ikke voldsomt tent da han var i VIF sist, og det er klubben i hans hjerte.


He he, glasset er alltid halvtomt når det gjelder etablerte spillere og halvfullt når det gjelder yngre spillere...;)

Men dette blir bare spekulasjoner! Fyren er 25 år og ikke 35. Han har mange år igjen av karrieren og ikke minst mange kontrakter igjen å skrive. Så jeg tviler sterkt på at det er noe i veien med motivasjonen og at det skal være det som gjør at han eventuelt flopper i oransjebyen. Og at han ikke fikk det til å fungere helt i VIF bør ikke holdes mot noen spisser.
Rød makt på Hansa

Nixon

Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on June 19, 2014, 13:38:32 PM
Quote from: krakra on June 19, 2014, 13:27:58 PM
Quote from: dudo on June 19, 2014, 13:24:43 PM
Det bør nevnes at verken Skålevik, Pellegrino eller lillebror Riski er tunge forsterkninger. Det skal heller ikke ses bort ifra at Mos muligens kunne puttet noen mål i første divisjon ...
Nei, men de er nok rimeligere og de er på et annet stadie i karrieren. På vei opp. Hvor sulten vil Mos være når han nok engang kommer tilbake til TL med halen mellom beina. Han virket ikke voldsomt tent da han var i VIF sist, og det er klubben i hans hjerte.


He he, glasset er alltid halvtomt når det gjelder etablerte spillere og halvfullt når det gjelder yngre spillere...;)

Men dette blir bare spekulasjoner! Fyren er 25 år og ikke 35. Han har mange år igjen av karrieren og ikke minst mange kontrakter igjen å skrive. Så jeg tviler sterkt på at det er noe i veien med motivasjonen og at det skal være det som gjør at han eventuelt flopper i oransjebyen. Og at han ikke fikk det til å fungere helt i VIF bør ikke holdes mot noen spisser.
Hvor stor suksessrate har Brann hatt med disse hjemvendte proffene kontra Adeccoligaspillere?

osoerli

Uansett kven ein kjøper er det vel alltid litt bingo om han slår til eller ikkje.
I alle fall om dei kjem frå 1. div.
Difor bør me vel handla minst 2, sjøl om det ikkje finns pengar til nokon.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Vi er sist i TL, skulle tru det beste i Adecco ville styrke oss.
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: krakra on June 19, 2014, 13:47:16 PM
Quote from: Nixon on June 19, 2014, 13:38:32 PM
Quote from: krakra on June 19, 2014, 13:27:58 PM
Quote from: dudo on June 19, 2014, 13:24:43 PM
Det bør nevnes at verken Skålevik, Pellegrino eller lillebror Riski er tunge forsterkninger. Det skal heller ikke ses bort ifra at Mos muligens kunne puttet noen mål i første divisjon ...
Nei, men de er nok rimeligere og de er på et annet stadie i karrieren. På vei opp. Hvor sulten vil Mos være når han nok engang kommer tilbake til TL med halen mellom beina. Han virket ikke voldsomt tent da han var i VIF sist, og det er klubben i hans hjerte.


He he, glasset er alltid halvtomt når det gjelder etablerte spillere og halvfullt når det gjelder yngre spillere...;)

Men dette blir bare spekulasjoner! Fyren er 25 år og ikke 35. Han har mange år igjen av karrieren og ikke minst mange kontrakter igjen å skrive. Så jeg tviler sterkt på at det er noe i veien med motivasjonen og at det skal være det som gjør at han eventuelt flopper i oransjebyen. Og at han ikke fikk det til å fungere helt i VIF bør ikke holdes mot noen spisser.
Hvor stor suksessrate har Brann hatt med disse hjemvendte proffene kontra Adeccoligaspillere?


Som sagt. Fyren er 25 år og ikke representativ for mange som ellers kommer tilbake og bør derfor ikke sammenlignes med disse eldre. Det blir litt søkt.

Se på f.eks. Helstad. Første gang han kom tilbake til TL (sikkert med halen mellom beina) var han i rett alder og fortsatte der han slapp. Andre gang var han for gammel.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: krakra on June 19, 2014, 13:47:16 PM
Quote from: Nixon on June 19, 2014, 13:38:32 PM
Quote from: krakra on June 19, 2014, 13:27:58 PM
Quote from: dudo on June 19, 2014, 13:24:43 PM
Det bør nevnes at verken Skålevik, Pellegrino eller lillebror Riski er tunge forsterkninger. Det skal heller ikke ses bort ifra at Mos muligens kunne puttet noen mål i første divisjon ...
Nei, men de er nok rimeligere og de er på et annet stadie i karrieren. På vei opp. Hvor sulten vil Mos være når han nok engang kommer tilbake til TL med halen mellom beina. Han virket ikke voldsomt tent da han var i VIF sist, og det er klubben i hans hjerte.


He he, glasset er alltid halvtomt når det gjelder etablerte spillere og halvfullt når det gjelder yngre spillere...;)

Men dette blir bare spekulasjoner! Fyren er 25 år og ikke 35. Han har mange år igjen av karrieren og ikke minst mange kontrakter igjen å skrive. Så jeg tviler sterkt på at det er noe i veien med motivasjonen og at det skal være det som gjør at han eventuelt flopper i oransjebyen. Og at han ikke fikk det til å fungere helt i VIF bør ikke holdes mot noen spisser.
Hvor stor suksessrate har Brann hatt med disse hjemvendte proffene kontra Adeccoligaspillere?


Ganske stor vil jeg si. Bengt Sæternes hadde 38 mål på 77 kamper (0,49 snitt), Helstad 35 mål på 48 kamper (0,72). Kim Ojo hadde 26 på 57 kamper (0,46). Hvor mange andre spisser har vi hentet fra Adeccoen (står rimelig stille her nå)?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Hva da med Huseklepp, Trond Fredrik Ludvigsen, Azar Karadas osv?

kabelmann

En fifig tilleggsopplysning: Helstad v1 som vi hentet fra Ham-kam Adeccoen scoret 54 mål på 99 kamper som gir et snitt på 0,54, betydelig lavere enn en eldgammel og utgått på dato Helstad v2.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

pidre

Saludar a los monos!

kabelmann

Quote from: krakra on June 19, 2014, 14:03:09 PM
Hva da med Huseklepp, Trond Fredrik Ludvigsen, Azar Karadas osv?


Noe som er litt interessant her er at Helstad og Sæternes ble hentet av POL, de tre du nevnte ble hentet av RBH.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

June 19, 2014, 14:10:54 PM #6227 Last Edit: June 19, 2014, 14:12:28 PM by krakra
Quote from: kabelmann on June 19, 2014, 14:09:21 PM
Quote from: krakra on June 19, 2014, 14:03:09 PM
Hva da med Huseklepp, Trond Fredrik Ludvigsen, Azar Karadas osv?


Noe som er litt interessant her er at Helstad og Sæternes ble hentet av POL, de tre du nevnte ble hentet av RBH.
Ja, og det er jo han som eventuelt vil svi av millioner på de neste hjemvendte proffene. Det er gambling uansett. Da kan vi like gjerne gamble på noen litt rimeligere og med mer av fremtiden foran seg.

Det er klart at alt treffer bedre når det gjennomføres av folk som har peiling og vet hva de ser etter.

kabelmann

At det er feil mann som henter spillerne våre for tiden tror jeg ingen er uenige i.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Det beste hadde egentlig vært å gjøre som i 2011 og hentet en haug av gratis spillere som er rimelige i drift og satset på at noen slår til.

StuckedPaaOstlandet

Birkelund signerte hvertfall ut 2015 sesongen, og softball bidro med det jeg vil anta er store deler av utgiftene!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Ricky

Quote from: kabelmann on June 19, 2014, 14:09:21 PM
Quote from: krakra on June 19, 2014, 14:03:09 PM
Hva da med Huseklepp, Trond Fredrik Ludvigsen, Azar Karadas osv?


Noe som er litt interessant her er at Helstad og Sæternes ble hentet av POL, de tre du nevnte ble hentet av RBH.


Trond Fredrik Ludvigsen ble hentet sommeren 2005

kabelmann

Quote from: Ricky on June 19, 2014, 15:00:59 PM
Quote from: kabelmann on June 19, 2014, 14:09:21 PM
Quote from: krakra on June 19, 2014, 14:03:09 PM
Hva da med Huseklepp, Trond Fredrik Ludvigsen, Azar Karadas osv?


Noe som er litt interessant her er at Helstad og Sæternes ble hentet av POL, de tre du nevnte ble hentet av RBH.


Trond Fredrik Ludvigsen ble hentet sommeren 2005


På Wiki stod det at han kom før 2008-sesongen, men jeg burde vel strengt tatt huske bedre enn som så.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Da er Birkelund i boks, og så lenge ingenting annet er meldt kommer Soko tilbake snart. Det er i ferd med å bli litt mange på midten.
Tren på langskudd

roaldinho

Magne Jordan Nilsen
@DTMagne

Jostein Flo bekrefter at Godset har invitert Bærum-spiss @AmahlPellegrino på prøvespill. Skjer trolig når Godset returnerer fra Sverige.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Flott med Birkelund. Men hva er det med den korte kontrakten? Dersom han slår til vil det bli kontraktsmas nesten umiddelbart.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Quote from: Nixon on June 19, 2014, 15:31:55 PM
Flott med Birkelund. Men hva er det med den korte kontrakten? Dersom han slår til vil det bli kontraktsmas nesten umiddelbart.


Om Brann rykker ned og han ikke vil være med til første divisjon? Bare spekulerer.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Quote from: krakra on June 19, 2014, 14:16:18 PMDet beste hadde egentlig vært å gjøre som i 2011 og hentet en haug av gratis spillere som er rimelige i drift og satset på at noen slår til.

Det kunne funket før sesongen. Nå må vi være mer sikker.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Da er det feil mann bak spakene.

dudo

Quote from: roaldinho on June 19, 2014, 15:35:11 PM
Quote from: Nixon on June 19, 2014, 15:31:55 PM
Flott med Birkelund. Men hva er det med den korte kontrakten? Dersom han slår til vil det bli kontraktsmas nesten umiddelbart.


Om Brann rykker ned og han ikke vil være med til første divisjon? Bare spekulerer.


"Nei altså, han e ikkje helt trygg på oss, og vi ikkje på han, så då ... "
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: krakra on June 19, 2014, 15:37:16 PM
Da er det feil mann bak spakene.


Helt klart enig, men Norling må da for fanden ha noe å bidra med når det gjelder spillerlogistikk også?!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

StuckedPaaOstlandet

Quote from: Nixon on June 19, 2014, 15:31:55 PM
Flott med Birkelund. Men hva er det med den korte kontrakten? Dersom han slår til vil det bli kontraktsmas nesten umiddelbart.


1,5 år er vel greit til å begynne med, han får nok ny kontrakt til vinteren om han slår skikkelig igjennom. Spennende spiller, blir nok ikke den som forhindrer nedrykk, men kan sikkert bidra bra på sikt, burde ha kapasiteten til å fungere på midten i 442.

Lasaron

Han kan utmerket godt redde oss fra nedrykk. Vi trenger ikke enorme spillere for å karre oss til en 13.-14.-plass. Isolert sett tror jeg ikke han er bedre enn de vi har, men han har ferdigheter vi har litt lite av, og sånn sett kan totalen bli bedre.
Tren på langskudd

krakra

Jeg syns fortsatt det er en meningsløst fokus. Greit at midtbanen ikke har vært optimal, men nedrykket redder vi oss ifra i boksene. Fortsetter vi å være like dårlige innenfor begge bokser har det lite å si hvem vi har på midten.

Birkelund skaper balanse på midten. Noe som er viktig for spillet vårt. Får vi Badji i gang er midtbanen bra nok. Fortsetter han i samme spor må han selges og erstattes.

krøvel vellevold

Hvorfor gidder folk diksutere dette emnet? Kommer jo ingen forsterkninger uansett. Henter vi noe i det hele tatt, er det helt sikkert spillere som ikke betyr noe fra eller til. En eller annen reserve fra albansk 3.divisjon eller noe sånt.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Ehm...Vi har jo nettopp hentet Birkelund?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: ostraume on June 19, 2014, 17:15:38 PM
Ehm...Vi har jo nettopp hentet Birkelund?


Ja, som Krøvel skriver. Ingen forsterkning!;)
Rød makt på Hansa

ostraume

Det kan tenkes, men det er i alle fall ikke "ingenting å diskutere".
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

KenHasle

Fint med Birkelund inn, velkommen hjem! Han kan fort bli en forsterkning, vår sentrale midtbane er muligens den svakeste i eliteserien. Men det blir ikke medalje av dette heller.

Go Up