• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

VM - Tråd..

Started by Snublefot, June 10, 2006, 14:26:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Alexåsane

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Derabilo"Deilig seier til Italia.  .


Tviler på at du kan mislike lag som Molde og VIF. Italia har jo flere klyser enn disse to tilsammen! Italia har jo 10 Hoset'er på laget!


Tulling.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

krøvel vellevold

Quote from: "Alexåsane"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Derabilo"Deilig seier til Italia.  .


Tviler på at du kan mislike lag som Molde og VIF. Italia har jo flere klyser enn disse to tilsammen! Italia har jo 10 Hoset'er på laget!


Tulling.


Ja, DET var jo et godt argument i diskusjonen!
Legg ned hele klubben!

Gud

Franskmennene filmer like mye som italierne. Malouda sin filming i dagens finale er jo et eksempel på det. Franskmennen er arrogante og jeg har null respekt for dem etter de flakset seg videre på Portugals bekostning til EM-finalen i 2000. Henry sin filmeteknikker er finslepne etter de mange årene i Arsenal, med Arsene Wenger som trener.

Alexåsane

Minst like godt som ditt om at du missliker fotballspillere med langt hår.

Mange fantastiske fotball spillere på Italia. Og det kan du ikke si imot.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

blahblah

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Derabilo"Deilig seier til Italia.  .


Tviler på at du kan mislike lag som Molde og VIF. Italia har jo flere klyser enn disse to tilsammen! Italia har jo 10 Hoset'er på laget!

Enig. og zidane er en fin type, akkurat som henry. to av verdens beste spilere. det holder for meg!

krøvel vellevold

Quote from: "Alexåsane"Minst like godt som ditt om at du missliker fotballspillere med langt hår.

Mange fantastiske fotball spillere på Italia. Og det kan du ikke si imot.


Men de var ikke mer fantastiske enn at de ble rundspilt i finalen.
Legg ned hele klubben!

blahblah

Quote from: "blahblah"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Derabilo"Deilig seier til Italia.  .


Tviler på at du kan mislike lag som Molde og VIF. Italia har jo flere klyser enn disse to tilsammen! Italia har jo 10 Hoset'er på laget!

Enig.

Quote from: "C@Bøe_79"Frankrike har,Klovnen Zidane..
Og de har sytepavene Viera og Henry, det holder for meg.
og zidane er en fin type, akkurat som henry. to av verdens beste spilere. det holder for meg!

blahblah

går ikke det ann og endre innlegg her inne?

C@Bøe_79

Quote from: "Gud"Franskmennene filmer like mye som italierne. Malouda sin filming i dagens finale er jo et eksempel på det. Franskmennen er arrogante og jeg har null respekt for dem etter de flakset seg videre på Portugals bekostning til EM-finalen i 2000. Henry sin filmeteknikker er finslepne etter de mange årene i Arsenal, med Arsene Wenger som trener.


Tror han lærte det meste i Juventus...
Men Italia har kommet seg, de la seg mye mer før..
Er mye flere lag som gjør det no enn før også..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

C@Bøe_79

Quote from: "blahblah"går ikke det ann og endre innlegg her inne?


Tror webmaster sliter med den funksjonen for tiden...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

blahblah

Tror alle med hånden på hjertet kan si at frankrike hadde fortjent og vinne i dag. trist det med Zidane på slutten, han hadde fortjent en verdig slutt på karrieren. lurer på hva slags gloser denne italieneren slengte ut.

Alexåsane

Italia har fremstått som et mye mer reint spillende lag. De er ikke mer ufin enn noen andre lag!! Dønn solid bakover og gode fremover. Ser du Italia spille lange baller? Nei, de spiller seg nesten vær gang ut, mye småspill og flotte kombinasjoner.

Då hjelper deg ikke å komme meg utsagn om slik Italia har vært før, bare fordi du er frustrert over at de vinner.

Italia er et fantastisk land, med flotte folk og et veldig godt fotball lag!

God natt!!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Ferguson

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Derabilo"Deilig seier til Italia.  .


Tviler på at du kan mislike lag som Molde og VIF. Italia har jo flere klyser enn disse to tilsammen! Italia har jo 10 Hoset'er på laget!


Frankrike har,Klovnen Zidane..
Og de har sytepavene Viera og Henry, det holder for meg.


Klovn og klovn. Geni vil eg si. Det han har gitt fotballen bør vi være fornøyd med til evig tid. Zidane e en mester, magiker og en iskald mann. Se straffen. Ingen i verden e så iskald at de gjør noe sånt. Det e magi.

Når vi e inne på klovner så har har Italia utrolig mange. tenker på Totti og spytting, De Rossi og albuen, kamfiksingsskandalen osv. Snakk om pisse på seg selv(regner med du e en Italiafan). De skandalen Zidane gjor blir bare en dråpe i havet i forhold til alle de skandalene Italia har gitt oss.

Syns ikkje Italia vant fortjent. Tyskland og Argentina spilte bedre fotball enn de.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Dinho

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Alexåsane"Minst like godt som ditt om at du missliker fotballspillere med langt hår.

Mange fantastiske fotball spillere på Italia. Og det kan du ikke si imot.


Men de var ikke mer fantastiske enn at de ble rundspilt i finalen.


Ja italia ble jo virkelig rundspilt i første omgang. Og de hadde vel heller ikke avslutninger i treverket og et annullert mål. Frankrike burde vel vunnet fem seks null bare fordi italia er italia. Hva tyskland kampen gjelder satte italia inn to spisser i ekstraomgangene og hadde to avslutninger i stengene i ekstraomgangene i en kamp som alle andre enn sikkert deg beskriver som vms beste. Tyske aviser hyllet sine egne og var skjønt enige om at de tapte for et bedre lag.

Er på tide de stenger internett forbindelsen på den planet du befinner deg på!

Alexåsane

Quote from: "Ferguson"
Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Derabilo"Deilig seier til Italia.  .


Tviler på at du kan mislike lag som Molde og VIF. Italia har jo flere klyser enn disse to tilsammen! Italia har jo 10 Hoset'er på laget!


Frankrike har,Klovnen Zidane..
Og de har sytepavene Viera og Henry, det holder for meg.


Klovn og klovn. Geni vil eg si. Det han har gitt fotballen bør vi være fornøyd med til evig tid. Zidane e en mester, magiker og en iskald mann. Se straffen. Ingen i verden e så iskald at de gjør noe sånt. Det e magi.

Når vi e inne på klovner så har har Italia utrolig mange. tenker på Totti og spytting, De Rossi og albuen, kamfiksingsskandalen osv. Snakk om pisse på seg selv(regner med du e en Italiafan). De skandalen Zidane gjor blir bare en dråpe i havet i forhold til alle de skandalene Italia har gitt oss.

Syns ikkje Italia vant fortjent. Tyskland og Argentina spilte bedre fotball enn de.


Totti og spyttingen, Zidane og skallingen:| Blir sett på forskjellig fordi Totti er Italiener og Zidane er Fransk? Eller er det verre å spytte enn å skalle?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

XPen

FORZA AZZURI!!!!! CAMPIONE DEL MONDO

C@Bøe_79

Quote from: "blahblah"Tror alle med hånden på hjertet kan si at frankrike hadde fortjent og vinne i dag. trist det med Zidane på slutten, han hadde fortjent en verdig slutt på karrieren. lurer på hva slags gloser denne italieneren slengte ut.


Liker ikke Frankrike, av samme grunn som jeg ikke liker Deco.
Du skal spille for landet du tilhører og røttene dine kommer fra...
Frankrike har jo robbet diverse øyer og gamle kolonier, skulle Sverige kunne stille med nordmenn(grunnet unionen)?

Zidane er fra Algeri ikke Frankrike..
Deco er brasse,ikke Portugiser.
Og han ene på Trinidi & Tobago(husker ikke navnet hans), besteforeldrene hadde bodd 8år på øyen og han 2 år ,og derfor kunne han spille der...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Alexåsane

Lurer på en ting. Totti spyttet, Crouch lugger, rooney stemper i skrittet, Zidane skaller i brystet. Og mange andre har gjort ufine ting opp gjennom historien.

Hvorfor blir denne spyttingen alltid nevnt?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Ferguson

Quote from: "Alexåsane"
Quote from: "Ferguson"
Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Derabilo"Deilig seier til Italia.  .


Tviler på at du kan mislike lag som Molde og VIF. Italia har jo flere klyser enn disse to tilsammen! Italia har jo 10 Hoset'er på laget!


Frankrike har,Klovnen Zidane..
Og de har sytepavene Viera og Henry, det holder for meg.


Klovn og klovn. Geni vil eg si. Det han har gitt fotballen bør vi være fornøyd med til evig tid. Zidane e en mester, magiker og en iskald mann. Se straffen. Ingen i verden e så iskald at de gjør noe sånt. Det e magi.

Når vi e inne på klovner så har har Italia utrolig mange. tenker på Totti og spytting, De Rossi og albuen, kamfiksingsskandalen osv. Snakk om pisse på seg selv(regner med du e en Italiafan). De skandalen Zidane gjor blir bare en dråpe i havet i forhold til alle de skandalene Italia har gitt oss.

Syns ikkje Italia vant fortjent. Tyskland og Argentina spilte bedre fotball enn de.


Totti og spyttingen, Zidane og skallingen:| Blir sett på forskjellig fordi Totti er Italiener og Zidane er Fransk? Eller er det verre å spytte enn å skalle?


Eg mener det ikkje finner noe mer nedverdigene enn å spytte på ett annet menneske. Ka ville du foretrukket? Nedskalling i magen så du deiser i bakken eller en god spytteklyse i øynene?

Zidane gjor en feil idag. Det e det han blir "hyllet" for. Ikkje fintene, straffen og de herlige vendingene.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Derabilo

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Derabilo"Italia har stÃ¥tt for flott fotball gjennom hele turneringen, og er en mer verdig mester enn Frankrike som hanglet seg igjennom flere kamper.  .


Hanglet seg videre? Hva skal vi si om Italia som slår ut Australia på et tvilsomt idømt straffe på over-overtid? Og som også avgjorde kampen mot Tyskland i siste minutt. Det er vel også å hangle seg videre?

Og hvor interessant er det hvor gode Italia har vært i de andre kampene, når de blir rundspilt i selve finalen? Er Italia bedre enn Frankrike fordi Italia vant 3-0 mot Ukraina? For å si det sånn: Hadde Brann ufortjent tapt mot RBK i cupfinalen, så er det jo ingen som hadde sagt at RBK fortjente seieren fordi de var så gode i 3.runde og kvartfinalen?
Bergen ut av Norge -

krøvel vellevold

Quote from: "Dinho"Ja italia ble jo virkelig rundspilt i første omgang. Og de hadde vel heller ikke avslutninger i treverket og et annullert mÃ¥l.  
Legg ned hele klubben!

Derabilo

Bergen ut av Norge -

krøvel vellevold

Quote from: "Derabilo"Hvem fortjener å vinne finalen, dersom man bare ser finalen? Uavgjort var greit.


Tull! Frankrike var klart bedre enn Italia!
Legg ned hele klubben!

Derabilo

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Derabilo"Hvem fortjener å vinne finalen, dersom man bare ser finalen? Uavgjort var greit.


Tull! Frankrike var klart bedre enn Italia!


Siden Italia spilte best i 1.? Siden Frankrike var best i 2.? Og siden Italia hadde god defensiv kontroll, som vanlig, gjennom hele kampen? Ikke la et hat mot Italia la deg miste all fornuft, som du som regel har mye av. Uavgjort var et greit resultat. Overall VM; fortjent, og deilig, Italia seier. Jeg heiet på Frankrike før finalen, bare så det er sagt. Det er snudd no.
Bergen ut av Norge -

C@Bøe_79

http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=3370&o=0

Klovn..
Med så mye rutine, og så gjøre noe slikt..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Ferguson

Quote from: "C@Bøe_79"http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=3370&o=0

Klovn..
Med så mye rutine, og så gjøre noe slikt..


Og fortsatt driter du i eget reir
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krøvel vellevold

Quote from: "Derabilo"Siden Italia spilte best i 1.? Siden Frankrike var best i 2.? Og siden Italia hadde god defensiv kontroll, som vanlig, gjennom hele kampen?  .
Legg ned hele klubben!

Derabilo

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Derabilo"Siden Italia spilte best i 1.? Siden Frankrike var best i 2.? Og siden Italia hadde god defensiv kontroll, som vanlig, gjennom hele kampen?  .


Hva enn Materazzi har gjort bringer det skam over han, Zidane har fremdeles bragt skam over seg selv. Stå for egne handlinger. Ingenting av den skammen fjernes. Dersom Materazzi har sagt noe som ligner på det du hinter til, håper jeg han utestenges fra all fotball i all evighet, sånt pakk sku vært henrettet.

Ingen av lagene var overlegne, det var et greit overtak til begge lag i 2 forskjellige omganger. I første ekstraomgang var Frankrike fremdeles greit bedre enn Italia, og var dermed lenger bedre enn Italia. Men uavgjort er et greit resultat, var så jevnspilt.
Bergen ut av Norge -

michaelll

Quote from: C@Bøe_79http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=3370&o=0

Klovn..
Med så mye rutine, og så gjøre noe slikt..


At det han gjorde fortjente direkte rødt kort er det ikke tvil om, men å kalle en spiller av hans kaliber en klovn fordi han viser menneskelige trekk drar det for langt. Det er synd at han avslutter en glimrende karriere som fotballspiller på denne måten, men han er ingen klovn for det.

KEA

Gratulasjoner til Italia for et meget fortjent mesterskap! Til tross for korrupsjonsproblemene på hjemmebane har spillerne klart å holde fokus på det sportslige og bevist for all verden at de kan spille fotball. Det er jo faktisk det det handler om.

At ønskefinalen endte i utvisning av Zidane er et skår i gleden, for det ødela hele slutten av kampen i dag. At han ble provosert er åpenbart, men at en så rutinert og merittert spiller skaller ned en motspiller i kampens avgjørende fase er helt utilgivelig, og han bør skamme seg overfor sine lagkamerater og nasjonen. Jeg skulle heller likt å se Italia heve pokalen med Zidane tilstede enn sittende i garderoben uten engang å ville motta sølvmedaljen. En trist sorti for en stor spiller.

Italia står nå alene på toppen som Europas beste lag gjennom tidene i VM-sammenheng, kun slått av Brasil i hele verden, og det er smålig å ikke anerkjenne de kvalitetene dette representerer. Italia har vært bunnsolide gjennom hele mesterskapet, spilt glimrende fotball, og har hatt flere av VMs største profiler. At de framstår som det beste laget at the end of the day er helt fortjent.

blahblah

Herregud for noen jævla tåper.. bitter selvom dere vant med flaks? ser ut som det bare er meg ferguson og krøvel som har sett samme kamp. og den skallingen er rødt kort alle er enig. men alle kan vel se at denne italieneren ligger seg selv i bakken. og det med hvor spillerene kommer fra har ingenting med hvem som var best på banen.

viva la france!!!

michaelll

Quote from: "C@Bøe_79"
Zidane er fra Algeri ikke Frankrike..


Zidane er vel født og oppvokst Marseille, det gjør ham til fransk i min bok, selvom foreldrene er fra Algerie.

Derabilo

KEA; bra skrevet.

blahblah; forsto ikke siste innlegget ditt. Er vi bitter? På hva da? At vi vant? At Zidane ble fortjent utvist? Om Materazzi overspiller eller ikke, det er rødt kort. Har det noengang vært noen diskusjon om han overspiller forresten? Frankrike var ikke best på banen, ikke Italia heller. Det var jevnt, fortjent uavgjort. Det har ikke jeg noe problem med å se, men dere har visst problem med å se at Italia vant fortjent.

La meg gjette at dere alle 3 har et hat mot Italia som dere har hatt fra før VM, og som overstyrer deres evne til å se kampen slik den egentlig var (objektivt det heter?). Samme som det for meg er veldig vanskelig å se at Brann taper fortjent mot VIF og RBK. De skal knuses litt ekstra før jeg klarer å se at det er fortjent.
Bergen ut av Norge -

C@Bøe_79

Quote from: "Ferguson"
Quote from: "C@Bøe_79"http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=3370&o=0

Klovn..
Med så mye rutine, og så gjøre noe slikt..


Og fortsatt driter du i eget reir


På hvilken måte?
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

C@Bøe_79

Quote from: "michaelll"
Quote from: "C@Bøe_79"
Zidane er fra Algeri ikke Frankrike..


Zidane er vel født og oppvokst Marseille, det gjør ham til fransk i min bok, selvom foreldrene er fra Algerie.


Er temmelig sikker på at han er født i Algeri..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

C@Bøe_79

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "michaelll"
Quote from: "C@Bøe_79"
Zidane er fra Algeri ikke Frankrike..


Zidane er vel født og oppvokst Marseille, det gjør ham til fransk i min bok, selvom foreldrene er fra Algerie.


Er temmelig sikker på at han er født i Algeri..


Sorry,tok feil..
http://www.terrace.qld.edu.au/academic/lote/french/yr5zinzdep.htm
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Ferguson

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Ferguson"
Quote from: "C@Bøe_79"http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=3370&o=0

Klovn..
Med så mye rutine, og så gjøre noe slikt..


Og fortsatt driter du i eget reir


På hvilken måte?


Som eg skrev i ett tidligere innelegg du sikkert ikke leste:

"Når vi e inne på klovner så har har Italia utrolig mange. tenker på Totti og spytting, De Rossi og albuen, kamfiksingsskandalen osv. Snakk om pisse på seg selv(regner med du e en Italiafan). De skandalen Zidane gjor blir bare en dråpe i havet i forhold til alle de skandalene Italia har gitt oss."
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Ferguson

Quote from: "Ferguson"
Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Ferguson"
Quote from: "C@Bøe_79"http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=3370&o=0

Klovn..
Med så mye rutine, og så gjøre noe slikt..


Og fortsatt driter du i eget reir


På hvilken måte?


Som eg skrev i ett tidligere innelegg du sikkert ikke leste:

"Når vi e inne på klovner så har har Italia utrolig mange. tenker på Totti og spytting, De Rossi og albuen, kamfiksingsskandalen osv. Snakk om pisse på seg selv(regner med du e en Italiafan). De skandalen Zidane gjor blir bare en dråpe i havet i forhold til alle de skandalene Italia har gitt oss."
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Derabilo

Kampfiksingskandalen er vel ledere i Italienske klubber. Ingen spillere er det tatt ut tiltale mot. Totti spytter, De Rossi albuet. Zidane skaller, Henry slåss med lagkamerater. Overall temmelig like, men historisk sett er vel Italienerene verre ja. Men De Rossi har jo en fair play pris som, så vidt jeg vet, ingen på Frankrike kan skilte(?) med. La VM være VM, og la oss holde VM isolert. Det som skjer i VM, holder vi i VM, og det som har skjedd før VM, holder vi utenfor VM.

Frankrike i VM; 1 rødt, 16 gule.
Italia i VM; 2 røde, 11 gule

Artig å se på, og litt overraskende for mange vil jeg tro. Og bare for gøy;

Portugal i VM; 2 røde, 20 gule
Bergen ut av Norge -

Alzheimer/Silverspurs

"La meg gjette at dere alle 3 har et hat mot Italia som dere har hatt fra før VM, og som overstyrer deres evne til å se kampen slik den egentlig var (objektivt det heter?)"

Jepp thats me:) hehe. Må innrømme at Italia har vore sinnsvakt gode i år i ein del kampar, der det toppa seg med den fantastiske semien mot Tyskland.

men det rikkar ikkje ved at eg meinar at Frankrike, eit land eg normalt har eit ganske nøytralt forhold til, var best frå det 45.minutt til slutt. Hadde ein følelse av at Italia gjekk etter straffekonk allereie når ein time var spelt. Skapte jo knapt ein sjanse og var ikkje villige til å angripe mot 10 menn ein gong. Så og seie alle mann i forsvar.

"fortent" vm-seier om ein ser vm generelt, men i dag vil eg påstå at Frankrike var best. Bortsett frå dei hersens måla som alltid skal telle så masse.

Derabilo

Vi tar et legendarisk sitat, folk kan gjerne få lov til å gjette hvem som har sagt det;

QuoteVel, det er jo klart, mål pregar fotballkampar!


Jeg er enig med deg i at Frankrike var best ut kampen. Men ikke klart best. Ikke så best at ikke uavgjort er rettferdig. Det føles for meg som det rette resultatet.

Italia er glad i defensiv fotball, ikke rart når de er så gode til det. Men i år i VM har de og vist offensiv brilliant fotball. De har vært en fornøyelse å følge.

I mine øyne fortjent Italia seier. Ikke i alles øyne. Vel vel, sånn er det vel bare.
Bergen ut av Norge -

Chris*

I mine nøytrale øyne var det ok at Italia vant, vm sett under ett. De var også brukbare i 1.omgang i går, da spesielt på dødball.
Etter pause synes jeg Frankrike var klart best, og skapte det som ble skapt.

Det som uansett henger igjen etter denne kampen, var da zizou mistet hodet. Forferdelig stygg hendelse, som burde vert unngått uansett hva drittsekken Materazzi sa.

Jeg vil likevel huske zidane som en av de største, der oppe med pele, maradona osv. Zidane var en magiker med ballen, og den beste spilleren i "min" tid.

Til slutt synes jeg det er ganske merkelig at nordmenn, sier "oss", når de omtaler Italia. Har dere genetiske bånd til støvellandet?
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Eden

Quote from: "Derabilo"Jeg heiet på Frankrike før finalen, bare så det er sagt. Det er snudd no.

Eden

Forøvrig er eg heilt enig med Krøveli denne diskusjonen!

Italia har og vil alltid vera eit forferdelig lag, og eit par gode kampa i eit VM endre ikkje det!
Måten dei spele på.. Kven som spele.. Holdningane til spelarane.. Uansett kva det gjelde, forferdeligt å sjå på!

Frankrike hadde fortjent å vinna finalen, det hjelpe ikkje kor gode Italia var i første omgang. Kor mykje eg enn mislike Henry og Vieira, hadde dei fått vert på bana gjennom heile kampen trur eg resultatet hadde sett annerledes ut. Zidane hadde hatt eit bedre oppspillspunkt då.. Virkelig synd at headinga hans gjekk i tverrliggaren, hadde fortjent å fått den inn!

Episoden som førte til at Zidane blei utvist var flau og eg blei veldig skuffa, men det endre ikkje alt det store han har gjort før! Han er ein legende i mine auge.
Lurer veldig på ka som blei sagt av Materazzi! Seier ikkje at det er ein unnskyldning, men det må vera ein grunn for at Zidane reagerte sånn som han gjorde! Ein av verdens beste spelara gjennom tidende mister nok ikkje hodet heilt uten grunn...

Ferguson

Hvis dere blar nedover i denne kommentaren så finner dere følgende ord:

"Frispark-gjennomgangen viser at Italia er det laget som filmet mest i VM. De var skuespillere og juksemakere hvis det var nødvendig."

Zidane klovn? Italia klovner?

Holder fortsatt fast på min mening og den blir underbygget med dette at Italia e en skam for fotballen.

http://sveinmathisen.nettblogg.no/
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Derabilo"Siden Italia spilte best i 1.? Siden Frankrike var best i 2.? Og siden Italia hadde god defensiv kontroll, som vanlig, gjennom hele kampen?  .


Er det sånn det fungerer?At når du signerer en kontrakt med Inter så skriver du også under på å følge deres politikk?Altså gjerne komme med bemerkninger som du hinter til? Jeg støtter hverken drittslengingen fra Materazzi, eller nedskallingen fra Zidane, men det blir vel litt drøyt å spekulere i noe sånt.
En annen ting, hørte Myggen i går sa at Zidane faktisk hadde reagert på lignende måter før i kamper som han hadde sett, uten at jeg selv har sett de.....
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

C@Bøe_79

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Derabilo"Siden Italia spilte best i 1.? Siden Frankrike var best i 2.? Og siden Italia hadde god defensiv kontroll, som vanlig, gjennom hele kampen?  .


Er det sånn det fungerer?At når du signerer en kontrakt med Inter så skriver du også under på å følge deres politikk?Altså gjerne komme med bemerkninger som du hinter til? Jeg støtter hverken drittslengingen fra Materazzi, eller nedskallingen fra Zidane, men det blir vel litt drøyt å spekulere i noe sånt.
En annen ting, hørte Myggen i går sa at Zidane faktisk hadde reagert på lignende måter før i kamper som han hadde sett, uten at jeg selv har sett de.....


Jeg har også sett Zidane reagere slik før, han har et par røde og gule kort for spark,dytt og "skalling". Så også at Thuram sparket etter akillesen til Toni igår, Toni tråkket han på tærne i muren og Thuram(Kan ha vært Wiltord) prøvde å treffe hælen til Toni. Det er slike småting som gjør at man ikke liker verken Italia eller Frankrike.

Frankrike - Er faktisk like gale som Portugal og Italia, men spiller på
"bambiøyne". Henry ligger seg like mye, om ikke mer enn en gjennomsnitts Italiener.

Portugal - Aggressive spillere som skal være sterke og tøff, men faller som fluer. Dette kombinert med en trener som tydeligvis ikke forstår fotball. (Misforstå meg rett,blant annet han krevde Deco sitt rødt kort omgjort grunnet usportslig opptreden fra Nederland. Og Deco sin oppførsel?). Vet hva Scolari står for..

Italia - Primadonnaer. Det laget som spilte Vm i år har kommet langt i forhold til tidligere lag, men fremdeles ligger gammel italiensk spillestil i laget. Tjuvtriks og filming hele veien.

Tyskland - Har aldri likt Tyskland, ikke etter jeg så Dieter Eilts på laget(verdens mest destruktive spiller gjennom tidende).
Ligger opp spillet etter motstanderen, bruker millioner på universitets studier av motstanderne. Hvis de ikke kan spille fotball selv, så la vær.

Argentina,Ghana,Brasil,Nederland og Equador er de lagene som imponerte meg, de spilte sitt spill og ga blaffen i motstanderene.
Jeg syns denne utviklingen i landslags fotball med 10 mann bak ballen er  bekymringsverdig, hva skjer nÃ¥r dette nÃ¥r klubbnivÃ¥? Hva er igjen for supporterene da?

Nei, få tilbake Brasil sin 1-2-7 og 2-3-5 fra midten av forrige århundredet.
For det var fotball, man skal angripe og score flest mål.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Derabilo

Quote from: "Eden"
Quote from: "Derabilo"Jeg heiet på Frankrike før finalen, bare så det er sagt. Det er snudd no.


Tosk.

Skiftet ikke lag på den måten. Har aldri heiet på noe landslag, bare hatt landslag jeg hater (Norge). Før VM finale heiet jeg på Frankrike, fordi det var Zidane sin siste kamp, han fortjente en VM-seier etter en strålende karriere. Men etterhvert under kampen ble jeg påminnet det faktum at det var svært lite med Frankrikes spill så langt i VM som gjorde de til verdige vinnere, Italia derimot... Men så hadde Italia De Rossi da, som hadde VM's styggeste hendelse med en albue.. Før finalen da, og Zidane sin springskalle..

Zidane er en legende, kanskje tidenes beste fotballspiller. Men han var en tosk og en klovn igår. Italia har vært et stort lag under hele VM. Det kom jeg på under kampen, og håpte etter det på en verdig vinner, og den eneste verdige vinneren var Italia. Italia eller Tyskland. Begge har stått for flott fotball. Italia med defensiv storhet og glimrende angrepsspill. Tyskland med en fantastisk offensiv tankegang.

I motsetning til mange andre har ikke jeg et hat mot Italia fordi klubber i Italia er korrupte. Jeg har ikke et hat mot Tyskland fordi en spiller for 20 år siden gjorde en fantastisk stygg takling. Det er bare grunnt.

Mye enig med C@Bøe_79 sitt siste innlegg. Ingen er bedre enn de andre, men noen faller deg nærmere hjertet. Frankrike og Italia spiller begge stygt, men av en eller annen grunn liker de fleste ikke Italia. Bambiøynene til Frankrike? Overdreven uskyldighet fra Italia? Hvor mange tok seg i å tenke at Italienerene overdrev i gårsdagens kamp? Hvor mange tenker at Materazzi overspilte, og er derfor en tosk? Faktum er vel at han overspilte, men vel.. Se situasjonen igjen, det må jo ha gjort vondt..

Og enig, offensiv fotball er herlig, noe av grunnen til at vi alle elsker Brann og hater Vålerenga. Begge finalelagene igår står for defensiv fotball. Trist igrunn.
Bergen ut av Norge -

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"Er det sånn det fungerer?At når du signerer en kontrakt med Inter så skriver du også under på å følge deres politikk?Altså gjerne komme med bemerkninger som du hinter til? Jeg støtter hverken drittslengingen fra Materazzi, eller nedskallingen fra Zidane, men det blir vel litt drøyt å spekulere i noe sånt.
..
Legg ned hele klubben!


Go Up