• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Flaut!!!!!!!!!!

Started by gull05, March 17, 2005, 22:46:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

gull05

ød makt.

Romani3

Du trenger no ikkje skylde på Opdal!!!
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

gull05

Jo for i Helvete det gjør eg. Andre målet sier alt! Men ok Kvisvik ut- Kalvenes inn???? ka i helve.e skjer ???????????????
ød makt.

Kruxleiven

Hadde ikke vi en afrikaner på prøve som back up på venstre for Kvisvik? Eller var det Sherif kanskje? Noe sier meg at vi trenger en venstrekant i reserve ja. Siden Kvisvik er 30 år kunne vi jo prøvd å få frem en ungdom som skal erstatte Kvisvik om noen år.

KRISA

Skal ikkje bare skylde på Opdal i dag. Vi hadde nok av sjanser på 2-0 til å avgjøre. Men ka i all verden Opdal ska ut på 2-2-målet etter skjønner ikkje eg. Det står jo to brann spillere fra før!

Xminator

Om du tok deg to minutter, og tenker på at Kvisvik egentlig ikke burde spille i dag, så skjønner du det kanskje?

Brann har noe veldig konkret å jobbe med. Aggresivitet på dødball. Spesielt defensivt, men det er nesten like tafatt på offensiv dødball. Generelt var det dårlig press på ballfører utover kampen, og spesielt Hanstveit søker for mye inn mot mitt når ballen er på vår høyreside.

Tjohei

.Nov 2004 Brann-Lyn 4-1.. JADDA!!!!!

gull05

Ka e det vi diskuterer her egentlig, dette blir ikke Gull! Glem det dette er patetisk,latterlig Nei jeg håper jeg tar feil men jeg frykter at dette går til helvete.
ød makt.


Xminator

Quote from: "gull05"Ka e det vi diskuterer her egentlig, dette blir ikke Gull! Glem det dette er patetisk,latterlig Nei jeg håper jeg tar feil men jeg frykter at dette går til helvete.


Og noen av oss har faktisk sagt at det ikke blir gull i flere uker alt. Velkommen etter. Uten at det har med Opdal å gjøre.

pathel

Ja dette var helt for jævlig !!!  Byttene til Mjelde var håpløse! Knudsen var glimrende, Kvisvik likeså, og så bytter han attpåtil inn en stopper for en spiss på 2-2. Helt ubegripelig!!  Og Opdal viser nok en gang at han e mannen som skal sørge for at det ikke blir seriegull i år heller! Han er en av eliteseriens svakeste keepere, og den desidert svakeste i feltet!!  Vinner ikje serien med sånt, vi må nok innse det! Har ingen ting å gjøre på en så bra lag, Opdal!   Har flere utrustninger i denne kampen og som er helt hasardiøse! Rekker ikke ballen eller kommer på halvdistanse! Han skal gi oss mye hodebry i år også, det e faen så sikkert"!

HELVETE !!  VI HADDE DE I KNE!!

Xminator

Her har vi det igjen, bytten var håpløse. Men det stopper der. Hva ville du gjort? Er du virkelig blåøyd naiv nok til å tro Storesund eller Spurkeland kunne påvirker kampbildet? For det var resten av Brannbenken i dag...

gull05

VIF E et oppskrytt tegneserielag, og spille 2-2 mot dem er et hån mot Bergen, tror jeg har alle med meg når jeg sier at Brann skal være et vesentlig bedre lag en dem. Men det som iriterer mest ved kampen i dag er måten vi slipper inn 2 mål på. Slikt skal ikke skje i en klubb med så mange gode spillere, og ikke mot et slikt lag! Vi skulle/burde slått dem med 4-5 mål, se på 1 omg 4 100% gikk til helvete, det er ikke bra nok, kansje i Moss men ikke i Bergen!
ød makt.

Xminator

Oppskrytt tegneserielag? Du bekrefter jo inntrykket av å være oppegående og særdeles klartenkt :p Jeg skulle inderlig ønske jeg får se ett Brannlag kjempe slik for drakten som VIF gjør mot slutten av kampen. Eller blir så gode på dødball...

oppedal

Dette var egentlig en opptur siden kampen mot IFK Gøteborg.

Synes ikke det  var en tabbe ac Opdal, men bare uflaks. syns det er idiotisk av dere å skylde på Opdal hele tiden, dere er blind...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Nixon

Opdal Opdal Opdal. Hva med Sæternes? Ikke akkurat målfarlig i dag. Bommet på en kjempesjanse på 0-1 mot IFK. Men ingen halshogger han for det.
Rød makt på Hansa

Azzurri

Du er BLIND Oppedal...

byen e bergen

Grunnen til at Kvisvik ble byttet ut var at han hadde feber og skulle egentlig ikke spille i det hele tatt.
size=18]
SK Brann - Ekte lidenskap har et navn
[/size]

Kruxleiven

Quote from: "Nixon"Opdal Opdal Opdal. Hva med Sæternes? Ikke akkurat målfarlig i dag. Bommet på en kjempesjanse på 0-1 mot IFK. Men ingen halshogger han for det.


Enig. Han burde satt i hvertfall en balje i dag. Han virket daff og dau. Burde gått ut om vi hadde hatt Winters på benken. Han andre spiller nå på det han er god på i hvertfall.

Malarius

Helt enig....Noen av dere er altfor kjappe med å skylde på keeperen etter et tap.Det var ingen keepertabbe på 2-0 målet, det var uflaks og dårlig klarering fra forsvaret.
Eg e selvfølgelig skuffet etter denne kampen, men ikke skyld på keeper og byttene.Martin Knudsen og Raymond Kvisvik var begge syk idag, så  å bytte de ut er helt greit, det hadde vært noe annet hvis en av de friske spillerne ble byttet ut istedenfor.

Big Mac var til god hjelp fremme men han mangler det lille ekstra som Robbie Winters har, skal bli bra å få han tilbake i Branntrøyen.......
Bergen til eg dør!!

howieh57

Får glede oss litt over at Klanen og Enga ser på det som en seier å spille uavgjort mot oss.
ra Sandsli, der teknikk og sleik fødes

Azzurri

Enga og Klanen ser det på som seier...hm...vi ledet 2-0, så jeg forstår at de ble fornøyd da!! Noe som vi også hadde vært om vi hadde tatt igjen 2 mål...

Dinho

Hvis vi klarer å se litt bak resultatet idag så spiller vi et lag, som per dags dato er norges beste, fullstendig ut. Kvisvik dribler fire mann alene, mk legger innlegg som aldri før og har en kanonscoring, scharner er helt utrolig i perioder, miller er i storform begge veier for å nevne noen. Det paradoksale er at vi faktisk ikke klarer å vinne når vi egentlig kunne hatt utklassingssifre. Er litt bekymret med tanke på opdal selv om eg håper i det lengste på at han lykkes. Mjelde må ta litt av skylden han og. Meningsløst å fullføre det byttet med dylan.

Så forbannade bittert. Ingenting er verre enn å "tape" i siste sekund for enga.

chris_henrik

River Stein på Stein

Det er leit å si det men i dag var det tydelig.

Mjelde er ingen taktiker og taper kampen for oss med tre helt skandaløse bytter.

1) Martin Knudsen var banens beste i første omgang, og blir byttet ut etter 14 minutter i 2 omgang.

2) VIF reduserer og Mjelde tar av playmaker Kvisvik!!! Jeg kunne ikke se at Kvisvik var skadet eller "sliten" når han gikk av, feber eller ei.

3) VIF utligner og Mjelde tar ut Mac med 2 minutter igjen av ordinær tid.
For nå må vi trygge bakover.... For alt i verden ikke score nå, neida!

Jeg unnlater å nevne prestasjonene til de stakkarene som ble kastet inn til ulvene i det laget raknet. Eller at Bengt selv ikke etter en kraftig skyllebøtte forbedrer seg, og likevel blir værende ut full tid.

Ble litt krasst dette, men er sint nå.
<BRANN> ..... DKFM

Lurkin

Noen som glemmer det positive? At vi faktisk RUNDspilte Enga (som ikke har tapt på 17 kamper) i 60 minutt uten Cato, Helge, Robbie og Martin A!

Men å skylde på Opdal blir teit, selv om han ofte er på bærtur i feltet.
Sigurdsson? VELDIG variabel.

Og hva skjer med å bytte inn en stopper mot en spiss rett etter Enga scorer 2-2 målet?
Berømte Brann fra Bergen

Kandahar


Kruxleiven

Norges beste lag? De er i hvertfall bedre besatt enn oss med tanke på back up og å ha kvalitetsspillere på alle plasser, men jeg føler vi har bedre spisser. Spiller VIF som de gjorde i 1. omgang så får de bank mange plasser. Spiller de på sitt beste så tror jeg faktisk de er det beste laget ja.

Om denne sesongen slår feil så håper jeg at ledelse tenker på at alle plasser må ha gode spillere. Det betyr en ny og bedre keeper og at man gjør noe med den høyrekanten som vi har mast på i all evighet. Også trengs det en backup til Kvisvik samt en 4. spiss.

Kristin

selm om dette flaue tapet (ja tap) var det mye positivt....
kjenner faen ikke Dylan igjen... han gjør noe med ballen også, han har fått et overblikk... ikke bare løper rett i bena på motspilleren med den som før,,, gleder meg til fortsettelsen :)
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

Taz

dere kan jo trøste dere med at damene på Bohmen synes Opdal var ganske så kjekk  :D

Xminator

Hva med å snu litt på den? Vi spilte med hjerte og innsats i første. VIF spilte med en vannvittig innstilling de siste 20 minuttene. Kanskje det var VIF som spiller oss ut i andre som vi gjorde i første. Om det ikke var norges beste lag vi møtte så er det ikke langt fra.

Det vi så i første gav ihvertfall meg troen på at potensialet er der. Etter scoringstørke (og til dels sjansetørke) i de siste RL kampene var jeg begynnt å tvile...

Lurkin

Folk hadde iallefall ikke klaget på Opdal eller Mjelde hvis vi hadde ligget under 2-0 midtveis i første omgang og så snudd det..
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Potensialet er utvilsomt der. Men vi kan ikke svinge slik i prestasjonene slik vi gjør. Tenker spesielt på bortekampene der vi er utrolig dårlige. Senest borte mot IFK. Vi vinner ikke serien hvis vi ikke begynner å ta poeng borte.
Rød makt på Hansa

RC


RC

Drit å ryke ut på denne måten!! fiasko!

Nixon

Rød makt på Hansa

RC


Superjack

Brannsupporter.

Nixon

Quote from: "RC"


Du om det. Jeg trøster meg med at jeg har Mjelde og Steffensen med på at gutten har potensiale. Jeg er i godt selskap spør dere meg...
Rød makt på Hansa

eXploSer

Forsvar:Midtbane:
Dette har vært Brann's kanskje svakeste ledd veldig lenge, men nå har Brann overflod der. Midtbanen fungerte fint idag, men jeg er fortsatt frustrert over at Brann aldri kontrer. Hvis man ser på Vålerenga er det RETT i angrep. Brann bare venter. DRIT i det. Det er verdt et forsøk. Er det to stykker på topp, få ballen frem!! Et lyspunkt idag uten å gå mainstream må være Martin Knudsen. Gir alt, lojal, og snakker faen ikke med pressen engang. En ekte Brannhelt.

Angrep:
En angrepsspiller skadet, og Brann spiller brukbart angrepsspill. Det som feller Brann idag er at de tar seieren for gitt og rett og slett 'gir opp' angående angriping. En spiller skal altid tenke at "Her ligger vi under 1-0" selv om stillingen kanskje er 3-0 til det laget han spiller for. Hvorfor? For da må han opp og presse, pluss at han ikke må slippe inn fler mål. Brann ledet 2-0 og tenkte: "Jess.. 2-0. Dette tar enga aldri igjen". Det er ikke første gang de tenker slik.

Hvem har skylden?
Nå tenker dere: "Hvor faen er Keeper-spalten?". Den er delvis her. Jeg gidder ikke lage en tekst om EN spiller, så den gjemmer jeg litt vekk. Håkon Opdal var litt over middels idag, men vet ikke hva han skal i feltet på 2-0. Man kan se at han akkurat har bokset, men kommer seg ikke inn igjen. Hva vet jeg? Kanskje hadde vifspilleren som gikk i duell der headet mot mål, og da ville vi vært sur på opdal fordi han bare ble stående. Han rekker altså ikke å komme seg tilbake før Tom Sanne "klarerer" ballen OVER Håkon Opdal og inn til Kalvenes som header den ut, og Berre scorer. Jeg skal ikke legge all skyld på Tom Sanne her, men det kan ikke være så jævlig vanskelig å gjøre ALT annet enn det? Det var KUN det som førte til målet.

Det er en person som har alt ansvar. Den personen heter Mons Ivar Mjelde. Han skal motivere spillere, komme med BRA bytter og bruke hodet. For å si det slik det er: Det ser ut som om Mjelde driter i Brann, sier at "No leggar vi oss bakpå folkens, ellars klarer vi det ikkje" og ikke minst; Han har faen ikke hode. Jeg kan nevne eksempler: Sanne inn, Knudsen ut. Jeg så ikke at Knudsen spilte dårlig, så dere? Poenget her er at Knudsen ikke "trengs" å byttes ut, han holder i 90 minutter. Et annet eksempel: Ta ut all angrepskraft ved å bytte ut Kvisvik og bytte innpå KALVENES. Har vi ikke en MIDTBANESPILLER engang!?

Konklusjon: Ikke skyld på Opdal, han kunne ikke vite at Sanne er vifsupporter. Og Mjelde; Det er ikke lenge til du må finne deg en ny jobb.

cyp

Blir kvalm av de folka som etter hvert bidige tap skylder på Opdal. Husk at det alltid (med mindre Guntveit fucker opp) er 11 mann på laget, og alle tar part i hva laget utfører.

Jeg mener at Mjelde gjorde en del taktiske flopper som ble avgjørende idag, desverre. Knudsen skulle ikke gått ut. Kvisvik hadde feber, så den er grei. Vi skulle heller ikke blitt så defensive som vi ble. Monsemann skulle kjeppjaget dem lengre ut. Brann fungerer som et lag når de presser motstanderne forholdsvis høyt med aggressivitet. et Brann lag som ligger bakpå er dømt til å mislykkes.

Forøvrig synes jeg Sigurdsson trenger TAKTIKK-trening, mens Opdal trenger "stå-på-streken" trening.
elt O e snobbete!!

eXploSer

Cyp. Takk. Du skrev den korte versjonen av mitt innlegg.

Digg Jan

Huff, det va surt og tape poeng idag, i 70 minutter hadde vi de, så får de et mål og det rakner. Syntes Brann ofte blir litt feig når de leder, de skal alltid trygge ledelsen istedenfor og bare kjøre på. Angrep er det beste forsvar. Eg vil ikke ligge skylden på Opdal idag, forde om han va ute og kjørte på målet, Opdal  trenger litt mer rutine, når den kommer har vi eliteseriens beste keeper tror eg.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Nixon

Vil bare si at "tapet" er like surt i dag. Noen timer med søvn har ikke akkurat hjulpet. Prøver å stålsette meg til alle kommentarene på jobb...
Rød makt på Hansa

arneg

Grunnen til at Brann rotet bort et poeng i dag var ikke keeperen.  Grunnen var todelt:
1: Endel spillere som ikke holder en hel kamp i det tempoet de begynte i.
2: VIF som la om spillesystemet og fikk lagt trykk på Brann.

Toa

Så det til en viss grad mot Odense, vi så det til de grader mot VIF: Sanne inn = Brann kollapser. Jeg sa det når Sanne ble byttet inn igår, i en periode Brann lekte seg med VIF: "Nå kollapser Brann!". Ikke det at det er Sanne sin feil, men det kan nesten virke som hans nervøse og paniske tankegang sprer seg til resten av laget bare med hans tilstedeværelse.

Før har vi hatt Kvisvik-effekten. Har vi nå fått Sanne-effekten?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Bolsen

Opdal hadde nok aldri tatt den ballen uansett om han ble på streken!
Kalvenes hadde stått i veien etter å ha reddet den første...
Pluss det va Sanne som presterte å skyte mot Brann sitt mål!

Nixon

Quote from: "Toa"Så det til en viss grad mot Odense, vi så det til de grader mot VIF: Sanne inn = Brann kollapser. Jeg sa det når Sanne ble byttet inn igår, i en periode Brann lekte seg med VIF: "Nå kollapser Brann!". Ikke det at det er Sanne sin feil, men det kan nesten virke som hans nervøse og paniske tankegang sprer seg til resten av laget bare med hans tilstedeværelse.

Før har vi hatt Kvisvik-effekten. Har vi nå fått Sanne-effekten?


Jeg pleier ikke å skrike opp om at spillere bør få fyken. Men Sanne? Gud hjelpe meg for en dårlig spiller. Nervøs og panisk er ganske treffende Toa!
Rød makt på Hansa

Xminator

Sanne var svak ja. Selvtilliten mangler jo totalt, og mannen er jo ikke i nærheten av form. Samtidig, han har jo rundspilt Brann en del ganger. Og når MK kan finne form og selvtillit er det for tidlig å avskrive Sanne. Det er også en spiller som ikke løper rett til Gorm når han ikke får spille.

karlstad555

Godtfolk i Bergen
Meget bra match i går, hadde vel vært urealistisk å si noe annet enn at vi stakk av med et noe ufortjent poeng. Nok en gang viser vi vinnervilje og gir jernet i de siste 20-30, men igjen all honnør til Brann i går, imponerende angrepsspill i hele første omgang og påfølgende første del av andre. Det skal ihvertfall bli spennende å hvordan serien utvikler seg i år, gleder meg som en liten unge som jeg regner med også dere gjør. Lykke til videre..

KennethS

Noen som kan forklare meg bytte på 2-2? Klock inn for Dylan????? Greit nok at Mjelde bytter ut Kvisvik.. men med Kalvenes? da burde han ihvertfall byttet om på Hanstveit og Kalvenes. I slutten av kampen hadde vi ingen vinger som kunne holde på ballen i angrep.. derfor kom vif inn i kampen igjen. Megatabbe av Mjelde.
tå på Brann

Go Up