• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Skader og karantener

Started by Superjack, April 12, 2023, 11:31:01 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Mads Sande gikk også av egen maskin, ha han spilte jo til og med videre litt, da han hadde røket korsbåndet. Jeg tror Wassberg har samme skade.
Tren på langskudd

andreas1989

Kanskje det kommer en oppdatering på Felix i dag også? Parmer spekulerer i at han ikke er veldig langt unna en retur.

Quote from: BTMen hør: Felix Horn Myhre gjør fremgang i sin opptrening. Han trener med ball og gjør hva han kan for å bli spilleklar så fort som overhodet mulig. Han kan være å se på banen igjen i god tid før nasjonaldagen og kanskje også i tide til arbeiderdagen.

Hickok

Quote from: andreas1989 on April 16, 2024, 06:28:38 AMKanskje det kommer en oppdatering på Felix i dag også? Parmer spekulerer i at han ikke er veldig langt unna en retur.

Quote from: BTMen hør: Felix Horn Myhre gjør fremgang i sin opptrening. Han trener med ball og gjør hva han kan for å bli spilleklar så fort som overhodet mulig. Han kan være å se på banen igjen i god tid før nasjonaldagen og kanskje også i tide til arbeiderdagen.
De må ikke finne på å sette han i drift igjen for tidlig. Det er nok skader på midtbanen nå! Det er en del overkommelige kamper de neste ukene, så vi må klare oss med det vi har, så kan heller han sakte men sikkert komme tilbake.

andreas1989

Frykter det samme og gjorde vel det allerede før Wassberg ble skadet, da Felix vel er trenerteamet sin favoritt og kanskje vår viktigste spiller om vi skal fremstå som vi ønsker.

Churchill

Det er synd dette med Wassberg, men jeg er ikke veldig bekymret for midtbanen. Kartum gjorde et meget solid innhopp sist og erstatter nok Wassberg rimelig greit frem til FHM er tilbake.
...we shall never surrender.

Billy Elliott

Både FHM og Sande er vel ganske snart tilbake, så det blir neppe nødvendig med noen unge spillere, hverken på benk eller i kamp.

Faktisk, nå som Kniklas etter alle solemerker er ute resten av sesongen, blir vel den yngste spilleren som får noe særlig spilletid av betydning i årets sesong Heggebø, som fyller 23 i sommer.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

andreas1989

Sande er vel fortsatt et stykke unna?

Christian

Veldig, veldig kjipt. Men ikkje uventet. Det er sjeldent et godt tegn når spillere går ned uten å ha vært i kontakt med motspiller.

No lurer det seg inn tanker om at det aldri kommer til å bli noe mer med Wassberg. Stadige skader og uforløst potensiale. Vi kan bare krysse fingre.

fortune

Quote from: Billy Elliott on April 16, 2024, 08:07:41 AMBåde FHM og Sande er vel ganske snart tilbake, så det blir neppe nødvendig med noen unge spillere, hverken på benk eller i kamp.

Faktisk, nå som Kniklas etter alle solemerker er ute resten av sesongen, blir vel den yngste spilleren som får noe særlig spilletid av betydning i årets sesong Heggebø, som fyller 23 i sommer.

Det gjenstår vel også å se hvorvidt Heggebø får særlig spilletid. 24 minutter i løpet av de tre kampene vi har spilt så langt, til tross for at Finne har vært et stykke unna storformen.
First is first, second is nothing

Erlend

Angående skader og ungdommer, noen som vet hvor Torsvik er i løypen?

Gulløl

Quote from: Erlend on April 16, 2024, 08:46:08 AMAngående skader og ungdommer, noen som vet hvor Torsvik er i løypen?
BA kom med en oppdatering for en uke siden, 09 april:
Da er det «bare» Jonas Torsvik (lyskeproblemer) og Mads Berg Sande (operert kne) som gjenstår på skadelisten. De to spiller neppe på denne siden av sommeren.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 16, 2024, 10:43:49 AM #511 Last Edit: April 16, 2024, 10:46:28 AM by Gulløl
Wassberg tilbake tidligst på høsten. Kneskaden er alvorlig melder legen til Brann.

Klipp fra BA:
Det betyr at Wassberg mister minst 14 seriekamper, cupkampen mot Askøy og eventuelle oppgjør i 3.- og 4. runde, i tillegg til sommerens kvalifiseringskamper til europacupen. - Det er utrolig kjipt og veldig tungt å få denne skaden nå, men nå skal vi sammen med det medisinske apparatet finne ut hva som blir veien videre, sier Jensen Wassberg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Veldig kjipt for Wassberg, og uheldig for Brann.

God bedring til unge Wassberg.
Brannsupporter.

Pete05

 BT melder at FHM er tilbake i kamptroppen i morgen. Dog med en tanke om en veldig beskjeden rolle. Det betyr vel Ã¥ være med pÃ¥ oppvarmingen... Men det nærmer seg om ikke annet.

andreas1989

Og da kan BT melde at Felix er med i morgendagens tropp.

Leffen

Sprøtt at Felix er tilbake så fort. Må ha en magisk kropp. Tragisk med Kniklas på andre siden såklart.

Men noen som vet noe mer om Torsvik? Hvordan type lyskeproblemer kan holde deg ute så sykt lenge. Og er ikke tilbake før høsten.

Erlend

Quote from: Leffen on April 16, 2024, 11:17:19 AMMen noen som vet noe mer om Torsvik? Hvordan type lyskeproblemer kan holde deg ute så sykt lenge. Og er ikke tilbake før høsten.

Jeg spurte om det samme lenger oppe, og vi snakker visst godt etter EM-pausen ja.  Tror han bør vente til 2025 før han spiller 90

krakra

Får bare håpe det ikke blir som med Ruben, som meldte seg klar på rekordtid for så å være ute resten av sesongen og litt inn i oppkjøringen.

Horn Myhre sendte jo noen stikk Rubens vei i den anledning når han var med på BAs podcast. Det aller viktigste for ham var å ikke gjøre samme feilen.

krakra

I følge Tv2 er ikke Crone med i troppen.

Kagain

Quote from: andreas1989 on April 15, 2024, 22:22:27 PMSe til ungdommen sier jeg, men vet jo at det skal mye til før det skjer. Remmem og Eikrem bør iallfall være med i troppen og eventuelt bli sendt innpå for å styre belastningen på Kartum/Kornvig mtp at det er kamp igjen allerede på søndag.

Ja, det er jeg enig med. Brann har jo midtbaneungdommer, eksempelvis Remmen, Eikrem og Haaland. Simba spilte jo som indreløper da han var på utlån til Sverige i fjor, så det er kanskje mer sannsynlig at han får forsøke seg.

Quote from: Christian on April 16, 2024, 08:24:30 AMNo lurer det seg inn tanker om at det aldri kommer til å bli noe mer med Wassberg. Stadige skader og uforløst potensiale. Vi kan bare krysse fingre.

Ja, jeg minnes Norebø. Også et vilt talent som aldri helt fikk orden på kroppen sin og dermed forsvant...

esp123

Noen burde se på om det er sammenheng mellom (mye) spill på u-landslag og skader. Også karriereutvikling kan være relevant.

andreas1989

Simba gikk iallfall av ganske sÃ¥ tidlig i gÃ¥r sÃ¥ det kan jo kanskje tyde pÃ¥ at han er tiltenkt en potensiell rolle for A-laget i løpet av uken. Dog var vel gÃ¥rsdagen bare Simba sin andre fotballkamp etter returen, sÃ¥ kanskje det heller handlet om Ã¥ matche han forsiktig? Hellan har vel bare vært syk sÃ¥ han burde nÃ¥ være klar for innsats, om ikke fra start i morgen sÃ¥ iallfall for et innhopp og kanskje en startplass pÃ¥ søndag om nødvendig? Men det mest interessante er jo egentlig som det ble poengtert tidligere i dag at Helland ikke var med til Ulsteinvik. 

Uansett så bør jo Remmem og Eikrem få være med i troppen i morgen, men det overakser jo ikke om vi heller dropper å fylle opp benken.

andreas1989

Var litt merkelig at ikke BA eller BT hadde nevnt Crone, men nå kan BT bekrefte at dansken er ute mot Ham-Kam. Leddbåndskade høres da litt alvorlig ut? Men kanskje ikke?

Quote from: BTBrann-backen pådro seg nemlig en mindre leddbåndskade i vestlandsderbyet.
- Han er ikke med mot HamKam. Jeg håper han rekker helgens kamp mot Odd, sier Eirik Horneland.

Lasaron

Quote from: esp123 on April 16, 2024, 17:27:59 PMNoen burde se på om det er sammenheng mellom (mye) spill på u-landslag og skader. Også karriereutvikling kan være relevant.

Kanskje det.

Jeg syns det er tull med gamle u-landslag. Der 3-4-5 mangler fordi de er for gode. Det er teit, og bryter opp god klubbdrift. Jeg tenker G19-landslag får være det eldste u-landslaget.
Tren på langskudd

esp123

Unge spillere tas ut av treningshverdagen for å spille (ofte) tre kamper på en snau uke. Og dette skjer flere ganger i løpet av en sesong. Er det bra for utviklingen?

Lasaron

Tren på langskudd

Pete05

Quote from: esp123 on April 16, 2024, 17:27:59 PMNoen burde se på om det er sammenheng mellom (mye) spill på u-landslag og skader. Også karriereutvikling kan være relevant.

Sitter på en meget god (forsikrings)statistikk vedr skader fra topp 5 ligaer og der er det markant økning i antall skader for de lagene som har spillere på landslagsoppdrag. Om det er direkte overførbart til norske u-landslag er selvfølgelig et spørsmål men selv en mindre økning i antall kamper øker skadefrekvens omtrent like progressivt som den norske skattemodellen.

Så utpeker landskamper seg negativt med at spillere ikke får den pausen/avbrekket som de andre får samt at innsats ofte er maks og alt litt annerledes av vante underlag og systemer. Det er endringen som slår negativt ut. Endring av treningsmønster og underlag sliter mye på spillere som har i utgangspunktet en tøff belastning

Lasaron

Jeg tror u-landslag er en fin gulrot for ungdommer å strekke seg etter, men det kan kanskje reduseres antall kamper og samlinger i løpet av året.

Og så slutte med u-landslag etter G19.

Og så redusere antall kamper/samlinger med A-landslaget.
Tren på langskudd

Christian

Quote from: Kagain on April 16, 2024, 14:07:31 PMJa, jeg minnes Norebø. Også et vilt talent som aldri helt fikk orden på kroppen sin og dermed forsvant...
Vi har samme referanser her, ja. Eg tenkte òg på Norebø :-(

Gulløl

April 17, 2024, 09:22:23 AM #529 Last Edit: April 17, 2024, 09:25:50 AM by Gulløl
En ting som i det minste er bra i denne vonde situasjonen er at unge Wassberg forlenget med Brann for fire måneder siden og ikke gikk til en klubb nede i Europa og skulle vandre mellom leilighet og fysio og treningssal i det nærmeste halvåret med store mengder fritid. Her har har i hvert fall mye familie og venner rundt seg som backer han opp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg tror Wassberg blir som Skaanes, ikke som Norebø.
Tren på langskudd

Lasaron

Langtid: Wassberg, Sande og Torsvik

Mellom: Thore

Kort tid: Crone og Ulriken

Akkurat tilbake fra skade: Felix, Sol


I tillegg virker det som følgende spillere har et stykke igjen etter skade: Kristiansen, Japhet, Warming, Simba
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on April 17, 2024, 09:57:47 AMJeg tror Wassberg blir som Skaanes, ikke som Norebø.

Vi får se. Jeg tenker Norebø på grunn av "konstante" skader og råtalent, noe som førte til en tidlig pensjonisttilværelse som fotballspiller på høyere nivå. Ser du for deg at Kniklas etterhvert blir mindre skadet, men mangler viktig utvikling og derfor blir som Skaanes?

Lasaron

Ja. Jeg tror Wassberg blir ganske bra på sitt beste, men stadig ute med skader. Som Skaanes.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on April 17, 2024, 12:37:02 PMJa. Jeg tror Wassberg blir ganske bra på sitt beste, men stadig ute med skader. Som Skaanes.

Interessant. JEg begynner nok å bli gammel: Kan ikke huske at skadene var de store problemene til Skaanes da han var i Brann i første runde, men snarere at trenerne ikke mente han var god nok. Husker jeg syns det var litt rart da han ble solgt ettersom han kunne være indreløper og ving og hadde vel scoret et par mål dann og vann. Men igjen, kan hende det er alderen min som spiller meg ett eller flere puss...

Churchill

Ulriken måtte ut med skade igjen idag. Håper det ikke er alvorlig.
...we shall never surrender.

Finfin respons

Quote from: Churchill on April 21, 2024, 18:02:47 PMUlriken måtte ut med skade igjen idag. Håper det ikke er alvorlig.
Han holdt seg bak på låret. Kjenning i hamsteren?
Kanskje.

Erlend

Horneland snakket om en tight hamstring nÃ¥r han snakket med TV2 etter kampen.  Aner ikke hva det betyr, men pÃ¥ FM er det i hvert fall en skade som er sÃ¥pass lite alvorlig at han bør kunne spille i Oslo neste helg

fortune

Krampe ifølge Ulrik selv i ballspark, så vi får håpe det stemmer.
First is first, second is nothing

Lasaron

Så hvis vi tenker at Ulriken egentlig er frisk, så har vi nå bare Sande, Torsvik, Thore og Wassberg på listen. Nå lysner det.
Tren på langskudd

Superjack

Spiller FHM fra start mot de kristne guttene i Oslo?

Jeg tror det.

Brannsupporter.

Erlend

April 22, 2024, 15:09:01 PM #541 Last Edit: April 22, 2024, 15:18:04 PM by Erlend
Da melder både BA og BT at Kniklas er operert og ikke spiller mer fotball i 2024

*sukk*

Lasaron

Tren på langskudd

nero

Synd å si det, men gutten virker å være en klassisk kjeks. Trist.
Lions led by donkeys.

Superjack

Ble fastslått korsbånd i artikkelen i BT.

Ønsker Kniklas god bedring og på gjensyn i oppkjøringen til 2025.

Brannsupporter.

Christian

Kjipt for Brann og enda kjipere for Wassberg. Vi kan bare håpe han finner veien tilbake. Alt tyder på at han har det mentale på plass, men om kroppen spiller på lag er vanskelig å spå.

vekkreist

Faen... triste saker. Men liker artikkelen til BA, der de viser til Erlend Hanstveit  sin skade bak i tid, der det sÃ¥ ut som hans karriere var over, men han leverte 316 Brann kamper etter hans skade.


https://www.ba.no/operert-og-er-ute-resten-av-sesongen-men-niklas-kan-finne-trost-i-en-25-ar-gammel-brann-historie/o/5-8-2599479


HÃ¥per Niklas leser den artikkelen.


GOD BEDRING

opplett

Da er det bare å glede seg til sesongstart neste år med et par knallkamper, nyvunnet tro og håp for Kniklas sin fotballfremtid, som deretter knuses av en ny langtidsskade. Men massevis av god bedring skal han ha! Håper inderlig vi får se han skadefri over en lengre periode.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Churchill

Trist, men langt fra noen krise. Med FHM tilbake i kjempeslag er vi godt forspent på midten.
...we shall never surrender.

pne094

Noen som vet hva som er greien med Soltvedt?

- 90 min mot FFK

- Ute mot Lyngbø

- I tropp og klar for innhopp mot Viking

- 90 min mot HamKam

- Benk hele kampen mot Odd

Sier jo at det er for begrense belastningen ifm leggskaden, men tror ikke Horneland hatet å spille med Kristiansen, Palle og Jeff sammen der bak i 90 min igår altså.

Go Up