• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2012

Started by Atlin, December 13, 2011, 17:13:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

LikeABoss

Noen som vet hvor FK Fyllingsdalen - Brann kampen skal spilles?
Varden?

LikeABoss

Varden Amfi, med kampstart klokken 18.30. 8. februar

nero

Noen som vet om St. Gallen-kampen på fredag blir vist på tv/nett? Står ikke på tv2 Sumos sider.
Lions led by donkeys.

gunnar

Quote from: nero on January 30, 2012, 09:44:41 AM
Noen som vet om St. Gallen-kampen på fredag blir vist på tv/nett? Står ikke på tv2 Sumos sider.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

osoerli

Her står det også at det er Utviklingsavdelingen også kalla U-troppen som skal spela mot Hødd 5. februar.

http://www.brann.no/nyheter/kampen-mot-fyllingsdalen-klar/
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Veldig bra kamptrening for de unge mot et godt lag på en vanskelig bortebane.

Og dersom noen lurer på hvorfor Brann2 skal helt opp til Hareidlandet for å spille kamp er svaret sannsynligvis at Hødd sin trener er fra Sotra og er broren til Brann2-trener Helge Nilsen.
Rød makt på Hansa

Lister

Positiv og hyggelig motstand det.

Godt å få motstand en ikke vil kunne møte lokalt i andre sammenhenger.
Guinness - Makes you drunk

Huff

Quote from: Nixon on January 30, 2012, 12:09:51 PM
Veldig bra kamptrening for de unge mot et godt lag på en vanskelig bortebane.

Og dersom noen lurer på hvorfor Brann2 skal helt opp til Hareidlandet for å spille kamp er svaret sannsynligvis at Hødd sin trener er fra Sotra og er broren til Brann2-trener Helge Nilsen.


Dessuten er det kjekt for Branns mange supportere i Ulsteinvikområdet, kjenner han nemlig. 

Gulløl

Klokkeslettet for Brann - Lillestrøm torsdag 23. februar er bestemt, spilles klokka 15:00.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

February 01, 2012, 11:16:10 AM #309 Last Edit: February 01, 2012, 11:19:05 AM by Gulløl
Laget til fredagens kamp er klart:

                   Leciejewski
  Sævarsson - Jonsson - Grorud - Demir
                 Austin - Sokolowski
            Niasse - Nordkvelle - Mjelde
                           Ojo


http://www.brann.no/nyheter/niasse-starter-mot-st-gallen/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Quote from: Gulløl on February 01, 2012, 11:16:10 AM
Laget til fredagens kamp er klart.

Leciejewski  - Sævarsson - Jonsson - Grorud- Erdin Demir
                  Austin - Sokolowski
           Niasse - Nordkvelle - Mjelde
                         Ojo

http://www.brann.no/nyheter/niasse-starter-mot-st-gallen/


Absolutt eit spanande lag, dette! No er eg ganske spent.

Markmus

Ka du ve?

nero

Står i hvert fall ikke noe på sumo's sider. Synd, kunne godt tenke tenke meg å se de to nye svenskene..
Lions led by donkeys.

ostraume

Aiai! Noe som ligner på toppet lag, det der.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Nei, det står ingenting, men jeg kan liksom ikke tenke meg at den ikke blir vist. Neste år, derimot, er jeg spent på om C+ følger opp treningskampdekningen.

Quote from: ostraume on February 01, 2012, 11:28:26 AM
Aiai! Noe som ligner på toppet lag, det der.


Zsolt inn for en av stopperne, Bentley (eller noen andre) inn for Mjelde, så er vi der. Og jeg lever i optimismens land og har satt prøvespilleren rett inn i førsteelleveren. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on February 01, 2012, 11:30:14 AM
Nei, det står ingenting, men jeg kan liksom ikke tenke meg at den ikke blir vist. Neste år, derimot, er jeg spent på om C+ følger opp treningskampdekningen.

Quote from: ostraume on February 01, 2012, 11:28:26 AM
Aiai! Noe som ligner på toppet lag, det der.


Zsolt inn for en av stopperne, Bentley (eller noen andre) inn for Mjelde, så er vi der. Og jeg lever i optimismens land og har satt prøvespilleren rett inn i førsteelleveren. ;)


Me har råd til å plassere Niasse på benken og få Huseklepp inn òg :)

dudo

Joda, jeg legger meg ikke på magen og blånekter over et sånt scenario.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ser også ut som Nordkvelle allerede er tildelt klippekortet på OM. Lurer på om det var bestemt allerede da sesongoppkjøringen startet.

dudo

Hadde ikke han en kamp som DM i VM?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Han startet vel den første kampen som DM, men VM var jo bare for å gi spillerne matchtrening. Han har startet de siste tre kampene som OM, og mot Rapid var det Barmen som tok over for ham da han gikk av. Så det virker ikke som at konkurransen er noe særlig mer reell enn den var før fjorårets sesong.

dudo

Neida, vi kjenner jo Skars policy.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Ja, det går ut på å samspille et lag. God policy.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Heh, det er jo også en måte å se det på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det går på å dele ut klippekort, og ikke gi de bak en reell mulighet til å spille seg inn på laget. En veldig svak policy.

Derabilo

Norge må være det eneste landet der treningskamper betyr noe, rett og slett fordi vinteren er kjedelig. Men ja, Nordkvelle er vår beste OM, så selvfølgelig starter han når vi klargjør ett lag for seriestart. Betyr det at Haugen ikke kommer til å få sjansen? Neppe, men tiden vil vise det.

Gi gjerne en alternativ startoppstilling, med Niasse og Soko på banen, som er bedre enn den vi har.

Haugen kommer nok inn for Soko, Barmen for Nordkvelle. Mitt tips.
Bergen ut av Norge -

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on February 01, 2012, 13:24:17 PM
Det går på å dele ut klippekort, og ikke gi de bak en reell mulighet til å spille seg inn på laget. En veldig svak policy.


Tja, de bak har vel fått en mulighet, bare ikke som OM. Ser ut som Skars vil ha Haugen som en dyptliggende playmaker eller noe, han liker i hvert fall å ha ham dypere enn OM.

krakra

Haugen har nok bare fått sjansen på DM fordi Soko er ute. Tipper valget er tatt allerede der også. Er det virkelig noen som mener at Skarsfjord åpner for konkurranse om plassene? Er det noe som har tydet på det det siste halvannet året? At andre får komme innpå betyr ikke at de får sjansen. Kvelle har ikke akkurat imponert de siste to kampene, men jeg tipper han spiller fra start mot RBK uansett om han spiller som han har gjort foreløbig hele oppkjøringen.

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dudo

Quote from: Derabilo on February 01, 2012, 13:30:31 PM
Haugen kommer nok inn for Soko, Barmen for Nordkvelle. Mitt tips.


Sikkert intet dumt tips, selv om jeg gjerne skulle sett det omvendt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Det er jo typisk at man også i år henger klippekortmerkelappen på en Haugen-plass. Dersom dette var et generelt prinsipp burde man klaget på andre posisjoner også...

Uansett. Det er vel litt tidlig å snakke om klippekort. Nordkvelle er ny og bør få noen kamper til å prøve seg på sin antatt beste plass. Spiller han dårlig og vi snakker mai kan vi heller komme tilbake til klippekort.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on February 01, 2012, 13:33:52 PM
Haugen har nok bare fått sjansen på DM fordi Soko er ute. Tipper valget er tatt allerede der også. Er det virkelig noen som mener at Skarsfjord åpner for konkurranse om plassene? Er det noe som har tydet på det det siste halvannet året? At andre får komme innpå betyr ikke at de får sjansen. Kvelle har ikke akkurat imponert de siste to kampene, men jeg tipper han spiller fra start mot RBK uansett om han spiller som han har gjort foreløbig hele oppkjøringen.


Sier ikke at Haugen vil bli førstevalg som DM, men slo meg nå at det virker nesten som Haugen slåss om en plass på DM mer enn en plass som OM. Både basert på sesongoppkjøringen og forrige sesong.

krakra

Quote from: Kjell249 on February 01, 2012, 13:35:17 PM
Jeg klaget på påstandene om at det var en reell og åpen kamp om keeperplassen, når det åpenbart var tull.

krakra

Quote from: Nixon on February 01, 2012, 13:37:11 PM
Det er jo typisk at man også i år henger klippekortmerkelappen på en Haugen-plass. Dersom dette var et generelt prinsipp burde man klaget på andre posisjoner også...

Uansett. Det er vel litt tidlig å snakke om klippekort. Nordkvelle er ny og bør få noen kamper til å prøve seg på sin antatt beste plass. Spiller han dårlig og vi snakker mai kan vi heller komme tilbake til klippekort.
Jeg mener at Skarsfjord er såpass forutsigbar at det ikke er noe problem å konkludere med at Nordkvelle høyst sannsynelig får klippekort når de andre ikke får prøve seg i posisjonen i treningskampene. Det er Skarsfjord vi snakker om. Klippkortene gjelder i stort sett alle posisjoner, men det er ikke så mange posisjoner hvor konkurransen er såpass hard som på OM. Tipper uansett at Demir allerede er fast venstreback og at Soko er fast DM. Det laget vi stiller med på fredag er nok så og si det samme som vi stiller med mot RBK. Mulig at Bentley starter istedenfor Mjelde, men det virker som at Mjelde skal spille mye i år også.

dudo

Hva er det som skjer her nå, driver folk og benekter at Skarsfjord setter en ellever, og er ekstremt motvillig til å gjøre endringer i denne?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Er du god nok så får du spille, så enkelt er det. Men det er Skarsfjord som da avgjør om spilleren er godt nok merkelig nok.

Haugen kommer til å få nok av muligheter til å overbevise både TL kamper, 2 div kamper og på trening. I fjor gjorde han en god figur i endel innhopp og fikk starte tre kamper på rad. Der skuffet han desverre såpass at andre alternativer ble prøvd.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Hva er det som gjør at Zsolt ikke starter? Er det konkurranse på stopperplass?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Derabilo

Plasser det er kamp om i Brann:

Zsolt, Grorud, Kalvenes og Jonsson kjemper om midtstopperplassene. Dersom Jonsson regnes som midtstopper går h.back til Sævarsson, mens Zsolt og Jonsson trolig tar stopperplassene. Grorud og Kalvenes kommer nok i bakre rekke, men begge kan absolutt være med å kjempe om plassen.

DM har vi Austin, Soko, Mjelde, Haugen og Barmen aktuelle. Det skal mye til for at ikke Soko og Austin tar de. Haugen kan nok få spilletid her.

OM har vi Nordkvelle, Bentley, Mjelde, Haugen, Barmen, Larsen. Nordkvelle, Bentley, Mjelde vil nok få mest spilletid her, men det er nok også her det vil være mest rokeringer. Her må det komme inn minst en ny spiller, hvis ikke er det svakt besatt, spesielt på h.siden. Det er da ikke mye konkurranse her, tre talenter som aldri har vist noe i TL, og to som mange prøver å gi floppstempel..

Det er mange spillere på stopperplass og på OM. Men konkurransen på OM er svak, der en ny spiller trolig vil gå rett inn på laget, med Nordkvelle i midten og Mjelde/Bentley byttende på v.kant. Barmen, Haugen og Larsen kan forvente seg mange innhopp.

Når jeg ser hvor tynn stallen er, er det ingen tvil om at de unge spillerne kommer til å spille mye som innbyttere. Det er nesten bare det vi har, pluss en haug midtstoppere.
Bergen ut av Norge -

krakra

Quote from: Kjell249 on February 01, 2012, 13:48:30 PM
Er du god nok så får du spille, så enkelt er det. Men det er Skarsfjord som da avgjør om spilleren er godt nok merkelig nok.

Haugen kommer til å få nok av muligheter til å overbevise både TL kamper, 2 div kamper og på trening. I fjor gjorde han en god figur i endel innhopp og fikk starte tre kamper på rad. Der skuffet han desverre såpass at andre alternativer ble prøvd.
Igjen bruker du en påstand som et argument for en annen påstand. Jeg er ikke enig i at man får spille når man er god nok under Skarsfjord. Det er elleve stykker som skal spille i utgangspunktet, men hvis noen er skadet så kan man få komme inn. Hvem som skal inn for hvem avgjøres jo også ganske tidlig.

Ja, det var en kjempesjanse Haugen fikk disse tre kampene på rad. Startet i en ny posisjon hver kamp. Ingen av dem der han er best. Du kan jo spørre de andre Brannspillerne om hva de syns om å få muligheten til å etablere seg i førsteelveren gjennom tre kamper på rad i tre forskjellige posisjoner som er uvante. Jeg tror nok de fleste ville sagt at det ikke akkurat er ideelt.

Nixon

Quote from: dudo on February 01, 2012, 13:44:08 PM
Hva er det som skjer her nå, driver folk og benekter at Skarsfjord setter en ellever, og er ekstremt motvillig til å gjøre endringer i denne?


Nei, Skarsfjord bærer vel med seg arven fra tiden med Eggen og vil ha en mest mulig fast ellever. Og han har selvsagt hatt en tanke med å hente Nordkvelle. Noe annet ville vært oppsiktsvekkende. Men at slaget er tapt for de andre tviler jeg på. "Gullgutten" Mjelde måtte f.eks. skifte posisjon i fjor, så Skarsfjord kan tenke i andre baner også.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Derabilo on February 01, 2012, 13:51:04 PM
Plasser det er kamp om i Brann:

Zsolt, Grorud, Kalvenes og Jonsson kjemper om midtstopperplassene. Dersom Jonsson regnes som midtstopper går h.back til Sævarsson, mens Zsolt og Jonsson trolig tar stopperplassene. Grorud og Kalvenes kommer nok i bakre rekke, men begge kan absolutt være med å kjempe om plassen.

DM har vi Austin, Soko, Mjelde, Haugen og Barmen aktuelle. Det skal mye til for at ikke Soko og Austin tar de. Haugen kan nok få spilletid her.

OM har vi Nordkvelle, Bentley, Mjelde, Haugen, Barmen, Larsen. Nordkvelle, Bentley, Mjelde vil nok få mest spilletid her, men det er nok også her det vil være mest rokeringer. Her må det komme inn minst en ny spiller, hvis ikke er det svakt besatt, spesielt på h.siden. Det er da ikke mye konkurranse her, tre talenter som aldri har vist noe i TL, og to som mange prøver å gi floppstempel..

Det er mange spillere på stopperplass og på OM. Men konkurransen på OM er svak, der en ny spiller trolig vil gå rett inn på laget, med Nordkvelle i midten og Mjelde/Bentley byttende på v.kant. Barmen, Haugen og Larsen kan forvente seg mange innhopp.

Når jeg ser hvor tynn stallen er, er det ingen tvil om at de unge spillerne kommer til å spille mye som innbyttere. Det er nesten bare det vi har, pluss en haug midtstoppere.
Du lister opp en rekke nevn, men det overbeviser ikke meg om at det er konkurranse om plassene. For at det skal kalles konkurranse må alle spillerne stille med nogenlunde blanke ark. Det gjør man ikke med Skarsfjord. Vi hadde en tynn stall i fjor, da fikk ikke ungguttene mye spilletid gjennom innhopp. Jeg tviler på at det skjer i år heller. Forutenom Haugen.

Nixon

Men er det ikke litt trist å automatisk tenke "hvor er Haugen?" når andre tenker "spennede lag!"?;)
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on February 01, 2012, 13:54:55 PM
Men er det ikke litt trist å automatisk tenke "hvor er Haugen?" når andre tenker "spennede lag!"?;)
Nå er det du og Kjell som nok engang har dratt diskusjonen over på Haugen. Jeg bare påpeker at nok et klippekort er delt ut, og ikke overraskende til Nordkvelle. Mannen Skarsfjord har siklet på i mange år trenger neppe å bevise noe denne oppkjøringen får å få en fast plass.

Jeg liker konkurranse om alle plassene og syns det er feil med en fast ellever som man knapt gjør en eneste endring på gjennom en hel sesong. Skarsfjord er mer ekstrem enn det Eggen var og selv om de samme elleve stort sett spiller hele tiden, så klarer han, i motsetning til Eggen, ikke å skru sammen noe særlig spillemønster.

krakra

Quote from: Nixon on February 01, 2012, 13:52:48 PM
Quote from: dudo on February 01, 2012, 13:44:08 PM
Hva er det som skjer her nå, driver folk og benekter at Skarsfjord setter en ellever, og er ekstremt motvillig til å gjøre endringer i denne?


Nei, Skarsfjord bærer vel med seg arven fra tiden med Eggen og vil ha en mest mulig fast ellever. Og han har selvsagt hatt en tanke med å hente Nordkvelle. Noe annet ville vært oppsiktsvekkende. Men at slaget er tapt for de andre tviler jeg på. "Gullgutten" Mjelde måtte f.eks. skifte posisjon i fjor, så Skarsfjord kan tenke i andre baner også.
Ja, å bytte plass mellom to spillere som allerede er i førsteelveren, på siden av hverandre, er vel det lengste Skarsfjord vil gå i å gjøre endringer på laget.

Nixon

Quote from: krakra on February 01, 2012, 13:57:47 PMNå er det du og Kjell som nok engang har dratt diskusjonen over på Haugen.


Etter 2358 Haugen-innlegg er det underforstått når du klager over klippekort i den posisjonen...

Quote from: krakra on February 01, 2012, 13:57:47 PMMannen Skarsfjord har siklet på i mange år trenger neppe å bevise noe denne oppkjøringen får å få en fast plass.


Jeg tror og håper at selv Skarsfjord vil velge sportslig suksess fremfor kjepphester. Men tiden vil vise.
Rød makt på Hansa

krakra

Det handler ikke om noen Skarsfjord-kjepphest, men at Skarsfjord tar et valg på hvem som er best veldig tidlig og er veldig lite åpen for å forandre på den meningen. Da må man ned på Bentley-nivå, og selv han startet en rekke kamper også utover i sesongen.

Kjell249

Quote from: krakra on February 01, 2012, 13:54:42 PM
Quote from: Derabilo on February 01, 2012, 13:51:04 PM
Plasser det er kamp om i Brann:

Zsolt, Grorud, Kalvenes og Jonsson kjemper om midtstopperplassene. Dersom Jonsson regnes som midtstopper går h.back til Sævarsson, mens Zsolt og Jonsson trolig tar stopperplassene. Grorud og Kalvenes kommer nok i bakre rekke, men begge kan absolutt være med å kjempe om plassen.

DM har vi Austin, Soko, Mjelde, Haugen og Barmen aktuelle. Det skal mye til for at ikke Soko og Austin tar de. Haugen kan nok få spilletid her.

OM har vi Nordkvelle, Bentley, Mjelde, Haugen, Barmen, Larsen. Nordkvelle, Bentley, Mjelde vil nok få mest spilletid her, men det er nok også her det vil være mest rokeringer. Her må det komme inn minst en ny spiller, hvis ikke er det svakt besatt, spesielt på h.siden. Det er da ikke mye konkurranse her, tre talenter som aldri har vist noe i TL, og to som mange prøver å gi floppstempel..

Det er mange spillere på stopperplass og på OM. Men konkurransen på OM er svak, der en ny spiller trolig vil gå rett inn på laget, med Nordkvelle i midten og Mjelde/Bentley byttende på v.kant. Barmen, Haugen og Larsen kan forvente seg mange innhopp.

Når jeg ser hvor tynn stallen er, er det ingen tvil om at de unge spillerne kommer til å spille mye som innbyttere. Det er nesten bare det vi har, pluss en haug midtstoppere.
Du lister opp en rekke nevn, men det overbeviser ikke meg om at det er konkurranse om plassene. For at det skal kalles konkurranse må alle spillerne stille med nogenlunde blanke ark. Det gjør man ikke med Skarsfjord. Vi hadde en tynn stall i fjor, da fikk ikke ungguttene mye spilletid gjennom innhopp. Jeg tviler på at det skjer i år heller. Forutenom Haugen.

Alle steder i verden og på alle mulige arenaer er slik at unge og uetablerte på kjempe hard og ofte prestere bedre enn etablerte for å komme seg opp og frem. Tøft? Uten tvil. Ubarmhjertig? Uten tvil. Men livet er tøft og det er ikke mange steder i livet unge får drømmeposisjonen uten noe særlig å vise til, og muligheten til å vise seg frem over tid. I fotball som i arbeidslivet så tar du den posisjonen du får og så jobber du ræven av deg for å overbevise. Det nytter ikke å syte og klage for du ikke startet som administrerende direktør selv om du kanskje kan ha ferdighetene til å bli det en gang i fremtiden. Herlig analogi:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

February 01, 2012, 14:17:08 PM #346 Last Edit: February 01, 2012, 14:22:30 PM by krakra
Quote from: Kjell249 on February 01, 2012, 14:11:45 PM
Quote from: krakra on February 01, 2012, 13:54:42 PM
Quote from: Derabilo on February 01, 2012, 13:51:04 PM
Plasser det er kamp om i Brann:

Zsolt, Grorud, Kalvenes og Jonsson kjemper om midtstopperplassene. Dersom Jonsson regnes som midtstopper går h.back til Sævarsson, mens Zsolt og Jonsson trolig tar stopperplassene. Grorud og Kalvenes kommer nok i bakre rekke, men begge kan absolutt være med å kjempe om plassen.

DM har vi Austin, Soko, Mjelde, Haugen og Barmen aktuelle. Det skal mye til for at ikke Soko og Austin tar de. Haugen kan nok få spilletid her.

OM har vi Nordkvelle, Bentley, Mjelde, Haugen, Barmen, Larsen. Nordkvelle, Bentley, Mjelde vil nok få mest spilletid her, men det er nok også her det vil være mest rokeringer. Her må det komme inn minst en ny spiller, hvis ikke er det svakt besatt, spesielt på h.siden. Det er da ikke mye konkurranse her, tre talenter som aldri har vist noe i TL, og to som mange prøver å gi floppstempel..

Det er mange spillere på stopperplass og på OM. Men konkurransen på OM er svak, der en ny spiller trolig vil gå rett inn på laget, med Nordkvelle i midten og Mjelde/Bentley byttende på v.kant. Barmen, Haugen og Larsen kan forvente seg mange innhopp.

Når jeg ser hvor tynn stallen er, er det ingen tvil om at de unge spillerne kommer til å spille mye som innbyttere. Det er nesten bare det vi har, pluss en haug midtstoppere.
Du lister opp en rekke nevn, men det overbeviser ikke meg om at det er konkurranse om plassene. For at det skal kalles konkurranse må alle spillerne stille med nogenlunde blanke ark. Det gjør man ikke med Skarsfjord. Vi hadde en tynn stall i fjor, da fikk ikke ungguttene mye spilletid gjennom innhopp. Jeg tviler på at det skjer i år heller. Forutenom Haugen.

Alle steder i verden og på alle mulige arenaer er slik at unge og uetablerte på kjempe hard og ofte prestere bedre enn etablerte for å komme seg opp og frem. Tøft? Uten tvil. Ubarmhjertig? Uten tvil. Men livet er tøft og det er ikke mange steder i livet unge får drømmeposisjonen uten noe særlig å vise til, og muligheten til å vise seg frem over tid. I fotball som i arbeidslivet så tar du den posisjonen du får og så jobber du ræven av deg for å overbevise. Det nytter ikke å syte og klage for du ikke startet som administrerende direktør selv om du kanskje kan ha ferdighetene til å bli det en gang i fremtiden. Herlig analogi:)

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on February 01, 2012, 13:54:42 PM
Quote from: Derabilo on February 01, 2012, 13:51:04 PM
Plasser det er kamp om i Brann:

Zsolt, Grorud, Kalvenes og Jonsson kjemper om midtstopperplassene. Dersom Jonsson regnes som midtstopper går h.back til Sævarsson, mens Zsolt og Jonsson trolig tar stopperplassene. Grorud og Kalvenes kommer nok i bakre rekke, men begge kan absolutt være med å kjempe om plassen.

DM har vi Austin, Soko, Mjelde, Haugen og Barmen aktuelle. Det skal mye til for at ikke Soko og Austin tar de. Haugen kan nok få spilletid her.

OM har vi Nordkvelle, Bentley, Mjelde, Haugen, Barmen, Larsen. Nordkvelle, Bentley, Mjelde vil nok få mest spilletid her, men det er nok også her det vil være mest rokeringer. Her må det komme inn minst en ny spiller, hvis ikke er det svakt besatt, spesielt på h.siden. Det er da ikke mye konkurranse her, tre talenter som aldri har vist noe i TL, og to som mange prøver å gi floppstempel..

Det er mange spillere på stopperplass og på OM. Men konkurransen på OM er svak, der en ny spiller trolig vil gå rett inn på laget, med Nordkvelle i midten og Mjelde/Bentley byttende på v.kant. Barmen, Haugen og Larsen kan forvente seg mange innhopp.

Når jeg ser hvor tynn stallen er, er det ingen tvil om at de unge spillerne kommer til å spille mye som innbyttere. Det er nesten bare det vi har, pluss en haug midtstoppere.
Du lister opp en rekke nevn, men det overbeviser ikke meg om at det er konkurranse om plassene. For at det skal kalles konkurranse må alle spillerne stille med nogenlunde blanke ark. Det gjør man ikke med Skarsfjord. Vi hadde en tynn stall i fjor, da fikk ikke ungguttene mye spilletid gjennom innhopp. Jeg tviler på at det skjer i år heller. Forutenom Haugen.


Hvis alle spillerne må stille med blanke ark er det ikke konkurranse i noen klubber. Hvis United henter inn en ung spiss er det selvfølgelig en konkurranse for ham å overbevise og komme inn på laget selv om han stiller med mye blankere ark enn Rooney. Skarsfjord har sine favoritter, men det betyr ikke at det ikke er konkurranse på laget, bare at den er litt ujevn.

krakra

February 01, 2012, 14:30:10 PM #348 Last Edit: February 01, 2012, 14:33:07 PM by krakra
Quote from: Jose Arrogantio on February 01, 2012, 14:25:24 PM
Quote from: krakra on February 01, 2012, 13:54:42 PM
Quote from: Derabilo on February 01, 2012, 13:51:04 PM
Plasser det er kamp om i Brann:

Zsolt, Grorud, Kalvenes og Jonsson kjemper om midtstopperplassene. Dersom Jonsson regnes som midtstopper går h.back til Sævarsson, mens Zsolt og Jonsson trolig tar stopperplassene. Grorud og Kalvenes kommer nok i bakre rekke, men begge kan absolutt være med å kjempe om plassen.

DM har vi Austin, Soko, Mjelde, Haugen og Barmen aktuelle. Det skal mye til for at ikke Soko og Austin tar de. Haugen kan nok få spilletid her.

OM har vi Nordkvelle, Bentley, Mjelde, Haugen, Barmen, Larsen. Nordkvelle, Bentley, Mjelde vil nok få mest spilletid her, men det er nok også her det vil være mest rokeringer. Her må det komme inn minst en ny spiller, hvis ikke er det svakt besatt, spesielt på h.siden. Det er da ikke mye konkurranse her, tre talenter som aldri har vist noe i TL, og to som mange prøver å gi floppstempel..

Det er mange spillere på stopperplass og på OM. Men konkurransen på OM er svak, der en ny spiller trolig vil gå rett inn på laget, med Nordkvelle i midten og Mjelde/Bentley byttende på v.kant. Barmen, Haugen og Larsen kan forvente seg mange innhopp.

Når jeg ser hvor tynn stallen er, er det ingen tvil om at de unge spillerne kommer til å spille mye som innbyttere. Det er nesten bare det vi har, pluss en haug midtstoppere.
Du lister opp en rekke nevn, men det overbeviser ikke meg om at det er konkurranse om plassene. For at det skal kalles konkurranse må alle spillerne stille med nogenlunde blanke ark. Det gjør man ikke med Skarsfjord. Vi hadde en tynn stall i fjor, da fikk ikke ungguttene mye spilletid gjennom innhopp. Jeg tviler på at det skjer i år heller. Forutenom Haugen.


Hvis alle spillerne må stille med blanke ark er det ikke konkurranse i noen klubber. Hvis United henter inn en ung spiss er det selvfølgelig en konkurranse for ham å overbevise og komme inn på laget selv om han stiller med mye blankere ark enn Rooney. Skarsfjord har sine favoritter, men det betyr ikke at det ikke er konkurranse på laget, bare at den er litt ujevn.
Det er en utrolig at noen etter halvannet år med Skarsfjord fortsatt mener at det er en reell konkurranse. Det var vel en eneste spiller som mistet plassen sin i førsteelveren i fjor uten å bli skadet og det var bentley. Han fikk fortsatt starte 20 kamper, selv om han var elendig i stort sett alle. Tviler på at noen lokal unggutt hadde fått fornyet tillitt etter tre-fire kamper på Bentleynivå under SKarsfjord.

Ferguson er vel ikke akkurat redd for å rullere på laget, vrake stjerner som ikke presterer og gi ungguttene sjansen til å ta plassen deres. Hvis Rooney hadde prestert dårlig i 6-7 kamper på rad kunne han fort endt opp på benken.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on February 01, 2012, 13:24:17 PM
Det går på å dele ut klippekort, og ikke gi de bak en reell mulighet til å spille seg inn på laget. En veldig svak policy.


Det går ut på at Nordkvelle spiller "for the greater good", en del av konspirasjonen mot Haugen. Mjelde ble for obvious, men Skars kan kanskje komme unna med å lure Bergen ved å si at Nordkvelle er bedre, i alle fall denne sesongen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up