• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra


osoerli

Det er vel fleire årsaker til at prisen (budet) på Moldskred må vera lågare no enn i sommar slik eg ser det:

-Brann er ikkje i desperat behov for forsterking av laget til CL-kvalik.
-Fyren er eit halvt år eldre, og har dermed eit halvt år mindre igjen av si fotballkarriere.
-Gjenståande kontrakt med TIL er eit halvt år mindre.
-Finanskrisa som har ført til mindre pengar i alle klubbar.  Mindre sponsorpengar tilgjengelege.
-Etter at Rennes var på banen, null interesse frå utlandet.
-Framleis ingen landskampar, ikkje eingong i troppen, ikkje eingong på samelandslaget.

Eg trur ingen ser årsaker til at prisen bør vera like høg, (eller høgare).
Syns 5 mill er i drøyaste laget.  12-14 mill hinsides det latterlege.  Om TIL takkar nei til 5mill, kan dei behalda han etter mi meining.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

http://www.isbergetforum.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=1457&st=0&sk=t&sd=a&start=680

Dette er stor underholdning, det feires tydelegvis hardt enno oppi trygdeland, bronsemedalje er jo så himla stort at det måtte jo berre bli sånn. For øvrig kjem høydepunktene tett, som nevnt "rimelege" overgangssummer, at MM heller vil spele for TIL enn Brann, samt min favoritt:

"Har vi ikke noen som kan "gane" her. Ikke Morten, men Brann  Hanne, har ikke du gode kontakter med de som kan litt mer en oss dødelige"

- Forrige gang Brann blei "gant" endte me opp med å vinne serien. Ellers er det ein som skriver om at glimt ser ut til å miste tronen som største hatlaget til isberget. Fint, då legger me til Tromsø som ubetydeleg by hvis hovedlagets supportere hater oss sterkt, bak Haugesund...
GÃ¥ av.

Baunebob

Samene er tydeligvis forsatt blendet av unntakssesongen.
Absolutt max 7mill for Moldskred! Trist sum, men alt etter dette blir skandale.

Mick

December 13, 2008, 22:42:13 PM #3704 Last Edit: December 13, 2008, 23:21:32 PM by Mick
Quote from: viks on December 12, 2008, 23:29:07 PM
I overnevnte link prises han forøvrig til 2,5 millioner dollar, om dette er brasilanske eller us, vites ikke..


Det er nok Amerikanske Dollar , jeg tror den brasilianske valutaen heter Real.
Prisen på Osvaldo vil da ligge på ca 17.3 millioner NOK. Litt i overkant av hva Brann kan klare uten ekstern hjelp, men dette kan ikke være et utviklingsprosjekt vi trenger en spiller som presterer med en gang og helst en som enten scorer mye mål eller legger veldig mange assists.

EDIT: Jeg leste gjennom artikkelen nå og så at det stod en R foran dollartegnet, så da er det nok mer sannsynlig at det det skal omregnes fra Brasilanske Real. Noe som gir den mye hygligere summen 7 mill
(2,500,000 Brazilian Real = 7,370,994 Norwegian Kroner

Absolutt spennende at Brann har litt oversikt over hva som skjer utenfor Europa også, men blir ikke forundret om dette er et tips enten av en agent eller faktisk kansje Peddien?
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

storB

Historikken blandt tidligere sør amerikanere i Brann tilsier skygg unna, men skulle dette baseres på annet enn skrytevideoer til agenten så kan det bli spennende
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Quote from: storB on December 14, 2008, 00:11:33 AM
Historikken blandt tidligere sør amerikanere i Brann tilsier skygg unna, men skulle dette baseres på annet enn skrytevideoer til agenten så kan det bli spennende

Jeg kan ikke huske andre søramerikanere enn Solis og Reidar. Hvilken historie er det utenom disse to? Eguren og Lago teller ikke.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Huff

Quote from: storB on December 14, 2008, 00:11:33 AM
Historikken blandt tidligere sør amerikanere i Brann tilsier skygg unna, men skulle dette baseres på annet enn skrytevideoer til agenten så kan det bli spennende


Alanzinho sier noe annet. Meget spennende, selv om eksempelvis Solis floppet. Lurer på om et evt kjøp av Moldskred tilsier at denne spilleren er uaktuell eller ikke. Uansett risky å hente brasilliansk, men er dette en spiller klubben har god kontroll på, hvorfor ikke. Bør ikke hente en 7 millionerskar på bakgrunn av en DVD selvsagt, men som sagt, kjenner de spileren bør han absolutt være interessant. Branns historie tilsier jo at en bør forholde seg skeptisk, Monkam ble kjøpt rett fra jungelen, ingen kunne kommunisere med den stakkars analfabeten som ble plassert rett i en blokk, nærmest ren menneskehandel ala Anderlecht, stygge saker. Fyren utviklet seg visstnok til et vrak, psykisk helt ute (kilde eks Løv-ham spiller som jeg velger å holde anonym) Riktignok tilsier en syvmillionersinvestering at klubben forholder seg noe mer proff, kanskje Doddo kan gjøre nytte for seg? Fyren er vel en jækel på portugisisk.

Uansett lurer jeg på hvor mye skadet Moldskred blir om han kommer. Brann er jo eksperter på å kjøpe skadde spillere hvor skadehistorien nærmest forværres i Brann. Anstendig spiller, men en ekstremt dårig investering om han kun holder i 15 av 30 kamper. Enig med de som sier at 7 mill bør være en absolutt makssum, om ikke dette blir for drøyt.

Forresten ''Reidar''? Var ikke han fra Nord Afrika eller blander jeg kallenavn?

kabelmann

Quote from: Klaus_Brann on December 14, 2008, 00:37:40 AM
Fem mill for Moldskred er helt perfekt.

Det er helt på grensen av hva Brann bør gi for denne fyren. Jeg antar dog det er et forhandlingsutspill fra RBH og Brann glatt strekker seg til syv båtpenger. Det er ikke fyren verdt, og bør i så tilfelle være nok en spiker i RBHs kiste (tar like godt alle sorgene på forskudd slik at jeg er ferdig med det. Har budsjettert med litt mer optimisme for 2009, så da kan det være greit å få unnagjort alle sorger på 2008-budsjettet).
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

December 14, 2008, 00:53:36 AM #3710 Last Edit: December 14, 2008, 00:55:54 AM by kabelmann
Quote from: Huff on December 14, 2008, 00:49:51 AM
Forresten ''Reidar''? Var ikke han fra Nord Afrika eller blander jeg kallenavn?

Nå ble jeg litt usikker. Har alltid tenkt på han som søramerikaner, men det er godt mulig du har rett når jeg tenker meg om.

Edit: Googlet litt, og du har helt rett, han var afrikansk. Da kommer jeg ikke på andre enn Solis... så sant ikke Rodolph går inn i dette regnestykket.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Hvis 7 mill for Moldskred skulle være spikeren i RBHs kiste lurer jeg på hva folk egentlig forventer? Skal vi hente Helstad-klasse for 10 mill?
Det er greit at noen mener at han er verdt under 7 mill, men han er da ikke så lite verdt at det ville vært en skandale å gi 7 mill.

Mick

Hvis man ikke får gjennom de 5 millionene for Moldskred, så er det bare å legge inn et nytt bud raskt og sette en kort tidsfrist på det. Dette bør helst skje før TIL har fått solgt noen andre spillere. 5-6 Millioner er absolutt det høyeste man burde gå for Moldskred, går ikke TIL med på det er det bare å legge saken død. Det er ikke interesse fra andre klubber, Moldskred har lyst vekk og TIL trenger penger, det er ikke noen vits i å gi Tromsø initativet her.

Hvis vi skal gå høyere en 5-6 mill så skal det være en klausul som utbetaler en million når Moldskred når 30-40mål. Moldskred er et risikabelt kjøp med tanke på skader, men leverer han over 30 mål på 3 år skal jeg være enig at 7 mill er en grei pris.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

kabelmann

Vi gjorde jo det i sin tid når vi hentet han fra Ham-Kam.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Ifølge noen TIL-fans på VGD trenger ikke Tromsø å selge. Lokalt næringsliv har gått inn med penger.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Så vidt jeg vet er det ikke kommet noen penger enda. LOkalt næringsliv har derimot hintet om at de ønsker å finansiere evt. spillerkjøp. Hvorvidt de ønsker å dekke gjeld eller ikke vet jeg ikke, men TIL har iallefall ikke fått noen penger enda.

Nixon

Quote from: kabelmann on December 14, 2008, 00:53:36 AM
Edit: Googlet litt, og du har helt rett, han var afrikansk. Da kommer jeg ikke på andre enn Solis... så sant ikke Rodolph går inn i dette regnestykket.


Ikke glem Maynor René Suazo!
Rød makt på Hansa

Mick

He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

kabelmann

Quote from: Nixon on December 14, 2008, 01:04:14 AM
Quote from: kabelmann on December 14, 2008, 00:53:36 AM
Edit: Googlet litt, og du har helt rett, han var afrikansk. Da kommer jeg ikke på andre enn Solis... så sant ikke Rodolph går inn i dette regnestykket.


Ikke glem Maynor René Suazo!

Han hadde jeg faktisk glemt. En kamp fikk han. Og hva med Corrales? Er ikke han halvt meksikansk? ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Mick

December 14, 2008, 01:23:52 AM #3719 Last Edit: December 14, 2008, 01:28:09 AM by Mick
Tror du kan regne med Nord, mellom Amerika og Karibien. Rudy er vel den største suksessen Brann har hatt fra alle de delene, og det fortsatt tidlig å si om han er en hit. Brann har vel aldri hatt en spiller fra andre siden av Atlanteren som er bitt noen suksess.

Corrales er helt Amerikansk og helt meksikansk ettet.
Litt Off-topic, men av en merklig grunn har han lurt seg med på dommernes "lagbilde"
http://en.wikipedia.org/wiki/Ramiro_Corrales
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

kabelmann

Det var et litt fiffig bilde.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

osoerli

Quote from: kabelmann on December 14, 2008, 00:53:36 AM
Quote from: Huff on December 14, 2008, 00:49:51 AM
Forresten ''Reidar''? Var ikke han fra Nord Afrika eller blander jeg kallenavn?

Nå ble jeg litt usikker. Har alltid tenkt på han som søramerikaner, men det er godt mulig du har rett når jeg tenker meg om.

Edit: Googlet litt, og du har helt rett, han var afrikansk. Da kommer jeg ikke på andre enn Solis... så sant ikke Rodolph går inn i dette regnestykket.

Redouane "Reidar" Drici var vel frå Algerie om eg ikkje hugsar feil.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kjell249

Er ikke Solis fra Costa Rica? Og Rudolf fra Jamaica? Det er i hvertfall et godt stykke unna Sør Amerika.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Vil ikke si Solis floppet sportslig, men han kom jo aldri tilbake fra "ferie", så utenomsportslig kan det regnes som flopp.

Noen sjanser med unge spillere må Brann ta. Og både vi supportere og klubben må kunne gi dem mer enn ett år i stallen før de stemples flopp. Og selv om de nå hadde ett kult navn, så må vi også kunne akseptere at klubben ser tidlig at de ikke har det sportslige nivået inne.

I utgangspunktet burde ikke spillere som Møvvik eller Haugsdal telle når RBH teller til 22. De burde komme som ekstra spillere og få innhopp basert på fremtidig utvikling og ikke bare nåværende sportslig nivå. De som teller i RBH's 22-mannstropp burde utelukkende være der av sportslige grunner. Brann burde ha plass til en ung sør-amerikaner eller afrikaner ut over M&H. Og ut over de 22 førstevalgene og dobber-dekningspillerene. Så får man heller kvitte seg med en backupspiller når en av ungguttene gjør som Jaiteh og melder seg på førstelaget.

Klaus_Brann

Quote from: Kjell249 on December 14, 2008, 04:07:48 AM
Er ikke Solis fra Costa Rica? Og Rudolf fra Jamaica? Det er i hvertfall et godt stykke unna Sør Amerika.


Jo, det stemmer. Laget Rodolph er leid ut fra heter vel Reggae Boys eller no i den duren.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Reggae Boys er vel bare kallenavnet på Jamaicas landslag?

Gud

Jepp, laget heter vel strengt tatt Portmore United F.C. Men Reggae Boys funker bra det og ;)

vebo

Quote from: Klaus_Brann on December 14, 2008, 16:09:44 PM
Quote from: Kjell249 on December 14, 2008, 04:07:48 AM
Er ikke Solis fra Costa Rica? Og Rudolf fra Jamaica? Det er i hvertfall et godt stykke unna Sør Amerika.


Jo, det stemmer. Laget Rodolph er leid ut fra heter vel Reggae Boys eller no i den duren.



NÃ¥ har du ikke fulgt helt med i timen klaus..
Tiocfaidh ár lá

Baunebob

December 14, 2008, 20:24:02 PM #3728 Last Edit: December 14, 2008, 20:26:43 PM by Baunebob
Men Reggae Boys har mye mer smell i seg enn Portmore United. Det skal han ha!

Doffen85

Abiodun til Skeid!!!!

http://78.133.103.57/tipsas/default.asp?menu=6&id=4331

Spelaren

Fleire godbiter frå isbergets eminente forumbrukere! Eg har endra navnene for å beskytte dei mot sin egen rabling.

Quote from: Ante i vanteVed å by smålige 5 mill for Norges beste spiss så vise det jo hvor seriøs branns sportsdirektør er.
Fyrn kan jo faen ikke ha peilig på hvor mye penger en spiller er verdt ved en spiller ved Navn Morten Molskred.
og Steinar Nilsen burde jo sagt til sin egen mongo direktør i brann at 5mill det e jo direkte hånlig og flaut.
- Merk setningsstrukturen og bruken av stor bokstav. Episk...

Quote from: Samiædnandet e jo ingen tvil om at Molskred e verdt minimum 20mill

- Ka slags myntenhet bruker urfolket i nord?

Quote from: OlufMolskred e Norges beste spiss og det e jo bare en inkompetent tidligere landslagssjef som ikke har skjønt det. Molskred er verdt 20 milliona. se bare hva mikel gikk til chelsea for , osv 20 millioner eller ingen salg av han.
Se på hva Gamst gikk til blackburn for. og Molskred er absolutt på nivået til gamst når han dro ut.

- Denne er god. Merk evnen til å skrive navnet på spelaren korrekt, stor/liten bokstav samt sammenligninga av MM og Gamst. Klassiker...

Quote from: EL�LIL�ILIJeg er enig med deg i at sindres prispolitikk ikke stemmer, men husk at Helge Haugen var benkesliter i Brann, mens Moldskred er en av seriens beste spillere og største profiler for øyeblikket. Men jeg skulle gjerne sett mange eksempler på spillere fra 2.og 3.div. som er solgt for 5 mill.
- Moldskred en av seriens beste spillere og største profiler! Ikkje rart halve Europa slåss om underskriften hans!!!1

Quote from: Trygd-OlaDa må det vel være bedre å ha litt is i magen, og heller satse maks i UEFA-cupen med TIL.. Og kanskje bli kjøpt av noen som ikke skarrer og spiller alle hjemmekampene sine i regnvær.
- Nei, det er jo bedre å spele alle heimekampene i snøvér og på plast...




 
GÃ¥ av.

Mick

He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

BBB-Tony

December 15, 2008, 11:36:03 AM #3732 Last Edit: December 15, 2008, 11:37:55 AM by tonynord
Quote from: Spelaren on December 15, 2008, 10:39:40 AM

Quote from: OlufMolskred e Norges beste spiss og det e jo bare en inkompetent tidligere landslagssjef som ikke har skjønt det. Molskred er verdt 20 milliona. se bare hva mikel gikk til chelsea for , osv 20 millioner eller ingen salg av han.
Se på hva Gamst gikk til blackburn for. og Molskred er absolutt på nivået til gamst når han dro ut.





Er det mulig? Jeg blir flau på vegne av TIL-pakket! Sammenligne Moldskred's nærliggende overgang til Brann med Chelsea-Mikel? Moldskred på nivå med Gamst? Jeg spør igjen: Er det mulig? Blir bare provoserende å lese til slutt! Når folk har så lite peiling på fotball, så burde de holdt god kjeft, og ikke forvillet seg inn på et supporter-forum!

Virker som de fleste TIL-supporterene har null selvinnsikt, og faktisk ser hva situasjon TIL er i!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Quote from: Mick on December 15, 2008, 11:13:46 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article124590.ece

TIL gir svar på Branns bud iløpet av dagen.


I og med at Kræmer sier at en kan forvente et svar 1-2 timer etter møtet er startet, så tror jeg nok dette er enten eller. Ikke noe kanskje eller forhandlinger. Tipper det ender opp på rundt 6,5-7 millioner eller ingenting.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Brann_copper

Jeg har tidligere sagt 7 mill. Vi får først et nei, og så heves budet til 7 mill, og det aksepteres. Men partene blir enige om å holde summen hemmelig.

I så tilfelle må TIL bare selge for 9 millioner mer for å holde budsjettet. Hvilket skulle være omtrent nok til Høgli.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

krakra

7 mill for Moldskred og 9 for Høgli?

Doffen85

Quote from: krakra on December 15, 2008, 12:54:40 PM
7 mill for Moldskred og 9 for Høgli?


Eventuelt 9 mill for Moldskred og Høgli? :)

Ferguson

Quote from: Spelaren on December 15, 2008, 10:39:40 AM
Quote from: Samiædnandet e jo ingen tvil om at Molskred e verdt minimum 20mill

- Ka slags myntenhet bruker urfolket i nord?



Reinsdyr ;)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Kai-Olai

Quote from: Ferguson on December 15, 2008, 13:05:04 PM
Quote from: Spelaren on December 15, 2008, 10:39:40 AM
Quote from: Samiædnandet e jo ingen tvil om at Molskred e verdt minimum 20mill

- Ka slags myntenhet bruker urfolket i nord?



Reinsdyr ;)


Så Moldskred er verdt 20 mill reinsdyr?

Spelaren

Ka trur folk utfallet blir? Eg forventer eit nei frå Tromsø, med melding om at "Norges beste spiss" koster det firdobbelte, og at denne saken dør hen.

Min draum er at RBH presenterer eit ukjent megatalent over nyttår, frå ein ukjent klubb austenfor sol og vestenfor måne. Han er 18 år, har signert for fem år, er kjapp, målfarlig og ekstremt teknisk begavet, samt nylig blitt kjæreste med ei lekker Bergensjente som var utvekslingsstudent i landet hans. Han kan Nystemten og alle de 7 fjell.
GÃ¥ av.

ostraume

Jeg tipper også det blir nei. Samene tror nok de kan skvise mer penger ut av sitronen. I så fall er det bare å vente. De kan fort komme til å brenne i sitt eget fett når de stadig nekter å akseptere fornuftige bud. "Gullkalven" Reginiussen er heller ikke noe sikkert salg. Situasjonen til Tromsø minner egentlig mye om vår når Helstad-salget skulle redde økonomien.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

BBB-Tony

Jeg tror de kommer til enighet om en pris rundt 7 millioner. Moldskred's situasjon og TIL's situasjon tilsier at de må være fornøyd med noe rundt det, og selv om supporterene hyler om 15-20 millioner, så tror og håper jeg at Kræmer har mer vett i skallen!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Celtic har kjøpt venstreback, så da synker sjansen for at Hanstveit får kontrakt der.

Henki

Skulle ikke det der møtet om Moldskred være ferdig i to-tiden?
Ballen skal fremover!

krakra

TIL har jo vist ved flere annledninger at tall ikke er deres sterkeste side;)

Mick

Quote from: Henki on December 15, 2008, 15:51:30 PM
Skulle ikke det der møtet om Moldskred være ferdig i to-tiden?


Nå krangler de sikkert. Var det ikke en av investorne der som irriterte seg mektig over at TIL sa nei til Brann budet på Moldskred i sommer?
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

kabelmann

Quote from: Henki on December 15, 2008, 15:51:30 PM
Skulle ikke det der møtet om Moldskred være ferdig i to-tiden?

Det bor bare dramaqueens der oppe. De prissetter seg ut av denne verden for å gjøre seg kostbare, deretter utsetter de så lenge som mulig for å gjøre seg viktige før de til slutt kjører på med pressekonferanser i hytt og vær i håp om at noen skal legge merke til de.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Hadde vært fantastisk om de hadde innkalt til pressekonferanse for å fortelle at de har avvist budet. Da hadde jeg ledd så mye at det hadde vært verdt det.

kabelmann

Det ville slett ikke forundret meg om de hadde gjort det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Husk pressekonferansen for å annonsere at de skal ha ein pressekonferanse for å avsløre svaret på Branns bud. Norges tredje beste lag i år er også Norges tredje mest interessante klubb må vite...
GÃ¥ av.

Go Up