• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Rosenborg, Lørdag 4. Mai kl 18:00 - Eliteserien

Started by RepublikkenBergen, April 22, 2024, 16:33:47 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Pete05

Til diskusjonen om Heggebø vs Finne så er den siste Fotballpreik med Grønner og Jonas innom temaet med litt andre vinklinger og synspunkter. Det er mye mer komplisert enn bare hvem som har høyest/lavest xG. Anbefales

Kjell249

I kampens hete fikk jeg ikke med meg at det var Emil som hadde assisten til Blom på første målet. Strålende press-spill! Fortjener mer cred for den.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Miller

Quote from: Pete05 on May 06, 2024, 16:54:50 PMTil diskusjonen om Heggebø vs Finne så er den siste Fotballpreik med Grønner og Jonas innom temaet med litt andre vinklinger og synspunkter. Det er mye mer komplisert enn bare hvem som har høyest/lavest xG. Anbefales

Kanskje det mest fornuftige jeg har hørt fra Grønner i den episoden!
Her på forumet er det veldig mye at en ikke ser svakhetene til sin egen favoritt, det gjelder begge veier.

ostraume

Jeg hørte episoden og hva var det egentlig han sa som var så innsiktsfullt?

At Brann skal være et lag med kombinasjonsspill på tredje halvdel? Det vil Brann være også med Heggebø som spiss


Eller at Finne kanskje tåler dårligere enn Heggebø å sitte på benken fordi Heggebø er snillere? Vi vil vel ikke ha det sånn at noen benkes av den grunn?

At Finne er mer fotrapp er jo alle enige i. Grønner mener og han er bedre i press-spillet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Ja, jeg tenker de som ikke har hørt episoden og går inn før å høre Grønners innsiktsfulle refleksjoner som viser hvor komplisert det er blir litt skuffet. Han trekker fram Finnes velkjente styrker, Heggebøs svakheter, når den andre Jonas påpeker Heggebøs styrker så avfeier han dem med at Brann ikke skal spille sånn på sitt beste og mener altså at Brann skal spille den spillestilen som passer Finne beste uten å argumentere noe særlig for det.

Det er ikke noe mer innsiktsfullt eller nyansert enn det som kommer fram her inne. Man kan i det minste referere til det man mener er så innsiktsfullt eller hvilke vinkler man mener viser hvor komplisert det er istedenfor å bare komme med generelle henvisninger til at Grønner sier noe.

Dickens

Quote from: ostraume on May 07, 2024, 06:39:44 AMJeg hørte episoden og hva var det egentlig han sa som var så innsiktsfullt?

At Brann skal være et lag med kombinasjonsspill på tredje halvdel? Det vil Brann være også med Heggebø som spiss


Eller at Finne kanskje tåler dårligere enn Heggebø å sitte på benken fordi Heggebø er snillere? Vi vil vel ikke ha det sånn at noen benkes av den grunn?

At Finne er mer fotrapp er jo alle enige i. Grønner mener og han er bedre i press-spillet.

Velkjent at Grønner alltid taler kompisenes sak når det gjelder både prestasjoner og plass på laget.

Lasaron

Hvis dette foregår over tid, så bør BA ta tak i det. Da er Grønner direkte useriøs, noe som ikke passer seg for en ekspert.
Tren på langskudd

Eivind

Grønners analyse er jo fullstendig piss og sterkt preget av at han vil ha kompisen på laget. Han jabber om og om igjen om at Brann spillestil ikke handler om å "BARE pole innlegg inn i feltet". Som at de gjør det selv om Heggebø spiller spiss? Tull!

Vi har ikke sett Brann "BARE pole" baller inn i feltet når Heggebø spiller, tvert i mot så har de også et annet angrepsvåpen når det faktisk er en spiss i boksen man KAN slå et innlegg på når situasjonen tillater det (ref målet mot RBK). Han sier også at Heggebø ikke var noe særlig god i spillet mot RBK, utenom målet. Jeg så en Heggebø som slet og rev i stopperne til RBK. Var et uromoment og også var med å gjøre medspillerne bedre.

Hva som er best i det lange løp av Finne og Heggebø vet jeg ikke. Vi trenger begge i en lang sesong og kanskje kan de benyttes mot forskjellige motstandere.

Erlend

Vi snakker om en fyr som vel i fullt alvor prøvde å argumentere for at vi burde hente Petter Strand i vinter...

Superjack

Argumentasjonen til Grønner i forhold til Finne / Heggebø i siste podcast var grei nok.

Men det er fakta at Brann som lag fungerte mye bedre mot RBK, med Heggebø som spiss, enn det har gjort i noen andre 1. omganger i år der Finne har startet.

Det Brann viste mot RBK er det beste noe lag i ES har vist i år.
Brannsupporter.

esp123

Samtidig skulle man tro at Rosenborg hadde ringt Brann på forhånd for å høre om hvilken spillestil/taktikk Brann foretrakk. Rosenborg spilte Brann gode (i tillegg til at Brann var gode).

Go Up