• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Hvordan er ståa for PVM? Noe nytt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

May 23, 2011, 13:07:52 PM #19451 Last Edit: May 23, 2011, 13:53:18 PM by Gulløl
Håper Brann allerede er i samtaler med Thorstein Helstad og hans agent Stig Lillejord om en overgang. Har scoret imponerende 20 mål for Le Mans i Ligue 2 denne sesongen. Selv om han er 34 år er han rikelig god nok for Brann i minst 2 år til. Se bare på Rusfeldt som snart er 39 år og som er en sterk bidragsytter til at Tromsø leder serien.
Brann er utrolig sårbar om Ojo blir langtidsskadet. En 4-4-2 formasjon med Ojo og Helstad på topp kan også være aktuelt og gi Brann gode muligheter for medalje og Europacup plass.
Ille om han havner i Danmark
http://www.nettavisen.no/sport/article3152946.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Helstad krever nok ennå mer enn vi kan betale, ellers hadde jeg ikke sagt nei takk, så lenge han ville vært fornøyd med backup rolle for Ojo. Viktigere å satse på han akkurat nå, kan ikke hente inn en 34-åring for at han skal ta plassen fra Ojo.

vebo

Pøk til alvor - vi trenger forsterkninger så jeg bringer opp igjen denne: Hva med Hoås på topp? Han spiller fin fotball for S08, og ligger ikke så langt unna Ojo i spillestil - kan gå inn i eksisterende formasjon og taktikk. Yaw har ikke akkurat vist seg som den perfekte erstatningen.
Tiocfaidh ár lá

dex1974

Hent Helstad og Lehne Olsen. Toss(a)en har farten og rykket minst en sesong til og uansett er og blir han en målsnik. Han kan være en slags mentor for Olsen samt lære Ojo et par nye triks og når han skal hjem for å ta over familiegården er "den nye Helstad" som han kalles klar til ta opp arven.
Hoås hadde vært en perfekt backup til Ojo ja!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

krakra

Problemet med Helstad er at han høyst sannsynelig vil kreve en lønn som ligger godt over vår nåværende lønnspolitikk. I tillegg tviler jeg på at han godtar å være andrevalget bak Ojo.

Markmus

Skal Helstad tilbake må vi legge om til 4-4-2 igjen, og da er jo Ojo en superb spiller å ha ved sin side.
Ka du ve?

StuckedPaaOstlandet

May 24, 2011, 02:23:36 AM #19457 Last Edit: May 24, 2011, 02:25:38 AM by StuckedPaaOstlandet
Som backup på spissplass kunne jeg tenkt meg Hoås, han har mange av kvalitetene til Ojo, ikke like rå i luften grunnet fysikk, men har en fantastisk teknikk!

Jeg er stor fan av Helstad og skulle gjerne sett han tilbake, men så er det dette med lønnen, håper han har lyst å bo i verdens fineste by igjen og gladelig går ned i lønn av den grunn. Må jo være bedre å være folkehelt i Bergen enn en 34 år gammel avdanket fjellape i danmark?

Siden jeg ikke bor så langt fra Briskeby for øyeblikket har jeg sett Lehne Olsen i noen kamper, han har absolutt potensial, men jeg syns ikke han glimter til med noen ekstreme ferdigheter. Virker for meg som en mer allaround spiller. Kan jo også spille midtbane har jeg hørt, så han hadde heller ikke vært ett dumt kjøp, da han sikkert kan spille i trioen bak Ojo også.

edit: skrivefeil

Leffen

May 24, 2011, 09:48:51 AM #19458 Last Edit: May 24, 2011, 10:07:55 AM by Leffen
Jeg er meget positiv til å hente tilbake Helstad. Om det så betyr at vi må legge om til 4-4-2. Og at Mjelde mister plassen på laget.
Uansett om vi beholder samme formasjon, tror jeg det skal være nok kamper til å holde både Helstad og Ojo nogenlunde fornøyd. Som tidligere nevnt er Rushfeldt et godt eksempel på en spiss som kan yte godt til han er langt oppi 30-årene. Kan ikke skjønne hvorfor Helstad ikke skulle kunne gjøre det samme. Farten er kanskje ikke den samme som den en gang var, men han har definitivt ikke mistet sin smartness.

Hvis jeg skal forsøke å sette meg inn i hodet til Helstad, tror jeg (håper jeg) han tenker noe i disse baner: "Jeg er blitt gammel. Jeg vil hjem til Norge, orker ikke å slå meg ned i et nytt land (Danmark). Kunne kanskje tenke meg å spille for Vålerengen ettersom datteren min bor i Oslo, men de har jo flust av spisser allerede. Dessuten vil det jo vært svikefullt! Rosenborg gidder jeg ikke å reise tilbake til. Det blåser så mye der oppe, kommer til kjenne det på gikta. Så er det mitt kjære Brann, klubben i mitt hjerte: Kanskje vil jeg ikke tjene så mye der, men jeg har jo lagt meg opp en god slump penger nede i vinlandet. Nok til å bli gårdskonge på Hedmarken etter at jeg har lagt opp. Ja, det må bli Brann. Det eneste fornuftige alternativ"

Wingfoot

Ja vi kan ikke annet enn å håpe  ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

catometeret

Er det noen av de som har kilder i brann som sitter på noe info om hva planene er for sommervinduet?

Har vi tenkt å handle eller er planen å la vinduet gå forbi? Noen som vet hva er stemningen på stadion er for å hente tilbake gamle helter fra elendighet i utlendighet? Sannsynligvis er vel den geniale planen at det ikke er noen plan før man får panikk helt på slutten...


 

Gulløl

Petter Vaagan Moen trenger spilletid, har spilt svært lite siste månedene. Forhåpentligvis sonderer Brann muligheten til å få leie han ut året. Med han i tillegg til Thorstein Helstad kan Brann komme opp å kjempe om GULLET. Brann bør absolutt benytte muligheten til å forsterke nå som Rosenborg ligger på rygg. Med 2 - 3 klasse forsterkninger i sommer ser jeg ikke noen grunner til at vi kan komme opp og forbi nivået til topplagene Tromsø og Strømsgodset. Tidenes mulighet dette, men da må det satses noen millioner. Håper Hardball og Brann ledelsen ser denne gyldne muligheten og jobber knallhardt for å få noe til.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Hanstveit er vel også veldig aktuell, regner jeg med? Og i Adecco, er det noen der?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

GlennK

Quote from: dudo on May 24, 2011, 11:49:53 AM
Hanstveit er vel også veldig aktuell, regner jeg med? Og i Adecco, er det noen der?


Lehne Olsen er det vel mange som har uttrykt at de vil se i den røde drakten...

dudo

Joda, men bortsatt fra han. Jeg vil ha en ny Torp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Leffen

May 24, 2011, 13:12:04 PM #19465 Last Edit: May 24, 2011, 13:15:18 PM by Leffen
Noen som vet noe om Martin Linnes? Midtbanespiller på Kongsvinger som nylig ble tatt ut i u-21 landslagstroppen. Som 1 av 2 fra Adeccoligaen.
http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=player&personId=236682&tournamentId=1&seasonId=332
Kanskje han er den nye Torp, Dudo ???

Gulløl

Det er snart 4 uker siden at Skarsfjord uttalte i BT at han ønsket Mezquida og Juninho med videre etter 01 august. Etter det har det vært helt stille, noen som har hørt noe om det blir noen forlengelse ? Og hva ligger de på i pris ?
http://fotball.bt.no/eliteserien/article199231.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Ikke "den nye Torp", men "en ny Torp" - en billig spiller med kvalifikasjoner langt over det forventede. Men klart, jeg tar gjerne "den nye Torp" òg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Leffen

Ja, jeg forstod det. Jeg mente altså den nye Torp, nettopp i form av "god spiller til billig pris", ikke som en blindkopi av orginalen.

Jeg mener at en def.midtbanespiller og en spiss burde være soleklar førstepri. Får vi inn to gode navn her vil jeg være meget fornøyd. Og Hanstveit kan få komme han og:)

dudo

Helt enig. Merker meg at jeg har sluttet å hyle om nye backer. Det er jo positivt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Quote from: dex1974 on May 23, 2011, 22:01:11 PM
Hent ... Lehne Olsen.


Quote from: GlennK on May 24, 2011, 12:28:59 PM
Lehne Olsen er det vel mange som har uttrykt at de vil se i den røde drakten...


Nå må folk slutte med den der Lehne Olsen, jeg har fulgt mannen etter at jeg ble gjort oppmerksom på han, og han har på ingen måte vist meg at han har noe å gjøre i tippeligaen. JA, han spilte bra i fjor, men da var Ham-Kam også i 2. div..
Tiocfaidh ár lá

Lister

Quote from: Gulløl on May 24, 2011, 13:33:11 PM
Det er snart 4 uker siden at Skarsfjord uttalte i BT at han ønsket Mezquida og Juninho med videre etter 01 august. Etter det har det vært helt stille, noen som har hørt noe om det blir noen forlengelse ? Og hva ligger de på i pris ?
http://fotball.bt.no/eliteserien/article199231.ece


Av det jeg har fått med meg så gjør Juninho sine saker veldig bra på Brann2, Mezquide er vel fortsatt skadet, men begge har fortsatt potensiale. Så lenge prisen er rett så ser hverfall jeg det som utelukkende positivt å fortsette med begge to på utlån, en overgang hadde heller ikke vært feil.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 24, 2011, 12:44:59 PM
Joda, men bortsatt fra han. Jeg vil ha en ny Torp.


Er ikke den gamle god nok?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on May 24, 2011, 13:33:11 PM
Det er snart 4 uker siden at Skarsfjord uttalte i BT at han ønsket Mezquida og Juninho med videre etter 01 august. Etter det har det vært helt stille, noen som har hørt noe om det blir noen forlengelse ? Og hva ligger de på i pris ?
http://fotball.bt.no/eliteserien/article199231.ece



De er nok ikke så dyre, og jeg regner med de blir med videre hvis Skarsfjord vil det. De er nok uansett langt billigere enn andre alternativer, og er det noe vi ikke skal fremover, er det å slanke stallen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on May 24, 2011, 16:56:38 PM
Quote from: dudo on May 24, 2011, 12:44:59 PM
Joda, men bortsatt fra han. Jeg vil ha en ny Torp.


Er ikke den gamle god nok?


Joda. Som du også ser om du leser litt videre i tråden. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 24, 2011, 16:58:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 24, 2011, 16:56:38 PM
Quote from: dudo on May 24, 2011, 12:44:59 PM
Joda, men bortsatt fra han. Jeg vil ha en ny Torp.


Er ikke den gamle god nok?


Joda. Som du også ser om du leser litt videre i tråden. ;)


Det var en spøk, usikkert hvor god:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Latterlig at det fortsatt ikke har skjedd noe i denne saken, men ikke overraskende. Bari har sikkert betalt Blatter & co litt under bordet, så slipper de å bekymre seg mer for det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Håper vi kjører Bari totalt i grøften. Håper så inderlig at når vi gjør krav på bankgarantien i 2012, så slår banken Bari konkurs. Herregud så deilig det hadde vært.
Ka du ve?

Markmus

En annen ting; om en klubb kommer på banen og kjøper Huseklepp, så burde virkelig pengene gå direkte til Brann. Selv overskuddet av salget bør gå til Brann siden Huseklepp teknisk sett fortsatt er Branns "eiendom". Hadde vært latterlig deilig om det gikk en god faen i f.eks. Celtic når de fikk overført lisensen og deretter sendte pengene til Brann mens de pekte nese på Bari.
Ka du ve?

ostraume

Poenget er vel at Huse teknisk sett er Bari sin eiendom, selv om de ikke har betalt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Markmus

Om Brann hadde gått rettens vei (altså hvor ordentlige lover gjelder, ikke FIFAs lekeregler), så hadde den lisensen vært like mye verdt som papiret du tørker deg i ræven med.
Ka du ve?

krakra

Hvis du kjøper en vare og er sein med betalingen. Eier du ikke lenger varen da?

osoerli

Reknar iallefall med dette var siste gong Brann sel ein spelar utan å få heile salssummen på konto før ein einaste signatur vert sett på noko kontrakt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: osoerli on May 25, 2011, 08:50:49 AM
Reknar iallefall med dette var siste gong Brann sel ein spelar utan å få heile salssummen på konto før ein einaste signatur vert sett på noko kontrakt.
da er det isåfall siste gangen vi selger en spiller.

Nixon

Quote from: osoerli on May 25, 2011, 08:50:49 AM
Reknar iallefall med dette var siste gong Brann sel ein spelar utan å få heile salssummen på konto før ein einaste signatur vert sett på noko kontrakt.


Sannsynligvis ikke. Delbetaling er vel så vanlig at jeg kan ikke helt se at Brann kan innføre det som en regel. Og så har man også presset fra spilleren og media, og gjerne også supportere. Jeg vet jo ikke om f.eks. RBH hadde blitt mer populær dersom han hadde ødelagt den etterlengtede Huseklepp-overgangen fordi de ville ha pengene før kontrakten ble signert. Noe sier meg at han hadde fått kritikk. Så det er mange hensyn å ta.

Men det er klart at man kan se den kjøpende klubben an før man skriver under.
Rød makt på Hansa

Markmus

May 25, 2011, 09:09:26 AM #19486 Last Edit: May 25, 2011, 09:14:07 AM by Markmus
Quote from: krakra on May 25, 2011, 09:02:06 AM
Quote from: osoerli on May 25, 2011, 08:50:49 AM
Reknar iallefall med dette var siste gong Brann sel ein spelar utan å få heile salssummen på konto før ein einaste signatur vert sett på noko kontrakt.
da er det isåfall siste gangen vi selger en spiller.



Skal vi selge til store ligaer, så er det ingen grunn til å ikke kreve hele summen med én gang. Totalsummene vi bruker å selge for er gjerne bare som en delbetaling å regne hvis disse klubbene kjøper fra hverandre.

Det burde heller være slik at før et salg finner sted, så må selgende klubb få fullstendig innsyn i kjøpers økonomi. Men det er utopi også siden selgende klubb da kunne presset prisen høyere opp ;) Uansett; poenget er at det er latterlig at klubber som ikke har råd til det kan hente spillere i hytt og pine slik Bari gjør (og Tromsø i Norge, men de har unngått den samme store krisen som Bari, enn så lenge).
Ka du ve?

Markmus

Quote from: krakra on May 25, 2011, 08:42:02 AM
Hvis du kjøper en vare og er sein med betalingen. Eier du ikke lenger varen da?
mot betaling, og det har aldri funnet sted en betaling i dette tilfellet.
Ka du ve?

krakra

Quote from: Markmus on May 25, 2011, 09:10:48 AM
Quote from: krakra on May 25, 2011, 08:42:02 AM
Hvis du kjøper en vare og er sein med betalingen. Eier du ikke lenger varen da?
mot betaling, og det har aldri funnet sted en betaling i dette tilfellet.
Det er vanlig at man kjøper noe og betaler det senere. At man er sent ute med betalingen betyr ikke at kjøpet er ugyldig.

dudo

Det eneste jeg kan se er om man kunne fått tre bankgarantier, en for hvert avdrag, men det er gjerne ikke hensiktsmessig? Jeg er for øvrig også enig med dem som mener at FIFA burde ha sanksjonsmuligheter om klubber forsøker å snike seg unna slik Bari gjør nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

May 25, 2011, 09:30:11 AM #19490 Last Edit: May 25, 2011, 09:45:55 AM by Gulløl
Så er det å vente å se om bankgarantien er god nok til å få ut pengene. Bankgaranti kan være så mye og er ikke 100 % sikkert spesielt når en har med banker i andre land og spesielt i mafians høyborg i Italia. Er en mulighet for at sikkerheten for bankgarantien til Brann kan bortfalle ved hjelp av finurlige paragrafer og avtalepunkt, for eksempel i forbindelse med et eierskifte eller at Bari går konkurs. En bankgaranti kan og bortfalle ved uklare kontrakter og avtaler der det blir uenighet etc som banken kan bruke til å undra seg sin garantiutbetaling. Bankene taper sjelden da de er den profesjonelle part. Det finnes flere typer sikkerhet for bankgarantier og banker generelt er ikke av de foretak en bør stole for mye på(og spesielt italienske banker).

Sikkert lenge før denne historien er avsluttet. Og ikke sikkert at Brann noen gang får en krone. Rart at ikke media har fokusert på denne utgangen enda. Brann ledelsen vet det nok, selv om de utad gir inntrykk av at garantien er sikker og at pengene uansett kommer i 2012. Er nok noen på Stadion som skjelver i buksene for tiden for dette kan bli et langvarig mareritt. At FIFA ordner opp i løpet av de neste månedene har jeg ikke noen tro på da de sikkert har flere titalls tilsvarende saker mellom mye større klubber en småklubbene Bari og Brann (som de neppe prioriterer høyest).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: dudo on May 25, 2011, 09:26:28 AM
Det eneste jeg kan se er om man kunne fått tre bankgarantier, en for hvert avdrag, men det er gjerne ikke hensiktsmessig? Jeg er for øvrig også enig med dem som mener at FIFA burde ha sanksjonsmuligheter om klubber forsøker å snike seg unna slik Bari gjør nå.
FIFA er vel mer opptatte av å motta bestikkelser og solge billetter på svartebørsen, men ideelt sett burde klubber få kjøpsnekter når de ikke betaler for spillerne sine.

catometeret

Quote from: krakra on May 25, 2011, 09:15:33 AM
Quote from: Markmus on May 25, 2011, 09:10:48 AM
Quote from: krakra on May 25, 2011, 08:42:02 AM
Hvis du kjøper en vare og er sein med betalingen. Eier du ikke lenger varen da?
mot betaling, og det har aldri funnet sted en betaling i dette tilfellet.
Det er vanlig at man kjøper noe og betaler det senere. At man er sent ute med betalingen betyr ikke at kjøpet er ugyldig.


Denne avtalen har form av en kontrakt hvor Bari forplikter seg til å betale til et gitt tidspunkt mot at de får overført spillelisensen til Huse. Dersom de ikke overholder sin del av kontrakten har de ikke et gyldig krav på Huses spillerlisens, ergo er han rettslig sett brannspiller (siden brann har en gydlg kontrakt som de nå ikke lengre er forpliktet til å frasi seg) fra dagen etter at Bari ikke betalte.

I virkeligheten blir det selvsagt mer komplisert. Brann må kreve huskelepps Bari-lisens inndratt av fifa, noe som går uendelig tregt. Jeg tror Baris agenda er den samme som de kjørte mot Huseklepp, altså at de ikke betaler før "namsmannen står på døren" for å skaffe seg en lengst mulig ulovlig betalingsutsettelse. Den dagen kommer enten når banken kreves for garantien sin (etter 1 år tror jeg) eller når fifa sanksjonerer mot Bari ved å fjerne huses lisens til å spille for dem eller klubbens lisens til å spille. Banken kommer nok før fifa tipper jeg.

Jeg tror ikke Brann ender opp tomhendt fra dette. Før eller siden vil fifa sanksjonere mot Bari, og da vil de nok velge å betale. Men dette kan nok ta veldig lang tid. Mitt tips er at Bari selger huseklepp for ca det de kjøpte for og så gir pengene til Brann en gang i høst. Men de utsetter nok også denne betalingen i det aller lengste.  Jeg ville jo også vært skeptisk til å betale Bari for en spiller de rettslig sett ikke eier, ihvertfall uten en avtale med Brann også, og det er noe en kjøpende klubb må forholde seg til.

Eivind

Huseklepp aksler Branntrøyen igjen, merk mine ord !

Corleone

Quote from: Eivind on May 25, 2011, 10:15:50 AM
Huseklepp aksler Branntrøyen igjen, merk mine ord !


Det gjør han helt sikkert..... om 5 år!

Utmedsnolken

Quote from: krakra on May 25, 2011, 09:15:33 AM
Quote from: Markmus on May 25, 2011, 09:10:48 AM
Quote from: krakra on May 25, 2011, 08:42:02 AM
Hvis du kjøper en vare og er sein med betalingen. Eier du ikke lenger varen da?
mot betaling, og det har aldri funnet sted en betaling i dette tilfellet.
Det er vanlig at man kjøper noe og betaler det senere. At man er sent ute med betalingen betyr ikke at kjøpet er ugyldig.


ganske sikker på at du får folk på døren ganske raskt hvis du kjøper en bil uten å betale et eneste avdrag.
"og der snubler Sæternes igjen"

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 25, 2011, 08:42:02 AM
Hvis du kjøper en vare og er sein med betalingen. Eier du ikke lenger varen da?


Hvis du hadde somlet så voldsomt hadde gjerne prisen økt, og du har vel egentlig ikke kjøpt en vare når du ikke har betalt for den.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 25, 2011, 09:15:33 AM
Quote from: Markmus on May 25, 2011, 09:10:48 AM
Quote from: krakra on May 25, 2011, 08:42:02 AM
Hvis du kjøper en vare og er sein med betalingen. Eier du ikke lenger varen da?
mot betaling, og det har aldri funnet sted en betaling i dette tilfellet.
Det er vanlig at man kjøper noe og betaler det senere. At man er sent ute med betalingen betyr ikke at kjøpet er ugyldig.


Hvis det er går utover fristen kan det bety det jo.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Jeg forventer et heftig purregebyr.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up