• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvem skal erstatte Sæternes?

Started by Brannmus, July 10, 2007, 19:58:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmus

Quote from: "Snublefot"hvor mye fikk vi for Bengt?

2,5 millioner mener jeg det stod i BT i dag..

Baunebob

Nå har Brann midler. Det kan stå om seriegullet. Action !

Snublefot

Quote from: "Brannmus"
Quote from: "Snublefot"hvor mye fikk vi for Bengt?

2,5 millioner mener jeg det stod i BT i dag..


2,5 mill for gamle bengt, halvt år før kontrakten går ut er jo veldig bra i mine øyne.. bare synd vi ikke får beholde pengene selv=)

Nesten

Det latterligste de kan gjøre er å bruke penger på en stopper nå.
Bjarnason, Bjørnson, Sigurdsson,Walde + ev Hanstveit får holde denne høsten.
Krisen er midtspissplassen. En tøff hard murbrekker som kan sloss om nedfallsfrukt. Og en trussel i feltet. Det vil komme innlegg i høst også og noen må kjempe om de ballene.
De finner nok ingen langsiktig løsning nå men en kortsiktig kan man leve med hvis fyren scorer 4-5 mål i høst.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Brannmus

Quote from: "Nesten"Det latterligste de kan gjøre er å bruke penger på en stopper nå.
Bjarnason, Bjørnson, Sigurdsson,Walde + ev Hanstveit får holde denne høsten.
Krisen er midtspissplassen. En tøff hard murbrekker som kan sloss om nedfallsfrukt. Og en trussel i feltet. Det vil komme innlegg i høst også og noen må kjempe om de ballene.
De finner nok ingen langsiktig løsning nå men en kortsiktig kan man leve med hvis fyren scorer 4-5 mål i høst.

RBH sa når Walde kom inn, og Haugen forsvant at Brann nå hadde rettet på skjevheten i troppen. Altså gått fra tre til fire stoppere -> dobbeldekning, og fra fem sentrale midtbanespillere til fire - dobbeldekning.

Om dette er RBH sin holdning, så må han være på jakt etter en ny spiss nå. Brann blir for utsatt om Bjørnsson blir skadet om han skal være både spiss- og stopperreserve.

Baunebob

Frode Johnsen klinger greit i mine ører. Har mye kunnskap om han og vet hva han er god for i luften. Kan det være en erstatter ?

Gulløl

Brann har vel egentlig bare 3 midtstoppere nå. Bjørnson, Sigurdsson og Walde.

Av nevnte 3 er Sigurdson i søklyset hos flere proffklubber.

Bjørnson blir trolig flytet frem som midtspiss.

Bjarnasson får ikke fornyet kontrakt og kan forsvinne i sommer også.

Hanstveit var bare en nødløsning som midtstopper.

Klart Brann trenger Pelle Nilson, tipper han er i boks for Brann i løpet av de nærmeste dagene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Bjarnason forsvinner ikke i sommer med mindre Brann har en kanonsignering klar på midtstopperplass.

Brannmus

Quote from: "Baunebob"Frode Johnsen klinger greit i mine ører. Har mye kunnskap om han og vet hva han er god for i luften. Kan det være en erstatter ?

Er vel ett år eldre enn Sæternes, men som en kortsiktitg løsning i 18 måneder så kunne han kanskje vært interessant.

Om han ikke har fornyet kontrakten sin, så mener jeg han skrev under nettopp en 18 mnds kontrakt i fjor sommer med den japanske klubben.

Har scoret jevnt og trutt med mål, til tross for at laget sliter. Absolutt en interessant spiller, men tror det blir vanskelig å hente han.

Japanerne betaler han mest sannsynlig en helt vanvittig sum, så om de ønsker han videre vil nok ikke Brann kunne matche lønnen. Samtidig må man stille spørsmålet om mannen er motivert til å gi alt i gullkampen. Han dro jo tross alt til Japan for å tjene penger, og mest sannsynlig gjøre seg klar for pensjonsisttilværelsen.

Nesten

Tror det er dumt å bruke særlig med penger på en kraftspiss. For det første skal Brann ut i 7-8 bortekamper i høst og da er ingen kraftspiss noe særlig aktuellt fra start. I de 5-6 hjemmekampene kan dt hende en slik spiss starter, men å kjøpe en gamling blir feil.

og Brann har nok stoppere. De slipper inn mye mål men det er ikke på grunn av spillermaterialet men på grunn av at Mjelde ikke klarer å formidle hvordan de skal opptre der bak. Synes Brann alltid slipper inn drittmål uansett hvem de har i forsvar. Derfor trenger de ny trenerkonsulent eller nye holdninger der bak.
Foran trenger de hodestyrke og kraft.
Siden jeg tror Mjelde går i november ser jeg ikke poenget med å gå for langsiktige kraftkjøp nå.
Drømmen hadde vært å leie H Flo i 3 måneder.
En annen drøm er at de begynner å kjempe, sloss og figthe som andre lag gjør.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

naitsirk

QuoteRBH sa når Walde kom inn, og Haugen forsvant at Brann nå hadde rettet på skjevheten i troppen. Altså gått fra tre til fire stoppere -> dobbeldekning, og fra fem sentrale midtbanespillere til fire - dobbeldekning.

Om dette er RBH sin holdning, så må han være på jakt etter en ny spiss nå. Brann blir for utsatt om Bjørnsson blir skadet om han skal være både spiss- og stopperreserve.


brann kan ikkje vente til etter sesongen med å kjøpe pelle.då går han til ein annan klubb.

og Nesten, sjekk opp i brann sine baklengsmÃ¥l. at trenaren skal holdast ansvarlig for personlige feil er litt drøyt.  
da var vel og mjelde si feil at brann bomma mykje på straffe i fjor.

Gepard

En uventet kanonsignering er medisinen nå. Alle med kilder inn mot Brann\Hardball : Spiss ørene deres !;)

Doffen85

Quote from: "Gulløl"Brann har vel egentlig bare 3 midtstoppere nå. Bjørnson, Sigurdsson og Walde.

Av nevnte 3 er Sigurdson i søklyset hos flere proffklubber.

Bjørnson blir trolig flytet frem som midtspiss.

Bjarnasson får ikke fornyet kontrakt og kan forsvinne i sommer også.

Hanstveit var bare en nødløsning som midtstopper.

Klart Brann trenger Pelle Nilson, tipper han er i boks for Brann i løpet av de nærmeste dagene.


Du tror denne går i boks ja? Sist jeg sjekka var det Rosenborg og en tysk "kjøpeklubb" som var de som var mest frempå, mens RBH har sagt at overgangsvinduet er stengt. (Dvs: en Sæterneserstatter er muligens på vei inn, så får vi nå se hva som skjer dersom Huseklepp reiser).

Luke Skywalker

http://www.fxt.no/tippeligaen/article1213175.ece

Her står det at Brann snakker om Starts David Nielsen.
NEI TAKK!!!
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Brann_Askøy

Quote from: "Xminator"Bjarnason forsvinner ikke i sommer med mindre Brann har en kanonsignering klar på midtstopperplass.


Jeg er helt enig. Hvorfor skal Brann slippe han før kontraktstiden er over? Regner ikke med det er noen islandske penger som verken har penger eller er villig til å betale for han når de kan få han gratis etter sesongen.

kapteinen

Quote from: "Brannmus"
Quote from: "Snublefot"hvor mye fikk vi for Bengt?

2,5 millioner mener jeg det stod i BT i dag..


2.2 var det vel nøyaktig for å være litt pirkete:)
Z

tag7

Quote from: "Doffen85"
Quote from: "Gulløl"Brann har vel egentlig bare 3 midtstoppere nå. Bjørnson, Sigurdsson og Walde.

Av nevnte 3 er Sigurdson i søklyset hos flere proffklubber.

Bjørnson blir trolig flytet frem som midtspiss.

Bjarnasson får ikke fornyet kontrakt og kan forsvinne i sommer også.

Hanstveit var bare en nødløsning som midtstopper.

Klart Brann trenger Pelle Nilson, tipper han er i boks for Brann i løpet av de nærmeste dagene.


Du tror denne går i boks ja? Sist jeg sjekka var det Rosenborg og en tysk "kjøpeklubb" som var de som var mest frempå, mens RBH har sagt at overgangsvinduet er stengt. (Dvs: en Sæterneserstatter er muligens på vei inn, så får vi nå se hva som skjer dersom Huseklepp reiser).


Brann slengte seg av kampen for Pelle fordi han var for dyr. Litt av grunnen til at vi hentet walde.
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

Manx

Skal ikke se bortifra at Pelle sniker seg inn stadion porten i sommer. Lurer på ka Walde sier om de kjøper en høytprofilert midtstopper nå, pluttselig er han nr 5 i køen..
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Brannmus

Om Bjørnsson skal være et alternativ på topp, så vil jo ikke Walde være et femtevalg.. I tillegg er Bjarnason vekk etter sesongen, så da har vi ikke flere enn vi trenger.

NÃ¥r det er sagt tror jeg Brann henter en spiss og ikke en ny stopper.

Nesten

eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Kruxleiven

Martins er ingen erstatter for Sæternes. Vil si han holder skyhøyt adecco nivå. Selv om en del av målene han scorer er på straffe. Martins scorer nok de fleste målene med beina og er nok ikke noe annet enn en ordinær hodespiller. Han har vel uttalt at det er uaktuelt å bli i Glimt om de ikke rykker opp. David Nielsen vil nok være et sikrere kort. Japan Johnsen burde vi forhørt oss om. Det er etter min mening Norges beste hodespiller.

dudo

Johnsen begynner etterhvert å bli min drømmesignering, håper de jobber med han!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nesten

Johnsen er helt sikkert for dyr å kjøpe, og i drift. Han er vel rene oldingen, er det 33 år ? Er sikker på at Brann kan finne en ca 192 cm høy, hodesterk spiss som enten ER fri mann eller så billig at det ikke er noen risiko å hente ham.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Tom C

Eg er 189cm og gratis...! Tror også at eg skal takle overgangen fra 7-er fotball ganske bra siden eg holder meg godt for å være 35...
Aldri mer Obos....

Bolsen

Quote from: "runarnormann"Hvordan gaar det med Azar naa for tiden?


Trente med Fyllingen i går... Virket vist veldig slapp, men han trener no da

Nixon

I BA i dag sier Karadas at han nesten er frisk!
Rød makt på Hansa

Nesten

Branns problem er jo at det haster litt. Hvis de skal være med i gullkampen kan de ikke ha en stall uten en kraftspiss i troppen ihvertfall. Jeg vet at Brann er best når de spiller raskt langs bakken, men noen ganger er det ikke slik. I de fasene har de bare Armannen sin. Derfor kan det hende de trenger og kortsiktig nødløsning nå, og på sikt noe bedre, yngre og mer varig. Holder på at de er tynt besatt på høyreflanken og på senterløperplassen.
Huseklepp har hodet sitt i Bærum, og med kun Solli vil jeg bite negler hver gang lysluggen er i en duell. Hvis Guntveit kommer i slag KAN han selvsagt bekle flanken, tviler.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Xminator

Brann klarer seg helt fint uten en kraftspiss.

Bjørnsson er fortsatt skadet, men i fremgang.

Om jeg skulle valgt mellom Kovacs, Nielsen eller Pall Gunnarson - sistnevnte uten å nøle...

Felt Ã?

Quote from: "Nixon"I BA i dag sier Karadas at han nesten er frisk!


He he,nettopp det Brann trenger nå,en spiller med utmattelsessyndrom :)

ole

Rune Lange er ledig på markedet. La oss få han til Brann som en erstatter for Sæternes

Brannmus

Quote from:
Quote from: "Nixon"I BA i dag sier Karadas at han nesten er frisk!


He he,nettopp det Brann trenger nå,en spiller med utmattelsessyndrom :)

Han og Misje kan danne støttegruppe.. :0)

enavgutta

Friske saker. Har hørt den "sykdommen" der e ganske psykisk. Folk uten mental helse blir syk resten av livet fordi de tror de er syk uten å være det. Mens normale folk som vi får håpe Karadas er får det bare en kortere stund som en kyssesyke.

dudo

Heh, du "har hørt". Les litt her http://en.wikipedia.org/wiki/Myalgic_encephalomyelitis og gjør deg opp en mening selv.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannmus

Noen som forøvrig leste intervjuet med Misje som stod i programbladet sist?

Var tre sider der han snakket mye om sykdommen og veien tilbake. Var meget bra laget (for å være noe som står i programbladet)

Manx

Quote from: "Brannmus"Noen som forøvrig leste intervjuet med Misje som stod i programbladet sist?

Var tre sider der han snakket mye om sykdommen og veien tilbake. Var meget bra laget (for å være noe som står i programbladet)


Ja, leste det, jeg håper han kan være klar for utlån til Løv-Ham neste sesong..
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Corran

Quote from: "enavgutta"Friske saker. Har hørt den "sykdommen" der e ganske psykisk. Folk uten mental helse blir syk resten av livet fordi de tror de er syk uten å være det. Mens normale folk som vi får håpe Karadas er får det bare en kortere stund som en kyssesyke.


Aner du aldri hva du snakker om?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nesten

eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

sydnes76

Quote from: "Nesten"


Hvis vi skal bruke en murbrekker lite så kan vi like godt benytte oss av Bjørnstjerne...

Xminator

Håper man prøver seg på Lange. 2-årskontrakt med opsjon på 2 til. Vi har råd til å gamble med 4-spissplassen. Får man ham skadefri er det en spiller med minst like stort målpotensiale som Helstad. Statistikken fra Belgia er mildt sagt imponerende.

KEO

Quote from: "Xminator"Håper man prøver seg på Lange. 2-årskontrakt med opsjon på 2 til. Vi har råd til å gamble med 4-spissplassen. Får man ham skadefri er det en spiller med minst like stort målpotensiale som Helstad. Statistikken fra Belgia er mildt sagt imponerende.


Skulle akkurat til å poste det samme innlegget som du har gjort. Lange for en 2-3 mil er en fornuftig investering.
Nu kør vi!

sydnes76

Enig jeg og...tror han kan putte vesentlig mer enn Bengt.

Corran

Statistikken til Lange i vif er mildt sagt nedslående
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

sydnes76

Quote from: "Corran"Statistikken til Lange i vif er mildt sagt nedslående


Ingen som klarer å score i VIF da. Tror Drogba hadde blitt vaksinert der og :)

KEO

Nu kør vi!


KEO

Quote from: "gashi"


KW som target man på topp?? håper du ikke var seriøs der
Nu kør vi!

gashi

ikke på topp da, det sto "for eksempel," kanskje til dømes passer bedre for deg. :lol:

3 spisser på topp holder....

Xminator

Quote from: "gashi"ikke på topp da, det sto "for eksempel," kanskje til dømes passer bedre for deg. :lol:

3 spisser på topp holder....


lolle meg her og lolle meg der. Lange er eksempel på targetspiss som faktisk kan være ledig på markedet og som har bevist ferdigheter tidligere, og som på toppen av det hele virker å kunne komme for en rimelig penge.

De 3 vi har er ikke targetspisser, og en av dem er 100% sikkert borte fra klubben før 2008. Og når alternativet heter David Nielsen, som jo aldri er skadet, så vet jeg hva jeg hadde foretrukket.

Gepard

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article85349.ece

Lange kan være ekstremt lurt tror jeg ! Erstatter Sæternes veldig bra. At han ikke lykkes i Vif er jo ingen bombe iåm at de har tradisjon for å misbruke spisser. Er jo egentlig helt facinerende hvordan de ikke har hatt en en skikkelig toppscorer siden Jørn andersens dager, så folk må ikke la seg lure av Langes stats i Vif. I tillegg har han nå etterhvert komt seg i kampform. Han var også en langt større suksess i Belgia enn det Bengt var, så at kvalitetene er der kan det ikke være tvil om.

Sikkert også revansjelysten, han er nok ikke bekjent av å bli omtalt som en flopp.

At han ville være et bedre valg enn Nielsen er jeg hvertfall ikke i tvil om.

Brannmus

Jeg tror faktisk Bengts exit kan utelukke at Lange kommer. Mener å huske at disse to er kompiser og kjenner hverandre rimelig godt. Om Brann kommer på banen og melder sin interesse for Lange, så tror jeg ikke det er usannsynlig at han ringer til Sæternes for å høre om klubben. Med Sæternes sin tydelige misnøye, så tror jeg ikke det kommer mange lovord.

Go Up