• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 39 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: nero on May 05, 2013, 08:11:42 AM
Quote from: Klaus_Brann link=topic=5860.msg402490#msg402490 date=På hvilket grunnlag sier du at prisene er kunstig høye her i landet?


I forhold til kvaliteten på "produktet" så er prisene bittelitt høye.

Mener nå jeg.


Kvaliteten på norsk øl er snittmessig dårligere enn i Tyskland, det stopper ikke drøye ølpriser her av den grunn.
Sånn er det, sååå dyrt er det ikke å gå på stadion.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Under 10 000 mot Start - vedder ein jorbær-Kroneis på dette.
Gå av.

Gulløl

May 05, 2013, 20:39:28 PM #10104 Last Edit: May 05, 2013, 20:45:01 PM by Gulløl
Quote from: Spelaren on May 05, 2013, 20:14:28 PM
Under 10 000 mot Start - vedder ein jorbær-Kroneis på dette.


Tipper vi sniker oss hårfint over, det som redder oss er de "noen hundre" som forhåpentligvis allerede har kjøpt 16 mai pakken der Start kampen er inkl. Uten dette salget kunne vi glemt det.

Men mot Sarpsborg 08 den 26 mai er det betydelig større sjanse for at 10 000 grensen ryker (om ikke Algerøy lager til noe kampanjegreier).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Nja, vinner vi hjemme de to neste tror jeg vi holder den.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on May 06, 2013, 02:54:40 AM
Nja, vinner vi hjemme de to neste tror jeg vi holder den.


Kommer jo fire strake tap til nå. "Mjelde-revansj" på torsdag, totalslakt i Drammen søndag, selvsagt vinner oransjepakket på 16. mai, og så får vi grisebank i Tromsø 2. pinsedag. Så stopper tapsrekken kanskje med en heldig 1-0 over S08 på Stadion etter det. Foran 9372 betalende - og 6000 fremmøtte.

Men fem strake tap kan vi nok leve med. Vi er tross alt bare lille SK Brann og ikke noen storklubb som f.eks. Godset  eller AaFK.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

May 07, 2013, 10:59:06 AM #10107 Last Edit: May 07, 2013, 11:05:11 AM by Gulløl
Kampanjen for å selge Start kampen 09 mai og Aalesund kampen 16 mai i en pakke må vel sies å være mislykket. Når de to grønne billigfeltene enda ikke er utsolgt er det vel et tegn på at kampanjen ikke er vellykket. Billettsalget ser ut til å hatt veldig lite bevegelse siste dager. Kanskje det i beste fall er solgt noen få hundre i denne billettpakken og at det hjelper oss å snike billettsalget så vidt over 10000, men bli ikke overrasket om vi ikke klarer det og at grensen står for fall. Noen som har tellet litt og sammenlignet med Odd kampen på samme tidspunkt ?

Når det gjelder 16 mai kampen blir den ganske sikkert den dårligst besøkte på Stadion siste 10 år på denne datoen. Nå har jeg ikke publikumstallene historisk for denne kampdatoen lenger tilbake men tror vi må tilbake til 90-tallet en gang for å finne en dårligere besøkt 16 mai kamp en vi får i år. Tror vi skal være veldig fornøyd om vi klarer å se 13-tallet i år slik situasjonen er med dårlig entusiasme og interesse. Det vil selvfølgelig hjelpe om vi slår Strømsgodset borte på søndag men det snør vel i helv... før det skjer.
Brann gjør ellers alt de kan for at salget til denne kampen skal bli dårligst mulig og starter det ordinære billettsalget kun 6 dager før kampen, altså fredag 10. mai kl 10:00. De skulle bare gitt blaffen i denne kampanjen de har hatt som har skapt irritasjon som en del og minimalt ekstra billettsalg og heller åpnet salget 3 uker før kampen, da hadde de solgt mye mer billetter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

1998 - 12290 tilskuere mot Viking, tap 1-4. Nifs.no har masse historikk på denne datoen.
Gå av.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Tror salget ligger omtrent på nivå med MFK-kampen og litt foran Odd-kampen. Da snakker jeg om hjemmedelen. Nå stiller nok ikke Start-fansen like mange som MFK, men helt sikkert flere enn Odd. Tror derfor 10000 skal holde seg i morgen også. Men Sarp 26. mai er det verre med. I hvert fall etter fem strake tap...
Legg ned hele klubben!

Gulløl

May 08, 2013, 19:47:41 PM #10111 Last Edit: May 08, 2013, 19:50:05 PM by Gulløl
9015 tilskuere på Lerkendal.

Brann Stadion slår ihvertfall dette i morgen. Selv om jeg ikke er helt trygg på at vi vipper over 10000.
Tipper 10002, ved hjelp av at Algerøy løper hele første omgang at og frem gjennom telleapparatet  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

I billettsalg kanskje. Ser ikke for meg at mange møter opp.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

12151 står det på 100 % Fotball sin liveoppdatering... Høres mer sannsynlig ut...
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Ja, det var litt i minste laget, selv om det er høytid for konfirmasjoner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Salget ligger omtrent på nivå med Viking-kampen. Ihvf på de feltene der man kan se. Dvs at vi kanskje kan forvente ca 10800 egne, hvis det også er på samme nivå ellers på Stadion. Drawbacket er vel at det er meldt pissevær, så kanskje vi ikke selger like mye på kampdagen. Men salget ligger foran Odd-kampen og MFK-kampen, så 10500 egne kan vi vel klare i tillegg til 100-150 (?) Start-fans?
Legg ned hele klubben!

Gulløl

May 09, 2013, 12:03:53 PM #10117 Last Edit: May 09, 2013, 12:09:52 PM by Gulløl
Da var det første feltet utsolgt til kveldens kamp. Felt A nedre Frydenbø.

Ellers er det meldt 8 grader og litt lettere vær utover kvelden.

Går bra unna med billetter i dag, 10500 burde være innen rekkevidde.
"CMore effekten" at kampen ikke går på riksdekkende burde vel trekke en del ekstra så vi kan vi håpe på 11000.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Hvordan i satans villeste helvete får man til å kjøpe billetter på brann.no? Jeg prøver å kjøpe på forhåndssalget til 16. mai til en kompis, og selv ikke med to partoutkort får jeg det til. Får bare beskjed om at "At least one of the member card holders has already purchased a ticket to the event(s)." Hvilket bare er tøv og fjas.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: Gulløl on May 09, 2013, 12:03:53 PM

"CMore effekten" at kampen ikke går på riksdekkende burde vel trekke en del ekstra så vi kan vi håpe på 11000.


Eg veit ikkje med deg, men eg har tenkt å sjå denne kampen på TV2...
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on May 09, 2013, 12:50:11 PM
Eg veit ikkje med deg, men eg har tenkt å sjå denne kampen på TV2...


Fra Frydenbø tribunen, men du har rett i at den går på tv2.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: dudo on May 09, 2013, 12:45:53 PM
Hvordan i satans villeste helvete får man til å kjøpe billetter på brann.no? Jeg prøver å kjøpe på forhåndssalget til 16. mai til en kompis, og selv ikke med to partoutkort får jeg det til. Får bare beskjed om at "At least one of the member card holders has already purchased a ticket to the event(s)." Hvilket bare er tøv og fjas.



Det løste seg, Daffyen ordnet opp. Men tungvint måte å selge billetter på, da. Ringe opp folk og love reservasjon.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Tipper 10412 i kveld.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

12024 på Rogalandsderbyet i dag. Det slår vi i hvert fall ikke...
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Få timer til billettsalget til 16 mai kampen starter. Skal bli spennende å se hvor stor farten blir i salget. Er en del år siden at Brann var på 2 plass når salget startet. Og i år er det et av topplagene vi møter og var beseirer fra cupfinalen i 2011.
_____________

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Hvor mange var det på stadion i kveld?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on May 10, 2013, 01:33:47 AM
Få timer til billettsalget til 16 mai kampen starter. Skal bli spennende å se hvor stor farten blir i salget. Er en del år siden at Brann var på 2 plass når salget startet. Og i år er det et av topplagene vi møter og var beseirer fra cupfinalen i 2011.
_____________




Vanligvis, uten at det er vanlig at vi er på søvplass, burde jo det bety at folk stormer til stadion. Det blir nok utsolgt uansett med 16. mai og at vi ikke taper hjemme. Det blir vel uansett 2-2 eller tap hjemme 16.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Quote from: Klaus_Brann on May 10, 2013, 02:31:40 AM
Hvor mange var det på stadion i kveld?



10.700 solgte billettar og betre reelt oppmøte enn sist kamp.

Gulløl

May 10, 2013, 11:27:43 AM #10128 Last Edit: May 10, 2013, 11:40:59 AM by Gulløl
Imponerende start på billettsalget til 16 mai kampen. Noen felt nærmer seg at det bare er enkeltbilletter igjen.

F.eks. vil en ha sitteplass på nedre Frydenbø B eller C er det bare 76 billetter igjen totalt på de to feltene.

Og noe som ikke har skjedd siden gullsesongen, salget gjennom Bergens Tidende har brutt sammen så der er det nå ikke noen tilgang lenger. Var mange serverkrasj i gullsesongen så kjekt at vi klarer å få den i kne igjen  :P.
(kan være andre grunner til at det ikke er tilgang også  ;)).

Hva skjer, er det gullfeber i byen  eller bare uvanlig sterk 16 mai feber ?? :o
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Det bør jo gå opp for fleire av regionens fotballinteresserte at det faktisk, statistisk sett, er nokså bra håp om tre poeng når Brann speler på Stadion. Greit nok, den flotteste fotballen får du ikkje, men er det dét ein tenker på når ein beveger seg ut ved full tid, hes i stemmen, smilende med 10 000 andre lykkelige medborgere rundt deg, med majestetiske Ulriken ruvende over og duskregnets velsignende sødme som fyller håret? Den 12. Mann på lydanlegget, bataljonens jubelrop mot Branns utvalgte... Det er dette det handler om, tre poeng samme søren korleis dei framskaffes. Republikken. Bergen. Brann!
Gå av.

Gulløl

Skal en stå på sangfeltet på Frydenbø på 16 mai må en skynde seg, snart utsolgt. Antall ledige billetter ligger i gruppen 20-49 stk. nå. I tillegg er det 4 ledige billetter igjen til Bataljonen Ung.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Gulløl

Noen som har klart å komme inn på BT for kjøpe billetter siste par timene ? Har i oppdrag å kjøpe 6 billetter der for noen men helt umulig å komme inn. Er det forresten bare på BT-B og BT-F en får kjøp billetter gjennom BT i år siden de er avsperret på brann.no sin billettside ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on May 10, 2013, 12:56:56 PM


Ja, hvor er Lars Landås sine treffsikre spådommer i den alltid like opphetede utbyggingsdebatten?:)
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Gulløl on May 10, 2013, 13:11:16 PM
Noen som har klart å komme inn på BT for kjøpe billetter siste par timene ? Har i oppdrag å kjøpe 6 billetter der for noen men helt umulig å komme inn. Er det forresten bare på BT-B og BT-F en får kjøp billetter gjennom BT i år siden de er avsperret på brann.no sin billettside ?


Fungerer ikkje for meg heller.
Gå av.

Gulløl

Fra BA:
Hjemmeformen satte fyr i billettsalget
- Dersom vi vinner mot Strømsgodset blir det smekkfullt mot Aalesund på 16. mai.


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6650115.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

16 mai. Aalesund supporterne deler seg i en sittende del og en syngende del (trommene del ?)
http://www.stormenbergen.no/?obj=296

Borteseksjonen ble utsolgt på Molde Stadion i går, sannsynligvis blir det utsolgt i Bergen også kan jeg tenke meg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

skuteviken

Skyttergrav-Gorm vekter sine ord forsiktig og strategisk.

Jeg synes det er imponerende i seg selv at vi ikke bikker under 10.000 (Brann har hatt over 10.000 tilskuere i 126 seriekamper på rad, red.anm.). Først og fremst er vi opptatt av dem som kommer, men jeg tror at hvis vi fortsetter å levere, vil publikumstallet ta seg ytterligere opp, sier Natlandsmyr.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 11, 2013, 00:09:47 AM #10139 Last Edit: May 11, 2013, 00:17:38 AM by Gulløl
I fjor var det 17200 tilskuere på 16 mai kampen mot Sogndal, altså nesten utsolgt.

I fjor hadde jeg en opptelling av ledige seter på Frydenbø tribunen 15 timer(0,6 døgn) før kampstart  og da var det totalt 217 billetter igjen.

Når jeg nå 137 timer (5,7 døgn) før kampstart teller er det totalt 505 billetter igjen på Frydenbø tribunen.

Nå er det vel noe igjen på sangfeltet i bataljonen sitt billett system i tillegg men det er trolig ikke den store mengden.

Så ser en kun på Frydenbø tribunen ligger vi veldig godt an i forhold til i fjor. Den tendensen gjelder nok de andre tribunene også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Så en plakat på 7/11, og for meg er det helt nytt. Samler man 6 cola-korker så får man 2 for 1 på stadion (Ikke 16. mai kampen). Mener man må løse det inn i Brann-butikken.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

Sangfeltet på Frydenbø 16 mai, kun 10 - 19 billetter igjen.
http://brannbataljonen.mamutweb.com/Shop/List/Billetter/3/1

En grovtelling på hele Stadion. Ser ut som at billettsalget har passert 13000. Noen usikre faktorer, telling basert på at det fremdeles er:
- 1500 ledige billetter på Sp.V. (prognoserer at 1200 ledige seter er økt til 1700 fra i fjor til i år).
- 400-500 ledige på ståfeltet.
- 400-500 ledige bortetribunen.

Når bortefeltet ble utsolgt mot Sogndal i fjor på 16 mai blir det nok utsolgt mot Aalesund også, ihvertfall skal det ikke være så langt unna.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Ser at Gorm Natlandsmyr har tro på utsolgt Stadion på 16 mai. Skal de nå det målet må de raskt sette i gang markedsføringen av de ca.1700 (anslått) ledige setene på den flotteste tribunen på Stadion, Brannalmellingen. Ledige seter(ikke solgt p-kort) har økt fra ca.1200 fra i fjor. Nå vet folk flest ikke at det er mulig å kjøpe der, for info om at plassene er mulig å kjøpe er "bortgjemt" i billettsystemet. Der står det at en må ringe sentralbordet, veldig tungvint og hvor mange gidder det ?? Må vel opp på Stadion for å betale og hente også kjenner jeg Brann rett. Hvorfor gjøre det enkelt når det kan gjøres tungvint  ::). Det var vel rundt 300 ledige seter på denne tribunen under 16 mai kampen i fjor, eller hadde det vært helt utsolgt. I år er det nok mye mer ledig på grunn av ikke eksisterende markedsføring.

Burde være en small sak å lage et setekart for denne tribunen også, og spesielt i år når nesten halvparten av setene er ledige. Det er dyre billetter på denne tribunen(ca.450 kr ?) og de trenger ekstra markedsføring og info om at de er mulig å kjøpe enkeltvis. Men Brann er taus, skal ikke forundre meg om at minst 500 av setene er ledig på 16 mai selv om Brann leder serien. Det minste Brann kunne gjøre er å lage en artikkel på brann.no der fokus er på hvordan det er mulig å kjøpe billetter på denne tribunen, på en enkel måte. Et tilbud 2 for 3 hadde også gjort seg siden prisene er så høye, da hadde de kanskje blitt utsolgt til årets 16 mai.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Smått utrolig at det skal være vanskelig. Hva er Algerøy sin jobb egentlig? Har han en 100% stilling?
Tren på langskudd

Spelaren

?
Går det an å kjøpe billetter på Brannalmenningen? Trudde det var forbeholdt sånne pølse-VIP med så og så lange medlemsskap. Hadde passet ypperlig for meg siden eg får så få heimekamper med meg.
Gå av.

Nixon

Jeg trodde heller ikke det var lov å selge enkeltbilletter der fordi det er alkoholsalg der. Så det er nok ikke så enkelt som Gulløl vil ha det til.
Rød makt på Hansa

Gulløl

May 12, 2013, 01:10:36 AM #10146 Last Edit: May 12, 2013, 01:18:51 AM by Gulløl
Quote from: Nixon on May 11, 2013, 18:41:56 PM
Jeg trodde heller ikke det var lov å selge enkeltbilletter der fordi det er alkoholsalg der. Så det er nok ikke så enkelt som Gulløl vil ha det til.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

revert

Hva er realistisk oppmøte på 16. maikampen etter fadesen i Drammen? 16.500?

Ojo

Quote from: revert on May 12, 2013, 20:35:51 PM
Hva er realistisk oppmøte på 16. maikampen etter fadesen i Drammen? 16.500?


Fullsatt.

Gulløl

May 12, 2013, 21:08:23 PM #10149 Last Edit: May 12, 2013, 21:33:31 PM by Gulløl
Vil ikke Brann selge mer billetter til 16 mai ? Nå er det ikke å oppdrive i Brann sitt setekart flere billetter der to eller flere kan sitte sammen. Eneste unntaket er en liten rest beholdning nede i hjørnet på Frydenbø bak reklameskiltene (elendige plasser) som snart er utsolgt. Det er nok  få som er interessert i å kjøpe ståplass på felt T, da blir de heller hjemme. Dermed er det nok en del som nå forlater Brann sine billettsider uten å kjøpe billetter fordi det ikke er tilgjengelige billetter over bunnkvalitet.

Og mens dette skjer er det to felt på BT tribunen som ikke er åpnet for salg + hele Brannalmellingen, totalt ca. 3000 ledige svært gode sitteplasser.

Forventer Brann at en vennegjeng på f.eks. 10 personer skal finne seg hvert sitt enkeltsete rundt på tribunene, mens Brann gnur på hele ledige felt  ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up