• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 44 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on April 25, 2013, 08:36:28 AM
Vel, kun drøye døgnet igjen til kampstart. Blir det over 10 000 solgte billetter? Finner ingen info på brann.no eller fotballsider.

Tror salget ligger omtrent på nivå med MFK-kampen. Med drittvær i morgen kan 10'eren fort ryke, men det ville den jo gjort uansett denne sommeren. Den dagen vi har fått uavgjort/tap hjemme og tap borte i forkant av en hjemmekamp, så ryker det. Unntaket er selvsagt 16/5, RBK-kampen og kanskje kampen mot FKH pga en viss tilstrømning av bortefans.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

April 25, 2013, 11:03:40 AM #10001 Last Edit: April 25, 2013, 11:21:06 AM by Gulløl
Oppholdsvær og fint vær fra klokken 13 i morgen og resten av dagen melder yr. Strålende sol og 8 grader under kampen. Lett bris så det blir mindre vind en under Molde kampen da det var surt og kaldt. Så totalt sett været ser ut til å bli et par hakk bedre en under Molde kampen og absolutt ikke noen grunn til å bli hjemme.

Vanskelig å tippe tilskuertall. En ting som er sikkert er at det blir en god del mindre bortetilskuere en mot Viking da det var 608 solgte bortebilletter. Odd stilte bare med 74 mann i fjor.

En time senere kampstart en mot Viking gjør nok at antall barn og barnefamilier går litt ned.

At Brann kan spille seg opp på 2 plass og passere RBK denne fredagskvelden kan nok trekke noe opp.

Brann hadde vel ingen kampanjer til Viking kampen og heller ikke til Odd kampen så vidt jeg har fått med meg.

I fjor midt i juli og i fellesferien trakk Odd kampen 10945.

Med stor fare for å bomme så lang tid før kampstart tipper jeg et tilskuertall i intervallet 11200  +/- 300.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Angeln

Felt F på BT er utilgjengelig for salg. Det kan vel bare bety kampanje og er muligens det som skal til for å ende over 10 000 denne gangen også. Tipper 10 478.

Yngve


Eivind

Har en lillesøster som skal på denne kampen. Alle på laget hennes har visst fått utdelt gratisbilletter. Vet dog ikke omfanget av dette, men det er sikkert ikke bare hennes lag.

Nixon

Nabogutten med familie har samlet Brannbrødposer i hele vinter og han skal feire bursdagen sin der i morgen. Så veistubben her kan melde om 14 ekstra billetter til kampen. Da runder vi 10.000 billetter med god margin!:)
Rød makt på Hansa

Gulløl

April 25, 2013, 18:31:24 PM #10006 Last Edit: April 25, 2013, 18:33:30 PM by Gulløl
Felt F er kanskje brødfeltet, for de store iherdige samlerne av brødposer. Sponset av Bakeren Huseklepp  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Salget ligger bak MFK-kampen hvor vi hadde under 10300 egne supportere. Blir vel ikke hjelp fra Odd-fansen heller. De kommer vel ikke mer enn 50-100 mann. Stor fare for at 5-sifret ryker i morgen. Og da blir det neppe siste gang i 2013 at det gjør det.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Jeg nekter å tro at rekken ryker i morra, det kan ikke skje.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Civitpluvia

tror heller ikke jeg skjer. Ender nok på mellom 10 og 11.000. Syns 10.800 høres realistisk ut.
Også lov å håpe at det trekker litt ekstra at vi har vunnet alle hjemmekampene så langt i år.

Wingfoot

Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 07:16:19 AM
Jeg nekter å tro at rekken ryker i morra, det kan ikke skje.


Hvis det er flere som deg, som tror kampen er i morgen så kan rekorden for ryke ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Brann er best

var oppe igår, da kunne de si at det var solgt litt over 7 tusen
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

Gulløl

Til og med på brann.no tror de at kampen er i morgen lørdag. Ikke rart at billettsalget går tregt, de fleste planlegger vel å kjøpe på kampdag  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 26, 2013, 10:26:41 AM #10013 Last Edit: April 26, 2013, 10:30:00 AM by Gulløl
Brann gjør alt for at billettsalget skal gå dårlig til denne kampen. Ikke nok med at artikkelen "Slik kjøper du billetter til kveldens kamp" oppgir feil kampdag, det holder ikke at den kommer bare noen timer før kampstart, den burde kommet minst to dager før kampstart.

Kamp mailen kommer alt for sent den også, tikket inn kl.11.25 her oss meg i dag. Burde vore utsendt for for et par dager siden den også.

Dette er for svakt Algerøy. Kommer billettsalget under 10000 i kveld skal du få "hovedæren" for det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Har det vært noen kampannonse i BT foran denne kampen? Det var jo det til de andre kampene.

For meg ser salget ut til å være helt i grenseland til å klare 10000. Det kan fint bikke under. Men ærlig talt; like greit at det bikker under nå i stedet for f.eks. i den kampen vi kunne tangert eller slått RBKs rekord. For det kommer garantert til å ryke i løpet av sesongen. Nå har vi fått en seier med mye lovende Brann-spill og to flotte mål i kampen i forkant. Likevel kan det bikke ned i firesifret. Hva da når vi har tapt eller spilt uavgjort i hjemmekampen - og tapt bortekampen - i forkant av en annen hjemmekamp? Hva med sommerferiekamper, kamper mot Ulf og Hønefoss, kamper når vi ikke har noe å spille for, og kamper der det regner vannrett? Tror aldri i verden vi kan klare 10000+ resten av året. Da må vi i så fall bli en seriøs gullkandidat, spille overbevisende, eller Algerøy må kjøre på med kampanjer. Det er bare å stikke fingeren i jorden: Interessen i Bergen er fullstendig fraværende til tross for en god kamp i forkant, og til tross for en ok tabellplassering der vi ikke er hektet av noe som helst.

Og uansett om vi klarer rekord eller ikke; etter publikumsnedturen begynte i 2008 har vi holdt oss over 10000 mye lenger enn hva RBK klarte det. Og de hadde nesten 20000 i snitt i 2007 - vi hadde "bare" 17225 eller noe sånt. Og VIF kom ned på 8-tallet før vi kom ned på 9-tallet, Viking kom ned på 7-tallet før vi kom ned på 9-tallet, og AaFK kom ned på 6-tallet før vi kom ned på 9-tallet.
Legg ned hele klubben!

dokken

9670 i kveld. Som Krøvel sier: like greit å fastslå hvor nivået ligger en gang for alle. Hovedforskjellen i år er uansett at tilskuertallene som oppgis er mer reelle enn tidligere. For eksempel tror jeg 11.500 mot Viking ikke var så langt fra sannheten.

De siste årene har vi hatt kamper der reelt oppmøte har vært ca 8000, mens det er blitt oppgitt 11.000 +. Nå tror jeg den differansen er redusert en del. Disse oppdiktede tilskuerene (mange sponsorplasser + folk som ikke gadd å benytte p-kortene) skjulte lenge publikumssvikten i norsk fotball.

En annen ting er at jeg tror fredag kveld er en veldig dårlig publikumsdag for folk flest. Passer utmerket for meg, men for barnefamilier, slitne foreldre etc... Da tror jeg tv og taco vinner. Tror faktisk mandag er bedre enn fredag. Men dette har jo supporterne selv valgt, fordi hensynet til bortesupporterne teller mest.

dokken

8500 solgt. Det virker nesten som om folk ikke har fått med seg at det er kamp, sier Algerøy. Nei, sier du det? Og hvem er det som kunne gjort noe med det?

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6625712.ece

Fascinerende holdning til begrepet PR: "Nå må folk skjerpe seg og følge bedre med! Kampen står jo på terminlisten vår. Hva mer kan vi gjøre?"

Nixon

Det er ingen tvil om at det er utfordrende for Brann og de andre klubbene med såpass mange starttidspunkter. Men desto viktigere å gjøre en ordentlig jobb med markedsføringen!
Rød makt på Hansa

Sindre32

Hvis man jobber innen salg og markedsføring, er det ganske håpløst å klare å føre opp feil dag på websiden. I andre bransjer skal det ikke mange slike feil til før man får advarsler og etter hvert sparken. Sitter han i møter og koseprater med vafler og kaffe mesteparten av tiden, er han så stresset og overarbeidet at han ikke er i stand til å gjøre jobben? Hva er greia, egentlig? Noe må jo være galt.

krøvel vellevold

Quote from: dokken on April 26, 2013, 13:33:46 PM
9670 i kveld. Som Krøvel sier: like greit å fastslå hvor nivået ligger en gang for alle. Hovedforskjellen i år er uansett at tilskuertallene som oppgis er mer reelle enn tidligere. For eksempel tror jeg 11.500 mot Viking ikke var så langt fra sannheten.

De siste årene har vi hatt kamper der reelt oppmøte har vært ca 8000, mens det er blitt oppgitt 11.000 +. Nå tror jeg den differansen er redusert en del. Disse oppdiktede tilskuerene (mange sponsorplasser + folk som ikke gadd å benytte p-kortene) skjulte lenge publikumssvikten i norsk fotball.

En annen ting er at jeg tror fredag kveld er en veldig dårlig publikumsdag for folk flest. Passer utmerket for meg, men for barnefamilier, slitne foreldre etc... Da tror jeg tv og taco vinner. Tror faktisk mandag er bedre enn fredag. Men dette har jo supporterne selv valgt, fordi hensynet til bortesupporterne teller mest.


Nå tar jo ikke fredagskampene spesielt hensyn til bortesupporterne de heller. Man må jo likevel ta fri fra jobben. I hvert fall vi som holder med en klubb som spiller de fleste bortekampene langt unna. Jeg har alltid gått for lørdag og søndag som kampdager.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

For øvrig var Daffy i formiddag villig til å vedde på at det kom over 10000. Men kommer det over 10000, så må i så tilfelle salget på de "skjulte" feltene (de man ikke kan se setene til på bestillingssiden) være bedre enn normalt. Salget ligger nemlig minst noen hundre bak MFK-kampen på de "synlige" feltene, og til den kampen kom det under 10300 hjemmesupportere. Odd-fansen kommer jo heller ikke mer enn en håndfull. Jeg tviler altså sterkt på femsifret i kveld, og da vil det også etter alle solemerker bli flere kamper i år med firesifret.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Ser ut til at salget på de "synlige" feltene ligger ca 300 bak MFK-kampen. Så må man sikkert ta med i betraktningen at det dermed også er en sjanse for at det ligger litt etter også på de andre feltene (BT-B, Søndre P, Hansa A nedre og sangfeltet), så det kan fint ligge mer enn 400 bak. Så skal visst BT-F være utsolgt - noe jeg ikke tror det var mot MFK. Altså kan vi kanskje ha solgt f.eks. 100 bedre der, og ligge vel 300 bak MFK-kampen. Molde-kampen hadde under 10300 hjemmefans... Med andre ord; Odd-fansen og salget de siste to timene avgjør om vi klarer femsifret.

Jeg tipper 9912.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Wingfoot on April 26, 2013, 08:41:25 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 07:16:19 AM
Jeg nekter å tro at rekken ryker i morra, det kan ikke skje.


Hvis det er flere som deg, som tror kampen er i morgen så kan rekorden for ryke ;)


Hehe, jeg sitter i México, og vi ligger litt bak dere her;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 26, 2013, 15:09:10 PM
Quote from: dokken on April 26, 2013, 13:33:46 PM
9670 i kveld. Som Krøvel sier: like greit å fastslå hvor nivået ligger en gang for alle. Hovedforskjellen i år er uansett at tilskuertallene som oppgis er mer reelle enn tidligere. For eksempel tror jeg 11.500 mot Viking ikke var så langt fra sannheten.

De siste årene har vi hatt kamper der reelt oppmøte har vært ca 8000, mens det er blitt oppgitt 11.000 +. Nå tror jeg den differansen er redusert en del. Disse oppdiktede tilskuerene (mange sponsorplasser + folk som ikke gadd å benytte p-kortene) skjulte lenge publikumssvikten i norsk fotball.

En annen ting er at jeg tror fredag kveld er en veldig dårlig publikumsdag for folk flest. Passer utmerket for meg, men for barnefamilier, slitne foreldre etc... Da tror jeg tv og taco vinner. Tror faktisk mandag er bedre enn fredag. Men dette har jo supporterne selv valgt, fordi hensynet til bortesupporterne teller mest.


Nå tar jo ikke fredagskampene spesielt hensyn til bortesupporterne de heller. Man må jo likevel ta fri fra jobben. I hvert fall vi som holder med en klubb som spiller de fleste bortekampene langt unna. Jeg har alltid gått for lørdag og søndag som kampdager.


Nja. Hvis man får avspasert et par timer, så rekker man fint å komme seg til de fleste steder i Norge på en fredag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

10200. Hadde jeg aldri trodd. Som nevnt var salget to timer før kamp bak MFK-kampen, det var atskillig færre på bortefeltet enn da, og det fullsatte BT-F så vi ikke noe til... Billettene var hentet ut, men det satt jo sikkert ikke mer enn 20 der... Men selv om vi klarte 5-sifret med et nødskrik også denne gang: Det er jo ELENDIG at ikke flere dukker opp etter tre strake hjemmeseire, og ingen bortekamp til å ødelegge etter siste hjemmeseier! Fredag, tv-kamp og regnvær... javel... men dette er flaut!
Legg ned hele klubben!

dudo

Aldri trodd, og reellt var vi vel ikke mer enn 8000?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

På den andre siden, Brann er ikke spesielt underholdende, joda, vi vinner, men det er ikke spill som vinner fotballhjerter. Nei jeg er ikke Doddo, og det er ikke like krisemaksimert som tabloidoverskriften hans i kveld, men det er en kime av sannhet i det.

Det burde være mulig å skape en ekstra ramme rundt neste hjemmekamp. Litt avhenger av hva vi gjør i Sogndal, men avisene kan lage noe litt ekstra rundt besøket fra gulltreneren vår.

Zolkan

Var det over 8000 idag?. Brann er flink til å mixe å trikse disse tallene. Kem faen bryr seg om den rekorden?

Civitpluvia

Quote from: dudo on April 26, 2013, 21:20:01 PM
Aldri trodd, og reellt var vi vel ikke mer enn 8000?


De skal visst ha begynt å telle billetter som trekkes i maskinene og ikke antall solgte

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on April 26, 2013, 21:24:52 PM
På den andre siden, Brann er ikke spesielt underholdende, joda, vi vinner, men det er ikke spill som vinner fotballhjerter. Nei jeg er ikke Doddo, og det er ikke like krisemaksimert som tabloidoverskriften hans i kveld, men det er en kime av sannhet i det.

Det burde være mulig å skape en ekstra ramme rundt neste hjemmekamp. Litt avhenger av hva vi gjør i Sogndal, men avisene kan lage noe litt ekstra rundt besøket fra gulltreneren vår.


Du er inne på noe, vi kan gå opp et par hakk på underholdningen, men det er fortsatt for dårlige tilskuertall.
Ang. Mjelde og hans retur tror jeg ikke du trenger å spørre om det, det kommer garantert til å komme artikler om det fra de fleste mediene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Civitpluvia on April 26, 2013, 21:40:32 PM
Quote from: dudo on April 26, 2013, 21:20:01 PM
Aldri trodd, og reellt var vi vel ikke mer enn 8000?


De skal visst ha begynt å telle billetter som trekkes i maskinene og ikke antall solgte
Mulig de teller det, men det er ikke tallene de oppgir.

krøvel vellevold

Quote from: Zolkan on April 26, 2013, 21:37:14 PM
Var det over 8000 idag?. Brann er flink til å mixe å trikse disse tallene.


Mikse og trikse tallene? Brann - som alle andre - oppgir antall solgte billetter. Det har de alltid gjort, og det er de pålagt av NFF å gjøre. Regnskapsmessig er det jo også det som er interessant.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Ja, så lenge alle andre gjør det er det helt greit, selv om det ikke er riktig antall oppmøtte.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

April 26, 2013, 23:19:44 PM #10033 Last Edit: April 26, 2013, 23:22:09 PM by krøvel vellevold
Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2013, 23:06:04 PM
Ja, så lenge alle andre gjør det er det helt greit, selv om det ikke er riktig antall oppmøtte.


VIF og Lyn oppga tidligere antall fremmøtte. Det var pga leieavtalen på Ullevaal der de betalte i forhold til det. Men de siste årene har disse (eller vi snakker vel strengt tatt bare om VIF her) oppgitt antall solgte som alle andre. Og det er ikke uvanlig i utlandet heller. Har f.eks. sett en del Arsenal-kamper i år der det oppgis å være ca 60000 tilsk og fullt hus, mens alle kan se at det er massevis av ledige seter.

En annen ting er at Brann - som de andre som har et stort antall partoutkort - har et reelt fremmøte som er en del lavere enn antallet solgte. I 2011 var det jo en del fokus på dette i media, og det var mange som var i samme båt som oss der. Verstingen er jo MFK, som kunne ha flere tusen billettkjøpere fraværende selv når de spilte avgjørende kamper om gull.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Selv med tap i safthovedstaden tror jeg at "return of Mjelde" vil gi oss over 10.000 uansett i neste hjemmekamp. Hva vi kan forvente med seier er ikke godt å si. Vanligvis vil Brann i toppen gjøre en relativt stor forskjell på tilskuertallene, men hva er egentlig "vanlig" nå for tiden? Det er så lite engasjement at eg er redd for at bedre og mer underholdende spill heller ikke vil gjøre den store forskjellen slik situasjonen er nå. Tror nesten at det bare er en myte.
Rød makt på Hansa

dokken


Gulløl

April 27, 2013, 01:56:35 AM #10036 Last Edit: April 27, 2013, 02:05:08 AM by Gulløl
Sitter selv på øvre Frydenbø A i år. La merke til tidlig i uken et uvanlig godt billettsalg på dette feltet i forhold til Viking kampen, plutselig var det "solgt" 60-70 billetter. Men det jeg registrerte i kveld var at svært få av nevnte plasser var i bruk, og de som var i bruk virket ikke så interessert i kampen. Hva er det egentlig som foregår ? Blir det tatt ut større billettbunker fra diverse felt og utdelt gratis til bedrifter, idrettslag og andre grupperinger som egentlig ikke har nok interesserte til å ta i bruk billettene ? Da er jeg enig med de som sier at total antallet er  pumpet opp. Tipper det i dag var ca. 8500 tilstede på Stadion(i beste fall), altså 1700 som ikke stilte. Kanskje grovt sett en fordeling på ca. 1200 partoutkort innehavere som ikke møte og 500 gratisbilletter som mottakerne ikke brukte ?? Noen som har hørt om hvilke grupperinger som har fått gratisbilletter til denne kampen ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

VVB

April 27, 2013, 03:25:17 AM #10037 Last Edit: November 05, 2013, 23:58:14 PM by VVB
.

Zolkan

Krøvel: Jeg er klar over at Brann teller solgte og ikke fremmøtte. Men jeg syns bare det er merkelig at vi ALLTID  havner  såvidt over. Hva Daffy gjør vet jeg ikke, men tydeligvis glad i denne rekorden sin.

krøvel vellevold

Quote from: Zolkan on April 27, 2013, 07:51:33 AM
Krøvel: Jeg er klar over at Brann teller solgte og ikke fremmøtte. Men jeg syns bare det er merkelig at vi ALLTID  havner  såvidt over. Hva Daffy gjør vet jeg ikke, men tydeligvis glad i denne rekorden sin.
Legg ned hele klubben!

dokken

Jeg synes også det er greit med billige billetter til idrettslag - og skulle gjerne sett at vi hadde skambillige billetter til alle barn. Dette er dem som skal fylle tribunene i fremtiden, og det er knallhard konkurranse om interessen til barna fra engelsk, spansk og sikkert snart fra tysk fotball.

Men slik kampanjer pleier å være ganske lett å se - hauger med unger som har med seg noen få voksne, og sitter samlet. Så ikke noe sånt i går.

Det jeg er mer skeptisk til, og som jeg tipper var tilfelle i går, er når bedrifter betaler en sum for en pakke med arenareklame, et par hundre billetter og noen effekter. Så skal liksom bedriften fordele billettene på de ansatte. Jeg har erfaring for at slike sponsorbilletter fort blir liggende i en skuff. Enten fordi interessen er liten (typisk kommer det en mail fredag kl 14, når alle har lagt andre planer). Eller så tar folk imot billetten, men ombestemmer seg når de ser været og sofaen lokker.

Poenget er at når man ikke har betalt noe for billetten selv, og den ikke oppleves som en eksklusiv gave (som i 2007) er terskelen enormt lav for å holde seg hjemme. Da er jo billettene "solgt", men er i realiteten burde inntekten regnes som sponsorinntekt, ikke billettinntekter.

Når det gjelder felt F, er det åpenbart at mange av dem ikke møtte opp.  Kan ikke ha vært mer enn 6-800 på hele BT-tribunen i går, og da er det helt utenkelig at 330 av dem hørte hjemme på F.

Gulløl

April 27, 2013, 13:42:17 PM #10041 Last Edit: April 27, 2013, 13:47:05 PM by Gulløl
Beste måten å dele ut gratisbilletter er at folk må anstrenge seg bittelitt og fysisk møte et sted for å hente billetten, da unngår en de folkene som er helt uinteresserte. Når Chees kjøpte 8000 billetter i 2011 og delte ut til serieåpningen var det lange køer utenforbi Stadion. Den kampen kom det 16.732 tilskuere til, altså nesten fullsatt Stadion.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article195481.ece

Brann bør prøve et tilsvarende opplegg helst allerede til Start kampen, og få med seg Chees eller en av de andre sponsorene. Dette er ikke bare en måte å få et høyt tilskuertall på en enkelt kamp men en måte å dra i gang entusiasmen igjen slik at tilskuertallet forhåpentligvis gjør et pent byks på de neste hjemmekampene. Nå er det om å gjøre at Brann blir en snakkis igjen på byen slik at folk begynner å prate om Brann og gå på kamp igjen. Når noen i en vennekrets eller i en skoleklasse begynner å gå på kamp igjen er det lett for at de andre henger seg på. Håper Brann ser alvoret i den store tilskuersvikten og gjør dette tiltaket og eventuelt andre tiltak som kan få massene tilbake til Stadion. Nå må det jobbes knallhardt, Brann har 12 dager til neste hjemmekamp og har nok av tid til å planlegge et skikkelig opplegg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 27, 2013, 13:42:17 PM
Beste måten å dele ut gratisbilletter er at folk må anstrenge seg bittelitt og fysisk møte et sted for å hente billetten, da unngår en de folkene som er helt uinteresserte. Når Chees kjøpte 8000 billetter i 2011 og delte ut til serieåpningen var det lange køer utenforbi Stadion. Den kampen kom det 16.732 tilskuere til, altså nesten fullsatt Stadion.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article195481.ece

Brann bør prøve et tilsvarende opplegg helst allerede til Start kampen, og få med seg Chees eller en av de andre sponsorene. Dette er ikke bare en måte å få et høyt tilskuertall på en enkelt kamp men en måte å dra i gang entusiasmen igjen slik at tilskuertallet forhåpentligvis gjør et pent byks på de neste hjemmekampene. Nå er det om å gjøre at Brann blir en snakkis igjen på byen slik at folk begynner å prate om Brann og gå på kamp igjen. Når noen i en vennekrets eller i en skoleklasse begynner å gå på kamp igjen er det lett for at de andre henger seg på. Håper Brann ser alvoret i den store tilskuersvikten og gjør dette tiltaket og eventuelt andre tiltak som kan få massene tilbake til Stadion. Nå må det jobbes knallhardt, Brann har 12 dager til neste hjemmekamp og har nok av tid til å planlegge et skikkelig opplegg.


Jo men de har allerede planlagt et skikkelig opplegg: Mail fra Daffy! :-)

Ja, stuntene til Chess blir annerledes. For det første: Noen (altså Chess) betalte Brann for billettene, som de så delte ut. Altså var det på en måte "betalende tilskuere" - Brann fikk jo inntekter for alle sammen! For det andre: Som du sier, så var man garantert at folk møtte opp på kampen. Kommer man på Stadion før kampstart for å plukke opp en billett, ja så ser du neppe kampen på tv...  (Med mindre det plutselig og helt uventet skulle bli snøstorm etter du har fått billetten). Får en tilfeldig forbipasserende en billett i hånden på Torgallmenningen tre dager før kamp, så er sjansen stor for at man ikke gidder bruke den. Og for det tredje: Det at folk måtte møte opp to timer før kampstart, gjorde at de faktisk måtte ofre noe. De måtte jo stå i kø, og de måtte etterpå vente lenge på at kampen skulle begynne. Det er noe annet enn å få en billett i posten og behagelig nok møte opp 5 min før kamp.

Brann har landets høyeste prisnivå. Skal det komme flere tilskuere, så må jo prisene ned. Men det er selvsagt et kost-/nytte-spørsmål. Brann har gjort seg avhengige av så og så mye i billettinntekter, og da blir det vanskelig hvis økningen i tilskuere ikke kompenserer for den lavere gjennomsnittsprisen. Men på ett område bør prisene reduseres klart; barnebilletter. Det må bli mye billigere for en voksen å ta med et barn eller to. Og slike tilbud kan ikke bare gjemmes bort på de dårligste feltene. Og med unntak av S08 er det ingen som har så lite forskjell mellom gj. voksenpris og gj. barnepris på p-kort. Ungene er viktig. De må bli dratt med på Stadion før Mænsjæstar Junaitæd, Livvarpoooooool og Sjælsi tar dem!

Og med fare for å bli sammenlignet med Stråmyhrs fascinasjon for plastduk: Få opp noen jævla varmeovner i taket! Det er kaldt både i mars, april, oktober og november!

Og atter en gang; gi cupfinaleprioritet til p-kort-innehavere med flest registrerte oppmøter siste x antall år!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

VIF med elendig seriestart, men trekker like mye folk som oss... Flaut!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on April 27, 2013, 18:40:21 PM
VIF med elendig seriestart, men trekker like mye folk som oss... Flaut!


Ingen tvil om at vi er dårlige. Men er det ikke gjerne noen tusen sunnmøringer på en sånn kamp i Oslo?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 27, 2013, 18:45:39 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 27, 2013, 18:40:21 PM
VIF med elendig seriestart, men trekker like mye folk som oss... Flaut!


Ingen tvil om at vi er dårlige. Men er det ikke gjerne noen tusen sunnmøringer på en sånn kamp i Oslo?


Begynner å bli noen år siden AaFK stilte "vanvittig mange" på bortekamper. I fjor var de bare 432, og året før var det 548 på Ullevål.

Men jeg lurer litt på dette tilskuertallet på Ullevål i kveld. På TV2 text-tv står det 8837, men det står 10037 på BAs livedekning. Det var det siste tallet jeg tok utgangspunkt i da jeg kommenterte tallet.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Offisielt 900 bortesupportere og 10037 tilskuere på kampen. Altså 9137 VIF-fans. Betalende i hvert fall.
Legg ned hele klubben!

Yngve

April 27, 2013, 21:29:19 PM #10047 Last Edit: April 27, 2013, 21:31:12 PM by Yngve
Det var ikkje nokon imponerande oppmøte på Ullevaal i dag heller.

På Twitter skriv ein om sjokkerande få.



20.000 tomme seter jubler for VIF. Sjokkerende få på Ullevaal i kveld pic.twitter.com/6XlZ370Qep

Klaus_Brann

Linken funker ikke. Kan du ikke bare lime inn bilde her?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

April 27, 2013, 22:04:52 PM #10049 Last Edit: April 27, 2013, 22:23:16 PM by Gulløl
Frykter at 16 mai kampen i år kan bli den dårligste besøkte på Brann Stadion på 10 år selv om Brann holder seg i teten. Noen som har oversikt over de laveste tallene tilskuere vi har hatt på 16 mai siden årstusenskiftet ? Klarte ikke selv å finne tallene i farten.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up