• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 47 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

March 13, 2009, 14:25:30 PM #4800 Last Edit: March 13, 2009, 14:37:36 PM by Gulløl
Da var billettsalget i gang på bt tribunen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator


esskåbrann1

Billettene er i salg, men får noen kjøpt? Eg får opp en feilmelding rett før betaling!

Gulløl

Det gikk helt greit for meg å kjøpe til begge kampene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

RBK har solgt 15000 til søndagens kamp, i følge deres egne tall. Brann har solgt nesten like mye til kampen NESTE helg.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Jezes, tenk på stemningen her i byen om vi hadde banket Viking 5-1 og forsterket laget tilsvarende rett før seriestart. Vi hadde vert seriemestre i mars! I trøndelagen har de nok likevel fortsatt blikket festet mot langløp for narkomane lørdag...

Kjello

Trøndere tar ikke av, det er noe av hovedårsaken til at man har vunnet så mye både i fotball og i andre idretter.
Dette klippet dagen etter seieren over Real Madrid hjemme i 1997 er et godt bilde på det. Ellers så har aldri første serierunde på Lerkendal vært noen publikumsmagnet, ikke Vålerenga heller. Trønderne trenger som regel en runde eller to på å "oppdage" at serien har starta.

krøvel vellevold

Kan ikke helt se at trønderne trenger en runde eller to på å oppdage at serien har startet.

RBKs første hjemmekamp de siste årene:

2008: vs Lyn - 18124 (95,6 % av snittet det året)
2007: vs TIL - 20323 (102,1 % av snittet det året)
2006: vs Start - 21146 (108,8 % av snittet det året)
2005: vs AaFK - 17070 (97,3 % av snittet det året)
2004: vs Brann - 14667 (84,4 % av snittet det året)
2003: vs VIF - 16849 (106,5 % av snittet det året)

I snitt har det altså vært 99,1 % så mange tilskuere på serieåpningen som det snittet til slutt ender på.
Legg ned hele klubben!

Kjello

Av disse var 2006 og 2007 andre serierunde. Begge etter å ha hatt hovedkamp på TV 2 i første runde. Altså masse markedsføring som bidrar til at trønderne våkner opp.

Nightfox

Det du i bunn og grunn sier er at trøndere er dårlige supportere som ikke gidder å sjekke når laget deres spiller?

Kjello

Tja, den store massen går ikke rundt og lengter etter og snakker om seriestart for å si det sånn. Den harde kjernen som drar på de aller fleste kampene gjør selvfølgelig det, men det tar gjerne ei eller to uker før den riktige stemningen både i Trondheim og ellers i Trøndelag er på plass. At man i dag hadde verdenscup i Granåsen bidrar heller ikke til å gi folket fotballstemningen.

krøvel vellevold

Quote from: Kjello on March 14, 2009, 18:14:21 PM
Av disse var 2006 og 2007 andre serierunde. Begge etter å ha hatt hovedkamp på TV 2 i første runde. Altså masse markedsføring som bidrar til at trønderne våkner opp.


Tja. Så andre runde er en bedre runde enn første? Mulig det, men både i 2006 og 2007 var første hjemmekamp den 3.best besøkte utenom 16/5. I 2006 var det f.eks. 21146 i første hjemmekamp mot Start og 15897 i tredje hjemmekamp mot Sandefjord. I 2005 var det 17070 i første hjemmekamp (1.r.) mot AaFK og 13316 i andre hjemmekamp (3.r.) mot FFK. Da er det ikke det at det er tidlig i sesongen som er problemet. I 2004 var det 14667 mot Brann i første hjemmekamp (1.r.), mens det var 12915 mot Viking i neste (3.r.). I 2003 var det 16849 i første hjemmekamp (1.r.) mot VIF, mens det var 16004 i neste mot AaFK (4.r.). Det året var også første hjemmekamp den nest best besøkte utenom 16/5. Men det er kanskje slik at det kun er 2.runde som er bra for tilskueroppslutningen i løpet av de 3-4 første rundene?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Xminator

Søndre: 190 (233) ledige (unntatt supporterfelt)
Søndre supporterfelt: 627 () ledige. Regner her P-R-S feltene som er låst når billettene legges ut første gang
Hansa: 224 (243) ledige
BT 1012 (1120) ledige

For sammenligningsgrunnlag og med tanke på det som ligger for åpent salg. Så får vi gjøre opp status i forhold til det som blir fasiten neste mandag. Det har ikke vert det helt store rushet etter billetter. Må nok ha ett godt resultat mot Sandefjord om det ikke skal bli ett av de lavere oppmøtene på en stund.

krøvel vellevold

Viking ligger an til et tilskuertall på 13000+. Det laveste i fjor var 14439, det laveste i 2007 var 13808. Vi må helt tilbake til august 2006 for å finne et lavere tall i en seriekamp på Viking Stadion. Og dette var dem som fabulerte om at 16600 var for lite og at man måtte bygge ut til 22500?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

RBK har minimum 2100 ledige i dag, og det betyr at de ikke bikker 20000. Mitt tips er 19000.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

I løpet av dagen har man gått ned til 999 ledige på Hansa/Søndre (ned 42) og 956 ledige på BT (ned 56). Med 413 bortesupporterplasser, 400 reservert til frikort og et par hundre på SpV som ikke er til salgs på nett, betyr dette at det i praksis er ca 3000 ledige. Altså solgt vel 14100. Vi slår i hvert fall Viking sitt tall...
Legg ned hele klubben!

Ricky

Ca 17600 ble fasiten for RBK

Yes!wehavenobananas

Vi bør selge ut til Stabæk-kampen. Men det er ikke vanskelig å merke at interessen har dalt litt i Bergen, men kanskje enda mer utenfor republikken.

SKBMiller

Jeg tipper det blir tilnærmet eller utsolgt mot Stabæk.

Klaus_Brann

Quote from: Yes!wehavenobananas on March 16, 2009, 03:55:51 AM
Vi bør selge ut til Stabæk-kampen. Men det er ikke vanskelig å merke at interessen har dalt litt i Bergen, men kanskje enda mer utenfor republikken.


I følge Brann har vi aldri solgt så mange partoutkort i alle fall.
Men at interessen har dalt på løssalget kan godt være.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

March 16, 2009, 17:07:34 PM #4821 Last Edit: March 16, 2009, 17:17:01 PM by krøvel vellevold
Kan se ut til at det er solgt ca 14200 nå. Kap 17100 minus 913 ledige på Hansa/Søndre, 916 ledige på BT,   413 "ledige" på bortefeltet, 400 plasser på ståplass (T-feltet) som er satt av til frikort (hvsi vi tar utgangspunkt i at 0 har innløst frikortet) og et par hundre plasser på SpV som ikke selges på nettet. Det har blitt solgt 126 billetter siden i går kveld. Hvis vi selger 150 i morgen, 300 på onsdag (når de resterende på BT legges ut for åpent salg), 350 på torsdag, 400 på fredag, 200 på lørdag og 200 på søndag, og det kommer 100 bortefans, så vil vi ende opp med 15900. Veldig dårlig i utgangspunktet, men bare 1700 lavere enn RBK som møtte en mer interessant motstander i navnet og mht rivalisering, en motstander som har med seg en del hundre flere fans, og  så må vi huske på at den gjennomsnittlige billettprisen er vesentlig lavere i Trondheim. (I fjor betalte gjennomsnittstilskueren på Stadion kr. 185,16 pr kamp, mens man på Lerkendal betalte bare 114,50). Og 15900 vil også være over 3000 bedre enn Viking. Så sett i forhold til de andre, vil ikke et tall rundt 16000 være så gale. Men det er jo likevel en nedgang også for oss.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Og me møter seriemeisteren. Så den kampen burde uansett vera meir enn nok interesant for folk rundtom..

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on March 16, 2009, 17:20:46 PM
Og me møter seriemeisteren. Så den kampen burde uansett vera meir enn nok interesant for folk rundtom..


Jo, men Stabæk har nok ikke samme klang som f.eks. VIF eller RBK.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Spørst jo om folk flest går på kamp for å være vitne til en ulykke eller Brannseier. Tror nok Stabæk må vinne serien ett par ganger til før interessen er større enn middels normalt.

Det blir uansett noen kroner på en sesong om 1000 seter står tomme i snitt pga manglende sportslig satsing.

Markmus

Quote from: Xminator on March 16, 2009, 17:27:39 PM
Spørst jo om folk flest går på kamp for å være vitne til en ulykke eller Brannseier. Tror nok Stabæk må vinne serien ett par ganger til før interessen er større enn middels normalt.

Det blir uansett noen kroner på en sesong om 1000 seter står tomme i snitt pga manglende sportslig satsing.


1000 tomme seter i gjennomsnitt vil gi et "tap" på rundt 4 mill. over en hel sesong.
Ka du ve?

Xminator

Vil ikke kalle det "tap" men heller tap!

Markmus

Det er ikke et tap når de aldri har hatt pengene ;) Men det er helt klart mye penger.
Ka du ve?

Eivind

Quote from: Markmus on March 16, 2009, 18:00:29 PM
Det er ikke et tap når de aldri har hatt pengene ;)


Men fremdeles taper vi 3 poeng dersom vi ikke slår Sandefjord i dag, selv om vi ikke har hatt poengene? ;)

Ricky

De 1200 kronene jeg har frontet for fire billetter til første hjemmekamp må vel iallefall kunne anses som tapt.

krøvel vellevold

March 17, 2009, 16:35:07 PM #4830 Last Edit: March 17, 2009, 16:44:02 PM by krøvel vellevold
Søndre + Hansa: 857 ledige. BT: 888 ledige. Sier vi 300 ledige på SpV, at de 400 frikortene ikke er byttet inn og at ingen av de 413 billettene er solgt på bortefeltet, så snakker vi 14242 solgt. Hvis vi sier at f.eks. 300 frikort er byttet inn og at Stabæk f.eks. kommer 200, så er det solgt 14742. På BT+Søndre+Hansa er det solgt hele 84 billetter det siste døgnet! Jeg tror vi kan forvente godt under 16000 nå. Selger vi 100 neste døgnet til onsdag, 200 døgnet til torsdag ettermiddag (da skal jo BT være åpnet for alle), 300 døgnet til fredag etterm (tar seg gjerne opp om fredagen), 200 døgnet til lørd etterm og 200 døgnet til søndag etterm, + at 300 av de 400 frikortene benyttes, og at Stabæk kommer f.eks 200, så ender vi opp med vel 15700. Flaut. Og jeg tror vi kan komme til å se 14-tallet denne sesongen. Tenk dere kamper i sommerferien mot lag som Glimt, Godset og Sandefjord, når vi ligger på 13.plass! Lurer faktisk på om vi kan få kamper med under 14000 betalende, til tross for at de 13000 p-kortene regnes med uansett.
Legg ned hele klubben!

dudo

Vet vi nå at det er solgt 13 000 p-kort?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ridderen

Selger de billetter til SPV tribunen da, krøvel?? ser du skriver 300 antatte ledige plasser der...

krøvel vellevold

Quote from: Ridderen on March 17, 2009, 18:13:27 PM
Selger de billetter til SPV tribunen da, krøvel?? ser du skriver 300 antatte ledige plasser der...


Nei de selger ikke på nett. Men på priskartet står det at de plassene koster kr. 400, så da er det nok slutt på at de ikke selger de resterende plasser som enkeltbilletter. Man må nok sikkert kontakte Brann. I fjor var det i hvert fall snakk om noen hundre plasser på SpV som ikke var dekket av p-kort.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on March 17, 2009, 17:32:05 PM
Vet vi nå at det er solgt 13 000 p-kort?


Det ble sagt av RBH (?) på supportermøtet at det var rekord i antall solgte partoutkort i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Ok. Har registrert at folk som står relativt langt nede på de forskjellige listene har fått tilbud om kort, men så lenge alle blir solgt er jeg fornøyd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

March 18, 2009, 19:24:55 PM #4836 Last Edit: March 18, 2009, 19:39:03 PM by krøvel vellevold
787 ledige på Hansa + Søndre, 853 på BT. Salget går ELENDIG! Kap. 17117 - 400 ståpl. til frikort - 413 bortetribunepl. - 300(?) ledige på SpV - 787 - 853 = 14364 solgt. Hvis f.eks. 200 frikort er løst inn og Stabæk-fansen kommer 200, så er 14764 solgt. Men jeg vet ærlig talt ikke hvor mange plasser som ikke er solgt som p-kort på SpV i år. Det kan jo være flere nå enn i fjor. For de første 2-årsavtalene gikk vel ut etter 2008-sesongen, og jeg regner med at det er på bedriftmarkedet man sliter mest med å få folk til å fornye nå under finanskrisen. Fordi om vi har solgt like mange p-kort som i fjor, trenger ikke fordelingen mellom tribunene være den samme.

Brann har altså solgt 105(!) billetter siden i går ettermiddag. Det blir kanskje et lite oppsving nå når det nærmer seg, men la oss si 150 døgnet til torsdag kveld, 200 døgnet til fredag kveld, 150 døgnet til lørdag kveld og 200 siste døgnet, så vil dette si ca 15464 totalt. Det vil i så fall være det laveste tilskuertallet på en Stadion-seriekamp siden 28.mai 2006. Den gang var Lyn motstander - ikke regjerende seriemester Stabæk...

Med et slikt oppmøte ser jeg for meg følgende i bunnstriden resten av året: Stabæk 15400, TIL 15100, LSK 15300, Start (16/5) 17000, MFK 14900, Lyn 14900, AaFK 15200, FFK (fellesferien) 14800, Glimt (fellesferien) 14400, Godset 14500, Sandefjord 14200, Viking 15500, Odd 14100, VIF 15700, RBK 16700. Snitt: 15180.
Legg ned hele klubben!

Northside

Tror ikke den vanlige mann i gaten bryr seg særlig mye om at Stabæk ble seriemester i 2008, tror Brann - Stabæk er like artig som Brann - Lyn for mannen i gaten.

Alikavel, dårlig salg, men det er vel som forventet. Folk begynner å bli mettet på fotball nå, og når vi i tillegg suger så mye som vi gjør, så hjelper det lite at Petterpuddefjord drømmer om 60 000 plasser på stadion, for det går nedover!

krøvel vellevold

Quote from: Northside on March 18, 2009, 20:33:23 PM
Tror ikke den vanlige mann i gaten bryr seg særlig mye om at Stabæk ble seriemester i 2008, tror Brann - Stabæk er like artig som Brann - Lyn for mannen i gaten.




Om den vanlige mannen i gaten kommer, så er jo det bare én tilskuer ekstra.
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Hvis ikke de tok 300kr per billett, så hadde folk kanskje vært litt mer ivrig..
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on March 19, 2009, 10:47:54 AM
Hvis ikke de tok 300kr per billett, så hadde folk kanskje vært litt mer ivrig..


Men hva tjener Brann på det? Så lenge 90 % av Stadion fylles, er det jo ikke noe poeng i å f.eks. halvere prisene...

De siste tallerne er slik: 744 ledige på Søndre/Hansa og 832 på BT. Altså er det solgt hele 64 billetter siden i går i 19-tiden. Så her går det unna!
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on March 19, 2009, 10:47:54 AM
Hvis ikke de tok 300kr per billett, så hadde folk kanskje vært litt mer ivrig..


Felt T er knæll, billig og flott utsikt:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

724 ledige på Hansa/Søndre, 801 ledige på BT. Siden kl. 13 i dag er det altså solgt hele 51 billetter! Så salget går fantastisk bra! Det betyr at det er solgt ca 14479 hvis vi regner 300 ledige på SpV, 413 på bortefeltet og 400 på ståplassene foran Gamle Sitte som ikke er i åpent salg. Pluss på hundre fra Stabæk og et par hundre fribilletter til den nevnte ståtribunen, og tallet er kanskje 14700. Men hvis f.eks. antallet ledige på SpV er på mer enn de 300 jeg tipper, så er det solgt færre. Vi kan kanskje håpe at salget tar seg litt opp nå som vi går inn i siste arbeidsdag før kamp. Kanskje selges det 200 i løpet av fredagen. Kanskje klarer vi 200 både lørdag og søndag også. Så akkurat nå kan det se ut til at vi havner på vel 15300. Noe som selvsagt er altfor dårlig!
Legg ned hele klubben!

Yes!wehavenobananas

Nå skal ikke jeg begi meg ut på en diskusjon om billettpriser, for selv har jeg partoutkort og synes ikke at jeg betaler for mye for det (litt fy-fy å si slik, men...). Men jeg tror at stive billettpriser er noe av grunnen til at folk styrer unna. Produktet er ikke akkurat gratis, og det er ikke akkurat av kvalitet heller. Om man ikke vinkler det til å bli et produkt man kan bruke for å få ut all agresjonen sin på. Slik jeg ofte velger å se på det. I realiteten er det jo et produkt man kan bruke til litt forskjellige ting.

En kamerat av meg kjøpte en billett på nedre Hansa, og han måtte ut med 300 kroner for den. Hva ligger billettprisene på egentlig? Har forstått det slik at man sparer omtrent 2 kamper inn på et partoutkort?

Xminator

QuoteNoe som selvsagt er altfor dårlig!

Og det bør være en aldri så liten tankevekker for talent og administrasjons-fløyen i Brann.

krøvel vellevold

1498 ledige på Hansa, BT og Søndre utenom bortefeltet.  27 billetter solgt i løpet av dagen. Klarer vi 15000?

Var det noen som så "TV2 hjelper deg" i går? Var det billettpriser eller priser på supporterutstyr denne "se hvilken klubb som flår supporterne sine mest" handlet om?
Legg ned hele klubben!

vebo

Drømte meg bort i Fritzlsaken som ble dekket på nrk2 og glemte det helt av. Så jeg henger meg på spørsmålet?
Tiocfaidh ár lá

Utmedsnolken

Det var vel sesongkort for en hel familie 2+2 pluss noe supporterutstyr.
"og der snubler Sæternes igjen"


Kai-Olai

Partoutkortet på nedre Hansa kostet vel 2150(?), rett meg hvis jeg tar feil (kjærringa betalte mitt)..
Hvis en da trekker fra 200 kroner til medlemsskap i Bataljonen, og deretter deler det på 14 kamper, så ender en opp med å betale 139,29 kroner pr. kamp..
Tilsvarende plasser koster løst 300 kroner pr kamp, og totalt 4200 kroner gjennom en hel sesong, ekskludert medlemsskap..

Resten sier seg vel selv..

Forresten syns jeg det er sykt at Brann kan øke prisene på nedre Hansa fra 230 (?) i fjor, til 300 i år.. Med tanke på hvilken elendig sesong vi hadde i fjor, så er det ikke rett vei å gå med å skru prisen så sinnsykt opp..

Go Up