• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2012

Started by Atlin, December 13, 2011, 17:13:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Nei, hvorfor skulle noen tro det? Med samme stil både i FKH og med to forskjellige Brannstaller er det ganske naivt å tro at den primitive spillestilen bare handler om spillerene som er til rådighet.

Innkompetent og autistisk? Overhodet ikke! Minst like taktisk begrenset og med en minst like primitiv fotballfilosofi som sin forgjenger? Absolutt!

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on February 02, 2012, 00:58:50 AM
Quote from: Jose Arrogantio on February 02, 2012, 00:52:37 AM
Quote from: krakra on February 02, 2012, 00:51:34 AM
Torp var god å ha for å holde på ballen så vi ikke mistet den og fikk kontringer i mot, men han fikk ikke akkurat skapt all verdens med den.


Nei, men da kan det jo hende at Haugen er mer kreativ og har bedre pasningsfot så vi får gjort noe med ballen.
Hjelper vel lite når spillet ikke er lagt opp til at de dype midtbanespillerne skal være kreative, men gjennvinne ballen og først og fremst konsentrere seg om å ikke miste den. Kreative pasninger er ofte en god del mer risikofylte enn støttepasninger, og det liker visst ikke Skarsfjord.


Hvis Skarsfjord ikke vil ha kreative pasninger fra DM, hvorfor trener han Haugen om til en DM? Virker sløsing av pasningsferdighetene hans å sette ham i den posisjonen bare for å gjøre støttepasninger.

krakra

February 02, 2012, 12:51:36 PM #402 Last Edit: February 02, 2012, 12:56:44 PM by krakra
Ja, det er sløsing, men det gjør det jo ikke urealistisk. Det virker ikke som Skarsfjord har noen særlig planer om å satse på Haugen i det hele tatt. I BA-saken argumenterte han jo nærmest for at Haugen spiller DM med at det er der han er dårligst.

ostraume

Quote from: krakra on February 01, 2012, 15:23:31 PM
Du må gjerne forklare hvordan det er sirkelargumentasjon.


Jeg sikter til det selvoppfyllende i at om noen faller gjennom så er det fordi Brann ikke har gitt tillit eller utfordringer. Slår ikke gjennom? = Ingen tillit = Slår ikke gjennom.  Det er ikke plass til flere argumenter, som f.eks at man rett og slett ikke har nivået som kreves.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on February 02, 2012, 13:09:41 PM
Quote from: krakra on February 01, 2012, 15:23:31 PM
Du må gjerne forklare hvordan det er sirkelargumentasjon.


Jeg sikter til det selvoppfyllende i at om noen faller gjennom så er det fordi Brann ikke har gitt tillit eller utfordringer. Slår ikke gjennom? = Ingen tillit = Slår ikke gjennom.  Det er ikke plass til flere argumenter, som f.eks at man rett og slett ikke har nivået som kreves.

SIkkert noen som ikke har nivået som kreves. Vanskelig å si hvem når de ikke får sjansen uansett.

ostraume

Quote from: krakra on February 02, 2012, 12:51:36 PM
Ja, det er sløsing, men det gjør det jo ikke urealistisk. Det virker ikke som Skarsfjord har noen særlig planer om å satse på Haugen i det hele tatt. I BA-saken argumenterte han jo nærmest for at Haugen spiller DM med at det er der han er dårligst.


Nå blir det jo for dumt, selv med Haugen-brillene dine. Skarsfjord setter ikke Haugen på DM for å sabotere Haugen. Hadde han ikke hatt tro på Haugen i den rollen, ville Mjelde blitt trukket bak i stedet.

Og du som er så glad i Fredrik; Har du null tro på at han kan utvikle seg til en Andresen (eller Adam)-like playmaker dypt i banen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: krakra on February 02, 2012, 13:10:47 PM
Quote from: ostraume on February 02, 2012, 13:09:41 PM
Quote from: krakra on February 01, 2012, 15:23:31 PM
Du må gjerne forklare hvordan det er sirkelargumentasjon.


Jeg sikter til det selvoppfyllende i at om noen faller gjennom så er det fordi Brann ikke har gitt tillit eller utfordringer. Slår ikke gjennom? = Ingen tillit = Slår ikke gjennom.  Det er ikke plass til flere argumenter, som f.eks at man rett og slett ikke har nivået som kreves.

SIkkert noen som ikke har nivået som kreves. Vanskelig å si hvem når de ikke får sjansen uansett.


Det har du for så vidt rett i. Da gjelder det, for særlig interesserte, å følge nøye med på Brann2. Og så vidt jeg vet har ikke Skage akkurat imponert der heller?

Larsen, derimot, herjer på Brann2, noe som gir håp, men har ikke tatt de sjansene han har fått på Brann. Det er du vel enig i?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Jeg syns at det å snakke om at en unggutt som kun fikk tre innhopp over 10 minutter, og kun ett over 15, "ikke har tatt de sjansene han har fått" viser litt av holdningene som jeg mener er feil. Jeg syns ikke han har fått sjanser som han burde tatt vare på. Det eneste lengre innhoppet han fikk var i cupen mot Sogndal. Der klarte han seg bra nok.

Han har skuffet litt i treningskampene så langt, men det har jo alle på a-laget.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on February 02, 2012, 12:51:36 PM
Ja, det er sløsing, men det gjør det jo ikke urealistisk. Det virker ikke som Skarsfjord har noen særlig planer om å satse på Haugen i det hele tatt. I BA-saken argumenterte han jo nærmest for at Haugen spiller DM med at det er der han er dårligst.


Hvilken BA-sak er dette?

krakra

Lørdagens BA.

"Jeg bruker ham der fordi det er der han best utvikler de ferdighetene han må jobbe med" er Skarsfjord begrunnelse for at han spiller DM.

Lister

Slik du leser det, jeg leser "fordi han er svak defensivt så velger jeg å bruke han i en defensiv posisjon slik at han kan bli bedre defensivt"
Guinness - Makes you drunk

krakra

Jupp. Fokus på svakhetene og ikke styrkene. Akkurat den har han neppe lært fra Eggen akkurat. Men det er sikkert en god talentpolitikk. At ikke et eneste talent har slått igjennom under Skarsfjord i verken FKH eller Brann, mens et av Norges største backtalenter slo igjennom første sesongen etter at Skarsfjord forsvant fra FKH er nok tilfeldig.

dudo

Quote from: ostraume on February 02, 2012, 13:11:41 PM
Quote from: krakra on February 02, 2012, 12:51:36 PM
Ja, det er sløsing, men det gjør det jo ikke urealistisk. Det virker ikke som Skarsfjord har noen særlig planer om å satse på Haugen i det hele tatt. I BA-saken argumenterte han jo nærmest for at Haugen spiller DM med at det er der han er dårligst.


Nå blir det jo for dumt, selv med Haugen-brillene dine. Skarsfjord setter ikke Haugen på DM for å sabotere Haugen. Hadde han ikke hatt tro på Haugen i den rollen, ville Mjelde blitt trukket bak i stedet.

Og du som er så glad i Fredrik; Har du null tro på at han kan utvikle seg til en Andresen (eller Adam)-like playmaker dypt i banen?


Jeg tror han kan bli en veldig bra DM-playmaker, faktisk tror jeg det er der han har størt potensiale. Men pr i fjor funket han virkelig ikke på den plassen, og det er dårlig gjort overfor en 18-åring å utsette han for den følelsen. Det ville vært et vesentlig bedre valg med Mjelde som DM i fjor, og Haugen på Mjelde sin plass.

Men igjen, det var i fjor. Han har jo virket mye bedre der i år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Quote from: krakra on February 02, 2012, 13:15:28 PM
Jeg syns ikke han har fått sjanser som han burde tatt vare på. Det eneste lengre innhoppet han fikk var i cupen mot Sogndal. Der klarte han seg bra nok.

Han har skuffet litt i treningskampene så langt, men det har jo alle på a-laget.


Ja, nå var det ikke mange minuttene han fikk i fjor, det er jeg enig i, men det var sørgelige greier vi så. Selv Labukas viste jo mer i sitt første innhopp.

Og Larsen var ekstra svak i treningskampene, så det er på tide å vise noe.

Eller ikke: Du vil bruke manglende spilletid som forklaring på at han ikke slår gjennom uansett.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Nå har jeg ikke lest hele det intervjuet, men det er et langt hopp fra det Skarsfjord sier der og til din tolkning at han bruker Haugen i sin dårligste posisjon fordi han nekter å satse på gutten. At spillere lærer av å spille i nye posisjoner er ikke nytt, Austin ble bedre DM etter sin periode som midtstopper. Ser ut som at Skarsfjord tenker det samme om Haugen. Mer sannsynlig det enn at han bruker han der bare på pur f i hvert fall.

krakra

Quote from: ostraume on February 02, 2012, 13:44:00 PM
Quote from: krakra on February 02, 2012, 13:15:28 PM
Jeg syns ikke han har fått sjanser som han burde tatt vare på. Det eneste lengre innhoppet han fikk var i cupen mot Sogndal. Der klarte han seg bra nok.

Han har skuffet litt i treningskampene så langt, men det har jo alle på a-laget.


Ja, nå var det ikke mange minuttene han fikk i fjor, det er jeg enig i, men det var sørgelige greier vi så. Selv Labukas viste jo mer i sitt første innhopp.

Og Larsen var ekstra svak i treningskampene, så det er på tide å vise noe.

Eller ikke: Du vil bruke manglende spilletid som forklaring på at han ikke slår gjennom uansett.
Jeg er enig i at han må vise noe, men da må han få sjansen til det. Om han får 5-6 innhopp på rad alà 20 minutter +/- og fortsatt ikke viser noe kan man gjerne gi beskjed at han må ta tak i seg selv hvis han vil spille mer, men å kalle innhopp hvor halvparten av totalt seks er på under 10 minutter for begredelig syns jeg blir å uttale seg på ganske tynt grunnlag.

Fult mulig at Larsen faller igjennom selv om han blir satset på, men hva så? Er det noen krise? Da har man i det minste bevist at man mener alvor med den talentsatsingen vi bruker så mye penger på. Det holder ikke at Skarsfjord sier at det er opp til spilleren selv, samt de som produserer talentene, hvor mange talenter som slår igjennom. Mye er faktisk opp til ham.

krakra

February 02, 2012, 13:56:01 PM #416 Last Edit: February 02, 2012, 14:00:46 PM by krakra
Quote from: Jose Arrogantio on February 02, 2012, 13:44:57 PM
Nå har jeg ikke lest hele det intervjuet, men det er et langt hopp fra det Skarsfjord sier der og til din tolkning at han bruker Haugen i sin dårligste posisjon fordi han nekter å satse på gutten. At spillere lærer av å spille i nye posisjoner er ikke nytt, Austin ble bedre DM etter sin periode som midtstopper. Ser ut som at Skarsfjord tenker det samme om Haugen. Mer sannsynlig det enn at han bruker han der bare på pur f i hvert fall.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on February 02, 2012, 13:56:01 PM
Quote from: Jose Arrogantio on February 02, 2012, 13:44:57 PM
Nå har jeg ikke lest hele det intervjuet, men det er et langt hopp fra det Skarsfjord sier der og til din tolkning at han bruker Haugen i sin dårligste posisjon fordi han nekter å satse på gutten. At spillere lærer av å spille i nye posisjoner er ikke nytt, Austin ble bedre DM etter sin periode som midtstopper. Ser ut som at Skarsfjord tenker det samme om Haugen. Mer sannsynlig det enn at han bruker han der bare på pur f i hvert fall.
Jeg vet at du liker å være uenig med meg når det gjelder Haugen, men selv du ser vel hvor unfair det er ovenfor en 18-åring som skal spille sin første sesong i TL og har klare offensive ekstremferdigheter å bruke ham der han er dårligst for at han skal "utvikle sine svakheter". Det gir ikke akkurat den tryggheten som er viktig for at unge spillere skal ta steget. Min meninger er iallefall at unge spillere, og egentlig alle spillere først bør få seg selvtillitt ved å se at ferdighetene de besitter holder mål, før man setter fokus på svakhetene. Ville det vært riktig å sette Bentley på høyrekanten for at han skal utvikle den tafatte høyrefoten sin, før han har fått opplevd suksess der han er best? Tror du det ville gjort ham bedre? Det tror ikke jeg.

Austin var allerede en av våre beste spillere i 2009. Han visste at han holdt nivået og da er det greit å si "Vi vet at du er god nok til å spille fast for oss, men vi tror at du vil bli enda bedre hvis du utvikler deg på de områdene du sliter på".


Kan være enig i at det kan være tøft å gjøre mot en 18-åring, ja. Men Haugen virker så langt å ha selvtilliten i behold, så tror ikke det har virket ødeleggende på ham. Bentley virker tom for selvtillit i sin favorittposisjon, så ville nok vært ødeleggende for ham.

krakra

February 02, 2012, 14:08:13 PM #418 Last Edit: February 02, 2012, 14:12:09 PM by krakra

ostraume

Nå synes jeg ikke du skal overdrive dette DM-kortet heller. De fleste innhoppene til Haugen i fjor (og det var mange av de) ble han vel brukt som innover-høyrekant. Den rollen burde han ha alle forutsetninger for å lykkes i. Så må det nevnes at han fikk og sine sjanser som OM etter omlegginger av formasjon i enkeltkamper.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Han spilte da iallefall langt mer DM enn OM. At han stort sett spilte høyrekant er nok heller ikke tilfellet. Det blir uansett en ganske annen rolle enn OM. Noe også Nordkvelle har påpekt på spørsmål om han kan spille kant. Det blir vanskeligere å innvolvere seg i spillet. Spesielt når det er Guastavino som spiller OM.

Nixon

Quote from: krakra on February 02, 2012, 13:56:01 PM
Jeg sa ikke at Haugen ble brukt som DM fordi Skarsfjord ikke ønkser å satse på ham. Du mente at det ville vært merkelig å bruke ham på DM hvis det ikke var på grunn av pasningsferdighetene og kreativiteten. Jeg påpekte at Skarsfjord begrunnelse for å bruke ham der er at det er der han blir utfordret på sine svakheter. Han brukes altså ikke som DM på grunn av styrkene, men på grunn av svakhetene.


Men tror du at du har fått hele resonnementet til Skarsfjordi den artikkelen? Jeg tror nok at dersom journalisten hadde spurt, eller hatt plass, så ville Haugen sine positive egenskaper også vært en viktig grunn til at Skarsfjord vil prøve han på DM. Det er jo ikke slik at han kommer dit med kun dårlige egenskaper som må forbedres.

Elters tør jeg nesten ikke å tenke på Haugen-fokuset her en gang i mai med kun Haugen-innhopp når vi ser forum-fokuset etter laguttaket til en treningskamp i februar...
Rød makt på Hansa

Markmus

Vel, vises kampen i morgen?
Ka du ve?

psv-hasund

Quote from: Markmus on February 02, 2012, 19:08:13 PM
Vel, vises kampen i morgen?

Det viktigste er vel ikke om kampen vises i morgen, men at Haugen får spille OM

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Pokker. Hvorfor ikke? Bør være en usedvanlig god grunn.
Ka du ve?

Gepard

Latterlig at kampen ikke vises, hvorfor kan man produsere mot Rapid men ikke StGallen ? Denne kampen er jo mye mere interessant enn forrige. Skjerpings tv2 !?

Gulløl

February 02, 2012, 20:23:17 PM #427 Last Edit: February 02, 2012, 20:25:41 PM by Gulløl
For dere som har anledning til å se kampen i morgen kan denne streamen prøves, med sterke forbehold om at den virker (tviler sterkt):
http://www.eulivescore.com/brann-stgallen/1162415/

Ellers kanskje mulig at en sveitsisk tv stasjon overfører og at den kan hentes på nettet et sted.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lister

February 02, 2012, 21:27:13 PM #428 Last Edit: February 03, 2012, 07:57:16 AM by Lister
TV2 hadde ingen egen stream, de la kommentar på tyrkisk stream.

Mulig de så det som for dyrt å kjøpe rettighetene til en eventuell sveitsisk stream, eller det ikke er så stor interesse på sveitsisk tv for 2.divisjonslag sine treningskamper.
Guinness - Makes you drunk

Markmus

Hvor jævla dyrt kan det være å kjøpe rettigheter til en treningskamp mot et slikt lag?

Og er de bare i 2.div? Trodde Skarsfjord snakket om god motstand.
Ka du ve?

Lister

De rykket ned i forrige sesong.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Og toppserien i Sveits har bare 10 lag, så dette laget er nummer 11 i Sveits akkurat nå. Og siden de er suverene i andre divisjon er de kanskje også bedre enn de dårligste lagene i toppserien. Sveitsisk toppfotball er vel også generelt sett og bedre enn den norske. Til slutt er sveitserne midt i sesongen sin og skal være i bedre kampform enn de norske lagene.

Så man kan absolutt kalle dette god motstand etter mine begreper.
Rød makt på Hansa

Markmus

Ka du ve?

kabelmann

"Ute er Zsolt Korcsmár, Fredrik Haugen og Kristoffer Larsen, som alle har mindre plager etter snart to uker med trening i Tyrkia."

Jøss, har du sett. Det er faktisk en grunn til at Haugen ikke starter. Kanskje, bare kanskje, er ikke klippekortene delt ut likevel?

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5912074.ece
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lister

Tror nok heller det er sharsfjord som har byttet ut skoene til haugen med noen som har dårligere demping og på den måten fremprovoserer en skade som holder haugen ute av laget.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Quote from: kabelmann on February 03, 2012, 09:07:16 AM
"Ute er Zsolt Korcsmár, Fredrik Haugen og Kristoffer Larsen, som alle har mindre plager etter snart to uker med trening i Tyrkia."

Jøss, har du sett. Det er faktisk en grunn til at Haugen ikke starter. Kanskje, bare kanskje, er ikke klippekortene delt ut likevel?

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5912074.ece
Ja, vi får se da. Jeg tipper jeg har rett i år igjen.

Xminator

Irriterende at ikke kampen vises live med så mange nye spillere fra start.

Nixon

Quote from: krakra on February 03, 2012, 09:44:00 AMJa, vi får se da. Jeg tipper jeg har rett i år igjen.


Ja, men det er ingen premie for å tippe at Haugen spiller mindre enn f.eks. Nordkvelle i år...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on February 02, 2012, 20:23:17 PM
For dere som har anledning til å se kampen i morgen kan denne streamen prøves, med sterke forbehold om at den virker (tviler sterkt):
http://www.eulivescore.com/brann-stgallen/1162415/

Ellers kanskje mulig at en sveitsisk tv stasjon overfører og at den kan hentes på nettet et sted.


Virker denne eller?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

har søkt litt på stream uten å finne en dritt som funker.

Klaus_Brann

Googler febrilsk selv, men det ser dårlig ut. I så fall burde det vært noe St Gallens fans også var opptatt av.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

Brann eller noen andre filmer nå kampen virker det som, hvertfall blir det mulig å se høydepunkter etter kampen. Kjipt av Tv2 å ikke betale for denne kampen.

Klaus_Brann

Det kan jo hende det bare er Brann tv. Merkelig at ikke tv2 gjør det hvis de har muligheten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Hvis det er Brann selv som filmer så er det nok til egen analyse i etterkant samt høydepunkter til nettsiden. Hvis det ikke er andre enn Brann som filmer så er det godt mulig det ikke eksisterer noen livestream å få kjøpt.
Guinness - Makes you drunk

Lister

Oppsummering slik jeg har lest kampen, for de som ikke leser på bt.no

Brann har hatt ballen mest, men Gallen har hatt den største målsjangsen.
Jonsson har vært solid i midtforsvaret, Erdin og Kvelle virker frisk.
Mjelde er usynlig og trekker innover.

Guinness - Makes you drunk

Gepard

Liker ikke helt at Sokolowski blir byttet ut ved pause, dersom planen var athan kun skulle spille en omgang, ville det vel gjerne vært naturlig at han kom inn i andre eller hur ? Dersom en spiller er litt rusten setter man han heller innpå når kampen har satt seg litt istendenfor å hive han inn fra start ?

Vill spekulering selvsagt, men håper han ikke fikk kjenning med en skade.

Lister

At soko ikke får mer enn 45 første gangen Brann slipper han til tror jeg ikke betyr all verden.
Om det betyr noe at de 45 var i første eller andre kan det spekuleres i til du blir grønn i trynet uten at en kan konkludere med noe fornuftig.

Det kan like gjerne være at shars ønsket å starte med det som kommer til å være laget som åpner serien, men fortsatt ikke ønsket å gi soko mer enn 45.
Guinness - Makes you drunk

Lister

At Jonson virker å være solid er derimot veldig oppløftende. Tror Zsolt vil vokse veldig på å ha en sikker spiller med erfaring og rutine ved siden av seg. Selv om kalven har tonner av rutine og både han og grorud er fotballkloke så er de tidvis usikre i innvolveringene.
Guinness - Makes you drunk

Go Up