• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Christian

Vi får nok likevel saker om gråtende, billettløse familiefedre utenfor Brann-butikken i forkant av 16. mai.

krøvel vellevold

Den der elendige Billettluka har vært nede for telling i hele dag. "Stor pågang" står det. Jadda... Salget har gått treigt hele uken, og så plutselig har det blitt for stor pågang en hel dag i strekk? Og det er jo rimelig utrolig at det ikke har blitt fikset på, eller at Brann.no har skrevet noe om hva som skjer. På Stadion tror de vel alt er i sin skjønneste orden, og så sitter man som store spørsmålstegn når det viser seg ved kampstart på mandag at de ikke har solgt en eneste billett siden torsdag. Eller kanskje de VET om problemene, men tenker: "Jaja, eg har helg no. Dette gidder eg ikkje se på før over helgen". Tror nok vi kan glemme et tilskuertall på over 17000 nå.
Legg ned hele klubben!

anders_flanderz

Quote from: tonynord on April 10, 2008, 20:38:35 PM
Quote from: anders_flanderz on April 10, 2008, 20:33:18 PM
Quote from: BrannSupporter on April 10, 2008, 10:24:57 AM
Quote from: Xminator on April 10, 2008, 07:31:59 AM
Vi hadde 16000 på godset-kampen i fjor, så det blir uansett fremgang i år :)

Ellers er det greit å se at RBK sikter under 20000 i snitt i år også.





Det skal sies at felt T ikke var åpent på de 2 første kampene i fjor.



jeg har no handla på T-feltet allerede så..?


Du er god visst du fikk plass på T-feltet i fjor de første rundene, altså IKKE i år...




min feil......
rite Drite Drite Drite på Oslo By

krøvel vellevold

April 12, 2008, 13:06:06 PM #3703 Last Edit: April 12, 2008, 13:07:40 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

April 13, 2008, 03:03:42 AM #3704 Last Edit: April 13, 2008, 03:07:02 AM by krøvel vellevold
På Branns nett-billettsalg er det et misforhold mellom det som står under "antall ledige plasser" og hva det er reelt. Jeg klikket meg inn på felt R, hvor det skulle være 84 ledige. Jeg så med en gang at det ikke var det. Jeg talte de grønne prikkene og fant bare 11... Så da sjekket jeg de andre feltene. På felt S står det at det er 275 ledige, men jeg kan bare finne 220. På BTs felt er det også feil: F: Står at det er 66 ledige, men det er bare 11. Felt E: Står at det er 31 ledige, men det er bare 25. Felt D: Står at det er 25 ledige, men det er bare 11. Felt C: Står at det er 18 ledige, men det er bare 14. Felt B: Står at det er 13 ledige, men det er bare 8. Hva er feil? Er det oppdateringen på "antall ledige" som er feil, eller mangler det ledige seter på selve setekartet?

Og så er jo setetkartet helt talentløst i seg selv. Det er jo rett og slett utrolig utydelig. Det kan se ut som om at de grønne flekkene som skal indikere ledig sete, ikke er nøyaktig oppå det setet de hører til. Alt har forskjøvet seg, slik at det får en håpløs skyggeeffekt. Og så er jo fargekombinasjonen lysegrønne prikker (som skal indikere ledig sete) oppå grå bakgrunn helt håpløs. Man skal ha godt syn for å kunne se de grønne prikkene.

Se selv! Er dette et godt setekart? https://salg.billettluka.no/Sale/displayseats.iticket?arrangementId=59&companyId=1162&seatingAreaId=6&modeSelected=choose
Legg ned hele klubben!

Xminator


brann:)

Bra observert. Da er det ikkje rart at antall ledige biletter har stått i ro over ett døgn.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

BrannSupporter

Kanskje det er Branns nye taktikk?   ;D Fra og snakke om at det bare er noen få billetter igjen og at det garantert kommer til å bli utsolgt, så har de nå begynt og oppgi flere ledige seter enn det reelt er.

krøvel vellevold

Var inne og sjekket litt på Branns billettsalg på nettet igjen.

Søndre felt M: 1 ledig
Søndre felt S: 201 ledige på setekartet, men det står at det skal være 275.
BT felt B: 6 ledige på setekartet, men det står at det skal være 13.
BT felt C: 14 ledige på setekartet, men det står at det skal være 18.
BT felt D: 10 ledige på setekartet, men det står at det skal være 25.
BT felt E: 20 ledige på setekartet, men det står at det skal være 31.
BT felt F: 10 ledige på setekartet, men det står at det skal være 66.

Regner man sammen alt dette, er det 262 ledige sitteplasser å finne på setekartene, mens det er 429 ledige hvis man regner sammen tallene man får frem med musepekeren eller i rullegardinen.

Her i morges stod det også at det var 84 ledige på Søndre felt R, mens det bare var 11 seter å finne. Og senere på dagen er dette feltet utsolgt. Og så tregt som salget går, så forsvant det garantert ikke 84 plasser bare på dette feltet i løpet av noen timer i dag.

Hvor mange ståplasser som er igjen, er jo ikke godt å vite. Det står at det er 465, men disse har jo naturlig nok ikke noe setekart hvor man sjekke det.
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

Kan det være folk som "holder de av" ved at de er midt i bestillingen?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Hah, tror du billettluka har kapasitet til bestilling av 262 billetter samtidig? ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: tonynord on April 13, 2008, 15:12:30 PM
Kan det være folk som "holder de av" ved at de er midt i bestillingen?


Differensen er jo på 167, og der neppe 167 inne og bestiller samtidig. Spesielt ikke når salget såvidt beveger seg fremover. "Antall ledige" står jo omtrent stille. Hadde det vært masse folk som var midt inni bestilling, ville det jo gått nedover etterhvert. Og hadde alle disse avbrutt bestillingen, ville jo setekartet vist mange flere ledige seter etter en liten stund.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Viking - AaFK: 40 minutter før kampstart har de 642 ledige. Det er omtrent det samme som foran Viking - Godset. Men denne gang har man i tillegg solgt ca 500 på det som i utgangspunktet er bortefeltet (slik vi gjør på felt R/S hvis bortelaget kun skal ha noen hundre), og det gjorde de visst ikke sist. Så i realiteten er det kanskje solgt ca 500 flere enn på samme tidspunkt før forrige kamp. Dermed er mitt tips at Viking får 15500 tilskuere. Noe som i likhet med serieåpningen er lavere enn hva de hadde på de ti siste kampene i fjor.
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

Quote from: krøvel vellevold on April 13, 2008, 16:17:37 PM
Quote from: tonynord on April 13, 2008, 15:12:30 PM
Kan det være folk som "holder de av" ved at de er midt i bestillingen?


Differensen er jo på 167, og der neppe 167 inne og bestiller samtidig. Spesielt ikke når salget såvidt beveger seg fremover. "Antall ledige" står jo omtrent stille. Hadde det vært masse folk som var midt inni bestilling, ville det jo gått nedover etterhvert. Og hadde alle disse avbrutt bestillingen, ville jo setekartet vist mange flere ledige seter etter en liten stund.


Ok, nå vet ikke jeg hvor lenge du var inne å overvåket billettsalget, men du har noen poenger... Merkelig hvordan dette systemet fungerer.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

... eller ikke fungerer, om du vil. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Hehe...Eller ikke fungerer ja! :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Og nå er det teknisk feil på billettluka.no IGJEN!
Legg ned hele klubben!

dudo

Latterlig. Det bør være snakk om en oppgradering av et eller annet slag, tidspunktet kan jo tyde på det - neppe på overbelastning, for å si det sånn.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on April 13, 2008, 16:17:37 PM
Quote from: tonynord on April 13, 2008, 15:12:30 PM
Kan det være folk som "holder de av" ved at de er midt i bestillingen?


Differensen er jo på 167, og der neppe 167 inne og bestiller samtidig. Spesielt ikke når salget såvidt beveger seg fremover. "Antall ledige" står jo omtrent stille. Hadde det vært masse folk som var midt inni bestilling, ville det jo gått nedover etterhvert. Og hadde alle disse avbrutt bestillingen, ville jo setekartet vist mange flere ledige seter etter en liten stund.


Helt umulig er det ikke. Det trenger jo ikke være 167 inne. Det er nok at 167 har "prøvd", la oss si siste 1 - 2 - 4 timer alt etter hvor lang tid Billettluka bruker på å slippe låsingen av ett sete. De har ingen mulighet for å slippe låsingen om du bare stenger nettleseren.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on April 14, 2008, 06:58:29 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 13, 2008, 16:17:37 PM
Quote from: tonynord on April 13, 2008, 15:12:30 PM
Kan det være folk som "holder de av" ved at de er midt i bestillingen?


Differensen er jo på 167, og der neppe 167 inne og bestiller samtidig. Spesielt ikke når salget såvidt beveger seg fremover. "Antall ledige" står jo omtrent stille. Hadde det vært masse folk som var midt inni bestilling, ville det jo gått nedover etterhvert. Og hadde alle disse avbrutt bestillingen, ville jo setekartet vist mange flere ledige seter etter en liten stund.


Helt umulig er det ikke. Det trenger jo ikke være 167 inne. Det er nok at 167 har "prøvd", la oss si siste 1 - 2 - 4 timer alt etter hvor lang tid Billettluka bruker på å slippe låsingen av ett sete. De har ingen mulighet for å slippe låsingen om du bare stenger nettleseren.


Jo, men det stod jo fremdeles det samme antall ledige seter seint i går kveld...

Hva det gjør nå, er ikke godt å vite, for Billettluka er skandaløst nok nede FREMDELES! Helt utrolig! Her var de først nede ca et døgn fra fredag formiddag til lørdag formiddag, og så har de vært nede minst siden 0530 i morges. Og da er det altså kampdag og hundrevis med billetter som ikke er solgt. Hva med dem som prøvde å kjøpe billett f.eks. fredag ettermiddag da det var nede, ikke har hatt tilgang til nett i helgen, og som nå forsøkte da de kom på jobb i dag? De må jo tro at det har vært nede hele tiden. Kanskje de til og med tror at det er utsolgt. Sjansen er uansett stor for at de gir opp og ikke kommer på Stadion i kveld. Brann taper glatt noen hundre tilskuere pga dette.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Og nå har det akkurat skiftet fra "unexpected error" til "stor pågang" igjen. Fantastisk! Blir under 17000 i kveld.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Ai ai! Billettluka.no er oppe igjen!!! Applaus!

Og nå stemmer "antall ledige" på hvert felt med hvor mange det er på setekartet også. I hvert fall på nesten alle feltene. Dessuten har de fått vekk forskyvningen og man kan faktisk skille setene fra hverandre. De har blåst opp setekartet litt også, slik at man ikke lenger trenger lupe. Det eneste som mangler nå, er at de fikser opp på Felt A og B på BT, slik at ikke de øverste radene der ligger oppå andre rader. Og så kan de fint gjøre noe med fargene på ledige seter. Men med litt større kart og ingen forskyvninger, så er det i det minste lettereå få øye på de ledige setene enn før. Så det er fremgang, dere! Dette kan umulig vare lenge...

Uansett er det nå 165 ledige sitteplasser og 356 ledige ståplasser. Dermed skulle det være 521 ledige totalt. (Men fuglene vet om de egentlig har lagt ut alle 1000 ståplassene for salg, og om SpV-tribunen er utsolgt).
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Med kun 521 ledige og over 8 timer til kampstart er det vel muligheter for at det blir utsolgt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Og der kom Brann.no med melding om at det er 500 billetter igjen. Dermed får restbillettene den markededsføringen som trengs for at de blir solgt. Stin bralkke i kveld folkens  :-)

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6313&brann=bf42b76e53d715366bdca1379680c45f
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Minker fort nå, kun 482 ledige.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Stian

Minner om at Bataljonen har 70-80 billetter igjen til kampen. Disse selges på fotballpuben mellom klokken 17.00 og 18.00

brann:)

April 14, 2008, 10:59:10 AM #3726 Last Edit: April 14, 2008, 11:02:38 AM by brann:)
475 igjen, ser ut som at det blir tett opp mot fullt.

Ser det reklameres på forskjellige plasser at det er 500 billetter igjen. Bra de tar tak i det.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Gulløl

BA slår det opp:

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3472389.ece

Blir meget overassket om det ikke blir utsolgt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

brann:)

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

brann:)

Eg trur fortsatt de har dei samme problemene enda. For når du trykke deg inn på felt S so er det 49 seter som er merket med grønn. Det står at det er 77 ledige. Slik var det jo tidligere og.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Gulløl

April 14, 2008, 11:50:19 AM #3730 Last Edit: April 14, 2008, 11:54:15 AM by Gulløl
Det er justert for nå.

Kun 393 stk. igjen på hele stadion.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Men så kommer jo spørsmålet: Hvor mange SKJULTE ledige er det? F.eks. var det vel 150 plasser igjen (på ståplass) halvannen time før forrige kamp. Kapasiteten er 17800, men det kom ca 17100... Og det var soleklart plasstil mer enn 150 flere på ståplass under kampen. Så jeg tror ikke de engang har lagt ut alle 1000 plassene der for salg. Hva nå det er vitsen med... I tillegg så fyller neppe Godset-fansen opp de 3-4-500 plassene de fremdeles har, så tar seilet mellom bortefansen og hjemmefansen litt plass, og så er det de vanlige tomme setene ytterst på SpV-tribunen hvor det ikke selges enkeltbilletter. Og på samme tribune blir det vel også noen ledige rett bak innbytterbenkene hvor det strengt tatt er meget begrenset utsyn pga dem.  Jeg tror ikke vi skal forvente noe tilskuertall på 17800 fordi om det skulle bli "utsolgt". Jeg tror fremdeles tilskuertallet blir ca 17000.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

April 14, 2008, 12:15:56 PM #3732 Last Edit: April 14, 2008, 12:19:19 PM by Gulløl
Tøv om Brann "skjuler" ledige plasser på kampdag. I 15-16 tiden i dag er nok de ledige 367 billettene solgt. Av erfaring er det alltid noen hundre som ikke kjøper før på stadion i kveld, kjedelig da om Brann har holdt ledige plasser hemmelige slik at folk ikke gidder å stille.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2008, 12:05:54 PM
Men så kommer jo spørsmålet: Hvor mange SKJULTE ledige er det? F.eks. var det vel 150 plasser igjen (på ståplass) halvannen time før forrige kamp. Kapasiteten er 17800, men det kom ca 17100... Og det var soleklart plasstil mer enn 150 flere på ståplass under kampen. Så jeg tror ikke de engang har lagt ut alle 1000 plassene der for salg. Hva nå det er vitsen med... I tillegg så fyller neppe Godset-fansen opp de 3-4-500 plassene de fremdeles har, så tar seilet mellom bortefansen og hjemmefansen litt plass, og så er det de vanlige tomme setene ytterst på SpV-tribunen hvor det ikke selges enkeltbilletter. Og på samme tribune blir det vel også noen ledige rett bak innbytterbenkene hvor det strengt tatt er meget begrenset utsyn pga dem.  Jeg tror ikke vi skal forvente noe tilskuertall på 17800 fordi om det skulle bli "utsolgt". Jeg tror fremdeles tilskuertallet blir ca 17000.


Poenget er vel at selv om det er utsolgt så er det ikke fullt. Alltid noen hundre som ikke dukker opp, og tilskuertallet blir 17000 selv om det er solgt 17800 billetter.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on April 14, 2008, 13:56:12 PMPoenget er vel at selv om det er utsolgt så er det ikke fullt. Alltid noen hundre som ikke dukker opp, og tilskuertallet blir 17000 selv om det er solgt 17800 billetter.


Men vi vet jo fremdeles ikke om de teller antall tilstede, eller om de teller antall solgte billetter. Tradisjonelt er det vel det siste som har vært brukt. Og det har da virkelig vært 17800 med kapasitet på 17800.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2008, 14:11:39 PM
Quote from: ostraume on April 14, 2008, 13:56:12 PMPoenget er vel at selv om det er utsolgt så er det ikke fullt. Alltid noen hundre som ikke dukker opp, og tilskuertallet blir 17000 selv om det er solgt 17800 billetter.


Men vi vet jo fremdeles ikke om de teller antall tilstede, eller om de teller antall solgte billetter. Tradisjonelt er det vel det siste som har vært brukt. Og det har da virkelig vært 17800 med kapasitet på 17800.


Tradisjonelt sett har det vært slik ja, men jeg innbillte meg at nytt av året var at de telte oppmøte og ikke salg. Noen som vet?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 14, 2008, 12:15:56 PM
Tøv om Brann "skjuler" ledige plasser på kampdag. I 15-16 tiden i dag er nok de ledige 367 billettene solgt. Av erfaring er det alltid noen hundre som ikke kjøper før på stadion i kveld, kjedelig da om Brann har holdt ledige plasser hemmelige slik at folk ikke gidder å stille.


Ubrukte seter på bortefeltet og banneret som skal skille hjemmefansen og bortefansen, kan de jo ikke selge ut. At de ikke selger ut SpV ved hjelp av enkeltbilletter, er jo forståelig da folk har betalt 1200-2000 ekstra pr. år for å få sitte der og ha tilgang til vip-fasilitetene. Da vil nok folk føle seg snytt hvis andre får ta de samme fasilitetene i bruk ved å kjøpe enkeltbillett. Men dette T-feltet foran Gamle Sitte er og blir en gåte. Antall ledige der var jo ikke engang i nærheten av de 1000 de har plass til der, bare kort tid etter billettslippet. Mener et tall under 500 er det høyeste jeg har sett i år. Og ingen skal fortelle meg at det forsvant 500 billetter derfra i en fei da billettene ble lagt ut. Noen ganger har også antall ledige på det feltet økt mye og helt plutselig. Så da kan man jo begynne å lure på hvorfor de ikke har lagt ut alle billettene med en gang. Er det for at folk skal tro at det begynner å bli knapt med billetter, for at de skal få fingen ut?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Det var moro så lenge det varte. Nå har det kommet en sånn grå linje under hver seterad igjen, og som delvis ligger oppå seteraden under. Eller er det bare min pc det er noe galt med? Er det flere enn meg som har fått denne forskyvningen tilbake?
Legg ned hele klubben!

Angeln

Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2008, 14:21:39 PM
Det var moro så lenge det varte. Nå har det kommet en sånn grå linje under hver seterad igjen, og som delvis ligger oppå seteraden under. Eller er det bare min pc det er noe galt med? Er det flere enn meg som har fått denne forskyvningen tilbake?


Bruker du IE6? Prøv å oppgrader til IE7, evt http://www.opera.com

PS. Du mangler forresten en "B" i signaturen din..

Christian

Ang. ståplassene: Er det mulig Brann gjør avtaler med idrettslag og andre om billige gruppeløsninger på det feltet? Kan være en forklaring på få billetter ved salgsstart. Uansett rein spekulasjon fra min side.

BBB-Tony

Vet at Brann har avtaler med idrettslag etc., men tror ikke de har det på T-feltet. Hvor mange plasser var det ved salgsstart? Feltet er ikke så fryktelig stort...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Quote from: tonynord on April 14, 2008, 15:20:40 PM
Vet at Brann har avtaler med idrettslag etc., men tror ikke de har det på T-feltet. Hvor mange plasser var det ved salgsstart? Feltet er ikke så fryktelig stort...


Kapasiteten der skal jo være 1000. Men ikke så lenge etter salgsstart var det vel under 500. Så ting kan tyde på at de bare legger ut 500.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

April 14, 2008, 15:28:13 PM #3743 Last Edit: April 14, 2008, 15:33:24 PM by krøvel vellevold
4 ledige sitteplasser og 225 ledige ståplasser nå. 229 totalt nå to og en halv time før avspark. Til FFK-kampen var det 142 ledige en time og et kvarter før avspark. Vi kommer nok neppe ned i det antallet på tre kvarter, men vi ligger altså nesten på skjema til serieåpningen. Men så var det jo altså de "skjulte" ledige da: Bortefeltet, SpV-tribunen, etc.Godset har vel fått et like stort felt som FFK fikk, men de kommer vel neppe like mange på en mandag. Og vips, så er det hundre i minus der, og vi kommer under 17000.
Legg ned hele klubben!

Gud

17282. Vil kalle det godkjent på en mandag mot et ikke så altfor attraktivt lag.

olebrann3

er ikke godkjent med mindre det er fult

tr0Ndemann

Er ikke så veldig gale at det gjør noe, nei.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

BBB-Tony

Greit tilskuertall i dag...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BrannSupporter

Quote from: ostraume on April 14, 2008, 14:17:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2008, 14:11:39 PM
Quote from: ostraume on April 14, 2008, 13:56:12 PMPoenget er vel at selv om det er utsolgt så er det ikke fullt. Alltid noen hundre som ikke dukker opp, og tilskuertallet blir 17000 selv om det er solgt 17800 billetter.


Men vi vet jo fremdeles ikke om de teller antall tilstede, eller om de teller antall solgte billetter. Tradisjonelt er det vel det siste som har vært brukt. Og det har da virkelig vært 17800 med kapasitet på 17800.



Tradisjonelt sett har det vært slik ja, men jeg innbillte meg at nytt av året var at de telte oppmøte og ikke salg. Noen som vet?


Mener det kom frem i en artikken på 100% fotball i fjor høst at det kun var Lyn og VIF som talte antall personer som var til stede på kampen. Resten teller antall solgte billetter.

BrannSupporter

I den grad det er mulig: Så det ut som det var 250-300 flere enn sist? Var felt T f eks litt mer befolket? Og Spv?

Go Up