• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

nero

November 19, 2013, 09:20:39 AM #2200 Last Edit: November 19, 2013, 09:22:47 AM by nero
Var det den nye jobben som Branntrener Charlie feiret?

http://www.ba.no/nyheter/krim/article6991119.ece
Lions led by donkeys.

Huff

Tror dere Godset hadde vært like underholdende med Egil Olsen som trener? Hva som er underholdende fotball er selvsagt subjektivt, men tror dere Godset ville begeistret nøytrale fotballfolk med sitt spill?

Ut fra det jeg har lest ble McLeish kjent for en fotball som ikke bare var kjedelig, men beint frem forferdelig i Villa. At et lag som Villa skulle fremstå som Barcelona var det ingen som forventet. Jeg lest en uttallelse fra supportere ett eller annet sted som påpekte at de ikke engang forventet å fremstå som noe i nærheten av Swansea. Det de ikke forventet var tydeligvis antifotball.

Ut fra det jeg har sett av Rangers i hans periode er jeg heller ikke imponert over finspillet, og under Drillos første periode skorte og det norske landlaget mye mål uten at spillet var særlig underholdende og se på, og det samme gjelder Skarsfjords Brann. Jeg vil ikke ha en trener som tilsynelatende synes det er helt greit og kun fokusere på å ødelegge motstanders spill med mindre han har et bedre lag enn motstander. Dersom Delia hadde tenkt slik hadde aldri Godset vært der de er i dag, og dersom Brann spiller slik vil jeg fortsette å mistrives på stadion.

osoerli

Ser ut som Lagerbäck blir ledig?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

November 19, 2013, 21:50:04 PM #2203 Last Edit: November 19, 2013, 22:17:35 PM by osoerli
Og der vart nok også Hamrén ledig.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

ZLATAN ødelegger hele Hamrén drømmen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: Gulløl on November 19, 2013, 22:14:35 PM
ZLATAN ødelegger hele Hamrén drømmen.


Neida, Ronaldo bergar den.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Kjipt at ikke Zlatan kommer til VM. Tror Hamrén fort blir for dyr uansett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on November 19, 2013, 22:26:48 PM
Kjipt at ikke Zlatan kommer til VM. Tror Hamrén fort blir for dyr uansett.


Vil uansett løna seg å investera i ein topptrenar.
Vil også trekka til seg pengar og spelarar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on November 19, 2013, 22:29:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 19, 2013, 22:26:48 PM
Kjipt at ikke Zlatan kommer til VM. Tror Hamrén fort blir for dyr uansett.


Vil uansett løna seg å investera i ein topptrenar.
Vil også trekka til seg pengar og spelarar.


Dét er jeg enig i, men vet ikke om Hamrén nødvendigvis er mannen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tsrqpo

Hamren blir neppe ledig. I de intervjuene eg såg på aftonbladet så var folk positive til han. De har avstemning for leserene, og til og der velger flertallet at de ønsker han videre. Og det rett etter at de ikke kom med til VM.
Han sa heller ingenting om å gi seg under pressekonferansen.

Jose Arrogantio

Quote from: osoerli on November 19, 2013, 21:21:50 PM
Ser ut som Lagerbäck blir ledig?


Har sett flere her nevne ham, men vet ingenting om han, og har ikke fulgt med på det islandske landslaget. Hva slags type er han og hva slags fotball står han for? Og hvilke meritter har han utenfor landslaget?

tsrqpo

For meg er han kjent som landslagstrener. Sverige, Nigeria og Island. Gjorde det bra i Sverige, de kom vel til det som var av mesterskap under hans ledelse. Dvs utenom Sør Afrika, men det var vel da han gav seg.

Brannfan23


Lasaron

Quote from: Brannfan23 on November 20, 2013, 10:25:42 AM
Jeg håper for guds skyld at denne mannen ikke er aktuelt som Brann trener!

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/suksesstreneren-slutter-i-stabaek-4160201.html


Skulle nettopp nevne han.

Vel, han har mange år som assistenttrener i eliteserien, var med på gullet til Stabæk. Har som hovedtrener rykket ned med Stabæk med et håpløst utgangspunkt, for så at han rykket opp med de med et nesten håpløst utgangspunkt. Står for offensiv, fin fotball, så vidt jeg vet.

Hvis vi må ha en billigkandidat vil jeg heller ha Belsvik enn Sandstø.
Tren på langskudd

dokken

Quote from: osoerli on November 19, 2013, 21:21:50 PM
Ser ut som Lagerbäck blir ledig?


Lagerbäck sa til svensk TV at han trolig fortsatte på Island. Hamrén trakk på det, men de fleste ekspertene mente at han kom til å fortsette.

Når det gjelder Belsvik: Vil ikke utelukke det, selv om han foreløpig først og fremst har vist at han er flink til å få unge spillere til å prestere over evne. Opprykket til Stabæk er imponerende - likevel var Bodø/Glimt (og Jan Halvor Halvorsen) langt foran dem poengmessig.

Gepard

Håper for guds skyld ikke Brannstyret lanserer like mange kandidater som dette forumet ;)

Kjør Jørgen Lennartson

crm

Tja, jo flere alternativer, jo bedre. Iallfall frem til trener skal ansettes, da håper jeg de nøyer seg med én
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Jose Arrogantio

Alex McLeish med Deila, Hamrén, Lennartson, Eggen, Lagerbäck, Nielsen, Belsvik og Mjelde i trenerteamet. Da snakker vi.

krakra

Denne kommenatoren som mente av der var feil alex. Er det Osdal han prøvde å lansere?

dudo

Hva med Raymond Verheijen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

hjortland

Hva med Bob Bradley? Når Stabæk er ute etter ham, så burde Brann også forhøre seg. Han har en ganske lang merittliste. Vet riktignok svært lite om spillestill osv. Han har (hadde hvertfall) en høy stjerne i hjemlandet.
Litt amerikansk disiplin og sirkus kunne kanskje gjort seg. Ikke at vi trenger noe mer sirkus meen..

Klaus_Brann

Nei takk. Da må vi høre på han si 'soccer' hele tiden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jepphepp

Quote from: Klaus_Brann on November 21, 2013, 08:48:09 AM
Nei takk. Da må vi høre på han si 'soccer' hele tiden.


Haha, god nok argumentasjon for meg!
- Mitt mål er å slippe inn null mål. Det blir vanskelig, men det er mitt mål. (Piotr Leciejewski 2014)

Gulløl

Drømte i natt at det var dobbel Arne på vei inn. Arne Møller som sportsjef og Arne Sandstø som trener. To som forstod det bergenske lynnet og var flink med media. Muligens et mareritt, er ikke helt sikker.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Quote from: Gulløl on November 21, 2013, 11:03:03 AM
Drømte i natt at det var dobbel Arne på vei inn. Arne Møller som sportsjef og Arne Sandstø som trener. To som forstod det bergenske lynnet og var flink med media. Muligens et mareritt, er ikke helt sikker.


Definitivt mareritt!
Saludar a los monos!

pidre

Saludar a los monos!

Belfort

Quote from: Gulløl on November 21, 2013, 11:03:03 AM
Drømte i natt at det var dobbel Arne på vei inn. Arne Møller som sportsjef og Arne Sandstø som trener. To som forstod det bergenske lynnet og var flink med media. Muligens et mareritt, er ikke helt sikker.


Håper ikke du er kjent som sanndrømmer.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Ble han ikke overbevist av geniets vinnende vesen og enorme selvtillitt?

krøvel vellevold

Quote from: krakra on November 21, 2013, 12:15:26 PM
Ble han ikke overbevist av geniets vinnende vesen og enorme selvtillitt?


RBH har vel sagt noe sånt som: "Mr. Leish; I promise you; this is a very big challenge. Our supporters are unresponsible and demanding. The pressure is inhuman, and the media you are used to in UK is probably nothing compared to what we have here. News of the World, The Sun... forget it... Bergens Tidende, BA and the bloggers there... HELL ON EARTH! I promise!"
Legg ned hele klubben!

pidre

November 21, 2013, 12:31:48 PM #2230 Last Edit: November 21, 2013, 12:34:25 PM by pidre
Vi som kunne friste med sirkus, og norges største klovn!

Lurer på kven som er nr 2 på lista til RBH, og kor langt ned han må gå..
Saludar a los monos!

Gulløl

Quote from: pidre on November 21, 2013, 12:31:48 PM
Vi som kunne friste med sirkus, og norges største klovn!

Lurer på kven som er nr 2 på lista til RBH, og kor langt ned han må gå..


Var en gang sportsjef RBH jaktet en spiss til Brann og hadde sjekket ut 40 kandidater. Ser ikke bort fra at vi kan komme like langt ned på lista denne gang i trenerjakten. Ingen vil ha en klovn som tror han er best i alt som nærmeste overordna, slik er det bare.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Quote from: krakra on November 21, 2013, 12:15:26 PM
Ble han ikke overbevist av geniets vinnende vesen og enorme selvtillitt?
Merkelig, funket jo på Roger og BGG....
Saludar a los monos!

kabelmann

Quote from: Gulløl on November 21, 2013, 12:43:36 PM
Quote from: pidre on November 21, 2013, 12:31:48 PM
Vi som kunne friste med sirkus, og norges største klovn!

Lurer på kven som er nr 2 på lista til RBH, og kor langt ned han må gå..


Var en gang sportsjef RBH jaktet en spiss til Brann og hadde sjekket ut 40 kandidater. Ser ikke bort fra at vi kan komme like langt ned på lista denne gang i trenerjakten. Ingen vil ha en klovn som tror han er best i alt som nærmeste overordna, slik er det bare.


Til gjengjeld har jeg en mistanke om at jo lengre ned på listen man kommer, jo bedre blir trenerne.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Er ikke Bob Bradley i Egypt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Ser ut som han har blitt sagt opp der da han ikke fikk de til. Litt dumt dette med Alex McLeish, men vi får jo håpe at de holder seg på samme hyllen. Jeg mener, jeg følger jo ikke med på alt som rører seg i det internasjonale markedet, men det er sikkert noen som ikke har helt lykkes som landslagstrener (Lothar Matthäus eller Frank Rijkaard f.eks.) som nok kunne gjort det godt som klubbtrener? Andre begrensninger, men kanskje noen som er lettere å forhold seg enn at man er nødt til å ta ut folk basert på nasjonalitet?

dudo

Jeg synes fortsatt vi burde høre med Raymond Verheijen. Vært assistent for Speed i Wales, erfaring fra bl a City og en racer på opplegg rundt fysisk trening. Uavhengig av om folk er enig eller ikke anbefaler jeg å følge han på Twitter. Om folk lar seg imponere av Tjernås' analyser, så er det ingenting mot hollenderen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Quote from: Røde Mor on November 21, 2013, 16:50:25 PM
Ser ut som han har blitt sagt opp der da han ikke fikk de til. Litt dumt dette med Alex McLeish, men vi får jo håpe at de holder seg på samme hyllen. Jeg mener, jeg følger jo ikke med på alt som rører seg i det internasjonale markedet, men det er sikkert noen som ikke har helt lykkes som landslagstrener (Lothar Matthäus eller Frank Rijkaard f.eks.) som nok kunne gjort det godt som klubbtrener? Andre begrensninger, men kanskje noen som er lettere å forhold seg enn at man er nødt til å ta ut folk basert på nasjonalitet?


Rijkaard? Lurer på om han ikke har gjort det ok som klubbtrener allerede  :)
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: dudo on November 21, 2013, 17:36:56 PM
Jeg synes fortsatt vi burde høre med Raymond Verheijen. Vært assistent for Speed i Wales, erfaring fra bl a City og en racer på opplegg rundt fysisk trening. Uavhengig av om folk er enig eller ikke anbefaler jeg å følge han på Twitter. Om folk lar seg imponere av Tjernås' analyser, så er det ingenting mot hollenderen.


Det er jo fint, men han virker mer som en som er med i et team, enn en trener.
Nederlenderen, that is.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on November 21, 2013, 18:27:19 PM
Quote from: dudo on November 21, 2013, 17:36:56 PM
Jeg synes fortsatt vi burde høre med Raymond Verheijen. Vært assistent for Speed i Wales, erfaring fra bl a City og en racer på opplegg rundt fysisk trening. Uavhengig av om folk er enig eller ikke anbefaler jeg å følge han på Twitter. Om folk lar seg imponere av Tjernås' analyser, så er det ingenting mot hollenderen.


Det er jo fint, men han virker mer som en som er med i et team, enn en trener.
Nederlenderen, that is.


Tidligere har han vært det, men en klubb som Brann må være et godt utgangspunkt om han vil prøve seg som manager. Ev i samspill med en sterk sportssjef eller kompetent assistent. Jeg er mer enn villig til å se utenfor de vanligste alternativene. Alle må begynne et sted.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Nå trenger vi noen rykter i forhold til hvem som er aktuell.

Lasaron

Quote from: Belfort on November 21, 2013, 18:55:09 PM
Nå trenger vi noen rykter i forhold til hvem som er aktuell.


Petter Belsvik, Gaute Larsen, Arne Sandstø, Lars Arne Nilsen. Du nevner det.
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: Lasaron on November 21, 2013, 19:18:14 PM
Quote from: Belfort on November 21, 2013, 18:55:09 PM
Nå trenger vi noen rykter i forhold til hvem som er aktuell.


Petter Belsvik, Gaute Larsen, Arne Sandstø, Lars Arne Nilsen. Du nevner det.


Tenker litt mer konkret, lekkasjer fra Brann leiren, observasjon på Flesland osv..

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: dudo on November 21, 2013, 18:32:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 21, 2013, 18:27:19 PM
Quote from: dudo on November 21, 2013, 17:36:56 PM
Jeg synes fortsatt vi burde høre med Raymond Verheijen. Vært assistent for Speed i Wales, erfaring fra bl a City og en racer på opplegg rundt fysisk trening. Uavhengig av om folk er enig eller ikke anbefaler jeg å følge han på Twitter. Om folk lar seg imponere av Tjernås' analyser, så er det ingenting mot hollenderen.


Det er jo fint, men han virker mer som en som er med i et team, enn en trener.
Nederlenderen, that is.


Tidligere har han vært det, men en klubb som Brann må være et godt utgangspunkt om han vil prøve seg som manager. Ev i samspill med en sterk sportssjef eller kompetent assistent. Jeg er mer enn villig til å se utenfor de vanligste alternativene. Alle må begynne et sted.


Jeg er forsåvidt for å se utenfor de standard trenerne, men jeg vet ikke om jeg erså veldig klar for enda et prøveprosjekt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: Gulløl on November 21, 2013, 19:31:25 PM
Hva med Rekdal fra konkursbuet til Vålerengen ?  :P

http://www.ba.no/sport/article6997716.ece


Tar til og med heller Sandstø enn Rekdal.

dex1974

Quote from: Gulløl on November 21, 2013, 19:31:25 PM
Hva med Rekdal fra konkursbuet til Vålerengen ?  :P

http://www.ba.no/sport/article6997716.ece


"Selv om du er en fyrig elsker, så er du ikke automatisk skikket til å være gynekolog."

(Ivar Hoff om Kjetil Rekdals ønske om å bli Branntrener en gang i fremtiden da han var gjest på "I kveld med Thomas Gjertsen" på TVNorge for rundt 14 år siden )
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on November 21, 2013, 20:03:54 PM
Quote from: dudo on November 21, 2013, 18:32:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 21, 2013, 18:27:19 PM
Quote from: dudo on November 21, 2013, 17:36:56 PM
Jeg synes fortsatt vi burde høre med Raymond Verheijen. Vært assistent for Speed i Wales, erfaring fra bl a City og en racer på opplegg rundt fysisk trening. Uavhengig av om folk er enig eller ikke anbefaler jeg å følge han på Twitter. Om folk lar seg imponere av Tjernås' analyser, så er det ingenting mot hollenderen.


Det er jo fint, men han virker mer som en som er med i et team, enn en trener.
Nederlenderen, that is.


Tidligere har han vært det, men en klubb som Brann må være et godt utgangspunkt om han vil prøve seg som manager. Ev i samspill med en sterk sportssjef eller kompetent assistent. Jeg er mer enn villig til å se utenfor de vanligste alternativene. Alle må begynne et sted.


Jeg er forsåvidt for å se utenfor de standard trenerne, men jeg vet ikke om jeg erså veldig klar for enda et prøveprosjekt.


Er vel så erfaren som Solskjær i sin tid var. Det kommer aldri til å skje, men det hadde vært kult. Neste år kommer Stabæk og tilsynelatende engen til å slite stort, så risikoen er sånn sett lavere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Quote from: Klaus_Brann on November 21, 2013, 20:03:54 PM
Quote from: dudo on November 21, 2013, 18:32:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 21, 2013, 18:27:19 PM
Quote from: dudo on November 21, 2013, 17:36:56 PM
Jeg synes fortsatt vi burde høre med Raymond Verheijen. Vært assistent for Speed i Wales, erfaring fra bl a City og en racer på opplegg rundt fysisk trening. Uavhengig av om folk er enig eller ikke anbefaler jeg å følge han på Twitter. Om folk lar seg imponere av Tjernås' analyser, så er det ingenting mot hollenderen.


Det er jo fint, men han virker mer som en som er med i et team, enn en trener.
Nederlenderen, that is.


Tidligere har han vært det, men en klubb som Brann må være et godt utgangspunkt om han vil prøve seg som manager. Ev i samspill med en sterk sportssjef eller kompetent assistent. Jeg er mer enn villig til å se utenfor de vanligste alternativene. Alle må begynne et sted.


Jeg er forsåvidt for å se utenfor de standard trenerne, men jeg vet ikke om jeg erså veldig klar for enda et prøveprosjekt.


Altså, dersom standard-trenere er Gaute Larsen, Sandstø, Rekdal, Normark, Smerud, Belsvik, Mjelde, etc - så er eg totalt klar for kva som helst anna. Tar Nielsen, McLeish, Verheien, etc langt langt heller!


Saludar a los monos!

dudo

Quote from: pidre on November 21, 2013, 22:37:15 PM

Altså, dersom standard-trenere er Gaute Larsen, Sandstø, Rekdal, Normark, Smerud, Belsvik, Mjelde, etc - så er eg totalt klar for kva som helst anna. Tar Nielsen, McLeish, Verheien, etc langt langt heller!


Spot on. Det er så mange kjedelige kandidater som overhodet ikke er "trygge" valg. Da er det interessant å satse på et nyere kort - selv om det blir et wildcard.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up