• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Lillestrøm, søndag 11 juni kl.19.15 (runde 10)

Started by Gulløl, June 08, 2023, 09:28:14 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

2-1-målet hadde fortjent tre poeng alene. Enorm prestasjon av Blomberg. Castro har levert svakt spillemessig så langt, men står altså med to mål på tre kamper i ES

Billy Elliott

Sterkt poeng mot et godt lag. LSK kommer nok til å være helt der oppe med oss og kjempe mot slutten av sesongen.

Da er det bra at vi klarte å ta poeng mot dem.

Med litt mer flyt kunne vi vunnet også, men som andre har påpekt har vi hatt mye flaks den siste tiden, så på et eller annet tidspunkt måtte det vel jevne seg ut.

Tipper SHN sover dårlig. Hvorfor, på et slikt tidspunkt, gå vekk fra metoden som alltid har fungert tidligere? Se på keeper, sett den andre veien. Det var jo ikke som om keeperen gikk sent heller. Var Nilsen for sliten til å utføre arbeidsoppgavene skikkelig?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Finfin respons

Quote from: Spelaren on June 11, 2023, 19:49:11 PMSukk, total kollaps på dødball i eget felt der.
Vi har et stopperproblem.
Pedersen mister mann. Katastrofe situasjon det der.
Mye rotering. 0-1-målet er jo gitt vekk.

Kanskje.

esp123

Keeper går ekstremt tidlig. Gjør SHN som han pleier, så scorer jo han lett!

Superjack

Quote from: Finfin respons on June 11, 2023, 20:36:55 PM
Quote from: Spelaren on June 11, 2023, 19:49:11 PMSukk, total kollaps på dødball i eget felt der.
Vi har et stopperproblem.
Pedersen mister mann. Katastrofe situasjon det der.
Mye rotering. 0-1-målet er jo gitt vekk.



Med Japhet og Kristiansen ute så har Brann et stopperproblem.

Palle var god i dag.
Brannsupporter.

fortune

Quote from: Superjack on June 11, 2023, 20:42:40 PM
Quote from: Finfin respons on June 11, 2023, 20:36:55 PM
Quote from: Spelaren on June 11, 2023, 19:49:11 PMSukk, total kollaps på dødball i eget felt der.
Vi har et stopperproblem.
Pedersen mister mann. Katastrofe situasjon det der.
Mye rotering. 0-1-målet er jo gitt vekk.



Med Japhet og Kristiansen ute så har Brann et stopperproblem.

Palle var god i dag.

Hvor er det blitt av Holten? Han kan da ikke være et dårligere stopperalternativ enn Thore/FHM mot kjøttspissene til LSK?
First is first, second is nothing

krakra


Belfort

Hvorfor i helvete godtar dommeren LSK sine bønnemøter etter scoring? Folk kommer for og se fotball

Gud

Litt urovekkende at Brann trenger straffe relativt ofte for å komme inn i kamper. Blir for lite målsjangser til tross for at vi er dominerende i banespillet.

Pete05

Har Finne og Dyngeland hatt litt svakere prestasjoner etter uttaket? Ikke dårlige men ikke så skarpe?

David

Det burde være mulig å dele ut kort for drøyingen de driver med nede ved hjørneflagget etter scoringen der. Kan ikke være sånn at spillerne nuller hverandre ut fordi hele laget er med på det.

krakra

Dommeren burde jo bare sette i gang kampen når hele Brann er på
plass og LSK fortsatt står ved cornerflagget

Lasaron

I situasjoner der hele laget drøyer, eller ingen går for å ta innkastet, eller lignende, mener jeg kapteinen skal ha gult kort.
Tren på langskudd

Superjack

Enig med begge siste talere.

Har fundert på dette med trenere og dommere også.

Om trener får gult, så burde det faktisk vært gitt til kapteinen på banen. Samme om trener skulle bli utvist.
Da vil gule/røde kort til trenere og støtteapparat være mye mer virkningsfullt.



Brannsupporter.

krakra

Syns ikke vi var så uheldige med dommeren i dag. Den første straffen og annulleringen var billige begge to.

Superjack

Brannsupporter.

Nixon

Greit fornøyd med det ene poenget. Når Felix må spille stopper, så er vi på felgen og da følte jeg meg ikke trygg. For noen stopper er han definitivt ikke.

Og jeg synes som flere at dommeravgjørelsene er helt greie. Keeper har ene foten på streken på den siste straffen, og den handsen er ikke straffbar. Så vi får takke oss selv at vi ikke vinner.
Rød makt på Hansa

Corran

Til dere som så det på tv. De to handsene og da spesielt den første var ikke de straffer?
Dommeren er drit dårlig og begge veier forsåvidt.
Han skaper mye amper stemning unødvendig og jeg er ikke overasket over at det var akkurat han som fikk en flaske i hodet (selv om jeg mener det er forkastelig å kaste flasker i hodet på folk uansett).
Gir f.eks Børsting gult kort for å sparke vekk ballen et sekund etter han har blåst. PÅ straffen så sparker keeper vekk ballen når Rasmussen skal plukke den opp, men det er ingenting.
Mye rot på ham

Men men det var en kamp der Brann var dårlige i første omgang og flere spillere så ut som de totalt manglet sprut, krefter og timing. Så kjemper de seg inn i det i andre omgang og gjør mye bra før de roter det til igjen på 2-2 målet. Men all ære til hele laget som står på selv om de nå er drit slitne.
Og Palle var også bra i dag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Brannsupporter.

Corran

Quote from: Superjack on June 11, 2023, 22:44:41 PMIngen av dem var straffe
Så eg har hisset meg uten grunn nok en gang på kamp?
Det er faktisk deilig å gjøre det igjen ;-D
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: Corran on June 11, 2023, 22:54:14 PM
Quote from: Superjack on June 11, 2023, 22:44:41 PMIngen av dem var straffe
Så eg har hisset meg uten grunn nok en gang på kamp?
Det er faktisk deilig å gjøre det igjen ;-D

Hadde også gjort det om jeg så den live.

2-3 repriser så var jeg enig med dommeren.
Brannsupporter.

Kjell249

Quote from: krakra on June 11, 2023, 21:47:26 PMSyns ikke vi var så uheldige med dommeren i dag. Den første straffen og annulleringen var billige begge to.
På tv så begge veldig klare ut. Adams kommer borti foten til Larsen, som gjør at foten kommer bak den andre og da er det umulig å holde seg på beina. Den første straffen til Brann er også klar. Han kommer inn med mye kraft i ryggen på Felix. Spørsmålet er om det burde vært rødt kort, og ikke gult, siden han blir fratatt en klar målsjanse og det er en bevist handling.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Christian

Kjipt med Siverts straffebom på slutten, men på 2-2 var eg virkelig bekymret for at LSK skulle ta alt. Brann var virkelig shaky i en periode der. Det fryktede trøkket kom dog aldri. Uavgjort var greit nok i en kamp som ble avsluttet med et stopperpar eg håper vi aldri får se igjen. Ingen krise. Glimt virker å være på en egen planet igjen i år, så gullkampen er ikkje noe å stresse med.

Mye rart over det hele i dag, men Rasmussens første omgang var jo på grensen til katastrofal. Ballmiss på ballmiss og pasninger i hytt og vær.

Blir bra med landslagspause no.

Lasaron

Tren på langskudd

ostraume

Quote from: Lasaron on June 12, 2023, 08:15:25 AMHornis er ikke så god på dette med laguttak.

Litt merkelig påstand basert på de ekstremt gode resultatene i vår.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Giles


Lasaron

Rettelse: om Hornis hadde tatt ut de lagene jeg mener er best, hadde vi tatt enda flere poeng. Tror jeg 🙂
Tren på langskudd

Lasaron

Nei, det går vel begge veier. Jeg ble negativt overrasket når han første gang satt Thore som stopper. Men så ble jeg positivt overrasket over hvor bra det gikk.

Men vi ser ulikt på bruk av skadde og slitne spillere. Og ulikt på dette med å gi unge spilletid.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on June 12, 2023, 11:44:19 AMRettelse: om Hornis hadde tatt ut de lagene jeg mener er best, hadde vi tatt enda flere poeng. Tror jeg 🙂
Er vel en grunn til at Hornis er en etablert og god trener som gjør stor suksess i Bergen og ES nå og du sitter sammen med oss andre og synser på et forum :-D
I går ville jeg at Blomberg og ikke minst Rasmussen skulle byttes i pausen. Og det for Mathisen og Hjorteseth
Men Horneland trykket på noen knapper og inn kom en helt annen Rasmussen og Blomberg var sterk delaktig i begge målene og en åpenbaring til tider
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Joda. Han egner seg bedre som trener enn meg. Ingen tvil. Men av og til føler jeg meg bedre på laguttak og spillerlogistikk enn folk som har mer peiling på fotball enn meg ;)
Tren på langskudd

krakra

Trenere kan mer fotball enn gjennomsnittssupporteren, men de har sine kjepphester og skylapper som alle andre. Når du ser fotballtrenere og fotballspillere diskutere andre fotballtrenere og -spilleres valg så peker de gjerne på de samme tingene som man påpeker her.

esp123

Quote from: Lasaron on June 12, 2023, 13:25:23 PMJoda. Han egner seg bedre som trener enn meg. Ingen tvil. Men av og til føler jeg meg bedre på laguttak og spillerlogistikk enn folk som har mer peiling på fotball enn meg ;)

Bør denne diskusjonen flyttes til «Treneren etter Horneland»?! ;)

Finfin respons

Quote from: esp123 on June 12, 2023, 13:43:33 PM
Quote from: Lasaron on June 12, 2023, 13:25:23 PMJoda. Han egner seg bedre som trener enn meg. Ingen tvil. Men av og til føler jeg meg bedre på laguttak og spillerlogistikk enn folk som har mer peiling på fotball enn meg ;)

Bør denne diskusjonen flyttes til «Treneren etter Horneland»?! ;)

Jeg er villig til å kjempe for Lasaron. Så jeg stemmer ja. For min egen del så er jeg ganske giret på Raymond Sanden sin jobb. Men det trenger ingen egen tråd tenker jeg, i all ydmykhet.
Kanskje.

Lasaron

Quote from: esp123 on June 12, 2023, 13:43:33 PM
Quote from: Lasaron on June 12, 2023, 13:25:23 PMJoda. Han egner seg bedre som trener enn meg. Ingen tvil. Men av og til føler jeg meg bedre på laguttak og spillerlogistikk enn folk som har mer peiling på fotball enn meg ;)

Bør denne diskusjonen flyttes til «Treneren etter Horneland»?! ;)

Utmerket idé.
Tren på langskudd

Nixon

Det store problemet for selverklærte trenerspirer er at det ikke finnes noen A/B-tester. De gode ideene blir aldri testet ut og bevist.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Heldigvis har Hornis fri tilgang til alle mine råd og tips her inne :)
Tren på langskudd

Corran

Nå viser bildene at det er helt klart at Brann skulle få tatt straffen om igjen. Ikke pga at  keeper forlot streken men pga at en spiller starter innover for tidlig.
Dette er i følge BA bekreftet av dommersjef Hauge via sms.
Dette mener jeg helt klart at VAR gjengen skal få med seg.
Når de sjekker repriser for at Dyngeland forlater streken i rbk kampen og griper inn etter at dommeren dømmer mål så må de få med seg dette og.
Når en straffe blir reddet er det vel kun 2 ting som kan gjøre at det skal tas om igjen og det er om keeper forlater streken og om noen løper inn for tidlig.
Sjekker de automatisk den ene tingen men ikke den andre så er det jo bare latterlig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on June 12, 2023, 21:10:45 PMDette mener jeg helt klart at VAR gjengen skal få med seg.
Når de sjekker repriser for at Dyngeland forlater streken i rbk kampen og griper inn etter at dommeren dømmer mål så må de få med seg dette og.


Det er godt mulig at de fikk det med seg. Men etter reglene er det ikke noe VAR skal reagere på. VAR sjekker bare det som skjer på streken, dersom da ikke han som løper inn for tidlig får en avgjørende rolle i situasjonen. For eksempel at han sparker vekk returen fra keeper eller forstyrrer straffeskytteren. Da blir det en VAR-sak. Ellers ligger det ikke i "VAR-protokollen" som dommersjef-Hauge sier det.

Så dette var noe bare dommeren kunne tatt på direkten da det skjedde.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Nixon on June 12, 2023, 22:11:20 PM
Quote from: Corran on June 12, 2023, 21:10:45 PMDette mener jeg helt klart at VAR gjengen skal få med seg.
Når de sjekker repriser for at Dyngeland forlater streken i rbk kampen og griper inn etter at dommeren dømmer mål så må de få med seg dette og.


Det er godt mulig at de fikk det med seg. Men etter reglene er det ikke noe VAR skal reagere på. VAR sjekker bare det som skjer på streken, dersom da ikke han som løper inn for tidlig får en avgjørende rolle i situasjonen. For eksempel at han sparker vekk returen fra keeper eller forstyrrer straffeskytteren. Da blir det en VAR-sak. Ellers ligger det ikke i "VAR-protokollen" som dommersjef-Hauge sier det.

Så dette var noe bare dommeren kunne tatt på direkten da det skjedde.
Det er en regel at ingen skal løpe inn for tidlig
Det er en regel at keeper ikke skal forlate streken.
Reddes straffen så kan de to tingene føre til at straffen kan tas om igjen.
Vi vet fra rbk kampen at VAR sjekker den ene av disse tingene uoppfordret så hvorfor ikke den andre?
At en spiller starter inn bak for tidlig kan forstyrre han som tar straffen ved at han får med seg et løp eller noe (litt søkt ja jeg er enig i det, men rent teoretisk er det slik) så hvorfor tar de ikke det og på VAR samtidig som de tar om keeper beveger seg?
Dette er jo slikt som er med på å gjøre VAR uforståelig og personlig begynner jeg å bli mer i mot

Uttrykket Det ligger ikke i VAR protokollen virker det som Hauge bruker hver gang han ikke kan forklare noe eller det er skjedd en litt kontroversiell handling fra VAR rommet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Det problematiske er at Hauge dermed sier "det er greit" å løpe inn for tidlig.
Var er den ultimate dommeren nå. Da blir det masse følgefeil. Så la oss gjøre oss klar for bonansa. Her blir det mange situasjoner fremover.
Kanskje.

Lasaron

Heldigvis skal VAR føre til færre og mindre diskusjoner. Det syns jeg er supert.
Tren på langskudd

David

Synes virkelig ikke VAR har ført til færre diskusjoner, verken i løpet av de fem årene det har vært brukt internasjonalt, eller i løpet av denne sesongen her. Tvert i mot blir det langt flere diskusjoner av en type man tidligere slapp, fordi alle var innforstått med at dommeren hadde en brøkdels sekund til å vurdere noe og ikke alltid hadde vinkel eller posisjon til å få med seg alt.

Nå har vi derimot lange, kjedelige diskusjoner på hvorfor VAR griper inn her og her, men ikke der, hva som er konsekvent, "clear and obvious" osv osv osv, og jeg ser ikke helt hva som skal falle på plass for at det skal ta slutt.




Go Up