• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Molde - Brann 11.09 kl 20

Started by Torvanger, August 30, 2011, 08:22:01 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: olebrann3 on September 11, 2011, 20:59:51 PM
Har lyst å bytte ut: Fakiri, yaw, holmvik, mjelde, mjelde og mjelde!
Ja, Mjelde var ekstremt dårlig i dag. Kanskje årsverste. Bare feil, feil, feil, feil og kostant på etterskudd i presset. Stopperduoen er generelt bare veldig dårlige. De har ikke ferdigheter. Grorud-kjøpet var et bomkjøp. Lønnskostnadene til ham kunne vært brukt på Dure uten at vi hadde tapt noe sportslig. Amankwah trenger en tryggere makker sammen med seg.

Torp spiller for dårlig, vi blir ALT for stasjonære og forutsigbare offensivt. Hele angrepsspillet handler om at Guastavino skal drible seg fra midtbanen til mål.

Klaus_Brann

Quote from: Kjell249 on September 11, 2011, 20:58:22 PM
Ut med Mjelde og Haugen i pausen. Inn med Larsen og Bentley. Trenger å gjøre endringer og få inn fart. Ingen vits å safe inn 2-0.


Skeptisk til Bentley inn, men det meste kan bli bedre offensivt.
Gustav må ty til magi på egenhånd, og det redder nok ikke poengene for oss i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Synes folk er litt vel negative, foruten tabben til Legiewski har det vært jevnt, vi er snytt for en klar straffe. Yaw er ikke god, men ikke så svak som jeg hadde forventet (nesten ikke spilt på ett år). Grorud er som forventet ikke bra, resten det samme, de fleste gjør det helt greit ift det nivået de innehar. Torp er bedre (offensivt) enn på lang tid, Gustav gjør mye rart men er totalt sett svært bra. Ojo skuffer litt ift de mange brukbare pasningene i bakrom, hadde han startet litt bedre så...

I pausen bør Brann få inn mer fart, gjerne Larsen og eller Bentley. Haugen inn sentralt, Gustrav ut på venstre der han har vært farligst så langt og Larsen inn på høyre.

eivhelle

Det positive er at vi på ingen måte blir utspillt, men det hjelper lite når Pjotr gir en gavepakke til Molde samtidig som Gustav ikke får et meget klart straffespark. Når i tillegg Fakiri ikke klarer å treffe målet når han får en krempassning til å avslutte på blir det som det blir.

Erlend

Quote from: Hansakongen on September 11, 2011, 20:53:23 PM
Quote from: Belfort on September 11, 2011, 20:50:05 PM
Jeg tror juristene ti Brann må sørge for poengene i denne kampen


Mener uansett restultat av kampen bør brann legge inn en protest..  slik at molde taper kampen 3-0 i henhold til at molde klarte holde kampen 30 min lengre utsatt enn lovlig i følge regelverket ......

Skal vi ha håp om at den går gjennom, må den sendes fra Høgmo

olebrann3

Så må vi endre måten å spille på, helt siden sæternes var i denne klubben har planen vært å slå langt på en som skal vinne ballen/ stusse videre. Vi må prøve å spille oss fram.

Mjelde kan vi nok engang kaste, han som skulle bli helt når han kom hem fra sandefjord. Har knapt spilt 10 gode minutter. Det verste er at dette er vår KAPTEIN. Funker ikke når kapteinen er den dårligeste på banen. Man tar ikke imot beskjeder fra han som gjør feilene!

Klaus_Brann

I dag er han da virkelig ikke den dårligste på banen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

eivhelle

Til Mjeldes forsvar var han faktisk mye dårligere i hjemmekampen i vår. Men han er uansett den første som burde byttes ut. Larsen hadde vært spennende, men det blir vel Bently i stedet.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 21:07:51 PM
I dag er han da virkelig ikke den dårligste på banen.
Hvem har vært dårligst da?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 11, 2011, 21:09:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 21:07:51 PM
I dag er han da virkelig ikke den dårligste på banen.
Hvem har vært dårligst da?


Piotr har vært dårligere, Fakiri har også vært rimelig elendig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Med såpass mange "andrevalg" på banen for Brann, var det kanskje for mye å håpe på at vi skulle spille jevnt med serielederen. For øvrig synes jeg ikke "andrevalgene" er krisedårlige, men jeg tror heller ikke at denne kampen hjelper noen av dem så mye nærmere start-11-eren - etter førsteomgang å dømme, i alle fall.

Men det er jo en omgang igjen, på tross av at klokken har passert 22 med god margin. La oss håpe Molde sovner i andre omgang.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Belfort

Mjelde må uten tvil være tippeligaens svakeste kaptein! Yaw og Grorud fremstår som klabb og babb. Sjeldent jeg har sett en spiller på dette nivået som har så klare mangler på motorikk som Yaw

krakra

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on September 11, 2011, 21:11:12 PM
Med såpass mange "andrevalg" på banen for Brann, var det kanskje for mye å håpe på at vi skulle spille jevnt med serielederen. For øvrig synes jeg ikke "andrevalgene" er krisedårlige, men jeg tror heller ikke at denne kampen hjelper noen av dem så mye nærmere start-11-eren - etter førsteomgang å dømme, i alle fall.

Men det er jo en omgang igjen, på tross av at klokken har passert 22 med god margin. La oss håpe Molde sovner i andre omgang.

Nei, det er kanskje for mye å forvente at et lag med så mange "andrevalg" skal spille jevnt med Molde. Men med så mange "andrevalg" er det jo enda verre at kapteinen er den klart dårligste utpå der. Torp har også skuffet, samme med Piotr og Fakiri. Dette er faste spillere, som man kan være skuffet over.

Huff

Quote from: krakra on September 11, 2011, 21:09:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 21:07:51 PM
I dag er han da virkelig ikke den dårligste på banen.
Hvem har vært dårligst da?


Piotr har vært bra foruten den katastrofale tabben. Men keepre kan ikke gjøre slike tabber. Ingen av stopperne har vært gode, men Yaw skal ikke klandres for at Eikrem har en touch i verdensklasse der -og ingen kan kreve at en fyr som knapt har spilt siden i fjor skal være god. Fakiri har ikke vært god. Mjelde har vært helt grei, men skal ut da vi nå må satse offensivt. Forøvrig kudos til sytepaven da han blir snytt for et klart frispark -reiser seg umiddelbart for å jage ballfører å så skriker på dommeren etter han har mistet muligheten til gjenvinning -atypisk Mjelde og bra (her kan Gustav lære mye)

krakra

Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 21:10:51 PM
Quote from: krakra on September 11, 2011, 21:09:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 21:07:51 PM
I dag er han da virkelig ikke den dårligste på banen.
Hvem har vært dårligst da?


Piotr har vært dårligere, Fakiri har også vært rimelig elendig.
Piotr har alldeles ikke vært dårligere. Han hadde en tabbe, men også en klasseredning. Ellers vært solid nok. Mjelde har vært dårlig i mer eller mindre alt han har vært innvolvert i.

steinbygger

Husker når RBH ble ansatt så var det mange som trakk frem det som positivt at han kunne regelverket til NFF inn og ut. Nå har han sjansen til å bevise det.

Belfort

Quote from: steinbygger on September 11, 2011, 21:14:51 PM
Husker når RBH ble ansatt så var det mange som trakk frem det som positivt at han kunne regelverket til NFF inn og ut. Nå har han sjansen til å bevise det.


Haha du kan nå tro.

Huff

Quote from: krakra on September 11, 2011, 21:13:48 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on September 11, 2011, 21:11:12 PM
Med såpass mange "andrevalg" på banen for Brann, var det kanskje for mye å håpe på at vi skulle spille jevnt med serielederen. For øvrig synes jeg ikke "andrevalgene" er krisedårlige, men jeg tror heller ikke at denne kampen hjelper noen av dem så mye nærmere start-11-eren - etter førsteomgang å dømme, i alle fall.

Men det er jo en omgang igjen, på tross av at klokken har passert 22 med god margin. La oss håpe Molde sovner i andre omgang.

Nei, det er kanskje for mye å forvente at et lag med så mange "andrevalg" skal spille jevnt med Molde. Men med så mange "andrevalg" er det jo enda verre at kapteinen er den klart dårligste utpå der. Torp har også skuffet, samme med Piotr og Fakiri. Dette er faste spillere, som man kan være skuffet over.



Kommer litt an på. Når Andrevalgene (foruten noen få som Grorud og Haugen) knapt har sett en gressmatte i år kan vi ikke forvente en dritt av dem.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 11, 2011, 21:14:37 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 21:10:51 PM
Quote from: krakra on September 11, 2011, 21:09:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 21:07:51 PM
I dag er han da virkelig ikke den dårligste på banen.
Hvem har vært dårligst da?


Piotr har vært dårligere, Fakiri har også vært rimelig elendig.
Piotr har alldeles ikke vært dårligere. Han hadde en tabbe, men også en klasseredning. Ellers vært solid nok. Mjelde har vært dårlig i mer eller mindre alt han har vært innvolvert i.


Når du slipper inn et tabbemål så har du selvfølgelig vært dårligere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Piotr har vært dårlig. Mjelde har vært dårligere. Om Fakiri har vært dårligere er vanskelig å si. Elendig kamp av de svakeste leddene i førsteelveren.

Klaus_Brann

At du ikke ser at et tabbemål er mer avgjørende enn dårlige involveringer fremover får du slite med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Han har 1 feil, mjelde og fakiri mange. Piotr har kanskje en mer avgjørende feil. Men når mjelde ødelegger vært angrep har det mye og si det også

krakra

Bare for å forsikre meg om at jeg forstår deg rett: Mener du at det er umulig for en utespiller å være dårligere enn en keeper som har sluppet inn et tabbemål, uansett hvordan utespilleren og keeperen gjør det ellers i kampen?

Kjell249

Bentley er i hvert fall ekstremt mye raskere enn Mjelde og Haugen.

Faen så forbanna jeg blir når Haugen lunter tilbake i forsvar etter vi har mistet ballen høyt i banen. Du flytter ikke "hele" angrepet ut på siden for å gjøre plass til Haugen som knapt har vært synlig så langt...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Quote from: Kjell249 on September 11, 2011, 21:24:54 PM
Bentley er i hvert fall ekstremt mye raskere enn Mjelde og Haugen.

Faen så forbanna jeg blir når Haugen lunter tilbake i forsvar etter vi har mistet ballen høyt i banen. Du flytter ikke "hele" angrepet ut på siden for å gjøre plass til Haugen som knapt har vært synlig så langt...
Guastavino kan angripe langs kanten og så, så får vi brukt Haugens dominerende pasningsfot sentralt, som kan serve hurtige Larsen og Guastavino.
Bentley er ikke ekstremt mye raskere enn Haugen. Mjelde kanskje, men han blir jo livredd hver gang han ser en forsvarsspiller og stopper helt opp.

Belfort

Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 21:22:34 PM
At du ikke ser at et tabbemål er mer avgjørende enn dårlige involveringer fremover får du slite med.

Må du kutte ut. Mjelde og fakiri gjør absolutt ingenting positivt gjennom kampen mens Piotr har en stor tabbe

Nixon

Quote from: steinbygger on September 11, 2011, 21:14:51 PM
Husker når RBH ble ansatt så var det mange som trakk frem det som positivt at han kunne regelverket til NFF inn og ut. Nå har han sjansen til å bevise det.


Brann vil ikke være en sånn klubb selv om vi hadde hatt retten på vår side.
Og det er jeg enig i.
Rød makt på Hansa

Brann_ruler

Uansett hva Piotr gjør denne kampen så er han ikke dårligere enn fakiri og Yaw. Mjelde og Torp er også elendige. Førstnevnte som vanlig.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: Nixon on September 11, 2011, 21:28:36 PM
Quote from: steinbygger on September 11, 2011, 21:14:51 PM
Husker når RBH ble ansatt så var det mange som trakk frem det som positivt at han kunne regelverket til NFF inn og ut. Nå har han sjansen til å bevise det.


Brann vil ikke være en sånn klubb selv om vi hadde hatt retten på vår side.
Og det er jeg enig i.
Tuller du? RBH skulle jo prøve å tvinge Ighalo til Brann imot hans vilje fordi vi hadde en "Gentemans agreement" samt tvinge Huseklepp tilbake til Brann. Hvis vi nå for en gangs skyld har noe å tjene på å leke tøffe så bør vi bare kjøre på.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 11, 2011, 21:23:54 PM
Bare for å forsikre meg om at jeg forstår deg rett: Mener du at det er umulig for en utespiller å være dårligere enn en keeper som har sluppet inn et tabbemål, uansett hvordan utespilleren og keeperen gjør det ellers i kampen?


Det er snakk om 45 min. Når da Piotr har sluppet inn ent tabbemål, som faktisk både preger kampen og resultatet, har han vært dårligere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: krakra on September 11, 2011, 21:30:00 PMTuller du?


Nei, men jeg kan jo lure på om du tuller når du sammenligner Huseklepp-saken med dette. Det vil være meget pinlig dersom Brann begynner å rasle med jurist-sablene etter denne kampen.
Rød makt på Hansa

olebrann3

NÃ¥r kommer byttene idag da? 82? 87?

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on September 11, 2011, 21:27:06 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 21:22:34 PM
At du ikke ser at et tabbemål er mer avgjørende enn dårlige involveringer fremover får du slite med.

Må du kutte ut. Mjelde og fakiri gjør absolutt ingenting positivt gjennom kampen mens Piotr har en stor tabbe


Nyansert og bra analyse. Jeg sier ikke at Piotr har vært totalt ræva, han hadde en bra redning, men når du gjør en slik tabbe som keeper, er det krise.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 21:30:56 PM
Quote from: krakra on September 11, 2011, 21:23:54 PM
Bare for å forsikre meg om at jeg forstår deg rett: Mener du at det er umulig for en utespiller å være dårligere enn en keeper som har sluppet inn et tabbemål, uansett hvordan utespilleren og keeperen gjør det ellers i kampen?


Det er snakk om 45 min. Når da Piotr har sluppet inn ent tabbemål, som faktisk både preger kampen og resultatet, har han vært dårligere.
Så det er med andre ord umulig at en utespiller er dårligere enn en keeper som gjør en tabbe? Gjelder dette også Opdal? Er han automatisk banens dårligste når han gjør en tabbe som resultater i mål? Gjelder det også utespillere som bommer på åpent mål fra en meter eller kortere?

Klaus_Brann

Quote from: olebrann3 on September 11, 2011, 21:23:47 PM
Han har 1 feil, mjelde og fakiri mange. Piotr har kanskje en mer avgjørende feil.


KANSKJE en mer avgjørende feil? Fått med deg at ballen gikk i mål??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 11, 2011, 21:33:43 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 21:30:56 PM
Quote from: krakra on September 11, 2011, 21:23:54 PM
Bare for å forsikre meg om at jeg forstår deg rett: Mener du at det er umulig for en utespiller å være dårligere enn en keeper som har sluppet inn et tabbemål, uansett hvordan utespilleren og keeperen gjør det ellers i kampen?


Det er snakk om 45 min. Når da Piotr har sluppet inn ent tabbemål, som faktisk både preger kampen og resultatet, har han vært dårligere.
Så det er med andre ord umulig at en utespiller er dårligere enn en keeper som gjør en tabbe? Gjelder dette også Opdal? Er han automatisk banens dårligste når han gjør en tabbe som resultater i mål? Gjelder det også utespillere som bommer på åpent mål fra en meter eller kortere?


Nei. Det er det ikke.
Selvfølgelig gjelder det også Opdal. Det er rimelig avgjørende ja!
Nei, det kommer an på masse. Men drit i det, vi er uenige. Og der reduserer vi!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 21:34:06 PM
Han har 1 feil, mjelde og fakiri mange. Piotr har kanskje en mer avgjørende feil.
KANSKJE en mer avgjørende feil? Fått med deg at ballen gikk i mål??


Han har en stor feil det er ingen tvil om det. Men når spillere framover på banen ødelegger vær gang de har ballen har det mye og si også. Scorer mål har like mye å si som å ikke slippe inn mål!

steinbygger

NÃ¥r RBK skaffer legeerklæring pÃ¥ en som filmer seg til straffe, MFK ordner omkamp mot Brann pga ett feilkast, ODD scorer pÃ¥ en skadet keeper osv sÃ¥ kan jeg ikke  se ett problem med at Brann skal protestere pÃ¥ noe som er lovfestet

Gepard

Svein oddvar moen HATER Brann. Det kan det umulig være tvil om. Han er konstant elendig mot Brann.

Klaus_Brann

Quote from: olebrann3 on September 11, 2011, 21:37:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 21:34:06 PM
Han har 1 feil, mjelde og fakiri mange. Piotr har kanskje en mer avgjørende feil.
KANSKJE en mer avgjørende feil? Fått med deg at ballen gikk i mål??


Han har en stor feil det er ingen tvil om det. Men når spillere framover på banen ødelegger vær gang de har ballen har det mye og si også. Scorer mål har like mye å si som å ikke slippe inn mål!


Enig i at det har mye å si, men han har ikke brent en voldsom sjanse, heller ikke ødelagt hver gang, men vært lite involvert og dårlige involveringer nå og da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: steinbygger on September 11, 2011, 21:37:12 PM
NÃ¥r RBK skaffer legeerklæring pÃ¥ en som filmer seg til straffe, MFK ordner omkamp mot Brann pga ett feilkast, ODD scorer pÃ¥ en skadet keeper osv sÃ¥ kan jeg ikke  se ett problem med at Brann skal protestere pÃ¥ noe som er lovfestet


Du glemmer at start og TIL får utsatt kamper pga influensa samtidig som Brann må spille tross at 2/3 av laget og 90 prosent av ellveren er ute med salmonella. Og at dommeren oppfinner en ny regel for å annulere et Brannmål i serieåpningen på Lerkendal i 2004.

Likevel synes jeg det blir feil å klage, usportslig. Når dette er sagt er det vel helt greit mot akkurat Molde, pga omkampen.

olebrann3

Så kan man jo legge til at han har spilt så dårlig rimelig mange kamper på rad menst piotr har spilt bra. Men som sagt er det ingen tvil om at piotr gjorde en stor tabbe, men det skjer iblant at keepre gjør det.

Klaus_Brann

Quote from: olebrann3 on September 11, 2011, 21:43:49 PM
Så kan man jo legge til at han har spilt så dårlig rimelig mange kamper på rad menst piotr har spilt bra. Men som sagt er det ingen tvil om at piotr gjorde en stor tabbe, men det skjer iblant at keepre gjør det.


Det må være dagens argument! Det har da nada å si i forhold til dagens kamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler86

Hvorfor er det så jævla vanskelig å løfte ballen over førsteforsvarer på dødball?
GÃ¥ ta banen!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 21:44:51 PM
Quote from: olebrann3 on September 11, 2011, 21:43:49 PM
Så kan man jo legge til at han har spilt så dårlig rimelig mange kamper på rad menst piotr har spilt bra. Men som sagt er det ingen tvil om at piotr gjorde en stor tabbe, men det skjer iblant at keepre gjør det.


Det må være dagens argument! Det har da nada å si i forhold til dagens kamp.
Nei, men når du sier at han har hatt dårlige innvolveringer nå og da så viser det jo hvor ekstremt langt inne det å kritisere Mjelde sitter inne for deg. Mens Piotr-kritikk tydeligvis sitter litt løsere. Mjelde med sin første gode innvolvering for kampen i dag. Foran denne har stort sett alt han har gjort resultert i balltap og brudd.

olebrann3

Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2011, 21:44:51 PM
Det må være dagens argument! Det har da nada å si i forhold til dagens kamp.

Ingenting å si? det viser jo at han ikke leverer gang på gang på gang. Skulle vært vraket for lenge siden. Forøvrig kan vi jo si at piotr har gjerne levert i 89 minutter av kampen menst mjelde har levert i 0. Da kan man si hvem som har vært dårligst? Og der brente han forøvrig en gedigen mulighet og!! (det er heller ikke første gang i år) Kampens desidert dårligeste spiller gikk nå av!

Lister

Og der kostet Mjelde oss et mål. Hvis det er eneste kriteriet så er det likt mellom Mjelde og Piotr...
Guinness - Makes you drunk

krakra


Go Up