• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stemningen på Hansa

Started by skb!, April 16, 2007, 22:18:16 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

Det er vittig å se at omtrent samtlige som i det ene øyeblikk slakter KFL-supporternes evighetssanger i det neste omfavner "Tjukk og feit" som noe fantastisk kult og eget - når det i realiteten kun er trommen som skiller den ene fra den andre. Men det er klart, med en vedkubbe i hvert øye er det ikke lett å se noen som helst form for skog. Er redd dette ikke er det siste vi har hørt fra denne sangen.

Når det er sagt så er det jaggu høy repeat-faktor på bl.a. Gullet ska' hem også, men det får være en annen diskusjon.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

HansaInferno

Vi har jo for faen ikke så alt for mange sanger som folk kan. Det er jo en hel del som går igjen i løpet av en kamp. "Gullet ska hem", "byen e' Bergen", "Berømte Brann fra Bergen", "Bergen by e' nydelig" og litt annet fjas som det ikke blir så langt nær så mye trøkk på.

Flott at "Nordens paradis" synges, og flott at enkelte andre litt eldre sanger er på vei tilbake. I tillegg er det et must med flere sanger. Ligner vi på Kanari? Laaaangt i fra!
Breiflabben, baby!

grei

Quote from: "krøvel vellevold"Det er uansett feil dag å innføre sanger som ikke apellerer til hele Stadion. I går var en dag der vi hadde potensiale til å få Stadion til å synge med på mye. Likevel så er det noen som starter denne "kjukk og feit og full"-sangen om og om igjen. I det uendelige. Noe som vel egentlig dreper muligheten til å få hele Stadion med på et kanontrøkk. For en sånn sang får du rett og slett ikke hele Stadion med på!

Sangen var som sagt pÃ¥ sin plass. Vi trengte en spontan feiresang. Men selv om Krøvel overdriver sytet over denne bagatellen har han likevel delvis rett her. Som tidligere nevnt er ikke denne typen sanger særlig inkluderende - "tjokk og feit og full" vil alltid være en intern greie - ikke bare for Barten-miljøet, men for "fotballsupportermiljøet", den spiller pÃ¥ stereotypien av en fotballsupporter og er nok noe de fleste som har vært innom Fotikken kan kjenne seg igjen i. Folk hadde da heller ikke sunget med dersom den ikke ga gjenklang pÃ¥ noen mÃ¥te. Men poenget er at den ikke gir gjenklang hos alle. Utover noen tusen pÃ¥ Hansa er det ikke sÃ¥ mange pÃ¥ Stadion som passer inn i "fotballsupporter"-kategorien. Gullet tilhører alle, og skal man ha skikkelig trøkk  nytter det ikke med "tjokk og feit" eller "vi har vært pÃ¥ purken". Men det betyr jo selvfølgelig ikke at man skal la være Ã¥ synge den type sanger. Alle gidder ikke delta pÃ¥ alt uansett. Fin blanding er tingen, selv om det nok er naturlig Ã¥ fokusere pÃ¥ de store slagerne nÃ¥r vi henter hjem gullet for første gang pÃ¥ 44 Ã¥r.

Og kabelmann, at en sang repeteres er ikke nok til å gjøre den til en fuglesang. Kritikken mot LSK går ikke på at de har slike sanger, men at de omtrent bare har slike sanger. Det er tider for pur eufori også, og forgårsdagen var definitivt et slikt tilfelle.

ostraume

Quote from: "kabelmann"Det er vittig å se at omtrent samtlige som i det ene øyeblikk slakter KFL-supporternes evighetssanger i det neste omfavner "Tjukk og feit" som noe fantastisk kult og eget - når det i realiteten kun er trommen som skiller den ene fra den andre. Men det er klart, med en vedkubbe i hvert øye er det ikke lett å se noen som helst form for skog. Er redd dette ikke er det siste vi har hørt fra denne sangen.

Når det er sagt så er det jaggu høy repeat-faktor på bl.a. Gullet ska' hem også, men det får være en annen diskusjon.


Amen.

Ja, det er høy repeat-faktor på Gullet ska hem. Nei, det er ikke et problem at tjukk og feit synges innimellom. Og nei problemet med tjukk og feit er ikke om den er intern eller ikke (hvem bryr seg?)

Problemet er at det er en dårlig repetativ sang som tok fullstendig overhånd. Det er en type sang som når man våkner neste morgen så ligger den og murrer i bakhodet (og ikke på en god måte). Forøvrig akkurat det samme gjelder Forza Fula ole ole ole dagen etter jeg har gjort tabben å se en LSK-kamp på TV.

Det er, som kabelmann sier, helt forbanna utrolig at folk ikke ser at det eneste som mangler er trommen.

Jeg frykter at denne lallingen kommer til å ta fullstendig overhånd både mot Viking og (skrekk og gru) i Uefa-kampene.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"


Det er en del sanger som går mye igjen, ja! Men det går i det minste 10-15 minutter mellom hver gang de synges. Mandag var jo "Kjukk og feit og full" igang HVER gang en annen sang var ferdig. Det var rett og slett OVERDOSE!
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: "kabelmann"Det er vittig å se at omtrent samtlige som i det ene øyeblikk slakter KFL-supporternes evighetssanger i det neste omfavner "Tjukk og feit" som noe fantastisk kult og eget - når det i realiteten kun er trommen som skiller den ene fra den andre. Men det er klart, med en vedkubbe i hvert øye er det ikke lett å se noen som helst form for skog. Er redd dette ikke er det siste vi har hørt fra denne sangen.

Når det er sagt så er det jaggu høy repeat-faktor på bl.a. Gullet ska' hem også, men det får være en annen diskusjon.



"Trommen" var der den, var noen som holdt takten ved å slå på reklameskilt eller noe.
Men sangen var artig den, EN slik sang kan vi tåle.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

crm

Kan ikke se at det overhodet er noen fare for vesentlig dreining mot Kanari-kultur på stadion uansett. Sangen var vel inne for anledningen, og jeg kan heller ikke se at det gikk på bekostning av så mye annet stemningsmessig. Kanskje sang vi "Gullet skal hem!" bare ti ganger mot slutten der den normalt sett ville blitt sunget tolv. Mye av motargumentasjonen har dreid seg fra kvalitetskrav, via intern humor til for store mengder. Hva som er kjerneankepunktet er noe vanskelig å få tak på.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

kapteinen

Vi må ALDRI begynne med trommer og kanari lalalalalala evighetssanger!!!!
MEN vi trenger sanger som varer mer enn 20 sekunder.Så spredt som vi står på Hansa tar det tid før sangene sprer seg og da må vi ha noen sanger som kan gå noen ganger.Defor ble det trykk på den tjukk og feit for vi fikk tid til å samle hele tribunen i samme sang og det er da vi er best!Og nei, dette kvalifiserer ikke til en evighetssang.

Syntes og det er positivt at vi får litt "fest sanger" som man kan rable litt gal til og ikke stå så rett opp og ned hele tiden!
Z

kapteinen

http://www.youtube.com/watch?v=X0DGpjUficE

Trenger vel ikke å si så mye mer når man ser stemningen den genererte.
Z

Christian

Quote from: "kapteinen"http://www.youtube.com/watch?v=X0DGpjUficE

Trenger vel ikke å si så mye mer når man ser stemningen den genererte.

Vil du vi skal finne frem stemningsvideoer fra Kanarifansen òg. Så mye stemning som deres sanger genererer må jo det òg være flott. Tromme skaper visstnok òg stemning. Kjør på!


Quote from: "Kararay"

Er redd vi ikke bare kan være det. Syns sangen verken var spesielt artig eller passet seg der og da, men du må gjerne få mene det. Eg håper bare flertallet ikkje er det når alt kommer til alt. Om denne sangen skal dominere Hansa i kommende hjemmekamper er det smått tragisk.

Chris*

Quote from: "Christian"
Quote from: "kapteinen"http://www.youtube.com/watch?v=X0DGpjUficE

Trenger vel ikke å si så mye mer når man ser stemningen den genererte.

Vil du vi skal finne frem stemningsvideoer fra Kanarifansen òg. Så mye stemning som deres sanger genererer må jo det òg være flott. Tromme skaper visstnok òg stemning. Kjør på!


Quote from: "Kararay"

Er redd vi ikke bare kan være det. Syns sangen verken var spesielt artig eller passet seg der og da, men du må gjerne få mene det. Eg håper bare flertallet ikkje er det når alt kommer til alt. Om denne sangen skal dominere Hansa i kommende hjemmekamper er det smått tragisk.


Det er nesten umulig å få til noe alle liker. Selv synes jeg ikke dette er en sang man trenger å synge mye hver eneste kamp. Men i denne kampn, når man tar seriegull, er det ikke alle som bare vil stå med armene i kors og synge gullet ska hem i 90minutter.

Vi har -ingen- sanger det går ann å bevege seg litt til og det synes jeg er litt trist i grunn. På storestå på 90tallet stod vi ikke akkurat som påler kampen igjennom, da var det det lov med litt bevegelse og galskap, det er det ikke i dag. Jeg er absolutt ingen forkjemper for noe kanaristemning, men det må gå ann å ha -EN- enkel sang man kan utøve sin glede visuelt sett også med.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Manx

n by, ett lag, ett mål: Gull!!

HansaInferno

Hold kjeft guttar, hold kjeft guttar, hold kjeft guttar, HOLD KJEFT! Der har dere en god sang som passer på alle dere som på liv og død skal diskutere hva vi bør synge, hva vi ikke bør synge og hvem vi ligner på osv. Hold nå bare kjeft og syng med på alt resten av publikum synger. Det er en grunn til at enkelte sanger slår an, mens andre flopper helt. Vi kan bare glemme den West Ham-sangen, enten var det teksten eller så var det melodien, eller kanskje en god kombinasjon. Men sannheten er at den sangen ikke slo an hos oss og dermed bør den forkastes. Når en annen sang som man kan feire gullet med slå an, så er ikke det så jævlig rart egentlig.
Breiflabben, baby!

gitarbroiler

Dersom 4000 av 5000 synger med, så må jo sangen være en hit?? Er det noe poeng i å absolutt skulle ha med hele stadion på alle sangene??

Personlig har jeg fått sms fra andre deler av Norge som hørte den sangen, og syntes den var et glimrende innslag.

Spontane sanger er noe av det beste ved å være supporter. Før internett og SMS (vi snakket tilbake til Store Stå tidlig 90 tall, sent 80 tall) var det improvisering i hver eneste kamp. Noen sanger ble forkastet, andre la man sin elsk på.

Glemmer aldri "Mini bruker bleie" sangen når Mini fikk bandasje rundt hodet :-)

Eller det "geniale" ropet "jobba jobba jobbaaaa"...

Nei, la folk være spontane og synge med. Er sangen god, så hiver flere seg på. Er den ikke god, så dør den av seg selv.

Charmless Man

Jeg skjønner ikke denne klagingen. Det er jo ikke slik at dette er verdens kuleste sang, men der og da var den jo perfekt til spontan, herlig rabling. Dessuten må det jo være den eneste sangen vi har som har varer i mer enn førti sekunder.

Blir jo fullstendig meningsløst å sammenligne oss med Kanaris på bakgrunn av dette, mener heller vi gjorde narr av dem med vår ironiske tekst.

Av og til er det forresten fett med klapping for å holde trykket oppe på en sang.
Ladish on the Foot

Truls

Som jeg sa til en bekjent på stadion. Faen nå mangler vi bare trommen.

Folk hoppet opp og ned og sang den elendige sangen. Det minnet mistenkelig mye om kanari.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

weirus

SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

kapteinen

Quote from: "Christian"
Quote from: "kapteinen"http://www.youtube.com/watch?v=X0DGpjUficE

Trenger vel ikke å si så mye mer når man ser stemningen den genererte.

Vil du vi skal finne frem stemningsvideoer fra Kanarifansen òg. Så mye stemning som deres sanger genererer må jo det òg være flott. Tromme skaper visstnok òg stemning. Kjør på!


Visst faen skal jeg kjøre på.Skal rable fullstendig gal sammen med NESTEN hele resten av Hansa.
Og kommer trommen skal jeg garantert være den første til å kaste den ned i grusen på nymark!

"Vil du vi skal finne frem stemningsvideoer fra kanarifansen og?"..
Skjerpings frøken!Er lang vei mellom å synge den en par ganger på gullfest på stadda og 15 minutter med "brown girl in the rain" shalalalala.

Men uannsett har det ikke en drit å si hva dere mener om sangen.Den var kjempepopulær og forsvinner nok ikke med det første selv om en 5 stk hyler på forumet om dommedag,trommer og undergang for vår supporterkultur, alt kun for vi sang en sang som varte over et minutt.
Z

crm

Diskusjoner om vår egen supporterkultur er selvsagt alltid interessant, men det er spesielt to påstander som jevnlig dukker opp som jeg ikke helt skjønner. Mitt inntrykk er at disse fremmes av folk som hevder autoritet fra det faktum at de har tilhørt Store Stå-miljøet lenge, derfor kan det være nyttig å sette ting i historisk kontekst.

1) "Det skal ikke klappes til sanger": Dette var en kjepphest for en del før, ikke så mye fordi det var en uting i seg selv, men fordi det økte tempoet på sangene slik at de døde ut ganske fort. Dette er virkelig ikke noe problem nå lenger da en del sanger snarere går litt vel sakte til tider. Klapping er ofte en fin ting (men selvsagt ikke alltid) og bærer sanger godt dersom klappingen holder noenlunde jevnt tempo ...

2) "Sanger skal ikke synges lenge": På slutten av 90-tallet var frustrasjonen stor fordi vi ikke greide å holde noen sanger gående mer enn et knapt minutt. Nå er det plutselig kortheten som er idealet. Frykten for det langvarige ser ut til å være frykten for å ha noen fellestrekk med andre, uavhengig om det er bra eller ikke. Den har i alle fall ingen historiske røtter. Absolutt alle er enige om at det er meningsløst å synge samme sang i en halvtime, men at noe synges så lenge det er engasjement for det er uproblematisk.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

weirus

Husker den gangen det ble sunget samme sang i nesten HELE 2omgang for mange herrens år siden...var både hopping å veiving. DET var stemningskaper det...ihvertfall for de som deltok!
Hva med å dra den en gang til...folk kommer jo til å dø på seg av utmattelse utover 1 strofe...(kanskje like greit) i enkelte tilfeller)
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Baunebob

Er jo bare å se hvor lett det er og holde en trommetakt til den sangen.

Kjenner jeg kanaris rett hadde de tatt denne i slow versjonen, itillegg til den kjappe.. Selvsagt.

Northside

Folk er så redd for å bli sammenlignet med kanaris at vi selv dreper vår egen tribunekultur.

Eneste vi fortsatt kan skryte over er når vi virkelig spiller bra, tar gull eller knuser RBK, først da kan vi skryte over stemningen vår.

Stoffi

For å si det sånn, folk kan klage så mye de vil på forumet, og dikte opp hundrevis av fantastiske, politisk korrekte sanger. Men når det kommer til stykket, har det INGENTING å si. Det som har noe å si, er hva som skjer på kampen, og der får vi se hva som virkelig slår an.

Denne sangen slo an blant de fleste, til tross for voldsomme protester fra 4-5 stykker.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

KEO

Spiller jo F ikke noe rolle om sangen er kort-lang stygg eller "Kanari kopi"
så lenge den skaper stemning på Stadion. Er på høy tid det kommer inn noen sanger der folk kan gå litt gal på tribunen.
og med dagens sanger så er det jo rene sølvkoret som står og synger.
For all del: nydelig stemning på Mandag og det gjelder hele stadion men la oss få noen sanger der vi kan ta litt av.

Ellers så bør det innføres at de som synger Nystemten før avspark ikke lager sin egen versjon av den:-( kommer jo alltid ut av takt.
Nu kør vi!

crm

Og til alle som mener å rendyrke det britiskinspirerte og derfor ikke vil synge lenge: http://youtube.com/watch?v=Tpj3kFxYWNk

(vet det blir mye Manchester, men...)
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

thesevs

Quote from: "krøvel vellevold"
Problemet er at sangen ble startet om og om igjen, og den varte i evigheter flere av gangene. Det blir helt feil i en kamp der vi har et potensiale til å dra med hele Stadion på massevis av andre sanger. Da er det rett og slett tull å kaste bort masse tid på interne sanger som aldri vil slå an på resten av Stadion. En gullkamp er rett og slett ikke tid og sted for å bruke masse tid på tullesanger!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

symo

Helt enig med krøvel

En annnen sang svært mange hev seg på var feks "super-ray" PINLIG. Dette viser som Krøvel sier at folk hiver seg med på hva som helst, uten å tenke seg om. Var også endel som hev seg på "sønn av en alkis", men det ble stoppet fort.

Et annet fenomen er jo alle som absolutt skal klage på Hanøy. Han gjør jo bare jobben sin! og jeg mener han gjør den bra. Han snakker tross alt svært lite under kampene.

Og de som da istedet roper på Terje Bøe kan jo ikke ha vert på stadion da han var speaker. Han snakket jo mye mere under kampene. Om biler som var feilparkert, nøkler, lys på biler, barn som var komt bort osv. Ikke minst var han foran store stå foran hver kamp som "forsanger". dette "hater" vi Hønøy for. Men Bøe var en gud?

crm

"Super-Ray" var vel ikke supert, men heller ikke noen skandale; da er takhøyden blitt for lav.

Hanøy er derimot en skandale, ikke i og for seg fordi han snakker, men fordi han er et ikon på kampproduktkulturen. Terje Bøe hadde en viss sjarme, det er Hanøy fullstendig blottet for. Desto verre at supporterne etter hvert mer og mer lar seg diktere av speakeren. Bøe hadde noen mer personlige gimmicker, som gjerne lar seg diskutere, men det særpreget som gjorde showet hans populært kan ikke sammenlignes med den gaulingen som er på stadion nå...
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

vebo

Quote from: "symo"
Et annet fenomen er jo alle som absolutt skal klage på Hanøy. Han gjør jo bare jobben sin!


Og derfor skal vi like han eller det han sier? Fordi at noen har bestemt at han skal kauke hele tiden?
Tiocfaidh ár lá

kabelmann

Man trenger ikke like Hanøy, men han prater da strengt tatt ikke mer enn han må. Litt reklame o.l. blir det, men gjør ikke han det så henter de inn en annen som kan gjøre det. Greit, han tar en "gi meg en B" innimellom, men dette ser da stadion ut til å like. Terje Bø er historie. Han kommer ikke tilbake. Verken han eller hans tørre vittigheter ("Og det er Brann som spiller i rødt" (knegg)).
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kapteinen

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "weirus"


Og har vi ingen sanger å hoppe til? Går det ikke an å hoppe til "Vi é Brann" og "Vi é berømte Brann...", f.eks.?

NEI.Kan ikke begynne å hoppe til disse sangene!Det hører man fort!
Z

Yngve

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "weirus"
En god del av de tusener på Hansa, har ikke peil på supporterkultur


Det eg lurar pÃ¥ dÃ¥, er det du som bestemmer kva som er god suportarkultur? Eg ser ikkje at det er nødvendigt Ã¥ slakta alt og alle berre fordi du er ueinig.  Ã? kalle det ei opprammsing av fire ord? Det er no mykje slik alle songar er.. Og det har ein god relevans for fotballsuportarar. Tjokk og full er vel det ein del av gutta pÃ¥ hansa-tribunen er, sÃ¥ dÃ¥ er det lett og relatere seg til slike songar. Og at du kanskje har ein annan form for kultur er greit, men eg med mange synest dette var ein morosam song. Som godt kan syngast igjen pÃ¥ stadion.

Og når du skriv at det ikkje er tid og stad for å kasta vekk på tullesongar så opptrer du som ikkje anna enn suportarpoliti. Der du skal bestemme kva som er morosamt og som er akseptabelt å synge. La spontaniteten runge. Og godta at folk har ein annan humor enn deg. Det er ikkje nødvendigt med 15 innlegg her inne der du kjem med det same uansett. ME har skjønt poenget ditt.

Stoffi

Quote from: "Yngve"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "weirus"
En god del av de tusener på Hansa, har ikke peil på supporterkultur


Det eg lurar pÃ¥ dÃ¥, er det du som bestemmer kva som er god suportarkultur? Eg ser ikkje at det er nødvendigt Ã¥ slakta alt og alle berre fordi du er ueinig.  Ã? kalle det ei opprammsing av fire ord? Det er no mykje slik alle songar er.. Og det har ein god relevans for fotballsuportarar. Tjokk og full er vel det ein del av gutta pÃ¥ hansa-tribunen er, sÃ¥ dÃ¥ er det lett og relatere seg til slike songar. Og at du kanskje har ein annan form for kultur er greit, men eg med mange synest dette var ein morosam song. Som godt kan syngast igjen pÃ¥ stadion.

Og når du skriv at det ikkje er tid og stad for å kasta vekk på tullesongar så opptrer du som ikkje anna enn suportarpoliti. Der du skal bestemme kva som er morosamt og som er akseptabelt å synge. La spontaniteten runge. Og godta at folk har ein annan humor enn deg. Det er ikkje nødvendigt med 15 innlegg her inne der du kjem med det same uansett. ME har skjønt poenget ditt.



Det var noe av det samme jeg også lurte på. Har Krøvel fasiten på supporterkultur? Fins det en fasit? Supporterkulturen er forskjellig fra lag til lag, person til person.
Tusener på Hansa som ikke har peiling på supporterkultur? 3600 plasser på Hansa, noe som tilsier at ca 600 har monopol på supporterkultur og resten ikke vet noe om det å være supporter? Er det slik å forstå, Krøvel?

Sangen var passende, frisk, nyskapende, spontan og morsom. Jeg kan ikke fatte at du klager på dette i det hele tatt. Her har vi tatt gull for første gang på 44 år, hatt tidenes stemning på stadion mot slutten, og du greier å finne en negativ ting fra kampen, som kun viser at du er en kronisk pessimist.

Kanskje du burde prøve litt lysbehandling, det tar vekk depresjoner har jeg hørt. ;-)
Se det positive i det, en ny sang ble laget. Jeg liker ikke Gullet ska Hem etter 170 ganger repeat, men jeg synger med for det.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"[  

Det var noe av det samme jeg også lurte på. Har Krøvel fasiten på supporterkultur? Fins det en fasit? Supporterkulturen er forskjellig fra lag til lag, person til person.
Tusener på Hansa som ikke har peiling på supporterkultur? 3600 plasser på Hansa, noe som tilsier at ca 600 har monopol på supporterkultur og resten ikke vet noe om det å være supporter? Er det slik å forstå, Krøvel?

Sangen var passende, frisk, nyskapende, spontan og morsom. Jeg kan ikke fatte at du klager på dette i det hele tatt. Her har vi tatt gull for første gang på 44 år, hatt tidenes stemning på stadion mot slutten, og du greier å finne en negativ ting fra kampen, som kun viser at du er en kronisk pessimist.
Kanskje du burde prøve litt lysbehandling, det tar vekk depresjoner har jeg hørt. ;-)
Se det positive i det, en ny sang ble laget. Jeg liker ikke Gullet ska Hem etter 170 ganger repeat, men jeg synger med for det.


Pessimist? Hva har pessimisme med å være negativ til en sang å gjøre? Var det NEGATIV, du mente?

Og hva er dette pisset om at "jeg har svaret"? Er det ikke et debattforum dette? Er det slik at jeg må tillegge "dette mener jeg, det gjør kanskje ikke du, og jeg tar kanskje feil og kanskje er det du som har rett", hver gang man MENER noe her?

Se på deg selv da! Du har jo selv i 1000 innlegg mast om at Mjelde ikke er rett mann, selv om de fleste er uenig med deg. Er det da DU som har fasiten, mens alle andre har feil? Med andre ord: Problemstillingen er tåpelig.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

gitarbroiler

Jeg ser flere grunner til at sangen kan trygt synges om og om igjen:

1. Skaper stemning
2. Selvironiserende
3. Vi har (ok da Krøvel, NESTEN) tatt gull
4. Enkel sang som MANGE kan hive seg med på
5. Humor (selv om det kanskje blir det samme som selvironiserende)

Dersom jeg tenker noen timer til klarer jeg sikkert å komme på noen flere argumenter

QuoteMen hvis dette var så moro: Hva med å synge "Bæ bæ lille lam", "Ut med kuken hele uken", "Lekepoliti", "Eg kan en sang som alle sammen snart blir lei" om og om igjen på neste hjemmekamp? Det gjør jo ikke noe at det ikke har noe Brann-/Bergen-/fotballrelatert poeng, "for det er jo humor!"???


Så Seriegull har INGENTING med Brann å gjøre? Feit og full har heller ingenting med MANGE supportere å gjøre? Personlig syntes jeg du bommer monumentalt i sammenligningene dine her, da INGEN av disse sangene er i nærheten til å ha NOE med fotball å gjøre. Det har ihvertfall Tjokk, Feit og full og seriegull. Faktisk ALLE ordene....

Jeg kan være enig med deg i å diskutere om det var rette kampen å fyre opp en ny sang, når man kunne få med hele stadion på noen sanger (kanskje 1 eller 2), men... Skal VI bestemme når noen skal være spontan? Skal VI være politi ovenfor hele stadion?

En liten digresjon:

Hva om BT tribunen hadde startet denne sangen og laget kanonstemning der borte med den? Personlig tror jeg MANGE hadde applaudert dette og sagt "GODT initiativ" av disse. Tenk litt over den...

klysa

Du får nok stappe ostepopp i ørene på kampene her
etter.

Tjukk og feit og full og seriegull kommer nok til å runge de siste 3 seriekampene også.

Desverre for deg krøvell er vi og så med i cupen, og da blir det Tjukk og feit og full og cupgull.

Og neste sesong mot LSK - Tjukk og feit og full og banker fugl.

Leste et par poster ovenfor der su skrev att alle hang seg på hva som helst som blir sunget, jævlig merkelig att det så å si umulig å innføre nye sanger da.

Klaus_Brann

Quote from: "symo"
En annnen sang svært mange hev seg på var feks "super-ray" PINLIG. Dette viser som Krøvel sier at folk hiver seg med på hva som helst, uten å tenke seg om.


Ikke enig..Super-Ray var ikke hvem som helst, og derfor var dette naturlig for mange, fordi han har en plass i hjertet til en del bergensere...bla bla, han spiller ikke for oss lenger, men han er evig helt her!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Langhår

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "symo"
En annnen sang svært mange hev seg på var feks "super-ray" PINLIG. Dette viser som Krøvel sier at folk hiver seg med på hva som helst, uten å tenke seg om.


Ikke enig..Super-Ray var ikke hvem som helst, og derfor var dette naturlig for mange, fordi han har en plass i hjertet til en del bergensere...bla bla, han spiller ikke for oss lenger, men han er evig helt her!


Etter min mening var syngingen på Kvisvik et av de mest pinlige øyeblikkene på Stadion denne sesongen. Og synge på en motspiller som kommer inn for å senke Brann er et svik mot dem som faktisk har Branndrakten på kroppen og ikke i skapet.

Synge til kapteinen vår kan vi ikke, men til en FFK-spiller går visst helt fint.

Hvem Super-Ray var har ingenting med saken å gjøre. Han kom hit som FFK-spiller for å gjøre sitt ytterste for å vinne tre poeng til FFK. Noen hundre Brannsupportere valgte å bruke energi på å gi ham litt ekstra adrenalin på veien.

Skal man absolutt hylle ham får man gjøre det etter kampen, eventuelt på SMS. Ikke at jeg skjønner at det er så mye å hylle ham som har sviktet klubben to ganger.


Når det gjelder denne Tjukk og full sangen var den litt morsom i tre minutter. Det var det. Helt greit, gidder ikke hisse meg opp over det, selv om jeg føler at vi på en slik kveld hadde unike muligheter hva angår stemningskaping. Disse ble kanskje forspilt gjennom denne sangen, klassikerne hadde nok lokket enda flere med.

Uansett er det langt bedre å synge om fyll og seriegull enn drit og drit og drit. Det er uaktuelt.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Klaus_Brann

Quote from: "Langhår"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "symo"
En annnen sang svært mange hev seg på var feks "super-ray" PINLIG. Dette viser som Krøvel sier at folk hiver seg med på hva som helst, uten å tenke seg om.


Ikke enig..Super-Ray var ikke hvem som helst, og derfor var dette naturlig for mange, fordi han har en plass i hjertet til en del bergensere...bla bla, han spiller ikke for oss lenger, men han er evig helt her!


Ikke at jeg skjønner at det er så mye å hylle ham som har sviktet klubben to ganger.



Dette sier vel sitt om hvorfor du er så i mot det..Når du mener at han sviktet klubben...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

C@Bøe_79

Reddet klubben 2 ganger - "sviktet" klubben 2 ganger = 0

Kanon spill i mellomtiden og førte oss til cupfinaler(hvor på vi vant 1) = Heltestatus
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Nixon

Ikke for å ta opp den Kvisvik-diskusjonen igjen. Men jeg må selvsagt få sagt nok en gang at jeg finner det merkverdig at noen finner det naturlig å hylle, med så store fakter, en motstanderspiller. Hadde det bare vært høflig applaus. Men neida, her skulle det synges og hylles med store armbevegelser. Alt har sin tid og sitt sted, sier jeg bare. Og det hadde vært etter kampen!

Men hva dette har mer tjokke-sangen å gjøre vet jeg ikke. Den ble sunget med entusiasme over hele Hansa og bidro til å gjøre en fantastisk stund bedre fordi den skapte litt humor og glede.
Rød makt på Hansa

grei

Det sier litt om tørken på sangfronten når det som ikke burde vært å regne som annet enn en vittig kommentar blir gjenstand for så mye debatt i ettertid.

Andre steder ville det dukket opp minst 3-4 lignende sanger (vittige, spontane tekster til kjente fotballmelodier) i løpet av kampen, folk hadde ledd, og så hadde de vært glemt til neste gang. Mens her fører en slik bagatell av en sang til lange diskusjoner og man snakker om å synge det på fast basis og greier.

Utmedsnolken

Quote from: "Langhår"


Når det gjelder denne Tjukk og full sangen var den litt morsom i tre minutter. Det var det. Helt greit, gidder ikke hisse meg opp over det, selv om jeg føler at vi på en slik kveld hadde unike muligheter hva angår stemningskaping. Disse ble kanskje forspilt gjennom denne sangen, klassikerne hadde nok lokket enda flere med.
.


Gullet skal hem og disse andre klassikerne ble jo gjentatt i det uendelige de. Skulle vi erstattet tjukk og full med klassikerne, så hadde folk blitt fryktelig lei av å synge de samme tre sangene hele tiden. Variasjon er like viktig som at alle synger med på de samme sangene om og om igjen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Langhår

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Langhår"


Når det gjelder denne Tjukk og full sangen var den litt morsom i tre minutter. Det var det. Helt greit, gidder ikke hisse meg opp over det, selv om jeg føler at vi på en slik kveld hadde unike muligheter hva angår stemningskaping. Disse ble kanskje forspilt gjennom denne sangen, klassikerne hadde nok lokket enda flere med.
.


Gullet skal hem og disse andre klassikerne ble jo gjentatt i det uendelige de. Skulle vi erstattet tjukk og full med klassikerne, så hadde folk blitt fryktelig lei av å synge de samme tre sangene hele tiden. Variasjon er like viktig som at alle synger med på de samme sangene om og om igjen.


Problemet var vel at Tjokk og Full endte opp i en evighetssang UTEN variasjon. Det er ikke heller ikke riktig at alternativet ville vært Ã¥ synge de samme tre sangene. Det finnes en helt haug med sanger som de fleste  kjenner, men som er lite brukt.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

kapteinen

Quote from: "Langhår"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Langhår"


Når det gjelder denne Tjukk og full sangen var den litt morsom i tre minutter. Det var det. Helt greit, gidder ikke hisse meg opp over det, selv om jeg føler at vi på en slik kveld hadde unike muligheter hva angår stemningskaping. Disse ble kanskje forspilt gjennom denne sangen, klassikerne hadde nok lokket enda flere med.
.


Gullet skal hem og disse andre klassikerne ble jo gjentatt i det uendelige de. Skulle vi erstattet tjukk og full med klassikerne, så hadde folk blitt fryktelig lei av å synge de samme tre sangene hele tiden. Variasjon er like viktig som at alle synger med på de samme sangene om og om igjen.


Problemet var vel at Tjokk og Full endte opp i en evighetssang UTEN variasjon. Det er ikke heller ikke riktig at alternativet ville vært Ã¥ synge de samme tre sangene. Det finnes en helt haug med sanger som de fleste  kjenner, men som er lite brukt.


Argumentet mot denne sangen har jo hele tiden vært at vi kunne kjørt igang de sangene som kunne lagd større stemning, og hele stadioen kunne vært med på.
Men nå er det plutselig blitt til at vi skulle kjørt igang på de sangene som vi så vidt får til å runge på Hansa en vanlig dag.Det hadde ikke skapt i nærheten av den stemningen som tjukk og feit gjorde!Punktum finale!
Z

Langhår

Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Langhår"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Langhår"


Når det gjelder denne Tjukk og full sangen var den litt morsom i tre minutter. Det var det. Helt greit, gidder ikke hisse meg opp over det, selv om jeg føler at vi på en slik kveld hadde unike muligheter hva angår stemningskaping. Disse ble kanskje forspilt gjennom denne sangen, klassikerne hadde nok lokket enda flere med.
.


Gullet skal hem og disse andre klassikerne ble jo gjentatt i det uendelige de. Skulle vi erstattet tjukk og full med klassikerne, så hadde folk blitt fryktelig lei av å synge de samme tre sangene hele tiden. Variasjon er like viktig som at alle synger med på de samme sangene om og om igjen.


Problemet var vel at Tjokk og Full endte opp i en evighetssang UTEN variasjon. Det er ikke heller ikke riktig at alternativet ville vært Ã¥ synge de samme tre sangene. Det finnes en helt haug med sanger som de fleste  kjenner, men som er lite brukt.


Argumentet mot denne sangen har jo hele tiden vært at vi kunne kjørt igang de sangene som kunne lagd større stemning, og hele stadioen kunne vært med på.
Men nå er det plutselig blitt til at vi skulle kjørt igang på de sangene som vi så vidt får til å runge på Hansa en vanlig dag.Det hadde ikke skapt i nærheten av den stemningen som tjukk og feit gjorde!Punktum finale!


Vel, såvidt jeg fikk med meg var det kun på Hansa denne sangen runget skikkelig. Det jeg snakker om er muligheten man på en sådan kveld hadde til å få med seg hele Stadion, slik man tidvis også fikk til med "Gullet ska Hem". Det er jo nettopp dette som gjør oss unike i Norge, at vi tidvis har rabling rundt hele Stadion.

Forøvrig har hva som skjer på en "vanlig dag" på Stadion fint lite med forrige kamp å gjøre. Dette var ingen vanlig dag, på ingen måte.

Punktum, komma, semikolon!
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

kapteinen

Quote from: "Langhår"
Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Langhår"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Langhår"


Når det gjelder denne Tjukk og full sangen var den litt morsom i tre minutter. Det var det. Helt greit, gidder ikke hisse meg opp over det, selv om jeg føler at vi på en slik kveld hadde unike muligheter hva angår stemningskaping. Disse ble kanskje forspilt gjennom denne sangen, klassikerne hadde nok lokket enda flere med.
.


Gullet skal hem og disse andre klassikerne ble jo gjentatt i det uendelige de. Skulle vi erstattet tjukk og full med klassikerne, så hadde folk blitt fryktelig lei av å synge de samme tre sangene hele tiden. Variasjon er like viktig som at alle synger med på de samme sangene om og om igjen.


Problemet var vel at Tjokk og Full endte opp i en evighetssang UTEN variasjon. Det er ikke heller ikke riktig at alternativet ville vært Ã¥ synge de samme tre sangene. Det finnes en helt haug med sanger som de fleste  kjenner, men som er lite brukt.


Argumentet mot denne sangen har jo hele tiden vært at vi kunne kjørt igang de sangene som kunne lagd større stemning, og hele stadioen kunne vært med på.
Men nå er det plutselig blitt til at vi skulle kjørt igang på de sangene som vi så vidt får til å runge på Hansa en vanlig dag.Det hadde ikke skapt i nærheten av den stemningen som tjukk og feit gjorde!Punktum finale!


Vel, såvidt jeg fikk med meg var det kun på Hansa denne sangen runget skikkelig. Det jeg snakker om er muligheten man på en sådan kveld hadde til å få med seg hele Stadion, slik man tidvis også fikk til med "Gullet ska Hem". Det er jo nettopp dette som gjør oss unike i Norge, at vi tidvis har rabling rundt hele Stadion.

Forøvrig har hva som skjer på en "vanlig dag" på Stadion fint lite med forrige kamp å gjøre. Dette var ingen vanlig dag, på ingen måte.

Punktum, komma, semikolon!


Ok, prøver en gang til.
Først sier du at vi skulle ha sunget andre sanger enn klassikerene.Altså de vanlige supportersangene som vi aldri i livet hadde fått med oss hele stadda på.Hadde vel egentlig ikke runget så enormt mye på Hansa heller.Vi kunne selvfølgelig sunget gulle ska hem enda flere ganger enn det vi allerede gjorde, men det er ikke noe argument at tjukk og feit sangen ødela for andre sanger som kunne runget, for de andre sangene hadde vi aldri fått til å runge skikkelig.

Tjukk og feit skapte kjempestemning, kunne kanskje klart å skvise inn en byen e bergen og to gullet ska hem, der vi sang tjukk og feit og repetert oss enda mer enn vi gjør.Men hadde det vært så veldig mye bedre?
Z

Go Up