• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Optimist

Passert 13.000 solgte mot Odd.
Kokende idiot

Gulløl

April 18, 2024, 17:34:44 PM #17651 Last Edit: April 18, 2024, 17:39:05 PM by Gulløl
Quote from: Optimist on April 18, 2024, 16:30:00 PMPassert 13.000 solgte mot Odd.
Langt foran "Ham-kamp-skjema" som passerte 13.000  solgte ca.32 timer før kampstart. Odd kampen passerte samme antall solgte 72 timer før.

Kampen mot Odd 05.11 i fjor som også var søndags kamp kl.17 solgte 15.098 billetter. Kampen på søndag vil nok selge mer. Tipper ca.15.500. Det er meldt strålende vær 🌞.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

Siden jeg var så pessimist sist så kan jeg være litt optimist denne gangen. Vårsol og 12 grader, seier inn mot kampen. Jeg tipper 16050.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Nixon

Og ikke nok med godt salg mot Odd og mot Oslos beste lag. Ser ut som at alle sitteplassene er solgt ut til neste onsdags kamp mot Askøy på Follese Tertnes Holding Arena.
Rød makt på Hansa

Optimist

Har ikke pleid å være så langt unna når jeg gjetter tilskuertall, så her kommer fasit: 15.250 😉
Blir bedre enn på onsdag, men samtidig ikke stor nok kamp til at folk fyller alle de dyre setene.
Kokende idiot

Lasaron

Det er nok riktig, Optimist. Historien har mange eksempler på at bergensere som går av og til, sjelden går to kamper på rad som kommer tett. Særlig når motstanderne er i kategorien Hamkam og Odd.

De fleste som var mot Hamkam, som bare går av og til, kommer altså ikke igjen allerede mot Odd.
Tren på langskudd

Optimist

Var passert 13.500 billetter før kl 14 i dag. Salget beveger seg med fin-fin fart oppover :-) Regner med det bremser når det nesten er tomt for billige seter.
Kokende idiot

Gulløl

Har nok passert 14.000 senest kl.15 i morgen. Da er det fremdeles 26 timer til kampstart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 20, 2024, 09:57:14 AM #17658 Last Edit: April 20, 2024, 10:03:04 AM by Gulløl
Quote from: Gulløl on April 19, 2024, 13:44:56 PMHar nok passert 14.000 senest kl.15 i morgen. Da er det fremdeles 26 timer til kampstart.
Fremdeles i rute for å klare overnevnte skjema. Kan nevnes at Store Stå var ferdig utsolgt kl.22 i går kveld, altså 43 timer før kampstart. HamKam kampen var utsolgt 7 timer før kampstart til sammenligning på Store Stå. Det gir en pekepinn og viser trolig en større interesse opp mot morgensdagens kamp mot Odd enn HamKam kampen som endte på 14.808. Om ikke salget faller sammen i dag og i morgen da......... Beholder tippingen min på 15.500. Klarer vi noe i nærheten av det er det meget solid siden denne kampen kun er fire dager etter forrige hjemmekamp og er uten billettpris-kampanjer slik HamKam kampen hadde.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

April 20, 2024, 10:07:01 AM #17659 Last Edit: April 20, 2024, 10:25:50 AM by Hickok
Det kan ikke være langt unna 14.000 solgt nå. Passerer nok før kl.15. Jeg tipper derfor at vi passerer 16.000 til kampstart, la oss si 16.105.

EDIT: Status nå er dette:
- SPV: 340 hovedsaklig utngsolgte billetter
- Børsen/stuen: 250 tungsolgte billetter
- BT: 800
- Fjordkraft sitte: 340 tungsolgte billetter
- Frydenbø: 28

I tillegg bortefeltet der det kanskje er solgt litt over 100 og ståplassene på Fjordkraft som jeg antar det er igjen rundt 300 av.

Gulløl

April 20, 2024, 10:17:46 AM #17660 Last Edit: April 20, 2024, 10:29:29 AM by Gulløl
Quote from: Hickok on April 20, 2024, 10:07:01 AMDet kan ikke være langt unna 14.000 solgt nå. Passerer nok før kl.15. Jeg tipper derfor at vi passerer 16.000 til kampstart, la oss si 16.105.
Ikke helt umulig med 16.000, men tviler. Men merker en ytterligere økende Brann feber i byen og distriktene, spesielt blant de unge. At Brann kan gå inn på 1 plass og "gullet ska hem plassering" på tabellen i det øyeblikket kampen blåses av i morgen tror jeg trigger billettsalget meget godt. Nå må Sportsklubben Brann smi mens jernet er varmt !
Og så er vel det optimale deretter uavgjort i Bodø, da er Brann kun 1 poeng bak. Mulig Molde seier er enda bedre for Brann. Uansett det koker godt rundt Brann nå, teften av gull er der, noe det er lov å kjenne litt på og fylle Stadion tribunene  i forventning  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 20, 2024, 10:44:08 AM #17661 Last Edit: April 20, 2024, 10:46:08 AM by Gulløl
KFUM kampen er helt utsolgt. Kan bli omtrent 2000 Brann supportere på denne kampen tror jeg. Det blir total hjemmebanefølelse fra tribunene. Et bitte lite håp enda om å få billett. KFUM melder at uavhentede billetter legges ut for salg torsdag 25/4 kl. 14:00
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

andreas1989

Quote from: Gulløl on April 20, 2024, 10:44:08 AMKFUM kampen er helt utsolgt. Kan bli omtrent 2000 Brann supportere på denne kampen tror jeg. Det blir total hjemmebanefølelse fra tribunene. Et bitte lite håp enda om å få billett. KFUM melder at uavhentede billetter legges ut for salg torsdag 25/4 kl. 14:00

Sist gang var det ganske så Brann rødt også på hjemme tribunene. Men det er klart at første hjemmekamp på øverste nivå nok også trigger hjemmefansen.

Gulløl

April 20, 2024, 11:44:05 AM #17663 Last Edit: April 20, 2024, 11:49:31 AM by Gulløl
Litt fakta og tanker rundt tilskuere og kapasitet på KFUM kampen:

KFUM sin kapasitet er på 3300 på nye tribuner der 800 er solgt som sesongkort.

Resterende billetter som gikk til løssalg til kampen mot Brann var altså 2500.

KFUM sitt snitt i fjor var 1089 tilskuere.

KFUM får nok et løft i tilskueroppslutning i eliteserien. Mot Brann tipper jeg ca. 1300 hjemmetilskuere der 500 er løssalg. Altså et bra prosentmessig løft i forhold til snittet i fjor.

Tipper derfor omtrent 2000 Brann supportere på kampen, eller litt i underkant.
https://kaaffa.no/nyheter/billetter-kfum-brann

Var nok ikke alle KFUM supportere som forventet at kampen skulle bli utsolgt på 75 min. Brann supporterene var nok klar og på hogget, er vant med at billetter fort kan utsolgt til noen kamper.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 20, 2024, 12:26:05 PM #17664 Last Edit: April 20, 2024, 12:42:21 PM by Gulløl
Restbeholdningen på BT-A er nå lagt ut til salg !

Allerede nå ser det ut som tre tribunesider kommer til å bli bortimot utsolgt for sitteplasser. Usikkerheten er de dyreste plassene på Sp.Vest som det er en del ledig av. I tillegg noen av de dyreste plassen nederst og midt på Fjordkraft.

Ledige billetter ved kampstart blir storparten på bortetribunen, tipper ca. 600 billetter. Fjordkraft Stå som var veldig tynt besatt mot HamKam tipper jeg minst 200-300 ledige. Altså om Brann skal klare 16.000 på denne kampen må nok trolig nesten alt av andre billetter selges og det blir nok i tøffeste laget.

Det var tre utsolgte kamper i fjor der alle hadde tilskuertall på 16.832. Mot Stabæk (16.05), Rosenborg (29.05) og Bodø/Glimt (26.11).

Om Brann ikke har endret kapasiteten siste par år har bortesvingen kapasitet 838 bortesupportere. Vet at for et par år siden var det 641 i kapasitet for stående bakerst på Fjordkraft. Mulig dette er to tall som ikke er riktig kapasitet for 2024 sesongen og er justert noe, det får eventuelt noen andre svare på. Han som kjører x-boten har nok riktig tall på nevnte to felt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Jeg holder støtt på mitt tips som nå fremstår noe pessimistisk, altså 15.250. Når vi klarer så mange tilskuere på noen av de minst interessante kampene som Odd og HamKam, så tyder dette på nok et svært vellykket tribune-år (i hvert fall kvantitet) :-) Satser på at 15.000 meldes før kl 15 i morgen.
Kokende idiot

Gulløl

Ser nå at Brann meldte 14.000 passert litt før kl.13. Ja det høres ut som en grei målsetning å passere 15.000 innen kl.15 i morgen men da må salget øke en del i forhold til siste par døgn.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Spent på hva boten sier kl 16. Den var veldig presis mot HamKam, som følger av få på bortefeltet og Fjordkraft Stå. Virker som at den den ligger litt bak det reelle salget nå, som er naturlig med både litt flere på bortefeltet og Fjordkraft Stå.
Kokende idiot

opplett

Selv de dyreste billettene på Fjordkraft går nå. Men det går fortsatt trått på restaurant-plassene og nederst på sidene på SPV. De som tippet rundt 15500 tipper jeg kommer ganske nærmt.

Har vi for mange restaurantplasser?
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Hickok

Nå bør 15.000 være passert, og jeg tipper det kommer en ny oppdatering ganske snart fra Brann.

Gulløl

April 21, 2024, 10:04:12 AM #17670 Last Edit: April 21, 2024, 10:11:35 AM by Gulløl
Quote from: opplett on April 21, 2024, 06:09:00 AMSelv de dyreste billettene på Fjordkraft går nå. Men det går fortsatt trått på restaurant-plassene og nederst på sidene på SPV. De som tippet rundt 15500 tipper jeg kommer ganske nærmt.

Har vi for mange restaurantplasser?
Nå er det kun kun det ene av tre felt på Brannstuen og Brannbørsen som har restaurantplasser som eneste alternativ. Dei to andre feltene har alternativ i tillegg med Premium billetter til 400 kr. Det er tydelig at det er en del uvitenhet blant publikum når det går mye fortere unna med Premium plasser til 350 kr på Fjordkraft på rad 1 og 2 bak muren, enn MYE bedre plasser øverst på Sparebanken Vest som kun koster 50 kr mer. Om jeg selv skulle kjøpe en Premium plass på en av langsidene og betale dyrt hadde jeg spandert den 50-lappen ekstra. Men det er tydelig at mange av publikum ikke tenker slik. Har nok sammenheng med manglende markedsføring fra Brann sin side at dette ikke er VIP og losje. Et foto fra plassene og utsikten + et innrammet foto av plassene fra banen opp på tribunen med jevne mellomrom hadde nok hjelpt på. Greit og flott at Brann til Fredrikstad kampen hadde et foto fra plassene der oppe på tribunen men dette må gjentas, slik at det rare misforholdet mellom Premium plassene på langsidene forsvinner.

En annen rar ting som begrenser salget på Premium plasser på Sparebanken Vest (stuen og børsen) er at der får barn og honnør ikke lov å kjøpe Premium billetter slik som på andre langsiden. Hva tull er det ? Skal ikke for eksempel en familie og gruppe med tre generasjonen som trenger de tre prisklassene få tilbud om å sitte øverst på Sp.Vest ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Når det gjelder bortesvingen er det på sittefeltet solgt 52 plasser, og det er 66 ledige. Hvor mange ståplasser det er kjøpt i svingen er det ikke opplysninger om. Men dei kommer vel kanskje litt over 100 til sammen i år ? I fjor var det 77 som kjøpte billett 11 november.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Ellers er det nå utsolgt for barnebilletter ved siden av hverandre på alle felt bortsett på Premium. Mangelen på barnebilletter bremser nok salget til familier med voksne og barn som vil sitte sammen, kan ikke spre små barn utover enkeltplasser. Synd siden kampstart kl.17.00 er et veldig familiegunstig tidspunkt. For de minste barna er ikke akkurat heller så veldig gunstig å være på Fjordkraft Stå, for større barn er det et alternativ. Ellers var det veldig lite folk på Fjordkraft Stå under HamKam kampen, muligens for høyt priset med 200 kr/150 kr, burde vært redusert til 150 kr/100 kr for at dette ikke blir siste alternativ av hva folk vurderer. Feltet var vel kun utsolgt tre ganger i fjor, dei tre kampene som fikk helt utsolgt Stadion. Det går vel an å operere med dei to prisgruppene nevnt over og variere/bytte, kun bruke den dyreste prisgruppen til kampene som forventes utsolgt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Hickok on April 21, 2024, 09:54:31 AMNå bør 15.000 være passert, og jeg tipper det kommer en ny oppdatering ganske snart fra Brann.
Like i overkant nå ja. Brann kommer vel med info ganske snart hvor det er ledig, altså de mest attraktive alternativere. Billettsalget kan skyte ytterligere fart siste timene om folket finner alternativer som er bra nok for seg og sin gruppe/familie vedrørende pris og plassering.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Liten oppdatering:
- SPV: Like over 500 gjenstår. Selger nok fortsatt litt, men antar rundt 400 ikke blir solgt.
- BT: 88 igjen, blir nok utsolgt i god tid før kampstart.
- Fjordkraft sitte: 70 igjen. Ser ut til at disse selger ut.

Da gjenstår det Fjordkraft stå, som er en ren gjettelek, men om en antar at rundt 200 ikke blir solgt, så kan vi anta at ca 15.400 plasser blir solgt på hjemmefeltene. Med rundt 100 på bortefeltet, så ser det ut til at de som har tippet 15.500 treffer bra.

Superjack

Brann meldte 15.000 solgte kl 13:10 på Instagram.
Brannsupporter.

Optimist

Ble 15.564 i dag. Sterkt av Gulløl som tippet rett! Fremover venter det nok to hjemmekamper som blir helt utsolgt på hjemmefeltet. Kanskje til og med de tre neste hjemmekampene.
Vi lever i kjekke tider 😃
Kokende idiot

Gulløl

Quote from: Optimist on April 21, 2024, 19:20:15 PMBle 15.564 i dag. Sterkt av Gulløl som tippet rett! Fremover venter det nok to hjemmekamper som blir helt utsolgt på hjemmefeltet. Kanskje til og med de tre neste hjemmekampene.
Vi lever i kjekke tider 😃
Er fornøyd med den 😀
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 22, 2024, 09:35:36 AM #17678 Last Edit: April 22, 2024, 09:41:39 AM by Gulløl
Det smeller skikkelig kl.12.00. Billettsalget til Rosenborg kampen. Kun 5000 enkeltbilletter skal fordeles skriver Brann. Det er omtrent 2000 mindre billetter i løssalg enn i fjor til denne kampen som også var en utsolgt mai-kamp. Om en vil ha gode plasser på tribunen er det lurt å sette av noe tid av lunsjpausen i dag. Det er ikke spørsmål om kampen blir utsolgt for det blir den selvsagt, men NÅR den blir utsolgt. Rosenborg som lag er en god del mer attraktiv enn de tre første hjemmemotstanderne vi har hatt som har gitt et imponerende snitt på 15.533 tilskuere.

Fra Brann sin hjemmeside:
Lørdag 4. mai er det klart for klassikeren Brann mot Rosenborg, buekorps mot bart, på Stadion. Historisk sett er dette oppgjøret alltid utsolgt. Så, sett av mandag 22. april klokken 12.00. Da slippes billettene på brann.no. Det er rundt 5000 enkeltbilletter tilgjengelig, da det er solgt rundt 10.000 partoutkort.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Rosenborg er jo blitt et topplag igjen.
Tren på langskudd

Falkman

Quote from: Lasaron on April 22, 2024, 10:09:42 AMRosenborg er jo blitt et topplag igjen.

Tja. De har  slått Ham- Kam og  Sandefjord hjemme, og  Haugesund borte, så de det er vel en temmelig prematur konklusjon. Tipper de kommer greit ned på jorden mot  Bodø på lørdag.

Gulløl

April 22, 2024, 10:29:24 AM #17681 Last Edit: April 22, 2024, 11:01:48 AM by Gulløl
.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 22, 2024, 11:09:31 AM #17682 Last Edit: April 22, 2024, 11:14:52 AM by Gulløl
Det tok bare 5 min før Store Stå var utsolgt til Rosenborg kampen. I tillegg utsolgt for alle sitteplasser ved siden av hverandre på Frydenbø. Kun noen få enkeltplasser igjen på tribunen.

Ellers går det skikkelig unna på de andre tribunene også. Uten tvil det er fotballfeber og pågående billettangst !!  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Quote from: Gulløl on April 22, 2024, 11:09:31 AMDet tok bare 5 min før Store Stå var utsolgt til Rosenborg kampen. I tillegg utsolgt for alle sitteplasser ved siden av hverandre på Frydenbø. Kun noen få enkeltplasser igjen på tribunen.

Ellers går det skikkelig unna på de andre tribunene også. Uten tvil det er fotballfeber og pågående billettangst !!  :)

Det ryker kanskje ut alt sammen før 12:30.

Gulløl

April 22, 2024, 11:34:49 AM #17684 Last Edit: April 22, 2024, 11:38:41 AM by Gulløl
Om Brann melder i alle medier så snart de passerer 15.000 røsker nok etternølerne under resten av billettene fort.
Kan ikke være så lenge til det antallet er passert. Kampen kan bli utsolgt i dag, eller i hvert fall bortimot utsolgt.
Kanskje noe ståplasser og enkeltplasser til de som absolutt MÅ vente med å kjøpe til i morgen :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

andreas1989

Har det kommet dato for billettslippet til 16 mai?

Nixon

Quote from: andreas1989 on April 22, 2024, 11:51:54 AMHar det kommet dato for billettslippet til 16 mai?

Mandag 6. mai klokken 12.00.
Rød makt på Hansa

andreas1989


Hickok

14.000 skal være passert nå så vidt det er, så det kommer nok en melding fra Brann om ikke lengde. Jeg blir vel ikke overrasket om resten ryker i løpet av dagen.

Det som gjenstår til senere er da resten av BT-A etter frikortene er hentet, Fjordkraft-C og antakelig noen få billetter på Brannstuen/-Børsen. Disse utgjør til sammen kanskje 3-400 billetter.

ACHTUNG

April 22, 2024, 12:57:45 PM #17689 Last Edit: April 22, 2024, 13:18:17 PM by ACHTUNG
Sikret meg 7 billetter, takk for heads up!

Gulløl

April 22, 2024, 13:10:44 PM #17690 Last Edit: April 22, 2024, 13:31:12 PM by Gulløl
Premium-billetter går også unna som varmt hvetebrød. For eksempel B og F på Sp.Vest (nederst på tribunen) som var de eneste feltene (bortsett fra -børsen og  -stuen) med noen få seter igjen ved siden av hverandre ved kampstart i går. Nå nesten to uker før Rosenborg kampen er status tilsvarende for dei to feltene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Trønderne tar nok unna alle billetter i bortesvingen, tilreisende og mange bosatte i Bergen, blant annet studenter. Billettsalget i bortesvingen startet også i dag, sittefeltet kun tre billetter igjen, sikkert allerede solgt mye på stådelen også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 22, 2024, 14:09:12 PM #17692 Last Edit: April 22, 2024, 14:13:50 PM by Gulløl
Ser at Osdal har tellet opp 579 synlige billetter i rest på dei tre tribunene som enda har billetter igjen.

Det er neppe nødvendig for Brann å legge ut restbeholdningen av restaurant- og VIP plasser i fritt salg. Har registrert at det har forsvunnet i bakgrunnen til 16 mai kamper og storkamper tidligere, det går vel unna i billettpakker til bedrifter og firma. Brann har sikkert blitt nedringt i dag tipper jeg.

Ikke sikkert felt C på Fjordkraft kommer i fritt salg, uansett lite felt med lite billetter.

Ståplassene på Fjordkraft i rest forsvinner nok fort også når det nesten er slutt på sitteplasser ved siden av hverandre.

Bortefeltet forsvinner i Rosenborg sitt salg, det er nok allerede solgt mye.

Om salget ikke allerede har passert 15.000 er det nok ikke så lenge til.

Om Brann oppgir en mindre restbeholdning blir det vel en ny kjøps-bølge på ettermiddagen når folk er kommet hjem fra jobb og skole.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

X-boten melder kl.16 at 14.445 billetter er solgt. I tillegg er det nok solgt noen hundre billetter på bortefeltet og Frydenbø Stå.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 22, 2024, 16:51:31 PM #17694 Last Edit: April 22, 2024, 17:05:29 PM by Gulløl
Kun enkelt seter igjen på alle tribuner. Eneste mulighet som er tilgjengelig for å sitte ved siden av hverandre er et mindre antall restaurantplasser til 1300 kr i Brannstuen. Men fremdeles mulighet å være sammen med venner på Fjordkraft Stå. Men det varer vel ikke lenge.

Og 15.000 er passert etter litt over 5 timer salg. Utsolgt før dagen er ferdig ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Alternativt ha is i magen og vente til neste billettsslipp, og satse på at det kommer 2-3 ved siden av hverandre der. Det slippes nok en del plasser på BT-A, og jeg antar også på BT-B, som jeg ikke har registrert at har vært i salg. Fjordkraft-C kommer antakelig også i salg etter hvert.

Hickok

Litt avhengig av hvordan salget i Trondheim går, så er det ikke umulig at 16.000 blir meldt i morgen formiddag.

Neste målsetningen må vel være 20.000 totalt på bartehelgen. Ikke umulig at det kan nås.

opplett

Hadde vært kult om de laget et billettbarometer som gikk til ca 33-34 000 for dobbeltoppgjøret mot RBK.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Hickok

Quote from: opplett on April 22, 2024, 19:12:59 PMHadde vært kult om de laget et billettbarometer som gikk til ca 33-34 000 for dobbeltoppgjøret mot RBK.
Du får spørre julenissen, så kanskje skjer det noe. :)

Optimist

I skrivende stund er det 76 synlige seter som er ledige. Helt sikkert noen seter som blir frigjort på felt A/B på BT og Brannstuen/børsen på SPV. Kanskje også felt C på Fjordkraft.
Kokende idiot

Go Up