• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2011

Started by osoerli, October 26, 2010, 19:46:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

psv-hasund

Quote from: Stoffi on February 05, 2011, 19:41:07 PM
Quote from: psv-hasund on February 05, 2011, 19:28:26 PM
Quote from: Stoffi on February 05, 2011, 13:31:06 PM
Quote from: Spelaren on February 05, 2011, 13:27:55 PM
Quote from: Stoffi on February 05, 2011, 13:24:50 PM
Her viser Algerøy, som kostet Brann 14 millioner(husker ikke eksakt sum) eller der rundt fordi han kjøpte inn supportereffekter som om vi skulle ha vunnet mesterligaen, VM og kjøpt Ronaldo + Rooney på en gang, en total mangel på respekt overfor supporterne.


Det var nok Lokøy som gjorde dette.



Her må jeg visst sjekke fakta bedre.

Beklager blingsingen.


Hadde dette vært gjort av en av de nevnte hadde det vel vært utilgivelig skandale......


Tåpelig kommentar. Brannledelsen hadde fortsatt å hevde at Algerøy var den skyldige, hvis de hadde skrevet min kommentar. Jeg derimot, ser at det var feil, og skriver at jeg tok feil. Brannledelsen derimot, hadde sniffet litt og luktet at den som protesterte ikke var fiff, ergo boss.

Helt enig i at det var en tåpelig kommentar. Trekker den tilbake, men jeg mener likevel alt de sier blir tolket i verste mening men de fortjener det kanskje.

Nixon

Quote from: Stoffi on February 05, 2011, 19:19:07 PMDu bør ha forståelse for andre, se ting litt mer objektivt.


Det er fint med litt forståelse. Men det kan bli for mye forståelse også. Greit nok at det er umulig for noen. Men det gjelder langt fra alle. Det virker som at mange ikke er villig til å gjøre en innsats for å få råd til partoutkort selv om de etter sigende er glødende engasjerte supportere. Det er ikke bare studenter som ikke alltid har pengene klare på konto. Selv har jeg noen år betalt med kredittkort, for så å betale tilbake over noen månedslønner. Det funker helt greit. Og hva med å ønske seg penger til jul for å få et tilskudd til partoutkortet?

Det er uansett ikke livsviktig å ha dette partoutkortet. For noen år siden kjøpte jo flertallet av publikum enkeltbilletter, og forhåpentligvis kommer denne trenden tilbake nå som partoutkortsalget stuper.

Men jeg skjønner jo at du hopper på dette, Stoffi. Det må være greit for deg at hovedfokus nå er på pengene, og ikke det å være medgangssupporter...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on February 05, 2011, 20:12:36 PM
Quote from: Stoffi on February 05, 2011, 19:19:07 PMDu bør ha forståelse for andre, se ting litt mer objektivt.


Det er fint med litt forståelse. Men det kan bli for mye forståelse også. Greit nok at det er umulig for noen. Men det gjelder langt fra alle. Det virker som at mange ikke er villig til å gjøre en innsats for å få råd til partoutkort selv om de etter sigende er glødende engasjerte supportere. Det er ikke bare studenter som ikke alltid har pengene klare på konto. Selv har jeg noen år betalt med kredittkort, for så å betale tilbake over noen månedslønner. Det funker helt greit. Og hva med å ønske seg penger til jul for å få et tilskudd til partoutkortet?

Det er uansett ikke livsviktig å ha dette partoutkortet. For noen år siden kjøpte jo flertallet av publikum enkeltbilletter, og forhåpentligvis kommer denne trenden tilbake nå som partoutkortsalget stuper.

Men jeg skjønner jo at du hopper på dette, Stoffi. Det må være greit for deg at hovedfokus nå er på pengene, og ikke det å være medgangssupporter...


Greit nok at folk selv ofte er "skyld" i at de ikke har råd. Men skal tribunene fylles bare med folk som tenker langsiktig og legger av 350 kr hver mnd et helt år i forveien, så blir det neppe stort flere tilskuere enn vi har nå - i hvert fall ikke så lenge laget presterer som de gjør. Folk flest tenker ikke på den måten. De lever fra hånd til munn. Branns holdning skal ikke være at "de som ikke tar seg råd eller sparer lang tid i forveien, kan takke seg selv for at de ikke havner på Stadion". Branns holdning skal være "vi skal fylle Stadion".
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: psv-hasund on February 05, 2011, 19:54:30 PM
Helt enig i at det var en tåpelig kommentar. Trekker den tilbake, men jeg mener likevel alt de sier blir tolket i verste mening men de fortjener det kanskje.


Her utviser du egentlig ein egenskap Brann-gjengen godt kunne ha brukt oftere :) .
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: psv-hasund on February 05, 2011, 19:50:25 PM
For å være litt mer seriøs. Det er ingen grunn for Brann å skulle tilfredstille alle som vil gå på stadion. Det er helt klart at vi kunne fyllt opp stadion hver kamp hvis billettene koster kr. 1, og det ville vært fint for fattige at de endelig fikk råd til å gå på stadion, men det gavner hverken Brann eller supporterne. Jeg tror Brann ikke er så langt unna riktige priser. Det er mange som er i stand til å betale 3.500 eller 2.000. Det folk derimot gjerne ikke er villige til å betale er 14.000 for en familie på fire, eller 3:500 hvis du så vidt får endene til å møtes. Det Brann kan og bør gjøre er først å innføre barnebilletter eller familie billetter på hele stadion. De bør også få felt med sitteplasser til 2.000 på ukurante plasser på stadion. Jeg tror at med disse mindre justeringene vil vi få flere til å komme på stadion, og at vi vil ha tilbud til de fleste som ønsker å gå på stadion. Som sagt tidligere vil noen fortsatt ikke ha råd, men sånn må det være.


Mye fornuftig i det du skriver her, psv-hasund. Jeg er enig i at det ikke nødvendigvis skal være et mål å tilfredsstille alle, men at det per dags dato burde ha vært et større "lavprissegment" tilgjengelig.

Når partoutkortsalget stuper, må man bare stikke fingeren i jorden og innse at prispolitikken ikke lenger samsvarer med betalingsviljen. I tillegg til denne primært bedriftsøkonomiske vurderingen, er det selvfølgelig et spørsmål om å være folkelig og kunne fylle opp stadion for stemningens skyld etc. Samtidig er det ikke sikkert Brann skal være fotballverdenens Rema 1000 og sette som mål at selv de mest ubemidlede skal ha råd til partoutkort. Det vil nok være best med en balanse (en balanse som man ikke helt har truffet per dags dato).

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

storB

Engelske lag (de under topp 7-8) har jo også merket de senere år at de har overpriset "produktet", og derfor sliter med glissne tribuner, dette har jo forsåvidt også gjeldt Serie A i en årrekke. Det må jo være mulig å trekke noen paralleller der for ihvertfall i England har de fullt fokus på dette.

Samtidig er bundesliga et eksempel til etterfølgelse med stort sett stappfulle tribuner i topp/bunn uke inn og uke ut. Tippeligaens likheter med tyskerne er at vi har gjennomført stort sett samme oppussing som de på stadion og fasilitetsfronten de senere år (selvsagt i mindre skala, vi er jo tross alt 70 millioner færre personer her i nord) og satset på familie konseptet. Men der nede har de en soleklar fordel, at de gjerne slipper å måtte konkurrere med engelske lag slik norske lag må gjøre.

Den norske ligaen er inne i en veldig kritisk fase, tilskuerantallet har gått jevnt ned siste to år, profilene rømmer ligaen over en lav sko og vi gjør det katastrofalt dårlig i europa. Samtidig som media hele tiden setter fokus på disse tingene så skal det litt til for å få den entusiasmen vi hadde hadde for noen år tilbake, klart dette påvirker billettsalget rundt omkring, også i Brann. Og dette er jo en negativ spiral som hele tiden forsterkes. Og når klubbene som Brann opplever rene Stalingrad på alle økonomiske og sportslige fronter så skal det litt til for å sette ned prisene på billettene, dette hjelper jo ikke kortsiktig på å komme ut av spiralen, heller motsatt. Så jeg forstår litt Brann oppe i dette prismaset for tiden, men samtidig har jeg også full forståelse for supporterne som mener de betaler blodpris for ett ødelagt "produkt", samt prisnivået gjerne er med på å eksludere store kundemasser.

So what do do, jo vi får gamble på at Skarsfjord får mest mulig ut av begrensede ressurser slik at vi får en topp fem plassering iår, kanskje også e-cup kvalikk. Da hadde de kunne forsvart prisnivået på "produktet" samt etterspørselen hadde gått opp= lys i tunnellen. Derimot skulle dette mislykkes og vi nokk en gang havner i bunnsjiktet så må det drastiske prisendringer til neste år, selv om dette direkte innebærer mindre midler til sportslig satsning. Worst case er at vi rykker ned, men selv dette tviler jeg på er spikeren på døren for Brann. Juventus og Newcastle er nylige eksempler på at en kan gå på en skikkelig smell for så å komme tilbake.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krøvel vellevold

Fantastisk uttalelse av Algerøy i dagens BA:

Etter å ha uttalt at følelsene rundt klubben er med på å prise billettene, blir han konfrontert med at følelsene rundt Brann ikke er som de var like etter gullsesongen. Og her er svaret fra Algerøy:

"Rosenborg har hatt forferdelige resultater de siste to årene. De priser ikke ned billettene av den grunn"

UTROLIG UTTALELSE! HELT FANTASTISK! Rosenborg har tatt seriegull i suveren stil begge disse årene, og de har over 60 serierunder tapt EN ENESTE kamp!

Hvis han er feilsitert og at det er RBK anno 2007 og 2008 han snakker om, så skal han være delvis unnskyldt for denne uttalelsen. Men uansett om de hadde hatt "forferdelige resultater" eller ikke; hvorfor skulle de sette ned prisene når de allerede har ganske ok priser på de dårligste plassene? Og det er jo klart at 5.plasser for dem - etter 20 år med suksess - selvsagt kan oppleves like skuffende for dem som bunnstrid for oss. Men... RBK har noe Brann ikke har: Goodwill. Etter seriegull i 67, 69, 71, 85, 88, 90, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 00, 01, 02, 03, 04, 06 (og nå også 10 og 11) og rundt 10 CL-gruppespill-deltagelser, så gjør det noe med folks innstilling til klubben. Kommer det da to femteplasser innimellom, så tenker ikke RBK-fansen at; "Nei, dette gidder jeg ikke mer. Typisk RBK å floppe! Denne klubben kommer aldri til å bli noe stabilt topplag. Vi tar jo aldri gull!" Men i en klubb som Brann, der suksess er sjeldne unntak i en Brann-historie stort sett bestående av skuffelser, så får folk den holdningen når det går dårlig.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Stoffi on February 05, 2011, 19:19:07 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 05, 2011, 14:18:00 PM
Quote from: Stoffi on February 05, 2011, 13:30:13 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 04, 2011, 11:43:39 AM
Quote from: Utmedsnolken on February 04, 2011, 08:21:20 AM
Quote from: Klaus_Brann on February 04, 2011, 01:42:12 AM
Quote from: ostraume on February 03, 2011, 21:48:41 PM
Studenter, barn ogungdom som kan bli livsstidssupportere, men som aldri noensinne dukker opp på stadion.


At studenter ikke har råd er bare piss, det er prioritering, som alt annet.
Jeg er selv student, og klarer fint å fornye partoutkortet uten å forsake fyll & fanteri. Hvis man bryr seg nok, klarer man fint å få seg et partoutkort på Hansa. Bryr man seg ikke nok, får man nøye seg med en kamp i ny og ne, eller se den på tv.


Blir det noengang for dyrt for deg eller er det bare å ofre mer da? Det sier seg selv at folk som har andre interesser enn Brann må veie prisen og tiden av disse opp mot hverandre i jo dyrere Brann blir, jo lettere blir det å velge de vekk. Så kan folk beskylde de uten sesongkort for å ikke bry seg nok så mye de vil, men tilskuertallene vil ikke gå opp av den grunn


Selvfølgelig har jeg en smerteterskel, og den er nok høy, men partourkortet på Hansa koster virkelig ikke så mye.

Interesser som fylla mener du? De fleste studenter jeg kjenner, og det er en del, drar gjerne ut hver helg/eller/i tillegg til en dag midt i uka. Det sier seg selv at det fort går med en del penger på dette, og det er slik ofring jeg snakker om.
De fleste studenter jeg kjenner, jobber også ved siden av studiene, og er ikke så lutfattige som de gjerne vil gi inntrykk av for å få sympati.

Et p-kort på Hansa klarer de 95 % av alle studenter, hvis de vil det.


Til og med Krøvel er totalt uenig med deg her, noe du kan lese i bloggen hans. Du høres ut som om du jobber i Brann. Personlig kjenner jeg en hel haug med folk som velger å kjøpe enkeltbilletter til noen kamper i stedet for partoutkort fordi det rett og slett er for dyrt.


Hva i alle dager har det med mitt innlegg å gjøre, Stoffi? Krøvel sitter ikke på noen fasit, han har sin mening og jeg har min mening.

Ja, litt over 2000 kroner i året er en voldsomt stor sum i dette fattige landet vi bor i.



Jeg drar inn Krøvel her fordi det ofte virker som om du er som assistenttreneren på fotballaget til Pndus. Du gjentar det Krøvel sier.
Du ser verden fra et veldig snevert synspunkt. Du bør ta inn over deg at alle ikke har nok penger til alt, det finnes i følge EU 600000 personer som er definert fattig i Norge. Tenk deg en familie som vil dra på stadion, kanskje en far og 2 sønner. Det blir fort 12000kr for 3 partoutkort det. De færreste familier har penger til noe slikt. Men hvis derimot et barnepartoutkort kostet 1000-15000kr, og en voksen kunne få et partoutkort til 2000, så hadde det med en gang vært realistisk, 4000-5000kr. . Og nei, bataljonsfeltet passer ikke for alle, og særlig ikke en vanlig mann som går der med sine 2 sønner.

Penger er kanskje ikke noe problem for deg, men du bør ha litt innsikt. En student for eksempel, lever på 6800kr i måneden. De fleste får et par tusenlapper ekstra i form av jobb eller fra familie, men det er ikke mye penger å leve for. Selv droppet jeg ferie i fjor fordi jeg ikke hadde råd.


Jeg har mange av de samme meningene som Krøvel, ikke nødvendigvis nå, men kanskje litt for mange for din del sist omgang.
Nå må du prøve å ikke miste grepet her totalt, Stoffi. Jeg snakker om studenter, ikke om familer. Prøv å følg med, det blir lettere for alle parter om du gjør det. Skjønner du?
Nei, en student lever ikke på 6800 kroner mnd. Fåtallet av studenter gjør det, enten får de støtte hjemmefra, jobber, eller har oppsparte midler.

Quote from: Klaus_Brann on February 05, 2011, 18:14:22 PM
Quote from: nummer9 on February 05, 2011, 14:58:16 PM
Klaus: Det er ikke alle som føler at de passer på bataljonsfeltet. Jeg vil tro det gjerne gjelder mange som kan være i målgruppen for billetter til en noe lavere penge (jeg vet jeg er i denne gruppen). Hvorfor holder du fortsatt 2200kr frem som summen en må forholde seg til for å få partoutkort på stadion?


Det får etter min mening være deres problem. Det er ikke sånn at alle som står på bataljonsfeltet er en samla gruppering, langt i fram og det er mange der jeg ikke liker å identifisere meg med.

Jeg står der pga. det er best stemning der, og litt fordi det er billigst billetter der.
Hva er egentlig det store problemet? Blir man mobbet av venner hvis man sier man står der? Hvor går grensen? Er det greit å stå på øvre Hansa, fordi det ikke er på bataljonsfeltet? Selv om det bare er noen meter unna noen juletrær?


Quote from: Stoffi on February 05, 2011, 19:19:07 PM
Det får være deres problem? Det var ikke lite arrogant sagt heller. Jeg orker ikke stå på bataljonsfeltet lenger, de færreste ønsker å stå der. Det er fakta, og dermed blir det 4000kr. Grunnene kan være mange, jeg har mine og andre har sine. Av de 15-20 vennene jeg har som har pleid å gå på stadion, er det INGEN som ønsker å stå på bataljonsfeltet. Denne sesongen kjenner jeg ingen som har partoutkort. Du kan arrogant hevde at "da er det deres egen feil", men da kommer du ikke langt.

Dette er meget klønete uttalelser av deg, Klaus. Du bør ha forståelse for andre, se ting litt mer objektivt.


Haha, du er meg en god en Stoffi. Ja, det får virkelig være deres problem.
Jeg vet ikke om du trodde så mye på dine egne uttalelser at de ble sanne for deg, men jeg jobber altså ikke for Brann, så derfor føler jeg at jeg kan ta meg friheten til å gi min mening akkurat slik det passer meg. Veldig befriende.
Fakta som i en undersøkelse du har gjort? Hva er grunnen? Er det ok å stå på øvre Hansa??
Da kommer jeg ikke langt?
Selvfølgelig er det deres egen feil. Enten har du for få kjentfolk, eller så er alle de du kjenner like store medgangssupportere som deg.
Sist gang du var her var det vel ikke pengene som var grunnen til at du ikke fornyet partoutkortet...?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on February 05, 2011, 19:49:24 PM
Quote from: psv-hasund on February 05, 2011, 19:28:26 PM
Quote from: Stoffi on February 05, 2011, 13:31:06 PM
Quote from: Spelaren on February 05, 2011, 13:27:55 PM
Quote from: Stoffi on February 05, 2011, 13:24:50 PM
Her viser Algerøy, som kostet Brann 14 millioner(husker ikke eksakt sum) eller der rundt fordi han kjøpte inn supportereffekter som om vi skulle ha vunnet mesterligaen, VM og kjøpt Ronaldo + Rooney på en gang, en total mangel på respekt overfor supporterne.


Det var nok Lokøy som gjorde dette.



Her må jeg visst sjekke fakta bedre.

Beklager blingsingen.


Hadde dette vært gjort av en av de nevnte hadde det vel vært utilgivelig skandale......
Moralen blir da at Brann ikke burde ansatte Stoffi i en lederrolle i klubben?


Det er klart man ikke hadde gjort.
Hva angår Stoffis bestemor derimot...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: storB on February 05, 2011, 23:06:24 PM
Engelske lag (de under topp 7-8) har jo også merket de senere år at de har overpriset "produktet", og derfor sliter med glissne tribuner, dette har jo forsåvidt også gjeldt Serie A i en årrekke.


Når det kommer til Serie A er det også en del andre faktorer som spiller inn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bernu

Quote from: Klaus_Brann on February 06, 2011, 05:05:56 AM
Quote from: Stoffi on February 05, 2011, 19:19:07 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 05, 2011, 14:18:00 PM
Quote from: Stoffi on February 05, 2011, 13:30:13 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 04, 2011, 11:43:39 AM
Quote from: Utmedsnolken on February 04, 2011, 08:21:20 AM
Quote from: Klaus_Brann on February 04, 2011, 01:42:12 AM
Quote from: ostraume on February 03, 2011, 21:48:41 PM
Studenter, barn ogungdom som kan bli livsstidssupportere, men som aldri noensinne dukker opp på stadion.


At studenter ikke har råd er bare piss, det er prioritering, som alt annet.
Jeg er selv student, og klarer fint å fornye partoutkortet uten å forsake fyll & fanteri. Hvis man bryr seg nok, klarer man fint å få seg et partoutkort på Hansa. Bryr man seg ikke nok, får man nøye seg med en kamp i ny og ne, eller se den på tv.


Blir det noengang for dyrt for deg eller er det bare å ofre mer da? Det sier seg selv at folk som har andre interesser enn Brann må veie prisen og tiden av disse opp mot hverandre i jo dyrere Brann blir, jo lettere blir det å velge de vekk. Så kan folk beskylde de uten sesongkort for å ikke bry seg nok så mye de vil, men tilskuertallene vil ikke gå opp av den grunn


Selvfølgelig har jeg en smerteterskel, og den er nok høy, men partourkortet på Hansa koster virkelig ikke så mye.

Interesser som fylla mener du? De fleste studenter jeg kjenner, og det er en del, drar gjerne ut hver helg/eller/i tillegg til en dag midt i uka. Det sier seg selv at det fort går med en del penger på dette, og det er slik ofring jeg snakker om.
De fleste studenter jeg kjenner, jobber også ved siden av studiene, og er ikke så lutfattige som de gjerne vil gi inntrykk av for å få sympati.

Et p-kort på Hansa klarer de 95 % av alle studenter, hvis de vil det.


Til og med Krøvel er totalt uenig med deg her, noe du kan lese i bloggen hans. Du høres ut som om du jobber i Brann. Personlig kjenner jeg en hel haug med folk som velger å kjøpe enkeltbilletter til noen kamper i stedet for partoutkort fordi det rett og slett er for dyrt.


Hva i alle dager har det med mitt innlegg å gjøre, Stoffi? Krøvel sitter ikke på noen fasit, han har sin mening og jeg har min mening.

Ja, litt over 2000 kroner i året er en voldsomt stor sum i dette fattige landet vi bor i.



Jeg drar inn Krøvel her fordi det ofte virker som om du er som assistenttreneren på fotballaget til Pndus. Du gjentar det Krøvel sier.
Du ser verden fra et veldig snevert synspunkt. Du bør ta inn over deg at alle ikke har nok penger til alt, det finnes i følge EU 600000 personer som er definert fattig i Norge. Tenk deg en familie som vil dra på stadion, kanskje en far og 2 sønner. Det blir fort 12000kr for 3 partoutkort det. De færreste familier har penger til noe slikt. Men hvis derimot et barnepartoutkort kostet 1000-15000kr, og en voksen kunne få et partoutkort til 2000, så hadde det med en gang vært realistisk, 4000-5000kr. . Og nei, bataljonsfeltet passer ikke for alle, og særlig ikke en vanlig mann som går der med sine 2 sønner.

Penger er kanskje ikke noe problem for deg, men du bør ha litt innsikt. En student for eksempel, lever på 6800kr i måneden. De fleste får et par tusenlapper ekstra i form av jobb eller fra familie, men det er ikke mye penger å leve for. Selv droppet jeg ferie i fjor fordi jeg ikke hadde råd.


Nei, en student lever ikke på 6800 kroner mnd. Fåtallet av studenter gjør det, enten får de støtte hjemmefra, jobber, eller har oppsparte midler.


Nå driter du deg bare ut her.
Hvordan i helvete kan du sitte her og si at fåtallet av studenter gjør det ?
Kjenner du alle studenter i Bergen?
Alle på BI ? NHH? UIB? HIB?
Du kan ikke komme med en slik påstand. Det blir bare usakelig.
MANGE studenter lever garantert på de får i lån/stipend. Mange tar seg ikke tid til jobb fordi studiene tar for mye tid.
Jeg kjenner mange. Som hverken får støtte hjemmefra, jobber eller har spart opp midler.
Du kan dessverre ikke samle 20 000 studenter under en og samme uttalelse.
HANSA - Z

crm

Det blir jo helt meningsløst å diskutere hvordan eksempelvis en student kan greie å få råd til partoutkort, så lenge problemet er at veldig få faktisk kjøper partoutkort. Klaus sin argumentasjon er litt den samme som Brann / Daffy sin: "Folk burde ta seg råd til dette (spesielt når man ser hvilke andre dumme ting "folk" bruker penger på)".

Dette kan man selvsagt tenke inni seg og fundere på, men i denne diskusjonen må det eneste interessante være å konstatere det faktum AT altfor få kjøper partoutkort og billett og deretter diskutere HVORDAN det kan tilrettelegges for at flere rent faktisk vil kjøpe partoutkort og billetter. Ganske enkelt.

Om man er moralsk oppgitt over at "folk" ikke investerer nok, er det en privat sak, ikke en debattsak.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: crm on February 06, 2011, 09:23:25 AMog deretter diskutere HVORDAN det kan tilrettelegges for at flere rent faktisk vil kjøpe partoutkort og billetter. Ganske enkelt.


Det "enkleste" hadde vært å fått Brann inn i gullkampen igjen. Da er penger tilsynelatende ikke noe problem, hverken for den ene eller den andre målgruppen.

Men det kan vi se langt etter på noen år. Så det skal bli spennende å se om Brann nedverdiger seg til å ha litt større differanse på prisene sine i årene som kommer. De ser jo ut til å være svært stolte over at prisene er noenlunde like over hele Stadion.
Rød makt på Hansa

crm

Quote from: Nixon on February 06, 2011, 09:49:06 AM
Quote from: crm on February 06, 2011, 09:23:25 AMog deretter diskutere HVORDAN det kan tilrettelegges for at flere rent faktisk vil kjøpe partoutkort og billetter. Ganske enkelt.


Det "enkleste" hadde vært å fått Brann inn i gullkampen igjen. Da er penger tilsynelatende ikke noe problem, hverken for den ene eller den andre målgruppen.


Det som overrasker er at Brann har regnet seg frem til at "folk" vil / bør betale det samme for et bunnlag som et topplag. Det logiske - dersom man skal ta utgangspunkt i en kalkyletenkning - må være en gylden middelvei. Altså hvor nivået ligger et sted hvor det er "litt for billig" å se en gullkandidat og "litt for dyrt" å se et lag på nedre halvdel.

Jeg har i 2010-sesongen sittet både på Hansa og Nye Sitte. Det er etter min mening veldig kjedelig å sitte på langsiden, men ser man objektivt på det er det helt urimelig at plassene skal koste det samme. På Nye Sitte har man myke seter, gode toalettfasiliteter, stort vrimleareal, gode kiosker, god utsikt. På Hansa: Vel...
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on February 06, 2011, 09:49:06 AM
Quote from: crm on February 06, 2011, 09:23:25 AMog deretter diskutere HVORDAN det kan tilrettelegges for at flere rent faktisk vil kjøpe partoutkort og billetter. Ganske enkelt.


Det "enkleste" hadde vært å fått Brann inn i gullkampen igjen. Da er penger tilsynelatende ikke noe problem, hverken for den ene eller den andre målgruppen.

Men det kan vi se langt etter på noen år. Så det skal bli spennende å se om Brann nedverdiger seg til å ha litt større differanse på prisene sine i årene som kommer. De ser jo ut til å være svært stolte over at prisene er noenlunde like over hele Stadion.


Er problemstillingen om det er synd eller ikke på folk som ikke får gått på Stadion fordi de ikke har råd - eller tar seg råd? Og om grunnen er at de faktisk ikke har råd, eller om de prioriterer feil?

Eller er problemstillingen som den burde være; at Brann ikke trekker publikum lenger?
Legg ned hele klubben!

crm

Quote from: krøvel vellevold on February 06, 2011, 10:16:17 AM
Eller er problemstillingen som den burde være; at Brann ikke trekker publikum lenger?


Jepp, det var mitt poeng. Alle andre problemstillinger er rimelig uvesentlige.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

abe78

.og husk!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Er det ingen som reagerer på Algerøys uttalelse om RBK i dagens BA?
Legg ned hele klubben!

nero

Har ikke lest papir-BA, men han må da vel mene RBKs europafiasko? Eller er han virkelig så til de grader på bærtur?
Lions led by donkeys.

vebo

Quote from: bernu on February 06, 2011, 07:48:51 AM

Quote from: Klaus_Brann on February 06, 2011, 05:05:56 AM

Nei, en student lever ikke på 6800 kroner mnd. Fåtallet av studenter gjør det, enten får de støtte hjemmefra, jobber, eller har oppsparte midler.


Nå driter du deg bare ut her.
Hvordan i helvete kan du sitte her og si at fåtallet av studenter gjør det ?
Kjenner du alle studenter i Bergen?
Alle på BI ? NHH? UIB? HIB?
Du kan ikke komme med en slik påstand. Det blir bare usakelig.
MANGE studenter lever garantert på de får i lån/stipend. Mange tar seg ikke tid til jobb fordi studiene tar for mye tid.
Jeg kjenner mange. Som hverken får støtte hjemmefra, jobber eller har spart opp midler.
Du kan dessverre ikke samle 20 000 studenter under en og samme uttalelse.



6 av 10 studenter jobber, hvor mange som får støtte hjemmefra har jeg ikke tall på, men det varierer selvsagt hvordan støtten er. Ikke alle får rene kontanter fra foreldre, men kanskje foreldre dekker mobilregning eller andre faste utgifter som igjen frigjør midler. Det var forresten pr 2010 26500 avtalestudenter i Bergen (SiB), i tillegg kommer BI og fagskolene med noen tusen til.
Tiocfaidh ár lá

Kalinkasvingen

Jeg hadde reagert mer om han sa noe fornuftig.
Han og Gorm burde vel startet opp sistnevntes gamle popgruppe Katastrofe, og turnert veldig langt vekke noen år.
39 seire, 20 uavgjorte og 1 tap for RBK siste to år. De burde jo nesten betalt folk for å stille på kamp:-)

storB

Quote from: krøvel vellevold on February 06, 2011, 10:56:24 AM
Er det ingen som reagerer på Algerøys uttalelse om RBK i dagens BA?


All mediaomtale er god mediaomtale..;) Blir liksom ikke overasket lenger
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

BojeN

Quote from: vebo on February 06, 2011, 11:40:45 AM
Quote from: bernu on February 06, 2011, 07:48:51 AM

Quote from: Klaus_Brann on February 06, 2011, 05:05:56 AM

Nei, en student lever ikke på 6800 kroner mnd. Fåtallet av studenter gjør det, enten får de støtte hjemmefra, jobber, eller har oppsparte midler.


Nå driter du deg bare ut her.
Hvordan i helvete kan du sitte her og si at fåtallet av studenter gjør det ?
Kjenner du alle studenter i Bergen?
Alle på BI ? NHH? UIB? HIB?
Du kan ikke komme med en slik påstand. Det blir bare usakelig.
MANGE studenter lever garantert på de får i lån/stipend. Mange tar seg ikke tid til jobb fordi studiene tar for mye tid.
Jeg kjenner mange. Som hverken får støtte hjemmefra, jobber eller har spart opp midler.
Du kan dessverre ikke samle 20 000 studenter under en og samme uttalelse.



6 av 10 studenter jobber, hvor mange som får støtte hjemmefra har jeg ikke tall på, men det varierer selvsagt hvordan støtten er. Ikke alle får rene kontanter fra foreldre, men kanskje foreldre dekker mobilregning eller andre faste utgifter som igjen frigjør midler. Det var forresten pr 2010 26500 avtalestudenter i Bergen (SiB), i tillegg kommer BI og fagskolene med noen tusen til.


Mange av disse er tilflyttet fra andre deler av landet, og uaktuell som partoukorthavere av den grunn. Vil tro tallet på "lokale" studenter som jobber er en god del høyere enn 6/10. Er selv student og så og si alle jeg kjenner som studerer fra Bergen jobber ved siden av.

Men er likevel enig at 4000 kan oppleves som altfor mye for en student, og at tallet på studenter som hadde tatt seg råd til et partoutkort hadde vært en god del høyere med lavere priser. Problemet er jo ikke de som "klarer" og betale uansett pris, men de som er i stuss om de skal kjøpe eller ikke.
ojeN

steinbygger

Er det riktig å si at prisene ikke er differensiert i dag? De på spv tribunen har jo betalt en drøy pris for å kunne kjøpe partoutkort i 3/5/10 år fremover. Dette kommer jo i tillegg til partoutkortprisen og må således regnes som en del av det de betaler for partoutkortet.

skuteviken

Ja et helt unødvendig sidespor og er ved siden av poenget. Det hjelper ikke at noen forteller at, du ikke bryr deg nok til å betale det jeg er villig til å ofre. Vi må se på måter for hvordan folk tar seg råd, og per i dag så er prisene helt hinsides, og det er helt på sin plass å sammenligne med andre klubber i Norge.

Jeg kjenner og at blodåren i pannen blir stor av at noen ler av 2410 eller 3960 for den del, som en enkel sum og betale, for så legge ut om at foreldre betaler mobilregning og sender penger når sønn er i trøbbel, det blir et sidespor uansett.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Algerøy er feilsitert angående RBKs forferdelige resultater. Han har ment RBKs 5.plasser i 2007 og 2008. Jeg har snakket med journalisten, så den saken er grei.

Men uansett, han henviser til at RBKs priser likevel ikke ble satt ned, til tross for disse "forferdelige resultatene". Men han glemmer at:

1) RBK hadde hhv nesten 20000 (rekord) og nesten 19000 i snitt disse to sesongene.
2) RBK-fansen etter gull i 13 av de siste 14 årene ennå ikke hadde rukket å få klubben opp i halsen.
3) At RBK allerede hadde ganske gunstige priser i forhold til det Brann har i dag.

Og det mest fantastiske: Hvorfor er han så opptatt av å sammenligne med RBK, når han selv har sagt at man ikke kan sammenligne med andre klubber?
Legg ned hele klubben!

Gulløl

February 06, 2011, 13:11:09 PM #778 Last Edit: February 06, 2011, 13:40:29 PM by Gulløl
Quote from: steinbygger on February 06, 2011, 12:09:36 PM
Er det riktig å si at prisene ikke er differensiert i dag? De på spv tribunen har jo betalt en drøy pris for å kunne kjøpe partoutkort i 3/5/10 år fremover. Dette kommer jo i tillegg til partoutkortprisen og må således regnes som en del av det de betaler for partoutkortet.

Et viktig poeng du påpeker der som ikke er tatt med i diskusjonen tidligere. Jeg er halvveis i en 2-års avtale på Sp.Vest for noen partoutkort. Inklusiv med leie av setet betaler vi 375 kr pr.billett og det for ganske dårlige plasser på en av de nederste radene mot enden av tribunen. Prisen gjelder uansett om vi har med barn eller ikke. Så Brann har god spredning i billettprisene, det er ikke så jevnt som Algerøy påpeker. "Fordeler" med navn på setet og mer kiosker betyr minimalt, de fleste betaler hovedsaklig for det som skjer på banen. Om det ikke blir en sportslig åpenbaring i denne sesongen blir det nok tilbake til enkeltbilletter på BT for meg fra neste år der en betaler 165 kr pr.billett som er under halv pris.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: BojeN on February 06, 2011, 11:55:25 AM
Quote from: vebo on February 06, 2011, 11:40:45 AM
Quote from: bernu on February 06, 2011, 07:48:51 AM

Quote from: Klaus_Brann on February 06, 2011, 05:05:56 AM

Nei, en student lever ikke på 6800 kroner mnd. Fåtallet av studenter gjør det, enten får de støtte hjemmefra, jobber, eller har oppsparte midler.


Nå driter du deg bare ut her.
Hvordan i helvete kan du sitte her og si at fåtallet av studenter gjør det ?
Kjenner du alle studenter i Bergen?
Alle på BI ? NHH? UIB? HIB?
Du kan ikke komme med en slik påstand. Det blir bare usakelig.
MANGE studenter lever garantert på de får i lån/stipend. Mange tar seg ikke tid til jobb fordi studiene tar for mye tid.
Jeg kjenner mange. Som hverken får støtte hjemmefra, jobber eller har spart opp midler.
Du kan dessverre ikke samle 20 000 studenter under en og samme uttalelse.



6 av 10 studenter jobber, hvor mange som får støtte hjemmefra har jeg ikke tall på, men det varierer selvsagt hvordan støtten er. Ikke alle får rene kontanter fra foreldre, men kanskje foreldre dekker mobilregning eller andre faste utgifter som igjen frigjør midler. Det var forresten pr 2010 26500 avtalestudenter i Bergen (SiB), i tillegg kommer BI og fagskolene med noen tusen til.


Mange av disse er tilflyttet fra andre deler av landet, og uaktuell som partoukorthavere av den grunn. Vil tro tallet på "lokale" studenter som jobber er en god del høyere enn 6/10. Er selv student og så og si alle jeg kjenner som studerer fra Bergen jobber ved siden av.

Men er likevel enig at 4000 kan oppleves som altfor mye for en student, og at tallet på studenter som hadde tatt seg råd til et partoutkort hadde vært en god del høyere med lavere priser. Problemet er jo ikke de som "klarer" og betale uansett pris, men de som er i stuss om de skal kjøpe eller ikke.


Og hvis de ikke jobber ved siden av, får de støtte hjemmefra, eller så jobber de i feriene og har da oppsparte midler.
Sånn er det nok.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Stoffi

Quote from: Klaus_Brann on February 06, 2011, 05:05:56 AM
Quote from: Stoffi on February 05, 2011, 19:19:07 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 05, 2011, 14:18:00 PM
Quote from: Stoffi on February 05, 2011, 13:30:13 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 04, 2011, 11:43:39 AM
Quote from: Utmedsnolken on February 04, 2011, 08:21:20 AM
Quote from: Klaus_Brann on February 04, 2011, 01:42:12 AM
Quote from: ostraume on February 03, 2011, 21:48:41 PM
Studenter, barn ogungdom som kan bli livsstidssupportere, men som aldri noensinne dukker opp på stadion.


At studenter ikke har råd er bare piss, det er prioritering, som alt annet.
Jeg er selv student, og klarer fint å fornye partoutkortet uten å forsake fyll & fanteri. Hvis man bryr seg nok, klarer man fint å få seg et partoutkort på Hansa. Bryr man seg ikke nok, får man nøye seg med en kamp i ny og ne, eller se den på tv.


Blir det noengang for dyrt for deg eller er det bare å ofre mer da? Det sier seg selv at folk som har andre interesser enn Brann må veie prisen og tiden av disse opp mot hverandre i jo dyrere Brann blir, jo lettere blir det å velge de vekk. Så kan folk beskylde de uten sesongkort for å ikke bry seg nok så mye de vil, men tilskuertallene vil ikke gå opp av den grunn


Selvfølgelig har jeg en smerteterskel, og den er nok høy, men partourkortet på Hansa koster virkelig ikke så mye.

Interesser som fylla mener du? De fleste studenter jeg kjenner, og det er en del, drar gjerne ut hver helg/eller/i tillegg til en dag midt i uka. Det sier seg selv at det fort går med en del penger på dette, og det er slik ofring jeg snakker om.
De fleste studenter jeg kjenner, jobber også ved siden av studiene, og er ikke så lutfattige som de gjerne vil gi inntrykk av for å få sympati.

Et p-kort på Hansa klarer de 95 % av alle studenter, hvis de vil det.


Til og med Krøvel er totalt uenig med deg her, noe du kan lese i bloggen hans. Du høres ut som om du jobber i Brann. Personlig kjenner jeg en hel haug med folk som velger å kjøpe enkeltbilletter til noen kamper i stedet for partoutkort fordi det rett og slett er for dyrt.


Hva i alle dager har det med mitt innlegg å gjøre, Stoffi? Krøvel sitter ikke på noen fasit, han har sin mening og jeg har min mening.

Ja, litt over 2000 kroner i året er en voldsomt stor sum i dette fattige landet vi bor i.



Jeg drar inn Krøvel her fordi det ofte virker som om du er som assistenttreneren på fotballaget til Pndus. Du gjentar det Krøvel sier.
Du ser verden fra et veldig snevert synspunkt. Du bør ta inn over deg at alle ikke har nok penger til alt, det finnes i følge EU 600000 personer som er definert fattig i Norge. Tenk deg en familie som vil dra på stadion, kanskje en far og 2 sønner. Det blir fort 12000kr for 3 partoutkort det. De færreste familier har penger til noe slikt. Men hvis derimot et barnepartoutkort kostet 1000-15000kr, og en voksen kunne få et partoutkort til 2000, så hadde det med en gang vært realistisk, 4000-5000kr. . Og nei, bataljonsfeltet passer ikke for alle, og særlig ikke en vanlig mann som går der med sine 2 sønner.

Penger er kanskje ikke noe problem for deg, men du bør ha litt innsikt. En student for eksempel, lever på 6800kr i måneden. De fleste får et par tusenlapper ekstra i form av jobb eller fra familie, men det er ikke mye penger å leve for. Selv droppet jeg ferie i fjor fordi jeg ikke hadde råd.


Jeg har mange av de samme meningene som Krøvel, ikke nødvendigvis nå, men kanskje litt for mange for din del sist omgang.
Nå må du prøve å ikke miste grepet her totalt, Stoffi. Jeg snakker om studenter, ikke om familer. Prøv å følg med, det blir lettere for alle parter om du gjør det. Skjønner du?
Nei, en student lever ikke på 6800 kroner mnd. Fåtallet av studenter gjør det, enten får de støtte hjemmefra, jobber, eller har oppsparte midler.

Quote from: Klaus_Brann on February 05, 2011, 18:14:22 PM
Quote from: nummer9 on February 05, 2011, 14:58:16 PM
Klaus: Det er ikke alle som føler at de passer på bataljonsfeltet. Jeg vil tro det gjerne gjelder mange som kan være i målgruppen for billetter til en noe lavere penge (jeg vet jeg er i denne gruppen). Hvorfor holder du fortsatt 2200kr frem som summen en må forholde seg til for å få partoutkort på stadion?


Det får etter min mening være deres problem. Det er ikke sånn at alle som står på bataljonsfeltet er en samla gruppering, langt i fram og det er mange der jeg ikke liker å identifisere meg med.

Jeg står der pga. det er best stemning der, og litt fordi det er billigst billetter der.
Hva er egentlig det store problemet? Blir man mobbet av venner hvis man sier man står der? Hvor går grensen? Er det greit å stå på øvre Hansa, fordi det ikke er på bataljonsfeltet? Selv om det bare er noen meter unna noen juletrær?


Quote from: Stoffi on February 05, 2011, 19:19:07 PM
Det får være deres problem? Det var ikke lite arrogant sagt heller. Jeg orker ikke stå på bataljonsfeltet lenger, de færreste ønsker å stå der. Det er fakta, og dermed blir det 4000kr. Grunnene kan være mange, jeg har mine og andre har sine. Av de 15-20 vennene jeg har som har pleid å gå på stadion, er det INGEN som ønsker å stå på bataljonsfeltet. Denne sesongen kjenner jeg ingen som har partoutkort. Du kan arrogant hevde at "da er det deres egen feil", men da kommer du ikke langt.

Dette er meget klønete uttalelser av deg, Klaus. Du bør ha forståelse for andre, se ting litt mer objektivt.


Haha, du er meg en god en Stoffi. Ja, det får virkelig være deres problem.
Jeg vet ikke om du trodde så mye på dine egne uttalelser at de ble sanne for deg, men jeg jobber altså ikke for Brann, så derfor føler jeg at jeg kan ta meg friheten til å gi min mening akkurat slik det passer meg. Veldig befriende.
Fakta som i en undersøkelse du har gjort? Hva er grunnen? Er det ok å stå på øvre Hansa??
Da kommer jeg ikke langt?
Selvfølgelig er det deres egen feil. Enten har du for få kjentfolk, eller så er alle de du kjenner like store medgangssupportere som deg.
Sist gang du var her var det vel ikke pengene som var grunnen til at du ikke fornyet partoutkortet...?


Helt seriøst, Klaus. Nå driter du deg ut igjen.

http://www.utdanningsmagasinet.no/Studier-det-praktiske/Laan/Stoetten-fra-Laanekassen-strekker-ikke-til

140000kr har altså en student å bruke i året, men man må og huske på at mange ligger langt under dette.
Gjennonsnittslønnen i Norge ligger vel på 400000kr eller noe deriblant, men dette betyr ikke at alle tjener så godt, i tilfelle du skulle lure.

140000kr er ikke noe særlig å leve for, og da blir en utgift på 4000kr veldig mye. Da går man heller på noen enkeltkamper, for å se Hønefoss eller Odd er noe faktisk mange(ja, tilskuertallet er lavere på kamper mot drittlag) ikke har et stort behov for å se.

Men her vil du vel hevde at de er noen jævla medgangssupportere og ikke fortjener å se Brann?

Dessverre er det ikke så svart og hvitt.

Alle har en smerteterskel.

I England for eksempel, vokser en hel generasjon i enkelte tilfeller opp med å se hjemmelaget sitt fra puber i stedet for å gå på stadion, rett og slett fordi det er for dyrt. "De kan jo lett spare, droppe mat 2 uker, skippe ferien sin, hvis de var ekte supportere", ville kanskje du hevdet. Det er dessverre ikke så enkelt.

Alt handler om prioriteringer. Skal man prioritere å spise mat eller partoutkort? Skal man prioritere å leve kjipt et par måneder eller partoutkort? Desto tyngre man må prioritere, desto færre velger partoutkortet, spesielt med dagens ledelse. Slik er det bare, Klaus.

Etter det jeg hører, Klaus, så har du hverken barn eller har studert(ikke det at det er noe negativt i seg selv), så kanskje det bidrar til at du ikke helt greier å se perspektivet. 4000kr for meg personlig er penger jeg ikke har råd til å bruke nå, i så fall må jeg droppe sommerferien.


Forøvrig vet jeg(og alle andre) at de færreste av stadiongjengerne ønsker å stå på bataljonsfeltet. Kan du tenke deg hvorfor alle vet dette?












Krøvel, jeg reagerer sterkt på Algerøy sine uttalelser, selv etter at du modifiserte de. Hvilken realitet lever den mannen i? Det er direkte hårreisende at en slik mann sitter på et sånt ansvar.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Klaus_Brann

Quote from: Stoffi on February 06, 2011, 14:34:24 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 06, 2011, 05:05:56 AM

Haha, du er meg en god en Stoffi. Ja, det får virkelig være deres problem.
Jeg vet ikke om du trodde så mye på dine egne uttalelser at de ble sanne for deg, men jeg jobber altså ikke for Brann, så derfor føler jeg at jeg kan ta meg friheten til å gi min mening akkurat slik det passer meg. Veldig befriende.
Fakta som i en undersøkelse du har gjort? Hva er grunnen? Er det ok å stå på øvre Hansa??
Da kommer jeg ikke langt?
Selvfølgelig er det deres egen feil. Enten har du for få kjentfolk, eller så er alle de du kjenner like store medgangssupportere som deg.
Sist gang du var her var det vel ikke pengene som var grunnen til at du ikke fornyet partoutkortet...?


Helt seriøst, Klaus. Nå driter du deg ut igjen.

http://www.utdanningsmagasinet.no/Studier-det-praktiske/Laan/Stoetten-fra-Laanekassen-strekker-ikke-til

140000kr har altså en student å bruke i året, men man må og huske på at mange ligger langt under dette.
Gjennonsnittslønnen i Norge ligger vel på 400000kr eller noe deriblant, men dette betyr ikke at alle tjener så godt, i tilfelle du skulle lure.

140000kr er ikke noe særlig å leve for, og da blir en utgift på 4000kr veldig mye. Da går man heller på noen enkeltkamper, for å se Hønefoss eller Odd er noe faktisk mange(ja, tilskuertallet er lavere på kamper mot drittlag) ikke har et stort behov for å se.

Men her vil du vel hevde at de er noen jævla medgangssupportere og ikke fortjener å se Brann?

Dessverre er det ikke så svart og hvitt.

Alle har en smerteterskel.

I England for eksempel, vokser en hel generasjon i enkelte tilfeller opp med å se hjemmelaget sitt fra puber i stedet for å gå på stadion, rett og slett fordi det er for dyrt. "De kan jo lett spare, droppe mat 2 uker, skippe ferien sin, hvis de var ekte supportere", ville kanskje du hevdet. Det er dessverre ikke så enkelt.

Alt handler om prioriteringer. Skal man prioritere å spise mat eller partoutkort? Skal man prioritere å leve kjipt et par måneder eller partoutkort? Desto tyngre man må prioritere, desto færre velger partoutkortet, spesielt med dagens ledelse. Slik er det bare, Klaus.

Etter det jeg hører, Klaus, så har du hverken barn eller har studert(ikke det at det er noe negativt i seg selv), så kanskje det bidrar til at du ikke helt greier å se perspektivet. 4000kr for meg personlig er penger jeg ikke har råd til å bruke nå, i så fall må jeg droppe sommerferien.

Forøvrig vet jeg(og alle andre) at de færreste av stadiongjengerne ønsker å stå på bataljonsfeltet. Kan du tenke deg hvorfor alle vet dette?


Smart å linke til en artikkel som bygger opp under det jeg sier, for så å si at jeg driter meg ut:)
For endte gang må jeg presisere at jeg ikke snakker om 4000, men altså det billigste partoutkortet på stadion, som er på bataljonsfeltet.
Det er ikke så lett å få med seg detaljer, men prøv.

At du ikke vil stå der endrer ikke det faktum at det er det billigste partoutkortet.
Slutt å late som det er pga. pris du ikke går på stadion, eller bestem deg for hva du mener!
Jeg snakker her KUN om STUDENTER.
Jeg har andre utgiftsposter som er større en studielånet, så jo, jeg har ingen problemer med å forstå dette.

Du må gjerne forklare meg hvorfor.
I samme slengen kan du gjerne forklare forskjellen mellom å stå på bataljonsfeltet og øvre Hansa.
Er det greit å stå der?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Dette er et sidespor og totalt uinteressant. Det irriterer meg og at enkelte her inne tror alle er født med en sølvskje i munnen. Langhår var inne på det tidligere i tråden, det er blitt en debatt om hvem som kan ofre mest for Brann, der en debattant la ut om hvor enkelt det var å betale partoutkortet. Vi må prøve å fenge så mange som mulig her. Jeg syns prisene på Stadion er greie med 07-tilstander. Algerøy innrømmer det selv i et epostsvar som står i kommentarfeltet i Brannbloggen - Brann kommer til å sette ned prisene i 2012 om vi havner på nedre del av tabellen. Det som er synd er at jeg tror det er ødeleggende og bygge ned klubben, det er som i forretninger ellers enklere å beholde kunder enn å få nye/hente tilbake tapte.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on February 06, 2011, 15:51:04 PM
Dette er et sidespor og totalt uinteressant. Det irriterer meg og at enkelte her inne tror alle er født med en sølvskje i munnen. Langhår var inne på det tidligere i tråden, det er blitt en debatt om hvem som kan ofre mest for Brann, der en debattant la ut om hvor enkelt det var å betale partoutkortet. Vi må prøve å fenge så mange som mulig her. Jeg syns prisene på Stadion er greie med 07-tilstander. Algerøy innrømmer det selv i et epostsvar som står i kommentarfeltet i Brannbloggen - Brann kommer til å sette ned prisene i 2012 om vi havner på nedre del av tabellen. Det som er synd er at jeg tror det er ødeleggende og bygge ned klubben, det er som i forretninger ellers enklere å beholde kunder enn å få nye/hente tilbake tapte.



Pussig det der med 2012. I sine svar til meg på sin egen blogg, forsvarer han prisene 100 % etter en sesong der Brann kom på 13.plass, og etter at vi i de to sesongene i forkant også floppet. Men i 2012 skal prisene ned, bare vi havner "på nedre halvdel" - altså 9.plass eller dårligere... For øvrig er jo e-post-svaret det vises til i kommentarfeltet på min blogg, skrevet før han skrev sin blogg på brann.no.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on February 06, 2011, 13:03:21 PM
Algerøy er feilsitert angående RBKs forferdelige resultater. Han har ment RBKs 5.plasser i 2007 og 2008. Jeg har snakket med journalisten, så den saken er grei.

Men uansett, han henviser til at RBKs priser likevel ikke ble satt ned, til tross for disse "forferdelige resultatene". Men han glemmer at:

1) RBK hadde hhv nesten 20000 (rekord) og nesten 19000 i snitt disse to sesongene.
2) RBK-fansen etter gull i 13 av de siste 14 årene ennå ikke hadde rukket å få klubben opp i halsen.
3) At RBK allerede hadde ganske gunstige priser i forhold til det Brann har i dag.

Og det mest fantastiske: Hvorfor er han så opptatt av å sammenligne med RBK, når han selv har sagt at man ikke kan sammenligne med andre klubber?


Algerøy er så langt ute på bærtur nå at Brann bør vurdere å sende ham på en toukers til Kanariøyene for å få klarnet tankene. Eventuelt hente inn en av disse mentale sparrepartnerne man av og til henter inn for å snakke med spillergruppen.

Han kan jo også sjekke hva RBK gjorde etter disse to forferdelige sesongene, som bl.a. inkluderte gruppespill i både CL og EL, samt 16.delsfinale mot Fiorentina. De tok grep og brukte (ifølge Skutle) 77 millioner på spillerkjøp og signeringer; bl.a. hentet de Jarstein, Lustig, Dorsin, Annan, Demidov, Stadsgaard og Erik Hamrén. Rosenborg var plutselig like store gullfavoritter igjen som de var på 90-tallet.

Hvilke sammenlignbare grep har Brann gjort for å snu motgang til optimisme..?

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on February 06, 2011, 13:03:21 PM

2) RBK-fansen etter gull i 13 av de siste 14 årene ennå ikke hadde rukket å få klubben opp i halsen.



Bare litt flisespikkeri. Er det ikke gull i 12/13 av de siste 14/15 årene med tanke på at både Brann og Engen har vunnet i løpet av den tiden?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

February 06, 2011, 17:24:52 PM #786 Last Edit: February 06, 2011, 17:30:10 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on February 06, 2011, 17:24:16 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 06, 2011, 13:03:21 PM

2) RBK-fansen etter gull i 13 av de siste 14 årene ennå ikke hadde rukket å få klubben opp i halsen.



Bare litt flisespikkeri. Er det ikke gull i 12/13 av de siste 14/15 årene med tanke på at både Brann og Engen har vunnet i løpet av den tiden?


Gull i 14 av de siste 16, skal det være etter 5.plassen deres i 2007. (13 på rad + 2006 - og ikke gull i 2005 og 2007).
Gull i 14 av de siste 17, skal det være etter 5.plassen deres i 2008. (13 på rad + 2006 - og ikke gull i 2005, 2007 og 2008).
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Quote from: krøvel vellevold on February 06, 2011, 17:24:52 PM


det der ble jo fryktelig billige billetter. Spesielt sentralt på langside kan det godt koste 4000 og ikke være noen form for rabattering. Litt penger skal de jo også tjene
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on February 06, 2011, 17:36:24 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 06, 2011, 17:24:52 PM


det der ble jo fryktelig billige billetter. Spesielt sentralt på langside kan det godt koste 4000 og ikke være noen form for rabattering. Litt penger skal de jo også tjene


Ja, kanskje ikke studentrabatt og honnørrabatt sentralt på langsiden. Og kanskje ikke så mye som 50 % rabatt for barn der heller. Men likevel så bør man forsøke å få flest mulig ferdre/mødre til å ta med ungene sine på kamp, uten at de enten trenger å ruinere seg - eller må flytte til de dårligste plassene.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on February 06, 2011, 16:26:12 PMPussig det der med 2012. I sine svar til meg på sin egen blogg, forsvarer han prisene 100 % etter en sesong der Brann kom på 13.plass, og etter at vi i de to sesongene i forkant også floppet. Men i 2012 skal prisene ned, bare vi havner "på nedre halvdel" - altså 9.plass eller dårligere...


Så de er på glid? Nå skal det jo i rettferdighetens navn sies at Brann i noen år har fryst prisene for de som har betalt innen en viss frist, så litt fokus har de hatt på dårlige resultater tidligere også. Men nå kan det altså være lys i tunnelen i forhold til prisene. Det er jo bra. Selv om en 8. plass neppe gir den helt store entusiasme og betalingsvilje frem mot 2012-sesongen.
Rød makt på Hansa

psv-hasund

Jeg synes også det er for billig. Barnebilletter på hele stadion for at alle skal ha mulighet til å rekruttere nye supportere, men honnør/student bare på "dårlige" plasser. Vi har ikke veldig dårlige plasser på stadion sånn som endel andre lag har.

SPV tribunen er og skal være dyrest.

Søndre tribune har en kiosk på deling for alle, de har elendige toalett fasilliteter og stolper som skjuler for utsikten. Jeg har frivillig flyttet fra Søndre og til øvre Hansa (og betaler samme pris) for å kunne oppføre meg som jeg vil og for at jeg mener det er bedre eller like gode plasser. Jeg er derfor ikke helt med på at det skal være så mye billigere på kortsiden enn på langsiden (søndre). Jeg er enig i 3500 og 2000 som priser, og gjerne kr. 1.000,- for barn opp til 16 år. Dette kan også inkludere medlemskap i Brann Ung prosjektet.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on February 06, 2011, 19:20:18 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 06, 2011, 16:26:12 PMPussig det der med 2012. I sine svar til meg på sin egen blogg, forsvarer han prisene 100 % etter en sesong der Brann kom på 13.plass, og etter at vi i de to sesongene i forkant også floppet. Men i 2012 skal prisene ned, bare vi havner "på nedre halvdel" - altså 9.plass eller dårligere...


Så de er på glid? Nå skal det jo i rettferdighetens navn sies at Brann i noen år har fryst prisene for de som har betalt innen en viss frist, så litt fokus har de hatt på dårlige resultater tidligere også. Men nå kan det altså være lys i tunnelen i forhold til prisene. Det er jo bra. Selv om en 8. plass neppe gir den helt store entusiasme og betalingsvilje frem mot 2012-sesongen.


"Frysingen" er ikke HELT reell. Det er 75 kroner dyrere for dem som var tidlig ute i år kontra tidlig ute i fjor. I 2009 økte prisen tilsvarende de to kampene som kom ekstra, mener jeg å huske. Selsagt kan man argumentere med at "selvfølgelig, for da fikk man jo to ekstra kamper" - men har man ikke råd til de to ekstra kampene, så har man ikke råd. Eller sagt på en annen måte: Hadde Brann spilt 30 hjemmekamper i året (i stedet for 15), hadde de da solgt like mange p-kort hvis også prisen ble dobbel? Man får gjerne like mye/lite igjen for pengene pr kamp, men det er likevel en høyere pris å punge ut. De kunne f.eks. økt prisen med "én kamp" før 2009-sesongen.

Halve momsøkningen kunne de jo også tatt selv (for dem som fornyet etter fristen), sånn at ikke hele "momsregningen" havner hos publikum. Vil f.eks. Brann dekke momsen for dem som er tidlig ute også i 2012, eller var dette bare en engangsgreie siden det var første sesongen med moms?

Hva med å innføre nedbetaling over 3 mnd, 6 mnd eller 12 mnd, for et lite gebyr pr mnd? Flere klubber har slike ordninger.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: psv-hasund on February 06, 2011, 19:32:15 PM
Jeg synes også det er for billig. Barnebilletter på hele stadion for at alle skal ha mulighet til å rekruttere nye supportere, men honnør/student bare på "dårlige" plasser. Vi har ikke veldig dårlige plasser på stadion sånn som endel andre lag har.

SPV tribunen er og skal være dyrest.

Søndre tribune har en kiosk på deling for alle, de har elendige toalett fasilliteter og stolper som skjuler for utsikten. Jeg har frivillig flyttet fra Søndre og til øvre Hansa (og betaler samme pris) for å kunne oppføre meg som jeg vil og for at jeg mener det er bedre eller like gode plasser. Jeg er derfor ikke helt med på at det skal være så mye billigere på kortsiden enn på langsiden (søndre). Jeg er enig i 3500 og 2000 som priser, og gjerne kr. 1.000,- for barn opp til 16 år. Dette kan også inkludere medlemskap i Brann Ung prosjektet.



Alle andre steder i verden er det vesentlig billigere på kortsidene. Kortside-priser over 2000 er en sjeldenhet i Tippeligaen. Hos oss koster de minimum 3600 for ordinære sesongkort på kortsidene!

Like gode på plasser på kortsidene? Da står man jo minst 120 meter fra det som skjer foran målet på motsatt side! Og det er jo en grunn til at vip-bokser, pressetribuner, osv. alltid ligger på langsidene. Det er en grunn til at TV filmer fra langsidene.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Når det gjelder prisene jeg nevnte:

Ja, for barn som går alene og for nye honnør-kjøpere og nye familiepakke-kjøpere, bør det gjerne bare være rabatt på dårligere plasser. Men, for eksisterende p-kort-innehavere bør det være en mulighet å kunne ta med seg et barn for en rimelig penge - uten at de trenger å flytte til langt dårligere felt. Og for eksisterende p-kort-innehavere som runder 67, bør det være mulig å fornye kortet til honnør-pris.

Kanskje prisene kunne vært slik da:

Langside, sentralt: 4000 for alle, men 1000 kr ekstra hvis en som har hatt p-kort i minimum siste sesong ønsker å ta med seg et barn i den kommende. 2500 for honnør, hvis du har hatt p-kort i minimum siste sesong.

Langside, ytterst: 3000 for alle, men 800 kr ekstra for barn hvis en som har hatt p-kort i minimum siste sesong ønsker å ta med seg et barn i den kommende. 2000 for honnør, hvis du har hatt p-kort i minimum siste sesong.

Kortside, øverst: 2500 for voksne, 1800 for honnør/student, 1250 for barn. 800 for barn i følge med voksen.

Kortside, nederst: 2000 for voksne, 1500 for honnør/student, 1000 for barn. 700 for barn i følge med voksen.

Bataljonen: 2000 for alle - inkl. medl.skap i Bataljonen. 1000 for barn på eget barnesupporterfelt.

Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on February 06, 2011, 19:54:25 PM"Frysingen" er ikke HELT reell. Det er 75 kroner dyrere for dem som var tidlig ute i år kontra tidlig ute i fjor. I 2009 økte prisen tilsvarende de to kampene som kom ekstra, mener jeg å huske. Selsagt kan man argumentere med at "selvfølgelig, for da fikk man jo to ekstra kamper" - men har man ikke råd til de to ekstra kampene, så har man ikke råd. Eller sagt på en annen måte: Hadde Brann spilt 30 hjemmekamper i året (i stedet for 15), hadde de da solgt like mange p-kort hvis også prisen ble dobbel? Man får gjerne like mye/lite igjen for pengene pr kamp, men det er likevel en høyere pris å punge ut. De kunne f.eks. økt prisen med "én kamp" før 2009-sesongen.


He he, du frå ha meg unnskyldt, Krøvel. Men jeg hadde en følelse av at du ikke alltid har vært like forståelsesfull mot de som klager på dyre billetter. Så jeg tok et kjapt søk og fant frem dette sitatet fra april i fjor: Prisøkning: For dem som har hadde p-kort i fjor, var det ingen prisøkning. At du ikke klarte å få fingen ut og betale regningen i tide, er jo din egen skyld! Da pleier det ofte å påløpe et straffegebyr. Det var heller ingen prisøkning fra 2008 til 2009, hvis vi ser på antall kamper. Og jeg mener å huske at prisen pr kamp vel var den samme før dette.

Jada, jeg vet at tingenes tilstand har forandret seg noe. Men det er ikke til å komme forbi at du har mildnet når til og med Stoffi er enig med deg!;)

Ellers (når jeg først søkte...) sa Algerøy i fjor på denne tiden det samme som har skapt slikt rabalder i år: Det er helt uavhengig av hva RBK, Molde eller VIF foretar seg. De opererer i helt andre markeder, med helt andre opplevde verdier knyttet til seg for sine supportere/markeder. Sammenligninger på tvers av fotballklubbene blir i denne sammenheng litt meningsløst, fordi det er knyttet sterke følelser til hver klubb, som er lokalt forankret, og som er ulikt opplevd i hver klubb sitt marked.
Uten at det ble like mye ramaskrik som i år...

Og han sa også: Hvis den opplevde verdien av å gå på Stadion er lavere enn hva folk faktisk betaler, så må vi sette prisene ned.

Noe han ikke har gjort!
Rød makt på Hansa

paf

Tok en liten titt i verdensvevens arkiv og sannelig har det skjedd mye på ti år. Dett skrev brann.no før sesongen 2000:
Quote
Billigere billetter på Stadion
Brannledelsen ønsker å øke tilskuerantallet på Stadion. Dette skal oppnåes gjennom diffrensiert prising. Klokkesvingen blir meget billig for barn. Og Brannsupporterene skal gjennom medlemsskap i BST få kjøpe billige ståplassbilletter på langsiden. BST flytter tilbake til langsiden og vil disponere 3.000 billetter der. Supporterklubben får frihet til å ha sitt eget prissystem for disse billettene. Gjestesupporterene blir plassert i hjørnet av klokkesvingen og får de dårligste plassene. Dette er blitt vanlig i Tippeligaen.

Men det blir enda flere billigbilletter på Stadion! I den nye Hansasvingen setter man av et område der familier kan gå samlet. Barna betaler kroner 40 og de voksne betaler 100. De tolv nederste radene i Hansasvingen blir solgt til ståplass-pris. Studenter, militære og skoleungdom vil kunne få rabatt.



Nixon

Vi kan vel trygt slå fast at sportslig suksess har ødelagt mye for oss supportere...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

February 06, 2011, 22:33:56 PM #798 Last Edit: February 06, 2011, 22:37:02 PM by krøvel vellevold
Quote from: Nixon on February 06, 2011, 22:06:29 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 06, 2011, 19:54:25 PM"Frysingen" er ikke HELT reell. Det er 75 kroner dyrere for dem som var tidlig ute i år kontra tidlig ute i fjor. I 2009 økte prisen tilsvarende de to kampene som kom ekstra, mener jeg å huske. Selsagt kan man argumentere med at "selvfølgelig, for da fikk man jo to ekstra kamper" - men har man ikke råd til de to ekstra kampene, så har man ikke råd. Eller sagt på en annen måte: Hadde Brann spilt 30 hjemmekamper i året (i stedet for 15), hadde de da solgt like mange p-kort hvis også prisen ble dobbel? Man får gjerne like mye/lite igjen for pengene pr kamp, men det er likevel en høyere pris å punge ut. De kunne f.eks. økt prisen med "én kamp" før 2009-sesongen.


He he, du frå ha meg unnskyldt, Krøvel. Men jeg hadde en følelse av at du ikke alltid har vært like forståelsesfull mot de som klager på dyre billetter. Så jeg tok et kjapt søk og fant frem dette sitatet fra april i fjor: Prisøkning: For dem som har hadde p-kort i fjor, var det ingen prisøkning. At du ikke klarte å få fingen ut og betale regningen i tide, er jo din egen skyld! Da pleier det ofte å påløpe et straffegebyr. Det var heller ingen prisøkning fra 2008 til 2009, hvis vi ser på antall kamper. Og jeg mener å huske at prisen pr kamp vel var den samme før dette.

Jada, jeg vet at tingenes tilstand har forandret seg noe. Men det er ikke til å komme forbi at du har mildnet når til og med Stoffi er enig med deg!;)

Ellers (når jeg først søkte...) sa Algerøy i fjor på denne tiden det samme som har skapt slikt rabalder i år: Det er helt uavhengig av hva RBK, Molde eller VIF foretar seg. De opererer i helt andre markeder, med helt andre opplevde verdier knyttet til seg for sine supportere/markeder. Sammenligninger på tvers av fotballklubbene blir i denne sammenheng litt meningsløst, fordi det er knyttet sterke følelser til hver klubb, som er lokalt forankret, og som er ulikt opplevd i hver klubb sitt marked.
Uten at det ble like mye ramaskrik som i år...

Og han sa også: Hvis den opplevde verdien av å gå på Stadion er lavere enn hva folk faktisk betaler, så må vi sette prisene ned.

Noe han ikke har gjort!
Legg ned hele klubben!

psv-hasund

Quote from: krøvel vellevold on February 06, 2011, 19:59:02 PM
Quote from: psv-hasund on February 06, 2011, 19:32:15 PM
Jeg synes også det er for billig. Barnebilletter på hele stadion for at alle skal ha mulighet til å rekruttere nye supportere, men honnør/student bare på "dårlige" plasser. Vi har ikke veldig dårlige plasser på stadion sånn som endel andre lag har.

SPV tribunen er og skal være dyrest.

Søndre tribune har en kiosk på deling for alle, de har elendige toalett fasilliteter og stolper som skjuler for utsikten. Jeg har frivillig flyttet fra Søndre og til øvre Hansa (og betaler samme pris) for å kunne oppføre meg som jeg vil og for at jeg mener det er bedre eller like gode plasser. Jeg er derfor ikke helt med på at det skal være så mye billigere på kortsiden enn på langsiden (søndre). Jeg er enig i 3500 og 2000 som priser, og gjerne kr. 1.000,- for barn opp til 16 år. Dette kan også inkludere medlemskap i Brann Ung prosjektet.



Alle andre steder i verden er det vesentlig billigere på kortsidene. Kortside-priser over 2000 er en sjeldenhet i Tippeligaen. Hos oss koster de minimum 3600 for ordinære sesongkort på kortsidene!

Like gode på plasser på kortsidene? Da står man jo minst 120 meter fra det som skjer foran målet på motsatt side! Og det er jo en grunn til at vip-bokser, pressetribuner, osv. alltid ligger på langsidene. Det er en grunn til at TV filmer fra langsidene.
Quote from: krøvel vellevold on February 06, 2011, 19:59:02 PM
Quote from: psv-hasund on February 06, 2011, 19:32:15 PM
Jeg synes også det er for billig. Barnebilletter på hele stadion for at alle skal ha mulighet til å rekruttere nye supportere, men honnør/student bare på "dårlige" plasser. Vi har ikke veldig dårlige plasser på stadion sånn som endel andre lag har.

SPV tribunen er og skal være dyrest.

Søndre tribune har en kiosk på deling for alle, de har elendige toalett fasilliteter og stolper som skjuler for utsikten. Jeg har frivillig flyttet fra Søndre og til øvre Hansa (og betaler samme pris) for å kunne oppføre meg som jeg vil og for at jeg mener det er bedre eller like gode plasser. Jeg er derfor ikke helt med på at det skal være så mye billigere på kortsiden enn på langsiden (søndre). Jeg er enig i 3500 og 2000 som priser, og gjerne kr. 1.000,- for barn opp til 16 år. Dette kan også inkludere medlemskap i Brann Ung prosjektet.



Alle andre steder i verden er det vesentlig billigere på kortsidene. Kortside-priser over 2000 er en sjeldenhet i Tippeligaen. Hos oss koster de minimum 3600 for ordinære sesongkort på kortsidene!

Like gode på plasser på kortsidene? Da står man jo minst 120 meter fra det som skjer foran målet på motsatt side! Og det er jo en grunn til at vip-bokser, pressetribuner, osv. alltid ligger på langsidene. Det er en grunn til at TV filmer fra langsidene.


Det er fortsatt endel stadioner i Norge som ikke er skikkelig utbygd. Det pleier da å være dårligere fasiliteter i svingene enn på langsidene. På Brann stadion er det faktisk motsatt, og differansen bør derfor være mindre.

Jeg har også surfet på noen få utenlandske klubber siden du har full kontroll på de norske.

Everton har sine dyreste plasser i svingen på felt i
http://www.evertonfc.com/tickets/prices-seating-plan.html

Liverpoll har lik pris på hele stadion utenom the kop som er 2 pund billigere
http://www.liverpoolfc.tv/tickets/ticket-prices

Chelsea har en side som er dyrere, mens resten av stadion er likt priset (ett pund differanse)
http://www.chelseafc.com/page/ExtraInformation/0,,10268~2263053,00.html
http://purchase.tickets.com/buy/TicketPurchase

Milan har en helt uforståelig side med noen vanvittig dyre billetter og noen billige. Det er billige alternativer i alle fargekoder men hva det betyr har jeg ikke peiling på.
http://www.acmilan.com/it/tickets/price_lists
http://www.acmilan.com/it/stadium/map_of_the_sectors

Det som derimot gjelder for alle (kanskje med unntak av Milan som jeg ikke forstår helt) så har de forskjellig pris etter hvilken motstander de møter. Møter de en av de fem-seks store så har de høyere pris. Det er selvsagt mest aktuelt hvis kampene blir full, men kan være en tanke ihvertfall når Brann er back on track.

De har også billigere priser for barn. Den biliigst var helt ned i ett pund (Leicester)
https://www.eticketing.co.uk/lcfc/details/event.aspx?itemref=5264

Det ser også ut til at Leicester øker prisene på kampdagen noe som også kan være en god ide.

Jeg mener fortsatt at vi ikke nødvendigvis må ta en høyere pris på søndre enn i svingene. Jeg er enig i at du ser bede hvis du sitter midt på kortsiden, men det ser ut til at andre også lar vær å ta ekstra betalt for dette (i England hvertfall).

Go Up