• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2011

Started by osoerli, October 26, 2010, 19:46:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: sigg on October 28, 2010, 17:21:40 PM
Folk må få lov å si opp sine partoutkort uten at begrepet medgangssupporter hele tiden skal bli kastet ut. Er man kun opptatt av tabellplassering og suksess; ja, kanskje det passer seg da, men ikke så lenge man har andre grunner.

I Liverpool, som Krøvel nevnte, oppfordret ekstremsupporterne folk til å ikke bruke penger på merchandise og andre ting som gav eigerne penger, som igjen førte til at disse ikke kunne holde ut lenger enn nødvendig som eigere. Hvorfor skal folk legge igjen penger i Brann som Bruun kan fortsette å sløse med sin inkompetanse? Muligens et dårlig eksempel, men hvorfor skal folk betale for noe de ikke synes er riktig eller har tro på?

Problemet i Brann er at folk er lut lei. Ikke nødvendigvis de tre siste sesongers resultater, men òg masse annet som ligger bak. Skal man forvente at Brannsupporterne er en flokk sauer som bare skal følge etter uansett hvilken vannstyring vi blir utsatt for?

Legg ned hele klubben!

SK

Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2010, 17:24:50 PM
Man kan diskutere i det lange og breie nøyaktig hva en medgangssupporter er. Om det er de som bare er med når det er cupfinale eller seriegull, eller om det er de som bare er med når laget er topp 7. Men de som hopper av nå, er i hvert fall ikke spesielt lojale fans. Tre år etter seriegull, har folk liksom fått nok. Det er mange veldig lojale fans rundt om (som f.eks. Leeds, City tidligere, LFC i disse dager) som ville ledd godt av oss som ikke orker mer enn tre år uten gullstrid.

Jeg syns det er mer oppsiktsvekkende at folk som påberoper seg at de har vært lojale i så og så mange år - nå plutselig skal gi en god faen i å gå på Stadion, enn at folk som kom med gullentusiasmen gjør det. Det vil alltid komme ekstra folk i gulltider. At de forsvinner nå, er helt normalt. Når derimot folk som kaller seg engasjerte supportere gir opp tre år etter forrige gull, så virker det ganske tåpelig. 17 år på Stadion, og så skal man plutselig drite i det? Engasjementet stakk ikke dypere enn at man bare kunne slutte på flekken? Skulle tro vi hadde vært i bunnstriden sammenhengende i 20 år, liksom...


Men det er jo ikke spesifikt det at det bare er tre år siden vi tok gull som gjør det. Det er mer måten det har skjedd på, og at den samme håpløsheten ser ut til å fortsette på ubestemt tid som gjør at fortvilelsen brer seg mer enn ellers.

Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2010, 17:24:50 PM
Du sier at en ordentlig venn ikke bare jatter med. Nei, men en ordentlig venn stiller opp og sier fra. Noen sier i fra ved å straffe klubben - noe som bare vil føre klubben enda mer ned i gjørmen. Vi andre kan møte opp på Stadion, si i fra verbalt - og samtidig være med og sikre klubben et økonomisk fundament som fremtidens ledere kan bygge videre på.


Nå har jo folk stilt opp i tre år, og alt som har skjedd er at ting har blitt verre og verre. Av og til må man gå hardere til verks slik at ting kan bli bedre på lang sikt. Det beste for Brann pr. dags dato er at klubben får ny ledelse, ikke at de får inn noen ekstra millioner på partoutkort som sannsynligvis bare vil opprettholde status quo eller gjøre tingene marginalt bedre.

Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2010, 17:24:50 PM
At 2-3000 ikke gidder gå på Stadion i 2011, kan Brann-ledelsen bortforklare med generelle nedgangstider i tilskuertallene overalt. Media vil kunne fokusere på kravstore bergensere som svikter i motgang - uten å stille spørsmålstegn ved hvorfor motgangen er der. Hvis noen tusen på Stadion derimot synger "styret må gå!" eller "Bruun-Hanssen må gå!", så vil både styret, RBH og mediene få det med seg. Det vil være rett på sak og ingen tvil om hva som menes. Mye mer effektfullt enn en sånn stille "folk holder seg hjemme uvisst av hvilken grunn"-protest. Da vil ledelsen etter hvert bli tvunget inn i et hjørne og må trekke seg, og de nye lederne vil slippe å starte på minus 10 millioner som en konsekvens av at folk boikottet Branns kamper i 2011.


Nei, dette må selvsagt kommuniseres aktivt ut. F.eks. ved at de 1000 supporterne jeg nevner som sier opp sitt partoutkort, sender en mail til Brann, BT og BA hvor det står at de vil komme tilbake på Stadion den dagen RBH er ute av klubben.

krøvel vellevold

Det har faktisk ikke blitt verre og verre disse tre årene. Altså år for år. Så sent som i fjor var vi faktisk nr. 5, etter at vi ble nr. 8 året før. Ikke det at det er godt nok for Brann med 5.plass, men pilen har ikke bare pekt nedover siden gullet.

Hvis 3000 sier opp p-kortet (og heller ikke går på noen kamper med enkeltbillett), så er det antagelig rundt 10 mill tapt for Brann. Med en slik nedgang vil også sponsorene miste interessen. Da taper man fort nye 10 mill der. En slik gigantnedgang vil selvsagt være dramatisk for Brann. Likviditeten kan stå i fare, og man kan få konkursbegjæringer før man vet ordet av det.

Selvsagt kan det være effektivt å true med at x antall tusen dropper Stadion i 2011 hvis ikke sånn og sånn. Da kan man selvsagt også få i pose og sekk; nemlig at ledelsen trekker seg og at klubben får inn p-kort-penger som før. Men det er ikke det samme som å holde seg hjemme i praksis.
Legg ned hele klubben!

nero

October 28, 2010, 17:43:56 PM #53 Last Edit: October 28, 2010, 17:46:19 PM by nero
Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2010, 17:24:50 PM
Hvis noen tusen på Stadion derimot synger "styret må gå!" eller "Bruun-Hanssen må gå!", så vil både styret, RBH og mediene få det med seg. Det vil være rett på sak og ingen tvil om hva som menes. Mye mer effektfullt enn en sånn stille "folk holder seg hjemme uvisst av hvilken grunn"-protest. Da vil ledelsen etter hvert bli tvunget inn i et hjørne og må trekke seg, og de nye lederne vil slippe å starte på minus 10 millioner som en konsekvens av at folk boikottet Branns kamper i 2011.


Akkurat. Spikeren på hodet og alt det der. Og dette skulle selvsagt vært gjort for lenge siden, men bedre sent enn aldri. Hva med å dra i gang noe slikt på siste hjemmekamp?
Lions led by donkeys.

dragonman

October 28, 2010, 17:57:14 PM #54 Last Edit: October 22, 2017, 17:16:55 PM by dragonman
-
Når du sitter under kampen og reiser deg i pausen er du havnet på feil tribune!

Det nærmeste du kommer utlandet i Norge er vel Bergen og Brann (Ruben Yttergård Jenssen)

krøvel vellevold

Quote from: dragonman on October 28, 2010, 17:57:14 PM
Vi er to stk på jobb som har hatt partoutkort alle årene etter 2007, og vi har begge fornyet. Det har aldri vært et tema å la være ! :)

Forbannet har vi begge vært både nå og da men det skal være litt action, ellers kan vi likegodt sitte hjemme på hver vår haug med en halvlunken pils. At jeg personlig ofte har en litt varierende puls og temperaturen under/etter kamp er noen hakk høyere enn når jeg kom på stadion er faktisk litt av grunnen til at jeg trives !


Det er jo en totalopplevelse man ikke får foran tv'en. Det er jo noe annet å være på kamp, få ut frustrasjon, kjefte på laget når de ikke yter full innsats, slenge drit til motspillere, synge med andre Brann-supportere, være en del av det som skjer... Den opplevelsen er jo der uansett hvor bedritne Brann er. Har man i tillegg noen å hate, så er det vel artigere å synge mot dem på Stadion, enn å sitte hjemme foran tv'en og rope til RBH!
Legg ned hele klubben!

dudo

Jeg vil ihvertfall innstendig be de av dere som ikke fornyer om å sende en mail til både Brann og gjerne en journalist om hvorfor. Så har det kanskje en viss effekt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on October 28, 2010, 18:09:58 PM
Jeg vil ihvertfall innstendig be de av dere som ikke fornyer om å sende en mail til både Brann og gjerne en journalist om hvorfor. Så har det kanskje en viss effekt.


Da kan det bli noe annet. Og da kan det gjerne ende med pose og sekk: At budskapet kommer frem slik at grepene blir tatt, og at man til sist kjøper det jævla p-kortet slik at Brann får penger.
Legg ned hele klubben!

steinbygger

Hele diskusjonen om medgangssupporter er latterlig. Jeg har vært på stadion i 28 år og opplevd ett gull. Hvis noen mener jeg er en dårligere supporter enn de som har fulgt klubben siden 2007 og velger å fornye partoutkortet  år, så kan jeg leve med det. Jeg kommer til å fornye igjen den dagen rbh er vekke fra klubben, uavhengig om de er i tippeligaen eller 6 div. Jeg kommer fremdeles til å følge med, men klarer ikke å engasjere meg når klubben blir ødelagt fra innsiden og verken, sponsorer eller supporterene klarer eller vil forhindre det.

roaldinho

Helst til en journalist også. Man kan jo ikke risikere å avbryte Bruun midt i en kabal heller, det går jo ikke an. Uansett bør man sende til en journalist også, for ting har en tendens til å gå i det svarte hullet om det kun går til Brann.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: steinbygger on October 28, 2010, 18:45:44 PM
Hele diskusjonen om medgangssupporter er latterlig. Jeg har vært på stadion i 28 år og opplevd ett gull. Hvis noen mener jeg er en dårligere supporter enn de som har fulgt klubben siden 2007 og velger å fornye partoutkortet  år, så kan jeg leve med det. Jeg kommer til å fornye igjen den dagen rbh er vekke fra klubben, uavhengig om de er i tippeligaen eller 6 div. Jeg kommer fremdeles til å følge med, men klarer ikke å engasjere meg når klubben blir ødelagt fra innsiden og verken, sponsorer eller supporterene klarer eller vil forhindre det.

Så RBH er større enn klubben?

Jeg klarer fint å gå på Brann-kamp uten å se RBHs åsyn lyse over Stadion!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg lurer litt på hva som skjer dersom Brann kommer i gullkampen igjen. Med RBH som daglig leder. Vil disse kommer-ikke-tilbake-før-RBH-går-supporterne fortsatt holde seg vekke?
Rød makt på Hansa

steinbygger

Rbh har gjort seg større enn klubben. Tidligere når det har vært udugelige folk har de blitt fjernet i løpet av tre år.  Nå blir de sparket oppover i systemet. Hadde jeg hatt troen på at det var noen som kunne få klubben opp igjen hadde jeg fornyet.

krøvel vellevold

Quote from: steinbygger on October 28, 2010, 19:03:26 PM
Rbh har gjort seg større enn klubben. Tidligere når det har vært udugelige folk har de blitt fjernet i løpet av tre år.  Nå blir de sparket oppover i systemet. Hadde jeg hatt troen på at det var noen som kunne få klubben opp igjen hadde jeg fornyet.


Jaja... jeg for min del klarer i hvert fall å gå på kamp uten å tenke på RBH.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Gå av.

Stoffi

October 28, 2010, 19:38:01 PM #65 Last Edit: October 28, 2010, 19:42:49 PM by Stoffi
Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2010, 16:12:49 PM

Man er medgangssupporter hvis man slutter å gå på Stadion fordi motgangen har kommet. Ikke slik å forstå at de 17 årene til Stoffi har vært bare medgang, men nesten hvert år har vi vært minimum midt på tabellen.



Det er her du tar GRUNDIG feil. :) Jeg slutter ikke å gå på stadion FORDI motgangen er kommet. Jeg slutter å gå på stadion pga en inkompetent ledelse, en middelmådig, uinspirerende trener, en gjeng late døgendikter som subber rundt på matten uten mål og mening, jeg kjeeeeeder meg på stadion pga det overnevnte og pga et altfor høyt prisnivå som slettes ikke kan forsvare det "produktet" man kjøper.

At det går dårlig er et biprodukt av det jeg nevner som grunner. Hvis vi hadde kjempet om gull, så hadde vi ikke hatt en elendig ledelse, spillere som ikke gadd å jobbe, en middelmådig trener, osv, og dermed hadde jeg fortsatt hatt partoutkort. 2007-sesongen krevde ikke alt det over ettersom investorer pumpet Brann opp på anabole steroider, og til og med min bestemor kunne vært trener og vunnet gullet.

Du bommer så TOTALT på din beskrivelse av meg som en medgangssupporter ettersom jeg ikke sier opp partoutkortet mitt fordi det går dårlig. Og forøvrig er kvalikkplass mye kjekkere enn en 8. plass, så fremt vi ikke rykker ned.... ^^

Jeg vil heller fremheve meg selv som en EKTE supporter, en som nekter å finne seg i at klubben blir skamkjørt som den blir nå. Da hjelper bare en ting, å gå etter pengepungen og vise at jeg ikke finner meg i hva som helst.

Du, Krøvel, gjør ikke mye godt for Brann ved å finne deg i alt. Protester, lag bannere, syng mot RBH og Skarsfjord, skriv om dette i bloggen din, da gjør du noe fornuftig. Gjør det ikke, og du forårsaker en ny periode på 64 år uten seriegull og kun middelmådighet.

Quote from: steinbygger on October 28, 2010, 18:45:44 PM
Hele diskusjonen om medgangssupporter er latterlig. Jeg har vært på stadion i 28 år og opplevd ett gull. Hvis noen mener jeg er en dårligere supporter enn de som har fulgt klubben siden 2007 og velger å fornye partoutkortet  år, så kan jeg leve med det. Jeg kommer til å fornye igjen den dagen rbh er vekke fra klubben, uavhengig om de er i tippeligaen eller 6 div. Jeg kommer fremdeles til å følge med, men klarer ikke å engasjere meg når klubben blir ødelagt fra innsiden og verken, sponsorer eller supporterene klarer eller vil forhindre det.


Kunne ikke sagt det bedre! For min del er det flere faktorer enn RBH, men han er en stor grunn til at andre problemer får fortsette. Jeg finner meg ikke i det!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krakra

Hva har du gjort for å gjøre denne "protestaksjonen" din synlig for Brann da Stoffi? Mitt inntrykk er at de fleste som ikke fornyer "på grunn av RBH" gjør svært lite for å få dette frem til Brann og offentligheten. Hva er poenget med å protestere mot noen hvis de ikke vet det? Det eneste dere gjør er å gjøre jobben med å bygge opp Brann igjen enda vanskeligere.

Hvis alle som ikke fornyer "på grunn av RBH" bare kunne samlet seg eller på en eller annen måte prøvd å få dette frem til ledelsen så hadde det vært noe annet. Når folk bare sitter hjemme i stuen sin og kanskje skriver på BTs kommentarfelt eller her inne at de nekter å forlenge så lenge RBH sitter så hjelper det ingen.

bbjorn

sideflesket kan du ikkje få krampe i, så du må nok ha endel muskler  ;D

Paroutkortet fornyer eg ikkje før eg får Julelønna i februar, men det trekker veldig ned at liksom momsen på 8 % skal leggast på prisen etter 31 oktober.  Syns virkelig eg husker at klubbene kom økonomisk styrka ut med dei nye momsreglane, fordi det blei letta på momsen på andre tjenester eller produkter som klubbene må betale for. Men her var det e bare å klubbe det gjennom og late som ingenting. For ein klubb !  8) 

steinbygger

Quote from: krakra on October 28, 2010, 19:42:01 PM
Hva har du gjort for å gjøre denne "protestaksjonen" din synlig for Brann da Stoffi? Mitt inntrykk er at de fleste som ikke fornyer "på grunn av RBH" gjør svært lite for å få dette frem til Brann og offentligheten. Hva er poenget med å protestere mot noen hvis de ikke vet det? Det eneste dere gjør er å gjøre jobben med å bygge opp Brann igjen enda vanskeligere.

Hvis alle som ikke fornyer "på grunn av RBH" bare kunne samlet seg eller på en eller annen måte prøvd å få dette frem til ledelsen så hadde det vært noe annet. Når folk bare sitter hjemme i stuen sin og kanskje skriver på BTs kommentarfelt eller her inne at de nekter å forlenge så lenge RBH sitter så hjelper det ingen.


Tror den uttalelsen som du siterer fra rbh sier det meste om holdningen de på stadion har når de får kritikk. Da er det bare en vei igjen. Som sagt så bryr ikke jeg meg om hvilken divisjon de spiller i så lenge de ha troverdighet i det de jobber etter. Er ikke så mange dagene siden så ble det lagt ut en link her inne til bt fra 2007 hvor brann sin strategi frem til 2011 ble sitert. Vi har vel aldri vært så langt unna å realisere de målene som lå der. Er når jeg ser slikt jeg lurer på hvordan Brann jobber mot langsiktige planer.

Nixon

Quote from: krakra on October 28, 2010, 19:42:01 PMHvis alle som ikke fornyer "på grunn av RBH" bare kunne samlet seg eller på en eller annen måte prøvd å få dette frem til ledelsen så hadde det vært noe annet. Når folk bare sitter hjemme i stuen sin og kanskje skriver på BTs kommentarfelt eller her inne at de nekter å forlenge så lenge RBH sitter så hjelper det ingen.


Jeg har foreslått en Facebook-gruppe. Det kan være en kort vei til mediaomtale. Jeg synes faktisk at det er litt rart at disse engasjerte partoutkort-nekterne ikke gjør et såpass enkelt grep. Er de redd for å stikke hodet frem?

Ellers synes jeg at argumentasjonen romatiserer fortiden. Brann har i åresvis vært et luksuslag med kamper uten innsats, og utskjelte trenere og ledere. Dette har ingenting med Mjelde og de senere regimene å gjøre. Så jeg kjøper ikke helt uten videre disse argumentene.

Og så må jeg nok en gang spørre om hvorfor Stoffi klager på prisen når han har nytt godt av et sponset partoutkortet de siste årene...
Rød makt på Hansa

krakra

Jeg sier ikke at å ikke fornye er en dårlig protestform, men da må dere i det minste gjøre det klart at det er en form for protest så ikke Brann bare avfeier dere som medgangssupportere som kommer tilbake med resultatene. Hvis folk kunne samlet seg, lagd en facebookgruppe eller noe og sagt ifra til media hadde det nok hatt større effekt enn at en gjeng enkeltpersoner hver for seg skriver på BTs kommentarfelt at de ikke forlenger så lenge RBH er bak roret.

krakra

Quote from: Nixon on October 28, 2010, 20:14:25 PM
Quote from: krakra on October 28, 2010, 19:42:01 PMHvis alle som ikke fornyer "på grunn av RBH" bare kunne samlet seg eller på en eller annen måte prøvd å få dette frem til ledelsen så hadde det vært noe annet. Når folk bare sitter hjemme i stuen sin og kanskje skriver på BTs kommentarfelt eller her inne at de nekter å forlenge så lenge RBH sitter så hjelper det ingen.


Jeg har foreslått en Facebook-gruppe. Det kan være en kort vei til mediaomtale. Jeg synes faktisk at det er litt rart at disse engasjerte partoutkort-nekterne ikke gjør et såpass enkelt grep. Er de redd for å stikke hodet frem?

Ellers synes jeg at argumentasjonen romatiserer fortiden. Brann har i åresvis vært et luksuslag med kamper uten innsats, og utskjelte trenere og ledere. Dette har ingenting med Mjelde og de senere regimene å gjøre. Så jeg kjøper ikke helt uten videre disse argumentene.

Og så må jeg nok en gang spørre om hvorfor Stoffi klager på prisen når han har nytt godt av et sponset partoutkortet de siste årene...
Ja, jeg er enig i at en Facebookgruppe hadde vært en bra idè. Jeg skjønner ikke hvilken effekt folk forventer av at de ikke forlenger når ingen vet hvorfor de ikke forlenger. Folk har sikkert fått med seg at noen skriver at de ikke forlenger pga. RBH, men ingen vet hvor stort omfang det er snakk om.

steinbygger

 Jeg skulle med glede melde meg inn i denne gruppen, men på bakgrunn av min jobb sin relasjon til Brann kan jeg ikke fronte en slik gruppe. Men når Dahl var formann så sendte jeg han en mail og forklarte hvorfor jeg meldte meg ut av klubben og hva som måtte til for at jeg skulle melde meg inn igjen (dette var når rbh uttalte at Bech hadde en imponerende cv). Til tross for dette fikk jeg tre purringer på å betale medlemsskapsavgiften året etter.

Stoffi

Quote from: krakra on October 28, 2010, 19:42:01 PM
Hva har du gjort for å gjøre denne "protestaksjonen" din synlig for Brann da Stoffi? Mitt inntrykk er at de fleste som ikke fornyer "på grunn av RBH" gjør svært lite for å få dette frem til Brann og offentligheten. Hva er poenget med å protestere mot noen hvis de ikke vet det? Det eneste dere gjør er å gjøre jobben med å bygge opp Brann igjen enda vanskeligere.

Hvis alle som ikke fornyer "på grunn av RBH" bare kunne samlet seg eller på en eller annen måte prøvd å få dette frem til ledelsen så hadde det vært noe annet. Når folk bare sitter hjemme i stuen sin og kanskje skriver på BTs kommentarfelt eller her inne at de nekter å forlenge så lenge RBH sitter så hjelper det ingen.


Jeg blir gjerne med i en facebookgruppe, men er ikke interessert i å fronte noen protestaksjon. Lag gruppen/eventen/siden, og jeg blir med.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

dragonman

October 28, 2010, 21:47:49 PM #74 Last Edit: October 22, 2017, 17:16:37 PM by dragonman
-
Når du sitter under kampen og reiser deg i pausen er du havnet på feil tribune!

Det nærmeste du kommer utlandet i Norge er vel Bergen og Brann (Ruben Yttergård Jenssen)

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2010, 19:17:46 PM
Quote from: steinbygger on October 28, 2010, 19:03:26 PM
Rbh har gjort seg større enn klubben. Tidligere når det har vært udugelige folk har de blitt fjernet i løpet av tre år.  Nå blir de sparket oppover i systemet. Hadde jeg hatt troen på at det var noen som kunne få klubben opp igjen hadde jeg fornyet.


Jaja... jeg for min del klarer i hvert fall å gå på kamp uten å tenke på RBH.


Akkurat. Det virker som om folk benytter seg av "muligheten" her, slik at man i stedet for å bli stemplet som medgangssupportere bare kan si at det er styre og stell sin feil, og da er det greit.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Stoffi on October 28, 2010, 19:38:01 PM
Hvis vi hadde kjempet om gull, så hadde vi ikke hatt en elendig ledelse, spillere som ikke gadd å jobbe, en middelmådig trener, osv, og dermed hadde jeg fortsatt hatt partoutkort. 2007-sesongen krevde ikke alt det over ettersom investorer pumpet Brann opp på anabole steroider, og til og med min bestemor kunne vært trener og vunnet gullet.



Det var koselig med ditt inntreden igjen Stoffi, hvordan går det med bestemoren din forresten?
Vi hadde jo en middelmådig trener både i 06 og 07, allikevell kjempet vi om gull, og vant det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: bbjorn on October 28, 2010, 19:47:54 PM
sideflesket kan du ikkje få krampe i, så du må nok ha endel muskler  ;D

Paroutkortet fornyer eg ikkje før eg får Julelønna i februar, men det trekker veldig ned at liksom momsen på 8 % skal leggast på prisen etter 31 oktober.  Syns virkelig eg husker at klubbene kom økonomisk styrka ut med dei nye momsreglane, fordi det blei letta på momsen på andre tjenester eller produkter som klubbene må betale for. Men her var det e bare å klubbe det gjennom og late som ingenting. For ein klubb !  8) 


Alle som er interessert i å fornye partoutkortet vet jo når man kan fornye, og at det ikke blir noen prisøkning før 31. oktober. Hvis man ikke har råd akkurat nå, kunne man planlagt og lagt av litt penger. Verre er det altså ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dragonman on October 28, 2010, 21:47:49 PM
Alle blir med men ingen gjør noe, hva blir da gjort ?


Typisk dette. Alle prater om ditt og datt, men å lette ræven opp av sofaen for å gjøre noe selv for at det skal bli bedre, det gidder man ikke. Det er lettest å bare sitte å hate på styre og stell på forumet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

October 28, 2010, 22:41:33 PM #79 Last Edit: October 28, 2010, 22:46:19 PM by osoerli
Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2010, 16:12:49 PM
Hvis halvparten av publikum hadde gjort som disse selvutnevnte martyrene - og holdt seg hjemme i 2011, så hadde vi gått konkurs. Men det hadde kanskje ikke gjort noe, for det viktigste for deg er vel å si takk for sist til ledelsen?

Sitter faktisk og lurer på om dette kanskje hadde vore det beste.  Ikkje at klubben hadde gått konkurs, men at inntektene hadde blitt så kraftig redusert at styret blir tvunget til å gjera drastiske tiltak.  Ein slik kraftig inntekssvikt måtte raskt ført til at styret kanskje måtte kvitta seg med 3 av 4 ansatte i administrasjon/stadion, trenarapparatet redusert til eit absolutt minimum, og stallen redusert til 19-20 mann med stort innslag av eigenproduserte juniorar.  Hadde kanskje ført til eit kort opphald i adeccoen, men neppe konkurs, om styret hadde gjort naudsynte grep tidsnok.

Eg trur Brann hadde kommt styrka ut av ein slik brå omstilling, framfor å ta den i lusetempo slik som no.  Klubben har vel alt for lenge blitt holdt kunstig i live av Hardball og andre "investorar", dumsnille sponsorar og grovt utnytta supporterar som blar opp for partoutkort, billettar og supporterutstyr til blodpris år etter år utan å kny.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

En farlig vei å gå spør du meg. For hvordan har du tenkt å få tilbake pengestrømmen som må til for at Brann igjen skal bli et topplag? Tror du at sponsorer og publikum plutselig blir veldig gavmilde og engasjerte dersom Brann blir enda dårligere?

Jeg tror at veien tilbake blir mye lengre med din metode.
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Nixon on October 28, 2010, 23:08:24 PM
En farlig vei å gå spør du meg. For hvordan har du tenkt å få tilbake pengestrømmen som må til for at Brann igjen skal bli et topplag? Tror du at sponsorer og publikum plutselig blir veldig gavmilde og engasjerte dersom Brann blir enda dårligere?

Jeg tror at veien tilbake blir mye lengre med din metode.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

bbjorn

October 29, 2010, 01:06:58 AM #82 Last Edit: October 29, 2010, 01:16:02 AM by bbjorn
Alle som er interessert i å fornye partoutkortet vet jo når man kan fornye, og at det ikke blir noen prisøkning før 31. oktober. Hvis man ikke har råd akkurat nå, kunne man planlagt og lagt av litt penger. Verre er det altså ikke.
Sitat fra Klaus-brann.

Hadde jo vert den perfekte julegave da. Ellers syns eg Brann må få ut fingen og starte med autogiro-betaling av Partoutkort snart. Tar Brann talentarbeidet virkelig på alvor, så møter eg gladelig opp uansett...
Det var det som brun skulle satse på, og om noen år ser vi kanskje at det lønner seg, vis tomodighet..!

krøvel vellevold

October 29, 2010, 01:47:53 AM #83 Last Edit: October 29, 2010, 01:49:54 AM by krøvel vellevold
Quote from: Stoffi on October 28, 2010, 19:38:01 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2010, 16:12:49 PM

Man er medgangssupporter hvis man slutter å gå på Stadion fordi motgangen har kommet. Ikke slik å forstå at de 17 årene til Stoffi har vært bare medgang, men nesten hvert år har vi vært minimum midt på tabellen.



Det er her du tar GRUNDIG feil. :) Jeg slutter ikke å gå på stadion FORDI motgangen er kommet. Jeg slutter å gå på stadion pga en inkompetent ledelse, en middelmådig, uinspirerende trener, en gjeng late døgendikter som subber rundt på matten uten mål og mening, jeg kjeeeeeder meg på stadion pga det overnevnte og pga et altfor høyt prisnivå som slettes ikke kan forsvare det "produktet" man kjøper.

At det går dårlig er et biprodukt av det jeg nevner som grunner. Hvis vi hadde kjempet om gull, så hadde vi ikke hatt en elendig ledelse, spillere som ikke gadd å jobbe, en middelmådig trener, osv, og dermed hadde jeg fortsatt hatt partoutkort. 2007-sesongen krevde ikke alt det over ettersom investorer pumpet Brann opp på anabole steroider, og til og med min bestemor kunne vært trener og vunnet gullet.

Du bommer så TOTALT på din beskrivelse av meg som en medgangssupporter ettersom jeg ikke sier opp partoutkortet mitt fordi det går dårlig. Og forøvrig er kvalikkplass mye kjekkere enn en 8. plass, så fremt vi ikke rykker ned.... ^^

Jeg vil heller fremheve meg selv som en EKTE supporter, en som nekter å finne seg i at klubben blir skamkjørt som den blir nå. Da hjelper bare en ting, å gå etter pengepungen og vise at jeg ikke finner meg i hva som helst.

Du, Krøvel, gjør ikke mye godt for Brann ved å finne deg i alt. Protester, lag bannere, syng mot RBH og Skarsfjord, skriv om dette i bloggen din, da gjør du noe fornuftig. Gjør det ikke, og du forårsaker en ny periode på 64 år uten seriegull og kun middelmådighet.




De grunnene du nevner til at du slutter å gå på Stadion, er jo bare en omskrivning av at det nå går dårlig. Det hele koker jo ned til at du slutter å gå på Stadion fordi Brann ikke er gode nok for deg.

Når du så hinter om at den dårlige ledelsen ikke er skrevet om i bloggen, så tar du "GRUNDIG FEIL" og "BOMMER TOTALT" (slik du selv ville skrevet det).

Uansett: Jeg betaler i hvert fall p-kortet mitt, slik at Branns økonomiske problemer ikke blir ytterligere forverret. RBH & co kommer ikke til å gå av bare fordi p-kort-salget går ned fra 10000 til 7000 eller noe sånt. Ikke så lenge de 3000 som ga opp, bare sitter hjemme og har en stille protest som aldri kommer frem i dagen. Da sitter man der med 10 mill tapt i p-kort-inntekter, og store likviditetsproblemer som kan gjøre at klubben kan begjæres konkurs når som helst.

Kom heller på Stadion og syng ut mot ledelsen. Betal ditt p-kort, slik at ikke den fremtidige ledelse må starte med likviditetsproblemer.

Legg ned hele klubben!

Chrisstah

Quote from: krakra on October 28, 2010, 20:16:10 PM
Jeg sier ikke at å ikke fornye er en dårlig protestform, men da må dere i det minste gjøre det klart at det er en form for protest så ikke Brann bare avfeier dere som medgangssupportere som kommer tilbake med resultatene. Hvis folk kunne samlet seg, lagd en facebookgruppe eller noe og sagt ifra til media hadde det nok hatt større effekt enn at en gjeng enkeltpersoner hver for seg skriver på BTs kommentarfelt at de ikke forlenger så lenge RBH er bak roret.


Når du ikke fornyer så bruker Brann den såkalte "Winback" metoden som ofte blir brukt i salgsbransjen, der de ringer deg for å prøve å selge deg inn i igjen. Regner med at de fleste forteller grunnen til hvorfor de ikke vil være med et år videre. Regner også med at Brann noterer ned og lager en statistikk på hva som er grunnen til at så mange ikke fornyer P-kortet sitt. Kanksje det er en grunn til at det holdes internt? for har vel ikke sett at de har gått ut med en sånn statistikk..
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Langhår

Jeg vil ikke fordømme noen som ikke gidder mer av dette vaset og ikke fornyer. Jeg vil imidlertid fraråde folk denne måten å aksjonere på. Det kan bli drepen for hele klubben, og det er ingen tjent med. Så kan man si at det er drepen for hele klubben å ha de nåværende klovnene sittende å bite seg fast i sine pulter og det er jo selvfølgelig også riktig.

Løsningen må være å holde seg for nesen, fornye sitt kort og heller la sitt syn runge utover stadion, all verdens forumer, leserinnlegg og andre metoder man måtte finne. Spesielt bannere, og mer organiserte protester på hjemmekamper har jeg tro på.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

krakra

Syns man bør organisere en "walk out"-aksjon mot Odd. "Alle" forlater Stadion i pausen og danner en protestaksjon utenfor.

Markmus

Vi slipper ikke inn igjen hvis vi forlater Stadion i pausen...
Ka du ve?

krakra

Nei, nå var poenget mitt at vi ikke skulle gå inn igjen da, men forlate Stadion i pausen slik at andreomgang spilles for nærmest tomme tribuner. Sett at man får meg seg folk. Dette er jo en type aksjon som vil få kraftige tilbakeslag dersom bare 20-30 stykker slenger seg med.

Markmus

Hva med å heller bruke kjeften?

Synge den sangen noen foreslo



samtidig som alle viser fingeren mot ham (usikker på akkurat hvor han sitter der oppe).
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on October 29, 2010, 20:48:06 PM
Vi slipper ikke inn igjen hvis vi forlater Stadion i pausen...


Haha, den er fin.
Nei, en slik aksjon kommer nok aldri til å funke. Får maks med et par hundre på det, og da blir det liksom ikke det helt store.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on October 29, 2010, 23:52:30 PM
Quote from: Markmus on October 29, 2010, 20:48:06 PM
Vi slipper ikke inn igjen hvis vi forlater Stadion i pausen...


Haha, den er fin.
Nei, en slik aksjon kommer nok aldri til å funke. Får maks med et par hundre på det, og da blir det liksom ikke det helt store.


Nei, tross alt er vi ikke sånne ultras som ikke bryr oss om det som skjer på banen. Vi kommer for å se kampen. Kjipt å gå glipp av årets beste Brann-omgang og tre lekre Huseklepp-mål fordi vi skulle få frem et budskap vi like gjerne kunne fått frem inne på tribunen. Om vi hadde gått ut: Ingen hadde savnet den elendige supportergjengen vår uansett. Er ikke sikkert det hadde blitt lagt merke til...
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: Markmus on October 29, 2010, 22:24:51 PM
Hva med å heller bruke kjeften?

Synge den sangen noen foreslo



samtidig som alle viser fingeren mot ham (usikker på akkurat hvor han sitter der oppe).


Melodi?

Nixon

October 30, 2010, 09:24:41 AM #93 Last Edit: October 30, 2010, 09:30:45 AM by Nixon
Quote from: Northside on October 30, 2010, 09:19:26 AMMelodi?


Refrenget på "Papirsklip" av Kim Larsen.
http://www.youtube.com/watch?v=9j4eg5-t0Xc

Jeg tror at denne sangen kunne blitt lagt merke til dersom den hadde runget fra et samstemt Hansa. Ikke det at RBH hadde trukket seg dagen etterpå, men all negativ medieoppmerskomhet mot han må en eller gang få konsekvenser. Selv om han tilsynelatende har ni liv.
Rød makt på Hansa

Brann_ruler86

Funker også med samme melodier som "Gullet ska hem" og "Borgerkrig".
Gå ta banen!

Falkman

Quote from: Nixon on October 30, 2010, 09:24:41 AM
Quote from: Northside on October 30, 2010, 09:19:26 AMMelodi?


Refrenget på "Papirsklip" av Kim Larsen.
http://www.youtube.com/watch?v=9j4eg5-t0Xc

Jeg tror at denne sangen kunne blitt lagt merke til dersom den hadde runget fra et samstemt Hansa. Ikke det at RBH hadde trukket seg dagen etterpå, men all negativ medieoppmerskomhet mot han må en eller gang få konsekvenser. Selv om han tilsynelatende har ni liv.


hadde vært knall om den sangen der hadde runget utover Stadion mot Odd, teksten passer perfekt till melodien, også.. men jeg tillatter meg å tvile på at det kommer til å skje!

skuteviken

October 30, 2010, 10:49:01 AM #96 Last Edit: October 30, 2010, 10:50:38 AM by skuteviken
Nå skal jeg ikke begynne å endre på en halv-etablert sang her, men med denne melodien av Kim Larsen, byr den opp til litt trykk.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Yngve

Quote from: skuteviken on October 30, 2010, 10:49:01 AM
Nå skal jeg ikke begynne å endre på en halv-etablert sang her, men med denne melodien av Kim Larsen, byr den opp til litt trykk.


Absolutt ikkje. Spol fram til ca 57 sekund, så skjønar du kva Nixon meinar.

Eg har berre høyrd songen ein gong på stadda, men det var nesten ein umiddelbar klassikar. Spør du meg.

skuteviken

Quote from: Yngve on October 30, 2010, 10:59:13 AM
Quote from: skuteviken on October 30, 2010, 10:49:01 AM
Nå skal jeg ikke begynne å endre på en halv-etablert sang her, men med denne melodien av Kim Larsen, byr den opp til litt trykk.


Absolutt ikkje. Spol fram til ca 57 sekund, så skjønar du kva Nixon meinar.

Eg har berre høyrd songen ein gong på stadda, men det var nesten ein umiddelbar klassikar. Spør du meg.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: Brann_ruler86 on October 30, 2010, 10:26:46 AM
Funker også med samme melodier som "Gullet ska hem" og "Borgerkrig".


Gullet ska hem, nei.
Borgerkrig, ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up