• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

De "eldre" supporterene må skjerpe seg

Started by Brann/Bergen, September 18, 2005, 16:23:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Yngve

Quote from: "slang"
Quote from: "Yngve"Det du seier Straffe!!! er faktisk heilt sant. Lydnivået på SS er diverre skuffande dårleg. Eg har mitt faste sete nede på felt ø, og som kjent var jo det rett under der SS samla seg på torsdag mens guttene som vableg stod på felt z. Og når dei fyrst sette i gong så overdøyva dei SS så det ljoma i veggane. Og i felt z er to felt bort og eit opp i forhold til meg, mens SS var i ryggen min.

Når SS byrja vart ein berre ille til mote, mens når gjengen på Z fyrst sette i gong var det nesten frysningar nedover ryggen på meg. Deilig trøkk, i alle tilfelle i byrjinga.

Ein annan ting er det at det er ein del som har fast plass på hansaen, og fleire av dei var der mot lokomotiv og. Av desse folka var det omtrent ingen som song med når SS byrja, men når felt z sette i gong så heiv folk seg på.. T a det til dykk SS..

Det var omtrent som på ein vanleg sereikamp når dei 5 klovnane på rad 6- 7 (?) på ø byrjar å synge tostemt.. Rett og slett pinligt..


Bedre å synge tostemt enn å holde kjeft!



Er det verkjeleg det? HAr du høyrd den gjengen eg refererer til? Eller er du kanskje ein del av den? Tostemt er bra når de syng i kor, ikkje på stadda.

Er ein grunn til at meir eller mindre ingen gidd å synge med når sølvgutane byrjer å synge.. Alle ventar til slutten, skal me le eller skal me klappe..

Kruxleiven

Jeg er selv 27 og står på SS. Har stått der i 5 år. Jeg er egentlig gått lei. For noen år siden ville jeg også ta tak og få innført mer "italienske tilstander". Nå er jeg en av dem som håper at noen av de andre kan da ta tak. Neste år står jeg ikke på SS og gir min dyrebare plass til noen som forhåpentligvis vil synge. Synger med nå av og til. Var til og med med på Hoseth suger Flo sangen. Synes det var lavmål og under det, men når jeg er på stadion gir jeg faen i alt og øser rundt meg med drit. Stemmer ellers med som en av få på venstresiden i sanger som ikke har blitt sunget for mye i samme kamp.

Angående tema må jeg vel sies å være midt imellom de såkalte eldre og "fjortissene" (er vel en s for mye?) Det er mye naivitet å spore blant de yngre ja, og jeg må jo si at jeg ble forundret over å stå ved siden av et banner med budskapet kråke er også en fugl. På den annen side er det ikke måte på hvor mye disse eldre vet og kan om supporterkultur, hvor fortreffelig og feilfri de er. Skal love dem at hvis de hadde fått styre på SS i dag ville vi blitt gjort enda mer til latter rundt om i landet. Det holder liksom ikke å videreføre sanger og ting på tribunene som var bra en gang på 90-tallet. T-skjorter med "død over Hallvar" i svarthvitt duger liksom ikke noe særlig lenger. Sanger stjålet fra Reksten og Ove Thue er over the top for lenge siden. At vi hadde hatt høyere lydnivå skal jeg derimot være enig i. Kunne også vært bra for å få mer kreativitet bak hetsen. Det bør de som er interessert i å synge forbedre seg kraftig på. La oss håpe det er slutt på lavmål som "Hoseth suger Flo". Hva hadde Magne gjort galt uansett? Skulle vi kalt han noe så ville vel Magne mascara vært mer passende?

På tide disse eldre forsvinner langt opp på tribunen og holder kjeft og lar de yngre (eller i hvertfall de mer engasjerte) få innføre en ny kultur på stadion. Dvs. etter alt å dømme sanger med mer italiensk preg, mer tostangsflagg, koreografier, OH flagg osv.

krøvel vellevold

Quote from: "Kruxleiven"Jeg er selv 27 og står på SS. Har stått der i 5 år. Jeg er egentlig gått lei. For noen år siden ville jeg også ta tak og få innført mer "italienske tilstander". Nå er jeg en av dem som håper at noen av de andre kan da ta tak. Neste år står jeg ikke på SS og gir min dyrebare plass til noen som forhåpentligvis vil synge. Synger med nå av og til. Var til og med med på Hoseth suger Flo sangen. Synes det var lavmål og under det, men når jeg er på stadion gir jeg faen i alt og øser rundt meg med drit. Stemmer ellers med som en av få på venstresiden i sanger som ikke har blitt sunget for mye i samme kamp.

Angående tema må jeg vel sies å være midt imellom de såkalte eldre og "fjortissene" (er vel en s for mye?) Det er mye naivitet å spore blant de yngre ja, og jeg må jo si at jeg ble forundret over å stå ved siden av et banner med budskapet kråke er også en fugl. På den annen side er det ikke måte på hvor mye disse eldre vet og kan om supporterkultur, hvor fortreffelig og feilfri de er. Skal love dem at hvis de hadde fått styre på SS i dag ville vi blitt gjort enda mer til latter rundt om i landet. Det holder liksom ikke å videreføre sanger og ting på tribunene som var bra en gang på 90-tallet. T-skjorter med "død over Hallvar" i svarthvitt duger liksom ikke noe særlig lenger. Sanger stjålet fra Reksten og Ove Thue er over the top for lenge siden. At vi hadde hatt høyere lydnivå skal jeg derimot være enig i. Kunne også vært bra for å få mer kreativitet bak hetsen. Det bør de som er interessert i å synge forbedre seg kraftig på. La oss håpe det er slutt på lavmål som "Hoseth suger Flo". Hva hadde Magne gjort galt uansett? Skulle vi kalt han noe så ville vel Magne mascara vært mer passende?

På tide disse eldre forsvinner langt opp på tribunen og holder kjeft og lar de yngre (eller i hvertfall de mer engasjerte) få innføre en ny kultur på stadion. Dvs. etter alt å dømme sanger med mer italiensk preg, mer tostangsflagg, koreografier, OH flagg osv.


At ikke "den engelske metoden" kan fungere lenger, er vel Klanen, England og Skottland levende motbeviser på! Og det er jo "merkelig" at den gode stemningen forsvant da de anglofile fant seg andre steder å sitte... som f.eks. til Felt Z som ydmyker SS i sangtrøkk når de først synger. Jeg vil for øvrig heller ha England og Skottland (f.eks. Liverpool, Newcastle, Celtic og Rangers) som forbilder, enn dette ultras-tullet fra Italia. I England og Skottland er det stemning rundt hele banen, i Italia er stemningen begrenset til en gjeng for spesielt interesserte i et hjørne. Gjerne folk som står utenfor og slåss midt under kampen. Eller som er vel så mye opptatt av politikk som fotball. Herlige forbilder! Forza RV eller Allez FrP! En annen ting er at det britiske lynnet kler oss mye bedre enn dette italienske greiene. Bergen har alltid sett mot England!
Legg ned hele klubben!


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Xminator

Blussene var inspirert av bilder fra andre land. Uten at alle sprang rundt og skrek forza. Begrepet Tifo kom derimot inn i dagligtalen - skal tro hvor det kommer fra?

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Kruxleiven"Jeg er selv 27 og står på SS. Har stått der i 5 år. Jeg er egentlig gått lei. For noen år siden ville jeg også ta tak og få innført mer "italienske tilstander". Nå er jeg en av dem som håper at noen av de andre kan da ta tak. Neste år står jeg ikke på SS og gir min dyrebare plass til noen som forhåpentligvis vil synge. Synger med nå av og til. Var til og med med på Hoseth suger Flo sangen. Synes det var lavmål og under det, men når jeg er på stadion gir jeg faen i alt og øser rundt meg med drit. Stemmer ellers med som en av få på venstresiden i sanger som ikke har blitt sunget for mye i samme kamp.

Angående tema må jeg vel sies å være midt imellom de såkalte eldre og "fjortissene" (er vel en s for mye?) Det er mye naivitet å spore blant de yngre ja, og jeg må jo si at jeg ble forundret over å stå ved siden av et banner med budskapet kråke er også en fugl. På den annen side er det ikke måte på hvor mye disse eldre vet og kan om supporterkultur, hvor fortreffelig og feilfri de er. Skal love dem at hvis de hadde fått styre på SS i dag ville vi blitt gjort enda mer til latter rundt om i landet. Det holder liksom ikke å videreføre sanger og ting på tribunene som var bra en gang på 90-tallet. T-skjorter med "død over Hallvar" i svarthvitt duger liksom ikke noe særlig lenger. Sanger stjålet fra Reksten og Ove Thue er over the top for lenge siden. At vi hadde hatt høyere lydnivå skal jeg derimot være enig i. Kunne også vært bra for å få mer kreativitet bak hetsen. Det bør de som er interessert i å synge forbedre seg kraftig på. La oss håpe det er slutt på lavmål som "Hoseth suger Flo". Hva hadde Magne gjort galt uansett? Skulle vi kalt han noe så ville vel Magne mascara vært mer passende?

På tide disse eldre forsvinner langt opp på tribunen og holder kjeft og lar de yngre (eller i hvertfall de mer engasjerte) få innføre en ny kultur på stadion. Dvs. etter alt å dømme sanger med mer italiensk preg, mer tostangsflagg, koreografier, OH flagg osv.


At ikke "den engelske metoden" kan fungere lenger, er vel Klanen, England og Skottland levende motbeviser på! Og det er jo "merkelig" at den gode stemningen forsvant da de anglofile fant seg andre steder å sitte... som f.eks. til Felt Z som ydmyker SS i sangtrøkk når de først synger. Jeg vil for øvrig heller ha England og Skottland (f.eks. Liverpool, Newcastle, Celtic og Rangers) som forbilder, enn dette ultras-tullet fra Italia. I England og Skottland er det stemning rundt hele banen, i Italia er stemningen begrenset til en gjeng for spesielt interesserte i et hjørne. Gjerne folk som står utenfor og slåss midt under kampen. Eller som er vel så mye opptatt av politikk som fotball. Herlige forbilder! Forza RV eller Allez FrP! En annen ting er at det britiske lynnet kler oss mye bedre enn dette italienske greiene. Bergen har alltid sett mot England!


Tror faktisk ikke du vet helt hva du snakker om egentlig... Ultras kulturen er ikke en gjeng som står i et hjørne og synger, det fungere minst like bra som den engelske kulturen og noen steder synger hele stadion! eks er noen av filmene som ble postet i en post her.

Dette politiske tullet er bare noe Italia styrer med, det er ikke ultras-kulturen for den kulturen har de i store deler av verden uten alt dette politiske dritet.

At folk sloss utenfor stadion ka faen har det med Ultras å gjøre? kan nevnes at disse engelskfolkene faktisk er mye verre her. Ultras har ingenting å gjøre med slossing, det er det hooligans og casuals som tar seg av, men virker som en del folk (deriblandt du) ikke ser forskjell på disse to tingene. Kan ha en sammenheng med at de går litt likt kledd og lager stemning, men thats it!

At klanen, England og Scotland får til denne engelske kulturer som faktisk er bra driter eg i pga vi ikke får den til!
Hvor mange år har det ikke no gått hvor folk har prøvd å få engelsk kultur uten at det har fungert? hvertfall mer enn nok år til å innse at det er på tide å prøve noe nytt. Hjelper jo heller ikke noe særlig at sjefene våre (de eldre) som vil ha denne kulturer stikker fra den syngene gruppen og lar de yngre stå igjen, alle ser at det blir helt feil, hvertfall når dere kommer etterpå og sier vi gjør feil når vi prøver å innføre noe bedre!

Hold deg til statistikker og slikt, virker som du har mer kunskaper om det.

Nixon

En ting jeg lurer litt på er om NorthsideFCUK og de andre tror at det er så enkelt at en tromme skal løse hele problemet? Når nyhetens interesse har lagt seg sånn litt ut i 2. omgang i kamp 2 E.T.P.SS (etter tromme på SS) kan jeg vanskelig se at det blir noe bedre.

Se på KFL som i utgangspunktet ikke har vært noe dårligere på stemning enn oss de siste årene. De fikk et lite oppsving med denne trommen. Men i sist kamp kunne man nok en gang høre en knappenål falle. Vel, man kunne ha gjort det dersom ikke Isberget hadde overdøvet akkurat det. Men det sier litt om at kanskje ikke trommer løser alle problemer likevel.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"
Tror faktisk ikke du vet helt hva du snakker om egentlig... Ultras kulturen er ikke en gjeng som står i et hjørne og synger, det fungere minst like bra som den engelske kulturen og noen steder synger hele stadion! eks er noen av filmene som ble postet i en post her.

At folk sloss utenfor stadion ka faen har det med Ultras å gjøre? kan nevnes at disse engelskfolkene faktisk er mye verre her. Ultras har ingenting å gjøre med slossing, det er det hooligans og casuals som tar seg av, men virker som en del folk (deriblandt du) ikke ser forskjell på disse to tingene. Kan ha en sammenheng med at de går litt likt kledd og lager stemning, men thats it!

At klanen, England og Scotland får til denne engelske kulturer som faktisk er bra driter eg i pga vi ikke får den til!
Hvor mange år har det ikke no gått hvor folk har prøvd å få engelsk kultur uten at det har fungert? hvertfall mer enn nok år til å innse at det er på tide å prøve noe nytt. Hjelper jo heller ikke noe særlig at sjefene våre (de eldre) som vil ha denne kulturer stikker fra den syngene gruppen og lar de yngre stå igjen, alle ser at det blir helt feil, hvertfall når dere kommer etterpå og sier vi gjør feil når vi prøver å innføre noe bedre!
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: "Nixon"En ting jeg lurer litt på er om NorthsideFCUK og de andre tror at det er så enkelt at en tromme skal løse hele problemet? Når nyhetens interesse har lagt seg sånn litt ut i 2. omgang i kamp 2 E.T.P.SS (etter tromme på SS) kan jeg vanskelig se at det blir noe bedre.


Sa eg at en tromme ville fikse alt????? NEI!!!!!!!!! så slutt å kom med å jævlig dumme svar hele tiden! forbanna jøk.


Så litt mer saklig med mr. krøvel vellevold:

Ja, eg vil påstå at england har et større hooligans problem enn Italia, de hadde hvertfall det før politiet gikk hardt ut for å stoppe dette, noen de ikke har gjort i Italia endå. Gå inn på http://www.underground-fans.clan.st/
eller www.hooligans.cz og se litt på diskusjonene om hvor det er mest hooligans etc, du vil fort finne noen svar som sier england. Selvom Polen og disse balkan landene begynner å ta de igjen, eller Tyrkia, Hellas og Isreal.

eg aviser faktisk den engelske kulturen pga vi ikke får det til, hvorfor ha en kultur som ikke fungerer? Eg liker veldig godt sangene engelskmennene har og kulturen, men desverre så fungerer det ikke her derfor må vi finne andre løsninger så stemningen ikke dør helt.

Du har sikkert sett litt for mange ultras-grupper som står for seg selv å synger, men det er ikke bare slik rundt om i verden, de fleste plasser så får de med seg resten av publikumet, noe som eg også vil til en viss grad.
Stemmer at ultras er for bare en del av folkene, men noen som har sagt vi kun skal gå etter ultras-kulturen då? hva med å blande litt? gjøre det slik vi føler vil fungere? Ha en gruppe på ss med trommer å flagg, trenger ikke forza ole sanger med sanger som fenger litt mer, helst med hopping etc. Tror det ville fenget en god del flere folk en våre sanger og kultur gjør per dags dato.

Og nei, sangene vil ikke bli klappet ihjel med tromme, tvert imot! Når du har en tromme eller flere som holder rytmen i et rolig tempo så vil folk følge dette temopet og rytmen, er jo halve meningen med tromme, at den skal styre sangenes tempo, fungere som en slags forsanger.
Og når vi snakker om forsanger, han er der ikke for å styre stemningen og si hva vi skal synge, han skal være der for å dra oss igang! noe vi virkelig trenger når det er dødt. Leder vi så trenger vi ikke forsanger pga då starter folk sanger overalt på stadion uansett.

TERD

-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Northside

her har du noen filmer som viser hvordan ultras-kulturen fungerer:
River Plate
http://www.riverplate.com/es/foto/albums/2004-09-12v/009_mama_yo_quiero_en_racing.wmv

http://www.riverplate.com/es/foto/albums/z-videos-boca-lib/bostero.wmv

PSG med 2 tribuner fulle av syngene supportere, virker som ultras kulturen virker bra der :wink:
http://onym80.free.fr/psg-metz.wmv

Rett før det 5minuttet her ser du vekselsang på det beste mellom begge kortsidene.
http://jerzi1.free.fr/vipsg_ajaccio.wmv


Her er den type sanger vi burde prøvd oss på, er sikker på at folk ville blitt mer angasjert då:
http://www.galatasaraymedia.com/video/tribun/0405/bjkgs/bjkgs12.wmv

Men engelske sanger er også bra!:
http://s6.invisionfree.com/UltrasTifosi/index.php?showtopic=1096


Har postet noen andre filmer før, bør være nok til å forstå at ultras ikke bare er en liten gruppe som synger for seg selv

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"
Sa eg at en tromme ville fikse alt????? NEI!!!!!!!!! så slutt å kom med å jævlig dumme svar hele tiden! forbanna jøk.


Joda, bra å se at småungene også kan bite fra seg. Må være høyre-skolen som har lært de slikt. Men jøk?

Uansett.

Jeg er fortsatt litt i tvil her. Nå har jo denne såkalte ultrasgjengen (såkalte fordi det er jo litt mistenkelig at all bra stemning nedover i Europa blir puttet innunder merkelappen ultras...) prøvd å skape stemning på Stadion i hele år uten at noen bortsett fra de som står nærmest har hørt noe. At de unnskylder seg med at de stå litt kinkig til nederst på grunn av at de styrer og steller med flagg og slikt er jo bare en dårlig unnskyldning. Det burde ikke være noe problem å vinne terreng så skrint som det til tider er på SS. Og hvor har det blitt av å-finne-seg-en-bedre-plass-når-Brann-skårer-mentaliteten som var før. Eksisterer den fortsatt?

Og da spør jeg fortsatt i min uvitenhet: Såvidt jeg har fått med meg er det eneste nye som skal bli innført en tromme eller to. Og hvis ikke det finnes noen kongstanker utenom dette er jeg ganske sikker på at det ikke vil funke. Så hvis ikke trommen skal fikse alt. Hva skal da gjøre det? Har dere en plan?
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Hadde folk fulgt LITT med og f.eks. fått med seg supportersang på engelske tv-kamper, så hadde de kjent melodiene.


Du får vise de hvordan det skal gjøres på torsdag! Du blir vel stort sett alene og kan synge akkurat slik det skal gjøres...:)
Og god tur til Moskva, Krøvel!
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Hadde folk fulgt LITT med og f.eks. fått med seg supportersang på engelske tv-kamper, så hadde de kjent melodiene.


Du får vise de hvordan det skal gjøres på torsdag! Du blir vel stort sett alene og kan synge akkurat slik det skal gjøres...:)
Og god tur til Moskva, Krøvel!


Eg kan i hvert fall love at det ikke blir mye tromming og megafoner i borteseksjonen på torsdag...
Legg ned hele klubben!

Rasmus_brann

Quote from: "krøvel vellevold"


Det funker jo selfølgelig uten trommer, men det funker jo også å runke med gips på begge hendene, det funker jo også å drikke Ringnes fra et RBK glass..... Men jør vi det...???
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

TERD

Quote from: "Rasmus_brann"Det funker jo selfølgelig uten trommer..... Men jør vi det...???

Eh, ja.

Bra innlegg, Rasmus.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Blææ

Kan ikke noen være så snill å forevige på video denne enorme stemingen som Northside og ulltassene hans skal skape med denne trommen på hjemmekampene,tror vi har en bestseller her :-)

Northside:
Du kjenner vel ikke han med bongotrommen fra Hansaen vel?
ont follow me,Im lost too

krøvel vellevold

Quote from: "Rasmus_brann"Det funker jo selfølgelig uten trommer, men det funker jo også å runke med gips på begge hendene, det funker jo også å drikke Ringnes fra et RBK glass..... Men jør vi det...???
Legg ned hele klubben!

paf

Quote from: "krøvel vellevold"Det er innsatsen til folk, det er noe galt med! Og den blir ikke noe bedre fordi om man får trommer og megafoner. Alvorlig talt!

Så enig, så enig. Tvert imot blir det fort verre. Folk blir enda mer passive og vi får enda flere som går på kamp og vil bli underholdt og enda færre som faktisk vil bidra til stemningen, for den er det jo disse ultrasene med trommer som skal skape.

paf

Quote from: "krøvel vellevold"[
Eg kan i hvert fall love at det ikke blir mye tromming og megafoner i borteseksjonen på torsdag...

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"


ja, det er tydlig at det funker fint uten trommer i england bla bla bla, ja det funket fint her på 90-tallet, men det funker ikke no!!!!!! Der e problemet! er det så vansklig å få med seg då? Eg driter i om det funket i fjor eller for 1000år siden så lenge det ikke funker no! Og ja, sangene våre er elendig, helt enig med det der for en gangs skyld! men det blir ikke bedre av at dere sier det funket for 10 år siden, folk synger ikke mer av den grunn.

Finn på en måte å gjøre det bedre på dersom du ikke liker litt ultras-kultur. Virker som folk er lei denne engelske siden de ikke synger med lenger, derfor mener eg det er på tide å prøve noe nytt, se om folk liker det slik som de har gjort i mange andre land. Sier IKKE at vi skal gjøre det pga alle andre gjør det, eg sier vi skal gjøre det pga alle de andre landene som alltid ligger 10år foran oss (hele Norge under ett) har bevist at det fungerer!

Ikke kom med de dumme unnskyldningene om at det virker jo i england no, for det hjelper oss egentlig ikke et sekund.

At felt-z har en engelsk kultur er jo hyggelig for de, synd at de flyttet vekk fra ss, synger 80& mindre enn de ville gjort på ss og står 95% mindre enn de gjorde på ss. Men for en kultur, hadde vært en drøm dersom alle hadde vært for de du! tenk deg, sitte rolig å slenge litt drit i 80 minutter av kampen, synge 2-3 sanger hver eneste gang vi scorer, maken til liv kan vi bare drømme om...

Men en ting skal du ha krøvel vellevold, du har no hvertfall saklige innlegg som kan diskuteres i motsetning til mr.Nixon som er moderator her :roll:

en ting til du, er ingen som sier vi skal ha megafon, forskjell på capo og capo med megafon.

Og Nixon, er vi ikke uheldig som har en gjeng på ss som i det minste prøver å lage stemning? helt forferdelig at noen prøver på det, hadde alle vært som deg å sittet klistret i stolen på Hansa så hadde no supporterlivet vært perfekt, Koz og Klemz fra de små fjortissene på ss :)

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"
ja, det er tydlig at det funker fint uten trommer i england bla bla bla, ja det funket fint her på 90-tallet, men det funker ikke no!!!!!! Der e problemet! er det så vansklig å få med seg då? Eg driter i om det funket i fjor eller for 1000år siden så lenge det ikke funker no! Og ja, sangene våre er elendig, helt enig med det der for en gangs skyld! men det blir ikke bedre av at dere sier det funket for 10 år siden, folk synger ikke mer av den grunn.

Finn på en måte å gjøre det bedre på dersom du ikke liker litt ultras-kultur. Virker som folk er lei denne engelske siden de ikke synger med lenger, derfor mener eg det er på tide å prøve noe nytt, se om folk liker det slik som de har gjort i mange andre land. Sier IKKE at vi skal gjøre det pga alle andre gjør det, eg sier vi skal gjøre det pga alle de andre landene som alltid ligger 10år foran oss (hele Norge under ett) har bevist at det fungerer!

Ikke kom med de dumme unnskyldningene om at det virker jo i england no, for det hjelper oss egentlig ikke et sekund.



Du mener altså at det IKKE betyr noe at "den engelske stemningen" fungerer i England, Skottland, Oslo, osv. , men at det er et kjempeargument at denne ultras-kulturen fungerer i Italia, Sverige og på Lillestrøm?

Og for hundrende gang: At det er dårlig stemning på SS har lite med om det er engelsk eller italiensk supporterkultur å gjøre. For de fleste på dagens SS har sikkert ikke peil på forskjellen uansett. Det er folks INNSATS det er noe galt med!  At ikke folk på dagens SS gidder å synge, mens vi klarte det tidligere + at de klarer seg fint uten trommer og sånt mange andre steder, BEVISER at det er folk på SS sin holdning det er noe i veien med - ikke kulturen jeg ønsker å ha!  Gi meg EN god grunn til at "den engelske kulturen" ikke kan funke her i 2005, når den har gjort det før, og fremdeles gjør det andre steder! Grunnen er folks slappe innstilling. Og den blir ikke bedre av trommer. Hvis folk er leie av de gamle sangene, så får vi lage nye sanger da! Trenger ikke forandre på hele kulturen for det!

Men nå har jeg i grunn sagt det jeg har å si om denne saken! Nå reiser jeg til Moskva, så jeg kommer nok ikke til å svare noen motinnlegg på en stund...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"Men en ting skal du ha krøvel vellevold, du har no hvertfall saklige innlegg som kan diskuteres i motsetning til mr.Nixon...


Så du venter et 100% saklig svar du når innlater deg på skjellsord. Det hever jo enhver debatt.

Ellers registrerer jeg at du nok en gang ikke er interessert i å diskutere. Du messer jo bare på meget velbrukte og tynnslitte argumenter basert på hva som skjer andre steder. Men hva som skal skje på Stadion vet vi fortsatt ikke noe særlig om...
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"
Du mener altså at det IKKE betyr noe at "den engelske stemningen" fungerer i England, Skottland, Oslo, osv. , men at det er et kjempeargument at denne ultras-kulturen fungerer i Italia, Sverige og på Lillestrøm?

Og for hundrende gang: At det er dårlig stemning på SS har lite med om det er engelsk eller italiensk supporterkultur å gjøre. For de fleste på dagens SS har sikkert ikke peil på forskjellen uansett. Det er folks INNSATS det er noe galt med!  At ikke folk på dagens SS gidder å synge, mens vi klarte det tidligere + at de klarer seg fint uten trommer og sånt mange andre steder, BEVISER at det er folk på SS sin holdning det er noe i veien med - ikke kulturen jeg ønsker å ha!  Gi meg EN god grunn til at "den engelske kulturen" ikke kan funke her i 2005, når den har gjort det før, og fremdeles gjør det andre steder! Grunnen er folks slappe innstilling. Og den blir ikke bedre av trommer. Hvis folk er leie av de gamle sangene, så får vi lage nye sanger da! Trenger ikke forandre på hele kulturen for det!

Men nå har jeg i grunn sagt det jeg har å si om denne saken! Nå reiser jeg til Moskva, så jeg kommer nok ikke til å svare noen motinnlegg på en stund...


ja, jeg mener at det ikke betyr noe pga at vi ikke får det til, men denne ultras kulturen er ikke blitt prøvd her endå, sier ikke at den vil bli perfekt her pga den funker andre steder, men det er denne veien mange klubber har gått og då har det som oftest endt positivt, derfor ser eg mer positivt på denne kulturen enn den engelske. Har også litt med at eg liker ultras kulturen godt.

vet at det er elendig stemning på ss og at folk ikke har peiling på kulturer, og at folk rett og slett er for slappe. Derfor vil eg ha inn denne nye kulturen men tromme, flagg og forsanger, det kan være nok til å angasjere folk slik at de gjør en innsats, der ligger faktisk problemet.

God tur :)

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Du mener altså at det IKKE betyr noe at "den engelske stemningen" fungerer i England, Skottland, Oslo, osv. , men at det er et kjempeargument at denne ultras-kulturen fungerer i Italia, Sverige og på Lillestrøm?


Det sier vel litt om hva vi har å gjøre med her...
Rød makt på Hansa

Brann-Peter!

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Rasmus_brann"Det funker jo selfølgelig uten trommer, men det funker jo også å runke med gips på begge hendene, det funker jo også å drikke Ringnes fra et RBK glass..... Men jør vi det...???
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Brann-Peter!

off, det ble litt feil.. min kommentar ble gjemt inne i sitatboksen..
beklager.. haaper folk faar tak i hva som er mitt og hva som er krovel sitt
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Green shirt mush

Quote from: "NorthsideFCDH"tenk deg, sitte rolig å slenge litt drit i 80 minutter av kampen, synge 2-3 sanger hver eneste gang vi scorer, maken til liv kan vi bare drømme om...


Skulle nesten tro du beskrev dagens storestå....
i!
ACAB

Yngve

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Rasmus_brann"Det funker jo selfølgelig uten trommer, men det funker jo også å runke med gips på begge hendene, det funker jo også å drikke Ringnes fra et RBK glass..... Men jør vi det...???


Eg må berre få arrestere deg i ein ting mr.kalkulatormann. Celtic skal no til å innføre tromme på sitt suporterfelt og kalla the new jungle. Dei har og slete med dårlegare og dårlegare stemmning på sine kampar og skal no innføre element frå bl.a kontinental suportarkultur med tifo og anna drit.

Når det er sagt, så må eg få nemne det at å få inn nye impulsar er bra. Det er noko eit kvart miljø treng, men som andre og har sagt så er ikkje tifo noko stemmnigsskapande.

Så andre ting må prøvast.

Eg har sjølv mine preferansar på engelsk tribunekultur med solid synging, til tider synging frå heile stadion, humor i songane og generelt høg stemning.

Etter denne debatten verkjeleg tok fyr har eg prøvd å fylgje med på italiensk foppall på sundags ettermiddag på svensk tv4, og eg må seie: kva er det me skal etterlikne? Ikkje har eg sett noko ultraskultur, forsovidt ikkje noko anna kultur heller. Stemmninga er fråverande,d et same er publikum. Og det publikummet eg har sett har vore gucci klede halvintereserte italienarar.

Eg må diverre seie at eg ikkje har noko klar løysning på kva som skal til, men eg håpar at retninga går mot engesk kultur. Det er den me kjenner og skjønar. Klarar eastside to the westsideFSEB å innføre den ultraskulturen sin trur eg personleg at det er det siste stikket til SS.

Sjølv om når det er sagt så er det masse god stemning nedover europa og. Høyrer blant anna Ajax fansen på tv3 no, det tar fyr til tider..

Mico

Quote from: "krøvel vellevold"
Hvis du oppriktig mener at sånne tromme-supportergjenger lager bedre stemning enn f.eks. Liverpool-/Newcastle-/Rangers-/Celtic-fansen (som i alle år har laget stemning UTEN trommer), så har du ikke mye peiling...


Tottenham-supporterne bruker tromme innimellom, og man må nok kunne si at de er minst på nivå med liverpool og newcaslte.
Tromming i stedet for klapping mellom enstavelsesrop, som "Yid" eller "Brann", vil nok funke meget bra.

Go Up