• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hardball

Started by steinbygger, October 24, 2007, 08:49:12 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

steinbygger

Fant til min store overraskelse ingen tråd om Hardball her inne.

Nå er den uansett opprettet. Jeg vil med dette sende en STOR takk til gutta bak selskapet som har gjort det mulig for oss å oppleve seriegullet og forhåpentligvis hjelper de Brann videre på veien mot CL gruppespill.

Nok en gang. Tusen takk.

The Boss

Sto en artikkel om hardball i VG i dag. Interessant lesing.
Hardball skal så absolutt ha en STOR del av æren for seriegull til Bergen 2007.

benny

Hardball fortjener en stor takk ja.
Disse folkene er ikke annet enn Brannsupportere med mye penger.

benny

Flere Investorer (Brannsupportere) er på vei inn i Hardball.

http://www.siste.no/fotball/eliteserien/article3078056.ece

"Seriegullet og den oppmerksomheten som er blitt Brann til del denne sesongen, har ført til at nye investorer allerede er på vei inn i klubben. Tre nye skal ha kommet til allerede og flere står for tur."

Rune felt F

Quote from: "benny"Hardball fortjener en stor takk ja.
Disse folkene er ikke annet enn Brannsupportere med mye penger.


De må få egen sang.

Rule, Britannia:

Hardball ruler, Hardball ruler Brann,
På stadion så takker vi dem alle mann.

Eller:
Rudolf er rød på nesen

Hardball er stinn av penger
Som går til Sk Brann
Kansje får vi Arsene Wenger
isteden for monsemann

Kanskje i overkant, men takk for invisteringene Hardball...

Chrisstah

QuoteEller:
Rudolf er rød på nesen

Hardball er stinn av penger
Som går til Sk Brann
Kansje får vi Arsene Wenger
isteden for monsemann


Hardball er stinn av penger
og de går til Sk Brann
kunne hatt arsene wenger
men vi vil ha monsemann
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: "Chrisstah"
QuoteEller:
Rudolf er rød på nesen

Hardball er stinn av penger
Som går til Sk Brann
Kansje får vi Arsene Wenger
isteden for monsemann


Hardball er stinn av penger
og de går til Sk Brann
kunne hatt arsene wenger
men vi vil ha monsemann


Den var bedre ja..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

gitarbroiler

Seriøst? Om dere hadde fått valget mellom Wenger og Mjelde så hadde dere valgt Mjelde?  :shock:

dudo

Selvsagt ikke, men når man skal velge SANG så er sistnevnte best.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

smaalanda

Eller kanskje vi skal ta oss i sammen og ikke lage sanger om Hardball? Bare et forslag.
KMO!!!

Rune felt F

Sangene var en spøk om dere ikke skjønte det..... Jeg har alltid vært tilhenger av Mjelde. Og av Hardball for den saks skyld

dudo

Føler ikke du deg lur nå?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

RC

Hardball tribune neste?

Xminator

Og i går var Hardball enda en gang i møte med RBK.

vebo

For å forhandle om Ciljan?
Tiocfaidh ár lá

Patton

Quote from: "Xminator"Og i går var Hardball enda en gang i møte med RBK.


Hva har jeg gått glipp av her?

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Og i går var Hardball enda en gang i møte med RBK.


Har de allerede brukt opp de 90 millionene fra CL på knekk og slikkeri? Har de funnet ut at det ikke lenger hjelper å ha en omsetning på bare en halv gang mer enn noen av de andre klubbene?
Er det ikke lenger så nøye å "tjene pengene selv" og bruke "egne penger"?
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: "Patton"
Quote from: "Xminator"Og i går var Hardball enda en gang i møte med RBK.


Hva har jeg gått glipp av her?

RBK vurderer lignende investorgrupper og vil lære litt om hvordan det fungerer.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

1917

Hvordan forholdt egentlig medlemmene/årsmøtet seg til spørsmålet om eksterne investorer i Brann? Hadde klubben fullmakt til å begynne med dette uten årsmøtets tillatelse?

Ricky

Har mine sterke tvil til at noen i årsmøtet har problemer med at Brann får penger.

Xminator

Selvfølgelig er det noen som vil ha problemer. Maktkampen mellom talentpartiet og kjøpepartiet er jo ikke ny. Og forsvinner Huseklepp ut døren med Andresen har førstnevnte rikelig vann på møllen.

1917

Quote from: "Ricky"Har mine sterke tvil til at noen i årsmøtet har problemer med at Brann får penger.

Rart hvis ingen reagerte. Mange medlemmer i Rosenborg er nemlig veldig skeptiske til dette opplegget.

Spørsmålet var uansett om det ble gjennomført uten å være innom årsmøtet.

Innlandsmax

Quote from: "Ricky"Har mine sterke tvil til at noen i årsmøtet har problemer med at Brann får penger.
Men er det ikke slik at Brann ikke får penger, bare disponere spilleren, inntil investorene igjen selger spilleren - og i verste fall mot trener/Branns ønske? Har ikke helt snøring på dette. Opplys meg gjerne!

Bombefar

Quote from: "Innlandsmax"
Quote from: "Ricky"Har mine sterke tvil til at noen i årsmøtet har problemer med at Brann får penger.
Men er det ikke slik at Brann ikke får penger, bare disponere spilleren, inntil investorene igjen selger spilleren - og i verste fall mot trener/Branns ønske? Har ikke helt snøring på dette. Opplys meg gjerne!


Brann eier vel spillerne og har full råderett over disse slik jeg har forstått det, men hvis det er aktuelt med et videresalg har Hardball krav på pengene de brukte på å kjøpe spilleren + litt til.  tror jeg

dudo

De skal ha igjen pengene sine + 50% av overskuddet. De har ingen som helst makt utover dette, og kan ikke bestemme når noen skal selges. Dog kan de selvsagt legge føringer og si at om ikke spilleren blir solgt til den prisen som er bydd nå så støtter vi ikke flere spillere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Innlandsmax

Informativt. Takk til Bombefar og dudo. Disse Hardball-gutta må altså også finne seg i å se "sin" mann gå sakte men sikkert til Bosman-status, altså se at pengene deres sakte men sikkert kastes rett ut av vinduet - fortsatt uten å kunne gripe inn og presse til salg eller nyskriving av kontrakt? Høres ut som risikofylt investering. Men hvis hovedpoenget er å støtte Brann - og KANSKJE tjene noen kroner, så ser jeg jo poenget.

C@Bøe_79

Quote from: "Bombefar"
Quote from: "Innlandsmax"
Quote from: "Ricky"Har mine sterke tvil til at noen i årsmøtet har problemer med at Brann får penger.
Men er det ikke slik at Brann ikke får penger, bare disponere spilleren, inntil investorene igjen selger spilleren - og i verste fall mot trener/Branns ønske? Har ikke helt snøring på dette. Opplys meg gjerne!


Brann eier vel spillerne og har full råderett over disse slik jeg har forstått det, men hvis det er aktuelt med et videresalg har Hardball krav på pengene de brukte på å kjøpe spilleren + litt til.  tror jeg


Og så har de vel en regel innad også, et eller annet om at det må være mulig med avkasting på spilleren.. De sa vel en gang noe om at deres beste kjøp er PVM, og at spillere mellom 19-25 år er hovedpriotert..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

vivamusica

Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann

monzilla

Spørsmålet nå er hva som skjer med HB? Er det nok pengesterke ildsjeler til å dra dette videre?

vebo

May 09, 2010, 21:02:54 PM #29 Last Edit: May 10, 2010, 13:39:28 PM by vebo
Berg var vel langt fra den rikeste der, husk at det er gjennom Hardball Mohn spytter inn penger for tiden. Men er det noen der som er sterke nok til å ta på seg engasjementet, det er et annet spørsmpål. Svein Ove Strømmen er heller ingen smågutt der i gjengen.
Tiocfaidh ár lá

Tom C

RIP Bjarne Berg. Hadde tenkt å skrive noe små-sarkastisk om at nå slipper han ihvertfall den lidelsen det er å følge med dette møkkalaget vårt, men det ville nok vært litt på kanten i det som sikkert er en tung tid for de etterlatte. No pun intended.
Aldri mer Obos....

B-moderator

http://fotball.bt.no/eliteserien/article169094.ece

Det var godt å høre. Det er tydelig at de grep som ble gjort i idrettsveien i forb med Dahl og RBH ser ut til å glede Hardball.
Nye styreleder uttaler følgende:

"Vi har et langsiktig perspektiv på det som skjer i Brann, og stiller et absolutt krav om at klubben gjenvinner kontrollen på økonomien, sier Lunde.

Han sier at Hardball ikke fører videre utspillet fra Berg på klubbens årsmøte om tilskudd på inntil 40 millioner kroner hvis styret går av.

- Nei, vi sier ikke at hvis styret går av så skal det komme penger. Vi er mest opptatt av at økonomien i klubben blir ryddet opp i, sier Lunde. "

Dette er jo lovende, da jeg ser det som tvilsomt at flere fra det styret forsvinner med det første...
Brann inside

B-moderator

Brann inside

steinbygger

Det tynnes i rekkene til Hardball

http://www.dagensit.no/article1981997.ece

Kondolerer til familien

Markmus

Det var da som...

Hvil i fred.
Ka du ve?

vebo

September 23, 2010, 16:28:02 PM #35 Last Edit: September 23, 2010, 16:32:12 PM by vebo
Pokker meg, dette er bare tragisk...


edit: Håper Brann vil holde et minutts stillhet for han også. Selv om han ikke var så synlig utad som Bjarne var så fortjener han og hans det.
Tiocfaidh ár lá

Hatleking

Kva er det som skjer? Utruleg sjokkerande på alle måtar. Kondolerer til hans nærmaste1

Derabilo

Det er bare å kondolere. Tragisk
Bergen ut av Norge -

Spelaren

Slenger meg på her, kondolanser til familie og venner.
Gå av.

Go Up