• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Norling

Started by Xminator, November 28, 2013, 16:37:37 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Quote from: Lasaron on February 05, 2015, 06:52:54 AM
Det at han byttet ut nesten alle viser at han ikke er nok opptatt av det. Det går an å tenke ellever i treningskamper og likevel la 5-6 innbyttere få bra med spilletid. Det er heller ikke slik at han må bestemme seg for en ellever før første treningskamp, og bruke dem resten va vinteren uansett hvordan de spiller.

Det var første kampen og det i en periode med stor vekt på tung trening og med mye vekter. Spillerne skulle få kose seg en omgang og han brukte da de som er nærmest en start elver. Så fikk resten lov å spille siste 35 minuttene slik at alle sklle få føle litt på de tå spille kamp igjen.
Blir bare latterlig å konkludere med at Norling ikke er nok opptatt av å sette en første elver tidlig.
Han har utalt at vil sette dette tidligere en i fjor og ingenting i denne første kampen tyder på noe annet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Corran on February 05, 2015, 23:43:32 PM
Quote from: Lasaron on February 05, 2015, 06:52:54 AM
Det at han byttet ut nesten alle viser at han ikke er nok opptatt av det. Det går an å tenke ellever i treningskamper og likevel la 5-6 innbyttere få bra med spilletid. Det er heller ikke slik at han må bestemme seg for en ellever før første treningskamp, og bruke dem resten va vinteren uansett hvordan de spiller.

Det var første kampen og det i en periode med stor vekt på tung trening og med mye vekter. Spillerne skulle få kose seg en omgang og han brukte da de som er nærmest en start elver. Så fikk resten lov å spille siste 35 minuttene slik at alle sklle få føle litt på de tå spille kamp igjen.
Blir bare latterlig å konkludere med at Norling ikke er nok opptatt av å sette en første elver tidlig.
Han har utalt at vil sette dette tidligere en i fjor og ingenting i denne første kampen tyder på noe annet


Det skal ikke mye til å sette den tidligere enn i fjor, da var han knapt opptatt av å spille inn en ellever i det hele tatt. Han var altfor opptatt av å ha en konkurransesituasjon som skulle skape energi, og når han kombinerte det med en ambisiøs spillestil og få fellestreninger ble resultatet et lite sampsilt lag.
Tren på langskudd


Torvanger

Quote from: Lasaron on February 06, 2015, 06:58:25 AM
Quote from: Corran on February 05, 2015, 23:43:32 PM
Quote from: Lasaron on February 05, 2015, 06:52:54 AM
Det at han byttet ut nesten alle viser at han ikke er nok opptatt av det. Det går an å tenke ellever i treningskamper og likevel la 5-6 innbyttere få bra med spilletid. Det er heller ikke slik at han må bestemme seg for en ellever før første treningskamp, og bruke dem resten va vinteren uansett hvordan de spiller.

Det var første kampen og det i en periode med stor vekt på tung trening og med mye vekter. Spillerne skulle få kose seg en omgang og han brukte da de som er nærmest en start elver. Så fikk resten lov å spille siste 35 minuttene slik at alle sklle få føle litt på de tå spille kamp igjen.
Blir bare latterlig å konkludere med at Norling ikke er nok opptatt av å sette en første elver tidlig.
Han har utalt at vil sette dette tidligere en i fjor og ingenting i denne første kampen tyder på noe annet


Det skal ikke mye til å sette den tidligere enn i fjor, da var han knapt opptatt av å spille inn en ellever i det hele tatt. Han var altfor opptatt av å ha en konkurransesituasjon som skulle skape energi, og når han kombinerte det med en ambisiøs spillestil og få fellestreninger ble resultatet et lite sampsilt lag.


Norling var ekspert i å fucke opp positive trender. Det er helt uforståelig at han gjorde flere endringer etter 4-0 borte over Godset, da de spilte bedre enn jeg noensinne har sett et Brannlag spille tidligere. Katastrofe å sette inn Karadas for Grønner bl.a, helt utilgivelig!

Lasaron

Quote from: Torvanger on February 09, 2015, 13:53:37 PM
Quote from: Lasaron on February 06, 2015, 06:58:25 AM
Quote from: Corran on February 05, 2015, 23:43:32 PM
Quote from: Lasaron on February 05, 2015, 06:52:54 AM
Det at han byttet ut nesten alle viser at han ikke er nok opptatt av det. Det går an å tenke ellever i treningskamper og likevel la 5-6 innbyttere få bra med spilletid. Det er heller ikke slik at han må bestemme seg for en ellever før første treningskamp, og bruke dem resten va vinteren uansett hvordan de spiller.

Det var første kampen og det i en periode med stor vekt på tung trening og med mye vekter. Spillerne skulle få kose seg en omgang og han brukte da de som er nærmest en start elver. Så fikk resten lov å spille siste 35 minuttene slik at alle sklle få føle litt på de tå spille kamp igjen.
Blir bare latterlig å konkludere med at Norling ikke er nok opptatt av å sette en første elver tidlig.
Han har utalt at vil sette dette tidligere en i fjor og ingenting i denne første kampen tyder på noe annet


Det skal ikke mye til å sette den tidligere enn i fjor, da var han knapt opptatt av å spille inn en ellever i det hele tatt. Han var altfor opptatt av å ha en konkurransesituasjon som skulle skape energi, og når han kombinerte det med en ambisiøs spillestil og få fellestreninger ble resultatet et lite sampsilt lag.


Norling var ekspert i å fucke opp positive trender. Det er helt uforståelig at han gjorde flere endringer etter 4-0 borte over Godset, da de spilte bedre enn jeg noensinne har sett et Brannlag spille tidligere. Katastrofe å sette inn Karadas for Grønner bl.a, helt utilgivelig!


Man kan mene mye om det, men utilgivelig er det ikke.
Tren på langskudd

Torvanger

Quote from: Lasaron on February 09, 2015, 14:40:04 PM
Quote from: Torvanger on February 09, 2015, 13:53:37 PM
Quote from: Lasaron on February 06, 2015, 06:58:25 AM
Quote from: Corran on February 05, 2015, 23:43:32 PM
Quote from: Lasaron on February 05, 2015, 06:52:54 AM
Det at han byttet ut nesten alle viser at han ikke er nok opptatt av det. Det går an å tenke ellever i treningskamper og likevel la 5-6 innbyttere få bra med spilletid. Det er heller ikke slik at han må bestemme seg for en ellever før første treningskamp, og bruke dem resten va vinteren uansett hvordan de spiller.

Det var første kampen og det i en periode med stor vekt på tung trening og med mye vekter. Spillerne skulle få kose seg en omgang og han brukte da de som er nærmest en start elver. Så fikk resten lov å spille siste 35 minuttene slik at alle sklle få føle litt på de tå spille kamp igjen.
Blir bare latterlig å konkludere med at Norling ikke er nok opptatt av å sette en første elver tidlig.
Han har utalt at vil sette dette tidligere en i fjor og ingenting i denne første kampen tyder på noe annet


Det skal ikke mye til å sette den tidligere enn i fjor, da var han knapt opptatt av å spille inn en ellever i det hele tatt. Han var altfor opptatt av å ha en konkurransesituasjon som skulle skape energi, og når han kombinerte det med en ambisiøs spillestil og få fellestreninger ble resultatet et lite sampsilt lag.


Norling var ekspert i å fucke opp positive trender. Det er helt uforståelig at han gjorde flere endringer etter 4-0 borte over Godset, da de spilte bedre enn jeg noensinne har sett et Brannlag spille tidligere. Katastrofe å sette inn Karadas for Grønner bl.a, helt utilgivelig!


Man kan mene mye om det, men utilgivelig er det ikke.


Jo, det vitner om at han ikke er i sync med laget, matchen Norling - Brann er åpenbart ikke like god som Norling - Malmø.

Jose Arrogantio

Quote from: Torvanger on February 09, 2015, 13:51:42 PM
Denne karen bør Brann vurdere:

http://www.ba.no/Kompisene_ble_1__divisjonstrenere-5-8-17356.html


På bakgrunn av den tunge CVen som hovedtrener i andredivisjon eller den overbevisende seieren mot Fyllingen i Februar?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Var ikke han i Brann inntil nylig?

Lasaron

Tren på langskudd

Kagain

Da glir han i så fall rett inn i de gode gamle tradisjonene Brann har hatt med å signere spillere som har vært i klubben før.

Lasaron

Tror ikke han er aktuell med det første.
Tren på langskudd

Torvanger

Norling viste uansett i 2014 at han ikke er rett mann for Brann, han har så lite å gå på nå i 2014 at han kan umulig føle at han har nødvendig støtte nok til at han få noe som helst til. Viser han ikke progresjon i treningskampene frem mot seriestart bør det skje noe.

Klaus_Brann

Det var ikke ment seriøst. Han var "som kjent" i Brann. Trodde folk tok spøker linket med Bruun-Hanssen navnet og Brann, men jeg får øve litt på de.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

Enten det eller så får vi (jeg) øve på spøker som prøver å spinne videre på andre sine spøker.

Kanskje man må putte inn en smiley hver gang man spøker og gjenspøker?

Torvanger

På et forum jeg frekventerer grønnlegger man teksten når man spøker.

For øvrig: Episoden med Kovacs og Fagermo i cupen må gå i glemmeboken, på et eller annet tidspunkt vil jeg ha Fagermo som ny trener/manager i Brann, den mannen kjører akkurat den fotballen Brannfans elsker og han er en trener spillerne ikke tør å underprestere under. Lojaliteten til Odd kan nok justeres om han får det rette tilbudet.

pidre

Quote from: Torvanger on February 11, 2015, 09:27:55 AM
På et forum jeg frekventerer grønnlegger man teksten når man spøker.

For øvrig: Episoden med Kovacs og Fagermo i cupen må gå i glemmeboken, på et eller annet tidspunkt vil jeg ha Fagermo som ny trener/manager i Brann, den mannen kjører akkurat den fotballen Brannfans elsker og han er en trener spillerne ikke tør å underprestere under. Lojaliteten til Odd kan nok justeres om han får det rette tilbudet.


Orsak, men vart dårlig når eg leste innlegget ditt. For meg representerer Fagermo verdier som eg håper vi aldri ser i SKB.   
Saludar a los monos!

Tom C

Quote from: Torvanger on February 11, 2015, 09:27:55 AM
På et forum jeg frekventerer grønnlegger man teksten når man spøker.

For øvrig: Episoden med Kovacs og Fagermo i cupen må gå i glemmeboken, på et eller annet tidspunkt vil jeg ha Fagermo som ny trener/manager i Brann, den mannen kjører akkurat den fotballen Brannfans elsker og han er en trener spillerne ikke tør å underprestere under. Lojaliteten til Odd kan nok justeres om han får det rette tilbudet.


Ok, nå er det på tide du ruller inn. Greit at du ikke klarer å legge fra deg Norling-må-gå preiket. Men å lansere Fagermo som erstatter, det blir etter min mening latterlig. Ta deg en pause.
Aldri mer Obos....

Nixon

Jeg kunne en eller annen gang i fremtiden uten problemer svelget en Fagermo-kamel dersom jeg trodde at det ville gi oss sportslig suksess. Jeg hadde ikke ofret det til fordel for å henge meg opp i gammelt grums.
Rød makt på Hansa

Tom C

Sportslig suksess kan ingen garantere, og spesielt ikke i Brann. Og Fagermo er og blir et svin. At han skulle bli en likandes kar sånn over natten, tror jeg er like sannynlig som at IS i morgen proklamerer "Kan vi ikke bare leve sammen i fred uansett religion eller legning?"
Aldri mer Obos....

Nixon

Ingen trener kan garantere sportslig suksess. Det er vår nåværende trener et godt eksempel på. Men vi må fortsatt ha en trener. Og hvem har sagt at Fagermo må bli en likandes kar for å trene Brann?
Rød makt på Hansa

pidre

Så Nixon meinar at uavhengig av kva verdier ein trenar står for så kan han trene SKB?   
Saludar a los monos!

Spelaren

Fagermo er en person som i for stor grad snakker før han tenker, og som i pinlig stor grad langer ut mot konkurrenter, spillere han innbiller seg er fortsatt Odd "sine" og hvor forferdelig mye penger alle andre enn Odd har. Nei takk, dette er en kødd som ikkje Brann skal ha i klubben.
Gå av.

Hatleking

I går langa han ut mot Semb Berge og angreip klubbkjensla hans fordi han truleg signerar for Molde. Mtp konfliktlysta til Brann-supportarar og ikkje akkurat ei konfliktvegring frå Fagermo, er det noko som ikkje kan gå.

Nixon

Quote from: pidre on February 11, 2015, 12:27:18 PM
Så Nixon meinar at uavhengig av kva verdier ein trenar står for så kan han trene SKB?   


Nei, ikke hvis du tenker helt uakseptable verdier som bare de på de ytterste fløyene er tilhengere av. Men at Fagermo blir oppfattet som en drittsekk er ikke på dette nivået. Vi tar jo i mot spillere som vi tidligere ikke har likt. Jeg ser ikke helt den store forskjellen.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Hatleking on February 11, 2015, 12:46:31 PMMtp konfliktlysta til Brann-supportarar og ikkje akkurat ei konfliktvegring frå Fagermo, er det noko som ikkje kan gå.


Med sportslig suksess går alt!;)
Rød makt på Hansa

nero

February 11, 2015, 13:28:35 PM #326 Last Edit: February 11, 2015, 14:49:09 PM by nero
Så enig med Presidenten her! Sportslig suksess trumfer (nesten) alt. Fagermo som Branntrener er selvfølgelig fullstendig urealistisk, men jeg personlig hadde ikke hatt så mye mot det. Greit nok, han virker som en skikkelig ufyselig type, men hvis han hadde vært vår drittsekk, så hadde i hvert fall ikke jeg klaget så mye. Under forutsetning at han hadde levert sportslig suksess, selvsagt. Han har utvilsomt fått mye ut av lite i Odd.
Lions led by donkeys.

Torvanger

Fagermo hadde suksess med Godset og har nå hatt stor suksess med Odd. Og han klarer kunststykket å bli likt av Bentley, til tross for at han ga ham det glatte lag i pressen etter overgangen til Brann. Fagermo er heller ikke uten humør, kontroversiell men vittig.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on February 11, 2015, 12:49:15 PM
Quote from: pidre on February 11, 2015, 12:27:18 PM
Så Nixon meinar at uavhengig av kva verdier ein trenar står for så kan han trene SKB?   


Nei, ikke hvis du tenker helt uakseptable verdier som bare de på de ytterste fløyene er tilhengere av. Men at Fagermo blir oppfattet som en drittsekk er ikke på dette nivået. Vi tar jo i mot spillere som vi tidligere ikke har likt. Jeg ser ikke helt den store forskjellen.


Den store forskjellen er jo at spillerne i veldig liten grad representerer oss i media. Ikke i nærheten av så mye som treneren. For meg kunne jeg sikkert glemt den ene episoden, hvis det bare hadde vært den, men det er jo hele typen. Han er uspiselig, løgnaktig og konfliktkåt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

En skarpere versjon av Skars

Usikker på hvordan Fagermo ville taklet presset i Brann. Virker som en humørsyk type full av bortforklaringer. Han har bare lykkes i Odd og bare i en sesong. Er det nok for å ta over Brann?

Nixon

Quote from: krakra on February 11, 2015, 18:44:41 PMUsikker på hvordan Fagermo ville taklet presset i Brann. Virker som en humørsyk type full av bortforklaringer. Han har bare lykkes i Odd og bare i en sesong. Er det nok for å ta over Brann?


Nei, det er mange usikkerhetsmomenter rent sportslig. Men jeg la ikke det inn i min vurdering. Bare om jeg kunne godtatt typen. Og det kan jeg.
Rød makt på Hansa

Corran

Kunne ALDRI taklet å ha den fyren som trener i Brann
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Quote from: Nixon on February 11, 2015, 21:20:25 PM
Quote from: krakra on February 11, 2015, 18:44:41 PMUsikker på hvordan Fagermo ville taklet presset i Brann. Virker som en humørsyk type full av bortforklaringer. Han har bare lykkes i Odd og bare i en sesong. Er det nok for å ta over Brann?


Nei, det er mange usikkerhetsmomenter rent sportslig. Men jeg la ikke det inn i min vurdering. Bare om jeg kunne godtatt typen. Og det kan jeg.


Du må jo ta hele pakken. Premisset ditt om sportslig suksess er rimelig tullete. Noe garanti for suksess er det ingen som er. Så hvorfor skulle vi hente Fagermo?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Utgangspunktet for diskusjonen for min del var om Fagermo kunne blitt trener i Brann basert på hans personlighet. Episoden i den famøse cupkampen ble nevnt. Jeg mener at det kan han rent hypotetisk. Og det var hovedpoenget mitt.

Men jeg måtte jo også tro på sportslig suksess for at jeg skulle ønske han her. Men det gjelder jo ikke bare Fagermo, men alle trenere som kommer til Brann. Men det hadde som sagt ikke innvirkning på mitt standpunkt om typen Fagermo.

Men på spørsmål om hvorfor vi skulle hente Fagermo, må jeg bare svare: Har ingen god grunn!;)
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Torvanger on February 11, 2015, 13:51:47 PM
Fagermo hadde suksess med Godset og har nå hatt stor suksess med Odd. Og han klarer kunststykket å bli likt av Bentley, til tross for at han ga ham det glatte lag i pressen etter overgangen til Brann. Fagermo er heller ikke uten humør, kontroversiell men vittig.


Stor suksess og stor suksess?!
Med Godset har han 10. og 11. plass i TL og 1. plass i 1.div.
Fagermo sine lag har stort sett spelt primitiv og kjedeleg fotball.
Bortsett frå 2014, som er einaste gong han har hatt ein viss suksess med stil.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Sandstø og Fagermo. Mystisk hvordan enkelte har hang ups på gamle, tidsdrøyende Odd-trenere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SK

Greit nok at 2014 var det eneste året hvor Odd under Fagermo har gjort det skikkelig bra.

Men man må jo se i forhold til forutsetningene også. Basert på hvilke ressurser de har i Odd, har Fagermo gjort en veldig god jobb i mange år.

Jose Arrogantio

Quote from: SK on February 12, 2015, 12:09:21 PM
Greit nok at 2014 var det eneste året hvor Odd under Fagermo har gjort det skikkelig bra.

Men man må jo se i forhold til forutsetningene også. Basert på hvilke ressurser de har i Odd, har Fagermo gjort en veldig god jobb i mange år.


Med en fotball vi vil se i Bergen? Nei.

Elfakiri

Quote from: Torvanger on February 11, 2015, 09:27:55 AM
På et forum jeg frekventerer grønnlegger man teksten når man spøker.

For øvrig: Episoden med Kovacs og Fagermo i cupen må gå i glemmeboken, på et eller annet tidspunkt vil jeg ha Fagermo som ny trener/manager i Brann, den mannen kjører akkurat den fotballen Brannfans elsker og han er en trener spillerne ikke tør å underprestere under. Lojaliteten til Odd kan nok justeres om han får det rette tilbudet.


Fagermo skal aldri trene Brann. Aldri!
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Superjack

Quote from: Elfakiri on February 14, 2015, 06:40:13 AM
Quote from: Torvanger on February 11, 2015, 09:27:55 AM
På et forum jeg frekventerer grønnlegger man teksten når man spøker.

For øvrig: Episoden med Kovacs og Fagermo i cupen må gå i glemmeboken, på et eller annet tidspunkt vil jeg ha Fagermo som ny trener/manager i Brann, den mannen kjører akkurat den fotballen Brannfans elsker og han er en trener spillerne ikke tør å underprestere under. Lojaliteten til Odd kan nok justeres om han får det rette tilbudet.


Fagermo skal aldri trene Brann. Aldri!


Fagermo i Brann, jatakk. Men i alle andre klubber er han uspiselig.
Brannsupporter.

Ricky

Fagermo som Brann-trener er nok en av de ytterst få tingene som kunne fått meg til å bare gi opp hele greien.

Lasaron

Tren på langskudd

Superjack

Tennfjord, siden vi ikke har penger til ny trener får han ta jobben etter at han blir styreformann...
Brannsupporter.

Kjell249

Mange har hørt om spillende trener, færre om trenende styreformann! Bare å kjøre på!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

February 21, 2015, 15:47:19 PM #344 Last Edit: February 21, 2015, 15:49:18 PM by krakra
Norling går tilbake til flat firer. Det fremstår latterlig og litt barnslig at han nekter å gå bort fra to spisser. Noe som ikke hqr gitt oss en dritt offensivt.

4-2-3-1 var mye, mye bedre enn dette. Både offensivt og defensivt.

Hatleking

Norling er heilt ute på glattisen og tilsynelatande er han like rådvill som under førre sesong. Dette lovar ikkje bra i det heile.

krakra

            ny midt - Haugen
Huse/Askar - Larsen - Skaanes
          Lorentzen/Pedersen


             Ny midt - Haugen - Skaanes
Huseklepp - Lorentzen/Pedersen - Larsen

Corleone

Håper vi neste gang går for en Norsk trener, som kjenner TL og til en viss grad har hatt suksess her i landet. Som Hareide, Rekdal eller Sollied.

ostraume

Quote from: krakra on February 21, 2015, 15:47:19 PM
Norling går tilbake til flat firer. Det fremstår latterlig og litt barnslig at han nekter å gå bort fra to spisser. Noe som ikke hqr gitt oss en dritt offensivt.

4-2-3-1 var mye, mye bedre enn dette. Både offensivt og defensivt.


Ja, men der var plan A å pole opp mot stor sterk spiss. Ikke så gøy.

Dessuten er det nå en spiss. 4-4-1-1.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on February 21, 2015, 18:23:02 PM
Quote from: krakra on February 21, 2015, 15:47:19 PM
Norling går tilbake til flat firer. Det fremstår latterlig og litt barnslig at han nekter å gå bort fra to spisser. Noe som ikke hqr gitt oss en dritt offensivt.

4-2-3-1 var mye, mye bedre enn dette. Både offensivt og defensivt.


Ja, men der var plan A å pole opp mot stor sterk spiss. Ikke så gøy.

Dessuten er det nå en spiss. 4-4-1-1.
Hvem har sagt at det er en spiss. Norling sier jo at vi fortsetter med to spisser.

Formasjonen til Skarsfjord var bedre. Vi klarte å være i balanse defensivt og samtidig ha offensiv slagkraft. At taktikken ellers var feig og primitiv betyr ikke at vi ikke kan spille bra fotball i formasjonen.

Go Up