• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Branns utregning av ny kapasitet

Started by krøvel vellevold, July 11, 2005, 10:24:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Per Anders

Litt over 10000? HAHAHAHAHAHAHA.........

Ring 55 59 85 00. Det er til sentralbordet på Brann stadion. Så spør du pent om hvor mange billetter som er solgt til Brann-Vålerengen. Du kan spørre om hvor mange som er solgt til sitte- og ståplasser.

Lykke til Krøvel!

Xminator

Her har nok Krøvel helt rett:
http://www.brann.no/index.php?mapping=102
Brann - Birmingham City, tirs 19.juli (Tr.kamp)*     Solgt: 193 plasser
Brann - Vålerenga, lør 30.juli    Ledig: 7222 plasser
Brann - Aalesund, søn 7.august    Ledig: 8703 plasser
*= Unummererte plasser
Total kapasitet: 17500.

Per Anders

Ok, han har delvis rett. Den oversikten var oppdatert for nøyaktig et døgn siden. Det siste døgnet har den kampen gått til topps igjen hos ticnet.no, p.g.a. eksponering i BA og BT vedrørende nye stadion. Jeg gir meg på den, men uansett vil den kampen bli utsolgt.

Per Anders

Kjære moderatorer....

Nå har stadiondebatten blitt så utvannet at selv jeg hadde forstått om dere stengte trådene. :-)

Det er vel egentlig slik at når det er marked for noe, så må det få leve. Vi ser hvor kollossalt mange visninger disse debattene har, og at det er et emne som opptar mange. Når det er sagt så skjønner jeg deres frustrasjon også. Jeg føler jeg har gjentatt meg endel ganger, men det er det mange som har. Det er dessverre slik at det kommer nye inn i tråden, og angriper meg på noe jeg har forklart/argumentert for tidligere, og jeg føler behov for å gjenta for disse. Skal prøve å roe meg ned en stund... :)

Til Nixon: jeg har ikke ferie før i slutten av august, så du vil nok slite med meg en stund til... :-)

Xminator

Er det virkelig 500 sesongkort på BBB-feltet? Det er i så fall imponerende og enda en grunn til å bygge stort :p

Synest fremdeles du kan unngå å kalle folk på en slik måte Krøvel, spesielt siden du åpenbart vil bli tatt seriøst som debatant.

enavgutta

Det er åpentbart at de fleste som har deltatt i denne debatten har vært seriøse og engasjerte debattanter. Særs mye detaljinformasjon og bakgrunnsstoff i en del av innleggene. Det kan bli interessant å se hvem av blokkene som får rett. Men jeg støtter meg på Per Anders, Xminatoren og Nixons intuisjoner for fremtiden. Statistikk lyver. Brann har Bergen. Ingen andre som har en by og omkrets med sammenlignbar interesse. Vi er et fenomen som eksploderer under gitte forutsetninger. Vårt nye stadion vil med fornuftig markedsføring vise at her vil folk komme i hopetall fra Lindås i nord til Haljem i sør.

ikkesitt

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Per Anders"Du har åpenbart ikke peiling. Det er 8500 partoutkort. Det er ikke mange sitteplasser igjen. Hovedgrunnen heter FERIETID, og mange holder igjen i forhold til dette. Tør du vedde mot at det blir stappfullt på kampen mot Vålerengen? Da er du tøff.


At JEG ikke har peiling?
Det er 8500 partoutkort, og ca 500 av dem er på Store Stå! Altså 8000 på sitte. Etter 4 måneders salg er det totale billettsalget kommet opp i litt over 10 000. Kanskje 1000-1500 av disse er solgt på ståplass. (Det er jo 500 bare til partoutkortinnehavere på BBB-feltet). Da sitter vi igjen med en økning fra 8000 til 9000 solgte sitteplassbilletter.
Ferietid? RBK-kampen var ikke utsolgt på sitte før noen dager før. Og flere av kampene har ikke vært i nærheten av utsolgt på sitte!

Og du som påstår at det blir (bortimot) smekkfullt på alle kamper; Hvor er da logikken i å bortforklare det dårlige salget til VIF-kampen med at det er ferietid? Har du tenkt på at vi kanskje også i fremtiden møter lag som Hamkam eller Glimt midt i fellesferien i pøsregn og tv-sendt kamp klokken 20.15, mens Brann ligger på 9.plass?


Jeg er også enig i at 20500 er nok. Ingen fare der tror jeg. Også i fremtiden får vi julikamper mot lite attraktive lag og regnværskamper i september mens vi ligger på en trøtt niendeplass. Jeg ser ikke problemet med at noen kamper er utsolgt. Det er flott hvis 3-4 kamper er utsolgt lang tid i forvegen. Så fint da. Det betyr trolig at de som ikke fikk bilett kommer på en annen kamp som ikke er så attraktiv for å ta igjen det tapte litt. Newcastle hadde utsolgt 52000 i årevis uten at de fikk panikk og bygget ut. Nå er de stabilisert der og sliter ikke med åpne felter pga at de hadde is i magen og IKKE bygde mer ut. Det vil komme gode men også onde dager.

ikkesitt

Go Up