• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

I starten og slutten av sesongen ja. Vi hadde en periode midtveis i sesongen hvor prestasjonene var gode. Totalt sett syns jeg ikke prestasjonene har vært total krise, men det har vært veldig opp og ned.

Gepard

Sesongen har värt preget av at en tapte de avgjörende kampene, dermed hadde man ikke noe ü spille om tilslutt. Skarsfjords brann er forferdelig därlig og feige när det gjelder, og dette kommer til ä vedvare under Skars, det er jeg brennsikker pä.

6plass er en katastrofe, fordi den er helt meningslös, ingen bryr seg lenger.

Og värst av alt er det at styret heller ikke bryr seg, vi er fornöyde med ä se forbedring av spilletid blant juniorene.

hvordan denne klubben, med dette som utgangspunkt, skal ta opp kampen mot klubber som Molde, Godset, Rbk, viking og hardtsatsende Vif og Lsk, det mä gudene vite.

Slik det ser ut nä er det först dersom en ikke tar medalje i 2015 at det blir endringer pä trenersiden i denne klubben. Den er vannvittig feigt og en skam.



dragn

Prestasjonene har vel egentlig vært ganske dårlige i hele år, med unntak av et par kamper. Marginene og flaksen derimot hadde en fin formtopp midt i sesongen!

Ut ifra kamp-prestasjonene i hele år, fortjener ikke Brann å spille tippeliga, enkelt og greit.

krakra

Quote from: dragn on November 18, 2012, 21:49:24 PM


Ut ifra kamp-prestasjonene i hele år, fortjener ikke Brann å spille tippeliga, enkelt og greit.
Det er da en sedvanlig Brannoverdrivelse. Vi har spilt bedre enn Stabæk, FFK og Sandnes Ulf. Det er det som er litt farlig med Brann, og som hindrer oss i å bygge noe varig. Folk tåler ikke mellomsesonger uten å rope om katastrofe og nedrykksstrid neste sesong. Folk sier de tåler mellom-sesongen, men da må de inneholde medaljer og god fotball.

Huff

2012. Mye mål og endelig lokale unggutter som viser talent.

Ellers: En kombinasjon av tristesse, apati og kjedsomhet, samt horribelt forsvarsspill selvsagt.

Gepard

November 18, 2012, 22:06:27 PM #1405 Last Edit: November 18, 2012, 22:10:23 PM by Gepard
Og värst av alt, det har pävirket hele stadionstemingen, det som gjorde Brann unike i Norge. Nä er det sä nitrist stemning at kamp i Framohallen er mer kokende. För brydde folk seg, Brann skulle vinne ligaen uansett ! Og gjorde man ikke det var det en skandale. Nä har man gitt opp.  

Gepard


Kjell249

Quote from: Gepard on November 18, 2012, 22:06:27 PM
Og värst av alt, det har pävirket hele stadionstemingen, det som gjorde Brann unike i Norge. Nä er det sä nitrist stemning at kamp i Framohallen er mer kokende. För brydde folk seg, Brann skulle vinne ligaen uansett ! Og gjorde man ikke det var det en skandale. Nä har man gitt opp. 

Dette viser helt klart at bergenske talenter har veldig lite å si for entusiasmen så lenge vi ikke vinner fotballkamper, prøver å spille underholdende og ikke minst viser at vi ønsker å vinne kampen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

SK

Quote from: krakra on November 18, 2012, 21:50:37 PM
Quote from: dragn on November 18, 2012, 21:49:24 PM


Ut ifra kamp-prestasjonene i hele år, fortjener ikke Brann å spille tippeliga, enkelt og greit.
Det er da en sedvanlig Brannoverdrivelse. Vi har spilt bedre enn Stabæk, FFK og Sandnes Ulf. Det er det som er litt farlig med Brann, og som hindrer oss i å bygge noe varig. Folk tåler ikke mellomsesonger uten å rope om katastrofe og nedrykksstrid neste sesong. Folk sier de tåler mellom-sesongen, men da må de inneholde medaljer og god fotball.


Folk tåler mellomsesonger, men det blir for mye med 5 på rad, og utsikter til enda en neste sesong. Da er det fullt forståelig at folk går lei og er kritiske.

Nixon

Rød makt på Hansa

bernu

Det mest tragiske av alt er at vi supportere sitter og ser på at det skjer. Vi gjør ingenting for å vise at vi er drita lei 4, 5, 6 og 7.plasser. Vi kjefter litt nettet og så er vi ferdige.
Hvor er de som reiser på Flesland og kjefter på spillerne? Hvor er de som henger opp bannere på stadioen? Hvor er de som møter opp på trening og viser sin misnøye? Media prøvde ihvertfall å sette et litt kritisk blikk på det som skjer oppe i Idrettsveien. Resultatet ble at folk syns synd på Skarsfjord og flere enn før ville gi han en sjanse til. Hurra - det hjelper nok Brann masse!
Og hvor er resten av oss?
Vi burde si ifra klart og tydelig at vi ikke er fornøyde med 6.plasser. Vi krever et styre som hører på oss og tar tak, vi krever en trener som er i den klassen Brann fortjener, vi krever spillere som gir 110% innsats i hver kamp, selv de kampene som ikke teller like mye på slutten av sesongen.
At denne sesongen bare blir forbigått i stillhet fører bare til at vi på samme tid neste høst sitter og sier akkurat det samme. Mulig enda flere plasser lengre ned på tabellen.
HANSA - Z

Falkman

November 18, 2012, 23:14:07 PM #1411 Last Edit: November 18, 2012, 23:15:48 PM by Falkman
Quote from: SK on November 18, 2012, 22:27:38 PM
Quote from: krakra on November 18, 2012, 21:50:37 PM
Quote from: dragn on November 18, 2012, 21:49:24 PM


Ut ifra kamp-prestasjonene i hele år, fortjener ikke Brann å spille tippeliga, enkelt og greit.
Det er da en sedvanlig Brannoverdrivelse. Vi har spilt bedre enn Stabæk, FFK og Sandnes Ulf. Det er det som er litt farlig med Brann, og som hindrer oss i å bygge noe varig. Folk tåler ikke mellomsesonger uten å rope om katastrofe og nedrykksstrid neste sesong. Folk sier de tåler mellom-sesongen, men da må de inneholde medaljer og god fotball.


Folk tåler mellomsesonger, men det blir for mye med 5 på rad, og utsikter til enda en neste sesong. Da er det fullt forståelig at folk går lei og er kritiske.


historisk sett har vi hatt mye, mye verre perioder enn det vi har vært igjennom de siste 5 sesongene. ikke lenge siden vi gikk over 20 sesonger uten¨å ta en eneste medalje. jeg synes heller ikke 6.plasser er særlig stas. men hvis man ser på de siste 50 årene har vi aldri vært noe stabilt topp-lag over 5års-perioder, snarere tvert imot på rad. så dagens situasjon er langtifra så unik som man kan få inntykk av på dette forumet.

Huff

Forøvrig er vi poengmessig langt nærmere 11.plassen enn 5.plassen, dette finner jeg illustrerende.

SK

Quote from: Falkman on November 18, 2012, 23:14:07 PM
Quote from: SK on November 18, 2012, 22:27:38 PM
Quote from: krakra on November 18, 2012, 21:50:37 PM
Quote from: dragn on November 18, 2012, 21:49:24 PM


Ut ifra kamp-prestasjonene i hele år, fortjener ikke Brann å spille tippeliga, enkelt og greit.
Det er da en sedvanlig Brannoverdrivelse. Vi har spilt bedre enn Stabæk, FFK og Sandnes Ulf. Det er det som er litt farlig med Brann, og som hindrer oss i å bygge noe varig. Folk tåler ikke mellomsesonger uten å rope om katastrofe og nedrykksstrid neste sesong. Folk sier de tåler mellom-sesongen, men da må de inneholde medaljer og god fotball.


Folk tåler mellomsesonger, men det blir for mye med 5 på rad, og utsikter til enda en neste sesong. Da er det fullt forståelig at folk går lei og er kritiske.


historisk sett har vi hatt mye, mye verre perioder enn det vi har vært igjennom de siste 5 sesongene. ikke lenge siden vi gikk over 20 sesonger uten å ta en eneste medalje. jeg synes heller ikke 6.plasser er særlig stas. men hvis man ser på de siste 50 årene har vi aldri vært noe stabilt topp-lag over 5års-perioder, snarere tvert imot på rad. så dagens situasjon er langtifra så unik som man kan få inntykk av på dette forumet.


Det er vel få som er uenige om at Brann har kronisk underprestert gjennom det meste i historien i forhold til potensiale og interesse. Ubrukelighet tidligere skal ikke brukes som noe argument for at det er greit med middelmådighet nå. Fotballen har dessuten endret seg mye fra tidligere - fra glade amatører til profesjonell fotball med en stor organisasjon bak. Dette er noe som normalt skal være til fordel for de større klubbene inkludert Brann, da penger har blitt mye viktigere, og Brann er av de klubbene som i utgangspunktet har de beste forutsetninger på dette feltet. At vi fortsatt presterer som vi gjør er da ikke godt nok. At Brann skal være en klubb som jevnt er i midtsjiktet av norsk fotball er kort og godt for svakt.

krakra


Falkman

November 18, 2012, 23:35:48 PM #1415 Last Edit: November 18, 2012, 23:37:21 PM by Falkman
Quote from: SK on November 18, 2012, 23:25:33 PM
Quote from: Falkman on November 18, 2012, 23:14:07 PM
Quote from: SK on November 18, 2012, 22:27:38 PM
Quote from: krakra on November 18, 2012, 21:50:37 PM
Quote from: dragn on November 18, 2012, 21:49:24 PM


Ut ifra kamp-prestasjonene i hele år, fortjener ikke Brann å spille tippeliga, enkelt og greit.
Det er da en sedvanlig Brannoverdrivelse. Vi har spilt bedre enn Stabæk, FFK og Sandnes Ulf. Det er det som er litt farlig med Brann, og som hindrer oss i å bygge noe varig. Folk tåler ikke mellomsesonger uten å rope om katastrofe og nedrykksstrid neste sesong. Folk sier de tåler mellom-sesongen, men da må de inneholde medaljer og god fotball.


Folk tåler mellomsesonger, men det blir for mye med 5 på rad, og utsikter til enda en neste sesong. Da er det fullt forståelig at folk går lei og er kritiske.


historisk sett har vi hatt mye, mye verre perioder enn det vi har vært igjennom de siste 5 sesongene. ikke lenge siden vi gikk over 20 sesonger uten å ta en eneste medalje. jeg synes heller ikke 6.plasser er særlig stas. men hvis man ser på de siste 50 årene har vi aldri vært noe stabilt topp-lag over 5års-perioder, snarere tvert imot på rad. så dagens situasjon er langtifra så unik som man kan få inntykk av på dette forumet.


Det er vel få som er uenige om at Brann har kronisk underprestert gjennom det meste i historien i forhold til potensiale og interesse. Ubrukelighet tidligere skal ikke brukes som noe argument for at det er greit med middelmådighet nå. Fotballen har dessuten endret seg mye fra tidligere - fra glade amatører til profesjonell fotball med en stor organisasjon bak. Dette er noe som normalt skal være til fordel for de større klubbene inkludert Brann, da penger har blitt mye viktigere, og Brann er av de klubbene som i utgangspunktet har de beste forutsetninger på dette feltet. At vi fortsatt presterer som vi gjør er da ikke godt nok. At Brann skal være en klubb som jevnt er i midtsjiktet av norsk fotball er kort og godt for svakt.



Jeg sa heller ikke at fordums middelmådighet forsvarer årets prestasjon. den har vært for svak. punktum. prøvde bare sette ting litt i perspektiv, med tanke på kids som later til å tro at vi alltid har vært et topplag. men lag fra store byer som underpresterer med henblikk på ressurser , er jo nesten det som kjennetegner tegneserien vi spilller i mer enn noe annet. uten at jeg kan forklare hvorfor det er sånn.

Nixon

Ingen tvil om at Brann gjør mye bra, men det må skje noe snart dersom det lille momentumet vi har med talentutvikling og tilsynelatende orbedret økonomi stopper opp. Entusiasmen bygger seg ikke opp av seg selv selv med litt bedre sportslige resultater. Det skulle mindre til i Haugesund for å si det sånn. Men helt enig i at Skarsfjord ikke ser ut som en medaljegarantist. Lurer på når styret kommer frem til det samme...
Rød makt på Hansa

dragn

Quote from: krakra on November 18, 2012, 21:50:37 PM
Quote from: dragn on November 18, 2012, 21:49:24 PM


Ut ifra kamp-prestasjonene i hele år, fortjener ikke Brann å spille tippeliga, enkelt og greit.
Det er da en sedvanlig Brannoverdrivelse. Vi har spilt bedre enn Stabæk, FFK og Sandnes Ulf. Det er det som er litt farlig med Brann, og som hindrer oss i å bygge noe varig. Folk tåler ikke mellomsesonger uten å rope om katastrofe og nedrykksstrid neste sesong. Folk sier de tåler mellom-sesongen, men da må de inneholde medaljer og god fotball.


Hvis du ser kampene mot bunnlagene, så er det ikke alle som er like klare. Brann var rett og slett heldig at dem fikk poeng hjemme OG borte med Sandes Ulf, vi slet en god stund mot FFK hjemme, og borte.. heldig...
Vi tapte idag mot Sogndal. Sogndal viste ingen god forestilling, men når en såpass lite imponerende spill av Sogndal er nok til å vinne mot Brann, ja da begynner jeg å lure.

Folk må ikke glemme at det ikke er hver dag vi vinner hjemme mot Rosenborg fordi keeperen er høy på livet, eller mot Hønefoss fordi Larsen er ekstremt god.

Mitt innlegg handler lite om resultat, jeg godtar en 6. plass dersom vi spiller god fotball. Det er derimot håpløst at vi blir kledd av, av lag som f.eks Hødd/Sogndal/SandesUlf/Hønefoss, ikke fordi dem er god, men fordi vi spiller drit dårlig fotball.

Men det er lett at det blir overskygget når vi får slike kommentarer fra Skarsfjord etter dagens skandalekamp:
"- Vi har ballen i store deler av kampen og de ligger lavt og forsvarer seg. Jeg synes faktisk at vi spiller ganske god fotball i mot etablert forsvar, men vi blir tynne i den siste tredjedelen. Vi skaper få sjanser, for få til å vinne kampen, mens Sogndal tar vare på de få mulighetene som de får. De vinner fortjent til slutt, mener treneren, som ikke legger skylden på umotiverte spillere i en siste serikamp med liten betydning"

krakra

November 18, 2012, 23:58:07 PM #1418 Last Edit: November 18, 2012, 23:59:55 PM by krakra
At vi har vunnet på dårlige dager betyr selvfølgelig ikke at vi fortjener å rykke ned. Og at vi vinner fordi en av spillerne våre er gode blir for tynt. De fleste lag har nok tatt og tapt ufortjente poeng. Vi skulle hatt seks poeng tilsammen mot VIF, f.eks.

Ellers så syns jeg folk overdriver hvor dårlig dagens kamp var. Vi hadde ballen mest, vi hadde høyest treffprosent i pasningsspillet, Sogndal hadde flere sjanser enn oss, men det var ikke noen enorm forskjell på sjanseskapingen.

Vi spilte en bortekamp mot et lag som kjempet for overlevelse med nebb og klør og de scorte to litt heldige mål. Jeg syns ikke det var så veldig ille.

dragn

Quote from: krakra on November 18, 2012, 23:58:07 PM
At vi har vunnet på dårlige dager betyr selvfølgelig ikke at vi fortjener å rykke ned. Og at vi vinner fordi en av spillerne våre er gode blir for tynt. De fleste lag har nok tatt og tapt ufortjente poeng. Vi skulle hatt seks poeng tilsammen mot VIF, f.eks.

Ellers så syns jeg folk overdriver hvor dårlig dagens kamp var. Vi hadde ballen mest, vi hadde høyest treffprosent i pasningsspillet, Sogndal hadde flere sjanser enn oss, men det var ikke noen enorm forskjell på sjanseskapingen.

Vi spilte en bortekamp mot et lag som kjempet for overlevelse med nebb og klør og de scorte to litt heldige mål. Jeg syns ikke det var så veldig ille.


Det er ille når Brann møter Sogndal, tolk de to lagene dit du vil, men vi skal være bedre enn dem. Det inkluderer at vi skal klare å skape èn målsjanse i løpet av kampen. Jeg sier ikke at det vi gjorde var mye dårligere enn Sogndal, men hvis vi skal _bygge_ et storlag, kan vi ikke spille på denne måten, enkelt og greit. Det holder ikke med 60% ballpossession, flere pasninger innad i laget, når vi ikke klarer å skape EN sjanse.

Klart har Brann hatt sine marginer mot og med. Men jeg er fan av å kalle de som tør å spille fotball for gode lag, de som skaper sjanser er i mitt syn gode lag. Det er klart at vi kunne fått flere poeng noen steder, men alt i alt har vi hatt MANGE marginer med oss, som ikke nødvendigvis reflekterer Branns nivå.

Ok jeg tar tilbake, vi fortjener kanskje ikke å rykke ned. My bad. MEN det at RBK gir oss seieren på stadion, det at Molde er slitne etter å ha spilt mot Herenveen 2 dager før vår kamp, det skjer ikke nødvendigvis til neste år. Da kommer vi til å slite.

Xminator

Det har vert en sesong over de forventningene jeg hadde før sesongen. Det kunne gått bedre med mer flyt, men det kunne også gått mye verre om skadene hadde kommet tidligere.

Uten forsterkninger er dette laget fullt ut i stand til å rykke ned. Ikke kollapse slik som Stabæk, men havne der Fredrikstad gjorde med 10-12 minusmål og 30 poeng?

Samtidig kan ett Brannlag med Ojo i slag, en skadefri Sokolowski og ett midtforsvar som spiller på seg selvtillit, kunne utfordre alle de tre øverste lagene.

Vi bør ha inn 2 smarte kjøp denne vintere selv om ingen selges. En DM og en Ojo-utfordrer. Selges noen fra stjernedelen av stallen, slik som Ojo, Zsolt eller Bentley, så må disse erstattes.

dudo

Vi må ha inn folk av flere grunner, ikke bare sportslig, men også for entusiasmen sin del.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Hatleking

Det er alltid dette maset om at dersom eit par spelarar fér, så er me på veg ned i Adeccoen. Foran neste år er talenta enda eldre og forhåpentlegvis betre. Larsen har forhåpentlegvis stabilisert seg på eit høgt nivå. Grønner lukar forhåpentlegvis feila slik at han kan spele mykje. Finne er utkvilt og klår for ein ny sesong. Haugen håpar eg kjem igjen sterkare neste sesong. No synast at eg han har vist lovande takter i den siste halvdelen, så la oss håpe at han er god nok til å bli eit klårt førsteval!

storB

Quote from: Xminator on November 19, 2012, 06:59:42 AM
Det har vert en sesong over de forventningene jeg hadde før sesongen. Det kunne gått bedre med mer flyt, men det kunne også gått mye verre om skadene hadde kommet tidligere.

Uten forsterkninger er dette laget fullt ut i stand til å rykke ned. Ikke kollapse slik som Stabæk, men havne der Fredrikstad gjorde med 10-12 minusmål og 30 poeng?

Samtidig kan ett Brannlag med Ojo i slag, en skadefri Sokolowski og ett midtforsvar som spiller på seg selvtillit, kunne utfordre alle de tre øverste lagene.

Vi bør ha inn 2 smarte kjøp denne vintere selv om ingen selges. En DM og en Ojo-utfordrer. Selges noen fra stjernedelen av stallen, slik som Ojo, Zsolt eller Bentley, så må disse erstattes.


Nå viser vell tabelltipset ditt at dine spådommer bør taes med en STOR klype salt ;)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Torvanger

Horribel sesong, det er vel åpenbart hva jeg ønsker.

Spelaren

Gå av.

Nixon

Rød makt på Hansa

Lasaron

Noen som vet når spillerne har ferie? På den ene siden må det være utrolig umotiverende å gå på trening nå. Behovet for ferie er sikkert stort. Og så begynner man på den nye sesongen når ferien er ferdig. Men det er vel ikke slik det fungerer. De skal vel ha fri i julen, noe som også er forståelig. Så da begynner de på neste sesong allerede nå, mens ting er kjipt. Så tar man ferie, for så og fortsette etter jul.
Det mest optimale må være å få fri kort tid etter sesongslutt, men så kommer julen i veien for det. Slik er det vel bare.
Tren på langskudd

Torvanger

Quote from: Nixon on November 19, 2012, 12:29:22 PM
http://fotball.bt.no/kommentar/article257941.ece

BT sin oppsummering.


Skars har nok en støttespiller i Strand, fra BTs sportsredaksjon, dette var hva jeg vil kalle en tannløs og alt for mild kritikk.

Xminator

Så man skal ha medaljer hvert år, samtidig tar det tid å bygge lag, se på Sogndal (som brukte noen sesonger i 1. divisjon for å komme der de er nå), så derfor skal Brann satse på talentene og ta medaljer hvert år.

Omtrent slik leser jeg skribleriene til BT i dag, og føler egentlig det mangler noe i logikken.

Personlig synest jeg det er smått utrolig at vi hadde teoretisk mulighet til medaljer så lenge som vi hadde. Nå skal vi inn i bosman-sesongen til Ojo. Det kommer til å bli tøffere enn tapet av Guastavino og Austin til sammen. Det må inn spillere som viser igjen fra første treningskamp i 2013 om jeg ikke skal forberede meg mentalt på nedrykkskamp i 2013.

Huff

Det er jo ikke slik at en kan ta årets Brannlag og trekke fra Ojos prestasjoner når en skal vurdere hans bidrag. Vi spiller ikke med 10 mann uten Ojo. Han har vært jævlig viktig, og stått for mange målpoeng, men samtidig har han og tidvis vært en belastning for angrepsspillet vårt ved å konstant være i offside (på sitt aller verste).

Jeg har ingen tro på at en klarer å erstatte Ojo med en spiller med den samme kombinasjonen av fysikk, avslutningsferdigheter bra fart og brukbar teknikk, men en kan jo håpe på at en kan få inn en spiller som kan offsideregelen og som kan jakte bakrom av og til. Paradoksalt nok har jo Ojo til tross for bra fart og et vanvittig antall offisdeavblåsninger ikke vært noen bakromsspiss.

Hvorvidt en klarer å erstatte Ojo avhenger av en rekke faktorer. Worst case er at en ikke finner tilsvarende spillertype, men fortsetter å spille akkurat som om han var på banen. Jfr da vi spilte som om Gustavinho var OM tidlig i sesongen.

Huff

Apropos 0 seire på kunstgress. Er det spillestilen vår som ikke funker? Tenker på pasninger i rom, kontra på fot, og farten ballen får på KG. Vi er jo ekstremt direkte, er vi for direkte for underlaget på bortebaner av plast?

Xminator

Tidlig i sesongen spilte vi ikke som Guastavino var på banen. Vi spilte som ett lag som skulle forbedre seg defensivt. Der medisinen skulle være flere mann på riktig side av ballen. Der backene ble brukt mindre i angrep. Der begge de defensive midtbanespillerene hadde intimkontakt med stopperene.

Hadde vi fortsatt slik hadde vi nok sluppet inn mindre mål, men det hadde også betydd færre plussmål. Vi var på vei dit Hønefoss havnet. Nå justerte heldigvis trenerene og tok større offensiv risiko. Det har lønnet seg over 30 kamper. Det er ikke uten grunn at vi må helt ned på 13. plass for å finne ett lag som har tapt like mange kamper som oss.

dragn

Quote from: Huff on November 19, 2012, 21:32:58 PM
Apropos 0 seire på kunstgress. Er det spillestilen vår som ikke funker? Tenker på pasninger i rom, kontra på fot, og farten ballen får på KG. Vi er jo ekstremt direkte, er vi for direkte for underlaget på bortebaner av plast?


Synes ikke vi er så ekstremt direkte, og tror heller ikke dette er problemet vårt. Vi har ikke som lag funnet ut av hverandre, samspillet sitter ikke for 5 øre. Det hjelper ikke at vi skorter på gode ballfordelere og ballvinnere! Synes dog det er rart at vi sliter såpass i forhold til kunstgress når vi som oftes ender opp med den lange mot Ojo uansett :p

gladiporno

Jeg synes ikke vi spiller direkte i det hele tatt. Vi spiller tvertimot ofte svært omstendelig med lavt balltempo, noe som gjerne ender med at vi blir presset lavt tilbake på banen. Det er da den lange ballen mot Ojo kommer.

dudo

Quote from: Xminator on November 19, 2012, 21:57:49 PM
Tidlig i sesongen spilte vi ikke som Guastavino var på banen. Vi spilte som ett lag som skulle forbedre seg defensivt. Der medisinen skulle være flere mann på riktig side av ballen. Der backene ble brukt mindre i angrep. Der begge de defensive midtbanespillerene hadde intimkontakt med stopperene.

Hadde vi fortsatt slik hadde vi nok sluppet inn mindre mål, men det hadde også betydd færre plussmål. Vi var på vei dit Hønefoss havnet. Nå justerte heldigvis trenerene og tok større offensiv risiko. Det har lønnet seg over 30 kamper. Det er ikke uten grunn at vi må helt ned på 13. plass for å finne ett lag som har tapt like mange kamper som oss.


Og på slutten av sesongen ble backene - ihvertfall Birkir - mindre offensiv, og vi avslutter med fire strake tap.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Brann, Brann 2, Brann 3 og forsåvidt juniorlaget har kollapset i høst. Hele Brann har gått på en kollaps, rett og slett.
Tren på langskudd

ostraume

Quote from: Huff on November 19, 2012, 21:32:58 PM
Apropos 0 seire på kunstgress. Er det spillestilen vår som ikke funker? Tenker på pasninger i rom, kontra på fot, og farten ballen får på KG. Vi er jo ekstremt direkte, er vi for direkte for underlaget på bortebaner av plast?


Mener du seriøst at vi er "ekstremt direkte" i spillestilen?

Etter min mening har vi gått fra "ganske direkte" til "rimelig omstendelig" i løpet av sesongen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Syns forøvrig samspillet mellom Finne og Larsen virket bra mot Sogndal. Det var stort sett de to som skapte det lille vi hadde å by på helt foran mål.

Er det litt påfallende at to spillere kan komme nærmest rett fra andrelaget og ha bedre relasjoner og samspill i TL enn resten av laget som har spilt sammen i hele år på TL-nivå? Er det kanskje et tegn på at trenerne i utviklingsavdelingen kanskje rett og slett er bedre på å skape samspill offensivt enn Skarsfjord er, og at vi ikke bare kan skylde på spillermatrialet.

Buljongmannen

Mange med sterke meninger her inne. Håper alle er medlem i Sportsklubben og får sagt sitt på årsmøtet og medlemsmøtene. De som ikke bor i Hordaland kan og bør sende sine meninger og idéer til Sportsklubben, adm og/eller styret.

dragn

Quote from: Buljongmannen on November 20, 2012, 12:35:14 PM
Mange med sterke meninger her inne. Håper alle er medlem i Sportsklubben og får sagt sitt på årsmøtet og medlemsmøtene. De som ikke bor i Hordaland kan og bør sende sine meninger og idéer til Sportsklubben, adm og/eller styret.


Epost give please :))

Klaus_Brann

Dette hadde jo vært morsom lesning, om bare vi ikke hadde vært så forbanna ræva i forsvar...
http://www.brann.no/latest-news/article/1x5yzet0vn3h013mwrzzapfqz3/title/ojo-best-i-poengligaen-for-andre-gang
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Buljongmannen


dragn


krøvel vellevold

November 24, 2012, 04:03:43 AM #1445 Last Edit: November 24, 2012, 04:40:01 AM by krøvel vellevold
Hadde Branns kamper blitt avblåst etter 85 minutter denne sesongen, hadde vi nesten rykket ned.

Etter 85 minutter har vi vunnet to poeng mot AaFK (h), tre mot RBK (h), tre mot HBK (h) og to mot FFK (b). Det er ti poeng.

Samtidig har vi ikke tapt noen poeng de siste fem + overtid.

Ergo; vi hadde stått med 32 poeng. Det er det samme som Ulf på kvalik. Vi hadde reddet oss på målforskjellen.

Og for ordens skyld: Jada, det er ikke ulovlig å score seint, hadde kampene vart i 85 min hadde sikkert sluttspurten kommet tidligere, og hadde vi hadde vært mer skjerpet på slutten hvis vi stod i fare for å rykke ned.

Men tallene er likevel skremmende.
Legg ned hele klubben!

dudo

Det kan ihvertfall tyde på at vi er godt trent. Det er jo noe å ta med seg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on November 24, 2012, 04:03:43 AM
Hadde Branns kamper blitt avblåst etter 85 minutter denne sesongen, hadde vi nesten rykket ned.

Etter 85 minutter har vi vunnet to poeng mot AaFK (h), tre mot RBK (h), tre mot HBK (h) og to mot FFK (b). Det er ti poeng.

Samtidig har vi ikke tapt noen poeng de siste fem + overtid.

Ergo; vi hadde stått med 32 poeng. Det er det samme som Ulf på kvalik. Vi hadde reddet oss på målforskjellen.

Og for ordens skyld: Jada, det er ikke ulovlig å score seint, hadde kampene vart i 85 min hadde sikkert sluttspurten kommet tidligere, og hadde vi hadde vært mer skjerpet på slutten hvis vi stod i fare for å rykke ned.

Men tallene er likevel skremmende.


Dette er noe flere her inne har påpekt. Kan aldri tenke meg at vi er like "heldig" neste år

krøvel vellevold

November 24, 2012, 10:39:52 AM #1448 Last Edit: November 24, 2012, 10:41:39 AM by krøvel vellevold
Her er i hvert fall tabellen slik den hadde sett ut hvis alle kampene i Tippeligaen hadde vært slutt etter 85 min. Legg også merke til at RBK har tapt gullet i sluttminuttene i år. Det er meget ulikt dem.

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/763973_en-haarsbredd-fra-nedrykk-hvis

NB! Det jeg refererte til lenger oppe i tråden var hvis kun Branns kamper hadde vært avsluttet etter 85 min. I bloggen det linkes til, har alle tippeligakamper vært avsluttet etter 85 min.

Legg ned hele klubben!

Nixon

November 24, 2012, 11:18:39 AM #1449 Last Edit: November 24, 2012, 11:21:18 AM by Nixon
Men hadde kampene vart i 85 minutter hadde vi likevel spilt i nesten 90 minutter i mange av kampene. Så vi hadde fortsatt fått en del av skåringene!:)
Rød makt på Hansa

Go Up