• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Charlie Miller TIFO / FLAGG

Started by enavgutta, June 24, 2005, 23:29:14 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BrannFa(e)n

Ta det med til molde og heng det der.
rannfasiten

C@Bøe_79

Banneret er nok med til Molde!
Tifo-gruppen har som "hovedaksjonær" tatt ansvar for banneret!
Men vi trenger fortsatt et sted å henge det på stadion.
Og det blir ikke hengt under Bon Appetite-hjørne,så enkelt er det...
Møt opp tidlig foran Stabæk-kampen de som har ideer,så kan vi sammen løse problemet...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Alexåsane

Det huset/platået til tv2 i klokkesvingen. På veggen der kan det vel være plass? Eller oppunder taket i hansasvingen? litt vanskelig kanskje.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

kabelmann

Hva med å få en helt egen flaggstang på taket over SS? ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Endre

Jeg kikket meg litt rundt sist, og det er mulig å henge et flagg på veggen av speaker-bua, mot Hansa. Det er bare en stor hvit vegg, den er vinklet inn mot Hansa, men burde kunne fungere.
Om ikke for dette flagget, så kanskje et annet?

enavgutta

Vi så flagget et utall ganger mot i Moldekampen selvom producer nok prøvde å unngå det :-)

Charlie lot seg vel inspirere og satte inn målet !!

Henningen

Noen som så på TV2 rett etter kampen? Altså vanlig tv2..
De hadde et innslag med høydepunkt fra Miller, og under sto det...
Ja, nettopp: IT`S MILLER TIME!

Det har jo blitt en landeplage, dette banneret her! :)
Igjen, veldig bra initiativ! Honnør!

positiv

en måte å vise banneret på kan jo være at to stykker står på muren foran SS og holder det..

fks når spillerne kommer inn på banen.
ødt blod på HANSA

enavgutta

Nå skal ikke jeg messe for mye mer om banneret, men var det noen som tok bilder av det når det hang oppe i Molde?

Det gjelder også Kristiansand..

Northside

Quote from: "positiv"en måte å vise banneret på kan jo være at to stykker står på muren foran SS og holder det..

fks når spillerne kommer inn på banen.


det er ikke noe mur å stå på mer.

Brann har dekket den til med noen hvite jernplater som går skrått fra muren og opp til toppen av reklameskiltene, noe som gjør at det er umulig å stå der.

Eneste virkning dette nye greiene har er at 500 folk har fått seg "tromme" helt nederst på ss, desverre...

Pondan

Er jo også bra da, så slepper mann at drittunger sitter på muren..

mobli

Quote from: "enavgutta"Nå skal ikke jeg messe for mye mer om banneret, men var det noen som tok bilder av det når det hang oppe i Molde?

Det gjelder også Kristiansand..


Den godeste SuperBrann tok bilde av det i Kristiansand.

http://www.runenilsen.dk/start-brann-06/photos/photo182.html

Herlig banner

Pondan

Her er en grunn at Miller sitt banner ikke skal vere blandt tilskuerene, det blir ikke fullt så bra..


www.runenilsen.dk

Northside

Quote from: "Pondan"Her er en grunn at Miller sitt banner ikke skal vere blandt tilskuerene, det blir ikke fullt så bra..

http://www.runenilsen.dk/brann-vif-06/photos/photo113.jpg
www.runenilsen.dk



det så bedre ut enn på bildet.

Men det er bare å be han som står i ene enden om å holde det stramt ut, gjør du det samme i andre enden så ser det bra ut!

Håper noen kan ta banneret opp under oppvarmningen og holde det helt nede på hansa eller ss slik at Miller ser det igjen :)

Pondan

Eller bare noen henger det opp en plass at alle kan se den..

C@Bøe_79

No er ikke han som tok bildet noe kjempe fotograf..
Det var oppe mye bedre,og kan det ikke henges noen steder så må det opp på tribunen...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

abe78

Hva med å feste stenger til hver side av banneret? Da vil det bli enklere å holde det stramt. Tror faktisk det blir den beste løsningen på stadion.
.og husk!

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Pondan

C@Bøe_79 skrev: No er ikke han som tok bildet noe kjempe fotograf.

No er vell heller ikke du den skarpeste kniven innen det du driver med heller, tifoen! Rune er flink og tar bilder.. Han tar mangen bilder for oss og se.. all honør til han.

C@Bøe_79

Jeg vil si at jeg er rimelig dyktig på det jeg gjør for Tifo-gruppen,er ikke meg det står å faller på om en tifo er dårlig.(Som oftest publikum).
Det er mye å gjøre selv om man tror ting ser lett ut,og jeg gjør mye du ALDRI ser....
Jeg kunne ramset opp ting som er gjort vellykket og uvellykket,men jeg har hvertfall gjort noe........................................................................


Og det jeg mener er at det går an å ta et bilde av banneret når det er ute,ikke når det er på vei ned eller opp.
Han er dyktig på bilder av kampen og det som skjer før kampen,men liker ikke bildene av tribunen/fansen/Tifo.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Stoffi

Quote from: "C@Bøe_79"Jeg vil si at jeg er rimelig dyktig på det jeg gjør for Tifo-gruppen,er ikke meg det står å faller på om en tifo er dårlig.(Som oftest publikum).


Nå har TIFOen vært jævlig dårlig de siste årene da, men men .....
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

abe78

Jeg er faktisk uenig i akkurat det. Synes tifoen blir bedre og bedre jeg. Når var den bra da Stoffi? Savner selvsagt den store TIFOen i år, men den kommer kanskje den 16.5?
.og husk!

Stoffi

Quote from: "abe78"Jeg er faktisk uenig i akkurat det. Synes tifoen blir bedre og bedre jeg. Når var den bra da Stoffi? Savner selvsagt den store TIFOen i år, men den kommer kanskje den 16.5?



Skal ikke hevde at jeg er altvitende, men TIFO var virkelig mye bedre for bare 4-5 år siden. Tifo er så mye mer enn et banner eller to.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

C@Bøe_79

Vi har blitt dyktigere på bannere,og maling av flagg.
Men det er et godt stykke igjen å gå,og det er ikke mulig å ta det store skritte i et.
Det har også blitt vanskeligere å få tak i "utstyr" som ble brukt før,enten pga Brann nekter å bruke det eller at prisen er mangedoblet.

Det jeg mener med at jeg er dyktig(hele Tifo-gruppen også) på det jeg gjør i Tifo-gruppen, er at alt utenfor dugnad,kampen og utførelse.
Vi har alle i gruppen blitt flinkere på å planlegge og tilrettelegging,men det blir ikke store ting uten hjelp...

Og når våre egne i tide og utide kastrerer tifoene våre hjelper det ikke akkurat på selvtilliten,men heldigvis er det folk som er positiv til det vi gjør og utretter.
Vi kan bli bedre,vi jobber for å bli bedre.
Og som enkelte påpeker så er vi blitt bedre,ta f.eks "Geddi-banneret" som blir bragt på banen i hver eneste diskusjon og sammenlign det med de to siste vi har lagd(Vif og Lsk). Det er utrolig framgang på 2,5 år,og flere unge begynner å få interrese for tifo sånn at det vil bare vokse og vokse..
Fanaticos ble latterliggjort ifjor for de var fjortisser som malte flagg,og no
begynner disse å nærme seg 18 år. De har annerledes tankegang enn oss eldre,men de kommer uansett til å være de som bringer dette videre og må guides.
Noen må jo ta det videre,for en sesong uten flagg eller farge på tribunen blir dumt.
Og når spillerne og lederene i klubben roser oss i Tifo-gruppen,så gjør vi hvertfall noe rett(Gjør vi ikke?).
Den eneste klagen som er kommet er på den triste Klokkesvingen,men den bygges ut nå og da kan den "fargelegges" også.

Tifo er med på å svekke motstanderen:
16/5 -04 Vi møter Ham-Kam!
I det 25 mann entrer banen til Tippeliga hymnen holdes 11 000 plakater opp,hvilket bilde det må være for lagene.
Der kommer du i stygge grønne/hvite drakter og HELE Stadion er rød/hvit. Da skjønner Ham/Kam at de ikke hører hjemme der,det er Brann som regjerer her.
Og det tenner Brann,de ser jo at her er alle med og støtter de.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Northside

Quote from: "Stoffi"

Nå har TIFOen vært jævlig dårlig de siste årene da, men men .....



?

Mener du den noen gang har vært bedre? Då kan du gjerne komme med eksempler osv. For tifoen på stadion har aldri vært bedre enn i fjor, og i år blir det nok endå bedre.

Med mindre du kun ser på ulovlig pyro som tifo så ser ikke eg hva du mener med dårlig tifo de siste årene. Ulovlig pyro er nesten det eneste tifo-gruppen ikke har drevet på med.

Men som C@Bøe_79, vi kan bli bedre og vi vil bli bedre!

Nixon

Quote from: "C@Bøe_79"16/5 -04 Vi møter Ham-Kam!
I det 25 mann entrer banen til Tippeliga hymnen holdes 11 000 plakater opp,hvilket bilde det må være for lagene.
Der kommer du i stygge grønne/hvite drakter og HELE Stadion er rød/hvit. Da skjønner Ham/Kam at de ikke hører hjemme der,det er Brann som regjerer her.


Så det gir en ekstra effekt når motstanderen har stygge drakter?
Hmmm, synd at Mjøndalen har forsvunnet fra det gode selskap...
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Alt annet en Branndrakt i Tippeligaen er stygt spør du meg..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Stoffi

Quote from: "C@Bøe_79"
Det jeg mener med at jeg er dyktig(hele Tifo-gruppen også) på det jeg gjør i Tifo-gruppen, er at alt utenfor dugnad,kampen og utførelse.
Vi har alle i gruppen blitt flinkere på å planlegge og tilrettelegging,men det blir ikke store ting uten hjelp...

Og når våre egne i tide og utide kastrerer tifoene våre hjelper det ikke akkurat på selvtilliten,men heldigvis er det folk som er positiv til det vi gjør og utretter.
Vi kan bli bedre,vi jobber for å bli bedre.
Og som enkelte påpeker så er vi blitt bedre,ta f.eks "Geddi-banneret" som blir bragt på banen i hver eneste diskusjon og sammenlign det med de to siste vi har lagd(Vif og Lsk). Det er utrolig framgang på 2,5 år,og flere unge begynner å få interrese for tifo sånn at det vil bare vokse og vokse..
Fanaticos ble latterliggjort ifjor for de var fjortisser som malte flagg,og no
begynner disse å nærme seg 18 år. De har annerledes tankegang enn oss eldre,men de kommer uansett til å være de som bringer dette videre og må guides.



Mye av grunnen til at TIFO har ligget nede og så få gidder å kommer på dugnader, er pga folk ser på endel av folkene i Tifo-miljøet som fjortisser. Som dere vet har det vært et stort problem på SS, og folk distanserer seg fra StoreStå og også Tifo-gruppen for å unngå fjortisstempelet.
Slik gikk det da BST fikk en 18-Ã¥rig jente som leder, folk mistet litt respekten.
Synd å si det, men jeg føler at det har vært et lite deja vu og Bataljonen sliter nå med lav oppslutning pga et drittunge stempel fra Store Stå.... og dessverre Tifo.


Skulle ønske ting ikke var slik, men det er nå hva jeg observerer, hører, og tenker...

Ikke skyt budbringeren.....
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

enavgutta

Kanskje det er i ferd med å endre seg seg nå. Jeg har f.eks ikke noen tilknytning til "Brann miljøet" , TIFO gjengen, Foppalpuben, Bataljonen eller SS..

Overrasket faktisk meg selv litt da jeg tok initiativet til Millerflagget... så "alle kan"..

Hadde vært morro med nærmest italienske TIFO tilstander i årene fremover på Stadion... for en arena og for en ramme ! Sky is the limit ;-)

C@Bøe_79

Stoffi skrev:
QuoteMye av grunnen til at TIFO har ligget nede og så få gidder å kommer på dugnader, er pga folk ser på endel av folkene i Tifo-miljøet som fjortisser. Som dere vet har det vært et stort problem på SS, og folk distanserer seg fra StoreStå og også Tifo-gruppen for å unngå fjortisstempelet.
Slik gikk det da BST fikk en 18-Ã¥rig jente som leder, folk mistet litt respekten.
Synd å si det, men jeg føler at det har vært et lite deja vu og Bataljonen sliter nå med lav oppslutning pga et drittunge stempel fra Store Stå.... og dessverre Tifo.


Skulle ønske ting ikke var slik, men det er nå hva jeg observerer, hører, og tenker...

Ikke skyt budbringeren.....


Skal ikke skyte noen,men fjortisser?
Ikke verst å bli sett på som fjortiss når man er 27år,holder meg godt..
Tifo-gruppen har vel en snittalder på 22-23 år,og snitter vel på 6-7 bortekamper i året... Og deltar på det meste som har med Brann og Bataljonen gjør..

Men hvis folk ser på 20-25 år gamle mennesker som fjortisser,så har hele Bergen et problem ikke bare BBB...

Dette er bort imot det verste jeg har hørt..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

abe78

Quote from: "Stoffi"
Mye av grunnen til at TIFO har ligget nede og så få gidder å kommer på dugnader, er pga folk ser på endel av folkene i Tifo-miljøet som fjortisser. Som dere vet har det vært et stort problem på SS, og folk distanserer seg fra StoreStå og også Tifo-gruppen for å unngå fjortisstempelet.
Slik gikk det da BST fikk en 18-Ã¥rig jente som leder, folk mistet litt respekten.
Synd å si det, men jeg føler at det har vært et lite deja vu og Bataljonen sliter nå med lav oppslutning pga et drittunge stempel fra Store Stå.... og dessverre Tifo.


Skulle ønske ting ikke var slik, men det er nå hva jeg observerer, hører, og tenker...

Ikke skyt budbringeren.....


Det er desverre veldig mye rett i det Stoffi sier her. Man kan godt si at dette ikke nødvendigvis er sunne holdninger, men det er likevel slik holdningene er. Her har Bataljonen en kjempejobb å gjøre.

Løsningen er selvsagt ikke å kjefte eller slenge negativitet på de som er unge og gjør en fenomenal innsats. Det er viktig å få frem det. Løsningen må være å skape et miljø hvor en person på nærmere 30 synes det er kult å komme på TIFO-dugnad. Hvordan dette skal gjøres har jeg ikke noe godt svar på. Jeg tror dokumentasjon av det som skjer på slike dugnader kan være en start. Da tenker jeg ikke bare på det ferdige resultatet.
.og husk!

C@Bøe_79

Kanskje Brann kunne være en grunn..
Og må no si at som en som fyller 30 snart,så er det lite flatterende å bli kalt fjortiss..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Mr_Soma

Bataljonen skulle rett og slett tatt seg en tur over fjellet å fått inspirasjon,organiseringshjelp osv fra Klanen.

Nå sier ikke jeg at jeg forguder det pakket der borte, men makan til miljø som de har er det ingen som kan måle seg med.

Et sted begynte de også,hvor og hvordan? Det skulle man likt å visst her borte.

C@Bøe_79

De begynte på samme måte som oss..

Alle mann til pumpene!

Tifo-gruppen trenger din hjelp til festen 16/5.

Vi trenger hjelp fra 15/5 kl 11.00 og utover.

Det er en god del som skal gjøres, så vi trenger godt med hjelp. Vi kommer nok til å holde på

en god stund utover dagen/kvelden.

Ta med godt humør,arbeidslyst og noen vitser.

Det vil også bli mulighet for spleising på mat om det tar lang tid,så noen kroner kan også medbringes.

Kan du stille noen timer og vær med å hjelp oss og støtte Norge`s beste fotball-lag?Dette blir bra..

Tifo-gruppen
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Stoffi

Quote from: "C@Bøe_79"

Skal ikke skyte noen,men fjortisser?
Ikke verst å bli sett på som fjortiss når man er 27år,holder meg godt..
Tifo-gruppen har vel en snittalder på 22-23 år,og snitter vel på 6-7 bortekamper i året... Og deltar på det meste som har med Brann og Bataljonen gjør..

Men hvis folk ser på 20-25 år gamle mennesker som fjortisser,så har hele Bergen et problem ikke bare BBB...

Dette er bort imot det verste jeg har hørt..


Jeg er helt sikker på at du gjør en kjempejobb for Tifo, brann og bataljonen, for all del.

Men mitt inntrykk av Tifo fra kamper, forum, venner, rykter, "word on the street", osv, er at det stort sett er gutter under eller rundt 18.
Med all den negative eksponeringen SS har fått pga fjortisstempel, trekker folk unna og når Tifo også er dominert av "fjortisser"(mangel på bedre ord), så får folk assosiasjoner til SS problemet.

Folk flest liker ikke å bli koblet med "fjortisser", det er grunnen til at mange stakk fra SS, inkludert meg og mine kompiser.
Det er synd at det er slik, men jeg ser ingen løsning på det før om kanskje 5 år da folk har kommet litt opp i 20-årene.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

fettnok

så folk tør ikke komme på tifodugnad fordi det er gutter på rundt 18 der? dum unnskyldning! problemet er at folk er lat eller for "kul" til å hjelpe til.
ette går aaaaaldri bra!

Stoffi

Quote from: "fettnok"så folk tør ikke komme på tifodugnad fordi det er gutter på rundt 18 der? dum unnskyldning! problemet er at folk er lat eller for "kul" til å hjelpe til.


Uansett hvor teit du måtte synes det er, så forandrer det dessverre ikke saken. Militæret har det samme problemet når en 23-åring skal kommanderes rundt av en 18-åring med sersjantstriper. Det blir ofte krasj.

Du har vel sagt det samme om SS i åresvis, men folk flykter allikevel.


Jeg belyser bare et meget lite diskutert tema her.... Virker som om det er litt tabu å diskutere det, forrige gang jeg nevnte det i en tråd, ble det helt stille og ingen turde svare imot eller for.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

C@Bøe_79

Stoffi skrev:
QuoteMen mitt inntrykk av Tifo fra kamper, forum, venner, rykter, "word on the street", osv, er at det stort sett er gutter under eller rundt 18.


Dette har noe med at det ikke stiller folk på dugnadene(hvor det er betydelig høyere snittalder),og det folk ser er flaggerene på Stadion og de som hjelper oss der.
Mye av grunnen til at vi må støtte oss til 16-18 åringer er at de ikke går på Puben før kamp..
For å flagge må du være over 16 år og IKKE synlig beruset,og det ekskluderer ganske mange på kampdag..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Brannfrelst

Før var det vel en god del over 18 som deltok på TIFO dugnader. Var vel egentlig kun folk over. Tenker da på blussing som ofte trakk 30-40 mann til å stå med bluss. Og før gjorde de det mer enkelt med å dele ut ballonger,konfetti,bluss,kreppruller(noe vi burde hatt på Hansa) osv. Det er rett som folk sier,en 30-åring nekter å la seg styre av en under 18-20 år.
2.10.07-Gullet kom hem!

Northside

Quote from: "Brannfrelst"Før var det vel en god del over 18 som deltok på TIFO dugnader. Var vel egentlig kun folk over. Tenker da på blussing som ofte trakk 30-40 mann til å stå med bluss. Og før gjorde de det mer enkelt med å dele ut ballonger,konfetti,bluss,kreppruller(noe vi burde hatt på Hansa) osv. Det er rett som folk sier,en 30-åring nekter å la seg styre av en under 18-20 år.


Vi hadde rundt 80 bluss mod Odd i fjor, INGEN var under 18Ã¥r!

Ballonger som blir delt ut alle veier uten mål og mening ser bare teit ut, i tillegg så havner disse ballongene som oftest på banen ellers så kommer de aldri opp.

konfetti, bluss og keppruller er ikke lov å dele ut helt uten videre, det er knapt nok lov å bruke noen av disse tingene.

Og på dugnadene så er nok snittalderen høyere enn hva du tror.

Ellers så kunne det vært artig å se hva som ville skjedd dersom alle som hjelper til med tifo og som er under 20år rett og slett bare dropper å jobbe med det for en liten periode, ville folk då blitt glad og stilt mannsterkt opp? eller ville resten av tifo-gjengen fått sinnsykt mye arbeid fremover dersom de velger å fullføre alle planene?

enavgutta

Flagget med opp igjen på 16. mai ! Nå er det virkelig MILLERTIME !!!

Buljongmannen

Heng Miller-flagget ved siden av Felt Z, der Scharner-flagget hangmot RBK ifjor.

Brannfrelst

Heng flagget på Hansa ja. Eller på Store Stå. Slik at det henger! Og ikkje blir løftet opp ved innmarsj,mål osv.
2.10.07-Gullet kom hem!

C@Bøe_79

Heng ditt heng datt!!!!!!!

Det er IKKE plass.....
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Brannfrelst

Quote from: "C@Bøe_79"Heng ditt heng datt!!!!!!!

Det er IKKE plass.....


Det spørs hvilken vinkel du ser det fra. Er du typen til å høre på Kristian Jægers anbefalinger så er det ikke plass nei. Men er du typen til å virkelig ville ha dette banneret oppe,så er det bare til å dekke noen kvm med reklame. Enkelt og greit;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Bataljonen

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "C@Bøe_79"Heng ditt heng datt!!!!!!!

Det er IKKE plass.....


Det spørs hvilken vinkel du ser det fra. Er du typen til å høre på Kristian Jægers anbefalinger så er det ikke plass nei. Men er du typen til å virkelig ville ha dette banneret oppe,så er det bare til å dekke noen kvm med reklame. Enkelt og greit;)



Og da blir det nok "enkelt og greit" fjernet av vaktene på stadion..
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Pondan

De har jo bygget en plattform til tv2 mellom gammle og klokkesvingen, der er det en lang åpen vegg, kanskje der kan den henge?

Mr_Soma

Slit det mellom 2 av cornerflaggene.

kih

Quote from: "NorthsideFCDH"Mener du den noen gang har vært bedre? Då kan du gjerne komme med eksempler osv. For tifoen på stadion har aldri vært bedre enn i fjor

enavgutta


Go Up