• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Seriemestere med stortap

Started by krøvel vellevold, July 04, 2006, 00:23:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Som et halmstrå å klamre oss fast i, kan jeg ramse opp tidligere seriemestere som har tapt med fire mål eller mer samme år:

Rosenborg 2003: 1-6 h vs Stabæk som ble nr. 3. Gullet var allerede avgjort før kampen.
Rosenborg 1993: 0-4 h vs Brann som ble nr.7.
Viking 1979: 0-4 h vs Skeid som ble nr. 9.
Lyn 1968: 1-10 b vs Godset som ble nr. 4.
--- 1-6 h vs Godset som ble nr. 4.
Rosenborg 1967: 0-4 b vs Lyn som ble nr. 3. RBK var så godt som mester før denne kampen.
Vålerengen 1965: 1-7 h vs Lyn som ble nr.2.
Brann 1963: 0-6 h vs Lyn som ble nr. 2.
Brann 1962: 0-4 b vs Frigg som ble nr. 4.

Lyn har vært innblandet i 5 av 9 kamper der seriemesteren har tapt med minst 4 mål. 3 av kampene hadde Lyn som vinner.

Lyn 1968 var helt ekstremt: Lyn hadde 6 strake seire før de plutselig tapte 1-4 hjemme mot Brann og 1-10 (!!!) borte mot Godset.  Så var det 6 ukers pause før Lyn slo Viking 11-2 hjemme som den første av syv strake seire. Så tapte Lyn igjen for Godset. Denne gang "bare" 1-6 hjemme. Men da var Lyn allerede mestere.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Vi tok vel seriesølv etter 1-7 med toppet mannskap mot Stabæk.

Enkeltresultater betyr lite. Det som betyr noe er å vinne tilstrekkelig med kamper. Uavgjort er jo bare ett poeng bedre enn tap. Ibergen mente før kampen at vi trenger 7 seire for å vinne serien. Nå har vi 14 kamper å få disse på. Jeg tror vi trenger 8 seire om vi taper resten. Bland inn ett par uavgjort i saligheten og man klarer seg nok med 7.

Klarer vi oss med 5 tap resten av sesongen? Blir spennende å se. Jeg har samme forhold til gullet nå som før sesongen. Jeg tror ikke stallen pr 4.7.2006 er god nok til å ta gullet. Det er ett svært hull sentralt på midtbanen, den viktigste lagdelen, som vil være forskjellen på 50 poeng (og gull) og 43 poeng (og bronsen).

Superjack

Hmm, det var da voldsomt så pesimist :)

Om Brann med dagens stall er gode for 43 poeng til slutt, vil det si at de kaprer under 1,3 poeng i snitt pr kamp frem til sesongslutt.
Med den innsatsen hele sesongen ville Brann endt opp med 33 poeng, og nesten helt nede i nedrykkskampen. Mener du Brann er så dårlig stilt? At situasjonen på tabellen pr i dag bare er flaks?

Om jeg er veldig nøktern, så tar jeg utgangspunkt i at Brann sin stall 2006 er en middelhavsfarer verdig. Dvs ca 40 poeng sesong = snitt på i overkant av 1,5 poeng pr kamp. Da vil brann om de spiller som en middelhavsfarer ut sesongen ende på 46 poeng, samme poengsum som Vif ble seriemester med i fjor. :)

Personlig tror jeg Brann må over 50 poeng for å ha sjanse på seriemesterskapet, men da må de ha en poengfangst i snitt pr runde på 1,8. Mens Rosenborg må fikse nesten 2,3 poeng i snitt :)
Brannsupporter.

Kjell249

QuoteUavgjort er jo bare ett poeng bedre enn tap.


Ehhhhhhhh..... det stemmer vel ikke akkurat. Hadde vi tapt for Rosenborg før pausen, så hadde avstanden nå vært 4 poeng og ikke 7.

I noen kamper i høst blir det veldig viktig å unngå tap... Da kan vi klare oss med færre seiere. I så måte var ikke HK det verste laget å tape mot.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Quote from: "Kjell249"
QuoteUavgjort er jo bare ett poeng bedre enn tap.


Ehhhhhhhh..... det stemmer vel ikke akkurat. Hadde vi tapt for Rosenborg før pausen, så hadde avstanden nå vært 4 poeng og ikke 7.

I noen kamper i høst blir det veldig viktig å unngå tap... Da kan vi klare oss med færre seiere. I så måte var ikke HK det verste laget å tape mot.


6-poengskamper er noe helt annet :p Klart, uavgjort vil være 100 ganger bedre mot LSK enn ett tap. 1 eller 0 poeng mot Hamkam derimot blir neppe like avgjørende som de 2 poengene Andresen rotet bort mot Fredrikstad :)

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Som et halmstrå å klamre oss fast i, kan jeg ramse opp tidligere seriemestere som har tapt med fire mål eller mer samme år.


Fint at du tar ansvar med å opplyse oss, Krøvel. Men personlig synes jeg det er litt tidlig å snakke om halmstrå allerede nå. Høstsesongen er tross alt nesten to uker unna.

Vi får bare håpe at spillergruppen takler tap bedre enn supporterne...
Rød makt på Hansa

Kjell249

Det er viktig å huske på at vi "bare" har spilt 5 hjemmekamper, og 7 bortekamper. Dvs at vi har 8 hjemmekamper igjen og "bare" 6 bortekamper.

Det har kanskje ikke så mye å si med den borteformen vi har vist i år, men når det begynner å dra seg til er det viktig med publikum i ryggen (selv om vi ga de bra støtte på Briskeby:)

Forresten tror jeg de 6 resterende bortekampene blir vriene (LSK, VIF, Stabæk, Lyn, Tromsø & Viking).
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Det verste er at Brann ikke trenger å kollapse, og/eller RBK vinne alle kamper igjen, for at RBK skal havne foran oss.

Om Brann får 8-3-3 på de siste 14, vil jeg ikke kalle det noen kollaps. Om RBK skulle få 11-1-2 på de siste 14, vil jeg ikke kalle det oppsiktsvekkende.
Hvis Brann vinner alle 8 resterende hjemmekamper (noe som i seg selv vil være fantastisk bra, og det vil også være inkludert seier mot RBK), mens vi på bortebane får uavgjort mot Stabæk, TIL og Lyn, men taper mot LSK, VIF og Viking. (Ingenting av dette vil vel være oppsiktsvekkende dårlig). Da vil vi ta 27 poeng til og ende opp med 52 poeng. Hvis RBK i tillegg til å tape mot Brann borte, også taper mot LSK hjemme og spiller uavgjort hjemme mot VIF, men vinner resten, så tar RBK 34 poeng til. Det betyr 52 poeng til dem også. At RBK skulle få 11 seire på de siste 14, er ikke vanskeligere enn at de slår FFK, Stabæk, TIL, Lyn og Viking hjemme, og Start, Molde, Sandefjord, Odd, Hamkam og Fredrikstad borte.

Men jeg kan driste meg til å tippe resten av kampene for de tre topplagene:

Brann: Seier mot FFK (h), Start (h), Molde (h), Sandefjord (h), Hamkam (h). Uavgjort mot Viking (h), Stabæk (b), Odd (h) og Lyn (b). Tap mot LSK (b), VIF (b), TIL (b), RBK (h) og Viking (b). Det vil gi oss 5-4-5 og ytterligere 19 poeng - 44 totalt.

RBK: Seier mot FFK (h), Start (b), Molde (b), Stabæk (h), Sandefjord (b), Odd (b), Lyn (h), Hamkam (b), Brann (b), Viking (h) og Fredrikstad (b). Uavgjort mot LSK (h), VIF (h) og TIL (h). Ingen tap. Det vil gi RBK 11-3-0 og ytterligere 36 poeng - 54 totalt.

LSK: Seier mot Odd (h), Brann (h), Fredrikstad (h), Hamkam (h), Start (b), Stabæk (h), Sandefjord (b), Tromsø (h) og Lyn (h). Uavgjort mot RBK (b), VIF (h), Molde (b), og Odd (b). Tap mot Viking (b) og Lyn (b). Det vil gi LSK 9-4-2 og ytterligere 31 poeng - 52 totalt.

Men det bør kunne bli bronse.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Om Brann får 8-3-3 på de siste 14, vil jeg ikke kalle det noen kollaps.


Hmmm, du mener jo at ett tap mot HamKam er kollaps...
Rød makt på Hansa

Petter Puddefjord

Vi rykker sannsynligvis ikke ned... :-)

Texas

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Som et halmstrå å klamre oss fast i, kan jeg ramse opp tidligere seriemestere som har tapt med fire mål eller mer samme år.


Fint at du tar ansvar med å opplyse oss, Krøvel. Men personlig synes jeg det er litt tidlig å snakke om halmstrå allerede nå. Høstsesongen er tross alt nesten to uker unna.

Vi får bare håpe at spillergruppen takler tap bedre enn supporterne...


enig.

jeg lurer på hvordan det er mulig å være så negativ etter 1 tap. Jeg så bare høydepunktene fra kampen, og vi hadde flere STORE sjanser, så med litt hell  og dyktighet i både forsvar og angrep kunne vi fint ha vunnet den kampen. Men alle lag har sånne kamper, og man må bare ta lærdom fra dem og komme seg videre.

Xminator

Nå vil jeg si at det vil være smått sensasjonelt om RBK vinner 11 av 14 kamper med tanke på de probleme de har hatt over lenger tid nå.

runarnormann

Quote from: "Xminator"Nå vil jeg si at det vil være smått sensasjonelt om RBK vinner 11 av 14 kamper med tanke på de probleme de har hatt over lenger tid nå.


Haaper ikke dette er aa friste sjebnen...
egenden Alf Dahl

grei

Det ante meg at det ikke var noe sjakktrekk å gripe serieledelsen rett før fotballferien. Dette gullpratet har jo gått fullstendig til hodet på oss (og sannsynligvis spillerne også). Gull, tilskuere, nye spillere og gull er jo det eneste det snakkes om.

Vi er under halvveis i serien, LSK, halser like bak, endel bak der igjen er det et digert felt der garantert et par av lagene vil stikke fra og ta opp jakten. De som tror vi kommer til å lede herfra og ut kan vente seg et par negative overraskelser. Kun kjempeflaks og store forbedringer i prestasjonene kan redde oss.

Christian

Syns det er litt artig hvordan flere plutselig tror alt skal snu trill rundt i Eliteserien.

Brann skal stupe i sine prestasjoner (uavgjort og tap mot Viking? Når ble de god denne sesongen?). RBK skal derimot finne igjen storformen fra tidligere sesonger - etter å ha slått Viking på Lerkendal. Noen som husker 3-0 mot Start før i år? At LSK vil holde samme nivå ut sesongen er vel greit nok - selv om de har mistet dødballservitøren sin.

Eg går ikkje rundt og tror at Brann skal surfe inn til gull, men eg har tro på medaljekamp helt inn. Mye tyder på at laget er solid i år. Eg tror heller ikkje RBK vil snu helt om, bli superstabile og feie all motstand av banen. De vil trolig fortsette å variere i prestasjonene, men likefullt være med i medaljestriden.

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Om Brann får 8-3-3 på de siste 14, vil jeg ikke kalle det noen kollaps.


Hmmm, du mener jo at ett tap mot HamKam er kollaps...


Tja. Det beviser i hvert fall at vi har fått i overkant godt betalt i de 11 første kampene. Vi har ikke vært overlegne og overbevist i annet enn en og annen kamp. I mange av kampene vi har tatt poeng/vunnet har vi vært heldige.

Og folk kan snakke så mye de vil om at vi var uheldige på Hamar. Ja, vi var uheldige offensivt. Vi kunne fort ha scoret en 3-4 mål. Men det hadde ikke blitt seier av det så lenge vi slipper inn fire! Defensivt var det elendig på søndag. Og når vi ikke har vunnet siden 28.mai, så er det ikke så rart om vi tror formen kanskje har sviktet i løpet av fire ukers ferie.
Legg ned hele klubben!

C@Bøe_79

Krøvel Vellevold skrev:
QuoteTja. Det beviser i hvert fall at vi har fått i overkant godt betalt i de 11 første kampene. Vi har ikke vært overlegne og overbevist i annet enn en og annen kamp. I mange av kampene vi har tatt poeng/vunnet har vi vært heldige.


Vi har vel egentlig ikke prestert opp mot det beste i mer enn 20-40 min hver kamp, så det skulle også være store rom for forbedring hos Brann også. Det har gått veldig på halv maskin i år, og jeg tror vi trengte den oppvekkeren av Kamma.
Er mer enn bare enig at vi har fått veldig bra betalt i de 11 første, men Brann har heller ikke vist toppen av det de kan.
Så jeg er ikke redd for kollaps enda, men står vi med 1p eller 0p ved utgangen av Juli er vi "fucket".
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

Quote from: "C@Bøe_79"Er mer enn bare enig at vi har fått veldig bra betalt i de 11 første, men Brann har heller ikke vist toppen av det de kan.
.


Det er det vel en del andre som ikke har heller: Rosenborg, Viking, VIF og Lyn. f.eks.
Legg ned hele klubben!

C@Bøe_79

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "C@Bøe_79"Er mer enn bare enig at vi har fått veldig bra betalt i de 11 første, men Brann har heller ikke vist toppen av det de kan.
.


Det er det vel en del andre som ikke har heller: Rosenborg, Viking, VIF og Lyn. f.eks.


Mulig, men vi har vunnet..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Christian

Quote from: "krøvel vellevold"
Og folk kan snakke så mye de vil om at vi var uheldige på Hamar. Ja, vi var uheldige offensivt. Vi kunne fort ha scoret en 3-4 mål. Men det hadde ikke blitt seier av det så lenge vi slipper inn fire!


Så du regner med at kampen hadde blitt den samme om Winters hadde redusert på straffe i starten av andre omgang? Ham-Kam hadde likevel puttet sitt 3. mål like etter og fått et 4. i løpet av kampen? Mål preger kamper, like så mangel på uttelling. Hadde Brann vært mer effektive hadde det nok ganske sikkert vært en helt annen kamp. Men det er bare hypoteser. Akkurat som ditt videre argument.

Alt du baserer din teori på er ett tap på Hamar. Resten er spekulasjoner hvor du dømmer Brann langt hardere enn LSK og RBK. LSK har ikke vunnet en seriekamp siden 16. mai - det har du ikke sagt et ord om.

krøvel vellevold

Quote from: "Christian"
Quote from: "krøvel vellevold"
Og folk kan snakke så mye de vil om at vi var uheldige på Hamar. Ja, vi var uheldige offensivt. Vi kunne fort ha scoret en 3-4 mål. Men det hadde ikke blitt seier av det så lenge vi slipper inn fire!


Så du regner med at kampen hadde blitt den samme om Winters hadde redusert på straffe i starten av andre omgang? Ham-Kam hadde likevel puttet sitt 3. mål like etter og fått et 4. i løpet av kampen? Mål preger kamper, like så mangel på uttelling. Hadde Brann vært mer effektive hadde det nok ganske sikkert vært en helt annen kamp. Men det er bare hypoteser. Akkurat som ditt videre argument.

Alt du baserer din teori på er ett tap på Hamar. Resten er spekulasjoner hvor du dømmer Brann langt hardere enn LSK og RBK. LSK har ikke vunnet en seriekamp siden 16. mai - det har du ikke sagt et ord om.


Umulig å vite hva som hadde skjedd om Brann hadde fått en redusering på stillingen 0-2. Hvis Brann på slutten av kampen fremdeles da hadde lagt under 1-2/hatt 2-2, ville Brann sendt opp "hele laget" for et utlikningsmål/seiersmål i sluttminuttene, og Hamkam ville fått kontringsmuligheter. Slik sett kunne det like gjerne blitt 1-3 eller 2-3 om vi hadde fått straffemålet. Helt umulig å vite!

Uansett hva du sier, så slapp vi inn fire mål etter forsvars- og keeperfeil. Teller ikke disse som feil fordi disse situasjonene kanskje ikke hadde oppstått hvis vi hadde scoret på straffe? Forsvaret må jo kunne gjøre jobben sin fordi om kamputviklingen KUNNE blitt en annen hvis vi hadde fått en redusering!

Når det gjelder LSK som ikke har vunnet siden 16.mai, så har de vært gjennom en downperiode slik som alle lag før eller siden får. Men de har ikke gått på noen kjempesmell! Dessuten spilte de ikke på søndag, - de har ikke spilt på en måned, så det er ikke godt å vite hvordan deres form er for øyeblikket.

I tillegg vil jeg nevne dette Rosenborg-laget som alle mener er så ustabile: De har to tap på de siste 17 seriekampene... Ustabile?
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"I tillegg vil jeg nevne dette Rosenborg-laget som alle mener er så ustabile: De har to tap på de siste 17 seriekampene... Ustabile?

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"
Quote from: "krøvel vellevold"I tillegg vil jeg nevne dette Rosenborg-laget som alle mener er så ustabile: De har to tap på de siste 17 seriekampene... Ustabile?


6 av disse 8 tapene kom jo i august/september i fjor. Hvor relevant er det å trekke frem 6 tap som alle kom for snart ett år siden, når man snakker om RBK er stabile eller ikke?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Når det gjelder LSK som ikke har vunnet siden 16.mai, så har de vært gjennom en downperiode slik som alle lag før eller siden får. Men de har ikke gått på noen kjempesmell!


Har du ikke hengt deg litt mye opp i denne såkalte kjempesmellen? At vi tapte hele 0-4? Du har jo siden dommeren blåste av kampen brukt det som et argument for at nedturen nå har begynt. Selv om selve spillet på banen ikke tilsa at Brann har mistet formen.

Og hva ville du foretrukket?
Jevnspilt kamp der tilfeldigheter gjør at vi taper 0-4.
Vi blir rundspilt, men klarer likevel et anstendig 0-1 tap.

Jeg vet i alle fall hva jeg foretrekker...
Rød makt på Hansa

Xminator

For 2 serierunder siden tapte RBK 3-0 mot Hamkam. På hjemmebane. Ikke kom og fortell at RBK er stabile - og Brann ustabile.

Nå møter vi Viking - som ikke har vunnet på bortebane så langt. For meg lukter det Branntap ;)

Christian

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ricky"
Quote from: "krøvel vellevold"I tillegg vil jeg nevne dette Rosenborg-laget som alle mener er så ustabile: De har to tap på de siste 17 seriekampene... Ustabile?


6 av disse 8 tapene kom jo i august/september i fjor. Hvor relevant er det å trekke frem 6 tap som alle kom for snart ett år siden, når man snakker om RBK er stabile eller ikke?

Du tar jo med 5 kamper fra forige sesong i din egen statistikk. Ikkje like langt tilbake, men det er vel helst fordi det ikkje passer standpunktet ditt. Ricky sitt poeng om at RBK ikkje har vunnet to kamper på rad på lenge er faktisk mer interessant når vi diskuterer stabilitet.

Nei, det er bare å ta det med ro foreløpig. Om det blir ny nedtur mot Viking og kampen deretter kan vi heller snakkes. Skjønt da er det vel ikkje stort mer en en downperiode lik den LSK har vært igjennom - og det mener du jo ikkje er et svakhetstegn...

krøvel vellevold

F.o.m. 1948/49 har Brann spilt tre toppseriekamper på rad uten seier i samtlige sesonger utenom 57/58 (bare 14 kamper) og i 1990.

F.o.m. 1948/49 hart Brann fått to toppserietap på rad i samtlige sesonger utenom 54/55 (bare 14 kamper), 1961/62, 1974 og 1990.

Etter årtusenskiftet har Branns kamper på rad uten seier fordelt seg slik:

2000: 2,1,1,1,1,3,3.
2001: 2,1,1,1,2,1,5,1 (5 medr. de første neste sesong).
2002: 4 (5 medr. de siste forrige sesong), 4,6,2,2 (7 medr. de første neste sesong).
2003: 5 (7 medr. de siste forrige sesong), 6,1,1,2,1.
2004: 1,3,1,3,1,3,1,1.
2005: 2,1,1,1,1,5,1,1,3 (5 medr. de første neste sesong).
2006: 2 (5 medr. de siste forrige sesong), 1,2?

Etter årtusenskiftet har Branns kamper på rad med tap fordelt seg slik:

2000: 1,1,1,3,1.
2001: 2,1,1,1,3,1 (3 medr. de første neste sesong).
2002: 2 (3 medr. de siste forrige sesong), 1,3,1,4,2,2.
2003: 1,2,2,1,2,1.
2004: 1,1,1,1,3,2,1.
2005: 1,1,1,2,1,1,1,1.
2006: 1?

Antall tap mellom hver seier siden årtusenskiftet:

2000: 1,1,1,3,1.
2001: 2,1,1,4,1 (4 medr. de første neste sesong).
2002: 3 (4 medr. de siste forrige sesong), 3,5,2,2 (5 medr. de første neste sesong).
2003: 3 (5 medr. de siste forrige sesong), 3,2,1.
2004: 1,2,1,3,2,1.
2005: 1,1,1,3,1,1,1.
2006: 1?

Antall poeng tapt mellom hver seier siden årtusenskiftet:

2000: 4,3,3,3,2,9,7.
2001: 6,2,3,2,4,3,14, 3 (14 medr. de første neste sesong).
2002: 11 (14 medr. de siste forrige sesong), 11,17,6,6 (19 medr. de første neste sesong).
2003: 13 (19 medr. de siste forrige sesong), 15,2,2,6,3.
2004: 3,8,3,9,2,8,3,2.
2005: 5,3,3,2,2,13,3,3,7 (11 medr. de første neste sesong).
2006: 4 (11 medr. de siste forrige sesong), 2, 5?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Det vil gi RBK 11-3-0 og ytterligere 36 poeng - 54 totalt.


Hvordan passer gårsdagens flaue forestilling fra trønderne inn i denne seiersrekken, Krøvel? Tror du fortsatt at "favorittlaget" ditt blir uovervinnelig etter sommeren?:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Det vil gi RBK 11-3-0 og ytterligere 36 poeng - 54 totalt.


Hvordan passer gårsdagens flaue forestilling fra trønderne inn i denne seiersrekken, Krøvel? Tror du fortsatt at "favorittlaget" ditt blir uovervinnelig etter sommeren?:)
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Jeg vil derfor mene at Branns prestasjon i går ikke var særlig mye bedre enn Rosenborgs.


Sikkert ikke. Men skal spådommen din om 11-3-0 gå inn bør dine utvalgte skjerpe seg. Brann skal visstnok bare klare 5-4-5, så det var vel ikke annet å vente...
Rød makt på Hansa

#7

krøvel vellevold skrev:
Tja. Det beviser i hvert fall at vi har fått i overkant godt betalt i de 11 første kampene. Vi har ikke vært overlegne og overbevist i annet enn en og annen kamp. I mange av kampene vi har tatt poeng/vunnet har vi vært heldige.

At Brann har fått i overkant bra betalt 11 første kampene er jeg uenig i. Mot Fredrikstad burde Andresen puttet straffen og 3 poeng til Brann. Mot Lillestrøm ble vi snytt for et klart straffe sparkog dermed kunne vi fått 3 poeng istedenfor 1.

krøvel vellevold skrev:
QuoteOg når vi ikke har vunnet siden 28.mai, så er det ikke så rart om vi tror formen kanskje har sviktet i løpet av fire ukers ferie.


28 mai kan høre forferdelig lenge siden, men når det bare er 2 kamper siden så blir det litt feil. Vi vant 2-0 mot Lyn 28.mai. 0-0 mot rosenborg kampen etter som egentlig var ganske bra. Og tapet mot Ham-Kam nå. Dessuten har vi vunnet 2 kamper i cupen etter det også.
Quote

krøvel vellevold

QuoteAt Brann har fått i overkant bra betalt 11 første kampene er jeg uenig i. Mot Fredrikstad burde Andresen puttet straffen og 3 poeng til Brann. Mot Lillestrøm ble vi snytt for et klart straffe sparkog dermed kunne vi fått 3 poeng istedenfor 1.


Ja, men vi var svineheldige mot MFK borte, mot Stabæk var vi "heldige" og fikk utlignet i sluttminuttene, mot TIL ble vi presset frem til utvisningen, og vi var heldige mot RBK. Så vi kan vel konkludere med at vi har vært uheldige som ikke fikk 4 poeng mer i de to første kampene, men vi har også vært heldige med 6-8 av poengene vi har fått.

Quote28 mai kan høre forferdelig lenge siden, men når det bare er 2 kamper siden så blir det litt feil. Vi vant 2-0 mot Lyn 28.mai. 0-0 mot rosenborg kampen etter som egentlig var ganske bra. Og tapet mot Ham-Kam nå. Dessuten har vi vunnet 2 kamper i cupen etter det også.


Poenget er at det er lenge siden vi beviselig var i form.
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Det han sikter til er vel at det er så lenge siden at formen kan ha forsvunnet, ikke at Brann har spilt svakt de siste to månedene fordi de ikke har vunnet.
rannfasiten

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Jeg vil derfor mene at Branns prestasjon i går ikke var særlig mye bedre enn Rosenborgs.


Sikkert ikke. Men skal spådommen din om 11-3-0 gå inn bør dine utvalgte skjerpe seg. Brann skal visstnok bare klare 5-4-5, så det var vel ikke annet å vente...


Hva som skjer i disse cupkampene forteller lite om formen, og det forteller lite om hvordan sesongen vil utvikle seg videre. Hva med i 2004 da VIF lå under mot Os i 1.runde, men hanglet seg videre helt på slutten, slo Sparta kun 2-0 i 2.runde, og røk 3-2 mot Bærum i 3.runde. Etter cup-exiten hadde VIF 16 seriekamper som ga 9-4-3 og var minutter fra å vinne serien til slutt. Og ikke lenge etter den nevnte fadesen mot Bærum fikk altså VIF en rekke på 19 kamper uten tap i obligatoriske kamper. (7-4-0 på de siste 11 seriekampene). På samme måte kan man jo sammenligne med Branns treningskamper i vinter. Når de aldri klarte å vinne, var det selvsagt utenkelig at Brann skulle få 7-4-0 på de 11 første seriekampene i år. Derfor lar jeg meg ikke lure av at RBK har vært dårlige mot Raufoss og i treningskampene i sommer. RBK slo Viking  3-1 i Stavanger på søndag. En knallprestasjon, og i tillegg brente de et straffe etter en scoring som ikke skulle vært annullert (dommeren lot ikke RBK få fordelen i straffesituasjonen). Jeg er mer redd for RBK 7 poeng bak oss, enn LSK 4 (eller kanskje bare 1) poeng bak oss.
Legg ned hele klubben!

C@Bøe_79

Krøvel Vellevold skrev:
QuoteJeg er mer redd for RBK 7 poeng bak oss, enn LSK 4 (eller kanskje bare 1) poeng bak oss.


Det er jeg enig i,men husk at Rbk har vanskelige kamper igjen.
Det sier jo du selv,Start har ikke spilt opp mot sitt beste,Viking har ikke spilt opp mot sitt beste og Vif har ikke spilt opp mot sitt beste.
Dette kan fort være 9p tapt for Rbk, om vi taper de samme kampene så er det ikke tap i forhold til Rbk. Vi har 7p på Rbk, slår vi de hjemme har vi 10p. Og Rbk skal slå oss med 10p på de siste 14 kampene.
Og det kan bli vanskelig.

Men for all del, ting kan gå begge veier: 2 Rbk-tap og 2 Brann-seire og vi leder med 13p, 2 Brann-tap og 2 Rbk-seire og vi leder med 1p...
Jeg tror vi er seriemester om vi vinner hjemmekampene og taper KUN
2-3 bortekamper.. Og da kan jeg bytte vekk et hjemmetap i borteseier.
Og i realiteten skal vi kun slite med Rbk og Viking hjemme, men det kan vi ta igjen på uavgjort borte.

Men den virkelige utfordringen er at Brann har ingen sikre bortepoeng igjen i år, og må derfor ta de fleste poengene hjemme. Klarer vi et par borteseire,da tror jeg vi er der.

Ingenting blir avgjort før Oktober......
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

Quote from: "C@Bøe_79"Jeg tror vi er seriemester om vi vinner hjemmekampene og taper KUN
2-3 bortekamper.. Og da kan jeg bytte vekk et hjemmetap i borteseier.
Og i realiteten skal vi kun slite med Rbk og Viking hjemme, men det kan vi ta igjen på uavgjort borte.

Men den virkelige utfordringen er at Brann har ingen sikre bortepoeng igjen i år, og må derfor ta de fleste poengene hjemme. Klarer vi et par borteseire,da tror jeg vi er der.
.


Da sier vi at Brann vinner alle hjemmekampene unntatt uavgjort mot RBK og Viking. I de seks bortekampene taper vi kun mot LSK og TIL. Så spiller vi uavgjort borte mot VIF, Viking, Stabæk og Lyn. Det blir 49 poeng.

RBK slår FFK, Stabæk, TIL og Lyn hjemme, Start, Sandefjord, Odd, Hamkam og FFK borte. De spiller uavgjort mot LSK, Viking og VIF hjemme,  Molde og Brann borte. Det blir 50 poeng.

Mer skal ikke til.
Legg ned hele klubben!

tormi

Quote from: "Christian"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ricky"
Quote from: "krøvel vellevold"I tillegg vil jeg nevne dette Rosenborg-laget som alle mener er så ustabile: De har to tap på de siste 17 seriekampene... Ustabile?


6 av disse 8 tapene kom jo i august/september i fjor. Hvor relevant er det å trekke frem 6 tap som alle kom for snart ett år siden, når man snakker om RBK er stabile eller ikke?

Du tar jo med 5 kamper fra forige sesong i din egen statistikk. Ikkje like langt tilbake, men det er vel helst fordi det ikkje passer standpunktet ditt. Ricky sitt poeng om at RBK ikkje har vunnet to kamper på rad på lenge er faktisk mer interessant når vi diskuterer stabilitet.


Veldig GODT å se at flere ser igjennom Krøvel sin måte å misbruke statistikk på og ALLTID fyre igjennom sine egne standpunkter. VELDIG DEILIG.

Forøvrig aner ikke jeg heller om Brann har startet en slags downperiode. De har nå to dårlig spilte kamper i NM (vunnet begge da) en kamp der de ikke presterte bra mot Ham-Kam. Selv om de fikk vel mye på pukkelen.

En fordel jeg ser imidlertid er at vi i denne mulige downperioden har 3 av 4 kamper mot dårlig motstand. Tenker da på 2 NM kamper og en kamp mot glentorian som vi skal slå selv for halv maskin. Alle downperioder kommer til en slutt så forhåpentligvis snur det mot Viking. Selv om jeg frykter denne Ijeh litt da...
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

C@Bøe_79

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "C@Bøe_79"Jeg tror vi er seriemester om vi vinner hjemmekampene og taper KUN
2-3 bortekamper.. Og da kan jeg bytte vekk et hjemmetap i borteseier.
Og i realiteten skal vi kun slite med Rbk og Viking hjemme, men det kan vi ta igjen på uavgjort borte.

Men den virkelige utfordringen er at Brann har ingen sikre bortepoeng igjen i år, og må derfor ta de fleste poengene hjemme. Klarer vi et par borteseire,da tror jeg vi er der.
.


Da sier vi at Brann vinner alle hjemmekampene unntatt uavgjort mot RBK og Viking. I de seks bortekampene taper vi kun mot LSK og TIL. Så spiller vi uavgjort borte mot VIF, Viking, Stabæk og Lyn. Det blir 49 poeng.

RBK slår FFK, Stabæk, TIL og Lyn hjemme, Start, Sandefjord, Odd, Hamkam og FFK borte. De spiller uavgjort mot LSK, Viking og VIF hjemme,  Molde og Brann borte. Det blir 50 poeng.

Mer skal ikke til.


Men Rbk går på fler tap i år, det er garantert.
Om det bare blir et eller fler vet jeg ikke, men tape det gjør de.
De er ikke godt nok lag rett og slett, er vel ingen som har glemt at Rbk ikke har dekning på plasser lengre???
Vi har det heller ikke, men snakker om Rbk nå..
Forsvaret hangler og midtbanen er ikke helt 100%, og spillerene er for ung.. Solli for dårlig,og Berg for gammel..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

tormi

Når det er sagt skal det sies at krøvel er en sinnsyk statistikk mann.. Må jo gå litt tid med på dette krøvel?!?! (Dette er et slags kompliment.)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Quote from: "tormi"[ Veldig GODT å se at flere ser igjennom Krøvel sin måte å misbruke statistikk på og ALLTID fyre igjennom sine egne standpunkter. VELDIG DEILIG.

.


Vel, jeg sier at RBK har kun tapt 2 av de siste 17 seriekampene. Dette skulle vel vise at de er noenlunde stabile, eller? De taper i hvert fall ikke ofte. Det nytter ikke å påstå at RBK er ustabile fordi de tapte mange kamper for 10-11 måneder siden, når de har kun 2 tap på 17 kamper etter det! Ser vi utelukkende på 2006, har RBK bare ett tap mer enn oss på de 12 første.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "C@Bøe_79"[
Men Rbk går på fler tap i år, det er garantert.
Om det bare blir et eller fler vet jeg ikke, men tape det gjør de.
..


Men legg merke til at utenom bortekampen mot Brann, så har RBK alle de "store" (LSK, VIF og Viking) på Lerkendal. Vi har de samme lagene på bortebane.

Men ok, la oss legge inn et par tap for RBK også da. Vi sier at RBK tar full pott hjemme mot FFK, Stabæk, TIL, Lyn og Viking. Så tar de full pott borte mot Start, Sandefjord, Odd, Hamkam og FFK. Så spiller de uavgjort hjemme mot LSK og VIF. I tillegg taper de borte mot MFK og Brann. Da får de 10-2-2 på de siste 14 kampene og 50 poeng totalt.

Samtidig sier vi at Brann vinner hjemme mot FFK, Start, Molde, Sandefjord, RBK og Hamkam. Så får vi uavgjort hjemme mot Viking og Odd. Borte får vi uavgjort mot VIF, Stabæk, TIL og Lyn, mens vi taper borte for LSK og Viking. Da får vi 6-6-2 på de siste 14 kampene og 49 poeng totalt. Og det med seier mot RBK innbyrdes!

10-2-2 for RBK er ikke noe uoppnåelig for RBK. 6-6-2 for Brann er ikke noen kollaps. Begge deler er faktisk ganske sannsynlig.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Ein mann som kjem til å verte meir bitter over eit seriemeisterskap til Brann enn deg krøvel, trur eg ikkje finst..

"Dei fekk jo i overkant godt betalt" "kva om dette hadde skjedd i staden for dette?" kva om rbk slo dei, og ikkje tapte" kva om, kva om, kva om. Du er ok med å finna fram tal, men dette du driv på med no er rein synsing og ingenting anna. Difor anbefalar eg deg til å ta blodtrykksmedisinen din, roe deg heilt ned, og la tinga gå sin gang. Desse kvasstatistikkane dine hjelper ingen.

Eg håpar Brann vinn serien i år, eg trur det er fullt mogleg med det utgangspunktet me har (vårsesongen og stabilitet og ok dekning i stallen), men eg veit og at dette er Brann, og at me ikkje skal ta noko for gitt. Me kan endå havne på 6.plass. Men endå trur eg det beste.Eit tap er ikkje det som skal ta motet frå meg.

krøvel vellevold

Quote from: "Yngve""Dei fekk jo i overkant godt betalt" "kva om dette hadde skjedd i staden for dette?" kva om rbk slo dei, og ikkje tapte" kva om, kva om, kva om.  .


Saken er jo den at vi ikke kan regne med at vi skal fortsette å ha marginene med oss. Brann har spillemessig ikke vært så gode som poengsummen skulle tilsi. Fortsetter vi å spille jevne kamper, vil vi jo oppleve at vi taper en del av dem. Vi kan ikke forvente at vi skal vinne alle jevne kamper.

Og å komme med at "Krøvel kommer til å være lei seg hvis Brann vinner serien", er jo bare piss. Jeg er jo omtrent den eneste som kommer til å bli overrasket hvis vi gjør det, mens alle andre vil jo ta et seriegull som en selvfølge. Det er mye gøyere å vinne uventet enn ventet!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Saken er jo den at vi ikke kan regne med at vi skal fortsette å ha marginene med oss. Brann har spillemessig ikke vært så gode som poengsummen skulle tilsi. Fortsetter vi å spille jevne kamper, vil vi jo oppleve at vi taper en del av dem. Vi kan ikke forvente at vi skal vinne alle jevne kamper.


Har noen påstått at Brann kommer til å vinne resten av kampene? Og har noen lag i toppen egentlig vært så gode som poengsummen skulle tilsi? Og hva har egentlig RBK vist som skulle tilsi at de skal ha marginene på sin side resten av sesongen. Noe du jo er skråsikker på.

Quote from: "krøvel vellevold"Og å komme med at "Krøvel kommer til å være lei seg hvis Brann vinner serien", er jo bare piss. Jeg er jo omtrent den eneste som kommer til å bli overrasket hvis vi gjør det, mens alle andre vil jo ta et seriegull som en selvfølge. Det er mye gøyere å vinne uventet enn ventet!


Skal nå du og begynne med jeg-er-så-spesiell-og-står-alene-mot-alle? Er du fetteren til runarnormann?
Jeg for min del tror fortsatt mer på at vi ikke vinner serien enn at vi vinner serien. Vi snakker tross alt om Brann. Men jeg er likefullt optimist og prøver å glede meg (glede er stikkordet her, Krøvel...) over å lede serien, og tror ikke som deg at slaget er tapt før serien er halvspilt.

Eller er planen å være så skeptisk og negativ at gleden skal bli desto større når gullet er sikret? At du skal rable gal mens "alle andre" trekker på skuldrene fordi det var så ventet?

Hmmm, det er jo egentlig en genial plan!:)
Rød makt på Hansa

ostraume

Krøvel om RBK:
QuoteDe taper i hvert fall ikke ofte.


Det kan så være men de vinner jammen ikke ofte heller!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Nixon skrev:
QuoteOg hva har egentlig RBK vist som skulle tilsi at de skal ha marginene på sin side resten av sesongen. Noe du jo er skråsikker på.


RBK har hatt marginene mot seg i flere kamper. Uansett: Brann hatt god uttelling til nå, RBK har hatt dårlig uttelling. Når dette jevner seg ut, vil det også jevne seg ut på tabellen.

Men jeg skjønner ikke helt hva som er så kontroversielt i å tro at RBK tar oss igjen og vinner serien! Før sesongen tippet jo "alle" Brann på midten av tabellen, mens RBK og LSK var tippet å være de to som ville kjempe om gullet. Hadde jeg sagt før sesongen at Brann kom til å få 6-6-2 på de siste 14 kampene, ville alle ment at dette var optimistisk. Hadde jeg også sagt at RBK kom til å få 10-2-2 på de siste 14, ville alle ment at det var sannsynlig. Og det er nettopp 6-6-2 til Brann og 10-2-2 til RBK som skal til for at de går forbi oss. Får RBK bedre målforskjell enn oss, vil det holde for RBK at de får 10-1-3, eller at vi får 6-7-1.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "ostraume"Krøvel om RBK:
QuoteDe taper i hvert fall ikke ofte.


Det kan så være men de vinner jammen ikke ofte heller!


Men de vant 2.juli, og beviste at de var i form så sent som det. Brann har ikke vunnet i serien siden 28.mai, og har heller ikke vært gode siden det. For i mellomtiden var vi heldige som fikk med oss poeng på Lerkendal, vi var dårlige mot Voss, ikke overbevisende mot Stord, ikke overbevisende mot IFK, tapte 0-4 mot Hamkam og var dårlige mot Levanger.

Konklusjon: Vi var sist i form 28.mai, RBK var sist i form 2.juli.
Legg ned hele klubben!

Xminator

RBK vinner ikke 10 kamper. 5-7-2 er strengt tatt en mer sannsynlig rekker på Lerkendal.

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Men de vant 2.juli, og beviste at de var i form så sent som det. Brann har ikke vunnet i serien siden 28.mai, og har heller ikke vært gode siden det. For i mellomtiden var vi heldige som fikk med oss poeng på Lerkendal, vi var dårlige mot Voss, ikke overbevisende mot Stord, ikke overbevisende mot IFK, tapte 0-4 mot Hamkam og var dårlige mot Levanger.

Konklusjon: Vi var sist i form 28.mai, RBK var sist i form 2.juli.


Rosenborg har hatt en og en halv liten spillemessig opptur siden 28. mai da de tapte stort hjemme mot HamKam. Den halve kom mot Brann i første omgang, før de klappet sammen i andre. Det er for dårlig mot et lag som visstnok er ute av form. Siden har de spilt dårlig mot Steinkjer i cupen, de spilte to meget svake 1-1 kamper mot Aalesund og Haugesund. En liten opptur mot Viking. Men de er tross alt et bunnlag med mange nye spillere, så jeg vet ikke om det var så imponerende. Og sist men ikke minst, de slet skikkelig mot Raufoss.

Konklusjon: RBK sine bedrifter har vært så marginalt bedre enn Brann sine at en seiersrekke på 11-3-0 virker totalt meningsløst.
Rød makt på Hansa

ostraume

Hehe.

Vi var dårlige mot Levanger = vi er ikke i god form

RBK var dårlige mot Raufoss = spiller ingen rolle siden cup er uvesentlig.

La meg først si at jeg mener Brann har hatt noe bedre uttelling enn de "burde". Joda, Vi kunne slått både FFK og LSK, men det hadde jo ikke vært noe å si på om begge kampene hadde endt i tap (men nå har vi no engang verdens beste keeper)

Spillere som kanskje (forhåpentligvis ikke) har overprestert er Siggy og Opdal, de har vært enormt mye bedre enn hva vi kunne forvente før sesongen. Måtte det vare.

Vi har gjort det bedre enn forventet, og fått godt betalt, helt med på den. At 6-6-2 er realistisk for oss resten av sesongen den er jeg også helt med på.

Men at Rosenborg er så gode, den er verre å svelge. Det er full opprørsstemning i byen og mange er klar for å rulle Høgmo i tjære og fjær. Det kommer til å bli mer uro der i gården, selv med brukbare resultater, når spillet er fraværende. RBK står med 4 seire av 12 mulige denne sesongen. Jeg har ingen tro på at det snues til 10 seire på siste 14.

Fasiten blir da: Vi har tatt mye poeng, alle er ustabile. Enten gull eller sølv bak LSK.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up