• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Er Lyn-kampen viktigste kamp hittil?

Started by arnes1, May 25, 2006, 15:13:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

arnes1

Er Lyn-kampen viktigste kamp hittil ? Hvem kniver vi med egentlig til slutt , altså i november ?

Hvis vi tror Rosenborg med sine massive ressurser kommer mer og mer og overtar ledelsen i august og cruiser inn gull, hva så ?

Hvis vi er litt pessimistiske og sier LSK tar sølv som nesten hele landet tror/trodde i vinter så er altså bronsen ledig.

VIF og Start : for langt bak ?
Viking : For svake og langt bak ?

Da har vi igjen bl a Lyn. vel bronse er bedre enn fjerdeplass. Bronse er vel garanti for både Royal League og UEFA-cup og hvis vi skal knive med Lyn om bronsen til syvende og sist sier det seg jo at søndagens kamp er litt av en nøkkelkamp for utfallet.

Man bør jo ha en Plan B hvis man får en "småsprekk" nå  fremover.
Noe skal en jo bli motivert av. Cup-NM ligger der som en fristende sak men inntil videre er det seriefotballen som gjelder og Lyn er og blir en trussel for Brann fremdeles. Derfor er jo søndagens kamp spesiellt viktig om det overnfor nevnte scenarioet slår til. ( Depresjonsscenarioet ).

Kan være lurt å stålsette seg for motgangen før den kommer slik at man kan tackle den bedre. I mellomtiden skal det kjempes som løver på søndag for å prøve å holde teten, tross alt.

BRANN gutten fra Os!

ikkje alle kamper like viktige då?
RANN<3

Lurkin

Lyn-kampen blir en nøkkelkamp fordi vi har to kamper igjen før ferien. Vinner vi mot Lyn tåler vi et tap mot Rosenborg bedre. Taper vi mot Lyn og så borte mot Rosenborg så er det godt mulig at 7-poengs forspranget vårt er borte før VM.

Kampen kan gi svar på om vi har god nok dekning i stallen også, ettersom begge kantspillerene våre er ute til Lyn-kampen. Det at Lyn mister poeng er jo også bra.
Berømte Brann fra Bergen

dudo

Mener Oddkampen var vesentlig viktigere. Vi vant en kanonsterk seier mot et lag som ikke hadde tapt på et år, og som i tillegg lå på tredjeplass. Med det sikret vi oss 2. plassen frem til sommeren. Lynkampen er i mine øyne uviktig i forhold til RBKkampen, tar vi poeng i sistnevnte holder vi dem mes sannsynlig bak oss frem til høstsesongen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Quote from: "arnes1"Derfor er jo søndagens kamp spesiellt viktig om det overnfor nevnte scenarioet slår til. ( Depresjonsscenarioet ).


Trodde depresjonsscenariet var at Brann taper 0-3 mot Lyn, 0-4 mot RBK, høstsesongen blir et antiklimaks pga gamle og umotiverte spillere, samt at Brann kan glemme alle håp om suksess i fremtiden pga den dårlige talentsatsingen..

Mr_Soma

Jeg vil si at det å vinne mot Lyn, betyr 3 poeng, som vi da har råd til å tape i Tr.heim -
De fleste vet at RBK var ett grusomt dårlig hjemmelag ifjor hvor de avga poeng i 8 hjemmekamper.

Men man vet også at de kan slå grusomt tilbake når du minst venter det.

Samtidig så tror jeg at om vi går seirende ut fra Lerkendal (gjerne uvagjort) så bygger det stort opp under selvtilitten.

Konklusjon, tap mot Lyn må vi virkelig unngå.

Branntilegdør

Den neste kampen er alltid den viktigste, uavhengig av motstander...

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

runarnormann

Quote from: "Lurkin"Taper vi mot Lyn og så borte mot Rosenborg så er det godt mulig at 7-poengs forspranget vårt er borte før VM.



Det er ikke bare godt mulig, det er 100% sikkert at 7 poengs ledelsen er vekke da.
egenden Alf Dahl

C@Bøe_79

dudo skrev:
Quote


Der har vi et våpen uten like,Martin Andresen har vel bortimot aldri gått av banen på Lerkendal uten poeng?
Og når det gjelder Solli er jeg helt enig,mer oppskrytt spiller fins ikke.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Mr_Soma

At Solli har landskamper er en skandale.... Han kan spille samtlige 90 minutter uten at du har sett snurten av han, og det teller ikke akkurat positivt.

Jeg ville ikke hatt en Solli om du hadde kastet han etter meg.

svein erik

Sk Brann-Lyn 3-0  Rbk-Sk Brann 2-2
ing brannvesenet kjerring hjertet mitt er i brann.

Ferguson

Quote from: "svein erik"Sk Brann-Lyn 3-0  Rbk-Sk Brann 2-2


Pessimistisk du var då?

RBK-Brann 0-10? :D
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

dudo

Problemet til Solli er at han trenger 7-8 touch på ballen før han har kontroll og bestemt seg for hva han skal gjøre med den. Da har Haugen for lengst løpt tre runder rundt han og gitt ballen til noen andre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

C@Bøe_79

For ikke snakke om målkontoen hans,merkelig at en offensiv spiller snitter på 1 mål pr år..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

tormi

Quote from: "Mr_Soma"At Solli har landskamper er en skandale.... Han kan spille samtlige 90 minutter uten at du har sett snurten av han, og det teller ikke akkurat positivt.


Han kunne vært en god dommer kanskje??
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Derabilo

Quote from: "dudo"Problemet til Solli er at han trenger 7-8 touch på ballen før han har kontroll og bestemt seg for hva han skal gjøre med den. Da har Haugen for lengst løpt tre runder rundt han og gitt ballen til noen andre.
Bergen ut av Norge -

Eg_har_en_drøm

Lyn-kampen er årets første kamp der vi på papiret stiller et svekket lag grunnet skader/suspensjon. Værre vil vi oppleve det utover i sesongen uansett evt. spillerkjøp i sommer. I utgangspunktet en kamp vi skal vinne likevel. Samtidig opplever vi at folk allerede fokuserer på RBK-kampen.
M.a.o. en liten eksamen på søndag.

Alt dette gir meg bange anelser, her har vi vært før.......
Måtte vi fortsette på kursen vi er på mot det HELT store. Kalenderen viser mai, men samtidig føler jeg at vi allerede er havnet i en nedtellingsmodus.

Innimellom dukker bildene opp......byen skal feire GULL mangfoldige dager til ende, ref. engasjementet som på sparket skjedde en sen søndagskveld etter siste cupfinale.
Altså: Eg sliter allerede.....

En gammel traver som debuterte med 1-1 mot Fredrikstad våren 1971

arnes1

Ja, Eg_har_en_drøm , jeg husker 1-1 kampen mot FFK. Mener å huske at rødbuksene fikk en utvist sent i kampen, kanskje Robert Nillson.?

Morgendagens dyst blir eksamen i vårsemesteret for som du sier har det for første gang i år blitt nødvendig å erstatte 2 støttespillere. Jeg er av den oppfatning at det er mye vanskeligere å erstatte offensive kreative spillere enn f eks back, stopper eller spiss for den saks skyld. Nå blir jo utfordringen å skape sjanser og trykk, og trolig blir det ikke så lett nei. Kan publikum bidra ekstra vil det hjelpe litt ihvertfall.

Spennende og uvisst er jeg redd det blir helt inn.

Go Up