• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nystemten på sekkepipe?

Started by skip, May 21, 2006, 12:35:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

skip

Da jeg var i byen på 17 mai så jeg en fyr som spilte Nystemten på sekkepipe. Slo meg med en gang at dette er noe som hadde vært tøft og fått til på stadion en gang. Kan ikke skjønne noe annet enn at skottene ville satt veldig stor pris på dette. Kanskje i avskjedskampen til Charlie eller Robbie? Vet dessverre ikke hva denne fyren som spilte heter, men det må da være mulig å finne ut.

BrannFa(e)n

Det ville vært et skrekkscenario, ja.
rannfasiten

C@Bøe_79

Da er det så fall bedre å synge skotske nasjonalsangen "Old aud lang syne" eller noe i den dur.
Sikkert noen som kommer droppene inn her og retter den sangen...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

DJ_ADG

Quote from: "C@Bøe_79"Da er det så fall bedre å synge skotske nasjonalsangen "Old aud lang syne" eller noe i den dur.
Sikkert noen som kommer droppene inn her og retter den sangen...


Den sckotske asjonal sangen hetter; Flower of Scotland.(Flùir na h-Alba), men de har også hatt sangene; Scotland the Brave og Scots Wha Hae.

Flower of Scotland var det Rugby landslaget som startet å synge på 70-tallet, men fotball landslaget brukte  Scotland the Brave  fram til 1997.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Brannfrelst

For guds skyld ikke begynn med Nystemten på sekkepipe.
Men sekkepipe i seg selv kunne jo vert TIFO en kamp ilag med skotske flagg o.l.  :wink:
2.10.07-Gullet kom hem!

nummer9

Utrolig hvor anglofile folk er blitt. Trommer, megafoner ol. blir utskjelt til de grader, men er det noe engelsk/skotsk så hylles det og hadde vært artig.

Synes vi heller burde trekke frem våre Hansiatiske aner og slått til med ompa-ompa komp til nystemten og forsanger iført lederhösen!  :D

krøvel vellevold

Quote from: "nummer9"Utrolig hvor anglofile folk er blitt. Trommer, megafoner ol. blir utskjelt til de grader, men er det noe engelsk/skotsk så hylles det og hadde vært artig.

Synes vi heller burde trekke frem våre Hansiatiske aner og slått til med ompa-ompa komp til nystemten og forsanger iført lederhösen!  :D


Det er jo heller ikke snakk om sekkepiper under selve kampen da!
Men på den annen side syns jeg folk er blitt litt vel opptatt av våre skotter. Er vi Brann-fans eller Charlie/Robbie-fans?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Men på den annen side syns jeg folk er blitt litt vel opptatt av våre skotter. Er vi Brann-fans eller Charlie/Robbie-fans?


Merkelig nok var det ingen piping da Miller ble byttet ut mot Knudsen.
Rett nok var Miller skadet.
Men det har ikke stoppet folk før...
Rød makt på Hansa

Brann_copper

Jeg syntes det var en knallgod ide. Vi må ihvertfall finne på en måte å hedre våre skotske spillere på. Det har ofret mye for Brann og betyr mye for oss. Det hadde jo vært artig å få sydd en egen Brann-kilt også med en tartan som var laget spesielt for Brann i fargene rødt, hvitt og svart. DET hadde vært et artig supporterplagg det, og noe som hadde vist våre tette relasjoner til Scotland.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Lurkin

Problemstilling: Hvor finner man den (mest sannsynligvis) ENE mannen som kan spille Nystemten på sekkepipe?
Berømte Brann fra Bergen

Mr_Soma

Quote from: "Lurkin"Problemstilling: Hvor finner man den (mest sannsynligvis) ENE mannen som kan spille Nystemten på sekkepipe?


Stor gul byggning i Sandviken.

SigveK

Quote from: "Lurkin"Problemstilling: Hvor finner man den (mest sannsynligvis) ENE mannen som kan spille Nystemten på sekkepipe?


Er nok mer enn en...
Bergen Pipeband
Nystemten på sekkepipe (mp3)

runarnormann

Quote from: "nummer9"Utrolig hvor anglofile folk er blitt.


Det er nok en del skotter som hadde rast ved aa hoere at man er anglofil hvis man like sekkepiper.  Det kan vel naermest sammenlignes med at ma maa vaere oestlandsk for aa like buekorps!
egenden Alf Dahl

Go Up