• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Levanger – Brann, 3 runde NM, onsdag 01 mai, kl.14.30

Started by Gulløl, April 29, 2024, 09:26:02 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Jeg også tror på tap. Før kampen var jeg på 50-50. Nå har Levanger scoret på sin første sjanse, mens Brann stanger og stanger og stanger, og virker ufarlige. Kladdingen fortsetter, og forverrer seg.
Tren på langskudd

stigh

Skjønner ikke hvorfor vi skal på død og liv slå pasning med hælen istede for å legge inn.

Her bør man også skyte. Å spille gjennom 10 mann konstant har null verdi

Dickens

Quote from: stigh on May 01, 2024, 14:10:15 PMSkjønner ikke hvorfor vi skal på død og liv slå pasning med hælen istede for å legge inn.

Her bør man også skyte. Å spille gjennom 10 mann konstant har null verdi

Skyting er strengt forbudt i Horneball.

Lasaron

Brann er helt enormt dårlige nær mål. Latterlig dårlig. Brann er jo i nærheten omtrent hele tiden, men jeg venter aldri på målet. Jeg venter bare på offsiden, eller blokkeringen, eller redningen, eller at skuddet går utenfor. Og da reagerer jeg med et oppgitt og bekreftende "Nei." For det var det jeg visste.

Dette tror jeg skjer i andre omgang:

Brann stanger og stanger, bytter og bytter, men kommer ikke det spor nærmere. Jeg hadde trodd at 1-0-seieren mot Hamkam skulle gi en trygghet neste gang vi stanger og stanger. At man klarer det før eller siden. Men jeg føler det ikke slik nå.

Jeg tror kladdingen vi har sett så langt i sesongen ikke vil bli etterfulgt av forløsning. Nei, jeg tror vi taper i dag, og at det brer seg dårlig stemning og nok et tap mot Rosenborg foran fullsatt stadion i varme og sol.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Takk og lov Finne kunne starte denne.

Blomberg må forresten nærme seg en eller annen verdensrekord i balltap. Klippekortet består. Det eneste «positive» ved denne kampen må vel bli at Hornis innser at klubben ikke er tjent med at Blomberg, Castro og Finne må få spille seg i form for enhver pris. Spesielt når det finnes bedre alternativer på benken.

Alle de tre foran kan gjerne gå ut i pausen, til fordel for Warming, Heggis og Mathisen. FHM må inn for Kartum også. Så får vi heller bare leve med at vi kun har ett bytte igjen de siste 45 + eventuelle ekstraomganger.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

opplett

Quote from: Lasaron on May 01, 2024, 14:24:55 PMBrann er helt enormt dårlige nær mål. Latterlig dårlig. Brann er jo i nærheten omtrent hele tiden, men jeg venter aldri på målet. Jeg venter bare på offsiden, eller blokkeringen, eller redningen, eller at skuddet går utenfor. Og da reagerer jeg med et oppgitt og bekreftende "Nei." For det var det jeg visste.

Dette tror jeg skjer i andre omgang:

Brann stanger og stanger, bytter og bytter, men kommer ikke det spor nærmere. Jeg hadde trodd at 1-0-seieren mot Hamkam skulle gi en trygghet neste gang vi stanger og stanger. At man klarer det før eller siden. Men jeg føler det ikke slik nå.

Jeg tror kladdingen vi har sett så langt i sesongen ikke vil bli etterfulgt av forløsning. Nei, jeg tror vi taper i dag, og at det brer seg dårlig stemning og nok et tap mot Rosenborg foran fullsatt stadion i varme og sol.

Oppsummerer greit hvordan det føles ja. Ingen brodd i angrepet vårt overhode.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Brann har, om mulig, vært enda dårligere i andre omgang. Kvadruppelbytte nå. Det kan hjelpe. Vi får se.
Tren på langskudd

vekkreist

For en drittkamp...

Verste oppladning til RBK kampen :/


Erlend

Lenge siden jeg har kjedet meg så mye mens jeg ser Brannkamp

nero

Her i gården er det ikke snakk om å kjede seg, men å gremme seg. Flaut.
Lions led by donkeys.

Billy Elliott

Det hadde ikke vært en ide å få Heggebø inn foran mål da? Eller skal vi bruke resten av kampen på å slå ballen i luften mot Finne som vil fortsette å tape alle mann-mann-duellene han kommer opp i mot Levanger-midtstopperne?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Brann ble faktisk enda dårligere etter byttene. Utrolig.
Tren på langskudd

esp123

For meg virker det litt som at Horneland/Huseklepp greide å bygge et bra lag, men ikke helt forsto hva som gjorde det bra.

nero

Vanskelig å se noen nivåforskjell på disse lagene.
Lions led by donkeys.

opplett

Bør bli en del minutter tilleggstid. Ikke at det hjelper.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Finfin respons

Hva er greien med tre og fire samtidige bytter? All rytme blir jo køddet til. I dette tilfelle: "rytme".
Kanskje.

nero

Lions led by donkeys.

Finfin respons

Brann før og etter Wassberg i årets sesong er skremmende.
Kanskje.

nero

Dette er kollektiv svikt, handler ikke om enkeltspillere. Mener nå i hvert fall jeg.
Lions led by donkeys.

Lasaron

Felix har vært enda dårligere enn Kartum og Kornvig.
Tren på langskudd

vekkreist


nero

Da kan man like gjerne snakke om Brann før og etter Børsting.😆
Lions led by donkeys.

esp123

Dette er long time coming! Vi så det i høst, men da greide vi å vippe jevne enkeltkamper i vårt favør. Og det er klart - møter vi motstandere som står litt høyere og er litt mer åpen, så kan vi nok fortsatt være ganske gode. Men mot motstandere som parkerer bussen er vi elendig.

Erlend

Vel, da er det i hvert fall over så slipper vi å lide oss gjennom en ny halvtime av dette...

En kamp for glemmebøkene, RBK neste

RepublikkenBergen

Lurer pÃ¥ om Horneland har møtt veggen litt.....  Lurer pÃ¥ hva han skal lire av seg i ballspark etter kampen..

krakra

Med tanke på hvor toppet og gammelt lag vi stiller med er dette ekstremt pinlig. En megaskrell rett og slett. Og noe bekymringsverdig hvor dårlig vi har blitt mot lag som legget seg.

Billy Elliott

Quote from: esp123 on May 01, 2024, 15:26:41 PMDette er long time coming! Vi så det i høst, men da greide vi å vippe jevne enkeltkamper i vårt favør. Og det er klart - møter vi motstandere som står litt høyere og er litt mer åpen, så kan vi nok fortsatt være ganske gode. Men mot motstandere som parkerer bussen er vi elendig.

Vi klarte det veldig bra i OBOS, men da var Heggebø spiss.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Da er vi ute av cupen, etter en elendig og flau kamp.
Tren på langskudd

stigh

Quote from: krakra on May 01, 2024, 15:27:30 PMMed tanke på hvor toppet og gammelt lag vi stiller med er dette ekstremt pinlig. En megaskrell rett og slett. Og noe bekymringsverdig hvor dårlig vi har blitt mot lag som legget seg.

Gammelt e nå litt hardt. Brann har hatt problemer med lag som ligger lavt helt siden i fjor. Her må di finne en løsning. Da dette e noe lag gjør bevist, da brann ikke mestrer det

Lasaron

En løsning kan jo være å trene mer/bedre på avslutninger.
Tren på langskudd

Pete05

Quote from: Lasaron on May 01, 2024, 15:23:01 PMFelix har vært enda dårligere enn Kartum og Kornvig.

SÃ¥ du kampen? Endelig skjedde det noe med pasninger.

krakra

Quote from: stigh on May 01, 2024, 15:29:30 PM
Quote from: krakra on May 01, 2024, 15:27:30 PMMed tanke på hvor toppet og gammelt lag vi stiller med er dette ekstremt pinlig. En megaskrell rett og slett. Og noe bekymringsverdig hvor dårlig vi har blitt mot lag som legget seg.

Gammelt e nå litt hardt. Brann har hatt problemer med lag som ligger lavt helt siden i fjor. Her må di finne en løsning. Da dette e noe lag gjør bevist, da brann ikke mestrer det
Yngste spiller var 24 år. Det er et fullvoksent lag. Ikke et snev av manglende rutine og erfaring å skylde på. Snittalder på Levanger var vel 23 år.

nero

Er det virkelig noen som har skyldt på manglende rutine for våre dårlige resultater? I dag skyldes det vel mer på manglende kvalitet, uansett alder. Flottat Levanger har et ungt lag, men de ligger tross alt en del lavere i ligasystemet enn oss. Selv om de vant i dag.
Lions led by donkeys.

krakra

Det er vanlig å bruke noen unge spillere og reserver mot såpass svak motstand i NM. Horneland valgte å kjøre fullvoksent, tilnærmet toppet lag. Da er det naturligvis mye mer pinlig og urovekkende når man driter seg ut.

Kvaliteten på dette laget er godt nok til å slå Levanger med 6-7 mål, selv om vi havner under. Det virker mer som en mental greie, samt at samspillet og flyten er betydelig svekket. Å kjøre Finne mot et lag man vet vil legge seg så dypt er også en ganske stor taktisk bommert.

Billy Elliott

Synes egentlig det bare er bra at det ikke ble brukt noen unge her. Hadde man gjort det, vet vi hvem som hadde fått skylden. Nå finnes der ingen slike unnskyldninger.

Jeg håper denne katastrofen i stedet banker hjem poenget om at man neppe kan forvente å bli noe særlig bedre ved å insistere på å la spillere totalt ute av form starte kamp etter kamp.

I de to neste kampene blir vi tvunget til å prøve en annen midtspiss enn Finne, men det burde strengt skjedd uavhengig av suspensjonen basert på spillet sålangt denne sesongen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

nero

Sist gang jeg kan huske noen brukte unge spillere som begrunnelse for tap mÃ¥ ha vært i Norlings tid. Dette blir litt strÃ¥mannsargumentasjon. Fikk Wassberg, Blomberg, Torsvik eller Wolfe skylden nÃ¥r vi tapte med dem pÃ¥ banen?  Jeg kan ikke huske det, men jeg kan jo ta feil. I dag var det i hvert fall en lagkollaps, og uansett ikke mulig Ã¥ gi enkeltspillere skylden for fadesen.
Lions led by donkeys.

Superjack

Dette hadde med manglende entusiasme å gjøre.

Mangler laget tenning og synest alle lag nå er et gjesp å møte?

Om det er saken blir dette en trist sesong.

Brannsupporter.

Erlend

Hmmmm, Horneland nevnte i Ballspark at selv han sto nesten og gjespet litt på sidelinjen under kampene.

Jeg tror ogsÃ¥ at det er noe som sitter i noen hoder rundt omkring.  FÃ¥r hÃ¥pe vi fÃ¥r et fulltent Brannlag mot RBK.  Som vi sÃ¥ de mot Viking, da var det mye entusiasme bÃ¥de pÃ¥ banen og pÃ¥ tribunen og i de mange hjem

esp123

Vi mangler kvalitet. Sammenlign midtbanen som starter i dag med den vi brukte for ett år siden. Horn Myhre og Rasmussen er blitt til Kornvig og Kartum. Det er en nedgradering. Hva gjør egentlig Kornvig i dette laget? For meg passer han ikke inn. Og gir oss ikke noe av det vi trenger.

Venstrebacken er en helt annen spillertype, og mangler fart og energi til å skape overtall langs siden. På begge sider er arbeidsvilkårene for kantene relativt dårlige, og man må gjøre mye på egenhånd. I tillegg mangler vi en venstrebent stopper. Det hemmer oss.

Og så er det vanskelig for Bård Finne å komme til sjanser mot motstandere som ligger så lavt. Han har ikke en fysisk tilstedeværelse i boksen.

Fusentast

Dette føltes som en forlengelse av kampen mot KFUM; trilling av ball i sakte tempo og i praksis ingen bevegelse i det offensive. Når er det også bevist at selv et OBOS-lag relativt enkelt kan forsvare seg mot Brann ved å legge seg lavt og la Brann ha ballen.

Fokus fremover bør være å utvide det offensive reportoaret slik at de kan spille seg gjennom denne type lag.
I don't think you can the rules!

andreas1989

Vi får håpe at bunnen er nådd og at det er et lag som det er blåst liv i som stiller til kamp på lørdag. Som det påpekes så var det jo en attitude i Viking kampen som vi ikke har sett ellers denne sesongen så vi får håpe at man får se den samme energien mot RBK.

Synes ikke vi blir noe særlig bedre av byttene selv om Hellan og Warming tidvis viser frem farten sin uten noe resultat. Sery var vel kanskje mer gjenkjennelig i dag, men det blir det positive som er å skrive. Levanger får kampen akkurat der de vil og det behersker de ekstremt godt noe de skal ha anerkjennelse for.

Larsendos

Quote from: esp123 on May 01, 2024, 15:26:41 PMDette er long time coming! Vi så det i høst, men da greide vi å vippe jevne enkeltkamper i vårt favør. Og det er klart - møter vi motstandere som står litt høyere og er litt mer åpen, så kan vi nok fortsatt være ganske gode. Men mot motstandere som parkerer bussen er vi elendig.
Tenk om vi leder ligaen lørdag kveld. En liga der det spilles om to Champions League-plasser. Elendig.

esp123

Viking ga oss mer rom. De er et lag som ønsker å angripe. Det gjorde det enklere for oss. Vi er fremdeles god på gjenvinning.

andreas1989

Viking er nok mer ambisiøse enn de andre vi har spilt mot denne sesongen selv om de vel trygt kan karakteriseres som et passelig kynisk lag de også. RBK skal jo visstnok spille veldig ambisiøs fotball så det får vi jo vi håpe passer oss. Men poenget er og var vel at disse kampene har en annen ramme som også bør gi en annen energi.

Billy Elliott

Quote from: esp123 on May 01, 2024, 16:59:40 PMVi mangler kvalitet. Sammenlign midtbanen som starter i dag med den vi brukte for ett år siden. Horn Myhre og Rasmussen er blitt til Kornvig og Kartum. Det er en nedgradering. Hva gjør egentlig Kornvig i dette laget? For meg passer han ikke inn. Og gir oss ikke noe av det vi trenger.

Venstrebacken er en helt annen spillertype, og mangler fart og energi til å skape overtall langs siden. På begge sider er arbeidsvilkårene for kantene relativt dårlige, og man må gjøre mye på egenhånd. I tillegg mangler vi en venstrebent stopper. Det hemmer oss.

Og så er det vanskelig for Bård Finne å komme til sjanser mot motstandere som ligger så lavt. Han har ikke en fysisk tilstedeværelse i boksen.

Dette er alle svært gode poenger. Så er det noe av det vi ikke kan gjøre noe med nå. F. eks. trylle frem Rasmussen og Wolfe igjen. Det er umulig.

Men vi KAN jo faktisk sette inn Kristiansen i midtforsvaret igjen (i stedet for opphausede Palle, som åpenbart hemmer oss offensivt, selv om han briljerer i det defensive duellspillet). Vi kan bruke mer fart på vingen (Warming i stedet for Castro). Vi kan finne igjen en god gammel oppskrift fra spill mot lavtliggende lag i OBOS, nemlig Heggebø som spiss (i stedet for Finne, ikke som indreløper bak Finne). I tillegg kan vi benke spillere som åpenbart er langt, langt unna form (les Blomberg).

Jeg tror vel dessverre at ingen av disse grepene kommer til å tas (med unntak av det fremtvungede utbyttet av Finne pga suspensjonen), men det er fullt mulig. Frykter dog at alle disse grepene som potensielt kunne ha blitt tatt, blir ofret på det aller helligste alteret ved navn «relasjoner», som tydeligvis trumfer alt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

andreas1989

Slik Soltvedt presterer om dagen så er det vel liten tvil om at det er Kristiansen som er venstreback fremover. Men det er jo ingen tvil om at Jeff og Kristiansen som stoppere var en hovedindigrens på våren i fjor så det frister jo veldig å ønske seg den igjen.

Når vi sliter slik vi gjør nå så kunne jo i høyeste grad trenge en Castro i slag, men i likhet med Blomberg så er ikke Castro i nærheten om dagen så det bør være liten tvil om at Mathisen og Warming nå må få muligheten.
Så får jo nå Heggebø sin etterlengtede mulighet som spiss i de kommende kampene så får vi se om det blir forløsende for laget. Ellers var jo det oppløftende å høre Horneland være fornøyd med Hellan i dag så kanskje det blir flere minutter fremover.

esp123

Soltvedt er ikke god defensivt, men han er involvert i to av tre store sjanser som vi skaper. Han har en fantastisk venstrefot. Pasningen til Kornvigs sjanse er strålende. Han har ihvertfall en spisskompetanse som er nyttig på siste tredjedel! Kristiansen tilbyr niks og nada offensivt.

andreas1989

Foten er god, men den evner vi ikke i noe særlig grad å utnytte. Så er det heller ikke den beste kvaliteten på en del av avleveringene til Soltvedt om dagen. Kristiansen evner i større grad å komme seg frem på siste tredjedel med sin hurtighet og det er noe vi trenger om dagen. Men jeg sier ikke at Kristiansen er noen åpenbar trussel fremover.

esp123

Med Heggebø på banen så bør det gå bedre. Og han bør i større grad settes opp i posisjonen der han slår pasningen til Kornvig. Overlap-innlegg er ikke hans styrke.

En skadefri Soltvedt er faktisk et våpen vi kan bruke mot lavtliggende motstandere. Gitt at vi har folk i boksen å sikte på.

Go Up