• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ut med Sæternes og Winters, inn med to nye

Started by Torvanger, November 07, 2006, 15:53:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Helstad og Memeli er Branns fremtid på spissfronten (med forbehold om at ikke Mjelde har fratatt Memeli all glød og selvtillit), og nå som Winters er på vei ut, er det på tide å kvitte seg med det resterende daukjøttet, i form av Bengt Sæternes.

Ser at Egersunderen var ute og advarte om han kun ville vurdere forlengelse av kontrakten dersom Andresen forlenger. Har ikke mannen gangsyn? 9 fattige mål på 26 opptredener og jevnt over bedritent spill i hver eneste kamp? På Brann Stadion skal vi ha spillere som SPILLER fotball og spisser som scorer mål, ikke melkesyrebefengte angripere som glimter til en gang i skuddåret.

Jeg er veldig glad for at Brann vurderer Mifsud, sleng gjerne ut noen snører etter Thegstrøm, Låstad, Sakkariassen m.fl.

Skjønner fortsatt ikke hvordan Brann og andre topplag kunne sitte i ro og se på at Tippeligaens to suverent beste spisser fikk forlenge med Stabæk.
Mye pussig som har skjedd, både i Brann og i TL i 2006.

Marek

Nå fatter jeg ikke hvor noen har sett nok til Mimelli til å kunne mene at han er rett man. Kjemper og jobber jada, men fyren er jo et levende frispark. Og er han rett og slett god nok?
Går også og håper på et skikkelig spisskjøp. Men hvem? Aller helst kunne jeg tenkt meg Rushfeldt, men det går nok ikke. Gammel? Javisst, men den mannen hadde dunket oss til seriegull!
Tror Helstad kommer til og putte bra med mål neste år, men om Sæternes eller Memelli er rette å ha ved siden av tviler jeg på.
ons Ivar skal hem...

Xminator

Sæternes er langt fra ferdig i Brann. Jeg vet det er "pop" å disse Sæternes om dagen, men han er langt fra ferdig som fotballspiller på topp tippeliganivå.

branngutt

ruls Tandberg, stolt Branntilhenger hele livet.

"Made in Bergen". Proud of it. Brann Bataljonen, hvert år.

Corran

så har underet skjedd Eg e enig med Marek om noe nemmelig at Memelli ikke har bevist noe enda.

Han kan bli god og han kan stoppe helt opp. Synes at om han ikke blir bedre fra til sesongstart så bør han leies ut gratis til løv-ham og Brann betaler lønnen Så kan han overbevise der og komme tilbake
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Quote from: "Corran"så har underet skjedd Eg e enig med Marek om noe nemmelig at Memelli ikke har bevist noe enda.

Han kan bli god og han kan stoppe helt opp. Synes at om han ikke blir bedre fra til sesongstart så bør han leies ut gratis til løv-ham og Brann betaler lønnen Så kan han overbevise der og komme tilbake

jako

Quote from: "Xminator"Sæternes er langt fra ferdig i Brann. Jeg vet det er "pop" å disse Sæternes om dagen, men han er langt fra ferdig som fotballspiller på topp tippeliganivå.


Jeg håper du har rett. Han er utrolig god når han er i slag. Men det har han ikke vært på lenge, kanskje han aldri kommer tilbake?

Har ingenting med at det er pop å mobbe Sæternes. Men han har ikke prestert godt nok. Og han spiller kun fordi Mjelde tenker mer på defensive enn offensive.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Torvanger"Brann SKAL ha spisser som er garantister for 15-20 mål, punktum finale.


Korrekt! Hvis ikke er det på hodet ut. Listen bør ligge såpass høyt i en klubb som Brann.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Torvanger

Quote from: "jako"
Quote from: "Xminator"Sæternes er langt fra ferdig i Brann. Jeg vet det er "pop" å disse Sæternes om dagen, men han er langt fra ferdig som fotballspiller på topp tippeliganivå.


Jeg håper du har rett. Han er utrolig god når han er i slag. Men det har han ikke vært på lenge, kanskje han aldri kommer tilbake?

Har ingenting med at det er pop å mobbe Sæternes. Men han har ikke prestert godt nok. Og han spiller kun fordi Mjelde tenker mer på defensive enn offensive.

Xminator

Da er det kanskje ikke så dumt at Winters reiser. Han har ikke akkurat vært noen storscorer. God spiss ja, men det virker ikke som han har 15 mål i kroppen.

Om neste års spisspar blir Sæternes/Helstad tror jeg fortsatt ikke Sæternes vil score mer enn 10-12 mål. Mest fordi han så lenge vi spiller med to spisser vil få en defensivoppgave også. Helstad er som de fleste vet alergisk mot ting som kan skitne ut drakten.

Nå er det bare å krysse fingre og tær og håpe Andresen og Sæternes tåler en hel vinter med grunntrening og kunstgress. Ikke fordi Sæternes blir vinn/forsvinn for 2007, men fordi han var en av dem som ikke trente skikkelig forrige sesongoppkjøring.

Falkman

no e det vel svært sjelden at et lag har hatt to spisser som har scoret over 15 i samme sesong..Stabæk hadde det rikgtignok i år, men ellers må man vel tilbake til av slutten på 90-tallet for å finne noe lignende.. hvis Bengt får en skikkelig sesongoppkjøring (les holder seg skadefri), kan han utmerket godt score 15 neste år.. i år spilte han vel knapt en kamp før sesongen begynte.

Torvanger

Quote from: "Falkman"no e det vel svært sjelden at et lag har hatt to spisser som har scoret over 15 i samme sesong..Stabæk hadde det rikgtignok i år, men ellers må man vel tilbake til av slutten på 90-tallet for å finne noe lignende.. hvis Bengt får en skikkelig sesongoppkjøring (les holder seg skadefri), kan han utmerket godt score 15 neste år.. i år spilte han vel knapt en kamp før sesongen begynte.


Det kommer aldri til å skje. Andresen

Xminator

QuoteDet kommer aldri til å skje. Andresen har hatt en enda mer amputert oppkjøring enn Bengt, og har han underprestert?


Ja, Andresen har prestert langt under nivået denne høsten. Du kan gjøre narr av Sæternes og fotfeste, men da må du jo også ha lagt merke til hvor kjapt Andresen har gitt opp å følge mann i det defensive arbeidet. Det har bare vært 70% Andresen denne høsten og akkurat det har vi tapt en del poeng på.

Torvanger

Quote from: "Xminator"
QuoteDet kommer aldri til å skje. Andresen har hatt en enda mer amputert oppkjøring enn Bengt, og har han underprestert?


Ja, Andresen har prestert langt under nivået denne høsten. Du kan gjøre narr av Sæternes og fotfeste, men da må du jo også ha lagt merke til hvor kjapt Andresen har gitt opp å følge mann i det defensive arbeidet. Det har bare vært 70% Andresen denne høsten og akkurat det har vi tapt en del poeng på.


Andresen har fått merke kjøret mot slutten av sesongen, ja, men ser man sesongen under ett, er han hovedgrunnen til at Brann var med å kjempe om medaljer.

Mjelde har til gode å vinne en kamp uten Andresen på banen (etter Andresens inntog), noe som forteller mye både om Andresen og Mjelde. Mjelde skal være den sterke lederen, ikke Andresen!

Andresen er en klassespiller, Sæternes er knapt god nok for 1 divisjon, dersom han fortsetter i den samme tralten som han har vist i år.

Vestkanten

Det virker som Sæternes uansett prestasjonsnivå spiller fra start og sjeldent blir byttet ut. Kan det være bidragsgivende til at han ikke yter maks? Synes å ha merket meg at han får ræven i gir når deler av publikum roper "Migen Memelli".
Heia Brann!

Belfort

Sæternes bør omgående sendes tilbake til Rogaland. Når det blir hevdet at han må spille for han er så viktig på defensiv dødball så er jo det helt hinsides. Man kan da ikke bruke en spiss som overhode ikke gjør jobben sin på topp fordi han er så viktig defensivt! Er et helt vanvittig argument. Den mannen er ferdig i Brann.

naitsirk

har kritisert sæternes i lengre tid, men har som regel fått samme tilbake meldinga.

QuoteInnleggSkrevet: Man Apr 04, 2005 3:44 pm    Tittel:     Svar med Sitat
naitsirk skrev:

Ubegripelig for meg, sidan sæternes ikkje har utretta noko særlig meir enn 3 mål i cupfinalen. + 3 puttemål mot lyn.




svaret eg fekk var

... + et fantastisk mål i går?

har mange andre på lager, men gidda ikkje leita.

får håpe at memelli og helstad speler mesteparten av rl.og at dei putter jevnt og trutt.berre slik får me ein sæternes til å prestere.[/quote]

Torvanger

Klippekortene til Winters og Sæternes er en av hovedgrunnene til at jeg ønsker Mjeldes avgang. Etter min mening har det kostet oss flere poeng og muligens gullet.

Mjelde & co kan ikke holde et oppegående publikum for narr over lengre tid.

Falkman

Quote from: "Torvanger"Klippekortene til Winters og Sæternes er en av hovedgrunnene til at jeg ønsker Mjeldes avgang. Etter min mening har det kostet oss flere poeng og muligens gullet.

Mjelde & co kan ikke holde et oppegående publikum for narr over lengre tid.



e enig i at både Winters og Sæternes har prestert under pari i høst..men å kategorisk slå fast at alt hadde vært så mye bedre om andre hadde spilt, syns eg blir ganske lattterlig.. og ka va egentlig alternativene?? jo, et levende albansk frispark, og en Helstad som slet  med å finne formen..det høres ikkje akkurat ut som noen målgaranti i  mine ører.

Chrisstah

Quote from: "Falkman"
Quote from: "Torvanger"Klippekortene til Winters og Sæternes er en av hovedgrunnene til at jeg ønsker Mjeldes avgang. Etter min mening har det kostet oss flere poeng og muligens gullet.

Mjelde & co kan ikke holde et oppegående publikum for narr over lengre tid.



e enig i at både Winters og Sæternes har prestert under pari i høst..men å kategorisk slå fast at alt hadde vært så mye bedre om andre hadde spilt, syns eg blir ganske lattterlig.. og ka va egentlig alternativene?? jo, et levende albansk frispark, og en Helstad som slet  med å finne formen..det høres ikkje akkurat ut som noen målgaranti i  mine ører.


memelli er fden som burde fått sjansen hvertfall! han har vist din vilje de gangene han har kommet inn! men helstad har jo vært siinsyyk dårlig i kampene han vært med!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

jako

Quote from: "Xminator"Da er det kanskje ikke så dumt at Winters reiser. Han har ikke akkurat vært noen storscorer. God spiss ja, men det virker ikke som han har 15 mål i kroppen.

Om neste års spisspar blir Sæternes/Helstad tror jeg fortsatt ikke Sæternes vil score mer enn 10-12 mål. Mest fordi han så lenge vi spiller med to spisser vil få en defensivoppgave også. Helstad er som de fleste vet alergisk mot ting som kan skitne ut drakten.

Nå er det bare å krysse fingre og tær og håpe Andresen og Sæternes tåler en hel vinter med grunntrening og kunstgress. Ikke fordi Sæternes blir vinn/forsvinn for 2007, men fordi han var en av dem som ikke trente skikkelig forrige sesongoppkjøring.


Winters har vært langt mer skapende enn Sæternes i år. Så jeg skjønner ikke helt poenget ditt. Er det virkelig slik at du ikke er i stand til kritisere noen av Mjeldes valg? Hvorfor forsvarer du Sæternes uansett? Han har jo vært elendig i høst! Dårligere enn Miller forøvrig og klart dårligere enn Winters. At Winters ikke er en storscorer vet vi alle. Han er ikke en slik type spiller. Han er mer tilrettelegger. Sæternes er en targetspiller, ergo en spiller som har en oppgave nemlig å score mål. Dette har han ikke vært i nærheten av å oppfylle i år.

Og dette med grunntrening virker veldig vagt. Trodde det var nettopp derfor vi gjorde det så dårlig i vinter. At spillerne trente så hardt og at de skulle kom i form til seriestart. Nå når sesongen er over skylder de på manglende grunntrening for at høsten ble en fiasko. Forstå det den som kan.

Hvis Sæternes ikke scorer mer enn 10-12 mål har han ingenting i Brann å gjøre. Denne mannens måltørke har vært blant de viktigste grunnene til at Brann mistet gullet i år.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Falkman"
Quote from: "Torvanger"Klippekortene til Winters og Sæternes er en av hovedgrunnene til at jeg ønsker Mjeldes avgang. Etter min mening har det kostet oss flere poeng og muligens gullet.

Mjelde & co kan ikke holde et oppegående publikum for narr over lengre tid.



e enig i at både Winters og Sæternes har prestert under pari i høst..men å kategorisk slå fast at alt hadde vært så mye bedre om andre hadde spilt, syns eg blir ganske lattterlig.. og ka va egentlig alternativene?? jo, et levende albansk frispark, og en Helstad som slet  med å finne formen..det høres ikkje akkurat ut som noen målgaranti i  mine ører.


Merkelig så bombastisk man kan være mot en spiller som knapt nok har spilt i Norge. Disse unotene vender han seg av med etterhvert som han blir vant til spillestilen og norske dommere.

Helstad har scoret mange mål før, selv om han var ute av form. Du så jo det mot Kamma også. Han spilte ingen stor kamp bortsett fra målene selvfølgelig. Det er det som er så spesielt med Helstad. Han kan spille dritdårlig, men plutselig avgjøre hele kampen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

naitsirk

QuoteHvis Sæternes ikke scorer mer enn 10-12 mål har han ingenting i Brann å gjøre. Denne mannens måltørke har vært blant de viktigste grunnene til at Brann mistet gullet i år.


så 1 mål til av sæternes hadde vore nok til gull?gullet glapp pga dårlig forsvarsspel og ikkje pga av spissane.
skjønner ikkje at folk ønsker ein ny spiss, når laget vårt har sluppen inn ca 2 mål per kamp i haust.ny midtstopper bør vera 1 pri

Falkman

Quote from: "Torvanger"
Quote from: "Falkman"no e det vel svært sjelden at et lag har hatt to spisser som har scoret over 15 i samme sesong..Stabæk hadde det rikgtignok i år, men ellers må man vel tilbake til av slutten på 90-tallet for å finne noe lignende.. hvis Bengt får en skikkelig sesongoppkjøring (les holder seg skadefri), kan han utmerket godt score 15 neste år.. i år spilte han vel knapt en kamp før sesongen begynte.


Det kommer aldri til å skje. Andresen


vel.. for meg virker det som om den såkalte usentimentale delen publikum, har et rimilig sentimentalt forhold til  Memmelli.. eg bestrider ikkje at han innehar kvaliteter, men at folk fremdeles lar seg hypnotisere av kyssing av klubbemblem og denslags, finner eg ytterst merkverdig.

KEO

Quote from: "jako"
Quote from: "Xminator"Da er det kanskje ikke så dumt at Winters reiser. Han har ikke akkurat vært noen storscorer. God spiss ja, men det virker ikke som han har 15 mål i kroppen.

Om neste års spisspar blir Sæternes/Helstad tror jeg fortsatt ikke Sæternes vil score mer enn 10-12 mål. Mest fordi han så lenge vi spiller med to spisser vil få en defensivoppgave også. Helstad er som de fleste vet alergisk mot ting som kan skitne ut drakten.

Nå er det bare å krysse fingre og tær og håpe Andresen og Sæternes tåler en hel vinter med grunntrening og kunstgress. Ikke fordi Sæternes blir vinn/forsvinn for 2007, men fordi han var en av dem som ikke trente skikkelig forrige sesongoppkjøring.


Winters har vært langt mer skapende enn Sæternes i år. Så jeg skjønner ikke helt poenget ditt. Er det virkelig slik at du ikke er i stand til kritisere noen av Mjeldes valg? Hvorfor forsvarer du Sæternes uansett? Han har jo vært elendig i høst! Dårligere enn Miller forøvrig og klart dårligere enn Winters. At Winters ikke er en storscorer vet vi alle. Han er ikke en slik type spiller. Han er mer tilrettelegger. Sæternes er en targetspiller, ergo en spiller som har en oppgave nemlig å score mål. Dette har han ikke vært i nærheten av å oppfylle i år.

Og dette med grunntrening virker veldig vagt. Trodde det var nettopp derfor vi gjorde det så dårlig i vinter. At spillerne trente så hardt og at de skulle kom i form til seriestart. Nå når sesongen er over skylder de på manglende grunntrening for at høsten ble en fiasko. Forstå det den som kan.

Hvis Sæternes ikke scorer mer enn 10-12 mål har han ingenting i Brann å gjøre. Denne mannens måltørke har vært blant de viktigste grunnene til at Brann mistet gullet i år.


Lett å kritisere spillere etter sesongen er over! Sæternes ble faktiskBrann sin toppscorer i år så noe bra må jo han ha gjort. Memelli tja?? potensiale? meget mulig men jeg ser ikke treningene hver dag. Og han har vel spilt litt på Brann2 uten å bemerke seg nevneverdig. Brann har nok brukt de beste spissene denne sesongen, men jeg skal være enig at ikke de presterte noe særlig i høst sesongen, men der har vi en lang liste med navn. Mjelde? har nok en god tone med de fleste i stallen men så klart de spillerene som blir benket klager, dette er jo helt naturlig og vil alltid oppstå uansett hvilken trener som leder laget. Men tilbake til utgangs punktet! Winters har nok ett par år igjen av toppfotball men at han forsvinner fra Brann er ikke negativt. Sæternes har forsatt mye å bidra med i Norsktoppfotball bare han blir brukt på rett måte.
Nu kør vi!

Torvanger

Quote from: "KEO"
Quote from: "jako"
Quote from: "Xminator"Da er det kanskje ikke så dumt at Winters reiser. Han har ikke akkurat vært noen storscorer. God spiss ja, men det virker ikke som han har 15 mål i kroppen.

Om neste års spisspar blir Sæternes/Helstad tror jeg fortsatt ikke Sæternes vil score mer enn 10-12 mål. Mest fordi han så lenge vi spiller med to spisser vil få en defensivoppgave også. Helstad er som de fleste vet alergisk mot ting som kan skitne ut drakten.

Nå er det bare å krysse fingre og tær og håpe Andresen og Sæternes tåler en hel vinter med grunntrening og kunstgress. Ikke fordi Sæternes blir vinn/forsvinn for 2007, men fordi han var en av dem som ikke trente skikkelig forrige sesongoppkjøring.


Winters har vært langt mer skapende enn Sæternes i år. Så jeg skjønner ikke helt poenget ditt. Er det virkelig slik at du ikke er i stand til kritisere noen av Mjeldes valg? Hvorfor forsvarer du Sæternes uansett? Han har jo vært elendig i høst! Dårligere enn Miller forøvrig og klart dårligere enn Winters. At Winters ikke er en storscorer vet vi alle. Han er ikke en slik type spiller. Han er mer tilrettelegger. Sæternes er en targetspiller, ergo en spiller som har en oppgave nemlig å score mål. Dette har han ikke vært i nærheten av å oppfylle i år.

Og dette med grunntrening virker veldig vagt. Trodde det var nettopp derfor vi gjorde det så dårlig i vinter. At spillerne trente så hardt og at de skulle kom i form til seriestart. Nå når sesongen er over skylder de på manglende grunntrening for at høsten ble en fiasko. Forstå det den som kan.

Hvis Sæternes ikke scorer mer enn 10-12 mål har han ingenting i Brann å gjøre. Denne mannens måltørke har vært blant de viktigste grunnene til at Brann mistet gullet i år.


Lett å kritisere spillere etter sesongen er over! Sæternes ble faktiskBrann sin toppscorer i år så noe bra må jo han ha gjort. Memelli tja?? potensiale? meget mulig men jeg ser ikke treningene hver dag. Og han har vel spilt litt på Brann2 uten å bemerke seg nevneverdig. Brann har nok brukt de beste spissene denne sesongen, men jeg skal være enig at ikke de presterte noe særlig i høst sesongen, men der har vi en lang liste med navn. Mjelde? har nok en god tone med de fleste i stallen men så klart de spillerene som blir benket klager, dette er jo helt naturlig og vil alltid oppstå uansett hvilken trener som leder laget. Men tilbake til utgangs punktet! Winters har nok ett par år igjen av toppfotball men at han forsvinner fra Brann er ikke negativt. Sæternes har forsatt mye å bidra med i Norsktoppfotball bare han blir brukt på rett måte.


Memeli er en spiller som leverer 110% i kamp, og ja, jeg vet heller ikke hvordan han presterer på trening. Men heller en spiller som leverer passe innsats på trening og full pinne i kamp, enn spillere som Sæternes og Ystaas, som sikkert løper bakene av seg når det ikke er publikum som forstyrrer, men som fryser til is, som et rådyr som får lyskastere på seg, når de spiller foran Brannpublikummet.

Og til posteren som mener at "vi" lar oss blende av en spiller som kysser klubbemblem etc: Har Memeli noensinne kysset klubbemblemet? Og skulle det ha noe å si for vår oppfatning av ham? De som lar seg rive med av denslags er stort sett fjortisser og evige fjortisser.

"Vi" er begeistret for Memeli pga at vi ser et enormt potensiale i ham. Vel kan han ruse til litt for mye i enkelte tacklinger, men heller det enn en spiller med betongbein som ikke når frem til tacklingene.

Jeg stiller store spørsmålstegn ved både Mjeldes dømmekraft, og de av Brannpublikummet som ikke ser at Migen er en uslepen diamant. Under en ny og BEDRE trener vil han blomstre enda mer.

Xminator

Nå er du sort/hvit. Sæternes har ikke vært elendig. Han har tross alt rotet seg til 4 6'ere og 5 5'ere siden (og inkludert) fadesen på Hamar.

Pall Gunnarson har i samme perioden 6 4'ere og Nannskog 7 kamper mer 4 eller dårligere.

Corran

Andresen har ikke vært så god i år som mange her inne mener. Han er en viktig brikke på Brann laget pga at han er flink til å bruke kjeften. Han er vel den perfekte kaptein. MEN han er skyld i mange baklengsmålk. Bakke får drit mye pepper blant annet pga målet han ga vekk mot viking, men dette har Andresen gjort flere ganger i år. enten mistet/sentret vekk ballen i farlige possisjoner og så fått overgang i mot som har resultert i mål eller rett og slett spasert og sett ballen trille rett forbi seg og ikke vært flink nok å presse på ballfører som er 2 meter unna.

Når det gjelder spisser så har devært for lite effektive Om dette er eme og alene spissene sin  skyld kan diskuteres men Andresen sier i dag at det er laget som har vært for dårlg. Uansett så har vel sjelden Brann scoret færre mål en i år så det er ikke bakover gullet glapp (som mange mener), men framover på banen.

Memelli synes jeg at ligner på dylan. dylan og var det mange som ropte på når han ble satt ut av laget og ikke fikk nok sjangser (i følge mange her inner) Det har jo senere vist seg at Dylan ikke var god nok. Eg skimter mer talent hos Migen men synes han beveger seg veldig feil av og til. han har ikke en brøkdel av det fotballhovve som Winters f.eks har.
Helstad tror eg kommer til å score 15-20 mål neste sesong om han kommer i skikkelig form o ikke blir skadet. Han kommer til å løpe masse i oofside og ikke jobbe så hardt som mange mener er nødvendig, men det er helstad sin stil. Jo mer han går i offside jo mer scorer han. Tror eg regnet ut mellom 3 og 4 offside pr mål han scorer (noe han også gjorde mot kamma) en gang i tiden.
sætermes har ikke vært det vi forventet i år, men han lider også litt av at mange mente han var mye bedre en han faktisk er. Når det er sagt så tror eg også han kommer sterkere og blir jevnt over god meste sesong. Dette på bakgrunn av at selv om han har vært skadefri så fikk han aldri bygget seg skikkelig opp før sesongen.
Og at Sæternes har vært så fast som han har vært i år tror jeg ikke bare er pga deffansive styrker men også at det ikke har vært aøternativer. Migen har vi hørt har vært på gang noen ganger men har hver gang blitt sjuk eller småskadet. Helstad har manglet litt på det siste og en helstad som mangler litt mangler det som gjør ham god. Så hva er da alternativene?
går ut fra at Mjelde og steffensen som ser spillerene på trening vet litt mer om form en hva vi som ser  kampene vet. Laget taes ut basert på hva som skjer på treningene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

naitsirk

QuoteUansett så har vel sjelden Brann scoret færre mål en i år så det er ikke bakover gullet glapp (som mange mener), men framover på banen.


det er vel ein kombinasjon. men når laget slepper inn nesten 3 gonger så mange mål på hausten som i vår, så må jo laget score ditto like mange.
hadde brann fortsatt med under 1 mål i snitt i haust, så hadde gullet vært sikra.
så heller meir mot dårlig forsvar enn dårlig angrep.defensiv trygghet gir godt offensivt spel.

Xminator

Vi hadde vel tatt gullet om vi hadde scoret 2 mål i alle kamper. Har ikke regnet på det, men tror det er rimelig nærme.

dudo

Med et minimum av to mål pr kamp ville vi hatt 15 poeng ekstra over hele sesongen, og 9 poeng mer i høst, i følge et raskt overslag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Quote from: "Xminator"Nå er du sort/hvit. Sæternes har ikke vært elendig. Han har tross alt rotet seg til 4 6'ere og 5 5'ere siden (og inkludert) fadesen på Hamar.

Pall Gunnarson har i samme perioden 6 4'ere og Nannskog 7 kamper mer 4 eller dårligere.


Sæternes og andre "has beens" får karakterer pga navnet, ene og alene. Sjelden toppkarakterer, men jevnt over midt på treet uansett hvordan de presterer.

Hva er alt dette pjattet om at Sæternes kommer til å slå ut i full blomst når han får en vinter med grunntrening. Hva er det grunntreningsmaset? I andre ligaer spiller de fotball året rundt og har en noenlunde intensiv periode før en ny sesong. I Norge må vi pga klimaet ta pause i 5 måneder og har derav mulighet til å trene styrke og utholdenhet i større grad. Men det er ikke dermed sagt at en som har vært med siden november presterer bedre enn en som først gir 100% i mars/april.

En spiller som Sæternes skal ha fotball i ryggmargen. Mannen fyller 32 til neste år og skal ha nok år på baken til at han kan tåle å ikke ha en optimal oppkjøring. Andresen har tålt det, da bør også Bengt tåle det.

Brann har valgt å kjøre en risikolinje med spillere med en viss skadehistorikk. Bakke, Andresen, Sæternes, Winters, TFL og Guntveit har alle et betent rulleblad, på tide å bytte noen av dem ut med friske og målrettede spillere.

jako

Quote from: "Xminator"Nå er du sort/hvit. Sæternes har ikke vært elendig. Han har tross alt rotet seg til 4 6'ere og 5 5'ere siden (og inkludert) fadesen på Hamar.

Pall Gunnarson har i samme perioden 6 4'ere og Nannskog 7 kamper mer 4 eller dårligere.


Nå er det å ta litt i at han har vært elendig, men han har ikke klart det viktigste nemlig å score mål. Det har spissene til Stabæk gjort. Tror du heller skal konsentrere deg om hvordan Brann kan bli et bedre fotballag fremfor å grave frem uviktige statistikker.

Helstad og Winters hadde for meg vært det optimale spissparet, men det får vi nok aldri oppleve.

Sæternes bør skjerpe seg noe veldig hvis ikke bør han være ferdig i klubben.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Beklager Jako, glemte at det bare er lov å fokusere på det negative og da helst ut fra subjektive vurderinger uten å se helheten i det...

jako

Quote from: "Xminator"Beklager Jako, glemte at det bare er lov å fokusere på det negative og da helst ut fra subjektive vurderinger uten å se helheten i det...


At jeg ikke ser helheten i det er bare piss. Jeg sier at en spiss som Sæternes bør ha som hovedmål å score flest mye mål. Han er jo ingen tilrettelegger, slik som Winters. Overrasker meg veldig at du ikke er i stand til å se at Sæternes har klare begrensninger. Og at han ikke har levert varene godt nok i Brann i år.

Mulig hans defensive oppgaver hemmer ham, men det forklarer ikke hele saken med dårlig ballkontroll og svake avslutningerl. Og hvis det er det som er problemet bør han fritas for disse oppgavene av Mjelde. Men Mjelde er jo litt feig i spillestilen så det skjer neppe.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Nå er jo du helt på andre siden i argumentasjon på hvorfor Sæternes ikke har lyktes. Denne Torvanger vil jo ha inn en spiss som jobber som faen, uavhengig av antall mål. For deg blir det motsatt.

Quote9 fattige mål på 26 opptredener og jevnt over bedritent spill i hver eneste kamp?


Utgangspunktet i tråden er at Sæternes har vært piss elendige denne sesongen. Det er en sannhet med modifikasjoner. Det er 3 andre spisser som har scoret vesentlig flere mål enn Sæternes denne sesongen. Trådstarter vil sågar bytte ut Sæternes med Låstad. Da blir det enkelt og greit for useriøst.

Corran

Quote from: "Torvanger"
Quote from: "Xminator"Nå er du sort/hvit. Sæternes har ikke vært elendig. Han har tross alt rotet seg til 4 6'ere og 5 5'ere siden (og inkludert) fadesen på Hamar.

Pall Gunnarson har i samme perioden 6 4'ere og Nannskog 7 kamper mer 4 eller dårligere.


Sæternes og andre "has beens" får karakterer pga navnet, ene og alene. Sjelden toppkarakterer, men jevnt over midt på treet uansett hvordan de presterer.

Hva er alt dette pjattet om at Sæternes kommer til å slå ut i full blomst når han får en vinter med grunntrening. Hva er det grunntreningsmaset? I andre ligaer spiller de fotball året rundt og har en noenlunde intensiv periode før en ny sesong. I Norge må vi pga klimaet ta pause i 5 måneder og har derav mulighet til å trene styrke og utholdenhet i større grad. Men det er ikke dermed sagt at en som har vært med siden november presterer bedre enn en som først gir 100% i mars/april.

En spiller som Sæternes skal ha fotball i ryggmargen. Mannen fyller 32 til neste år og skal ha nok år på baken til at han kan tåle å ikke ha en optimal oppkjøring. Andresen har tålt det, da bør også Bengt tåle det.

Brann har valgt å kjøre en risikolinje med spillere med en viss skadehistorikk. Bakke, Andresen, Sæternes, Winters, TFL og Guntveit har alle et betent rulleblad, på tide å bytte noen av dem ut med friske og målrettede spillere.


Oi så du er en ekspert på fysikk i motsettning til Jønnsedal som gikk ut å hadde dette som en delforklaring?
INGEN ligaer spiller året rundt Alle har pauser. Og den gamle engelske kulturen med trening 2 uker før sesongstart har de sluttet med. Til og med Miller uttalte (til britisk avis) at han var blitt i mye bedre form og faktisk skrøt av Brann sitt arbeid før sesongen.
Og hvis du leste mitt innlegg så mente jeg også at Andresen heller ikke har klart å spille bra i høst og ha en bra form sesongen gjennom pga  for dårlig grunntrening. Og at du bruker det som argument at han er 32 år gammel og derfor bør klare det viser at din kunskapp om fysisk trening er på jordet. Når en kommer opp i den alderen er grunntreningen viktigere pga at en trenger lengre tid på å komme seg mellom slagene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Saludar a los monos!

jako

Quote from: "Xminator"Nå er jo du helt på andre siden i argumentasjon på hvorfor Sæternes ikke har lyktes. Denne Torvanger vil jo ha inn en spiss som jobber som faen, uavhengig av antall mål. For deg blir det motsatt.

Quote9 fattige mål på 26 opptredener og jevnt over bedritent spill i hver eneste kamp?


Utgangspunktet i tråden er at Sæternes har vært piss elendige denne sesongen. Det er en sannhet med modifikasjoner. Det er 3 andre spisser som har scoret vesentlig flere mål enn Sæternes denne sesongen. Trådstarter vil sågar bytte ut Sæternes med Låstad. Da blir det enkelt og greit for useriøst.


Jeg har ikke påstått at han har vært piss elendig denne sesongen. Jeg synes bare at prestasjonene ikke har vært gode nok i høst og at de på våren var mer variable men bra jevnt over. I sum er ikke det godt nok og mannen er også gammel så er vel heller tvilsomt at han blir bedre. Derfor mener jeg han ikke bør få fornyet kontrakten sin som går ut neste høst.

Samtidig synes jeg Mjelde har vært for tålmodig med å gi denne mannen nye sjanser. Slik jeg har forstått det så har han ikke vært så dominerende på trening heller.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Da må du få det tydeligere frem at du har ett mer balansert syn på dette enn trådstarter. Det kan jo ikke være mange, inkludert Sæternes og undertegnede som er fornøyd med det han har prestert i årets sesong.

Likevel, det må da kunne gå an å se *hvorfor* han får spille. Memelli og Helstad har vært skadet over en lenger periode på sensommeren og høsten. Helstad har ikke prestert i innhoppene, Memelli var ikke tilbake før etter RBK-kampen. I tillegg har strengt tatt Sæternes vært bedre enn Winters store deler av denne høsten. Og det kan da ikke være noen som seriøst ville kjøre Miller istedenfor? I dødball-ligaen vi spiller i?

Det er logiske grunner til at han har fått dette "klippekortet". Med mindre det hentes en spiller med tilsvarende kvaliteter i duellspillet, så har han det neste sesong også. Du bytter da pokker ikke Sæternes med Mifsud og forventer å kunne ta dødballene mot Sandefjord, VIF og LSK. For å nevne 2 av de 12 lagene som satser på dette.

Når det gjelder kontraktsforlengelse er jeg enig. Delvis. En ny ettårskontrakt etter modell Bjarnason burde være spiselig. Om han holder seg skadefri gjennom en vinter med løpeturer og spill på kunstgress.

Marek

Quote from: "Xminator"Du bytter da pokker ikke Sæternes med Mifsud og forventer å kunne ta dødballene mot Sandefjord, VIF og LSK. For å nevne 2 av de 12 lagene som satser på dette.


Blir vel 3 lag det gjør det ikke?

Jeg har ALLTID kommet med ganske krass kritikk av Sæternes, men bruken av han denne høsten ser jeg på ganske som nødvendig. Mimmelli slet vel en del med skader og hverken han eller Helstad imponerte vel noen de øyeblikkene vi fikk se de. På sensommeren synes jeg virkelig Sæternes kjempet, noe jeg har savnet før. Vel, målene rant ikke inn og han dempet hardere enn de fleste skyter, men han prøvde, og slengte rundt med musklene sine til det beste for laget. Men helt mot slutten av sesongen igjen fikk han en voldsom downperiode igjen.
ons Ivar skal hem...


Marek

ons Ivar skal hem...

Chrisstah

den var ikke bra heller, men det skal jo sies at rosenborg presterte noe sinsykt noe som få hadde regnet med!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Marek

Quote from: "Chrisstah"den var ikke bra heller, men det skal jo sies at rosenborg presterte noe sinsykt noe som få hadde regnet med!


Ingen, ikke engang Erlingen!
ons Ivar skal hem...

Chrisstah

Quote from: "Marek"
Quote from: "Chrisstah"den var ikke bra heller, men det skal jo sies at rosenborg presterte noe sinsykt noe som få hadde regnet med!


Ingen, ikke engang Erlingen!


bare krøvel som jeg husker som sa at det kom til å bli rbk gull
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Torvanger

Dette evinnelige duellmaset. Er Nannskog og Pall duellspillere? På ingen måte. Er de mer målfarlig enn Sæternes og Winters? Milevis. Man trengler ikke å krangle med midtstoppere for å score må! Bruk det som et mantra i tiden fremover.

Enkelte på dette forumet er så naive og sentimentale (pga cupfinalen) at man kan ikke annet enn å le.

jako

Quote from: "Xminator"Da må du få det tydeligere frem at du har ett mer balansert syn på dette enn trådstarter. Det kan jo ikke være mange, inkludert Sæternes og undertegnede som er fornøyd med det han har prestert i årets sesong.

Likevel, det må da kunne gå an å se *hvorfor* han får spille. Memelli og Helstad har vært skadet over en lenger periode på sensommeren og høsten. Helstad har ikke prestert i innhoppene, Memelli var ikke tilbake før etter RBK-kampen. I tillegg har strengt tatt Sæternes vært bedre enn Winters store deler av denne høsten. Og det kan da ikke være noen som seriøst ville kjøre Miller istedenfor? I dødball-ligaen vi spiller i?

Det er logiske grunner til at han har fått dette "klippekortet". Med mindre det hentes en spiller med tilsvarende kvaliteter i duellspillet, så har han det neste sesong også. Du bytter da pokker ikke Sæternes med Mifsud og forventer å kunne ta dødballene mot Sandefjord, VIF og LSK. For å nevne 2 av de 12 lagene som satser på dette.

Når det gjelder kontraktsforlengelse er jeg enig. Delvis. En ny ettårskontrakt etter modell Bjarnason burde være spiselig. Om han holder seg skadefri gjennom en vinter med løpeturer og spill på kunstgress.


Når det gjelder det første punktet så tar man primært opp det man er uenig i. Derfor kan det fort oppstå slike misforståelser, men jeg tar poenget ditt.

Jeg vet godt dette med defensiv dødball. Men f.eks. Memelli er bra der han også. Og vi har fått Bakke i tillegg. Når det gjelder Winters så har han vært bedre enn Sæternes i høst. Winters har skapt langt flere farligheter med sin bevegelighet og gode pasninsfot enn det Sæternes har gjort. Og jeg er helt overbevist om at Winters/Helstad hadde dannet en langt giftigere spissduo. Hadde blitt noe ala Løvvik/Helstad eller Furuseth Olsen/Helstad. Og det er ikke så vledig enkelt å briljere når kun får 15 minutter. Dessuten er Helstad en type som kan være helt vekke for så å avgjøre kampen alene. Har du litt hukkomelse bør du huske såpass.

Etter det jeg vet har Helstad vært fit den siste måneden, ergo rikelig med kamper å vise frem i fra start og ikke som innbytter.

Og selfølgelig er det underliggende grunner til at Sæternes har klippekort, men hvis det går så på bekostning av det offensive som det utvilsomt har gjort i Brann så er det ikke verdt det.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Go Up