• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Mjelde

Started by Fabregas, April 20, 2008, 00:14:32 AM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Det er ikke akkurat som vi vet noe særlig mye om Nanne vi her inne på forumet heller. Det hindrer ikke enkelte fra å geniforklare mannen.

En fordel med Nilsen er at han kjenner til norsk fotball, han kjenner til Brann sin stall og kan kjappere gå i gang med den utrenskningen/fornyingen som trengs. Med en Nanne eller en Rioch vil dette nødvendigvis ta lengre tid.

Merket meg at Nilsen har en liste med spiller han kan tenke seg (som ikke Tromsø klarer å hente), dette er også gode ting. Slipper vi å sende Bruun på speidertur til kontinentet. Og tar vi på de enormt positive brillene så kan kanskje Nilsen trekke med seg spillere som Moldskred og Reginiussen?

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on November 12, 2008, 14:12:26 PM
Det er ikke akkurat som vi vet noe særlig mye om Nanne vi her inne på forumet heller. Det hindrer ikke enkelte fra å geniforklare mannen.




Vel, merittene hans taler for seg. Men folk flest kjenner ikke til merittene hans. De har ikke hørt navnet hans engang. Men Nilsen har de hørt om. Derfor stemmer de på Nilsen.
Legg ned hele klubben!

pidre

Men selv her på bataljonens avstemming er Nilsen supporternes favoritt......

Nilsen 23 %
Jønsson 19 %
Nanne 14 %

531 avgitte stemmer....
Saludar a los monos!

esp123

For og si det sånn; Nanne har en definert spillestil offensivt, det har ikke Steinar Nilsen. Det gjør i grunn valget ganske enkelt for meg. Nanne har mer meritter, mer erfaring og virker generelt klokere. Nanne er i sin beste treneralder, mens Steinar Nilsen har mange læringsår igjen. Fyren er jo en jypling i denne sammenhengen, og Brann kan ikke være en øvingsarena for unge trenere. Nå trenger vi en etablert, erfaren trener med en definert spillestil.

laksevåg

Quote from: pidre on November 12, 2008, 14:57:53 PM
Men selv her på bataljonens avstemming er Nilsen supporternes favoritt......

Nilsen 23 %
Jønsson 19 %
Nanne 14 %

531 avgitte stemmer....

vist vi kunne fått jønsson så tror eg få ville foretrukket nilsen :P
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly

Belfort

Quote from: esp123 on November 12, 2008, 15:07:22 PM
For og si det sånn; Nanne har en definert spillestil offensivt, det har ikke Steinar Nilsen. Det gjør i grunn valget ganske enkelt for meg. Nanne har mer meritter, mer erfaring og virker generelt klokere. Nanne er i sin beste treneralder, mens Steinar Nilsen har mange læringsår igjen. Fyren er jo en jypling i denne sammenhengen, og Brann kan ikke være en øvingsarena for unge trenere. Nå trenger vi en etablert, erfaren trener med en definert spillestil.


Kunne ikke vært sagt bedre! Nanne blir dessuten beskrevet som utrolig sterk taktisk.

vebo

Tiocfaidh ár lá

Joggi Bogga

Quote from: esp123 on November 12, 2008, 15:07:22 PM. Nå trenger vi en etablert, erfaren trener med en definert spillestil.


Enig kun i det siste.
Vi er avhengig av en definert spillestil. Det er eneste mulighet for å skape stabil suksess slik jeg ser det. Erfaren eller ikke gir jeg blanke i, men jeg ønsker meg en sterk personlighet som samtidig har gode lederegenskaper  og evner å håndtere ulike personligheter.

Nannes svake sesong i Helsingborg og spillerflukten fra Kalmar er sammen med Nilsens bajasfremtoning for meg indikasjoner på at disse ikke nødvendigvis er godt egnet til å lede Branns spillergruppe.

Av tilgjengelige norske trenere på markedet synes jeg Sandstø og Ivar Morten Normark virker mest egnet.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Belfort

Quote from: Joggi Bogga on November 12, 2008, 15:25:30 PM
Quote from: esp123 on November 12, 2008, 15:07:22 PM. Nå trenger vi en etablert, erfaren trener med en definert spillestil.



Av tilgjengelige norske trenere på markedet synes jeg Sandstø og Ivar Morten Normark virker mest egnet.


Mener du dette eller gjøre du det for og skape debatt?

Joggi Bogga

Jeg mener det dønn seriøst.
Ta feks IMN, som  tok Aalesund til nye høyder. De hadde aldri vært et tippeligalag før han tok over. Forventningene i byen var store, han måtte levere og det gjorde han.

Dog er det på det personlige plan jeg tror han egner seg perfekt i Bergen. Han har en uredd stil som jeg tror vil passe glimrende sammmen med personlighetene vi har i spillerstallen. Pressen vil elske ham og fansen også så snart vi begynner å vinne igjen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

mads1..

Dønn seriøs...................................
Ser lyst på året..

Eskelinen

Quote from: Joggi Bogga on November 12, 2008, 15:46:12 PM
Jeg mener det dønn seriøst.
Ta feks IMN, som  tok Aalesund til nye høyder. De hadde aldri vært et tippeligalag før han tok over. Forventningene i byen var store, han måtte levere og det gjorde han.

Dog er det på det personlige plan jeg tror han egner seg perfekt i Bergen. Han har en uredd stil som jeg tror vil passe glimrende sammmen med personlighetene vi har i spillerstallen. Pressen vil elske ham og fansen også så snart vi begynner å vinne igjen.


Kan vi ikke bare lansere Ivar Hoff, Kjell Tennfjord, Halvard Thoresen og Bjarne Berntsen i samme slengen??

Spelaren

Quote from: Joggi Bogga on November 12, 2008, 15:46:12 PM
Jeg mener det dønn seriøst.
Ta feks IMN, som  tok Aalesund til nye høyder. De hadde aldri vært et tippeligalag før han tok over. Forventningene i byen var store, han måtte levere og det gjorde han.

Dog er det på det personlige plan jeg tror han egner seg perfekt i Bergen. Han har en uredd stil som jeg tror vil passe glimrende sammmen med personlighetene vi har i spillerstallen. Pressen vil elske ham og fansen også så snart vi begynner å vinne igjen.


IMN leverte i første divisjon, og eg husker ikkje 100 % men han har vel aldri overlevd eliteserien? For øvrig er ein breial masekopp det siste Brann trenger mtp trenerspørsmålet. Mons' lynne, ydmyk og strilete sindig trengs i ein klubb der byens to casualaviser byr opp te dans på Grasdal titt og ofte. Det er kun Hanstveit som har fått dansa med Mjelden.
Gå av.

monzilla

Joggi Bogga tar selvsagt forutsetning på at det var kun IMN og ingen andre som bidro til at Aalesund kom opp i eliteserien. Spesielt ikke sponsorer og økte inntekter på den siden.

Like seriøst som å nevne Geir Hasund som trener.

Kjell249

Et hypotetisk spørsmål som jeg har lurt litt på:

Hva synes supporterne om å bruke penger på trener (eksempel kjøpe fri Nanne) og ikke ha noen penger å bruke på spillerstall, kontra det å hente en billigere trener (eksempel Nilsen uten kontrakt), og ha mulighet til å utvide stallen, med å eventuelt kjøpe et par spillere.

Det viktigste for Brann som klubb er å sunn økonomi over tid, og sportlig suksess i 2009 er underordnet. Sunn økonomi vil sikre gode resultater i fremtiden også, og ikke kjøre klubben på rygg som for eksempel Lyn.

Disse spørsmålene må taes av ledelsen i Brann, og er ikke helt trivielle. Spesielt ikke i en by som Bergen, som er særdeles utålmodig når det gjelder resultater. Det er lett å være supporter å skrike etter ny trener, nye spillere, nye fasiliteter, etc. Nytter ikke å først skrike på en dyr trener, og så bli misfornøyd når det ikke er penger igjen i kassen til spillere. Det er og blir en prioritering, og hva ønsker vi da å prioritere?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Huff

Quote from: Kjell249 on November 12, 2008, 17:26:36 PM
Et hypotetisk spørsmål som jeg har lurt litt på:

Hva synes supporterne om å bruke penger på trener (eksempel kjøpe fri Nanne) og ikke ha noen penger å bruke på spillerstall, kontra det å hente en billigere trener (eksempel Nilsen uten kontrakt), og ha mulighet til å utvide stallen, med å eventuelt kjøpe et par spillere.

Det viktigste for Brann som klubb er å sunn økonomi over tid, og sportlig suksess i 2009 er underordnet. Sunn økonomi vil sikre gode resultater i fremtiden også, og ikke kjøre klubben på rygg som for eksempel Lyn.

Disse spørsmålene må taes av ledelsen i Brann, og er ikke helt trivielle. Spesielt ikke i en by som Bergen, som er særdeles utålmodig når det gjelder resultater. Det er lett å være supporter å skrike etter ny trener, nye spillere, nye fasiliteter, etc. Nytter ikke å først skrike på en dyr trener, og så bli misfornøyd når det ikke er penger igjen i kassen til spillere. Det er og blir en prioritering, og hva ønsker vi da å prioritere?


Ny trener; viktigst for kontinuitet på sikt.

Nå over til det seriøse, Nordmark har riktignok floppet totalt i Tippeligaen, men når det kommer til internasjonal erfaring trumfer den gale nordlendingen både Nanne og den litt mindre gale nordlendningen. Nordmark har jo som kjent trent Sapmi, og han tok Sampi fra Lillesapmi til GroBsampi; erobret Tyrkisk Cypern og Baskerland om jeg ikke husker feil. Som vi alle vet:

Joik har større kraft enn kruuuut
Førr en joik tar aldri sluuuut
sami ednan

(Samisk visdomsord).

Konklusjon: Etter meget dyptpløyende og seriøs anayse, der pro- og kontra argumentene er veid opp mot hverandre, er det helt opplagt at den klart best foppalfaglige kanditaten som Branntrener er; Ivar Morten Nordmark...eller?

gullet ska hem

Quote from: Kjell249 on November 12, 2008, 17:26:36 PM
Et hypotetisk spørsmål som jeg har lurt litt på:

Hva synes supporterne om å bruke penger på trener (eksempel kjøpe fri Nanne) og ikke ha noen penger å bruke på spillerstall, kontra det å hente en billigere trener (eksempel Nilsen uten kontrakt), og ha mulighet til å utvide stallen, med å eventuelt kjøpe et par spillere.

Det viktigste for Brann som klubb er å sunn økonomi over tid, og sportlig suksess i 2009 er underordnet. Sunn økonomi vil sikre gode resultater i fremtiden også, og ikke kjøre klubben på rygg som for eksempel Lyn.

Disse spørsmålene må taes av ledelsen i Brann, og er ikke helt trivielle. Spesielt ikke i en by som Bergen, som er særdeles utålmodig når det gjelder resultater. Det er lett å være supporter å skrike etter ny trener, nye spillere, nye fasiliteter, etc. Nytter ikke å først skrike på en dyr trener, og så bli misfornøyd når det ikke er penger igjen i kassen til spillere. Det er og blir en prioritering, og hva ønsker vi da å prioritere?

godt poeng!


Mobben

Quote from: Kjell249 on November 12, 2008, 17:26:36 PM
Et hypotetisk spørsmål som jeg har lurt litt på:

Hva synes supporterne om å bruke penger på trener (eksempel kjøpe fri Nanne) og ikke ha noen penger å bruke på spillerstall, kontra det å hente en billigere trener (eksempel Nilsen uten kontrakt), og ha mulighet til å utvide stallen, med å eventuelt kjøpe et par spillere.

Det viktigste for Brann som klubb er å sunn økonomi over tid, og sportlig suksess i 2009 er underordnet. Sunn økonomi vil sikre gode resultater i fremtiden også, og ikke kjøre klubben på rygg som for eksempel Lyn.

Disse spørsmålene må taes av ledelsen i Brann, og er ikke helt trivielle. Spesielt ikke i en by som Bergen, som er særdeles utålmodig når det gjelder resultater. Det er lett å være supporter å skrike etter ny trener, nye spillere, nye fasiliteter, etc. Nytter ikke å først skrike på en dyr trener, og så bli misfornøyd når det ikke er penger igjen i kassen til spillere. Det er og blir en prioritering, og hva ønsker vi da å prioritere?


Helt klart en trener som koster! Blir ekstremt kortsiktig tenking om man skal hente en billig trener for å kunne kjøpe en ekstra spiller. Dette burde ikkje en gang være oppe til diskusjon etter min mening, svaret er i mine øyne åpenbart!

Kjell249

November 12, 2008, 18:32:58 PM #1569 Last Edit: November 12, 2008, 18:37:24 PM by Kjell249
Quote from: Mobben on November 12, 2008, 18:15:12 PM
Quote from: Kjell249 on November 12, 2008, 17:26:36 PM
Et hypotetisk spørsmål som jeg har lurt litt på:

Hva synes supporterne om å bruke penger på trener (eksempel kjøpe fri Nanne) og ikke ha noen penger å bruke på spillerstall, kontra det å hente en billigere trener (eksempel Nilsen uten kontrakt), og ha mulighet til å utvide stallen, med å eventuelt kjøpe et par spillere.

Det viktigste for Brann som klubb er å sunn økonomi over tid, og sportlig suksess i 2009 er underordnet. Sunn økonomi vil sikre gode resultater i fremtiden også, og ikke kjøre klubben på rygg som for eksempel Lyn.

Disse spørsmålene må taes av ledelsen i Brann, og er ikke helt trivielle. Spesielt ikke i en by som Bergen, som er særdeles utålmodig når det gjelder resultater. Det er lett å være supporter å skrike etter ny trener, nye spillere, nye fasiliteter, etc. Nytter ikke å først skrike på en dyr trener, og så bli misfornøyd når det ikke er penger igjen i kassen til spillere. Det er og blir en prioritering, og hva ønsker vi da å prioritere?


Helt klart en trener som koster! Blir ekstremt kortsiktig tenking om man skal hente en billig trener for å kunne kjøpe en ekstra spiller. Dette burde ikkje en gang være oppe til diskusjon etter min mening, svaret er i mine øyne åpenbart!


Dette er ikke svart/hvitt. Er ikke snakk om å få en drit dårlig trener eller få en sinnsykt bra trener. Er for eksempel ikke gitt at Nanne kommer til å få noen bedre resultater enn Nilsen, og er han da verdt de X antall millionene ekstra. Det er det som er spørsmålet. Hvor mye er vi villig til å gi? 10 mill, 20 mill, 100 mill? Et sted går grensen. Hvor går den. Jeg tror for eksempel ikke at Nanne er 10 millioner kr "bedre" enn Nilsen.

Hadde Nanne vært uten kontrakt så hadde nok jeg helt mot han på bakgrunn av erfaring og resultater. Dette er ikke tilfelle og da kommer en annen faktor inn i bildet. Penger.

Uten å ha gjort grundig research på alle trenerne som har vært nevnt, så husker jeg ikke i forbifarten noen som har fått umiddelbar suksess med laget sitt. Det gjelder ihvertfall svenskene i Norge.

Helt ærlig, hvor vanskelig er det å trene ett lag til gull i Norge? Den jobben hadde jo bestemoren til Stoffi klart når det skulle være  :)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Mobben

Ser poenget ditt, og det er klart grensen går et sted. Men eg kan aldri tenke meg at en trener i Skandinavia skal gå for slike summer som du nevner. Dersom en trener skifter klubb, er det fordi han vil det selv. At det blir betalt en kompensasjon er mer en "symbolsk" handling, en klubb vil aldri holde igjen en trener som vil vekk. At kompensasjonen kan komme opp i 2-3 mill ser eg ikkje vekk i fra, men noe særlig mer enn det har eg ingen tro på. Husk at en trener kan si opp stillingen sin på helt vanlig måte med oppsigelsestid, selv om det naturligvis gir han et frynsete rykte i bransjen.

Om eg tar helt feil her, og en klubb begynner å kreve en sum på mer enn et par millioner, kan eg være enig i at dette blir en interessant problemstilling.

Brann_copper

Quote from: Joggi Bogga on November 12, 2008, 15:46:12 PM
Jeg mener det dønn seriøst.
Ta feks IMN, som  tok Aalesund til nye høyder. De hadde aldri vært et tippeligalag før han tok over. Forventningene i byen var store, han måtte levere og det gjorde han.

Dog er det på det personlige plan jeg tror han egner seg perfekt i Bergen. Han har en uredd stil som jeg tror vil passe glimrende sammmen med personlighetene vi har i spillerstallen. Pressen vil elske ham og fansen også så snart vi begynner å vinne igjen.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

krøvel vellevold

Quote from: Joggi Bogga on November 12, 2008, 15:25:30 PM
Nannes svake sesong i Helsingborg og spillerflukten fra Kalmar er sammen med Nilsens bajasfremtoning for meg indikasjoner på at disse ikke nødvendigvis er godt egnet til å lede Branns spillergruppe.



1) Helsingborgs dårlige sesong? Du snakker om en 5.plass... Helsingborg er ikke den største klubben i Sverige, for å si det sånn...Og det er syv år siden.

2) Spillerflukten fra Kalmar? Kalmar er en LITEN klubb!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Ulempen med både Nilsen og IMN er at vi kanskje bør unngå å joike når vi møter Tromsø og Bodø/Glimt. Eller kanskje vi bare skal ta den helt ut og innføre joiken som trenerhyllest :p

BBB-Tony

November 12, 2008, 18:56:00 PM #1574 Last Edit: November 12, 2008, 19:00:13 PM by tonynord
Quote from: krøvel vellevold on November 12, 2008, 18:52:26 PM
Quote from: Joggi Bogga on November 12, 2008, 15:25:30 PM
Nannes svake sesong i Helsingborg og spillerflukten fra Kalmar er sammen med Nilsens bajasfremtoning for meg indikasjoner på at disse ikke nødvendigvis er godt egnet til å lede Branns spillergruppe.




2) Spillerflukten fra Kalmar? Kalmar er en LITEN klubb!



De gode spillerene vil selvsagt ha sin del av kaken i det det går bra med klubben. Det faktumet at de er en liten klubb gjør det vanskelig for Kalmar å innfri ønskene fra de beste spillerene.

At de har vunnet serien i Sverige betyr ikke at de har samme ressursene som andre toppklubber i Norden.

Og det er ikke til å stikke under en stol at Kalmar- spillerene blir mer attraktiv hos de store klubbene i Norden når Kalmar gjør det bra. Det gjør at Kalmar- spillerene kan ta seg den friheten å kreve mer enn de hadde gjort om Kalmar hadde endt på en beskjeden 5 plass.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Innlandsmax

Quote from: Kjell249 on November 12, 2008, 17:26:36 PM
Et hypotetisk spørsmål som jeg har lurt litt på:

Hva synes supporterne om å bruke penger på trener (eksempel kjøpe fri Nanne) og ikke ha noen penger å bruke på spillerstall, kontra det å hente en billigere trener (eksempel Nilsen uten kontrakt), og ha mulighet til å utvide stallen, med å eventuelt kjøpe et par spillere.

Det viktigste for Brann som klubb er å sunn økonomi over tid, og sportlig suksess i 2009 er underordnet. Sunn økonomi vil sikre gode resultater i fremtiden også, og ikke kjøre klubben på rygg som for eksempel Lyn.

Disse spørsmålene må taes av ledelsen i Brann, og er ikke helt trivielle. Spesielt ikke i en by som Bergen, som er særdeles utålmodig når det gjelder resultater. Det er lett å være supporter å skrike etter ny trener, nye spillere, nye fasiliteter, etc. Nytter ikke å først skrike på en dyr trener, og så bli misfornøyd når det ikke er penger igjen i kassen til spillere. Det er og blir en prioritering, og hva ønsker vi da å prioritere?
Syns ikke spørsmålet er så ekstremt hypotetisk, og er godt fornøyd med at du tar det opp. Har selv begrunnet min skepsis til Steinar Nilsen bl.a. med hans egen uttalelse om at "Jeg er mer ambisiøs enn TIL kan være", noe jeg fritt oversatte til "jeg har lyst å brenne flere penger enn det TIL syns er noe moro".

For å være seriøs: En trener som kan kjøpe inn sitt eget superlag, men som ikke kan ta i bruk og utvikle eksisterende spilleres kvaliteter på en optimal måte for laget, bør i alle fall ikke selv koste for mye. For da er det i alle fall svart hav rundt neste sving.

Og jeg oppfatter meg selv dithen at dette er et innlegg til støtte for Sandstø...

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Heispassasjer

La oss bringe Hareide inn igjen på banen her litt nå. Leste idag at Norge er i fritt fall på Fifa-rankingen og har gått fra å være nr. 39 til nr.54. Altså ned 15 plasser, og er Norges dårligste rangering på listen noensinne.

Ved et tap mot Ukraina den 19. november vil vel kanskje Hareide begynne å bli aktuell for et jobbskifte, eller hva?
Er det derfor Bruun-Hansen sitter på gjerdet og ikke har gjort noe konkret ennå?
Hareide er og blir en klubbtrener mener nå jeg, og han var ikke avvisende til en trenerjobb i Brann heller. Men sa at "timingen" var feil.
Kanskje "timingen" er bedre etter et eventuelt Ukraina tap?

krøvel vellevold

Når Brann nå plutselig har funnet ut at de ikke kan vente til ny trener er på plass med å rydde opp i spillerstallen, tyder vel det på at vi er langt fra noen oppklaring i trenerspørsmålet. Heller ikke uttalelser som "hvis vi ender opp med en utenlandsk trener...", gir signaler om at vi får noen ny trener snart.
Legg ned hele klubben!


krøvel vellevold

Quote from: Heispassasjer on November 12, 2008, 20:18:57 PM
La oss bringe Hareide inn igjen på banen her litt nå. Leste idag at Norge er i fritt fall på Fifa-rankingen og har gått fra å være nr. 39 til nr.54. Altså ned 15 plasser, og er Norges dårligste rangering på listen noensinne.

Ved et tap mot Ukraina den 19. november vil vel kanskje Hareide begynne å bli aktuell for et jobbskifte, eller hva?
Er det derfor Bruun-Hansen sitter på gjerdet og ikke har gjort noe konkret ennå?
Hareide er og blir en klubbtrener mener nå jeg, og han var ikke avvisende til en trenerjobb i Brann heller. Men sa at "timingen" var feil.
Kanskje "timingen" er bedre etter et eventuelt Ukraina tap?


Neppe. Ukarina-kampen har jo ikke noe med kvaliken å gjøre. Han trekker seg nok ikke (eller får sparken) før Norge er uten reell mulighet til å nå VM.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on November 13, 2008, 06:52:27 AM
Når Brann nå plutselig har funnet ut at de ikke kan vente til ny trener er på plass med å rydde opp i spillerstallen, tyder vel det på at vi er langt fra noen oppklaring i trenerspørsmålet. Heller ikke uttalelser som "hvis vi ender opp med en utenlandsk trener...", gir signaler om at vi får noen ny trener snart.


Det gir vel og signaler om at det skal satses norskt og på Nilsen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

steinbygger


Xminator

Quote from: ostraume on November 13, 2008, 08:36:03 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 13, 2008, 06:52:27 AM
Når Brann nå plutselig har funnet ut at de ikke kan vente til ny trener er på plass med å rydde opp i spillerstallen, tyder vel det på at vi er langt fra noen oppklaring i trenerspørsmålet. Heller ikke uttalelser som "hvis vi ender opp med en utenlandsk trener...", gir signaler om at vi får noen ny trener snart.


Det gir vel og signaler om at det skal satses norskt og på Nilsen?


Nei det gir signaler om at vi ikke har noen trener denne uken. Neppe neste uke heller. Og når noen sier "jeg kan ikke svare før neste uke" av de norske og svenske, så betyr det i klartekst at det neppe blir noe ja. Det er da faen ikke fred i midtøsten RBH skal forhandle frem. At det skal ta over en måned er enkelt og greit for dårlig.

abe78

.og husk!

pidre

Enig med X - dette må tolkes dithen at ny trener er et stykke unna. Kan videre tolkes som at RBH har sagt nei til (satt han på vent) Steinar Nilsen, evnt har han en eller flere kandidater foran Nilsen som man først avventer svar fra, før Nilsen evnt gis et tilbud.

Ser ikke bort fra at dette er Nanne Bergstrøm, og i så fall datoen 8. desember man styrer etter. Vil tro dette medfører at Steinar Nilsen er tapt for Sk Brann.
Saludar a los monos!

osoerli

Er også redd for at denne treneringa tyder på at RBH er veldig gira på Hareide.  Sannsynlegvis så har dei blitt einige om å snakkast etter Ukraina-kampen.  Ellers hadde trenaren vore på plass allereide.
Reknar med Norge slår Ukraina eller klarar uavgjort, og Hareide fortset som landslagstrenar.  Og Aabrekk trenar Brann fram til Sommaren, då overtek Hareide Brann etter at VM-kvaliken definitivt er over for Norge sin del.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: pidre on November 13, 2008, 10:45:24 AM
Enig med X - dette må tolkes dithen at ny trener er et stykke unna. Kan videre tolkes som at RBH har sagt nei til (satt han på vent) Steinar Nilsen, evnt har han en eller flere kandidater foran Nilsen som man først avventer svar fra, før Nilsen evnt gis et tilbud.

Ser ikke bort fra at dette er Nanne Bergstrøm, og i så fall datoen 8. desember man styrer etter. Vil tro dette medfører at Steinar Nilsen er tapt for Sk Brann.

Jeg tror ikke RBH har noen som helst konkret grunn til å avvise/sette Nilsen på vent. Jeg tror han gambler på at Nanne vil si ja til et evt. tilbud i Desember eller at Hareide vil få sparken  av NFF etter Ukrainakampen. På samme måte som han gamblet på at Ighalo ville signere for Brann, selv om Udinese hadde vist stor interesse i forkant, når han solgte Helstad.
Jeg tror også at dette nok en gang vil gå galt og at vi sitter uten ny trener i Januar.


steinbygger

Quote from: krakra on November 13, 2008, 11:20:16 AM
Quote from: pidre on November 13, 2008, 10:45:24 AM
Enig med X - dette må tolkes dithen at ny trener er et stykke unna. Kan videre tolkes som at RBH har sagt nei til (satt han på vent) Steinar Nilsen, evnt har han en eller flere kandidater foran Nilsen som man først avventer svar fra, før Nilsen evnt gis et tilbud.

Ser ikke bort fra at dette er Nanne Bergstrøm, og i så fall datoen 8. desember man styrer etter. Vil tro dette medfører at Steinar Nilsen er tapt for Sk Brann.

Jeg tror ikke RBH har noen som helst konkret grunn til å avvise/sette Nilsen på vent. Jeg tror han gambler på at Nanne vil si ja til et evt. tilbud i Desember eller at Hareide vil få sparken  av NFF etter Ukrainakampen. På samme måte som han gamblet på at Ighalo ville signere for Brann, selv om Udinese hadde vist stor interesse i forkant, når han solgte Helstad.
Jeg tror også at dette nok en gang vil gå galt og at vi sitter uten ny trener i Januar.


RBH er ingen gambler.

Xminator


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

stlastla

Sannsynligvis et dumt spørsmål, men hva er IMN forkortelse for ?




Joggi Bogga

IMN = Ivar Morten Normark

Lærerutdannet fotballpedagog med flere opprykk på samvittigheten. Håper han i det minste blir intervjuet da han etter eget utsagn vistnok er uslåelig i slike situasjoner.








Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

stlastla

Nordamrk??? Da kan vi like gjerne ansette Ivar Hoff!!

Men takk for svar!


Joggi Bogga

Quote from: stlastla on November 13, 2008, 14:36:38 PM
Nordamrk??? Da kan vi like gjerne ansette Ivar Hoff!!



En sånn intetsigende kommentar??? Da kan du like godt skrive hvilken brus du liker best!!
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

BBB-Tony

Quote from: Joggi Bogga on November 13, 2008, 14:11:32 PM
IMN = Ivar Morten Normark

Lærerutdannet fotballpedagog med flere opprykk på samvittigheten. Håper han i det minste blir intervjuet da han etter eget utsagn vistnok er uslåelig i slike situasjoner.




Nei, la oss håpe RBH er klok nok til å styre unna IMN! Du sier det selv: Han har flere opprykk på samvittigheten. Tror ikke han passer i en toppklubb. Faller i samme skuffen som Sandstø når det gjelder hva han har prestert tidligere. Forskjellen er at Sandstø har klart å holde klubben i TL over lengre tid.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

ostraume

Quote from: Joggi Bogga on November 13, 2008, 14:54:18 PM
Quote from: stlastla on November 13, 2008, 14:36:38 PM
Nordamrk??? Da kan vi like gjerne ansette Ivar Hoff!!



En sånn intetsigende kommentar??? Da kan du like godt skrive hvilken brus du liker best!!


Hvis vi skal forholde oss seriøse (og anta at Joggi ikke tøyser) i forhold til at IMN sitt navn dukker opp, så er det jo ganske greit. Han og Nilsen trente samme lag samme sesong. Nilsen gjorde det langt bedre enn IMN (som nesten klarte kunststykket å rykke ned med et relativt habilt mannskap). Disse to kan altså svært lett sammenlignes all den tid de faktisk har hatt samme jobb samme sesong. Konklusjonen der er vel ganske så grei: Nilsen gjorde en bedre jobb enn IMN.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

laksevåg

Quote from: Joggi Bogga on November 13, 2008, 14:11:32 PM
IMN = Ivar Morten Normark

Lærerutdannet fotballpedagog med flere opprykk på samvittigheten. Håper han i det minste blir intervjuet da han etter eget utsagn vistnok er uslåelig i slike situasjoner.









frykter det verste men håper for din skyld at du ikkje vil ha IMN  som trener.. Du sier han har mange opprykk på samvittigheten, det stemmer vel det men han har vel like mange nedrykk.. får vi han som trener, noe eg heldigvis aldri tror kommer til og skje, då vet eg faktisk ikkje ka eg skal gjøre
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly


Go Up