• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 15/16

Started by Lasaron, August 23, 2015, 10:20:26 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

bernu

Quote from: Nixon on December 02, 2015, 15:11:03 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Dette-er-Branns-viktigste-signering-648952_1.snd

BT mener at Tjærnås er den viktigste signaturen Brann har sikret seg på lenge.

Jeg tipper på et sted mellom 10-15 scoringer på Tjærnås. Kanskje mer.
Hvis dette er en så viktig signering som BT skal ha det til bør vi forvente såpass......
HANSA - Z

Finfin respons

Quote from: Nixon on December 02, 2015, 15:11:03 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Dette-er-Branns-viktigste-signering-648952_1.snd

BT mener at Tjærnås er den viktigste signaturen Brann har sikret seg på lenge.


BT, representert ved Anders Pamer, mener at Tjernås er den viktigste signaturen. Pamer skriver:
Den får ikke mediesjefen til å innkalle til pressekonferanse eller supporterforumene til å syde.

Tre observasjoner:

1) Til Gulløl. Frå Anders Pamer. God Jul!
Dette er takk for sist fra Pamer til visse personer her i Forum Indeks, etter at en 11 år gammel forum-tråd (som undertegnede ikke kommer til å skrive i) med heftig og dirrende overskrift ble fisket frem i forbindelse med en vurdering og ytring om BT og Anders Pamers dekning og kildetilgang de siste ukene. Som tilsvar på den tråden har Pamer skrevet en sak med et vesentlig høyere detaljnivå enn tidligere om bonus-systemet som har gitt liv i økonomitråden (og den saken er ikke en tynn suppe, temaet er viktig! Er det noen som lurer på om Brann kunne tryllet Aursnes til Brann uten lønnssystemets begrensninger? Jeg lurer i alle fall på det...) Og i dagens artikkel skriver han i avisen det som burde vært skrevet av samtlige her på forumet de siste 24 timene: Tjernås-signeringen er ytterst betydningsfull. Og så legger han til: "den får ikke (...) supporterforumene til å syde." Med andre ord - til alle oss her på forumet: Dere tar feil. Jeg vet hva jeg driver med, til og med når jeg koker suppe.

2) Er det noe tess i Tjernås?
Dette har jeg lurt på. Vi har hatt speidere før, i korte kontrakter, og de har forsvunnet. Man har unnskyldende sagt at det økonomiske har vært vanskelig. Men jeg har nå tenkt for egen del at det kan vel så gjerne være at ansettelsene ikke har vært særlig vellykkede. Derfor var jeg spent på hvordan Branns sportslige ledelse har vurdert Tjernås. Svaret fikk vi denne uken. Tjernås har fått en 2-årskontrakt. Soltvedt og Nilsen mener at det er tess i han!

3) Brann styrer mot kontinuitet?
Dette betyr at vi kanskje kan forvente oss mye på overgangsmarkedet denne vinteren. Vi vil få færre Pusic-overganger (god spiller som ikke lykkes) og flere Helstad-overganger (god spiller som blir helt fabelaktig). For dét er speiderjobben. Finne den typen som lykkes akkurat i SK Brann, med Branns lønnsmodell og økonomi.
Betingelse: At Soltvedt er rett mann på rett plass. Branns organisasjon begynner å bli ferdigstøpt. Sportssjef Soltvedt er arkitekten i den nye organisasjonen. Den er større og bredere enn tidligere. Brikkene er plassert og terningen er kastet. Det blir spennende å se om Soltvedt og støtteapparatet får laget til å prestere det vi forventer.

PS: Indeks er et fint og undervurdert ord. La oss alle ta det med oss inn i hverdagen.
Kanskje.

Jose Arrogantio

Aursnes hadde ikke kommet til Brann med eller uten lønnssystem, uten at vi betalte uansvarlig mye for ham i lønn. Jeg tviler i det hele tatt på at han ville blitt tilbudt øvre grense i lønnssystemet uansett.

Lasaron

Det har vært noen viktige signeringer den siste måneden. Forlengelse med LAN, Tjærnås og Haugen, signering av fysisk trener. Sportssjefen er godt på plass. Vi har fått et nytt lønnssystem (som jeg riktignok ikke er heeelt enig med), samarbeid med Høgskolen (kan det bli bra?).

Summa summarum: Vi bygger klubb.

Nå er jeg spent på spillerlogistikken utover vinteren. Utopisk sett er alt klart før jul.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on December 02, 2015, 10:47:59 AM
Vanskelig å vurdere Finne siden han ikke har spilt ett minutt i Bundesliga i år. Men han må da være en god del bedre enn Skålevik. Ellers har de dårlig bredde i Köln...


Det trenger ikke henge sammen. Alt vi vet er at han ikke har spilt en dritt der, som ventet, på lang tid.
Han har fått til bittelitt mer enn Birkelund, men totalt sett har det vært en nedtur for han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

December 02, 2015, 20:54:01 PM #855 Last Edit: December 02, 2015, 20:56:27 PM by krakra
Tviler på at han ser på det som en nedtur, selv om han ikke har fått spille i fjor. Spilte mye da de rykket opp, spilte ti kamper i fjor, har vært med i treningskamper og cupkamper. Det tror jeg ikke er en nedtur for en 20-åring som kom fra benken til en middels TL-klubb.

Finne er løpssterk, smart, bevegelig og målfarlig. Det er kvaliteter LAN verdsetter. Finne hadde vært en solid signering for de fleste TL-lag. Hadde han vært tilgjengelig for en Norges-retur hadde vi nok fått konkurranse fra klubber som Molde, Godset og RBK.

Corran

Quote from: Finfin respons on December 02, 2015, 16:49:02 PM

BT, representert ved Anders Pamer, mener at Tjernås er den viktigste signaturen. Pamer skriver:
Den får ikke mediesjefen til å innkalle til pressekonferanse eller supporterforumene til å syde.

Og i dagens artikkel skriver han i avisen det som burde vært skrevet av samtlige her på forumet de siste 24 timene: Tjernås-signeringen er ytterst betydningsfull. Og så legger han til: "den får ikke (...) supporterforumene til å syde." Med andre ord - til alle oss her på forumet: Dere tar feil. Jeg vet hva jeg driver med, til og med når jeg koker suppe.

Dette med speider har da mange her inne (eg inkludert) sagt lenge at Brann trenger. Så nei det får det ikke til å syde, men det er mange her inne, på andre forum og supportere generelt som mener det er meget viktig å ha på plass
Så Pamer sier vel egentlig det samme som vi har sagt lenge. En av grunnene til at det ikke syder her inne er at speider kom på plass for snart et år siden og han begynte i jobben i sommer. At han får forlenget betyr bare at han på denne tiden har overbevist om at han kan gjøre en god jobb.

Håper det var greit at eg kuttet litt i sitatet fra deg slik at ikke det ble så veldig lang post hvor eg svarer bare på en liten del
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 02, 2015, 20:54:01 PM
Tviler på at han ser på det som en nedtur, selv om han ikke har fått spille i fjor. Spilte mye da de rykket opp, spilte ti kamper i fjor, har vært med i treningskamper og cupkamper. Det tror jeg ikke er en nedtur for en 20-åring som kom fra benken til en middels TL-klubb.


Ja, han trives nok med å sitte på benken og spille på andrelaget. Det er jo det de fleste fotballspillere sikter etter. Han er 21 om et par mnd.
Blir vel ikke voldsomt overrasket om han er meget klar for å flytte på seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Morsomt at unge spillere her skal være tålmodige, men ikke i Bundesligaen. Jeg tror nok Finne går på lån. gjerne til nivået under, som fortsatt er et par hakk over TL, uten at han angrer på overgangen av den grunn.

Nixon

Quote from: Finfin respons on December 02, 2015, 16:49:02 PMBT
BT, representert ved Anders Pamer, mener at Tjernås er den viktigste signaturen. Pamer skriver:
Den får ikke mediesjefen til å innkalle til pressekonferanse eller supporterforumene til å syde.

Tre observasjoner:

1) Til Gulløl. Frå Anders Pamer. God Jul!
Dette er takk for sist fra Pamer til visse personer her i Forum Indeks, etter at en 11 år gammel forum-tråd (som undertegnede ikke kommer til å skrive i) med heftig og dirrende overskrift ble fisket frem i forbindelse med en vurdering og ytring om BT og Anders Pamers dekning og kildetilgang de siste ukene. Som tilsvar på den tråden har Pamer skrevet en sak med et vesentlig høyere detaljnivå enn tidligere om bonus-systemet som har gitt liv i økonomitråden (og den saken er ikke en tynn suppe, temaet er viktig! Er det noen som lurer på om Brann kunne tryllet Aursnes til Brann uten lønnssystemets begrensninger? Jeg lurer i alle fall på det...) Og i dagens artikkel skriver han i avisen det som burde vært skrevet av samtlige her på forumet de siste 24 timene: Tjernås-signeringen er ytterst betydningsfull. Og så legger han til: "den får ikke (...) supporterforumene til å syde." Med andre ord - til alle oss her på forumet: Dere tar feil. Jeg vet hva jeg driver med, til og med når jeg koker suppe.


Bare for å få det avklart: Må vi spesifisere hvilken journalist som har skrevet sakene som vi linker til nå, eller gjelder dette bare Pamer?

Ellers har jeg også en observasjon gjort gjennom mange år: Dette supporterforumet har det vært referert til i media mange mange ganger. Så at den henvisningen skulle være et takk for sist til noen som helst tror jeg svært lite på. Jeg trodde at slike konspirasjonsteorier var forbeholdt Gulløl her på forumet, men ser at det sprer seg...
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krakra on December 02, 2015, 20:54:01 PMspilte ti kamper i fjor


Det er så lett og uanstrengt at jeg blir litt imponert!;) Men her må det sies at han spilte et gjennomsnitt på 23 minutter i disse ti kampene. Kanskje helt greit i fjor, til og med bra, men null sekunder i år er jo en solid nedtur i forhold. Ikke det at jeg heller tror at han angrer på overgangen isolert sett, men det spørs vel hvor lenge han vil leve med situasjonen.

Men det største nedturen tror jeg vil være å komme tilbake til Brann med tanke på alt styret det var før han dro. Så jeg tviler på at vi ser Finne i rødt neste år.
Rød makt på Hansa

Tom C

Tror nok ikke Finne vil glemme hvordan han ble buet ut av sine egne i en kamp der han bøttet inn mål nei. Får fremdeles en flau smak i munnen når jeg tenker tilbake på det...
Aldri mer Obos....

Kai-Olai

http://www.dagbladet.no/2015/12/03/sport/fotball/valerenga/daniel_braaten/42222440/

Daniel Braathen ferdig i VIF. Ja, han er gammel og til tider useriøs, men han er fortsatt gratis (minus lønn).
Har liten tro på at han verken er klar for å flytte over fjellet, eller at han kan forsvare det han evt. krever lønnsmessig. Men om sjansen skulle by seg, hvordan ville da folk forholdt seg til en evt. signering?

Og ja, jeg håper selvsagt at Tjærnås har yngre og mer spennende navn på blokken! :)

krakra

Hvor på lønssskalaen burde vi plassert en 33(34 rett etter seriestart)-åring som ikke er god nok for VIF som er kjent for et skyhøyt toppnivå, et ekstremt bunnivå og varierende holdninger?

Nixon

Braathen er det bare å glemme. Jeg bryr meg ikke så mye om alder og videresalgspotensiale, det er et prinsipp man av og til kan se vekk fra dersom spilleren er god nok. Men Braathen har vel hatt en nedadgående kurve ganske lenge nå, og sjansen for en "ny vår" i Brann ser jeg som ganske liten.
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Braaten kan ennå ha en del fotball og mål igjen i seg, men det ville uansett ha vært en ganske kortsiktig løsning. Jeg tviler på at han passer inn i "bygge-lag-tankegangen" som råder på Stadion. Personlig håper jeg at de har mer langsiktige alternativer på blokken.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Kjell249

Quote from: Nixon on December 03, 2015, 07:45:32 AM
Quote from: krakra on December 02, 2015, 20:54:01 PMspilte ti kamper i fjor


Det er så lett og uanstrengt at jeg blir litt imponert!;) Men her må det sies at han spilte et gjennomsnitt på 23 minutter i disse ti kampene. Kanskje helt greit i fjor, til og med bra, men null sekunder i år er jo en solid nedtur i forhold. Ikke det at jeg heller tror at han angrer på overgangen isolert sett, men det spørs vel hvor lenge han vil leve med situasjonen.

Men det største nedturen tror jeg vil være å komme tilbake til Brann med tanke på alt styret det var før han dro. Så jeg tviler på at vi ser Finne i rødt neste år.


Så han har spilt 230 minutter med førstelagsfotball på halvannen sesong? Det må ekstremt ødeleggende for en fotballspiller i sin beste alder. Muligheten er stor for at han er en dårligere fotballspiller enn da han forlot Brann. Litt som Birkelund.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 03, 2015, 02:16:26 AM
Morsomt at unge spillere her skal være tålmodige, men ikke i Bundesligaen. Jeg tror nok Finne går på lån. gjerne til nivået under, som fortsatt er et par hakk over TL, uten at han angrer på overgangen av den grunn.


Det er vel ingen eller veldig få som sier at en 21 åring her fortsatt må være tålmodig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Kjell249 on December 03, 2015, 12:32:35 PM
Quote from: Nixon on December 03, 2015, 07:45:32 AM
Quote from: krakra on December 02, 2015, 20:54:01 PMspilte ti kamper i fjor


Det er så lett og uanstrengt at jeg blir litt imponert!;) Men her må det sies at han spilte et gjennomsnitt på 23 minutter i disse ti kampene. Kanskje helt greit i fjor, til og med bra, men null sekunder i år er jo en solid nedtur i forhold. Ikke det at jeg heller tror at han angrer på overgangen isolert sett, men det spørs vel hvor lenge han vil leve med situasjonen.

Men det største nedturen tror jeg vil være å komme tilbake til Brann med tanke på alt styret det var før han dro. Så jeg tviler på at vi ser Finne i rødt neste år.


Så han har spilt 230 minutter med førstelagsfotball på halvannen sesong? Det må ekstremt ødeleggende for en fotballspiller i sin beste alder. Muligheten er stor for at han er en dårligere fotballspiller enn da han forlot Brann. Litt som Birkelund.


Akkurat. Selvsagt er det en nedtur og ikke det han håpet på. Hadde han hatt fasiten foran seg hadde han nok ikke valgt å dra dit. Han hadde nok fortsatt dratt, men ikke dit.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Finfin respons

Quote from: Nixon on December 03, 2015, 07:26:20 AM
Quote from: Finfin respons on December 02, 2015, 16:49:02 PMBT
BT, representert ved Anders Pamer, mener at Tjernås er den viktigste signaturen. Pamer skriver:
Den får ikke mediesjefen til å innkalle til pressekonferanse eller supporterforumene til å syde.

Tre observasjoner:

1) Til Gulløl. Frå Anders Pamer. God Jul!
Dette er takk for sist fra Pamer til visse personer her i Forum Indeks, etter at en 11 år gammel forum-tråd (som undertegnede ikke kommer til å skrive i) med heftig og dirrende overskrift ble fisket frem i forbindelse med en vurdering og ytring om BT og Anders Pamers dekning og kildetilgang de siste ukene. Som tilsvar på den tråden har Pamer skrevet en sak med et vesentlig høyere detaljnivå enn tidligere om bonus-systemet som har gitt liv i økonomitråden (og den saken er ikke en tynn suppe, temaet er viktig! Er det noen som lurer på om Brann kunne tryllet Aursnes til Brann uten lønnssystemets begrensninger? Jeg lurer i alle fall på det...) Og i dagens artikkel skriver han i avisen det som burde vært skrevet av samtlige her på forumet de siste 24 timene: Tjernås-signeringen er ytterst betydningsfull. Og så legger han til: "den får ikke (...) supporterforumene til å syde." Med andre ord - til alle oss her på forumet: Dere tar feil. Jeg vet hva jeg driver med, til og med når jeg koker suppe.




Bare for å få det avklart: Må vi spesifisere hvilken journalist som har skrevet sakene som vi linker til nå, eller gjelder dette bare Pamer?

Ellers har jeg også en observasjon gjort gjennom mange år: Dette supporterforumet har det vært referert til i media mange mange ganger. Så at den henvisningen skulle være et takk for sist til noen som helst tror jeg svært lite på. Jeg trodde at slike konspirasjonsteorier var forbeholdt Gulløl her på forumet, men ser at det sprer seg...


1. Det gjelder bare Pamer. Godt å få det avklart ;-)
2. Vel, det kommer vel an på hvordan man forstår konspirasjon. Om noen skulle være i tvil om journalister fra tid til annen skriver ting mellom linjene, så kan jeg bekrefte dette, det er hevet over enhver tvil. Det har jeg nemlig lest om på nettet og sett uttallige youtube-videoer om (se youtube.com og søk selv).
Kanskje.

krakra

December 03, 2015, 17:10:27 PM #870 Last Edit: December 03, 2015, 17:14:48 PM by krakra
Quote from: Klaus_Brann on December 03, 2015, 16:50:05 PM
Quote from: krakra on December 03, 2015, 02:16:26 AM
Morsomt at unge spillere her skal være tålmodige, men ikke i Bundesligaen. Jeg tror nok Finne går på lån. gjerne til nivået under, som fortsatt er et par hakk over TL, uten at han angrer på overgangen av den grunn.


Det er vel ingen eller veldig få som sier at en 21 åring her fortsatt må være tålmodig.
Finne er nå 20 år.

Hvis han hadde hatt valget mellom å bli i Brann eller dra til Køln med visshet om hva slags spilletid han ville få, tror du han hadde blitt da?

Det var i det hele tatt ganske oppsiktsvekkende at han på et år gikk fra å sitte på benken i TL til å starte en kamp i Bundesligaen. Både forrige sesong og halvsesongen i 2. Bundesliga hadde han all grunn til å være fornøyd med spilletiden. Det høstsesongen av årets sesong at han har møtt motgang. Slik alle spillere gjør. Det ender nok med et lån, og på lån fra en middels Bundesliga-klubb har han nok flere alternativer enn når han skulle gå fra en middels TL-klubb.

Er han aktuell for en overgang bør Brann forhøre seg, men vi får nok konkurranse fra mer attraktive norske klubber. Forhåpentligvis er Brann klubben for Finne i Norge og forhåpentligvis har han glemt behandlingen fra supporterne. Skarsfjord er jo vekk, Soltvedt sportssjef og hvis LAN har troen på ham så kommer han til å få spille mye.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 03, 2015, 17:10:27 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 03, 2015, 16:50:05 PM
Quote from: krakra on December 03, 2015, 02:16:26 AM
Morsomt at unge spillere her skal være tålmodige, men ikke i Bundesligaen. Jeg tror nok Finne går på lån. gjerne til nivået under, som fortsatt er et par hakk over TL, uten at han angrer på overgangen av den grunn.


Det er vel ingen eller veldig få som sier at en 21 åring her fortsatt må være tålmodig.
Finne er nå 20 år.

Hvis han hadde hatt valget mellom å bli i Brann eller dra til Køln med visshet om hva slags spilletid han ville få, tror du han hadde blitt da?

Det var i det hele tatt ganske oppsiktsvekkende at han på et år gikk fra å sitte på benken i TL til å starte en kamp i Bundesligaen. Både forrige sesong og halvsesongen i 2. Bundesliga hadde han all grunn til å være fornøyd med spilletiden. Det høstsesongen av årets sesong at han har møtt motgang. Slik alle spillere gjør. Det ender nok med et lån, og på lån fra en middels Bundesliga-klubb har han nok flere alternativer enn når han skulle gå fra en middels TL-klubb.

Er han aktuell for en overgang bør Brann forhøre seg, men vi får nok konkurranse fra mer attraktive norske klubber. Forhåpentligvis er Brann klubben for Finne i Norge og forhåpentligvis har han glemt behandlingen fra supporterne. Skarsfjord er jo vekk, Soltvedt sportssjef og hvis LAN har troen på ham så kommer han til å få spille mye.


Ja, han er tross alt hele 2 mnd. fra å bli 21, men det er ikke det viktigste. Det blir litt som å si at man har spilt 10 kamper uten å legge ved at det kun var noen minutter...

Hvis det stemmer med 230 minutter på halvannen sesong så er det selvsagt ingenting å juble for, og det gjenstår å se hva som skjer videre med han. Jeg tror ikke en som knapt har spilt i år er voldsomt attraktiv.
Ja, det var oppsiktsvekkende, men jeg tror ikke det er motgang han har møtt, men realitetene, for han er og var ikke god nok for Bundesligaen.

Forhåpentligvis råtner han på rot etter at han dret i klubben akkurat som Birkelund.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

At noen fortsatt sitter og hater lokale spillere og ønsker dem alt vondt fordi de fult forståelig forlot en klubb med en trener verken trodde på eller likte ham sier mer om disse vedkommende. Selv håper jeg Finne kommer tilbake til Brann, blir toppscorer her og så selges ut. Slik Kamara gjorde i Godset.
Men i Godset var det jo ikke "supportere" som forraktet ham og ønsket ham alt vondt.

Finne har hatt en fin start i Køln. Denne sesongen har det kommet motgang, og han går nok på utlån i vinter.

Klaus_Brann

Jeg hater han ikke i det hele tatt, det er barnslig, men jeg har ingenting til overs for han.
Du skjønner og vet godt at vi ikke er enige i hvor forståelig det er så den debatten trenger vi ikke begynne på igjen.

At du sammenligner Finne med Kamara er skivebom. Kamara ble ikke fostret opp i Godset sånn som Finne ble her og skyldte ikke Godset noe på samme måte. Han var vel rundt 20 år når han kom dit og spilte der i tre-fire år. Noe helt annet med andre ord.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

December 03, 2015, 18:50:34 PM #874 Last Edit: December 03, 2015, 18:54:04 PM by krakra
Når man ønsker noens karriere ødelagt så er de negative følelsene sterke iallefall. Jeg syns det er trist at dersom Finne kommer tilbake så er det enkelte som vil glede seg mer om han mislykkes fullstendig enn hvis han blir en stor sportslig og deretter økonomisk suksess.

Jeg syns spillere som er fostret opp bør vise lojalitet når klubben ønsker å satse på en. Ikke når klubben ikke vil satse på spilleren. Da er det greit å dra videre. Han holdt seg unna de norske klubbene, selv om det rent kynisk kunne vært smart å gå til Molde og Solskjær.


Dessuten er jeg ikke enig i at en spiller som var på full fart mot å bli et nytt talent som floppet ikke skylder noe til klubben og treneren som dro ham opp av gjørmen, fikk han på beina og fikk potensialet ut av ham. Jeg vil si at Kamara skyldte Godset ganske mye.

Klaus_Brann

Jeg ønsker klubbens beste, ikke talenters beste.
Om Finne skulle komme tilbake håper jeg at han gjør det bra for klubbens del, ikke for hans del, men jeg håper ikke han kommer tilbake.

Du er ikke dum, så du skjønner forskjellen på et talent som klubben bruker masse penger på å få opp og en spiller som kommer inn fra en annen klubb. Hvis du vil krangle videre på det får du krangle alene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

December 03, 2015, 19:04:28 PM #876 Last Edit: December 03, 2015, 19:52:32 PM by Belfort
Nå må det snart skje noe. I neste uke bør Brann kalle inn til pressekonferanse og presentere 3 signeringer som alle er klar til oppkjøringen mandag 4 januar

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 03, 2015, 18:55:12 PM
Jeg ønsker klubbens beste, ikke talenters beste.
Om Finne skulle komme tilbake håper jeg at han gjør det bra for klubbens del, ikke for hans del, men jeg håper ikke han kommer tilbake.

Du er ikke dum, så du skjønner forskjellen på et talent som klubben bruker masse penger på å få opp og en spiller som kommer inn fra en annen klubb. Hvis du vil krangle videre på det får du krangle alene.
Brann brukte neppe mer på å få opp Finne enn på å kjøpe Austin, men vi fikk mer for Finne enn Austin. Tanken om at egenproduserte skal finne seg i å bli behandlet dårlig og ikke bli satset på er jeg ikke med på. Finnes situasjon var en ganske annen enn f.eks. Vindheim som faktisk ble satset på, på bekostning av en solid spiller for så å presse klubben til å selge ham til førstebydende.

Finne er en spiller som kan styrke Brann hvis han brukes rett. Dersom LAN ser at han har en rolle som Finne kan passe inn i er det ingen grunn til å håpe at han ikke kommer tilbake. Sårede følelser bør settes fullstendig til side.

Lasaron

Quote from: krakra on December 03, 2015, 19:31:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 03, 2015, 18:55:12 PM
Jeg ønsker klubbens beste, ikke talenters beste.
Om Finne skulle komme tilbake håper jeg at han gjør det bra for klubbens del, ikke for hans del, men jeg håper ikke han kommer tilbake.

Du er ikke dum, så du skjønner forskjellen på et talent som klubben bruker masse penger på å få opp og en spiller som kommer inn fra en annen klubb. Hvis du vil krangle videre på det får du krangle alene.
Brann brukte neppe mer på å få opp Finne enn på å kjøpe Austin, men vi fikk mer for Finne enn Austin. Tanken om at egenproduserte skal finne seg i å bli behandlet dårlig og ikke bli satset på er jeg ikke med på. Finnes situasjon var en ganske annen enn f.eks. Vindheim som faktisk ble satset på, på bekostning av en solid spiller for så å presse klubben til å selge ham til førstebydende.

Finne er en spiller som kan styrke Brann hvis han brukes rett. Dersom LAN ser at han har en rolle som Finne kan passe inn i er det ingen grunn til å håpe at han ikke kommer tilbake. Sårede følelser bør settes fullstendig til side.


Gøy at denne diskusjonen har blusset opp igjen. Jeg vil være med, så også jeg gjentar ting jeg har sagt før:

Jeg mener Finne hadde tjent på å forlenge med Brann, og at han fort hadde fått dra til utlandet likevel. Hovedproblemet var midlertid Skarsfjord. Han var temmelig konsekvent i å prioritere eldre spillere han hadde hentet utenfra, foran yngre spillere Brann hadde avlet opp, selv når den yngre var litt bedre. De yngste hadde en enorm bevisbyrde på seg, mens Grorud, Pusic, Labukas osv kom mye lettere til det. Dette var ødeleggende.

En viktig bigrunn er at allerede da var sykdommen begynt å spre seg. Sykdommen agentene sprer. Agentene er dyktige. De får tenåringer til å tro at de er dritgod og vil prestere i større ligaer med en gang de har spilt en håndfull gode kamper i eliteserien. De får også familiene demses til å tro det. Denne sykdommen må bekjempes med empiri og sunne ledere i klubbene.

Tren på langskudd

Nixon

BA har en sak på Børven i dag, og Soltvedt sier at de følger med på situasjonen hans.

Hvordan ville han passet inn i Lars Arne sitt system?
Rød makt på Hansa

olebrann3

Børven hadde vært spennende.

Men jeg leser i artikkelen under at han muligens ville være ute med skade i 12 mnd(fra mai 2014)
Vil da tro vi får en ny spiller som har vært skadet i en uendelig lang tid.

Står også i artikkelen at han har scoret 1 mål på 22 kamper(18 som innbytter) for twente ifjor.
Ble med engang mer skeptisk til Børven da.

http://www.sporten.com/nyhet/skadet-borven-mister-resten-av-2015

Kjell249

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Ajer-forlenger-neppe-med-Start-649919_1.snd

Ajer hadde vært spennende som en indreløper. Da måtte vi nok hatt mer penger, som RBK og Molde...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Quote from: olebrann3 on December 03, 2015, 23:12:31 PM
Børven hadde vært spennende.

Men jeg leser i artikkelen under at han muligens ville være ute med skade i 12 mnd(fra mai 2014)
Vil da tro vi får en ny spiller som har vært skadet i en uendelig lang tid.

Står også i artikkelen at han har scoret 1 mål på 22 kamper(18 som innbytter) for twente ifjor.
Ble med engang mer skeptisk til Børven da.

http://www.sporten.com/nyhet/skadet-borven-mister-resten-av-2015


Hvis dette er sant, bør han være uaktuell.
Tren på langskudd

Nixon

Rød makt på Hansa

Ricky

Halve poenget med en speider må vel være å slippe sånne signeringer.

pidre

Er Børven bedre enn Orlov? Heller ikke så ulike spillertyper, så om LAN mener Orlov ikke passer i 433 (forstå det den som kan) så passer vel heller ikke Børven.
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: Ricky on December 04, 2015, 08:24:32 AM
Halve poenget med en speider må vel være å slippe sånne signeringer.


Tjærnås har uansett ikke hatt noen mulighet til å ha sett Børven i kamp siden Børven ikke har spilt kamp siden april i år. Så dersom Brann henter Børven må det være pga gamle meritter. Og kanskje fordi han er lokal...
Rød makt på Hansa

osoerli

December 04, 2015, 11:37:56 AM #887 Last Edit: December 04, 2015, 11:42:27 AM by osoerli
Ville jo vært typisk Brann (under RBH) å kjøpa ein spelar som ikkje har spelt sidan april.  Håpar me er ferdig med den slags.  Men kanskje leige ein halv sesong med opsjon på kjøp?

Hugsar når Vif hadde Kjartansson på prøvespel så scora Børven 1 og Kjartansson 15 eller noko slikt, i ein intern treningskamp.  Det var vel då dei bestemte seg for å kjøpa Kjartansson og selgja Børven.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Saludar a los monos!

dudo

Av en eller annen grunn tenker jeg på Tomas Malec. Han er vel i Slovakia nå, men i norsk målestokk er vel selv de et stort fotballand ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Tren på langskudd

osoerli

Quote from: Lasaron on December 04, 2015, 13:46:12 PM
http://www.vestnytt.no/sport/Alle-vil-ha-Dang_-utenom-Brann-398359.html

Virker som en fyr med gode verdier.


Nokon som har sett Dang spela?  Er han rask?  Scorar han med beina, hovudet, straffar, langskot,  tap-inns?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

karkarkar

Jeg har foreslått Alexander Dang som superreserve og opprykksgaranti for Brann 2 tidligere, men det er vel ikke noen grunn til å hente inn en spiss som vi ikke vet skal rett inn på laget, uansett hvor spennende det kunne være.

Vi var vel enige om at det er ikke er mye presedens for at en spiller kommer rett fra tredjedivisjon til toppnivå og presterer. Uttalelsen til Espen Steffensen gjør meg heller ikke overbevist om at det hadde blitt en stor suksess.

1. divisjon

Lasaron

Quote from: osoerli on December 04, 2015, 14:23:32 PM
Quote from: Lasaron on December 04, 2015, 13:46:12 PM
http://www.vestnytt.no/sport/Alle-vil-ha-Dang_-utenom-Brann-398359.html

Virker som en fyr med gode verdier.


Nokon som har sett Dang spela?  Er han rask?  Scorar han med beina, hovudet, straffar, langskot,  tap-inns?


Jeg så ham i toppoppgjøret mot Lysekloster i høstsesongen en gang. Virket som en fyr som scorer på alle mulige måter, men inni boksen.
Tren på langskudd

gladiporno

Quote from: Nixon on December 03, 2015, 21:25:48 PM
BA har en sak på Børven i dag, og Soltvedt sier at de følger med på situasjonen hans.

Hvordan ville han passet inn i Lars Arne sitt system?


Børvens spisskompetanse er ikke helt ulik Finne; flink til å komme til avslutning og score mål. Han er, i hvert fall slik han var da han fremdeles spilte i norsk fotball, ikke like bra i det oppbyggende spillet. MEN, han har bra erfaring med å spille som enslig spiss (spilte midtspiss både i Odds 4-3-3 og Engens 4-2-3-1), og viser han kan spille der også. Jeg har aldri vært noen stor tilhenger av ham og tror heller ikke at han er noen ideal-spiss for Brann i 2016.

Av de som er nevnt her er kanskje Daniel Braaten den spillertypen som passer Brann best.

osoerli

Quote from: Lasaron on December 04, 2015, 14:57:56 PM
Quote from: osoerli on December 04, 2015, 14:23:32 PM
Quote from: Lasaron on December 04, 2015, 13:46:12 PM
http://www.vestnytt.no/sport/Alle-vil-ha-Dang_-utenom-Brann-398359.html

Virker som en fyr med gode verdier.


Nokon som har sett Dang spela?  Er han rask?  Scorar han med beina, hovudet, straffar, langskot,  tap-inns?


Jeg så ham i toppoppgjøret mot Lysekloster i høstsesongen en gang. Virket som en fyr som scorer på alle mulige måter, men inni boksen.


høyres ut som eit bra Softball-prosjekt
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: pidre on December 04, 2015, 12:35:29 PM
Og hvem er denne storvokste spissen som spiller i et stort fotball-land som Pamer snakker om...?

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Kommer-Brann-nissen-snart-med-en-presang-650359_1.snd


Høyres ut som Karadas for nokre år sidan.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Storvokst spiss i stort fotball-land kan ikke være noen andre enn Adebayo Akinfenwa.




Jose Arrogantio

Eller kanskje litt mer eksotisk, brasilianske Ailton:


aleksanderhjelleseth

Hent en uslipt diamant fra Balkan, disse skandinaverene koster mer enn de smaker.

Go Up