• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Cupen 2015

Started by Nixon, April 09, 2015, 09:18:37 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Hvorfor forlater spillerne banen hvert 10 min  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Lasaron

Kampen er avgjort. Nå må Birkelund og Hansson inn til andre omgang. Ut med Larsen og Huse. Barmen ut på kant, Birkelund sentralt.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Kruxleiven on April 23, 2015, 17:23:17 PM
Kan bli mye dette. Jeg skal ikke være negativ for enhver pris. Vi har blant annet gjort noen skikkelige avslutninger her, men jeg tror det er mest Os som er dårlig og ikke vi som 4 mål bedre enn dem. Spillerne våre spaserer gjennom forsvaret deres gang på gang. Det er jo å håpe at de kan bruke denne kampen til noe positivt fremover da.


Om ikke annet bør vi sitte igjen med en god følelse av å score litt mål og vinne en kamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Hvilke vurderinger ligger bak at Hansson ikke er kommet inn? Lukter skandale  >:(
Tren på langskudd

Klaus_Brann

For liten og lett, enveis spiller og at han ikke har imponert på trening?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Os har visst ingen problemer med Ã¥ gi en 16 - Ã¥ring sjansen.  5-0 forresten.
GÃ¥ av.

Bærtur

Hansson har kommet inn, og viser så blendene teknikk at Tv2 har problemer med teknikken.
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

ostraume

Quote from: Lasaron on April 23, 2015, 17:45:14 PM
Hvilke vurderinger ligger bak at Hansson ikke er kommet inn? Lukter skandale  >:(


Helt seriøst, bruker du s-ordet uten ironi her? På 4-0? Merker denne Hansson-onanien begynner å irritere meg noe jævlig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Der er han inne. Utmerker seg umiddelbart med å ha perfeksjonert ryggingen bl a Hassan var så kjent for.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Nå får han en halvtime og bør vise seg frem nå mot såpass tam motstand.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: ostraume on April 23, 2015, 17:58:27 PM
Quote from: Lasaron on April 23, 2015, 17:45:14 PM
Hvilke vurderinger ligger bak at Hansson ikke er kommet inn? Lukter skandale  >:(


Helt seriøst, bruker du s-ordet uten ironi her? På 4-0? Merker denne Hansson-onanien begynner å irritere meg noe jævlig.


Ja, uten ironi, men med "lukter" fremfor. Hva mener du med "På 4-0?" da? At det ikke var nok? Jeg syns det er totalt elendig å ikke sette ham inn i pausen på 4-0.
Tren på langskudd

Spelaren

En liten kuriositet at Barmen et nærmeste Brann-spiller når ballen detter ned i tverrliggeren.
GÃ¥ av.

Spelaren

Birkelund glemmer mannen sin og 1-6. Pen scoring, riktignok.
GÃ¥ av.

Spelaren

Skaanes med målgivende til Orlov, men svensken gjør det heller om til en tunnel. Helt ute.
GÃ¥ av.

Erlend

Orlov kan godt sitte på benken neste kamp

Lasaron

Deilig med en stor og uspennende seier. Flott  :)
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Castro bør være fast fremover, selv hvis man tar bort målene. Mye friskere enn Orlov.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on April 23, 2015, 18:33:48 PM
Castro bør være fast fremover, selv hvis man tar bort målene. Mye friskere enn Orlov.


Ja, Castro var bra. Han spilte seg ikke ut av laget.
Tren på langskudd

ostraume

April 23, 2015, 18:38:25 PM #70 Last Edit: April 23, 2015, 18:41:27 PM by ostraume

4-0 er plenty til å sette inn hvem som helst. Jeg synes bare ikke det er så viktig akkurat hvem det er. Og det er i alle fall ikke skandale at en spesifikk spiller ikke kommer inn.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

vekkreist

Quote from: Lasaron on April 23, 2015, 18:35:45 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 23, 2015, 18:33:48 PM
Castro bør være fast fremover, selv hvis man tar bort målene. Mye friskere enn Orlov.


Ja, Castro var bra. Han spilte seg ikke ut av laget.


Helt enig. Orlov er "off" for tiden , så dere den ene tilbake pasningen mot slutten der? kunne fort resultert i mål imot.

krakra

Bra innhopp av Hansson.

Klaus_Brann

Quote from: vekkreist on April 23, 2015, 19:01:05 PM
Quote from: Lasaron on April 23, 2015, 18:35:45 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 23, 2015, 18:33:48 PM
Castro bør være fast fremover, selv hvis man tar bort målene. Mye friskere enn Orlov.


Ja, Castro var bra. Han spilte seg ikke ut av laget.


Helt enig. Orlov er "off" for tiden , så dere den ene tilbake pasningen mot slutten der? kunne fort resultert i mål imot.


Han er virkelig av, men selv når han er på mener jeg Castro bør starte. Det er mye mer trøkk i han.
Så får Norling snart enda et alternativ når Pedersen er tilbake.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Småhyggelig både på banen og på tribunen på Os i kveld. Den vesle frykten vi hadde før kampen ble heldigvis lagt vekk ganske kjapt. Ser at noen mener at det første og fremst va Os som var dårlige. Jeg er ikke enig. Bedre Brann-årganger enn denne har slitt med tilsvarende lag, så jeg vil gi ros til laget, spesielt i første omgang, for Os var på hugget og gjorde det i utgangspunktet ikke lett for Brann. Men når Brann var kjappe og presise fremover fikk osingene problemer. Vi får håpe at Brann kan ta med seg noe av dette til de neste seriekampene.

Castro er nevnt, han spiller garantert fra start på mandag. Jeg syns også Hanstveit var oppløftende i sin første kamp fra start. Stort sett trygg bakover og gav kampen en god start med gode pasninger til de to første skåringene. Knudsen synes jeg også gjorde det bra. Får mer og mer sans for han. Men han burde skårt på et hjørnespark i dag, han rager jo høyest nesten hele tiden.

Og så fikk vi endelig se Hansson. Da reiste osingene seg for å se bedre. Stort!:)
Rød makt på Hansa

Corran

Må si meg uenig i knudsen. Syntes han hadde en del dårlige involveringer Virker ikke helt klar enda
Men eg skal gi deg rett med Hanstveit Syntes han var god i starten. Utover i kampen hadde han et par dårlige balltap.
Men den jeg mener roter mest er Azar Han virker ikke som han har ballfølelse i det hele tatt

Også oppløftende at Acosta bekrefter at han er et alternativ til midtbanen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Castro imponerer med teknikk eg ikkje trudde han hadde.  rett nok mot laber motstand.
Hansson er god.
Pallesen er god.
For øvrig fÃ¥r vel neppe Haugen spela neste kamp, sidan Norling kallar han ROBERT Haugen i intervjuet med BA.  http://www.ba.no/tv/Norling_skryter_av_hattrick_helten-3-A1F80B60.html

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Så da vet vi ihvertfall at lagets "stjerner" ikke faller gjennom når Branns andrelag skal rykke opp.

Bortsett fra det veldig lite å ta med seg bortsett fra en ny kamp i cupens andre runde.

Corran

Quote from: osoerli on April 23, 2015, 23:20:23 PM
Castro imponerer med teknikk eg ikkje trudde han hadde.  rett nok mot laber motstand.
Hansson er god.
Pallesen er god.
For øvrig fÃ¥r vel neppe Haugen spela neste kamp, sidan Norling kallar han ROBERT Haugen i intervjuet med BA.  http://www.ba.no/tv/Norling_skryter_av_hattrick_helten-3-A1F80B60.html

Det er ikke Robert Hauge han snakker om siden han nevner at han og Robert Hauge ville se Acosta på midten?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Tom C

Var Hansson god? Fikk ikke med meg det isåfall. De jeg synes utmerket seg var Skaanes og Castro og til en viss del Larsen. Synes Orlov er helt ute, at høyrebacken vår gjør mye rart, samt at Karadas tydeligvis ikke har mye igjen å bidra med. Dårlig fart, teknikk og når han ikke en gang er knusende overlegen i duellspillet mot spillere i 3.div, så er det vel på tide å stikke fingeren i jorda.
Aldri mer Obos....

osoerli

Quote from: Corran on April 24, 2015, 06:15:20 AM
Quote from: osoerli on April 23, 2015, 23:20:23 PM
Castro imponerer med teknikk eg ikkje trudde han hadde.  rett nok mot laber motstand.
Hansson er god.
Pallesen er god.
For øvrig fÃ¥r vel neppe Haugen spela neste kamp, sidan Norling kallar han ROBERT Haugen i intervjuet med BA.  http://www.ba.no/tv/Norling_skryter_av_hattrick_helten-3-A1F80B60.html

Det er ikke Robert Hauge han snakker om siden han nevner at han og Robert Hauge ville se Acosta på midten?


Jo du har sikkert rett. Syntes så tydleg eg høyrte ein N på slutten der.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Orlov maktet ikkje å markere seg i innhoppet sitt - og tipper han skyves langt bak i køen utover våren når Marcus Pedersen er tilbake. Svensken feilet i det meste han foretok seg, om det så var forsøk på forseringer eller avslutninger. Bunnpunktet var etter et fint kombinasjonsspill på høgresiden, og Skaanes la en fin 45º-pasning ut i feltet. Svensken sprikte med beina og pasningen endte som tunnel i stedet. At fyren vil vekk er jo ingen hemmelighet, selv Kasakhstan frister visst mer enn OBOS :) .
GÃ¥ av.

Lasaron

Hansson var blant Branns bedre når han var utpå. Orlov var helt elendig. I mine øyne starter Castro og Larsen på topp mot Jerv.
Tren på langskudd

Lasaron

Når det gjelder Acosta, så var det riktignok bare mot topp motivert 3.divisjonsmotstand. Men han viste kvikkhet i beina, og evne til å levere fra seg ballen raskt og presist.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on April 24, 2015, 08:09:36 AMHansson var blant Branns bedre når han var utpå.


Hansson var frisk og god, og det er klart at når han får en sjanse til å vise seg frem, og resten av laget går på sparebluss for å bruke minst mulig krefter resten kampen, så skulle det bare mangle at han ikke utmerker seg positivt. Noe jeg også syntes at Birkelund gjorde. Men det var ikke noe Hansson-må-starte-neste-kamp-innhopp. På langt nær.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Corran on April 23, 2015, 21:56:01 PM
Må si meg uenig i knudsen. Syntes han hadde en del dårlige involveringer Virker ikke helt klar enda


Han er ikke der at han er en reell utfordrer til Grønner og Acosta. Men jeg liker han som sagt. Det er noe ved han som gjør at jeg tror han kan nå langt. Og med langt mener jeg en habil TL-spiller.
Rød makt på Hansa

Bærtur

Quote from: Nixon on April 24, 2015, 08:45:51 AM
Han er ikke der at han er en reell utfordrer til Grønner og Acosta. Men jeg liker han som sagt. Det er noe ved han som gjør at jeg tror han kan nå langt. Og med langt mener jeg en habil TL-spiller.


Som å si at noen har anlegg for å bli en god langdistanseløper, og med langdistanse mener man 100-meter....
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Nixon

Quote from: Bærtur on April 24, 2015, 09:33:50 AM
Quote from: Nixon on April 24, 2015, 08:45:51 AM
Han er ikke der at han er en reell utfordrer til Grønner og Acosta. Men jeg liker han som sagt. Det er noe ved han som gjør at jeg tror han kan nå langt. Og med langt mener jeg en habil TL-spiller.


Som å si at noen har anlegg for å bli en god langdistanseløper, og med langdistanse mener man 100-meter....


Så du mener at å bli en habil TL-spiller ikke er å nå langt? At det ikke er en bra karriere?
Rød makt på Hansa

Bærtur

Quote from: Nixon on April 24, 2015, 09:37:22 AM
Quote from: Bærtur on April 24, 2015, 09:33:50 AM
Quote from: Nixon on April 24, 2015, 08:45:51 AM
Han er ikke der at han er en reell utfordrer til Grønner og Acosta. Men jeg liker han som sagt. Det er noe ved han som gjør at jeg tror han kan nå langt. Og med langt mener jeg en habil TL-spiller.


Som å si at noen har anlegg for å bli en god langdistanseløper, og med langdistanse mener man 100-meter....


Så du mener at å bli en habil TL-spiller ikke er å nå langt? At det ikke er en bra karriere?


Ja. Men det er for all del å nå mye lenger enn det jeg gjorde. Dersom man blir en habil tippeligaspiller så har man såvidt klart å gjort en fulltids karriere av å være idrettsutøver. Nivået under er amatører og deltidsansatte hovedsaklig. For å kvalifisere til en betegnelse om at man har "nådd langt" bør man være i landslagsdiskusjonen, minimum. En person som såvidt er heltidsansatt gjør det bra, men har ikke nådd langt.

Men jeg mener ikke å være kvalm. Det var mer et forsøk på en morsom kommentar fra min side. Men jeg mener det jeg skrev likevel. De som spiller i tippeligaen har ikke nådd langt. De spiller i tippeligaen.
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Nixon

Jeg er helt uenig. Og jeg skrev tilføyelsen med overlegg for å se om noen reagerte. For jeg synes at spillere i dag, og noen supportere på spillerne sine vegner, ikke kan komme seg videre fort nok. Det er bra å "kun" bli en TL-spiller. Det er å ha kommet langt i mine øyner, og det er noe en spiller kan være stolt av. Det er mye mye bedre enn det de aller aller fleste norske fotballspillere klarer.

Og så kan man selvsagt diskutere hva "habil" betyr. Jeg mente nødvendigvis ikke en som med nød og neppe klarer å komme med i troppen på et bunnlag og får lønn deretter. I Knudsen sitt tilfelle kan jeg se han for meg med jevnlig spilletid på et Brannlag som kjemper i toppen av TL.
Rød makt på Hansa

ostraume

Dette blir jo bare semantikk, men begrepet "nå langt" vil jeg typisk benytte om noen som lykkes i en større liga enn TL.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Jeg er helt enig i at dette blir mest semantikk. Og i bunn og grunn veldig lite viktig semantikk også!:)
Rød makt på Hansa

Bærtur

Vi er i alle fall enig i at det er synd at det er mer attraktivt å sitte på benken i Belgia enn å være en profil i norsk fotball. Hvis jeg tolket deg riktig.
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Nixon

Svaret er ja.

Forøvrig skal Brann møte Vard Haugesund i 2. runde. Kampen spilles onsdag 6. mai kl. 18.00.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

dudo

Kan denne Osdal kanskje gi beskjed til noen om at siden ikke funker på mobiltelefon med mindre man har landskapsmodus?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Quote from: osoerli on April 24, 2015, 07:29:14 AM
Quote from: Corran on April 24, 2015, 06:15:20 AM
Quote from: osoerli on April 23, 2015, 23:20:23 PM
Castro imponerer med teknikk eg ikkje trudde han hadde.  rett nok mot laber motstand.
Hansson er god.
Pallesen er god.
For øvrig fÃ¥r vel neppe Haugen spela neste kamp, sidan Norling kallar han ROBERT Haugen i intervjuet med BA.  http://www.ba.no/tv/Norling_skryter_av_hattrick_helten-3-A1F80B60.html

Det er ikke Robert Hauge han snakker om siden han nevner at han og Robert Hauge ville se Acosta på midten?


Jo du har sikkert rett. Syntes så tydleg eg høyrte ein N på slutten der.


Ja det hørtes litt ut som han sa Robert Haugen men det var uten tvil Robert Hauge han snakket
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Ricky

Da er vi klare for 16.delsfinalen..

Ikke alle kampene er unnagjort, men foreløpig har 9 lag fra TL og OBOS møtt sine overmenn (VIF, Haugesund, Start, Tromsø, Sandnes Ulf, Fredrikstad, Follo, Jerv og Nest Sotra).

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up