• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Seriestart

Started by steinbygger, March 24, 2008, 22:25:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

steinbygger

Fy f.... Det å finne gullet var en kjempeutladning, etter å ha gledet seg til jakten på gullet siden 64 (dvs siden 73 hvor jeg ble født), er jeg nesten likegyldig til årets seriestart. Jeg har fått oppleve det jeg ønsket å oppleve før jeg døde og det å kopiere det blir liksom ikke det samme. Det er tydelig at det er artigere å jakte enn å nå målet. Er nesten slik at jeg misunner de som holder med Tottenham og Newcastle eller andre "storlag" som aldri vinner noe.

BBB-Tony

Jeg også føler jeg fikk en stor utladning når vi ble seriemestre i fjor. Og jeg er usikker på hva jeg føler forran denne sesongen. Selvsagt vil jeg ha gull, men jeg vil ikke at vi blir det nye RBK som vinner år etter år! Det vil neppe skje igjen at ett norsk lag vinner serien så mange år på rad, men jeg håper vi må kjempe for gullet de kommende sesongene. Og om det ikke går vår vei en sesong eller to, så er det desto deiligere å bli seriemestre på ny! Samtidig undres jeg over om vi vil kunne få oppleve så vanvittig ville tilstander i Begren By om vi blir seriemestre i 2008? Jeg tviler, men håper selvsagt...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Tøys og tull, man vil selvsagt vinne hvert år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: "dudo"Tøys og tull, man vil selvsagt vinne hvert år.


Missforstå meg rett Dudo, jeg ønsker selvsagt seriegull hvert år! Men jeg tror ikke jeg vil ha den samme følelsen etter ett seriegull i 2010 om vi har vunnet hvert år etter 2007!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Baunebob


BBB-Tony

Quote from: "Baunebob"


Håper du får rett. Selv tviler jeg litt på at det blir en så spontan å vill feiring, men som sagt: La oss håpe det! Kan hende det kun er får min egen del, men jeg håper at forventningene øker etter hvert som serien tar til!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Ricky

Sitter med samme følelsen; seriegullet var en skikkelig utladning.. I tillegg har vi (iallefall jeg) vært i e-cupmodus gjennom 85-90% av hele vinterpausen.

Får vel lide meg gjennom Engen-Aalesund på lørdag, og se om ikke det kan gi meg Tippeliga-feelingen tilbake (gjerne i form av sure hengegeiper som står med armene i kors på Klansfeltet etter nok en elendig forestilling av VIF).

Gubrask

Tror faktisk det vil bli like ville, om ikke villere tilstander i Bergen om Brann skulle vinne gullet i år igjen. Jeg forstår hvordan dere tenker, men det er da evt. 1 år siden, og det vil sikkert føles utrolig deilig uansett. Drømmen min er å ta gullet i siste hjemmekamp (Tromsø) samtidig som det er en utrolig spenning i vår kamp + gullrivalen(e) sin kamp. Der det vil bli en enorm lettelse og folk vil fullstendig rable gal på tribunen som følge av en spontan gullfeiring. Selvfølgelig med banestorming og det hele:)

Nixon

Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"


Er med på den...De som fortsatt husker 2006-sesongen, kan vel skrive under på at det ikke akkurat var en digg følelse. Det er en ikke-sesong for min del.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

steinbygger

Misforstå meg riktig, jeg vil selvfølgelig finne serien både i år og de neste 44 årene, men jeg har ikke samme suget før serien starter i år som tidligere, er ikke slik at jeg leser alt som finnes av aviser for å få med de siste nyhetene om spilleroverganger eller skader, ikke sovner jeg med 12 mann Cd'en på, har heller ikke sett gjennom de 3-4 beste kampene fra sesongen før på DVD. Troen på at i år skal det skje er ikke like stor (dvs troen er der, er vel kanskje håpet som har endret seg litt)

BBB-Tony

Om vi nå skulle vinne serien noen år på rad, tror dere det blir som i Trondheim her i Bergen med tanke på feiring? Det er skrekken!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

SLV-Gabby

Aldri om det skjer. Vi e fra bergen! Helt anderledes! =)))




Kan noen si meg de nye sangene vi har i år?

tr0Ndemann

Quote from: "SLV-Gabby"Aldri om det skjer. Vi e fra bergen! Helt anderledes! =)))




Kan noen si meg de nye sangene vi har i år?


Har vi noen nye sanger i år?
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Nightfox

Er man Brann-supporter, går man ikke rundt og sier "jaja, VIF, Viking, Rosenborg eller Lillestrøm får vinne i år. Blir ikke like stort som når vi vant i 2007, 2008 og 2009".

dudo

Jeg tror feiringen kan bli enda bedre når vi vinner igjen. I fjor var det jo ingen som hadde noe erfaring med denslags, bare en liten treningsleir i 2004. Nå er vi ett år eldre og vet hva det dreier seg om!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Xminator

Det steinbygger beskriver er å bli voksen. Må ikke blandes med supportergjerningen. Ytterst få klarer å holde det gående med Brann 24/7 til fylte 40.

Spenningen sitter i den. Vi har noe å forsvare. Ett nytt gull vil være bekreftelse på ett tronskifte. CL-gruppespill blinker i det fjerne og vil være nok en bekreftelse på at "vi også kan". Det som er forbannet sikkert er at følelsen av å endelig oppnå noe etter å ha ventet siden 1963 var en engangssak. Om man klarer å fylle sentrum foran storskjerm i 2008 også får tiden vise. Jeg tror det blir en smule tyngre nå. Bergenseren har nese for de store anledningene. Og forbannet kresen når de litt mindre store anledningene byr seg.

2rB

Klart man er sugen på gull i år. (snakker for alle eg, om det er greit)

Dere vil den neste veka få samme suget etter gull. Det lover eg. Når media og andre lags supportere står på TV konstant, og snakker om at Brann ikkje vinner gullet i år, og at uten Andresen så har me ikkje kjangs, problemer med resigneringer av kontrakter pga Huseklepps signon-fee, osv, osv... DA våkner nok djevelen i dei fleste av oss, og me er tildels tilbake der me var før seriestarten i fjor - "ingen" har tro på oss. Klart Brann og Bergen ikkje klarer dette to år på rad...

krøvel vellevold

Vi har å bevise at 2007 ikke bare var et blaff, og jeg unner ikke våre rivaler å vinne serien. RBK, Viking, VIF og til dels LSK unner jeg ikke en dritt. Fullt så gale er det ikke om f.eks. Stabæk skulle vinne gull, men samtidig blir det en devaluering av seriegullet. Kan lille Stabæk klare gull, så er det liksom ingen bragd å klare det lenger. Det blir litt som da Moss klarte det i 1987.

Nei, i 2008 skal Brann vise at de er Norges ledende fotballklubb (eventuelt ved siden av RBK), og at vi ikke lar oss pille på nesen av kjepphøye lillebrødre i Rogaland eller liksom-oslopatriotene på hovedstadens verste østkant. Ei heller av småklubber fra Oslos omegn med chalala-forza-allez-supportere.
Legg ned hele klubben!

2rB

Quote from: "krøvel vellevold"(...), og jeg unner ikke våre rivaler å vinne serien. RBK, Viking, VIF og til dels LSK unner jeg ikke en dritt.  (...)


TIL DELS LSK???
Er det noen eg ikkje unner gull, så er det HVERTFALL LSK.

krøvel vellevold

Quote from: "2rB"
Quote from: "krøvel vellevold"(...), og jeg unner ikke våre rivaler å vinne serien. RBK, Viking, VIF og til dels LSK unner jeg ikke en dritt.  (...)


TIL DELS LSK???
Er det noen eg ikkje unner gull, så er det HVERTFALL LSK.


LSK er ikke en trussel mot oss i samme grad som RBK, Viking og VIF. Og da snakker jeg ikke bare om 2008, men generelt. Det er disse som har publikum, det er disse som kommer fra de største byene, og det er disse som har potensiale. Og til tross for den forferdelige tribunekulturen, føler jeg at vi har et hyggeligere forhold til undulatene enn de tre andre.
Legg ned hele klubben!

Brannesen

Her er jeg veldig enig. Tror nok muligens at LSK kan henge godt med i begynnelsen...uten at jeg har sett på terminlisten deres. Men når skadene og karantenene begynner å melde seg skjer vel det samme som det har gjort med LSK de siste årene. Ser at VG tipper de på 6. plass  idag...akkurat hvilken plass det blir er vel vanskelig å tippe, men et sted fra 4. til 7. plass tror jeg.
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

dudo

LSK møter alle topplagene + TIL de første 7 rundene, så de har en knallhard start.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann_copper

Jeg håper og tror vi vinner igjen, men hva skal vi synge da? Gullet er jo allerede hjemme!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

smaalanda

Gullet var heme i fjor, når er det er nytt gull som skal deles ut. Det skal også hem til Bergen.
KMO!!!

tintin

hør hør, bare håper at jaiteh og hassan skal komme igang snart. merker at eg er litt skeptisk til gylfi som makker til bakke. resten av laget er eg trygg på... gull i 100-års jubileet-jatakk:)

BBB-Tony

Selvsagt skal jubileumsåret krones med gull! Vi skal vise hele Norge at det ikke var ett blaff at vi vant serien i fjor! Om noen tror at jeg er mett på suksess som Brann-supporter, så må de tro om igjen! Men jeg sitter med en usikker følelse på om det vil bli så lidenskapelig og følelsesmessig om vi nå vinner i flere år fremover...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Quote from: "tonynord"Selvsagt skal jubileumsåret krones med gull! Vi skal vise hele Norge at det ikke var ett blaff at vi vant serien i fjor! Om noen tror at jeg er mett på suksess som Brann-supporter, så må de tro om igjen! Men jeg sitter med en usikker følelse på om det vil bli så lidenskapelig og følelsesmessig om vi nå vinner i flere år fremover...


Det gjør vi neppe. Men vi skal være med og kjempe om det. Som sagt: Lidenskapeligheten og følelsene rundt gullet, avhenger en del av HVORDAN det skjer. Ikke det samme å vinne ørten runder før slutt, som å vinne i siste runde i kamp mot en annen gullkandidat. Jeg tror lett et siste-serierunde-gull topper 2007-feiringen!
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "tonynord"Selvsagt skal jubileumsåret krones med gull! Vi skal vise hele Norge at det ikke var ett blaff at vi vant serien i fjor! Om noen tror at jeg er mett på suksess som Brann-supporter, så må de tro om igjen! Men jeg sitter med en usikker følelse på om det vil bli så lidenskapelig og følelsesmessig om vi nå vinner i flere år fremover...


Det gjør vi neppe. Men vi skal være med og kjempe om det. Som sagt: Lidenskapeligheten og følelsene rundt gullet, avhenger en del av HVORDAN det skjer. Ikke det samme å vinne ørten runder før slutt, som å vinne i siste runde i kamp mot en annen gullkandidat. Jeg tror lett et siste-serierunde-gull topper 2007-feiringen!


Joda, du har ett poeng der...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Innlandsmax

44 år siden sist, evt. "for første gang i mitt liv" (hvilket vel er virkeligheten for vel så mange som "44 år siden sist") er noe helt spesielt.

Tror kandidatene til gullet blir færre, men tøffere i årene som kommer. VIF, RBK, Viking og Brann blir med. LSK vil være med, men blir i et 3 - 5 års perspektiv avløst av Stabæk som medlem av "Topp 5".

Kampen om gullet blir i alle fall ikke noe lettere, så ethvert gull i fremtiden vil påkalle store og sterke følelser.

Henrik8

Quote from: "krøvel vellevold"

Det gjør vi neppe. Men vi skal være med og kjempe om det. Som sagt: Lidenskapeligheten og følelsene rundt gullet, avhenger en del av HVORDAN det skjer. Ikke det samme å vinne ørten runder før slutt, som å vinne i siste runde i kamp mot en annen gullkandidat. Jeg tror lett et siste-serierunde-gull topper 2007-feiringen!


I fjor var jeg bare interessert i å få gullet sikret så fort som mulig, og helst så udramatisk som mulig. Det eneste som var av betydning var at gullet skulle  sikres. Derfor oppfattet jeg de som ønsket at Stabæk skulle slå Viking, slik at vi kunne vinne gullet på en "ordentlig" måte, som helt på tryne, spesielt med tanke på klubbens tidligere vane for å vakle noe på oppløpet.

Tilsvarende tror jeg til en viss grad vil gjøre seg gjeldende i år. Jeg vil heller vinne gullet 100% sikkert med tre kamper igjen, og relativt stor feiring, enn 50-60% sikkert før siste serierunde, med den enorme feiringen det vil medføre hvis vi eventuelt skulle ta gullet ved å slå VIF på Ullevaal. Jeg kommer til å håpe at Branns gullrivaler taper sine kamper også i år, fremfor å håpe at de vinner slik at vi kanskje kan ta gullet på dramatisk vis på slutten.

Når det er sagt, hvis man hypotetisk kunne oppstille en situasjon hvor det var 100% sikkert at vi vinner, men man kan velge hvordan man gjør det, er det selvfølgelig morsommere å slå en rival selv enn å se noen andre tape, eller innkassere et gull som har vært sikkert lenge. I så måte må vel Arsenals gull i 1989 være den perfekte mal, med det avgjørende 2-0 målet på Anfield på overtid. (Jeg har ikke Arsenal-sympatier, men et slikt seriegull ville vært sykt). Noe tilsvarende ville vel for oss være å måtte slå RBK 2-0 på Lerkendal for å sikre gullet, og at vi scorer 2-0 målet på overtid. Dessverre kan man ikke vite med 100% sikkerhet om man vinner før kampene er spilt i fotball, og derfor vil jeg også i år at gullet sikres så tidlig og lite dramatisk som mulig.
Kjør over pakket 09`

krøvel vellevold

Quote from: "Henrik8"
Quote from: "krøvel vellevold"

Det gjør vi neppe. Men vi skal være med og kjempe om det. Som sagt: Lidenskapeligheten og følelsene rundt gullet, avhenger en del av HVORDAN det skjer. Ikke det samme å vinne ørten runder før slutt, som å vinne i siste runde i kamp mot en annen gullkandidat. Jeg tror lett et siste-serierunde-gull topper 2007-feiringen!


I fjor var jeg bare interessert i å få gullet sikret så fort som mulig, og helst så udramatisk som mulig. Det eneste som var av betydning var at gullet skulle  sikres. Derfor oppfattet jeg de som ønsket at Stabæk skulle slå Viking, slik at vi kunne vinne gullet på en "ordentlig" måte, som helt på tryne, spesielt med tanke på klubbens tidligere vane for å vakle noe på oppløpet.

Tilsvarende tror jeg til en viss grad vil gjøre seg gjeldende i år. Jeg vil heller vinne gullet 100% sikkert med tre kamper igjen, og relativt stor feiring, enn 50-60% sikkert før siste serierunde, med den enorme feiringen det vil medføre hvis vi eventuelt skulle ta gullet ved å slå VIF på Ullevaal. Jeg kommer til å håpe at Branns gullrivaler taper sine kamper også i år, fremfor å håpe at de vinner slik at vi kanskje kan ta gullet på dramatisk vis på slutten.

Når det er sagt, hvis man hypotetisk kunne oppstille en situasjon hvor det var 100% sikkert at vi vinner, men man kan velge hvordan man gjør det, er det selvfølgelig morsommere å slå en rival selv enn å se noen andre tape, eller innkassere et gull som har vært sikkert lenge. I så måte må vel Arsenals gull i 1989 være den perfekte mal, med det avgjørende 2-0 målet på Anfield på overtid. (Jeg har ikke Arsenal-sympatier, men et slikt seriegull ville vært sykt). Noe tilsvarende ville vel for oss være å måtte slå RBK 2-0 på Lerkendal for å sikre gullet, og at vi scorer 2-0 målet på overtid. Dessverre kan man ikke vite med 100% sikkerhet om man vinner før kampene er spilt i fotball, og derfor vil jeg også i år at gullet sikres så tidlig og lite dramatisk som mulig.


Selvsagt enig i at det er bedre å sikre det så fort så mulig enn å leve i uvisshet og gjene miste det. Men i ettertid - altså fra det øyeblikket det er avgjort, så er det jo selvsagt mer herlig jo mer dramatisk det har vært i forkant. Det jeg snakker om her er jo at det faktisk finnes måter å vinne serien på som vil overgå gullet 2007. Selv om 2007 var første gang på 44 år, så er det ikke tvil om at det kunne skjedd på en mer dramatisk (og dermed også mer ekstatisk) måte.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Det jeg snakker om her er jo at det faktisk finnes måter å vinne serien på som vil overgå gullet 2007. Selv om 2007 var første gang på 44 år, så er det ikke tvil om at det kunne skjedd på en mer dramatisk (og dermed også mer ekstatisk) måte.


Tenk Azar sitt 2-1 mål mot Lyn og pluss på litt ekstra ekstase og følelser!
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Det jeg snakker om her er jo at det faktisk finnes måter å vinne serien på som vil overgå gullet 2007. Selv om 2007 var første gang på 44 år, så er det ikke tvil om at det kunne skjedd på en mer dramatisk (og dermed også mer ekstatisk) måte.


Tenk Azar sitt 2-1 mål mot Lyn og pluss på litt ekstra ekstase og følelser!


Ja, det var nesten villere følelse enn gullet, for det kom så uventet og brått på. Hadde vi sikret gullet i den kampen, hadde det blitt enda villere!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

chris_henrik

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Det jeg snakker om her er jo at det faktisk finnes måter å vinne serien på som vil overgå gullet 2007. Selv om 2007 var første gang på 44 år, så er det ikke tvil om at det kunne skjedd på en mer dramatisk (og dermed også mer ekstatisk) måte.


Tenk Azar sitt 2-1 mål mot Lyn og pluss på litt ekstra ekstase og følelser!

Tiden fra ballen traff hodet til Azar til den gikk i mål virket som en hel evighet....

Om dette er en tråd for bestillinger til måter å vinne seriegull 2008, sier jeg ikke neitakk til scenarioet "To stk overtidsmål i siste serierunde borte mot VIF".
<BRANN> ..... DKFM

Xminator

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Det jeg snakker om her er jo at det faktisk finnes måter å vinne serien på som vil overgå gullet 2007. Selv om 2007 var første gang på 44 år, så er det ikke tvil om at det kunne skjedd på en mer dramatisk (og dermed også mer ekstatisk) måte.


Tenk Azar sitt 2-1 mål mot Lyn og pluss på litt ekstra ekstase og følelser!


Tja, det er en øyeblikksgreie. Jeg tviler på den godfølelsen som satt (og sitter) i kroppen etter at seriemesterskapet er noe som kan kopieres. Spesielt for de som har fulgt med Brann i lengre perioder av ørkenvandringen.

Magefølelsen sier at det å vinne seriegull blir raskere "hverdag" enn det ble i trøndelag. Klart, om det hadde vert 13 år på rad så hadde det nok utviklet seg en tradisjon og protesttog det første året tradisjonen ikke lenger kunne videreføres =)

Go Up