• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Slik tar Brann gull

Started by krøvel vellevold, July 23, 2006, 20:47:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"
Quote from: "krøvel vellevold"Etter dagens forestilling på Lerkendal; er det fremdeles noen som mener at RBK ikke kan få 9-1-2 på deres 12 siste kamper (dvs. 8-1-2 på de 11 som er igjen fra nå)?


Det er fremdeles noen som mener det er usannsynlig, ja.

Men etter dagens forestillinger rundt omkring, mener du fortsatt at RBK og LSK vil vinne 8 av sine gjenværende kamper, mens Brann vinner 4?
Legg ned hele klubben!

windows22

Med dagens 3-1 seier over Fredrikstad prognoseres Brann fortsatt til å ta 49 poeng og seriegull.

LSK på sin side tapte mot RBK i Trondheim, en kamp de vant i 2005 og ligger nå bare 2 poeng foran tilsvarende kamper i fjoråret. Prognoseres dermed til sølv med 44 poeng.

Brann ser nå ut som en klokkeklar gullfavoritt, setter champagnen på kjøling og bestiller sigaren.

I prognosene ligger LSK inne med seier mot Brann og tap mot LYN i hengekampene.

Du finner prognosetabellen 2006 her:
www.gutterommet.com

Tom C

Quote from: "krøvel vellevold"[Poenget var at alle har avskrevet RBK og begrunnet det med at de liksom er elendige. De var vel klart best mot LSK i kveld, og de er vel ikke så forferdelig dårlige når de tross alt ligger på sølv? Men slår vi LSK til uken, så bør vi klare gullet! Da er det 10 p til RBK igjen, og 9-12 poeng til LSK (alt ettersom hvordan det går i LSK's hengekamp mot Lyn).


Etter å ha fulgt med på den diskusjonen kan jeg ikke se at det er særlig mange (og ihvertfall ikke "alle") som har avskrevet verken LSK eller RBK. En del har derimot svart på dine påstander om at det er sannsynlig at RBK får en veldig god høst mens Brann får en veldig middelmådig høst. Hvor mange seire Brann eller RBK tar resten av sesongen vet du like lite om som oss andre. Det er vel heller ikke det at RBK er så forferdelig dårilge, men de er jo utvilsomt langt fra det maskin-laget som de var de siste ti sesongene (minus i fjor). Det er gjerne derfor en del ser på LSK som en større utfordring når de i tillegg faktisk har lagt en del poeng foran RBK frem til nå.
Aldri mer Obos....

Nixon

Joda, alle utenom Krøvel har totalt avskrevet Rosenborg.
For alle andre tar nemlig ikke med i vurderingen at trønderne hadde en gedigen snuoperasjon høsten 2002.
Det hadde ikke Brann.
Og da får de en god høst i 2006, og vi en dårlig høst.
Kan umulig være så vanskelig!;)
Rød makt på Hansa

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"
Brann klarer jo aldri å punktere kamper tidlig. Det er aldri sikkert at seieren er i boks før det gjenstår minutter. Vi var klart best i dag, men strengt tatt ikke mer overlegne enn vi bør være når serielederen og seriens beste hjemmelag møter et bunnlag og seriens dårligste bortelag. Hva om Kvisviks avslutning mot slutten hadde gått inn? Var ikke mye om å gjøre!



Tja, å punktere en kamp tidlig er vel et litt løst begrep. Men skal dette argumentet telle negativt for Brann, så må det jo nødvendigvis gjelde for LSK og RBK også. Du kan jo liste opp kampene som disse to lagene har punktert tidlig i år? Kan allerede nå avsløre at listen blir kort.

Og joda.. hva om Kvisviks avslutning hadde gått inn? Hadde det endt 2-2? Stormløp mot FFK-målet og 3-2? Hadde det blitt 6-1 om vi hadde satt straffen? Hvem vet. Kampen ble som den ble, og jeg kan ikke se noen som helst grunn til hvorfor Brann bare skulle vinne fire av de siste 12 kampene, mens RBK og LSK vinner åtte. For å finne klare svakhetstegn i dag skal man måtte se veeeldig langt bak resultatet.

Bruiser

Deilig, deilig seier sjølv om godspelet for det meste utblei idag. Tør ikkje hevde at vi vinn gullet før vi har komt litt lenger ut på hausten, men det ser unektelig bra ut. Deilig at Andresen endelig fekk høl på "den statistiske" byllen idag. Eg forventer fleire mål frå den kanten også framover.

Vi får satse på tre poeng i Lilleoslo, so sitt vi trygt ihvertfall ei runde til.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

tormi

Quote from: "krøvel vellevold"Etter dagens forestilling på Lerkendal; er det fremdeles noen som mener at RBK ikke kan få 9-1-2 på deres 12 siste kamper (dvs. 8-1-2 på de 11 som er igjen fra nå)? Ryktet om RBKs død har vært betraktelig overdrevet! Vi skal være sjeleglade for at vi har 7-10 poengs forsprang (alt ettersom hvordan det går i hengekampen på onsdag).


Jeg var en av de som ikke jublet over RBK seier igår. Og som du og sikkert så, det var ikke seirene i seg selv osm bekymret men måten den kom på. RBK var god i går og jeg personlig ble bekymret til tross for den store luken.

Nå er jo jeg litt lettskremt da men likevel...
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

tormi

Quote from: "krøvel vellevold"Hva om Kvisviks avslutning mot slutten hadde gått inn? Var ikke mye om å gjøre!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

jkippers

Quote from: "tormi"
Jeg var en av de som ikke jublet over RBK seier igår. Og som du og sikkert så, det var ikke seirene i seg selv osm bekymret men måten den kom på. RBK var god i går og jeg personlig ble bekymret til tross for den store luken.

Nå er jo jeg litt lettskremt da men likevel...


Enig i at det ikke er noen grunn til å avskrive Rosenborg ennå (dessverre). Men om ikke annet kan dette føre til at kampen 22.oktober blir en reell seriefinale med stappfulle tribuner, knepen Brann-seier og legende-status.
Gull 09

Superjack

Håper seieren til RBK mot LSK går til hodet på dem, for RBK var ikke så mye bedre enn LSK.
Og når det er sagt så gjorde LSK i går en tabbe ala Brann på bortebane 2005, alle mann i angrep og la egen banehalvdel ligge åpen for kjappe overganger.

Tror RBK vil slite mye mer mot ViF neste helg, de er kyniske og bedre enn tabellen (som bare er en mikkemus-serie) viser. 1-0 seier til ViF der :)
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Quote from: "tormi"
Quote from: "krøvel vellevold"Hva om Kvisviks avslutning mot slutten hadde gått inn? Var ikke mye om å gjøre!


Jeg snakker om at det er lite om å gjøre at vi IKKE vinner kampen. Ergo har vi ikke kontroll! Var det vanskelig å skjønne? Eller mener du at hvis Kvisviks skudd hadde gått inn,så ville vi scoret på straffen? Faktum er at Brann møtte et bunnlag, og likevel er det spenning til siste minutt. Det er ikke et godt tegn. Jeg vil påstå at det er langt mer saklig enn ditt motinnlegg...
Legg ned hele klubben!

dudo

Jeg tror vi kan vinne serien med 49 poeng. Det innebærer 4-4-4 på de siste 12. Seire mot HamKam, Sandefjord, Odd og Molde (alle hjemme) er mer enn sannsynlig, uavgjort mot TIL, Viking, Start og Stabæk borte. Da kan vi tape mot både LSK, VIF og Lyn borte, samt RBK hjemme, altså alle jeg anser som de største konkurrentene.

LSK er fullstendig ute av form og har 2 poeng på de siste 5, Brann og RBK har 10. Outsideren er Lyn, som med seire i sine to hengekamper kommer á poeng med RBK, 24. Scenarioet er da at et av disse to lagene må ta 25 av 33 mulige poeng på de 11 siste kampene (og også få bedre målforskjell), altså som tidligere nevnt 8-1-2 eller 7-4-0. Om LSK skal få 49 poeng må de ha 27 på de siste 13, 9-0-4, 8-3-2 eller 7-6-0. Selvsagt absolutt en mulighet, men da må formen bedres raskt. Når jeg har inntrykk av at hovedgrunnen til at de gjør de såpass dårlig for tiden er slitasje - både på grunnlag av lang sesong med TL og det hele samt belastningen av å ha Rösler som trener - ser jeg ikke hvordan de skal komme seg i tide.

Og når det er sagt er det jo ikke usannsynlig at brann kan vinne mer enn 4 kamper heller...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"[ Tja, å punktere en kamp tidlig er vel et litt løst begrep. Men skal dette argumentet telle negativt for Brann, så må det jo nødvendigvis gjelde for LSK og RBK også. Du kan jo liste opp kampene som disse to lagene har punktert tidlig i år? Kan allerede nå avsløre at listen blir kort.

Og joda.. hva om Kvisviks avslutning hadde gått inn? Hadde det endt 2-2? Stormløp mot FFK-målet og 3-2? Hadde det blitt 6-1 om vi hadde satt straffen? Hvem vet. Kampen ble som den ble, og jeg kan ikke se noen som helst grunn til hvorfor Brann bare skulle vinne fire av de siste 12 kampene, mens RBK og LSK vinner åtte. For å finne klare svakhetstegn i dag skal man måtte se veeeldig langt bak resultatet.


Nå er ikke poenget mitt hvordan tabellen KUNNE sett ut, hvis og så fremt ifall, osv. Poenget mitt er at det er skummelt at vi bare har ett måls ledelese å gå på. Det er så ufattelig lite som skal til for at det plutselig står uavgjort. Litt uflaks og marginer imot, så vinner vi ikke. Jeg tenker på FREMTIDEN, ikke hva vi KUNNE hatt av poeng om vi ikke vant i går!

Om RBK eller LSK har flaks/uflaks, innvirker ikke på Branns flaks/uflaks. Det sitter ingen Fru Justisia og veier opp slik at hvis RBK/LSK har flaks resten av sesongen, så vil vi også få det. Har ikke sagt at RBK eller LSK vinner overbevisende, men vi kan ikke basere oss på om de andre har flaks eller ikke, og håpe på gode resultater i de andre kampene. Vi kan heller ikke basere oss på at motstanderne våre alltid bommer på sine sjanser når de har mulighet til å utligne på slutten. Det er stor risiko for poengtap så lenge vi leder med ett mål, og i hvert fall hvis motstanderen fortsatt skaper sjanser. Derfor er jeg bekymret over at vi ikke vinner klarere eller pungterer kampen på et tidligere tidspunkt når vi møter et såpass dårlig lag. Men det betyr ikke at jeg er skuffet. Jeg er alltid fornøyd med 3 poeng.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Om Rosenborg skulle får smått sensasjonelle 2.5 i snitt de siste 11 kampene (28 av 33 poeng, totalt 52 poeng) så trenger Brann "bare" 1.8 i snitt på sine 12 (22 av 36 poeng, totalt 53 poeng).

Nå klarer ikke RBK 2.5 i snitt. Glem det. I beste fall snitter de på 2.1, noe som gir 23 poeng, totalt 47 poeng. Brann trenger da 1,4 i snitt, noe som enkelt og greit er nærme en total kollaps.

Lillestrøm er fortsatt det laget som potensielt kan lage mest trøbbel for oss rent matematisk. I det første regneeksempelet ville Brann trenger 2.0 i snitt om LSK klarte 2.5 i snitt. Jeg tror sjansen er større for at Lillestrøm finner tilbake til vinnerformen fra i vår enn at RBKs unggutter skal storspille i hver kamp frem til serieslutt :)

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ricky"[ Tja, å punktere en kamp tidlig er vel et litt løst begrep. Men skal dette argumentet telle negativt for Brann, så må det jo nødvendigvis gjelde for LSK og RBK også. Du kan jo liste opp kampene som disse to lagene har punktert tidlig i år? Kan allerede nå avsløre at listen blir kort.

Og joda.. hva om Kvisviks avslutning hadde gått inn? Hadde det endt 2-2? Stormløp mot FFK-målet og 3-2? Hadde det blitt 6-1 om vi hadde satt straffen? Hvem vet. Kampen ble som den ble, og jeg kan ikke se noen som helst grunn til hvorfor Brann bare skulle vinne fire av de siste 12 kampene, mens RBK og LSK vinner åtte. For å finne klare svakhetstegn i dag skal man måtte se veeeldig langt bak resultatet.


Nå er ikke poenget mitt hvordan tabellen KUNNE sett ut, hvis og så fremt ifall, osv. Poenget mitt er at det er skummelt at vi bare har ett måls ledelese å gå på. Det er så ufattelig lite som skal til for at det plutselig står uavgjort. Litt uflaks og marginer imot, så vinner vi ikke. Jeg tenker på FREMTIDEN, ikke hva vi KUNNE hatt av poeng om vi ikke vant i går!

Om RBK eller LSK har flaks/uflaks, innvirker ikke på Branns flaks/uflaks. Det sitter ingen Fru Justisia og veier opp slik at hvis RBK/LSK har flaks resten av sesongen, så vil vi også få det. Har ikke sagt at RBK eller LSK vinner overbevisende, men vi kan ikke basere oss på om de andre har flaks eller ikke, og håpe på gode resultater i de andre kampene. Vi kan heller ikke basere oss på at motstanderne våre alltid bommer på sine sjanser når de har mulighet til å utligne på slutten. Det er stor risiko for poengtap så lenge vi leder med ett mål, og i hvert fall hvis motstanderen fortsatt skaper sjanser. Derfor er jeg bekymret over at vi ikke vinner klarere eller pungterer kampen på et tidligere tidspunkt når vi møter et såpass dårlig lag. Men det betyr ikke at jeg er skuffet. Jeg er alltid fornøyd med 3 poeng.


Nå sitter det ikke noen Fru Fortuna og holder regnskap over Branns flaks og uflaks. Brann skapte 9 målsjanser mot Fredrikstads 3. Da vinner man normalt fotballkamper. Statistisk og matematisk sett. Om vi *ikke* hadde vunnet kampen i går med sjansestatistikk 9-3 kunne du snakke om uflaks - og udyktighet.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ricky"[ Tja, å punktere en kamp tidlig er vel et litt løst begrep. Men skal dette argumentet telle negativt for Brann, så må det jo nødvendigvis gjelde for LSK og RBK også. Du kan jo liste opp kampene som disse to lagene har punktert tidlig i år? Kan allerede nå avsløre at listen blir kort.

Og joda.. hva om Kvisviks avslutning hadde gått inn? Hadde det endt 2-2? Stormløp mot FFK-målet og 3-2? Hadde det blitt 6-1 om vi hadde satt straffen? Hvem vet. Kampen ble som den ble, og jeg kan ikke se noen som helst grunn til hvorfor Brann bare skulle vinne fire av de siste 12 kampene, mens RBK og LSK vinner åtte. For å finne klare svakhetstegn i dag skal man måtte se veeeldig langt bak resultatet.


Nå er ikke poenget mitt hvordan tabellen KUNNE sett ut, hvis og så fremt ifall, osv. Poenget mitt er at det er skummelt at vi bare har ett måls ledelese å gå på. Det er så ufattelig lite som skal til for at det plutselig står uavgjort. Litt uflaks og marginer imot, så vinner vi ikke. Jeg tenker på FREMTIDEN, ikke hva vi KUNNE hatt av poeng om vi ikke vant i går!

Om RBK eller LSK har flaks/uflaks, innvirker ikke på Branns flaks/uflaks. Det sitter ingen Fru Justisia og veier opp slik at hvis RBK/LSK har flaks resten av sesongen, så vil vi også få det. Har ikke sagt at RBK eller LSK vinner overbevisende, men vi kan ikke basere oss på om de andre har flaks eller ikke, og håpe på gode resultater i de andre kampene. Vi kan heller ikke basere oss på at motstanderne våre alltid bommer på sine sjanser når de har mulighet til å utligne på slutten. Det er stor risiko for poengtap så lenge vi leder med ett mål, og i hvert fall hvis motstanderen fortsatt skaper sjanser. Derfor er jeg bekymret over at vi ikke vinner klarere eller pungterer kampen på et tidligere tidspunkt når vi møter et såpass dårlig lag. Men det betyr ikke at jeg er skuffet. Jeg er alltid fornøyd med 3 poeng.


Nå sitter det ikke noen Fru Fortuna og holder regnskap over Branns flaks og uflaks. Brann skapte 9 målsjanser mot Fredrikstads 3. Da vinner man normalt fotballkamper. Statistisk og matematisk sett. Om vi *ikke* hadde vunnet kampen i går med sjansestatistikk 9-3 kunne du snakke om uflaks - og udyktighet.


Om Brann så hadde hatt 100-0 i sjanser og 95-5 i ballinnehav da Kvisvik fikk muligheten, så har ikke det noe å si for utfallet av Kvisviks skudd. Så lenge vi leder med bare ett mål, og motstanderen fremdeles skaper sjanser, så lever vi farlig. 2-1 er aldri noen betryggende ledelse, uansett hvor fortjent det måtte være!
Legg ned hele klubben!

Superjack

Brann tar en kamp av gangen, spiller solid, som de faktisk har gjort i 14 av 14 kamper. ja de har hatt perioder i kampene der de har vært presset og i ubalanse, men alle kampene har totalt sett vært bra.

Brann fortsetter å vinne hjemme, og tar noe poeng borte så går dette veien :D Drit i RBK, LSK og røkkla, konsentrer om Brann, og Branns prestasjoner på banen. Brann trenger for F ikke hjelp av noen for å klare dette nå. :)

Ser at det i RBK prates om at om de vinner resten av kampene så vinner de serien, det er FEIL, for om Brann vinner sine resterende - den mot RBK, så slør de trønderpakket med 7 poeng!
Brannsupporter.

ostraume

Jeg ser hvor du vil hen krøvel, men å forvente overlegenhet i stil med Rosenborg midt/sent 90-tall er å forvente for mye.

Brann er ikke så gode at de klarer å høvle over "svak" motstand i eliteserien. Til det er det for jevnt. Heldigvis for oss har vi noen matchvinnere og ferdigheter som gjør at vi vinner jevne kamper. Og heldigvis for oss er det ingen andre som er så gode at de høvler over "svak" motstand.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

QuoteOm Brann så hadde hatt 100-0 i sjanser og 95-5 i ballinnehav da Kvisvik fikk muligheten, så har ikke det noe å si for utfallet av Kvisviks skudd. Så lenge vi leder med bare ett mål, og motstanderen fremdeles skaper sjanser, så lever vi farlig. 2-1 er aldri noen betryggende ledelse, uansett hvor fortjent det måtte være!


Om Brann hadde satt inn en av de andre sjansene først hadde det jo vært 3-1 og Kvisvik kunne scoret uten at det fikk betydning. Nå var det Brann som fikk målet på slutten, og jeg vil gå så langt som å si at det ikke var tilfeldig. Vi produserte flere sjanser - selv på slutten. At vi sliter på defensiv dødball bør strengt tatt ikke komme som noen bombe for noen nå. Så klart, det er ikke ideelt å "bare" lede 2-1, men det er pokker så mye bedre enn å ligge under 1-0.

Superjack

Mitt RBK tips for de neste 3 kampene, maks 2 poeng!

ViF hjemme, Molde borte og Stabæk hjemme.
Brannsupporter.

Straffe!!!

Faktum her er også at Lillestrøm hadde griseflaks med en rekke dommeravgjørelser i mange av kampene i første del av sesongen.

Tviler ikke på at Lillestrøm er et lag med mye kvaliteter, men når oversikten viser at de ikke har vunnet siden 16.5 er det vel rundt der "flaksen" var oppbrukt for en stund?

naitsirk

men krøvel, når brann vinner kvar einaste kamp som er jevnspelt så betyr dette berre ein ting.
som ein annan her inne poengterte så vant chelsea mange kamper i fjor med berre 1 mål. dei tok vel gullet allikevel.

og det som faktisk ingen her inne har sett på er at lsk har tatt 2 poeng på dei siste 5 kampane. samtidig litt morsomt å lesa avisene i dag der rbk kanskje har eit nytt storlag på gang etter 1 siger:)jamtfall scora 1 flaksemål og vips er han norges største talent.

steinbygger

Høres nesten ut som vår egen Thomas Lee som scoret i en kamp for Brann før ingen hørte noe mer til han

Superjack

TAKK for dem som ser at LSK ikke er ett fantastisk bra lag. 16 mai 2005 så grisebanket vi LSK med 6-2.
LSK har nesten samme lag i dag som da.
LSK ble utropt til gullfavoritter etter at de som eneste norske lag satset og kom langt i RL. Så da de andre norske lagene var stinne av trening og tunge i bena og spilte TRENINGSKAMPER, så tok LSK ut alt i en ubetydelig turnering.

Så fra mai og utover, når resten av lagene kommer i form, og begynner å få flyt i spillet sitt, så er ikke LSK noe bedre enn de andre i TL. :)

Og jeg begynner definitivt å tro på at "planen" til Mjelde fra i vinter faktisk er årets beste PLAN!  Vi driter i treningskampene, får de sentrale, rutinerte spillerne friske, og lar dem spille seg i form i løpet av sesongen!
Brannsupporter.

windows22

Brann's GULL-skjema 2006:

Lillestrøm - Brann 1-0
Brann-Start 1-0
VIF-Brann 2-1
Brann-Molde 2-0
Stabæk-Brann 1-3
Brann-Sandefjord 2-3
Tromsø-Brann 1-1
Brann-Odd 2-2
Lyn-Brann 1-0
Brann-Rosenborg 4-1
Brann-HamKam 2-0
Viking-Brann 0-0

5-3-4 og 18 poeng på resterende 12 kamper

prognosene over er 100% upartisk og er hentet fra 2005 sesongen

Totalt 49 poeng og GULL, suverent foran lsk med usle 44 poeng.

Fakta: LSK(+2)/RBK(+1) har hittil i sesongen hamstret marginalt med poeng sammenlignet med tilsvarende kamper i 2005 sesongen. Intet som tyder på at disse lagene er bedre enn i fjoråret.

Brann (+12) på sin side er kraftig forbedret og flyter på en jevn medgangsbølge, i løpet av August vil trenden utkrystallisere seg.
LYN som nevnes er derimot en av årets flopper så lang (-6 poeng)


Champagnen står til kjøling

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"[ Om Brann hadde satt inn en av de andre sjansene først hadde det jo vært 3-1 og Kvisvik kunne scoret uten at det fikk betydning.  .


Men nå gjorde vi ikke det, og vi har ikke tatt en solid ledelse i noen av de andre kampene heller. Fortsetter vi sånn, så er det bare et tidsspørsmål før vi får en utligning imot oss på slutten. Det med Kvisvik og gårsdagens kamp er bare et eksempel på hvor nære på det er at seieren ryker, når vi aldri klarer å punktere kamper på et tidligere tidspunkt. Hvor mange ganger har det ikke skjedd tidligere år at Brann har ledet 1-0 og rundspilt motstanderen, og hatt plenty med sjanser til å øke både til 2-0, 3-0 og 4-0, og så har motstanderen scoret på en heldig sjanse og kampen har endt 1-1. Dagen etter står det i alle aviser at "Brann hadde bare seg selv å takke", fordi de kunne avgjort kampen lenge før utligningen. Det er så små marginer som skiller ettmålsseier fra uavgjort, selv om vi overkjører motstanderen spillemessig og sjansemessig.
Legg ned hele klubben!

Oppreist

Quote from: "windows22"Brann's GULL-skjema 2006:

Brann-Sandefjord 2-3

prognosene over er 100% upartisk og er hentet fra 2005 sesongen


Hvordan fremkom prognosen som viser hjemmetap mot Sandefjord? Såvidt jeg vet var ikke Brann og Sandefjord i samme divisjon i fjor...
Stein på stein blir Steinar.

BrannSupporter

Vil tippe han har byttet dem ut med Bodø/Glimt, de tapte vi nemlig 2-3 for på stadion i fjor.

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Men nå gjorde vi ikke det, og vi har ikke tatt en solid ledelse i noen av de andre kampene heller.


Det er helt sant. Men du tar RBK-seieren i går som et overbevisendes skritt i riktig retning, mens Brann sin like store seier er bare tilfeldig virker det som. Når vi tross alt går til pause med ledelse, mens trønderne er bare en redning på streken unna at LSK leder ved halvtid. Og LSK reduserer også til 2-1 slik at det også på Lerkendal var spenning nesten til siste slutt.

Så kan sikkert noen si at Fredrikstad er et bunnlag og LSK et topplag. Plasseringsmessig kanskje. Men det skiller svært lite poeng, og Fredrikstad hadde en bedre statistikk de siste kampene før runden i går enn LSK.

Og alle vet jo hvor ofte Brann har rotet seg vekk i nettopp slike kamper. At de ikke gjør det i går er et tegn på styrke.
Rød makt på Hansa

tormi

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Men nå gjorde vi ikke det, og vi har ikke tatt en solid ledelse i noen av de andre kampene heller.


Det er helt sant. Men du tar RBK-seieren i går som et overbevisendes skritt i riktig retning, mens Brann sin like store seier er bare tilfeldig virker det som. Når vi tross alt går til pause med ledelse, mens trønderne er bare en redning på streken unna at LSK leder ved halvtid. Og LSK reduserer også til 2-1 slik at det også på Lerkendal var spenning nesten til siste slutt.

Så kan sikkert noen si at Fredrikstad er et bunnlag og LSK et topplag. Plasseringsmessig kanskje. Men det skiller svært lite poeng, og Fredrikstad hadde en bedre statistikk de siste kampene før runden i går enn LSK.

Og alle vet jo hvor ofte Brann har rotet seg vekk i nettopp slike kamper. At de ikke gjør det i går er et tegn på styrke.



Meget bra innlegg der Nix!

Nå har vi faktisk vunnet både mot Viking og Fredrikstad som begge kampene var typiske Brannkamper å tape.

Dette er helt klart en styrke.

Brann kommer helt sikkert til å gå på en smell, men hver seier nå er kanonviktig. For noe skjer med fokl når de ligger på toppen over tid, noe skjer med hodene. Så får vi håpe at konsekvensene ikke blir for store.

Synes selv at RBK spilte ganske bra igår men mye av det GODE RBK spillet kom etter de tok ledelsen og de kunne kontre mot et offensivt satsende LSK.

Nei blir spennende i de neste kampene...
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Candyman

Quote from: "krøvel vellevold"[Fortsetter vi sånn, så er det bare et tidsspørsmål før vi får en utligning imot oss på slutten.

Rimelig lei det der. Hvordan fortsetter? Skal vi legge om spillestilen vår, kjøpe nye spillere og skifte trener til vi kommer oss gjennom en hel kamp uten å få sjanser imot?

Det kommer alltid til å bli skapt sjanser begge veier. FFK hadde sikkert fått flere sjanser mot Barca og. Og gjerne tapt 3/4-1....Who knows...

Men det du må ta til deg er noe av det Nixon påpeker. Det er en styrke og komme tilbake og vinne som i går. Vanligvis hadde Brann tapt den kampen. Det har jeg sett år etter år etter år... Men det er noe annet over guttene no. Her kommer de tilbake og vinner, gang etter gang. Da er det faktisk ikke tilfeldig lenger.

Og en ting til. Se Mjeldes bytter i går. Han kunne satt inn Zavrl og spillt defansivt på slutten i går. Isteden kom Migen inn og herjet med FFK. De ble rett og slett løpt på ræv av han, men det resultatet at de hadde mer enn nok med å bare forsvare seg på slutten. Og Migens intense jobbing var jo grunnen til 3-1. Ser du? Det ble ikke forsvarskamp siste 30, og 2-2 som før. Men vi gjorde som vi skal på hjemmebane. Fortsatte presset og scoret det siste målet som seriemestre gjerne gjør. Akkurat som RBK gjorde år etter år....de scoret på slutten av kampene når de andre var utslitt. Vi kommer alltid til å tape noen kamper, sånn er det bare. Det gjelder bare og vinne en god del imellom hvert tap....

Og det gjør vi iår! Setter ikke Champisen i isbøtten enda krøvel, men slenger en ekstra sekspakning i kjøleskapet til Lsk kampen, bare for å være sikker.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Marve

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator"[ Om Brann hadde satt inn en av de andre sjansene først hadde det jo vært 3-1 og Kvisvik kunne scoret uten at det fikk betydning.  .


Men nå gjorde vi ikke det, og vi har ikke tatt en solid ledelse i noen av de andre kampene heller. Fortsetter vi sånn, så er det bare et tidsspørsmål før vi får en utligning imot oss på slutten. Det med Kvisvik og gårsdagens kamp er bare et eksempel på hvor nære på det er at seieren ryker, når vi aldri klarer å punktere kamper på et tidligere tidspunkt. Hvor mange ganger har det ikke skjedd tidligere år at Brann har ledet 1-0 og rundspilt motstanderen, og hatt plenty med sjanser til å øke både til 2-0, 3-0 og 4-0, og så har motstanderen scoret på en heldig sjanse og kampen har endt 1-1. Dagen etter står det i alle aviser at "Brann hadde bare seg selv å takke", fordi de kunne avgjort kampen lenge før utligningen. Det er så små marginer som skiller ettmålsseier fra uavgjort, selv om vi overkjører motstanderen spillemessig og sjansemessig.


Skal vel ikke se helt bort fra at en knepen seier vil holde laget skjerpet mot neste kamp, mens en utklassing vil kunne få laget til å legge seg litt nedpå og hvile på laubærene? En sak har ofte flere sider, trenger ikke bare være negativt å vinne knepent.
et er eeen - null. Og tooo - null. Og treee - null. Til BRANN!

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator"[ Om Brann hadde satt inn en av de andre sjansene først hadde det jo vært 3-1 og Kvisvik kunne scoret uten at det fikk betydning.  .


Men nå gjorde vi ikke det, og vi har ikke tatt en solid ledelse i noen av de andre kampene heller. Fortsetter vi sånn, så er det bare et tidsspørsmål før vi får en utligning imot oss på slutten. Det med Kvisvik og gårsdagens kamp er bare et eksempel på hvor nære på det er at seieren ryker, når vi aldri klarer å punktere kamper på et tidligere tidspunkt. Hvor mange ganger har det ikke skjedd tidligere år at Brann har ledet 1-0 og rundspilt motstanderen, og hatt plenty med sjanser til å øke både til 2-0, 3-0 og 4-0, og så har motstanderen scoret på en heldig sjanse og kampen har endt 1-1. Dagen etter står det i alle aviser at "Brann hadde bare seg selv å takke", fordi de kunne avgjort kampen lenge før utligningen. Det er så små marginer som skiller ettmålsseier fra uavgjort, selv om vi overkjører motstanderen spillemessig og sjansemessig.



Innenfor den første timen har Brann gått opp i tomålsledelser fire ganger i år (Sandefjord, Odd, Lyn, Viking). LSK har greid dette to ganger (Molde, RBK (mot RBK rotet de riktignok bort seieren allikevel)). Rosenborg på sin side har greid det én gang (Viking).

Synes det sier litt om hvem som har problemer med å få øket ledelsene sine før motstanderen eventuelt begynner å gamble bakover (vanligvis den siste halvtimen eller siste tyve).

tormi

Veldig flotte tre siste innspill i debatten her - godt å få et variert syn på saken - gode poenger!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Scally

Quote
Skal vel ikke se helt bort fra at en knepen seier vil holde laget skjerpet mot neste kamp, mens en utklassing vil kunne få laget til å legge seg litt nedpå og hvile på laubærene? En sak har ofte flere sider, trenger ikke bare være negativt å vinne knepent.


Riktig. Helt greit at vi hadde en middels kamp og vant mot Fredrikstad, da håper jeg at vi kan spille betraktelig bedre mot Lillestrøm og feie fuglan ut av reiret sitt !

krøvel vellevold

Quote from: "tormi"Veldig flotte tre siste innspill i debatten her - godt å få et variert syn på saken - gode poenger!


Skriver du jo bare fordi de er uenige med meg...  Gir du karakterer til de forskjellige innspillene også? Du svarer jo som om du sitter med rød rettepenn på lærerværelset!

Når det gjelder disse andre innleggene (som gir et sånt variert syn på saken, og med gode poenger og alt), så kan jeg bare si at det overhodet ikke har vært noe poeng for meg å påstå at andre lag vinner overlegent eller overbevisende. Men RBK's seier i går, viser at de slett ikke er så dårlige som alle vil ha det til/ at de ikke er i stand til å reise seg. Og uansett hvor rettferdig det var med Brann-seier, og hvor godt det tyder at de ikke lot FFK utligne i går, så handler det mye om marginer. Er det Branns fortjeneste at Kvisvik skjøt millimetere utenfor mot slutten i går? Det er jo bare flaks/marginer at ikke ballen går innenfor! Spiller ingen rolle da om Brann så hadde hatt 76 kjempesjanser i kampen, så lenge scoringen ville gitt utligning!

Har heller ikke sagt at Brann skal legge om spillestil, sparke treneren, btte taktikk, eller noe sånt. Jeg bare sier at det er bekymringsverdig at Brann spiller jevnt mot dårlige lag (da snakker jeg ikke om i går), og at vi ikke avgjør tidlig i kamper vi styrer. En sjanse er alt som skal til (som f.eks. Kvisvik sin i går), og så er en ettmålsledelse blitt uavgjort. Hvis vi fortsetter å enten spille jevnt, eller bare lede kamper med ett mål til siste minutt, så er det ingenting som skal til for at det begynner å vippe motstatt vei. Vi kan ikke bare stole på floskler som at "gode lag har flaks", og tro at vi har full kontroll når vi leder med ett mål og motstanderen får kjempesjanser. Spiller man 10 jevne kamper, er sannsynligheten liten for at man vinner alle 10. Er man klart bedre enn motstanderen i 10 kamper, så er sannsynligheten stor for at man vinner alle 10.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Lillestrøm kommer nok garantert til å mobilisere ekstra onsdag. Det blir en knokkelkamp og Lillestrøms "kortpasningsspill" når nok nye dimensjoner fra første minutt. Registrerer at Sundgot ikke var skadet likevel... Søgaard må stå over, og akkurat det kan fort svekke dem. Han gjør grovjobben for Koren og er livsfarlig på dødballene.

Edit, ser jeg rotet. Søgård stod over mot RBK, Stefanutto soner mot Brann. Da er LSK tilnærmet usvekket før onsdagen. Søgård er mye viktigere for dem enn sistnevnte...

dudo

Stefanutto? Sikker? Bjørn Helge Riise må ihvertfall stå over. Baner vel vei for Koren og Strand på vingene?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Tom C

Krøvel: Herregud mann. Hva er det egentlig du aser deg opp for? At ikke Brann feier alle lag under oss på tabellen av banen med minst 4 mål i første omgang? Minnes at du i en annen tråd sa at det viktigste var at Brann vant kamper, er ikke det nok lenger?

Og jeg spør igjen, hvem er disse "alle" som sier at RBK er så dårlige og at de ikke er i stand til å reise seg? Du har påstått at det er sannsynlig at RBK vil få en kjempehøst, mens andre har påstått at det ikke er så sannsynlig.

Og hvorfor skal man bare avfeie branns "76 sjanser" mens kvisviks sjanse skal vektlegges som avgjørende for matchen? Kvisvik scoret ikke på sjansen sin, og Brann scoret ikke på de 4-5 gedigne sjansene de hadde på slutten, men Brann har ikke dårligere uttelling enn FFK, så over tid vil vi score på et visst antall av sjansene våre.

Kommer du noensinne til å gi andre kreditt i en diskusjon, eller må du alltid ha siste ordet?
Aldri mer Obos....

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"Men RBK's seier i går, viser at de slett ikke er så dårlige som alle vil ha det til/ at de ikke er i stand til å reise seg. Og uansett hvor rettferdig det var med Brann-seier, og hvor godt det tyder at de ikke lot FFK utligne i går, så handler det mye om marginer. Er det Branns fortjeneste at Kvisvik skjøt millimetere utenfor mot slutten i går? Det er jo bare flaks/marginer at ikke ballen går innenfor! Spiller ingen rolle da om Brann så hadde hatt 76 kjempesjanser i kampen, så lenge scoringen ville gitt utligning!



Brann har vunnet flere kamper med mer enn ett måls margin enn hva RBK og LSK har gjort til sammen. Uansett hvilken vinkling du forsøker, så er Brann suverene i forhold til både RBK og LSK. Vi leder hjemmetabellen, vi leder bortetabellen, vi scorer flere, vi slipper inn færre... Det er fortsatt ingenting rasjonelt som kan underbygge dine spådommer om at LSK og RBK vil gruse Brann utover høsten.

Argumentnivået er jo nå helt nede på at Brann viser svakhet ved at motstanderen får skutt i retning Branns mål.
Jeg mener det er en styrke, ikke en svakhet, at motstanderen kun får komme til avslutningsmuligheter som har lav treffprosent, som f.eks denne lompen fra 16 meter med ansiktet vendt bort fra mål. Brann vet veldig godt at slike avslutninger sannsynligvis ikke resulterer i mål, derfor prøver de å tvinge angriperne til å måtte ty til slike løsninger. På andre enden av banen ser man også at Brann sjeldent skyter fra distanse, men enten spiller seg inn i 16-meteren langs bakken eller prøver å komme rundt på kantene. Avslutningene på slike angrep har en mye høyere treffprosent, og over tid handler det knappest om marginer at Brann vinner 2-1 og 3-1 selv i ellers jevnspilte kamper.

krøvel vellevold

Quote from: "Tom C"Krøvel: Herregud mann. Hva er det egentlig du aser deg opp for? At ikke Brann feier alle lag under oss på tabellen av banen med minst 4 mål i første omgang? Minnes at du i en annen tråd sa at det viktigste var at Brann vant kamper, er ikke det nok lenger?

Og jeg spør igjen, hvem er disse "alle" som sier at RBK er så dårlige og at de ikke er i stand til å reise seg? Du har påstått at det er sannsynlig at RBK vil få en kjempehøst, mens andre har påstått at det ikke er så sannsynlig.

Og hvorfor skal man bare avfeie branns "76 sjanser" mens kvisviks sjanse skal vektlegges som avgjørende for matchen? Kvisvik scoret ikke på sjansen sin, og Brann scoret ikke på de 4-5 gedigne sjansene de hadde på slutten, men Brann har ikke dårligere uttelling enn FFK, så over tid vil vi score på et visst antall av sjansene våre.

Kommer du noensinne til å gi andre kreditt i en diskusjon, eller må du alltid ha siste ordet?
Legg ned hele klubben!

jako

Quote from: "krøvel vellevold"Etter dagens forestilling på Lerkendal; er det fremdeles noen som mener at RBK ikke kan få 9-1-2 på deres 12 siste kamper (dvs. 8-1-2 på de 11 som er igjen fra nå)? Ryktet om RBKs død har vært betraktelig overdrevet! Vi skal være sjeleglade for at vi har 7-10 poengs forsprang (alt ettersom hvordan det går i hengekampen på onsdag).


HAHA!

Du gir deg aldri. Krøvel=Stråmyhr?

Rosenborg kunne fort ha tapt denne kampen. Selv om det var fortjent. De to første målene til Rosenborg er jo soleklare feilvurderinger av keeper. Hadde han hatt litt fornuft der så hadde mest sannsynlig RBK ikke scoret.

Klarer faktisk fremdeles ikke å ta Rosenborg seriøst lenger.

De har solgt de to beste spissene sine, noe vi så i går.

Roar Strand er livsviktig for Rosenborg. Uten ham er Rosenborg boss. Strand kommer neppe til å spille alle kampene utover høsten.

Spillere som var gode i går; Tettey, Storflor og Braaten er utrolig ustabile. Og kommer følgelig til å svinge enormt i prestasjonene fremover.

De spilte på hjemmebane og var nok ekstra motiverte pga av det som har skjedd rundt klubben i det siste.

Lillestrøm er i dårlig form.

I sum forteller dette med at dette var mer et blaff enn et signal om at det gamle RBK er tilbake for det er de ikke.

Tror faktisk de taper for engen til helgen. De vinner i all fall ikke.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"
Brann har vunnet flere kamper med mer enn ett måls margin enn hva RBK og LSK har gjort til sammen. Uansett hvilken vinkling du forsøker, så er Brann suverene i forhold til både RBK og LSK. Vi leder hjemmetabellen, vi leder bortetabellen, vi scorer flere, vi slipper inn færre... Det er fortsatt ingenting rasjonelt som kan underbygge dine spådommer om at LSK og RBK vil gruse Brann utover høsten.

Argumentnivået er jo nå helt nede på at Brann viser svakhet ved at motstanderen får skutt i retning Branns mål.
.
Legg ned hele klubben!

jako

Krøvel

Helt ufattelig at du begynner å messe om at Brann vant fordi de hadde marginene med seg. Mens du tidligere i tråden snakker om hvor suverene Rosenborg var.

Snakk om å møte seg selv i døren med argumentene sine.

Hadde Kvarme stått litt annerledes så hadde LSK tatt ledelsen, ergo en helt annen kamp. Samtidig kommer begge RBK sine første mål som et resultat av feilvuderinger fra Heinz Müllers side. Snakk om marginer.

Og er vi først inne på marginer i Brannkampen. Hva hvis Opdal hadde stått på riktig fot ved den første scoringen? Da hadde han mest sannsynlig reddet skuddet.

Og hva hvis Helstad ikke hadde blitt vinket av for Offside, jo da hadde det været mål.

Jo så sannelig hadde Kvisvik scoret på lykketreffet sitt hadde det blitt utligning.

Sånn kan vi holde på i det uendelige. Faktum er at både Brann og Rosenborg vant 3-1 og begge seirene var fortjente. Det blir for dumt å komme i etterkant å si hvis om, dersom, og om at det.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

BrannFa(e)n

rannfasiten

Candyman

Ja, hva er det egentlig du prøver å overbevise oss om her krøvel? At det er bedre å lede med tre mål enn ett i fotball?
Please, give us a break! Ikke fornærm oss og fotballkunnskapene våre med sånne trivielle sannheter!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

Quote from: "jako"[ Rosenborg kunne fort ha tapt denne kampen. Selv om det var fortjent.  

------
Klarer faktisk fremdeles ikke å ta Rosenborg seriøst lenger.
------
De har solgt de to beste spissene sine, noe vi så i går.

-----
I sum forteller dette med at dette var mer et blaff enn et signal om at det gamle RBK er tilbake for det er de ikke.
----
Tror faktisk de taper for engen til helgen. De vinner i all fall ikke.


Det første først: RBK kunne fort tapt, selv om seieren var fortjent. Det kan man vel si om mange Brann-kamper i år også: De vant fortjent, men kunne fort ha spilt uavgjort/tapt.
----
Du klarer ikke å ta serietoeren seriøst?
----
De har solgt de to beste spissene, men scoret likevel tre mål. Litt sånn som Brann; hvor mange mål har Branns to beste spisser scoret i år da?
-----
Når RBK vinner en kamp i en dårlig periode, så er det et blaff. Når Brann vinner en kamp i en dårlig periode, så er det ikke et blaff. Selv om de tapte mot Start fire dager etter.
Alle er jo så opptatte av at Brann har marginer på sin side og vinner jevne kamper fordi vi er så utrolig dyktige. Men når RBK vinner jevne kamper, gjelder visst ikke det lenger. Hadde Brann slått LSK 3-1 i går, så hadde alle sagt at Brann viste mestertakter og det var ingenting som tydet på at Brann vil gjøre det dårlig resten av sesongen.
----
RBK - VIF: Det er godt mulig at RBK taper for VIF. Men det er godt mulig at de vinner også! Og ingen av delene vil være noen overraskelse.
----
Helt greit at folk ikke TROR Rosenborg vil gjøre det bra resten av sesongen. Det kan godt være at de driter seg ut. Men når folk kommer med at det er urealistisk at RBK kan få f.eks. 8-1-2 eller 7-4-0 siste 11, så blir det for dumt! De er tross alt nr.2 på tabellen.
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Synes du vrir og vender litt igjen her Krøvel. Det er vel få, etter hva jeg kan lese, som tror Brann tar seriegullet med storm. De fleste tror det blir jevnt, inkludert meg, om det i det hele tatt blir et seriegull. Det de fleste reagerer på, inkludert meg, er hvordan du kan argumentere for at lag som ikke har spilt særlig bra i år plutselig skal overbevise som bare det, mens Brann, som heller ikke har spilt særlig bra i år men som har plukket poeng etter poeng skal gå på norsk tippeligas største smell og få en katastrofal statistikk på høsten uten å ha nevneverdige symptomer. Alt bunner i, ifølge deg, "om det er usansynlig" og "det har skjedd før" og du kommer med masse argumenter. Vel, ja, det er uhyre usansynlig for det er forskjellige mannskap det er snakk om. At Tromsø skal overbevise på høsten og plukke en del poeng ser jeg ikke på som noen "bombe" selv om de tar få poeng på våren, men at RBK og LSK, som ikke har tusen ganger bedre stall enn Brann, skal spille så bra, og Brann så dårlig, reagerer jeg på. Uansett hvor statistikken din fører oss. Og forresten: Jeg tviler også på at vi tar gull, men det er fordi det er utopisk og fordi jeg er klok av skade, og ikke fordi det er en forhåndslagt fasit.
rannfasiten

krøvel vellevold

Quote from: "BrannFa(e)n"Her er du på ville veier Krøvel. Alle statistikker viser at Brann faktisk skulle vunnet mer enn 3-1, dog hadde Fredrikstad sjanser de også.  .


Du har altså ikke skjønt en dritt du heller... Jeg snakker fremdeles om FREMTIDEN. Det er uinteressant hva som KUNNE ha skjedd i fortid. Men jeg bruker gårsdagens kamp og Kvisvik-sjansen som EKSEMPEL på situasjoner vi vil komme i senere om vi fortsetter å lede med ett mål i sluttminuttene. Neste gang kan like gjerne en tilsvarende sjanse gå inn. Derfor er det bekymringsfullt at kamputfallet stadig skal være overlatt til marginer, når sånne situasjoner oppstår. Hadde vi skaffet oss en klar ledelse før den situasjonen, hadde utfallet marginer for/mot på det ene skuddet ikke hatt avgjørende betydning for om vi vant eller ikke. Men med ettmålsledelse har det avgjørende betydning. Og det er for jævlig at marginer skal være avgjørende for om vi vinner kamper der vi har klart overtak og der motstanderen er et bunnlag. Derfor er det også for jævlig at vi ikke punkterer kampen på alle de mulighetene vi får, og med alt det spilleovertaket vi hadde. Er dette jævlig vanskelig å forstå?
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Angående fremtiden skulle du se på neste post. ;)
rannfasiten

Go Up